F4F 2009 Teplice 26.6.-27.6.

已查看 17 次
跳至第一个未读帖子

adam....@citi.com

未读,
2009年1月12日 03:31:552009/1/12
收件人 Minimakety.cz
tak ja naveazujem na starsiu nit F4F 2009
http://groups.google.com/group/minimaketycz/browse_thread/thread/f87d5778e06ce9af
nouvou - tu uz zmienovana nevyhoda tohto fora ...
a pokracovanie z Pozdravu od pana SG

jasne ze zvladne, vsetko zalezi na sutaziacich, co budu chciet
odlietat a aku uroven od toho cakaju ...
ak sa nieco rozbieha na novo /skoro na novo/ cakat uroven majstrov
sveta je tak trochu nadsadene, ale poucne...
budeme sa k tomu snazit priblizit, problem su ale ludia - bodovaci -
casomeraci - spracovanie vysledkov - uklid - propagacia - atd... ani
na vopred dohodnute podmienky a ucast sa ako organizator nikdy
nemouzem spolahnut a na ucast sutaziacich tiez nie ...
na prve dva rocniky F4F neprisla jedna oficialna prihlaska ... nemalu
snahu na natlak som vkladal do osobnych kontaktov a skoro kazdeho
telefonicky otravoval ...
tak ze si myslim, ze taka tragedia, ze nebude cas na doustojne
odlietatie a obodovanie nenastane ...
na pozvankach sa uz pracuje zatial to mam v plane usporiadat ako vlani
-
26.6. piatok trenink od 1400-2000
27.6.sobota 800-900 trening - 900 prezentacia 930 a 1200
bodovanie,exhibicia a sutaz F1N - 1200-1400 orechy a pistacia PA
1400-1530 rc 1530-1700 F4DE /sutaz si exhibicia to si rohhodnete vy/ a
dolietanie oprav 1800-1830 vyhlasenie vysledkov 1900 2000 upratovanie
to sa bude asi tykat iba mna ...
orechy a pistacia sa budu mouct pustat na dvoch polkach plochy a tak
nebude problem si to este doladit ...
na presny priebeh si dame velky pozor casy urcite na kategoriu sa
nebudu za ziadnych okolnosti menit - presny rospis sutaze sa urci az
na mieste podla poctu prihlasenych modelov
samotnu sutaz predchadza INDOOR 2009 21.6.- co bude vlasne prvy
neoficialny trenink v tejto hale
nemyslim si, ze v den sutaze bude este niekto zalietavat s brusu novy
model i tak bude mat s treninkom 2.5 hodiny na kategoriu ...
samozrejme k hladsiemu priebehu sutaze vyzyvam vsetkych co by chceli
niecim prispiet budu ich snahy vitane -
pokusime sa revanzovat bezplatnym startovnym - to bude 300kc komplet
200kc iba sobota ...divaci a doprovod vstupne dobrovolne
已删除帖子

Robert Pajas

未读,
2009年1月12日 04:20:362009/1/12
收件人 Minimakety.cz
A příklad? Letos 2. Airacobra R. Crossleyho v Anlglické F4E je hezká
polomaketa, žádná paneláž, žádné detaily (otvory, světlomety,
výstupky, výfuky jen malůvka...), zvětšené vzepětí, prostě větší
ořech, žádná velká věda! Viz: http://www.ffscale.co.uk/page3oo.htm

adam....@citi.com

未读,
2009年1月12日 05:09:592009/1/12
收件人 Minimakety.cz
Airacobra R. Crossleyho - mam dokonca pocit, ze je to zo stavebnice
Diels Engineering 1/24

kazdopadne budem rad za kazdy namet kazdu dobru radu ...
dik
adam

Robert Pajas

未读,
2009年1月12日 06:25:352009/1/12
收件人 Minimakety.cz
Každopádně doporučuji všem, co chtějí využít příležitosti, a zalítat
si v hale s něčím větším než 13" jako F4E, aby si podrobně pročetli
pravidla (str. 1-7;25,26) http://www.bmfa.org/publications/rulebooks/files/Ru08-sca.pdf
Adame, mám pravdu v tom, že F4E a RC-min nemusí mít v hodnocení žádný
zásadní rozdíl?

adam....@citi.com

未读,
2009年1月12日 07:06:252009/1/12
收件人 Minimakety.cz
ak sa pozries do akychkolvek pravidiel - F4 mas tam velmi presne
popisane ako ma kazdy prvok spravne vyzerat /vzlet, horizont,
pristanie/ a ake chyby sa najbeznejsie stavaju - na co si musis ako
bodovac davat pozor ...
plati ako pre RC/Uputane, tak pre F4D/E volne - dufam ze sa mi ich
podari zaistit a pridu nam obodovat obe kategorie - zatial mam
predjednanych dvoch officialnych bodovacov SM CR - jeden RC a jeden
F4B
samozrejme pokial by ste vedeli o niekom, kto by nam s tym vedel
pomouct nevahajte a dajte mi vediet

On 12 Led, 12:25, Robert Pajas <robertpa...@yahoo.com> wrote:

> Každopádně doporučuji všem, co chtějí využít příležitosti, a zalítat
> si v hale s něčím větším než 13" jako F4E, aby si podrobně pročetli
> [...]

