Podręcznik Lożbanu na Wikibooks.

balon000

to lojb...@googlegroups.com
coi rodo

Napisałem pewne "zręby" podręcznika Lożbanu na Wikibooks.

http://pl.wikibooks.org/wiki/Lo%C5%BCban

Na początek rozbudowuję sekcję "Wymowa".

Możecie oblukać czy nie ma jakiś błędów:

http://pl.wikibooks.org/wiki/Lo%C5%BCban/Wymowa

Do "pełni szczęścia" brakuje mi jeszcze jakiejś instrukcji która nauczyła by osobę nie znająca żadnego innego języka poza polskim wymawiać y i różnicę między x a ' oraz zwarcie krataniowe.

Dlatego ZACHĘCAM USILNIE wszystkich polskich Lożbanistów do pomocy w pracy nad podręcznikiem. Pamiętajcie że każdy może się przyłączyć. Podręcznik jest redagowany na zasadach Licencji Wolnej Dokumentacji GNU, więc każdy może pomóc.

P.S. Na moim brudnopisie próbuję sklecić instrukcję lożbanizowania nazw własnych ale nie jestem pewien czy nie kopsłem się gdzieś:

http://pl.wikibooks.org/wiki/Wikipedysta:Balon

balon000

to lojb...@googlegroups.com
coi

Proszę o podawanie linków do jak największej liczby materiałów lożbanistycznych (zarówno polsko jak i anglo-języcznych).

Będą potrzebne do działu linki na wikibooks.

Pozdrawiam!

A. PIEKARSKI

to lojb...@googlegroups.com

> Proszę o podawanie linków do jak największej liczby materiałów lożbanistycznych
>(zarówno polsko jak i anglo-języcznych).
>
> Będą potrzebne do działu linki na wikibooks.

http://www.lojban.org/
Wszytko w menu po lewej stronie, od Learning do Mutlimedia.

mu'o mi'e .totus.

Marcin

to lojban-pl
> Do "pełni szczęścia" brakuje mi jeszcze jakiejś instrukcji która nauczyła by osobę nie znająca żadnego innego języka poza polskim wymawiać y i różnicę między x a ' oraz zwarcie krataniowe.

Do tego zalecam po prostu nagranie audio lub video i podanie linku
wewnatrz (jest nawet jeden nagrany przez lindar the bard, nie
oglądałem jeszcze...).

Totus też niedawno pisał na ten temat: http://groups.google.com/group/lojban/msg/db917a2cc2d257b4

Janek

to lojban-pl
coi
http://jbotcan.org/xamselsku/index.cgi?id=37
Jak dla mnie, to jest istotna wkazówka. Trudno sobie wyobrazić
przekonujący demoniczny śmiech z x.
mu'o mi'e ianek

marek.rogalsk

to lojban-pl
coi

On 5 Paź, 18:44, balon000 <balon...@o2.pl> wrote:
> coi rodo
>
> Napisałem pewne "zręby" podręcznika Lożbanu na Wikibooks.
>
> http://pl.wikibooks.org/wiki/Lo%C5%BCban

Wyedytowałem nieco spis treści i zacząłem pisać rozdział "Koncept
bridi".

> [...]
>
> Dlatego ZACHĘCAM USILNIE wszystkich polskich Lożbanistów do pomocy w pracy nad podręcznikiem. Pamiętajcie że każdy może się przyłączyć. Podręcznik jest redagowany na zasadach Licencji Wolnej Dokumentacji GNU, więc każdy może pomóc.

Przyłączam się do prośby :)

--
mi'e .marek.rogalsk. mu'o

Marcin

to lojban-pl
Bardzo podoba mi się tabelka przedstawiająca {selbri} i możliwe
umieszczenia x1 -> x5. Czy jest za wcześnie aby wstawić {zo'e} w
miejscu x1 na pierwszej linii?

Dziś mam znów dzień mniej więcej oddalony od kompa ale coś tam
niedługo też wystukam :)

marek.rogalsk

to lojb...@googlegroups.com
W dniu 10 października 2010 15:36 użytkownik Marcin
<ctuj...@gmail.com> napisał:

> Bardzo podoba mi się tabelka przedstawiająca {selbri} i możliwe
> umieszczenia x1 -> x5. Czy jest za wcześnie aby wstawić {zo'e} w
> miejscu x1 na pierwszej linii?

Żaden problem. Wypada tylko wspomnieć co to jest :)

Janek

to lojban-pl
coi

On 10 Paź, 10:37, "marek.rogalsk" <mafi...@gmail.com> wrote:
> Wyedytowałem nieco spis treści i zacząłem pisać rozdział "Koncept
> bridi".

Poprawniej by było "Koncepcja". Koncept to "szybko nasuwający się
pomysł" lub "dowcip, żart".