banka dsk

Velizar Hinkov

to nala...@googlegroups.com
   Здравейте.
Достъпно ли е приложението, ДСК смарт.
Можели да се правят преводи, към друга банка.
С уважение Велизар Хинков.
тел: 0886 100 106
 shipko...@gmail.com
www.shipkovo.net

Stefan Tsvyatkov

to nala...@googlegroups.com

Здравейте,

    Приложението DSK Smart е съвсем използваемо с екранен четец. При Android и iOS не намирам разлика в достъпността. За да се правят преводи е необходимо да се инсталира и активира отделно приложение, наречено DSK mToken. През него до колкото погледнах се получава код, с който се потвърждава преводът. DSK mToken все още не съм го тествал и не знам как се държи. Бих се радвал ако някой сподели наблюдения.
    С уважение,
Стефан

--
За да прочетете правилата на групата посетете следния адрес:
http://ddimitrov.dreamhosters.com/Pravila.htm

---
Получихте това съобщение, защото сте абонирани за групата „На лафче“ в Google Групи.
За да се отпишете от тази група и да престанете да получавате имейли от нея, изпратете имейл до nalafche+u...@googlegroups.com.
За да видите тази дискусия в мрежата, посетете https://groups.google.com/d/msgid/nalafche/6278C89B7B6B4AE6A7BE81D7C2C212DC%40UserPC.

Dobromir Kolev

to nala...@googlegroups.com
Здравейте
Аз също отдавна използвам Приложението DSK Smart на андроид устройство
и нямам никакви проблеми и затруднения. Използвам пръстов отпечатък за
идентификация за удобство и съм много доволен. Но преди няколко дни ми
се наложи да направя банков превод към друга банка през телефона и се
оказа, че за тази цел или превода се прави през браузер в ДСК Директ
както съм правел до сега, или трябва да се инсталира допълнителното
приложение на банка ДСК "DSK mToken". Реших да се пробвам. След като
го инсталирах и отворих трябваше да го активирам като въведа ЕГН и кот
за активация. И тук стана забавно. В сайта на банката има инструкции,
които аз не разбрах много добре. Пише следното
Как се активира DSK mToken от Банка ДСК?
1. Изтеглете DSK mToken на Вашия телефон
от /google-play
app-store
2. Влезте в ДСК Директ и изберете меню „Настройки“ - „DSK mToken“
3. Добавете ново устройство и следвайте стъпките, описани на екрана в ДСК Директ
4. Въведете временния ПИН код, изпратен от Банката като SMS
5. Задайте собствен ПИН код или биометричен идентификатор за
потвърждаване на преводи и документи.
Такааа, влезнах и направих всичко, което е по инструкциите, но още на
стъпка 2. вместо добавяне на ново устройство страницата ми извеждаше
съобщението - непозволен метод на подписване. Обадих се на колцентара
и попитах какво става. Оказа се, че тъй като имам сертификат не мога
да активирам това приложение и за целта трябва да се откажа от
сертификата и да ми променят и активират към телефонният номер достъп
за това приложение. Не може да се използват едновременно няколко
начина за подписване на банкови преводи. Викам добре давайте да
променяме нещата. Това става или с ходене до офис на банката или с
подписване на документи от разстояние с електронен подпис чрез
мобилното приложение на Evrotrust, както направих аз. Ако до сега не
сте го ползвали както мен, се наложи да го инсталирам и да направя
безплатна регистрация, което обаче поне с андроид устройство е
невъзможно без зрение. С i-os не знам как е нека някой ако го е
изпробвал да сподели.
На кратко първо за мобилното приложение на Evrotrust.
След като се инсталира от google-play или app-store се прави
регистрация, която няма да описвам много подробно
В процеса на регистрация се избират три тайни въпроса за които си
измисляте 3 тайни отговора. По някое време искат и телефонният ви
номер на който се изпраща SMS с кот за активация. След това си
измисляте и 6 цифрен пин код, но клавиатурата за попълването му не се
изговаря от говорящата програма или поне така стана при мен и ми
потрябва зряща помощ. Аз съм с самсунг Galaxy J5 (2017, с андроид 9.
Има момент, при който се налага снимане на личната ви карта с камерата
на телефона по точно определен начин, което няма как да стане без
зрение. След това има автоматичен процес по лицево разпознаване и
сравняване на снимката от личната ви карта, за което пак си трябва
зрение. Ако това не се получи успешно както стана при мен има опция
видео чат с диспечер, който в разговор с вас да ви идентифицира и да
активира вашият профил.
Готово, преборих и това с малко помощ.
Отварям приложението и за вхот се налага да се въвежда пин кода, който
си измислихте по време на регистрацията и Изненада! пак не става без
зрение защото клавиатурата за въвеждане не се разпознава от говорящата
програма. В настройките има и опция използване на идентификация с
пръстов отпечатък за вход и за подписване с приложението, но въпреки,
че настроих всичко да работи с пръстов отпечатък. За вход пак иска пин
код. Добре, че няма да се налага често използване на това приложение,
освен ако не подписвате документи с електронен подпис.
Сега следва обаждане до колцентара на ДСК и заявяване на услугата "DSK
mToken" и уверение от ваша страна, че имате инсталирано и активирано
приложението на Evrotrust. Те ще подготвят нужните документи и ще ги
изпратят за подписване през Evrotrust. Когато получите известие, че
имате документи за подписване отваряте приложението на Evrotrust и ги
подписвате след още малко време получавате SMS, който потвърждава , че
услугата е вече активна а може и от кол центара на дск да ви върнат
обаждане за това. Аз получих и двете.
Да поговорим малко и за "DSK mToken". Инсталирате го и според
инструкциите на банката действате като вече нещата се получават. Като
изберете добавяне на ново устройство в страницата на ДСК Директ се
показва код който заедно с вашето ЕГН се въвеждат в началния екран на
DSK mToken". Потвърждава се и трябва да въведете пинкод, който от ново
не можах да въведа сам заради невидимата клавиатура, с малко помощ и
настройка за идентификация с пръстов отпечатък всичко вече е типтоп.
Сега като направя банков превод без значение от компютъра или през
мобилното приложение DSK Smart след въвеждането на данните за превода
и активирането на преведи се появява бутон подпиши с DSK mToken. След
активирането на този бутон се отваря и вече активираното приложение
DSK mToken там има избор подписване на превода офлайн, което още не
съм пробвал или ако имате интернет връзка се избира вход подписване -
операция чакащо потвърждение. Появява се информация за превода и има
бутони откажи и подпиши. След активиране на подпиши. Следва
идентификация с пин или пръстов отпечатък в зависимост от вашите
предпочитания и превода е завършен
В заключение въпреки голямата борба аз съм много доволен. Сега
правенето на банкови преводи е много по лесно за мен.
Благодаря, че ме изтраяхте въпреки дългото писмо.