Radek Gregovsky

未读,
2009年1月12日 10:41:442009/1/12
收件人 Minimakety.cz
Adame,stačilo to už od začátku presentovat takto:at si každý do Teplic
vezme minimakety, které létá i třeba venku a jsou větší než ořech
(guma,CO2, EL), a pokusí si sní zalétat v hale,bud soutěžně nebo i
exhibičně.Tak je to srozumitelné a čitelné .Specialy této kategorie
doveze od nás asi jen Zdeněk a Michal ,ale ostatní to může inspirovat,
třeba na další rokčník.Pokud doveze někdo z venku ,tak jen dobře.

> - Zobrazit citovaný text -

adam....@citi.com

未读,
2009年1月12日 12:00:322009/1/12
收件人 Minimakety.cz
ano je to presne tak ako pises, od zaciatku chcem sutaz F4D pre mensie
dvacatinky 1/24 alebo veacsie oriesky,
tato kategoria si u nas nasla zatial iba malo zaujemcov, ale ako pisal
Robert da sa vlastne odlietat s cim kolvek.
Pokial budeme inspirovany specialmi od Steva a Bayeuxa dozvieme aj
viac o tejto kategorii -
ja teda pevne verim a dufam, ze sa objavi aj celebrita z UH, ktora by
nam to predviedla bravurne a mozno sa to chyti aj do buducna -
pocitam s tym, ze ak sa tam objavi dostatocne mnozstvo modelov budeme
schopny tuto kategoriu vyhlasit presne podla anglickych pravidiel
F4E /CO2 a EL/ pocitam /podla zucasnenych/, ze bude iba exhibicia na
nu tam ostatne bude v priebehu celeho dna kopec casu

Bayeux

未读,
2009年1月12日 13:08:282009/1/12
收件人 Minimakety.cz
Zdravím, velký organizátore,máš moji plnou podporu - a celebrita z UH
by byla víc než vítána. I Tobě, Roberte, děkuji za střízlivý a
opravdový pohled na věc.
Jsem rád, že se (úplně zbytečně) vyostřené názory a inpertinence
uklidnili a poslední navržená cesta Radka i Tebe bude cestou pravou.
Doufám že zatím (pořád doufám v jednou něco většího).
Já se polepším a dovezu místo rodiny modely, buď to bude lítat nebo ne
(jako stylem, který s eočekává - hlu na zílet nemám, ale lítá TO), buď
se bude líbit nebo ne...
Určitě by bylo zbytečné bez ověřeného počtu "soutěžících a modelů"
shánět bodovače, to určitě ne. Přesně chápu, že tady je úskalí, proces
bodování je dlouhý a vůbec...
Také zůstávám u názoru, že guma/CO2/elektro už vůbec ne tříštit, zbyly
by střepy. Prostě pokud má někdo model, který je třeba větší než ořech
(nebo menší), myslí si že je více "vymazlený" a že třeba proto by mezi
výkonostními modely uzavíral pole, ale staticky na to "má" - uděláme
si prezentaci a polítáme. Pro navnadění či odrazení druhých.
Pevný čas v již tak nabité akci, jak velkolepé se Teplice chystají, si
zatím asi netřeba vyhrazovat. Krásně se mohou vyplnit pauzy nebo
kousek haly.Mno a kdyby jsme se chtěli hecovat - budeme tahat sirky,
kdo dostane cedulky 1-10 a můžeme z toho udělat létací DO-RE-MI,
ne?? :o)
BTW - ve stejném duchu by mohly klapnout RC-minimakety, rozhodně
nebudu z těch, který se bude sapat po bodech a spravedlnosti :o)
Létání se vloni testovalo a hodnocení půjde, u těchhle prcků jsou
nevyzpytatelná škobrtnutí i při zatáčce a průletech nasnadě, takže
rozdíl v letu se najde. Více než u volných FFE (podtrhuji slova
Feldy).
Moc se těším a Adame, slibuju - mop a kýbl beru sebou, uklizení mám
natrénováno víc než lítání v hale :o)))

