[stat] Januari 2021

Wouter Valentijn

Tempus Fugit mensen. Het is alweer 1 februari 2021. Statistiekentijd!!!

Totaal aantal posters: 16 (was: 16)
Totaal aantal berichten: 420 (was: 555)
Gemiddeld aantal berichten per poster: 26,25 (was: 34,6875)

De lijst!

_Positie_ _Poster_ _Aantal_ _Percentage_
1. Wouter Valentijn 107 25,4762

2. Niek 93 22,1429
3. Jacqueline 90 21,4286
4. Izak van Langevelde 40 9,5238
5. Wietze de Boer 28 6,6667
6. Ries 12 2,8571
7. Arnout 11 2,6190
8. Rink 10 2,3810
9. Dolfy 8 1,9048
10. Brian Dickens 7 1,6667
11. Ninia 6 1,4286
12. Bart Dinnissen 3 0,7143
13. Peter Kleiweg 2 0,4762
14. -Charter 1 0,2381
Andy Camps / AC 1 0,2381
Lieven Marchand 1 0,2381

--
Wouter Valentijn

Kirk: "No beach to walk on..."
Star Trek (s01e07): The Naked Time

http://www.prozaportal.j3v.net
http://www.essayportal.j3v.net

liam=mail

Wietze de Boer

Wouter Valentijn <li...@valentijn.nu> wrote:
> [...]
> Gemiddeld aantal berichten per poster: 26,25 (was: 34,6875)
>
> De lijst!
>
> _Positie_ _Poster_ _Aantal_ _Percentage_

Gefeliciteerd Wouter!

> 2. Niek 93 22,1429
> 3. Jacqueline 90 21,4286
> 4. Izak van Langevelde 40 9,5238
> 5. Wietze de Boer 28 6,6667
> 6. Ries 12 2,8571
> 7. Arnout 11 2,6190
> 8. Rink 10 2,3810
> 9. Dolfy 8 1,9048
> 10. Brian Dickens 7 1,6667
> 11. Ninia 6 1,4286
> 12. Bart Dinnissen 3 0,7143
> 13. Peter Kleiweg 2 0,4762
> 14. -Charter 1 0,2381
> Andy Camps / AC 1 0,2381
> Lieven Marchand 1 0,2381

Het was ooit een top-20 toch? Wij zijn dus de échte die-hards...

--

Peace,
Wietze

Wouter Valentijn

Op 2-2-2021 om 16:59 schreef Wietze de Boer:

> Gefeliciteerd Wouter!

Dank je!

> Het was ooit een top-20 toch? Wij zijn dus de échte die-hards...

Yippee Ki Yay! :-)

Ja, er was ooit een top 20. Zo te zien was het (kijkende in Groups
Google) Hans Versteegt (soms Faramir geheten) die hem samenstelde, zo
vanaf begin 2003... Of misschien eerder, ik het idee dat niet alles
terug te vinden is daar. Hij deed het tot en met 2006.

Maar daarvoor was het Jonathan Black die ook aan statistieken deed.

https://groups.google.com/g/nl.kunst.sf+fantasy/c/4T8Rq7y4VcU/m/Tb0hU1UmaDMJ

En dan waren er toen dus nog mensen die daar /buiten/ de top 20 vielen!
Maar goed, heel veel andere nieuwsgroepen zijn een soort spooksteden
geworden. Maar dan zonder geesten. Wat dat betreft doen wij het toch
niet zo slecht zou ik zeggen! :-)

Hans gaf ons ooit ook nog destijds de 'Top 100' aller tijden!

https://groups.google.com/g/nl.kunst.sf+fantasy/c/H18MjqbANBc/m/ZUNVmM4J3IgJ

En daarna nam ik het over tussen 2007 en 2010. Hetgeen ik eigenlijk
vergeten was moet ik bekennen!

Daarna was het Ronald Pothuizen tussen 2011 en 2013.

En vanaf 2014 heb ik weer die eer.

Kent iemand nog dat liedje: "Waar zijn ze gebleven, die gezichten van toen?"

Wietze de Boer

De naam Hans Versteegt zegt met nog wel wat. Meer dan zijn nickname
Faramir.

> Maar daarvoor was het Jonathan Black die ook aan statistieken deed.

