Russiske SETI-forskere opdager kraftigt signal fra det ydre rum i stjernebilledet Herkules - Re: 2016 uge 35 (news samlet)

Russiske SETI-forskere opdager kraftigt signal fra det ydre rum i stjernebilledet Herkules

"Kall, Mogens" <Jesus.lov...@gmail.com> skrev ...

Sent: Monday, August 29, 2016, CET 07:55, GMT 05:55
Subject: 2016 uge 35 (news samlet)
19261 news:nq0ip3$627$1...@news.eternal-september.org
https://groups.google.com/d/msg/dk.politik/SLKCVTALIDw/aAqn1gauBwAJ

> https://sites.google.com/site/kallpol4/home/countries/iran/13-542/cut-01
> https://sites.google.com/site/kallpol4/home/countries/iran/15-302
> and ...
> http://sites.google.com/site/kallfiles1/politics
> https://sites.google.com/site/kallpol4
>>
> [ ... ]
> [ ... 2016-08-29, Monday, day no 242 in the year ... ]
> [ ... ]
>
> Hvad vil du gøre, hvis du blev Statsminister (eller Præsident) ?
>
> Svar 1:
>
> Hmm .. (memory on from) ...
>
> https://sites.google.com/site/kallpol4/home/issues/udn

> [...]

Kritiske stemmer bliver fængslet og tortureret i Palæstina

-

Frankrig vil afslutte frihandelsforhandlinger med USA
kl. 09:03
http://www.dr.dk/nyheder/udland/frankrig-vil-afslutte-frihandelsforhandlinger-med-usa

Kommentar:

Det vil give de onde psykopatstater en fordel økonomisk (selvom de
evt. er boykottet), så gør det ikke!

Skyd IKKE dig selv i foden!

Fordi sandheden er, at vi er i samme båd, og vi har derfor en
***fællesinteresse*** i at få tingene til at fungere!

Vous comprenez?

-

Danske politikere nægtet adgang til omstridt ø
kl. 09:26
http://www.dr.dk/nyheder/politik/danske-politikere-naegtet-adgang-til-omstridt-oe

To venstrefløjspolitikere samt Naser Khader må ikke som planlagt
besøge den australske ø Nauru, hvorfor hele Udlændingeudvalget nu
dropper turen.

-

DR S161 tir 30 aug 18:03:38
30.august dr.dk/nyheder 12:58

HOLLANDE: TYRKIET ESKALERER KRISE
Tyrkiets militære aktioner i det
nordlige Syrien kan komme til at få
alvorlige konsekvenser for konflikten i
landet.

Sådan lyder advarslen fra den franske
præsident, Francois Hollande, under et
ambassadørmøde tidligere i dag.

- I dag er det Tyrkiet, der har taget
beslutningen om at indsætte sine
styrker på syrisk territorium i kampen
mod Daesh (Islamisk Stat. -red.).

- Disse mange forskellige og
modstridende interventioner øger
risikoen for en generel opblussen,
lyder det ifølge nyhedsbureauet Reuters
fra den franske præsident.

Hollande: Tyrkiet kan eskalere konflikten i Syrien
kl. 12:58
http://www.dr.dk/nyheder/udland/hollande-tyrkiet-kan-eskalere-konflikten-i-syrien

-

DR S168 tir 30 aug 18:03:39
30.august dr.dk/nyheder 15:27

KRITIKERE TORTURERES I PALÆSTINA
De palæstinensiske myndigheder fængsler
og torturerer journalister og
aktivister, der ytrer sig kritisk om
dem. Det skriver Human Rights Watch i
en ny rapport.
Selv et Facebook-opslag kan være nok
til at blive fængslet, fortæller en
talsperson fra organisationen.
- Folk, der på Facebook offentliggør
beskyldninger om dårlige forhold på
hospitaler, skriver om fattigdom i Gaza
eller skriver om korruption på
Vestbredden, bliver anholdt, siger Sari
Bashi til nyhedsbureauet AP.
Det er især kritikken palæstinenserne i
mellem, der bliver slået hårdt ned på
ifølge rapporten. Blandt andet mellem
Fatah på Vestbredden og Hamas i
Gazastriben.

Kritiske stemmer bliver fængslet og tortureret i Palæstina
kl. 15:27
http://www.dr.dk/nyheder/udland/kritiske-stemmer-bliver-faengslet-og-tortureret-i-palaestina

-

SETI-forskere opdager kraftigt signal fra det ydre rum
kl. 17:08
http://www.dr.dk/nyheder/viden/naturvidenskab/seti-forskere-opdager-kraftigt-signal-fra-det-ydre-rum

Signalet kan stamme fra en stjerne, der minder om Solen, 95 lysår
væk. Flere radioastronomer undersøger nu sagen og nogle er en
kende skeptiske.

Det russiske radioteleskop RATAN-600 har registreret signalet fra
den fjerne stjerne. Nu skal andre radioteleskoper lytte til den
permanent.

... et kraftigt radiosignal, der angiveligt stammer fra stjernen
HD164595.
Signalet blev angiveligt modtaget den 15. maj 2015 ...

Stjerne der minder om Solen

Stjernen, som signalet angiveligt stammer fra, befinder sig
omkring 95 lysår fra Jorden i stjernebilledet Herkules, og minder
meget om Solen. Den vejer 0,99 solmasser og har en alder på 6,3
milliarder år - et par milliarder år mere end Solen.

Mindst én bekræftet planet, HD 164595b, kredser om stjernen, men
der kan være flere i solsystemet, der ikke er opdaget endnu.

Kommentar:

https://en.wikipedia.org/wiki/HD_164595_b

RA 18h 00m 38.89s
Dec +29° 34m 34.9s

Dette svarer til ...

Galactic longitude 055.47148 (360 grader)
Galactic latitude +23.27822 (360 grader)

Noa-galactic (600-tal-system):

Galactic longitude 092.45247 (600 grader)
Galactic latitude +38.79703 (600 grader)

Se tillige ...
http://simbad.u-strasbg.fr/simbad/sim-id?Ident=HD+164595&NbIdent=1

Galactic longitude 055.4668 (360 grader)
Galactic latitude +23.2768 (360 grader)

Noa-galactic (600-tal-system):

Galactic longitude 092.4447 (600 grader)
Galactic latitude +38.7947 (600 grader)

Bible-Search-string:

92 and/or 'to og halvfems'

Found:
1

https://www.biblegateway.com/quicksearch/?quicksearch=92&qs_version=DN1933

Nehemias 11:8, Dette er Biblen på dansk (DN1933)

og hans Brødre, dygtige Krigere. 928.

38 and/or 'otte og tredive'

Found:
3

https://www.biblegateway.com/passage/?search=5%20Mosebog+2:14&version=DN1933

5 Mosebog 2:14, Dette er Biblen på dansk (DN1933)

Der var gået otte og tredive År fra vort Opbrud fra Kadesj
Barnea, til vi gik over Zeredbækken, til hele din Slægt af
våbenføre Mænd var uddød af Lejren, således som Herren
havde svoret dem;

and ...

https://www.biblegateway.com/passage/?search=F%C3%B8rste%20Kr%C3%B8nikebog+23:3&version=DN1933

Første Krønikebog 23:3, Dette er Biblen på dansk (DN1933)

Og Leviterne blev talt fra Trediveårsalderen og opefter,
og deres Tal udgjorde, Hoved for Hoved, Mand for Mand,
38000.

samt ...

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Johannes+5:5&version=DN1933

Johannes 5:5, Dette er Biblen på dansk (DN1933)

Men der var en Mand, som havde været syg i otte og tredive
År.