adam....@citi.com

未读,
2009年1月29日 02:55:272009/1/29
收件人 Minimakety.cz
velka vdaka Feldovi a Rujovi za propagaciu F4F 2009 na strankach v
kalendary, len pre upresnenie este kompletne propozicie pre vsetkych
aj s uzitocnymi informaciami davam tu

http://www.minimakety.cz/events/2009/f4f_2009_cz.pdf

KE-PNUT-TEAM ve spolupráci s LMK Praha Zličín a se sponzory soutěže,
firmami JKM Praha Zličín, GAŠPARÍN CO2 MOTORS, MICROINVENT a Radek
Gregovský,
Vás zve k účasti na soutěži halových minimaket
F4F 2009
Datum: 26.-27. června 2009
Místo konání: Zimní stadion - Horz TJ stadion Teplice, spol. s r.o. ,
Čs. dobrovolců 2815, Teplice
Soutěžní kategorie: MOř, MPis,MRc, Peanut Antique, F4D a F4E
exhibition (soutěž dle zajmu)
MRC - váha max 175g + 75g za každý další motor,
podmínky halového RC létání, zvláště pak délky jednotlivých obratů v
metrech, stanoví na místě porota vybraná ze soutěžících
Ředitel soutěže: Adam Jeník, Africká 20/618, Praha 6,
Tel: 603 708 931, E-mail: aje...@centrum.cz
Hlavní Rozhodčí: Robert Pajas, Nad Výšinkou 9, Praha 5
Tel:604 752 000, E-mail: rober...@yahoo.com
Startovné: 300.- Kč
(nebo 200.- Kč, pokud se někdo zúčastní pouze sobotní soutěže)
Přihlášky: písemně, mobilem, e-mailem nebo na místě
Program soutěže:
pátek 26.6.
14:00 - 20:00: tréning
sobota 27.6.
08:00 - 09:30: prezentace, tréning,
09:30 - 12:00: statické hodnocení - po čas hodnocení nebude povolen
tréning soutěžních modelů, budou probíhat ukázkové lety nesoutěžních
typů, soutež Peanut Antique a F1N
přestávka na oběd
12:00 - 18:00: soutežní lety modelů
(pořadi kategorii a program urči ředitel soutěže)
18:30: vyhodnocení a vyhlášení výsledků
Upozornění: v případě většího počtu soutěžících má pořadatel právo
časově omezit soutěžní lety
Doporučení: pracovní stolky s sebou
Ubytování: doporučujeme: http://www.hotel-helena.cz/

na vsetkych sa tesi organizacny Ke-Pnut-Team

adam....@citi.com

未读,
2009年2月2日 15:02:042009/2/2
收件人 Minimakety.cz
tak ma napada ze Vas tu na tyhto strankach budem informovat aky ma
nasa akcia vyvoj
F4F 2009 issue nr.01
toto ma dnes skutocne prekvapilo
http://www.jiroaerop.mo-blog.jp/
no a je velmi mozne ze Jira S. nakoniec aj uvidime ...
F4D a F4E skupocne boli ten pravy magnet pre zahranicnych ucasnikov a
ozvali sa mi holandania a anglani
Boli mnou kontaktovani a ucast prislubili dvaja bodovaci FAI F4B/C -
jeden /meno necham v tajnosti/ 5.miesto na majstrovstvach sveta F4B
2008/ a jeden oficialny bodovac RC kategorii SM CR - myslym ze o
odbornost bodovacov nemam starost / uz len o ich ucast / rozhodne ich
uz potrebujem na RCmini
ak to vsetko klapne a po malom skoleni/predsa su nase minimakety
trochu specificke/ ich necham hodnotit vsetky kategorie
mne by tak mohlo zostat viac casu na koordinaciu celeho sutazneho dna
a mozno aj na sutazenie ...
well F4D/E si mozna len predsa najdu k nam cestu ... parada ... tak
zvazujem cim sa pripojim aj ja
pokial by vas nieco napadlo nevahajte a na Vase napady a pripomienky
sa tesim
ORGAN-IZ-ACNY TEAM

On 29 Led, 08:55, adam.je...@citi.com wrote:
> [...]
> Tel: 603 708 931, E-mail: aje...@centrum.cz
> Hlavní Rozhodčí: Robert Pajas, Nad Výšinkou 9, Praha 5

Robert Pajas

未读,
2009年2月2日 16:20:382009/2/2
收件人 Minimakety.cz
No, i já - zarytý Antikář, můžu potěšit: zval jsem sem v prosinci na
SFA lidi a včera mi psal Roel Lucas, že Albatros D.II je inspirativní
- chce vidět naše modely v akci - zvláště nyní, když je možnost krom
F4F létat i F4DE, vážně uvažuje vzít další lidi do auta a přijet!!!

adam....@citi.com

未读,
2009年2月2日 17:27:462009/2/2
收件人 Minimakety.cz
ano, jedno auto z holandska to su oni ... a.

