OFF:MindenkiHolVan?

Szem

Oct 8, 2021, 8:20:47 AMOct 8
Csak nekem tűnt fel, hogy régebben sokkal nagyobb volt itt a levlistán
az élet? Most olyan, mintha csak alig néhány maradtunk volna... Vagy
mindenki dolgozik, elhavazódott és átkerült a passzív megfigyelő
oldalra? :)))
Üdv,
Szem

Attila Kun

Oct 8, 2021, 8:24:29 AMOct 8
to openstreet...@googlegroups.com
Hali,

Én nem mindig szoktam válaszolni a levlistán(főként azért, mert nem
tudok mit :) ), de élek és aktívoskodok, ha megnézed a
changesetjeimet(https://www.openstreetmap.org/user/ottwiz/history) akkor
látod hogy nem hanyagoltam el az OSM-et, csak én most nekem itt van az
egyetem, így az elzabálja az időm jelentős részét. Matrixon
(riot.grin.hu) szoktam amúgy írogatni, de mostanában ott is ritkán.

Attila / ottwiz

Feri Veres

Oct 8, 2021, 10:09:20 AMOct 8
to openstreet...@googlegroups.com
Gondolom nem engem hiányoltál, mert én eddig is az ID editoros vagy
Károly kérdéseire is írtam. Saját kérdésem meg nem volt.

Meg sok apró-cseprő "PUB LIK" kérdést a "Mátrixban" beszélnek meg! (Grin
Matrix szerverén az OSM szobában, #osm:grin.hu) Én is próbáltam, de
nekem nehéz. Ahhoz oda kell ülni, ezt meg egy kávészünetben is meg tudom
válaszolni. (Habár mindig online vagyok a Matrixon is ha a gépnél vagyok.)

Ha már "mi újság" akkor elmesélem, (remélem nem mondtam még), hogy
Veresegyház komplett utcaképe kész. Biciklivel, májustól szeptemberig
szórakoztam vele:

https://www.mapillary.com/app/?lat=47.65366250488012&lng=19.29574727254601&z=13.145753700632643

KartaView.org-on is fent van, és ott sík képekkel is megtoldva, a
kormányról. (Majd lehet, hogy ide is felrakom. A 360-as érdekesebb, de
a sík meg olvashatóbb, élesebb. Bár nagyon ritka, hogy bármit is el
kellene olvasni, vagy el lehetne, előrefelé.)

Nagy segítség már nekem is, "visszaugrani" a helyszínre, ha valami nem
tiszta a jegyzetekből! És szórakoztató is volt. De sok munka. 1-1 2 órás
tekerés után több mint 2 óra a 2 x 2000 kép átválogatása, geoteggelése,
feltöltése... (néha a feltöltés maga csak 2 óra, igaz az nem fogja le az
embert).

Vannak érdekességek is, pl egy csávó akinek darázs szállt a nyakára és
átugrált előttem fura pózokban.

OKÉ, mondjuk úgy, ő is jobban látszik a sík képeken... :)

https://www.mapillary.com/app/?lat=47.641618198003&lng=19.274811418001&z=17&pKey=3007642046184768&focus=photo&x=0.42734745202030877&y=0.4750923211164637&zoom=3

Meg egy csomó ismerősöm felkerült. :-)
Meg találtam egy jelöletlen kis utat ahol egy "titkos" csodakert van az
erdő szélére építve, kiülőkkel, virágokkal. Talán inkább fel se kellett
volna rakni. Meg eltekertem a Medveotthon bejáratáig is, meglepően
messze volt. És érdekes volt így az egész települést bejárni. (Kicsit
reménytelenné is tette a házszámozás projektemet, de nem adom fel.)

Üdv,
Feri
[kempelen]

Rózsa Gza (Géza) István Özséb

Oct 8, 2021, 1:26:22 PMOct 8
to openstreet...@googlegroups.com
Feri! Nagyon jó ez a beszámoló! Köszi!
Azt mondd meg, miért kell geotaggelni a  képeket? Remélem nem az összeset, hanem csak ha véletlenül egyik-másik elkószálna, ugye?
A házszámozás projekt azért nehezedett meg, mert a mapillaryba ment az időd a helyett, vagy mert a körbefényképezéskor láttad, hogy nincsenek kiírva a házszámok?
Gza

Mentes a vírusoktól. www.avast.com

Azért kapta ezt az üzenetet, mert feliratkozott a Google Csoportok szolgáltatásbeli openstreetmap-hungary csoportra.
Ha szeretné megtekinteni ezt a beszélgetést az interneten, látogasson el ide: https://groups.google.com/d/msgid/openstreetmap-hungary/1bfbf56b-c886-2fa9-907c-bfd0e297a421%40cmsbazar.hu.

