kenniscongres 'Samen sterk voor senioren'

robbert.plass

to leefstijlo...@googlegroups.com
Dag allen,

Ik kreeg het onderstaande bericht doorgestuurd vanuit Actorion.
Wat wij vanuit de Hogeschool van Arnhem en Nijmegen hiermee gaan doen is nog onduidelijk, maar wellicht is het vanuit Old Action interessant een kijkje te gaan nemen?

BesteR obbert,

Bij deze stuur ik je meer informatie over het kenniscongres 'Samen sterk voor senioren' dat gaat plaatsvinden op donderdag 12 december aanstaande. Plaats van handeling is de congresaccommodatie op Nationaal Sportcentrum Papendal in Arnhem. Binnenkort volgt de officiële aankondiging, maar ik stuur je graag al wat meer informatie omdat  de HAN tijdens het congres een hoofdrol kan vervullen. Wij verwachten minimaal 400 deelnemers van met name gemeenten, zorginstellingen, kennisorganisaties en bedrijven.  De dagvoorzitter is Elsemieke Havenga. De opening van het congres wordt verricht door Jan Markink, gedeputeerde van de provincie Gelderland. Andere sprekers zijn o.a. Marijke Hopman (Radboud Universiteit), Wim van Deventer (Reuma en Revalidatiecentrum Rotterdam), Lowie van Doninck (Avans Hogeschool) en Herman Pleij (cultuurhistoricus). Het congres bestaat uit een plenair programma, een kennisplein (waar organisaties hun producten en diensten kunnen aanbieden) en twee rondes van (dezelfde) workshops over thema's die gerelateerd zijn aan active ageing.

We hebben inmiddels een samenwerkingsverband met het Nationaal Ouderenfonds. Mede in het kader van active ageing gaan we een landelijke campagne uitvoeren om werk te maken van de Nationale OuderenOmbudsMan. Deze nieuwe dienst van het Ouderenfonds wordt zowel offline (via een telefoonnummer en een help desk) als online (via een uitgebreide website) aangeboden. We bieden informatie over de OuderenOmbudsman aan gemeenten en halen vervolgens informatie bij gemeenten op (over voorzieningen, regelgeving, Wmo-beleid, et cetera) om de website van de OuderenOmbudsMan te versterken. Gemeenten kunnen hun informatie aanbieden door op onze website een eigen profiel aan te maken. Op de eigen gemeentesite kunnen senioren worden verwezen naar het nieuwe platform waar senioren de antwoorden op al hun vragen kunnen vinden. Ook kan op de gemeentesite informatie over de OuderenOmbudsMan worden geplaatst.

Het komende congres staat in het teken van active ageing en van het project Seniorvriendelijke Gemeenten. Het programma bestaat uit een plenair gedeelte met prominente sprekers, een kennisplein en praktijkgerichte workshops. Deze workshops hebben betrekking op thema’s die op het gebied van active ageing een essentiële rol spelen, zoals de openbare ruimte, huisvesting, sociale participatie, sport & beweging, gezondheid, voeding en innovatieve producten. We geven een toelichting op onze ambities voor 2014 en we schenken aandacht aan de officiële start van het digitale platform voor professionals en het digitale platform voor senioren. Ook presenteren we een team van bekende senioren die voor het project Seniorvriendelijke Gemeenten een ambassadeursrol gaan vervullen. Daarnaast willen we drie gemeenten vragen om hun seniorenbeleid en hun ambities op dit terrein toe te lichten. Wellicht schenken we ook aandacht aan het tv-kanaal dat wij op internet voor senioren willen realiseren.

Na afloop van het congres is er nog volop gelegenheid om te netwerken op het kennisplein waar deelnemers kennis kunnen maken met nieuwe producten en diensten van overheden, bedrijven en andere organisaties. Het kennisplein is de plek bij uitstek om projectpartners en bezoekers te spreken en kennis en ervaringen uit te wisselen met deskundigen, programmamanagers, beleidsmedewerkers en onderzoekers. Bij vertrek ontvangen alle bezoekers een magazine dat ter gelegenheid van het congres wordt gemaakt.

Ik wil de HAN graag tegen een sterk gereduceerd tarief het volgende pakket aanbieden:

- 25 entreekaarten (t.b.v.  studenten, docenten ) voor het congres Active Ageing

- artikel/advertentie in het themamagazine

- adoptie van een workshop

- deelname met stand aan het kennisplein

- brochure (of iets anders) in de congrestas

- naamsvermelding in de aankondiging en in de officiële uitnodiging

- logo en bedrijfsnaam op bord bij ingang van de accommodatie

- logo en bedrijfsnaam op ‘startscherm’ tijdens plenair programma

- logo en bedrijfsnaam op ‘presentatiescherm’ bij workshop

- logo en link op de website

 De HAN kan dit pakket voor slechts €  3.500,-- afnemen. Ook een afname van een kleiner pakket is bespreekbaar.