Knut Bjørnsen er død

Sigvald

no.samfunn.politikk.diverse,no.samfunn.media.radio-
tv,no.sport.diverse,no.sport.fotball

http://www.vg.no/rampelys/artikkel.php?artid=533893

Bjørnsen ble født 26. juli 1932. Han døde fredag etter lengre tids
sykdom. Bjørnsens sønn, Terje, sier til VG at faren i april fikk
konstatert kreft i bukspyttkjertelen. Knut Bjørnsen ble 76 år gammel.

Knut Bjørnsen huskes som en av NrKs mest allsidige og en av kanalens
aller, aller største profiler gjennom alle tider. Han var ansatt i NRK
i 30 år, fra 1961 til 1991, og huskes som legendarisk
skøytekommentator (sammen med Per Jorsett) og like legendarisk
programleder av den populære spørrekonkurransen - "Kvitt eller
Dobbelt".

Bjørnsens kommentator-makker gjennom mange år, Per Jorsett, har også
stått frem og talt varmt om sin avdøde venn og kollega:
http://www.vg.no/rampelys/artikkel.php?artid=533905

Det eneste som nå i grunnen mangler er at Jon Herwig Carlsen står frem
og deltar i sorgen - han må jo være den første til å vite hvordan Per
Jorsett har det nå. F.eks. burde de to nå kanskje gi fellesintervjuer
til pressen?

Bjørnsen var ikke bare en TV-personlighet av et helt uvanlig kaliber,
han var definitivt også hedersmann til fingerspissene - således var
det helt naturlig for ham å stå frem i avisen Fremskritt som FrPer for
15 måneder siden:
http://groups.google.com/group/no.samfunn.politikk.diverse/browse_thread/thread/efa1d16e7153fdc8/96c9ae0181452ee3?
Han ga den gang den nåværende innvandringspolitikken det glatte lag og
sa seg dritt lei alle de fremmedkulturelle som kommer hit og utnytter
systemet vårt. Han viste også til bander av kriminelle utlendinger som
herjer her i landet, bl.a. opplevde han selv å få båten sin stjålet av
utlendinger. Avslutningsvis i intervjuet hyllet han Carl I. Hagen som
han tidvis ferierte sammen med i Spania. Han roste også FrP for
redelighet og klar tale!

Her i forumet ble Bjørnsens klare støtte til FrP hyllet av bl.a.
ekspert Chrisjoy:
> Når vi nu får lære at Knut Bjørnsen er FrP'er, og svært skeptisk til
> innvandring fra søplekulturer, kan vi ikke være overrasket over dette.
> Ethvert fornuftig menneske klarer å utøve både slik skepsis samt sin
> støtte til FrP om det har rak nok rygg til å stå imot PK'ere og
> generelt FrP-hat. De som kjenner til Knut Bjørnsen vet at det dreier
> seg om et rakrygget menneske. Det vet vi fra hans valg å slutte i en
> sikker stilling i NrK når han føler han ikke har noe mer å gi kanalen...

Det er med andre ord en virkelig kjempe som har gått bort!

Knut Bjørnsen
26.07.1932 - 14.11.2008 - R.I.P.

Sigvald

Nils Peder Espen Oskar Daniel Kloglevik

Sigvald wrote:
> Her i forumet ble Bj�rnsens klare st�tte til FrP hyllet av bl.a.
> ekspert Chrisjoy:

Ekspert Chrisjoy? Hahahahahahahahahahahahahahahahaha! ROTFL

> Det er med andre ord en virkelig kjempe som har g�tt bort!

Jau, men hvis han til d�mes hadde stemt AP eller Venstre hadde det vel ikkje
vore s� farleg at han forlot oss. Du hadde vel ikkje gidde � skreve om dette
da? Det lyt v�ra vondt � v�ra S� DUM som du er Sigfjert!

