OSM fordítás használatba vétele - hogyan?

hungarian_user

Oct 4, 2021, 11:10:36 AMOct 4
to openstreetmap-hungary

Kellene hozzáértő segítsége az OSM fordítás élesítéséhez.

A Transifex-en 100%-ig készen van az összes szöveg, minden le van fordítva.
(közben a spanyol és a svéd is feljött erre a szintre, így összesen az angolon kívül 5 ilyen nyelv van, ahol minden le lett fordítva - "ready for use").

Nézegettem a Transifex súgóját, de a publikussá tételről nem találtam semmit.
A szövegeket "review"-nak jelöltem, bár a többi nyelvnél ez nincs.

Hagytam a GitHub-on a fejlesztők felé egy üzenetet (pontosabban egy korábbi kéréshez szóltam hozzá, amiben hónapokkal ezelőtt kérte valaki a magyar fordítás publikálását). Sem akkor, sem most nem volt rá reakció, tehát valamit nem jól csináltam(tunk). Valószínűleg nem ott kell kérni.

Kellene valaki, aki tudja (vagy van rá ötlete), hogy kinek, hol kellene írni, jelezni, hogy használatba vegyék a magyar fordítást.
A GitHub-on az " openstreetmap / iD " oldalon írtam, az "issues" alatt, mert ott találtam olyat, hogy "translation", ezért gondoltam, hogy ott kell. Ez a neve: " New Hungarian translation #8532 "

Nem haragszom meg, ha valaki ír a megfelelő helyre, mert nem vagyok egy szervező zseni.

ui. megjegyzem, hogy itt a fórumon valaki hónapokkal ezelőtt tett javaslatot néhány fordítás pontosítására - ezeket most megnéztem, és jó néhány már 8 hónappal ezelőtt le lett fordítva (azokat nem én fordítottam), és ahogy az ábra mutatja, azóta sem lettek láthatók a programban.

A JOSM-ben kérem nézze meg valaki, hogy benne van-e már az "autóban ülve"  kifejezés, vagy a korábbi "autóval használható"-t mutatja?
Fogalmam sincs, hogy a JOSM honnan veszi a magyar szövegeket, de fontos infó lenne, ha ott a legfrissebb változat lenne látható.

üdv
H_U

Meskó Balázs

Oct 4, 2021, 11:40:32 AMOct 4
to openstreet...@googlegroups.com
Szia!

Itt (https://github.com/openstreetmap/iD/issues/8600) azt írják, hogy az iD fordítás időben szedi a fordításokat az @openstreetmap/id-tagging-schema NPM csomagból (https://www.npmjs.com/package/@openstreetmap/id-tagging-schema)), melynek a forráskódja itt található: https://github.com/openstreetmap/id-tagging-schema Itt július óta nem volt verzió, de még az sincs kint az NPM csomag tárolójában.

Illetve látom már Imre is írt a témában a GitHubon, így azon kívül hogy várunk, szerintem túl sokat nem tehetünk.

Üdv,
Balázs
Ha szeretné megtekinteni ezt a beszélgetést az interneten, látogasson el ide: https://groups.google.com/d/msgid/openstreetmap-hungary/9226aa60-f8f8-424e-b4c5-7e6e2abad531n%40googlegroups.com.