OpenMaps gondok

Péter Báthory

May 13, 2021, 4:51:45 PMMay 13
to OSM Hungary levelezőlista
Már egy ideje lehetett sejteni, hogy az OpenMaps körül valami nincs rendben, de a szűkszavú kommunikációból eddig nem derült ki: az OpenMaps projektet a megszűnés veszélye fenyegeti.

A részletek peter68 május 10-i üzenetétől kezdve olvashatók a fórumon:
https://openmaps.eu/forum?forum_id=4

Röviden összefoglalva (és részben az én értelmezésemben): elfogytak az emberek és a lelkesedés, ezért kérték az alapítványuk megszüntetését, amit a bíróság hamarosan megtesz. Ezzel leállítják a térképek készítését, illetve egyes termékeket talán az alkotójuk folytat.

Mivel az OpenMaps az OSM egyik közismert és kedvelt kimenete, a megszűnésével mi is sokat vesztenénk. Ha bárhogyan hozzá tudunk járulni az OpenMaps fennmaradásához, azzal mindkét projekt jól járna.

Javasoltam egy online megbeszélés összehozását. Addig is lehet itt is ötletelni, de aki segítene, bátran jelezze az OpenMaps fórumon.

BP

Peter Gervai

May 13, 2021, 5:44:31 PMMay 13
to openstreetmap-hungary
On Thu, May 13, 2021 at 10:51 PM Péter Báthory <batho...@gmail.com> wrote:
> [...]
>
> Javasoltam egy online megbeszélés összehozását. Addig is lehet itt is ötletelni, de aki segítene, bátran jelezze az OpenMaps fórumon.
Támogatom....

KAMI911 KAMI911

May 14, 2021, 3:54:05 AMMay 14
to openstreetmap-.
Szia Péter,

Nézzük meg, hogy hogyan tudunk segíteni. Az üzemeltetőt is be tudnád vonni a beszélgetésbe?

Üdvözlettel / Best Regards:

Kálmán (KAMI) Szalai

Ha szeretné megtekinteni ezt a beszélgetést az interneten, látogasson el ide: https://groups.google.com/d/msgid/openstreetmap-hungary/CAMGadZDHqxc4%3Dcw%3D4EH8v_kq9%3DvG5EYzQpWa4BUuewD9m1d1VA%40mail.gmail.com.

Szem

Sep 21, 2021, 7:02:35 AMSep 21
to openstreet...@googlegroups.com
Szervusztok!

Örömmel osztom meg Veletek, hogy hosszas előkészítések után az egykori OpenMaps Kerékpáros térképe új néven, de egyező tartalommal mostantól újból elérhető lesz!
Az új oldal még fejlesztés alatt áll, de a legfrissebb térkép már letölthető róla, a linkje: https://osmbikemap.szerako.hu

Üdv,
Szem
Ha szeretné megtekinteni ezt a beszélgetést az interneten, látogasson el ide: https://groups.google.com/d/msgid/openstreetmap-hungary/CAFg1WTxsLkNBf0gZPNbmYxG%3DMHYrjbOAoNL-Xq5vK2sPk-oizw%40mail.gmail.com.

Gergely Matefi

Sep 27, 2021, 5:50:31 AMSep 27
to openstreet...@googlegroups.com
Köszi Szem. Örülök, hogy az OMP kínálatából ezt a részt sikerült megtartani.
A legkülönbözőbb fórumokon mostanában gyakran előjön, hogyan lehetne a gyalogos túrázós kimenetet is pótolni. Felmerült bennem, hogy nem lehetne-e a kerékpáros kimenet adattartalmát felhasználva, de egyedi render témával (saját TYP fájllal) ezt a területet is lefedni. Mit gondolsz erről ? Vajon mennyire térhetett el egymástól a gyalogos és a kerékpáros kimenetek legenerálása és adattartalma ?

Üdv,
Gergő

Ha szeretné megtekinteni ezt a beszélgetést az interneten, látogasson el ide: https://groups.google.com/d/msgid/openstreetmap-hungary/6149BBCA.6040003%40gmail.com.

Szem

Sep 27, 2021, 8:39:14 AMSep 27
to openstreet...@googlegroups.com
Sajnos alapjaiban eltér minden kimenet, mert az adatbázisból más-más utak kerülnek egy kategóriába, illetve egyáltalán út kategóriába (pl. itt a tiltott utak nem is utak), melyek külön TYP-et kaphatnak. Természetesen bárki készíthet akár ehhez, akár más térképhez bármilyen TYP-et (ehhez még editort is tudok küldeni, ha kellene)
Szem