Fagyizás és üdítőzés végre személyesen!

Thomas Nagy

May 25, 2021, 5:17:43 PMMay 25
to openstreet...@googlegroups.com
Most úgy beszeltük, hogy jövő kedd (esőnap csütörtök) megfelelő lenne
a Somfa cukiban. 17:00-ra gondoltunk, de ha ez gondot okoz, tolhatnánk
18:00-ig. Mit gondoltok?
https://wiki.openstreetmap.org/wiki/Hungary/2021-06-01

Péter Báthory

May 26, 2021, 5:44:20 AMMay 26
to OSM Hungary levelezőlista
Én a megadott időpontban előreláthatólag a Bikás parkban sétáltatok gyereket. Egy fagyira biztos be tudok ugrani, de ha nem egyedül leszek, tudok maradni is.
Legalábbis kedden, a csütörtök biztos nem jó.

Csinálsz rá eseményt, vagy itt emailben jelentkezzünk?

Azért kapta ezt az üzenetet, mert feliratkozott a Google Csoportok szolgáltatásbeli openstreetmap-hungary csoportra.
Ha szeretné megtekinteni ezt a beszélgetést az interneten, látogasson el ide: https://groups.google.com/d/msgid/openstreetmap-hungary/CAPuHQ%3DE77fJSi5LjeVvbe9JYCthtLUy5PG1avzcSJ6p913%3DZAg%40mail.gmail.com.

turistautsz...@gmail.com

May 26, 2021, 7:46:13 AMMay 26
to openstreetmap-hungary
Van már wiki oldal és  ott a linkek is az eseményre :)

Éva Pudleiner

May 31, 2021, 11:18:36 AMMay 31
to openstreetmap-hungary
Köszi a szervezést és az infókákat!
Néhány kezdő kérdésben segítséget, kérek:

1. A térképezéshez mi a szükséges alap készlet, amit telefonnal (android) életszerűen tudok használni a terepen? OsmAnd -ot letöltöttem.
2. Akinek van akadálymentességhez kapcsolódó térképezési tapasztalata, nagy vonalakban milyen munkafolyamatot követ?

Wikin ezeket találtam:
https://wiki.openstreetmap.org/wiki/Key:wheelchair
https://wiki.openstreetmap.org/wiki/How_to_map_for_the_needs_of_people_with_disabilities
https://wiki.openstreetmap.org/wiki/OSM_for_the_blind

holnap,
PÉva

Thomas Nagy

May 31, 2021, 11:32:46 AMMay 31
to openstreetmap-hungary
https://wiki.osm.org/wiki/Hungary/Akad%C3%A1lymentes_t%C3%A9rk%C3%A9pez%C3%A9s
Sokféle munkamenet elképzelhető, OSMAnd beállításokban miután
bekapcsolja az ember az Osm szerkesztést és a quick action-öket könnyű
új térképjegyzeteket vagy triviális POI-kat felvenni kattintásra akár
magunknak, akár feltöltésre. Lehet vele húzni GPX tracket, illetve
lehet lőni georeferált fotókat is időnként. Ehhez érdemes a háttérben
húzni a GPX-et vagy gyűjteni a wifi-ket, hogy be legyen melegedve
folyamatosan a GPS modul. A Vespucci is egy lehetőség, de csak
lelkeseknek. Még jól jöhet a vonalzó, szögmérő, vízmérték.
> Azért kapta ezt az üzenetet, mert feliratkozott a Google Csoportok „openstreetmap-hungary” témájára.
> Az erről a csoportról és minden témájáról való leiratkozáshoz küldjön egy levelet a következő címre: openstreetmap-hu...@googlegroups.com.
> Ha szeretné megtekinteni ezt a beszélgetést az interneten, látogasson el ide: https://groups.google.com/d/msgid/openstreetmap-hungary/01aa5108-8489-4335-91ad-e402e5ea3d09n%40googlegroups.com.

Thomas Nagy

Jun 1, 2021, 5:47:20 AMJun 1
to openstreetmap-hungary
Ha van kedved és jelzed, 16:00-tól is ráérek és mérhetünk előtte
együtt egy gyors felmérésre, vagy mehetünk fagyizás után-közben is.
Fel tudok ajánlani a célra mérőszalagot és decibel mérőt és egy
JOSM-os laptopot amin lehet nézni mi hiányzik és mi van már meg
(ugyanerre jó egy Vespucci is Android-on, előtte érdemes letölteni a
park téglalapját). A linkelt wiki oldalt érdemes átolvasni előtte
és/vagy lementeni.