Bayeux

未读,
2009年2月3日 03:28:162009/2/3
收件人 Minimakety.cz
Nevím, nakolik se na soutěžním létání bude podílet onen dotyčný,
nicméně kdo zná - ví že nezklame, ať už doveze cokoliv.
Mám zprávu, že se do Teplic chystá zástupce Rakouska a můj kamarád -
Rainer Gaggl :o)

A k F4DE - mohu jen říct: JÁ VÁM TO ŘÍKAL!" :o) ŠG ještě láme další
konce světa - Petera Smarta... Doufám, že to bude velkolepé, jistě
přispěju svou troškou do mlýna (někdo musí bejt nejhorší,nee??).

Díky za super zprávy. Apropos - jak se vyvíjí nápad se seminářem??

ŠG

未读,
2009年2月3日 04:38:532009/2/3
收件人 Minimakety.cz
rozeslal jsem pozvánky na F4F Teplice 2009 do světa
Účast potvrdil Rainer Gaggl z Rakúska a slibná účast je Mike Hughes
viz http://www.airmidimicros.com/
z USA. Peter Smart létá s modelem Vickers Vimy s rozpětím okolo 500mm
v měřítku 1:40 a má krásnou maketu BE2c s rozpětím 560mm a je stále
jště možné že přijede.

Jsem rád a mohu potěšit i Vás dobrou zprávou od MicroInvent že Ing.
Ivan Motyčka obdivuhodně upravil jeho časovač pro FFE modely

skusky s Trampom dopadli uspesne, Tramp stupal, letel ustalene a potom
pristal podla ocakavania.
Co sa tyka zmien v SW MUC1T, tak som tam zaradil dalsie dve sekvencie
so zhodnou filozofiou ako ma povodna.
Druhy rozdiel spociva v nastavovani vykonu motora a to v 10 stupnoch
po 10%, co je dostatocne jemne a hlavne jednoznacne opakovatelne.
Dalsie vylepsenie je akusticka kontrola stlacania tlacitka pri
nastavovani casu.

Nakoniec je tu este moznost zmenit iba konretnu pozadovanu fazu letu a
to stlacenim tlacitka v prislusnej faze, kedy sa motor zastavi kvoli
nastaveniu casu a opat rozbehne koli nastaveniu vykonu. Je samozrejme,
ze tie parametre letovej faze, ktore nechcem menit, jednoducho
nenastavujem stlacanim tlacidla a ponecham ich prejst bez zmeny. (toto
v manuali neuvadzam)

Mam v plane v buducom tyzdni nachystat 5x MUC1T pre Teba s novym SW.

Lubomír Koutný

未读,
2009年2月3日 06:03:292009/2/3
收件人 minima...@googlegroups.com
On také organizuje u nich v březnu soutěž halových modelů, včetně peanutů a pistácií. Kdo tam od nás pojede ?
Nebude mít volné místo v autě ?

L.K.

> Od: <adam....@citi.com>
> Předmět: [GoogleGroups - Minimakety.cz] Re: F4F 2009 Teplice 26.6.-27.6.
> Datum: 02.2.2009 23:28:03

adam....@citi.com

未读,
2009年2月3日 07:30:542009/2/3
收件人 Minimakety.cz
SG
- dakujeme za info, tak ze aj usa ? no parada !
LK
-ja som s mu pisal, ze tu v cechach mame asi dve indoor akcie na
koniec marca - jednou je Decin 21.3. a druhou ako planuje Radek G.
bude Runway /termin este nieje presne stanoveny/ - a ze neviem o nikom
kto by sa tam chystal

On 3 Ún, 12:03, Lubomír Koutný <Koutny.Lubo...@seznam.cz> wrote:
> On také organizuje u nich v březnu soutěž halových modelů, včetně peanutů a pistácií. Kdo tam od nás pojede ?
> Nebude mít volné místo v autě ?
>
> L.K.