egyik munkám: http://grozsa11.ingyenweb.hu/arpadvere/arpadvere.pdf

Szem

Oct 8, 2021, 1:38:18 PMOct 8
to openstreet...@googlegroups.com
Nem volt konkrét célom, csak feltűnt, hogy egyre ritkábbak a levelek...
A Te projekted is szép kis feladat, gratula :)

Feri Veres

Oct 8, 2021, 4:20:38 PMOct 8

Köszi a pozitív visszajelzéseket :)

2021. 10. 08. 19:25 keltezéssel, Rózsa Gza (Géza) István Özséb írta:
[...]

Vagy nem jól geotaggel az LG360CAM vagy tulajdonképpen nem is geotaggel. (3-4 pozícióba kerül mind a 2000 kép.) Mivel van egy precízebb GPS-em, nem is nagyon foglalkozok ezzel. Külön rögzítek track-et és JOSM-ban a 2000 képet a GPS trackhez könnyen hozzá lehet lőni.

(A szokásos módszer, hogy lefényképezem a GPS óráját, és ezután egyszerűen beütöm az eltérést - nem működik, mert az LG360CAM képminőségéhez egy teljes képernyős óra kellene, hogy olvasható legyen. És a telefon órám meg nem úgy jár mint a GPS óra, így egyszerű óriás-óra APP-ok se jók. Sőt, volt olyan "óriás óra" app ami nem akkor váltott másodpercet, mint a telefon sarkában az óra! Feladtam ezt. Összeszórakozom a JOSM-ban, ahogy Tamás videójában láthattuk. Megnézek pár sarkot, stb.)

A kormányra rögzített telefon pedig: nekem az sose nagyon működött megbízhatóan, hogy a telefon fényképezője geotaggeljen, így végülis azt is utólag csinálom meg.

Házszámozás: csak a település hihetetlen méretei miatt ijedtem meg. Fix 20-szal körbebiciklizni is rengeteg volt. Kb 20.000 lakos van itt. 13% házszám van kész. Persze megcsinálható, meg is fogom, mert kedvem az van hozzá.

A városközpontban a POI-kat csináltam/csináltuk meg idén:

https://www.openstreetmap.hu/?zoom=18&lat=47.6558&lon=19.28734

11 éves lányom, aki már pici korától jön velem a mapping partykra is, néha besegít. Pl. a lentebbi linken ő rajzolta meg a házakat. És a helyszínen amíg én tűzcsapokkal szórakoztam a bozótban, ő felvitte a házszámokat a papírra és folyton rám kellett várni. Ámulok, hogy olvas térképet és azonosítja be rajta a terepen lévő házat. (Igaz, csak akkor rajzol, ha valamiért érdekli egy környék. Ha én javasolgatom telefonálás meg tévézés helyett, akkor nem... ;-) De terepre szívesen kijön, az mindig kalandos.)

https://www.openstreetmap.hu/?zoom=17&lat=47.65289&lon=19.26045

Terepen egyébként nagyon hasznát veszem az OSM névjegyeknek. Nem tudom csináltatott-e más is, de jó odaadni ha érdeklődnek, hogy mit csinálunk. Csináltam Mapillarys változatot is, igaz az nem profi designer munka, csak én összekattogtam, hogy legyen valami. Fel is raktam most:

https://www.openstreetmap.hu/letoltes/mapillary/

(Azt hirtelen nem tudom, hogy a .glabels fájl az tartalmazza-e a képeket, majd TODO ha kéri valaki. Ha javaslata van valakinek hozzá, azt is várom.)

Üdv,
Feri

Zsolt Irhazy

Oct 9, 2021, 6:42:22 AMOct 9
On Fri, Oct 8, 2021 at 10:20 PM Feri Veres <li...@cmsbazar.hu> wrote:

(A szokásos módszer, hogy lefényképezem a GPS óráját,

az vajon miért lehet, hogy a garmin egyszerűen leszedte a kijelzett időről a másodpercet? (60cx-en még működött, 64s-en nincs ott csak az óra meg a perc
nem hiszem, hogy véletlen lenne...
van valami célkütyüje ami geotaggelt képek készítésére jó, és nem akar saját magával konkurálni? vagy én vagyok a béna és oda lehet biggyeszteni valahogy a másodpercet?
(nem merem leírni hogyan oldottam meg, mert a végén azt is megszüntetik :-(

11 évest térképezésre rávenni, az nem semmi.. :-O