Ah die ken ik nog wel. Hij was de eerste NKSF’er die ik ontmoette tijdens
mijn allereerste IRL in 2005 (we keken toen Star Wars episode III in de
Utopolis Almere). Hij had een Firefly t-shirt aan waarop alleen een
silhouet van de Serenity stond met de woorden “Dong ma?” erbij. Hij was
heel trots op dat shirt. :-)

> [...]
> Maar goed, heel veel andere nieuwsgroepen zijn een soort spooksteden
> geworden. Maar dan zonder geesten. Wat dat betreft doen wij het toch

En we gaan door tot het gaatje!

> Hans gaf ons ooit ook nog destijds de 'Top 100' aller tijden!

Ah ja dat kan ik me ook nog vaag herinneren.

> [...]
> vergeten was moet ik bekennen!
>
> Daarna was het Ronald Pothuizen tussen 2011 en 2013.

Die overgang lijkt nog helemaal niet zo lang geleden.

> Kent iemand nog dat liedje: "Waar zijn ze gebleven, die gezichten van toen?"

Dat is het enige uit deze post dat ik dan NIET ken... ;-)

--
Peace,
Wietze

Niek

Op 01-02-2021 om 19:32 schreef Wouter Valentijn:
> Tempus Fugit mensen. Het is alweer 1 februari 2021. Statistiekentijd!!!

Erger nog: het is alweer 6 februari!!

> Totaal aantal posters: 16 (was: 16)
> Totaal aantal berichten: 420 (was: 555)
> Gemiddeld aantal berichten per poster: 26,25 (was: 34,6875)

Hmmmmmmmmmm.

> [...]
>    4.          Izak van Langevelde       40        9,5238
>    5.          Wietze de Boer            28        6,6667

Vertrouwd.

>    6.          Ries                      12        2,8571

Gezellig!

Dank, Wouter. Altijd weer een genoegen om even de cijfers voorbij te
zien komen.

--
Niek

Niek

Op 02-02-2021 om 17:37 schreef Wouter Valentijn:
> [...]

Nou en of!

> Yippee Ki Yay! :-)

Hiiiiiiiiiiiiiiiiihaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa!

> [...]
> vanaf begin 2003... Of misschien eerder, ik het idee dat niet alles
> terug te vinden is daar. Hij deed het tot en met 2006.

Goh, waar zou die gebleven zijn?

> Maar daarvoor was het Jonathan Black die ook aan statistieken deed.
> https://groups.google.com/g/nl.kunst.sf+fantasy/c/4T8Rq7y4VcU/m/Tb0hU1UmaDMJ

Dat weet ik nog heel goed.
Grappig is dat mijn geheugen zegt dat Hans voor joN de statistieken
deed. Niet dus.

> En dan waren er toen dus nog mensen die daar /buiten/ de top 20 vielen!

Zeker weten.

> Maar goed, heel veel andere nieuwsgroepen zijn een soort spooksteden
> geworden. Maar dan zonder geesten. Wat dat betreft doen wij het toch
> niet zo slecht zou ik zeggen! :-)

Echt niet.

> Hans gaf ons ooit ook nog destijds de 'Top 100' aller tijden!
> https://groups.google.com/g/nl.kunst.sf+fantasy/c/H18MjqbANBc/m/ZUNVmM4J3IgJ

Wooooooooooooooowieieieieie. Saskiaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa!
Toch wel jammer dat zij hier bijna nooit meer is.

> En daarna nam ik het over tussen 2007 en 2010. Hetgeen ik eigenlijk
> vergeten was moet ik bekennen!

Hahahaha.

> Daarna was het Ronald Pothuizen tussen 2011 en 2013.

Ah ja.

> En vanaf 2014 heb ik weer die eer.

Jeetje, doe je het alweer zo lang?
Nou ja, als je ouder wordt, gaat de tijd veel sneller en doe je dingen
veel langer dan als je jong bent, merk ik.

Leuk deze herinneringen.

--
Niek

jacqueline

leuk om al die namen te zien.

ik dacht bijv. dat Lieven en Izak er later pas waren bijgekomen. maar
dat is helemaal niet zo. :-) net als Dolfy.

En Bart van Hemelen.