С уважение Добромир Колев

На 7.04.20 г., Stefan Tsvyatkov <stefcho...@gmail.com> написа:
> https://groups.google.com/d/msgid/nalafche/99d454af-8bb7-e0f7-2977-04fb0d916e94%40gmail.com.

Atanas Matev

to nala...@googlegroups.com, Dobromir Kolev
Здравейте, според описаното не успях да се справя с всичко това,

иска ми пинкод както ви е казахте,

бес зрящ не може... ако има начин да се правят подписи от компютър, моля
да споделите!
--
Атанас Матев

Гюнер Мехмед

to nala...@googlegroups.com
Бре Миро, как не те домързя толкова дълго, сложно и овъртяно нещо да напишеш.? Все пак полезно е, със сигурност няма да се захвана да го правя.
До преди 2 месеца при мен приложението на ДСК беше тотално недостъпно, изобщо не можех да се впиша. Дали аз нещо не съм бъркал не знам, но сега вече всичко е наред с достъпността. Преди ползвах сайта през браузъра на телефона и успявах без проблем да прехвърлям средства по мои сметки и виртуални карти. С банкови преводи не съм се занимавал, но сигурно и те биха били възможни с помощта на малко зрение. Сега с приложението е много по-удобно, разбира се.
Иначе решението за банкови преводи е много просто и кратко. Нарича се Revolut. Това е финансова институция с банков лиценз, базирана в Лондон. Услугата съществува от няколко години и сигурно повечето от вас са чували за нея. Обикновено хората изпитват притеснения от това, че превеждат парите си в някаква виртуална банка, която днес я има, но утре може и да не съществува, или пък от това, че трябва да си направят селфи с личната си карта. Е, аз банкирам, плащам и получавам пари онлайн от 15 години и такива страхове никога не съм имал. В Револют банковите преводи се извършват супер лесно и са безплатни, тегленето на банкомат с тяхна карта при спазването на определени месечни лимити също е безплатно, включително и в чужбина. Няма месечни такси, няма комисиони при разните операции. Дебитната карта също е безплатна, ако получите покана за регистрация от съществуващ потребител на услугата. Дано някой ден пуснат и сметки с български IBAN, ще може дори пенсии и заплати да се получават там. Да не правя реклама, идеята ми беше, че цялата тая сложнотия с банкирането може да се избегне.