Felda

未读,
2009年2月3日 15:11:172009/2/3
收件人 Minimakety.cz
Asi jsem tu novou funkci MUC1T moc nepochopil, ale myslím že úplně
nejlepší by byl podobný algoritmus jako měla před mnoha lety "černá
krabička" od Mirka Kuby kterou měl ve Vickers Vimy Tonda Alfery.
Pomalý rozběh motorů (rozjezd), plný plyn (stoupání), stažení plynu a
výdrž (ustálený let), pokles výkonu (klesání) a vypnutí. To je totiž
přesně to co je potřeba na F4E.

felda

On 3 Ún, 10:38, ŠG <sgaspa...@iol.cz> wrote:
> rozeslal jsem pozvánky na F4F Teplice 2009 do světa
> Účast potvrdil Rainer Gaggl z Rakúska a slibná účast je Mike Hughes
> [...]

2009年2月4日 02:18:412009/2/4
收件人 Minimakety.cz
No, jestli to bude fachčit, Feldo, tak mi pak všechno předvedeš - free
flight elektrika - to bych strašně rád zkusil, R

ŠG

未读,
2009年2月4日 03:41:302009/2/4
收件人 Minimakety.cz
Pro ty který měli těžkosti s mou informaci mohu upřesnit že to co Ivan
nazval sekvence jsou tři nastavitelné fáze letu modelu tedy start
stoupavý let s vyšším výkonem motoru, ustálený let s přiměřeným
výkonem motoru a let se sníženým výkonem motoru když model klesá na
přistání. Testy prováděl Robert Cok. To je totiž samozřejmě přesně to
co je potřeba pro F4E. Mohu ještě zdůraznit že to vše je o hmotnosti
jenom 0,5g nebo 500mg i s kablíky.
Moje původní poznámka byla napsána v dobré víře a dobrém rozmaru měla
jenom informovat. Nebyl to návod k onbsluze.
Fascinující na nových možnostech řízení FFE modelů je že vybavení pro
řízení letu modelů je lehké s hmotností srovnatelnou s hmotností
pohonu gumou.
Tento micro časovač bude možné použit i pro řízení jednosměrných a
střídavých regulátorů pro vyšší proudy. Takže i větší FFE modely mohou
příště u nás létat tak jak koho napadne počínaje od Pistácií.

A ať žijou skeptici....Ponechávám to na Vaše rozhodnutí. Věřím že
Teplice mne potěší.

ŠG

hugo

未读,
2009年2月4日 04:03:422009/2/4
收件人 Minimakety.cz
No to je hezký, to je vlastně taková lepší šarže Tan II že :) Pro nás
smůlovaté, kteří mají jen TanSS 2007je to velmi dobrá zpráva. Těším se
až to uvidím lítat. Martin

adam....@citi.com

未读,
2009年2月10日 03:40:472009/2/10
收件人 Minimakety.cz
a je tu prva prihlaska do sutaze, a nie ulne hociaka ...

Hi There
I am interested in entering your competition this year. I usually
attend the Uk Nats at Nottingham, and have also competed in the
Interscale comps too.
I would be flying Peanut, Pistachio, Open Rubber, open electric and
Mini-RC.

Please can you forward to me some details of the event?

many thanks

Richard Crossley, England.

Lubomír Koutný

未读,
2009年2月10日 08:14:122009/2/10
收件人 minima...@googlegroups.com
Adame, protože jsi nepřiložil e mailovou adresu toho Anglána, tak ti tu pozvánku posílám na Tebe a Ty mu ji prosím přepošli. L.K.
OPENSCALE 2009 - invitation offer

MEDLANKY RUBBER international competition rubber powered scale and old-timer
JUMBO CUP Jumbo by American FAC rulles
PETRIK CUP rubber powered scale and old-timers BV - for youth till 15 years

Place : static part - aeroclub restauration,
flying part - airfield Brno - Medlánky

Categories : MEDLANKY RUBBER for rubber powered scale by Czech rules and
rubber powered old-timers by SAM 78 ( BV-1, BV-3) with fixed prop.
Total winners will get prize + cup, nice prizes for 2. and 3. in line
PETRIK CUP for youth till 15 years with rubber powered 1/20 scale and
old-timers. The best pupils will get prize and cup, nice kits for all
P.S. All categories will be fly by Czech rules (1/20 scale) and
SAM 78 for old-timers BV-1 a BV-3 maximum 90s FLY OFF- will give
the total winner (only one unlimited flight), or if will be not a more persons with 3 x maximum, the winner is the man, who has model
with maximal sum of three flights
JUMBO CUP scale by American FAC, other 6 FAC classes out the
OPENSCALE program (on Friday afternoon, Saturday morning
and Sunday afternoon) a more: b.g...@iaag.geo.uni-muenchen.de