Wietze de Boer

jacqueline <nob...@science.uva.nl> wrote:

> leuk om al die namen te zien.
>
> ik dacht bijv. dat Lieven en Izak er later pas waren bijgekomen. maar
> dat is helemaal niet zo. :-) net als Dolfy.
>
> En Bart van Hemelen.

Bart postte altijd de nieuwste trailers. Dat mis ik wel een beetje. Hij was
altijd wel extreem kritisch. Een film of serie moest voor hem altijd wel
van heel hoge kwaliteit zijn om zijn goedkeuring te kunnen dragen. :-)

--
Peace,
Wietze

jacqueline

precies. Dat is Bart.

ben best wel benieuwd hoe het dan met die mensen gaat.

Rink

Op 7-2-2021 om 13:59 schreef jacqueline:
> [...]

<knipje>

> leuk om al die namen te zien.
>
> ik dacht bijv. dat Lieven en Izak er later pas waren bijgekomen.  maar
> dat is helemaal niet zo. :-)  net als Dolfy.
>
> En Bart van Hemelen.

Heb ik maar eens andersom gekeken.
(want ik sta niet in de top 100)

Van de 16 die Wouter op 1-2-2021 noemde,
staan er maar liefst 12 in de top 100 van 1-1-2007.

Alleen Andy, Arnout, ik en de altijd mysterieuze "-Charter" staan er
niet in.

Rink

(soms ook wel een beetje statistiekengekkie)

Niek

Op 09-02-2021 om 21:15 schreef Rink:

> <knipje>

Tjonge ja zeg.

> Heb ik maar eens andersom gekeken.
> (want ik sta niet in de top 100)

Ah.

> Van de 16 die Wouter op 1-2-2021 noemde,
> staan er maar liefst 12 in de top 100 van 1-1-2007.

Ja, wij zijn nogal trouw, vrees ik.

> Alleen Andy, Arnout, ik en de altijd mysterieuze "-Charter" staan er
> niet in.

Hahahaha. Elke maand moet ik weer grinniken om die Charter. Nog uit een
hele andere tijd.

> (soms ook wel een beetje statistiekengekkie)

(wie niet?)

--
Niek

Hans Versteegt

Op maandag 1 februari 2021 om 19:32:59 UTC+1 schreef Wouter Valentijn:
Lang, lang geleden, in een tijd ver hier vandaan......
"but that was yesterday....."

Zocht een oud verhaal van mij, en vond er twee. Benieuwd wat er nog meer aan verborgen schatten in het verleden van mijn vage herinneringen zal liggen...

Harmony,
Hans.
( dat is niet echt veranderd )

Wouter Valentijn

Op 28-10-2021 om 12:05 schreef Hans Versteegt:
Foreigner.

> Zocht een oud verhaal van mij, en vond er twee. Benieuwd wat er nog meer aan verborgen schatten in het verleden van mijn vage herinneringen zal liggen...

Ah, vage herinneringen... Wie heeft ze nu niet?

> Harmony,
> Hans.
> ( dat is niet echt veranderd )

Hallo Hans! Leuk je weer te zien hier! :-)

jacqueline

On 28-10-2021 12:05, Hans Versteegt wrote:

> [...]
>
> Zocht een oud verhaal van mij, en vond er twee. Benieuwd wat er nog meer aan verborgen schatten in het verleden van mijn vage herinneringen zal liggen...

goh...wat bijzonder om jou hier na al die tijd weer te zien. :-)

ben je van plan vaker te komen, of is het eenmalig.

ik herinner me nog altijd dat ik van jou een nogal belerende post
ontving mbt het posten en de stats. ik was nog maar net ontlurkt. ;-)

jacqueline

Hans Versteegt

Op donderdag 28 oktober 2021 om 13:45:14 UTC+2 schreef jacqueline:
Het is lang geleden, maar inderdaad, ik kon (en kan) heel belerend zijn. Excuses.
Ik was toen heel wat jonger en heel erg veel eigenwijs, dacht dat bijna alles wist. Hetgeen niet het geval is.
Hoe meer ik leerde, hoe meer ik wist dat ik eigenlijk niet zo veel wist.

Nu ben ik ouder, en naar ik hoop verstandiger. Niet te verstandig, want dat is zo .... saai... ja, dat is het juiste woord.
Wel bedachtzamer... soms

Ik was op zoek naar vervagende herinneringen: 'ik heb toch ooit eens een verhaal.... ' etc. en zo kwam ik hier uit.
Kon het niet laten om een klein teken van leven achter te laten.