--
Med lykkelig helsing,
Nils Peder Espen Oskar Daniel Kloglevik

Knut =??B?U2NocsO4ZGVy?=

In <035fbc1d-a1fd-45b3...@a29g2000pra.googlegroups.com>
Sigvald wrote:

> [...]
> utlendinger. Avslutningsvis i intervjuet hyllet han Carl I. Hagen som
> han tidvis ferierte sammen med i Spania. Han roste også FrP for

Hvorfor sverter du så ofte de som dør?
Han var jo flink ellers? Er ikke det bedre å tenke på enn å grave i denne feiltagelsen?

--
Knut

C Lund

In article
Sigvald <sigv...@yahoo.no> wrote:

> [...]
> utlendinger. Avslutningsvis i intervjuet hyllet han Carl I. Hagen som
> han tidvis ferierte sammen med i Spania. Han roste også FrP for

Tenkte nok du ville finne en måte å male brune striper på ham, ja.

--
C Lund

Chrisjoy

On Nov 17, 10:40 pm, C Lund <christopher.l...@getmailSPAMBLOCK.no>
wrote:
> In article
> <035fbc1d-a1fd-45b3-a61b-980be22d0...@a29g2000pra.googlegroups.com>,

> Tenkte nok du ville finne en måte å male brune striper på ham, ja.

Det ville vært overraskende om du viste deg istand til å godta fakta
som sier Knut Bjørnsen mistlikte pakket som renner innover norske
grenser.

sigv...@yahoo.no

On 17 Nov, 21:40, Knut =??B?U2NocsO4ZGVy?= <knut.schro...@gmail.com>
wrote:

> Hvorfor sverter du så ofte de som dør? Han var jo flink ellers?
> Er ikke det bedre å tenke på enn å grave i denne feiltagelsen?

Dette var ingen feiltakelse - Knut Bjørnsen var en hedersmann!

I utgangspunktet synes jeg at det er en uting at kjendiser fra
kulturlivet, o.l. (mis)bruker sin kjendisstatus til å promotere
politiske synspunkter - de må jo regne med å ha fans av alle politiske
farger og ville objektivt sett tjent på å holde kjeft og fokusere på
promotere seg selv og sine egne produkter - det er i hovedsak
ressurspersoner vi her taler om, og de vil jo som regel klare seg
utemerket uavhengig av hvem som styrer samfunnet. Verden er dessverre
ikke slik. Dessverre er det så altfor mange kjendiser som ikke klarer
å styre kjeften og avslører seg som alt fra naive PKer til
"skrullinger" og "psykopater". Det er i den kontekst det er viktig å
påvise at det også finnes høyt oppegående kjendiser som tør stille
kritiske spørsmål ved det bestående - Knut Bjørnsen var en slik
kjendis, tidligere avdøde Arve Opsahl er et annet eksempel. Av FrP-
kjendiser som fremdeles er i live kan nevnes Martin Schanche, Rune
Rudberg og Steven Ackles.

Sigvald

Jens Kr. Kirkebø

On Tue, 18 Nov 2008 14:14:08 -0800 (PST), sigv...@yahoo.no wrote:

> [...]
>
>I utgangspunktet synes jeg at det er en uting at kjendiser fra
>kulturlivet, o.l. (mis)bruker sin kjendisstatus til å promotere

De fleste husker vel Knut Bjørnsen bedre som promotor av billige
kjeler på TV-shop enn av FrP...

>Av FrP-
>kjendiser som fremdeles er i live kan nevnes Martin Schanche, Rune
>Rudberg og Steven Ackles.

Rudberg ? Hihi. Ja, det var vel ingen bombe. Neppe en jeg ville valgt
til å promotere noe som helst. Måtte isåfall vært for en
avvenningsklinikk :)

Megler Smekk

> [...]

>kjendis, tidligere avdøde Arve Opsahl er et annet eksempel. Av FrP-
>kjendiser som fremdeles er i live kan nevnes Martin Schanche, Rune

Ja, dette er personer med særdeles stor politisk tyngde. Hvorfor
velger ikke Frp å bruke dem, montro?