to nala...@googlegroups.com
Е чак пък сложно! Малко може и дълго да беше ама такова преживяване не
се описва лесно.
Варианти за банкиране много, има за всеки по нещо.
Аз ти благодаря относно информацията за Revolut, доста реклами има по
въпроса , но до сега обратна връзка от ползвател не бях получавал.
Може и там да се пробвам скоро.

Добромир Колев

На 9.04.20 г., Гюнер Мехмед <gune...@gmail.com> написа:
> [...]
> изпратете имейл до nalafche+u...@googlegroups.com.
> За да видите тази дискусия в мрежата, посетете

Гюнер Мехмед

to nala...@googlegroups.com
Пробвай и няма да съжаляваш. Може и някой лев да си докараш, ако впоследствие го препоръчаш на приятел и той се регистрира. Точно в момента май няма такава програма де, по едно време даваха по 15 лева за регистрация с линк от потребител.

Hristo Zhelyazkov

to nala...@googlegroups.com
Здравейте,

Пиша относно Revolut.
Да, наистина преводите там са изключително лесни. Може да се правят и
през указателя, в случай че този на когото ще изпращате пари, също има
Revolut.
До преди две седмици имах линк за присъединяване, но сега не знам.
Телефона ми се е изключил и по-късно когато се зареди, ще проверя и ще
пиша.
Иначе е супер удобно! Използвахме го и при нашето пътуване в Нова
Зеландия. Нямаше такси, когато плащахме с карти на пост терминал и
обменните им курсове са много по-изгодни от тези на стандартните
банки.

Благодаря за вниманието!

На 10.04.20 г., Гюнер Мехмед <gune...@gmail.com> написа:

--
Hristo Zhelyazkov
M: 07486593578

Стефан Василев

to nala...@googlegroups.com
Здравейте и от мен!!!
От до тук водената дискусия разбрахме, че банкирането през тази платформа всичко е много удобно и изгодно. А как стои въпроса с езика на платформата, поддържа ли български или всичко е на английски???
Този въпрос за мен е на първо място, а от отговора може да питам и други неща.

Стефан Василев
Опитайте ОТ Сайта с изпитани рецепти, които ще ви накарат да се облизвате!!!

http://oblizancho.com/

В ЖИВОТА НЯМА НИЩО СЛУЧАЙНО, ВСИЧКО Е ПРЕДНАЧЕРТАНО!!!

Hristo Zhelyazkov

to nala...@googlegroups.com
От хора, които го ползват в България знам, че е на български. Сега
проверих за линк и се оказа, че имам такъв. Ако някой желае да се
присъедини, мога да му изпратя и през него ще трябва да си направи
регистрация.
Има и бонуси за мен и за тези, които се присъединят през въпросния линк.
При интерес, ще дам повече информация.

На 15.04.20 г., Стефан Василев <stefko...@gmail.com> написа:
> https://groups.google.com/d/msgid/nalafche/e6eef8cd-e889-9c90-afc3-bf9644b5cbb8%40gmail.com.

Гюнер Мехмед

to nala...@googlegroups.com

Здрасти,

Интерфейсът на Револют под Android е на български и приложението е достъпно в по-голямата си част. Мисля, че ако някой пише на поддръжката, ще вземат под внимание препоръките за подобряване на достъпността, все пак това е финтех компания и би трябвало да държи на тези неща.

