Python script dat een project omzet naar een tekst- of html bestand

all...@gmail.com

Sep 8, 2020, 4:48:41 PM9/8/20
to open...@googlegroups.com

Hallo,

Om wat ervaring op te doen met de programmeertaal python, ben ik bezig geweest om een script te schrijven dat een Open Song project omzet naar een tekstbestand.

Dat wordt dus een uitgeschreven liturgie.

Hetzelfde heb ik ook met als output een html-pagina.

Ik heb een custom field gebruikt voor het opslaan van een  YouTube link, zodat je deze kunt gebruiken als iframe in een html-output.

Zie de voorbeelden in de bijlage

Een volgende stap zou kunnen zijn de liturgie naar een meer opgemaakt pdf bestand weg te kunnen schrijven..

Is er binnen deze groep evt belangstelling voor waar ik mee bezig ben?

Verder heb ik nog wat vragen:

  • Ondersteunt Open Song PNG transparantie? M.a.w. kan een livestream/muziekfilmpje onder een presentatie worden getoond waarbij de liedtekst kan worden gebeamd als ondertiteling met als achtergrond een .png plaatje met transparantie.
  • Zou Open Song in de toekomst SVG als vectorimages kunnen ondersteunen? Ik heb goede ervaring en met InkScape als tekenprogramma voor het maken van presentatieachtergronden.

Groet,

Allian

Verzonden vanuit Mail voor Windows 10

_liturgy_Python_liturgie.html