Of ik vaker kom?
De tijd zal 't leren.

Harmony,
Hans.
( druk geweest, en nog steeds druk, met veel andere dingen dan nl.kunst.sf+fantasy)

jacqueline

On 28-10-2021 16:18, Hans Versteegt wrote:

> Het is lang geleden, maar inderdaad, ik kon (en kan) heel belerend zijn. Excuses.

Dank je. maar daarna konden we prima met elkaar door zee hoor. :-)

> [...]
>
> Nu ben ik ouder, en naar ik hoop verstandiger. Niet te verstandig, want dat is zo .... saai... ja, dat is het juiste woord.

gewoon lekker je eigen wijsheid. Niets mis mee. :-)

> Ik was op zoek naar vervagende herinneringen: 'ik heb toch ooit eens een verhaal.... ' etc. en zo kwam ik hier uit.
> Kon het niet laten om een klein teken van leven achter te laten.

misschien heb je dat al gezegd, maar heb je het verhaal gevonden?

> Of ik vaker kom?
> De tijd zal 't leren.

dan in ieder geval alle goeds!

jacqueline

oh ja. en Harmony, dat verwees naar Harmony uit Buffy?

Hans Versteegt

Op donderdag 28 oktober 2021 om 17:30:26 UTC+2 schreef jacqueline:
Het verhaal is gevonden. 't Verhaal zelf had ik nog wel , maar niet de datum dat ik het schreef, november 2003 , ten tijde van de zoveelste quizronde . Het verhaal was een ST:Voy - LOTR crossover. Een tweede verhaal was 'Multitude', daar wist ik de inhoud nog van, maar hoe het precies ging? Ongeveer dezelfde tijd, dezelfde quizronde, maar dat verhaal had ik niet meer op mijn computer staan. Nu wel dus!

Ik moet nog steeds vaak onderscheid maken tussen mijn eigenwijsheid , en mijn eigen wijsheid. Hoeveel een spatie, niets dus, kan schelen.....

En nee, geen Harmony, uit welke serie dan ook. Eerder een levensmotto/ les /oproep.

(gejat van wikipedia)
Harmony is een single van Ray Conniff. Het is afkomstig van zijn album met dezelfde titel. Ray Conniff zong hier zonder zijn befaamde "Ray Conniff Singers" en haalde met Harmony zijn tweede en laatste hitnotering in Nederland. Kaplan en Simon schreven een lied over het samenbrengen van mensen en een betere wereld ("Harmony! Harmony! Let's all join in harmony; Sing away the hurt and fear; A great new dream will soon be here").

Dat dus. Staat vast ook wel ergens op YouTube of zo....

Harmony,
Hans.
( beter goed gejat, als slecht geprogrammeerd )

Wouter Valentijn

Op 28-10-2021 om 21:44 schreef Hans Versteegt:
> [...]

<knip>

> [...]
>
> Harmony,
> Hans.
> ( beter goed gejat, als slecht geprogrammeerd )

Ik kan het mij nog herinneren! :-)

https://www.youtube.com/watch?v=FR3aVlIgreY

jacqueline

Ah. Mooi!

> Ik moet nog steeds vaak onderscheid maken tussen mijn eigenwijsheid , en mijn eigen wijsheid. Hoeveel een spatie, niets dus, kan schelen.....

hahaha...ja enorm.

> En nee, geen Harmony, uit welke serie dan ook. Eerder een levensmotto/ les /oproep.

Mooi motto.

> [...]

> Dat dus. Staat vast ook wel ergens op YouTube of zo....

heb ik youtube niet voor nodig. ik ken het heel goed. prachtig nummer.

Izak van Langevelde

Leuke uitdrukking! Niuew?

--
Grinnikend door het leven...

jacqueline

> Leuke uitdrukking! Niuew?

OK. In zee gaan. ;-)

jacqueline

of...door een deur.

Izak van Langevelde

Door één deur?

Wietze de Boer

Heb ik even serverproblemen, is Hans ineens terug! Oude tijden herleven.
Welkom thuis, Hans!

--
Groet, Wietze