Сайтът също има българска версия, ето го:

https://www.revolut.com/bg-BG

Обменните валутни курсове са тези от междубанковия пазар и се променят в реално време. Само в събота и неделя курсовете са по-неизгодни. При безплатния абонамент може да се обменя валута на стойност до 11 хиляди  лева, оттам нагоре има комисионна. Има възможност и за търговия с акции, като в безплатния абонамент до 3 сделки на месец са без комисионна. От скоро се предлага и търговия със злато, като за разлика от акциите, златото не се купува физически, само се използва като финансов инструмент, Стефан разбира какво имам предвид.

Банковите преводи в Револют са безплатни в рамките на европейския съюз и още няколко държави, става дума за т.нар SEPA преводи. До края на миналата година българските банки таксуваха тези преводи доста солено, но от тази година таксата е приравнена с тази за вътрешните преводи.

С банковата карта на Револют тегленето на пари на банкомат, както и плащането при търговец в България и чужбина е без такси, поне на теория. Такса за превалутиране също няма, като отново се прилага междубанковия курс в реално време. На практика е възможно някои банкомати да начисляват такси, но това обикновено се случва след предупреждение и съгласие от страна на картодържателя.

Доколкото знам, в момента програмата за регистрация чрез покани от членове на Револют дава само безплатна карта на новия ползвател, парични бонуси и за двете страни няма.

Тук в пощенския списък се сещам за поне трима души освен мен, които ползват тази услуга, така че ако има въпроси, вероятно ще има кой да отговори.

Има и бонуси, Нойзи! В момента аз имам линк, с който ще има бонуси и
за двете страни. Знам само колко аз ще получа или някой, който живее в
Англия. Не знам в България с този линк, колко пари ще получи този
който се регистрира.

На 15.04.20 г., Гюнер Мехмед <gune...@gmail.com> написа:
> [...]
> изпратете имейл до nalafche+u...@googlegroups.com.
> За да видите тази дискусия в мрежата, посетете

Гюнер Мехмед

to nala...@googlegroups.com
Обикновено числото е едно и също, само валутата е местната на поканения. Примерно ако при тебе е 15 паунда, тук ще е 15 лв.

Стефан Василев

to nala...@googlegroups.com

Здравейте отново!!!
От споделеното от вас и това което прочетох в някои статии добих някаква представа за тази платформа, но не получих отговори на няколко възникнали въпроси.
Сега ще се опитам да ги задам възможно най-точно и се извинявам предварително на всички, ако писмото се проточи повечко.
1. Задължително ли е да ползвам мобилното приложение или това което се прави през него, може да се прави и през сайтът им от компютър;
2. За сметка "Стандарт", коя от двете карти за които пишат се дава и може ли да не се поръчва карта към сметката или е задължителна;
3. Коя сметка е за предпочитане в евро или левове, като левовете били включени в последствие и се препоръчвали ако сметката се ползва предимно за преводи до България;
Това за левовете беше доста объркващо написано, че не разбрах точно какво са пуснали, сметка в левове или можеш да обръщаш евро в български пари и да ги изпращаш по сметка в България.
4. Като се открие сметка, как е по-изгодно и без проблем да се зарежда, с дебитна или кредитна карта (както препоръчват), или има други начини;
По това ми питане срещнах доста противоречиви препоръки, затова споделете вашето мнение и опит.
5. И последният ми въпрос е, ако човек прави само преводи между български банки, струва ли си да си отваря сметка в Revolut.
До сега не чух да споделите, че там има проблемните за нас препятствия при преводи, които нашенските банки ни създават. Няма ги и таксите до определени суми, които при нас често се повишават и за това на този въпрос ми се иска да ми отговорите, че си струва да се направи сметка там, та дори това да е само заради тези две неща, които изобщо не са за пренебрегване.
Но едно е на мен какво ми се иска, а друго може да е според вашата практика и опит с този начин на банкиране.
Въпросите ми май станаха доста, но ще ми е много полезно вашето мнение и отговори, които несъмнено ще  послужат не само на мен.
Предварително благодаря за отделеното време за вашите отговори и пожелавам на всички светъл празник!!!

[...]

За да видите тази дискусия в мрежата, посетете https://groups.google.com/d/msgid/nalafche/005d01d6135c%24a96f2200%24fc4d6600%24%40gmail.com.