Máté Fehérvári

Jun 1, 2021, 6:28:18 AMJun 1
to openstreet...@googlegroups.com
Szia!

Akadálymentesség térképezéséhez az általad felsorolt oldalak vannak, szerintem több nem nagyon kell.
A POI-k (étterem, mozi, múzeum, hivatal, wc, parkoló, stb.) wheelchair=yes/no jelölése a legfontosabb. Ezután az útvonalakon, járdán található akadályok (highway:steps, barrier=kerb), a felület (surface=clay), esetleg incline.
Tactile_paving a látási fogyatékkal élőknek.

Nem tudom, hogy a Route4U projekt él-e (a honlapjuk igen), illetve van-e valaki itt tőlük. Ők tudnának segíteni abban, hogy milyen térkép kimenetek vannak, amelyek kifejezetten fogyatékkal élőknek segítenek, akár POI-kban, vagy wheelchair routing-ban is. (pl. wheelmap.org)

efemm

Ha szeretné megtekinteni ezt a beszélgetést az interneten, látogasson el ide: https://groups.google.com/d/msgid/openstreetmap-hungary/01aa5108-8489-4335-91ad-e402e5ea3d09n%40googlegroups.com.

Éva Pudleiner

Jun 1, 2021, 9:38:04 AMJun 1
to openstreet...@googlegroups.com
Most startolok az Olimpia parktol, bringaval.

[...]

Ha szeretné megtekinteni ezt a beszélgetést az interneten, látogasson el ide: https://groups.google.com/d/msgid/openstreetmap-hungary/CAE9s8qGBeAt5Jnd5G45jWWLTObXE3B4sUy0XgNocu579aOFQ8Q%40mail.gmail.com.

Thomas Nagy

Jun 1, 2021, 10:04:56 AMJun 1
to openstreetmap-hungary
Éké, én is ott leszek akkor fél öt körül.
> Ha szeretné megtekinteni ezt a beszélgetést az interneten, látogasson el ide: https://groups.google.com/d/msgid/openstreetmap-hungary/CAMj7Usu4PoLkU1NXEXSZt7hgmyfpWJhc3S_H%2BDudjd7ynkT_Fg%40mail.gmail.com.

Thomas Nagy

Jun 1, 2021, 6:25:50 PMJun 1
to openstreetmap-hungary
Holnap (szerda) este 19:00-től rajzoljuk fel közösen a Bikás parkot a
felmérés alapján tele-fonón. Jelentkezés:
https://wiki.osm.org/wiki/Hungary/2021-06-02 Köszönjük a fagyit, sétát
a parkban és dínom-dánomot! Már-már nehéz volt elhinni, hogy nem csak
akadozó pixelekből áll az arcotok! 📼 ☎️

Éva Pudleiner

Jun 2, 2021, 9:54:21 AMJun 2
to openstreet...@googlegroups.com
Feltöltöttem a jegyzeteimet (14 db). Diktált szöveg, a nagyját érthetővé javítottam.
.gpx-ben is megvan, ha valakit érdekel, szívesen megosztom (hol?).

Először csináltam ilyet, szóval ha valami otromba, vagy gagyi módon valósult meg, nyitott vagyok az építő javaslatokra.
Szí jú létör! (szerkesztés este)

Azért kapta ezt az üzenetet, mert feliratkozott a Google Csoportok keretében működő openstreetmap-hungary csoportra.

Thomas Nagy

Jun 2, 2021, 9:59:22 AMJun 2
to openstreetmap-hungary
Remek, már meg is jelentek, megnézheted, hogy mind megvan-e és teljes hosszukban (talán 255 karakternél levágja). Ez alapján végig tudunk menni ma este rajtuk. https://www.openstreetmap.org/note/2695679#map=18/47.46608/19.03222&layers=N

[...]

Ha szeretné megtekinteni ezt a beszélgetést az interneten, látogasson el ide: https://groups.google.com/d/msgid/openstreetmap-hungary/CAMj7UstLKE5CsWCATxRoDbQYQ79raizHHuN5MX06fAZ6m%3DaRUQ%40mail.gmail.com.

turistautsz...@gmail.com

Jun 14, 2021, 5:37:58 AMJun 14
to openstreetmap-hungary
Hogy ne szakadjon meg a fagyizás láncolata, a legközelebbi esemény részletei:
https://wiki.openstreetmap.org/wiki/Hungary/2021-06-17
Bárkit szeretettel látunk, akinek kérdése van, akár csak felhasználói szinten is, lesz lehetőség megnézni ki milyen módszerrel dolgozik.
Egy egyszerűsített mapping parti keretében, vagy akár hardcore mapperekhez is lehet csatlakozni.