Date : Saturday 30th May 2009 static part : presentation, registration 13 p.m static qantitation scales 1330- 1530, briefing transfer to airfield 1600 - 2000
flying part + arrange jury and programme precision by weather
1. round old-timers + scale HL 1600 - 1800 + Jumbo
2. round old-timers + scale ROG 1800 - 2000 + Jumbo

Sunday 31th May 2009
3. round old-timers + scale ROG 700- 900 a.m. + Jumbo
4. FLY OFF old-timers + scale HL 900 a.m. - 1100 a.m. + Jumbo
Prize giving and winners decoration 1200

Accommodation : 12 apartments and two bed rooms in pension Na Kytnerce at Medlánky (perfect and cheap, near Sýpka hall) tel. 544 226 036,
hotels : Jelenice (very cheep price, but a longer distance at west side of Brno lake), Neptun (very nice, but more expensive at the east side of Brno lake)

Registration : entry fee seniors 100 Kč, juniors 50 Kč, pupils 30 sent till 30. 4. 08
on address : Lubomír Koutný Záhřebská 33 Brno 616 00 Czech Rep.
tel.: 420 530 312 800 E-mail : Koutny....@seznam.cz
Parking : at airfield in the limited place only

Safety : There would be sailing traffic on Medlánky airfield, keep the organisator instructions, don’t cross the runway if a plane is take off or if it is landing ! whole competition is in calendar CMMS (safety for a 3..person a pity)

Organisators : Brno old-timers and friends of little models

The main sponsors : Vilém Petřík, ÚMČ Medlánky, Computer Press, IKARA

> Od: <adam....@citi.com>
> Předmět: [GoogleGroups - Minimakety.cz] Re: F4F 2009 Teplice 26.6.-27.6.
> Datum: 10.2.2009 09:40:52

adam....@citi.com

未读,
2009年2月21日 04:43:332009/2/21
收件人 Minimakety.cz
Po tom co nas vsetkych potesila sprava o tom ze Pani Modelari z
Anglicka (Peter Smart, Richard Crossley, Chris Strachan) nas poctia
svojou ucastou prinasam take male review spoza kanalu ...
Posledne sutaze BMFA nieco ako ich narodne majstrovstava, priniesli
velmi zaujimavu kategoriu "Kit Scale" class, pre nas Stavebnicova
Kategoria - ktora sa osvedcila a velmi uspesne rozbehla.
Podla mna je to velmi dobra mysienka - hlavne pre zacinajucich
SuperMaketarov na prechod z orieskou a pistacii - priblizit sa k
dokonalej makete F4D/E a k nauceniu sa taketo krasky zalietavat na
let, ktory sa hodnoti.

Velmi slusne voditko na vyber vhodnej stavebnice nam prinasa Mike
Stuart na svojich strankach http://www.ffscale.co.uk/reviews.htm
tak napriklad recenzia stavebnice Diels Engineering 1/24 scale Curtiss
SB2C Helldiver nam priblizi znamy Diels a Bluebottle Squadron 1/24
scale Reggiane Re 2000 design Richarda Crossleyho.

Ano, let, ktory sa hodnoti ... pozname to z orieskou a pistacii -
rekordne lety su casto v rezimoch, ktore sa nepodobaju ziadnemu z
letovych rezimov ziadneho lietadla - casto skoro tesne pred hranicou
pretazenia, casto v rouznych figurach na starte ale aj na pristani,
kolisavy let atd