Гюнер Мехмед

to nala...@googlegroups.com

Здрасти,

1. Мобилното приложение е единственият начин за ползване на Revolut.

2. За безплатната сметка се предоставя дебитна карта Visa или MasterCard - по едно време издаваха MasterCard, след това преминаха на Visa, в момента не знам какво е положението. Ако не искаш да теглиш пари на банкомат или да плащаш при търговци, може да ползваш и виртуална дебитна карта, тя е Visa. С нея можеш да плащаш онлайн при търговци.

3. Всъщност сметката е една, но с различни възможности, като всичките са включени в съответния план. За България към момента положението е следното:

- можеш да захранваш сметката си в левове с дебитна карта, извършва се чрез приложението на Revolut;

- можеш да обръщаш заредените средства във всички валути, поддържани в Revolut. Превалутирането може да се прави както с цел валутна търговия, така и с цел последващ превод на средства в съответната валута по банкова сметка или теглене от банкомат и плащане с карта в съответната валута.

- можеш да получаваш пари в сметката си в евро чрез Sepa превод. За целта разполагаш с персонален IBAN;

- можеш да получаваш преводи във всички поддържани валути от Revolut чрез Swift превод, като ползваш същия IBAN;

- можеш да получаваш английски лири чрез местен превод, като за целта разполагаш с английски банков код, тоест на практика ти си клиент на банка във Великобритания;

- можеш да нареждаш преводи към банки по целия свят във валутите, поддържани от Revolut. Преводите са без такса.

4. Най-бързо и изгодно е зареждане с банкова карта, стига разбира се банката да не начислява такса за картовата транзакция. Някои банки третират зареждането на сметка в Revolut като плащане при търговец, тогава такси няма. Но е възможно банката да обработи транзакцията като паричен трансфер и ако картата ти има такси за такива транзакции, тогава ще бъде начислена и съответната такса при зареждането. Относно зареждане чрез банков превод виж точка 3.

5. Преводите от Revolut към български банки са без такси. Доколкото знам, няма месечни лимити за превежданите суми. Преводите в лева от българска банка към сметка в Revolut ще се таксуват като международни Swift преводи, нямам идея какви са банковите такси за такива преводи. Ако някога бъде въведена възможността всеки клиент да получава индивидуален български IBAN, тогава просто няма да са ни нужни услугите на други банки. Но нашите банки много добре осъзнават това и едва ли в скоро време ще позволят то да се случи.

За който ползва Фейсбук, там има група на българските потребители на Revolut. Има и форуми, в които се обсъждат различни финтех решения. Добре е нещата да се следят и да се обменя информация, защото ситуацията се променя доста динамично и не винаги в наш интерес, особено когато става дума за българските банки.

Веселина Христова

to nala...@googlegroups.com

От споделеното от вас и това което прочетох в някои статии добих
някаква представа за тази платформа, но не получих отговори на
няколко възникнали въпроси.

[...]
Здравейте. Христос возкреси!
Имам, питане по хазартен въпрос.
- Кой сайт е най-достъпен, за спортни залози?
- Имали достъпно приложение, за андроид?

С пожелание за весела изолация!

Гюнер Мехмед

to nala...@googlegroups.com
Здрасти,
Най-достъпен беше сайтът на Betfair, но Божков и компания не им подновиха лиценза.
Приложения на бетовете за Андроид няма, забранено е. Има подобия на приложения, които всъщност представляват мобилната версия на сайта на съответния букмейкър. Повечето слепи в България ползват bet365. Достъпността е горе долу добре, но като има много събития на живо нещата стават зле. То не че има спортни събития през последния месец де.

- Кой сайт е най-достъпен, за спортни залози?
- Имали достъпно приложение, за андроид?

Стефан Василев

to nala...@googlegroups.com

Здравейте отново!!!
Много ти благодаря, Гюнер!!!
Определено информацията от теб ми е много полезна, като се надявам да послужи и на други.
Ако възникнат още питанки и не намеря отговор в мрежата, определено отново ще питам (усмивка).
Това е за сега от мен.

За да видите тази дискусия в мрежата, посетете https://groups.google.com/d/msgid/nalafche/006e01d61632%247f0aabf0%247d2003d0%24%40gmail.com.