Podme sa dopatrat asi ako sa let v kategoriach F4D a F4E hodnoti

KATEGORIE F4A NÁVOD PRO ROZHODČÍ
VOLNĚ LÉTAJÍCÍ MAKETY

6.D.1. Model by měl po celou dobu letu letět stejným způsobem, jako
předloha. Následující poznámky
popisují průměrné letadlo; rozhodčí by měli dle vlastního názoru
odpovídajícím způsobem ohodnotit
let modelu s ohledem na vlastnosti předlohy. Soutěžící může doložit
letové vlastnosti předlohy
(potvrzené kompetentní autoritou), které by mělo být použito pro
hodnocení letu.
6.D.2. Vzlet
Model by měl pozvolna zrychlit z klidu a vzlétnout po odpovídajícím
rozjezdu. Vzlet by měl být přímý
a přechod do letu by měl být hladký.
Chyby:
Hodnocení by se mělo snížit, je li rozjezd příliš krátký nebo dlouhý,
je li model při vzletu postrčen
nebo je li jakkoliv jinak modelu napomáháno k vzletu, pokud se ocasní
nebo příďové kolo odlepí
dříve, než kola hlavního podvozku, je li křídlo nakloněno nebo vzlet
není přímý. Při odlepení
ocasního kola může dojít ke zhoupnutí, pokud toto zhoupnutí není
výrazné, nemělo by byt
penalizováno.
6.D.3. Úvodní stoupání
Model by měl přejít do hladkého stoupání v přímém letu nebo v zatáčce.
Stoupání by mělo být
plynulé a odpovídat předloze.
Chyby:
Hodnocení by se mělo snížit, není li stoupání plynulé nebo nevýrazné,
strmé, s velkým náklonem
křídla, houpavé, náklon je příliš velký strmé stoupání je typické pro
Pittse apod., Bleriot by naopak
neměl stoupat příliš vysoko.
6.D.4. Realizmus v letu.
Model by měl napodobit letové vlastnosti předlohy, rychlost, letovou
polohu, stabilitu a rovnováhu.
Model může letět přímo nebo v zatáčce v jednom nebo v obou smyslech. V
zatáčce by měl model
letět v odpovídajícím náklonu. Let by měl být hladký a spojitý,
zvláště v přechodech mezi vzletem,
stoupáním, letem v rovině, klesáním a přiblížením na přistání. Při
hodnocení je nutno vzít v úvahu
převažující povětrnostní podmínky.
Chyby:
Hodnocení by mělo být sníženo, pokud model létá příliš pomalu nebo
rychle, se sklonem přídě příliš
nahoru nebo dolů, je přetažený, letová dráha není plynulá, trvale visí
na křídlo nebo se kolébá, je
nevyvážený, padá po zhasnutí motoru. V turbulenci může dojít k pádu
nebo náklonu. Tento pád nebo
náklon by neměl být penalizován, pokud se model hladce vyrovná. Naopak
je třeba penalizovat
hrubou ztrátu stability, např. pravý náklon v levé zatáčce apod.
6.D.5. Přechod do klesání
Letová dráha by měla plynule přejít z vodorovného letu do klesání.
Změna může být okamžitá po
zhasnutí motoru nebo plynulá, tak jak pozvolna klesá výkon motoru.
Směr letu se může nebo nemusí
změnit.
Chyby:
Hodnocení by mělo být sníženo, pokud model padá po zhasnutí motoru,
křídlo se sklání nebo se
model příčně kolébá nebo se příliš naklání.
6.D.6. Klesání a přiblížení na přistání
Sestup by měl být hladký, spojitý a stabilní. Může být přímý nebo v
zatáčce. Úhel sestupu by měl
odpovídat předloze v letu s motorem nebo bez motoru. V okamžiku
přiblížení k zemi by měl
model přejít do polohy pro přistání odpovídající předloze. Při
hodnocení je nutno vzít v úvahu
převažující povětrnostní podmínky.
Chyby
Hodnocení by mělo být sníženo, pokud model padá, kýve křídly, klesá
nepravidelně nebo
nezaujme přistávací polohu. Úhel sestupu se může znatelně lišit při
klesání letu s motorem nebo
bez motoru.

prevzate z pravidiel FAI F4A

Pekny vikend
a.

Antonin Mejtsky

未读,
2009年2月21日 07:10:382009/2/21
收件人 Minimakety.cz
No pěkně se to čte, ale nějak se mi nezdá ten vzlet a přistání.
Většina letadel s ostruhovým či příďovým kolem musí právě toto kolo
odpoutat od země jako první, aby vůbec vzlétla. A taky nevím, jak
seřídit éro, aby před dosednutím samo provedlo přechodový oblouk a
dosedlo jako předloha (např. na tři body jako třeba Trenér, či na
hlavní podvozek a pak teprve příďák jako např u Cessny 150).

adam....@citi.com

未读,
2009年2月21日 09:12:052009/2/21
收件人 Minimakety.cz
Zaujimavy postreh - nejedna sa sice o skutocne lietadla ale o modely,
ale pokial ma byt zachovany realizmus letu tak to dava zmysel ...
porovnal som to s prekladom v anglictine a maju to tam tiez ...
http://www.bmfa.org/publications/rulebooks/files/Ru08-sca.pdf ...
strana 81 zaciatok ...
a dokonca pre nas podstatny koniec letu u nas chyba
6.4.11.7 Quality of Landing (Indoor Only)
After adopting the landing attitude, the model should descend slowly
to the floor, and touch down without bouncing. The ground run should
be smooth and straight, with the model coming slowly to rest. Touch
down may be on main wheels only, or on tail down three points.
Errors
The landing should be penalised if: the model bounces, the ground run
is curved, the model does not stop, it ground loops or touches down
too hard. Landings in a nose down attitude, or on the nose wheel,
should be penalised.

tieto pripomienky budeme urcite konzultovat s nasimi bodovacmi - a
budeme sa snazit vykalibrovat ich oko na nase u nas tak malo zname
modely

ja budem vdacny za kazdy takyto let
http://www.ffscale.co.uk/nats2007/devastator_small.mpg
http://www.ffscale.co.uk/nats2007/vindicator_small.mpg
http://www.ffscale.co.uk/nats2007/wal_small.mpg
http://www.ffscale.co.uk/nats2008/volks08.mpg
(Richard Crossley, Richard Crossley, Peter Smart, Chris Strachan)

Antonin Mejtsky

未读,
2009年2月21日 14:16:022009/2/21
收件人 Minimakety.cz
Je to jasný, je tam chyba v překladu. V článku 6.4.11.2. je v odstavci
o penalizaci právě to does NOT a je to jasny. Pokud neodrotuje na
hlavni kola, je to špatně:o)
Jinak jsou ty pravidla docela drsný, ani jeden z těch na videu
prakticky nedokázal všechny body dodržet (i když jsou to krásný lety).

adam....@citi.com

未读,
2009年4月13日 15:17:412009/4/13
收件人 Minimakety.cz
no je jasne, ze tam maju bodovaci urcite co to hodnotit a predsa len
asi nebude lahke s mozno tazkou super-maketou takyto let zvladnut ...
pokial ale Vas zaujem nadalej trva urcite to pridu pani z anglicka
predviest ...
dnes mi v maily pristala dalsia prihlaska od Petra a Chrisa -
avizovanej navsteve z UK

>Dear Adam
>Just to register the fact that Peter Smart and Chris Strachan from England wish to attend the meeting at Teplice in June.
>Do you need details of the classes we propose to enter or can we leave this and payment until we arrive?
>We have reserved bookings at the Hotel Almond as advised by Stefan Gasparin.
>We look forward very much to meeting you all.
>Kindest regards
>Peter Smart

adam....@citi.com

未读,
2009年4月29日 09:07:352009/4/29
收件人 Minimakety.cz
dost ma dnes prekvapil dotaz podla akych pravidiel sa bude lietat F4D
a F4E
mame dnes na vyber z uplne novych pravidiel FAI pre rok 2009 -
aktualne
http://www.svazmodelaru.cz/odbornosti/klem/Pravidla/FAI_F4_09.pdf
kde sa let hodnoti
6.6.5. Hodnocení realismu letu
6.6.5.1. Vzlet (volitelný, viz
6.1.6.a) ...................................................................
K = 10
6.6.5.2. Úvodní
stoupání ....................................................................................
K = 8
6.6.5.3. Klesání a přiblížení na
přistání ..............................................................
K = 12
6.6.5.4. Kvalita
přistání .......................................................................................
K = 11
6.6.5.5. Realizmus
letu .......................................................................................
K = 24
Celkový koeficient
K ...............................................................................
K = 65

a anglickych
http://www.bmfa.org/publications/rulebooks/files/Ru09-sca.pdf
SCALE INDOOR FREE FLIGHT (Rubber Powered)
SCALE INDOOR FREE FLIGHT (CO2 or Electric Powered)

Flight
(a) Take-off (optional, see 6.1.6.
(a))....................................................................K
= 15
(b) Initial
Climb.....................................................................................................K
= 12
(c) Descent and landing
approach......................................................................K
= 19
(d) Quality of
landing...........................................................................................K
= 17
(e) Realism in
flight..............................................................................................K
= 37
Total K = 100

inac je znenie az na male preklepy a chyby v preklade uplne zhodne -
vlasne sme to riesili, ci neriesili uz na zaciatku v septembri tu
http://groups.google.com/group/minimaketycz/browse_thread/thread/f87d5778e06ce9af
podla jedinych oficialne prihlasenych zastavam anglicku verziu - ale
samozrejme nechavam to tu otvorene pripadnym navrhom a podnetom

ahoj

pajas

未读,
2009年5月4日 04:20:322009/5/4
收件人 Minimakety.cz
A podle jakých pravidel se teda bude létat?

adamescu

未读,
2009年5月4日 04:26:582009/5/4
收件人 Minimakety.cz
no to rozhodne hlavny rozhodca ;-) zajtra na schoudzi u Venouse -
pokial nepadnu ziadne ine navrhy ...a.
已删除帖子

Jenik, Adam

未读,
2009年5月4日 04:44:322009/5/4
收件人 minima...@googlegroups.com
No tak emailom sa daju fotky na forum umiestnit
A.