importeer / koppel Google Nieuwsgroepen met Google Wave ++ Hoe Google Groups misbruiken om een groep van contactpersonen aan een Google Wave toe te voegen

1 view

devnullius @ googlewave.com

to Google Waves - your wave
Gebaseerd op vraag van (copy-paste);

" Annemarijs to Google
show details 9:42 AM (3 hours ago)

Is er al een Wave van deze discussiegroep? Dat maakt het sneller
reageren en het testen van gadgets en het delen van ervaringen
hierover misschien wat gemakkelijker.
Mijn googlewave naam is: annem...@googlewave.com .
Je ontvangt dit bericht omdat je je hebt aangemeld voor de Google
Discussiegroepen 'Google wave Nederland'-groep.
Als je een bericht naar deze discussiegroep wilt verzenden, stuur je
een e-mailbericht naar google-wav...@googlegroups.com
Als je je wilt afmelden voor deze discussiegroep, stuur je een e-
mailbericht naar google-wave-nede...@googlegroups.com
Ga naar deze discussiegroep op http://groups.google.com/group/google-wave-nederland?hl=nl
voor meer opties
-~----------~----~----~----~------~----~------~--~--- "

Ik ben voor deze groep bezig gegaan om uit te zoeken hoe ver Google
Wave nu is met de integratie.

Het beste antwoord kwam uit de volgende discussie (Copy-Paste):
" David Nesting
Nov 7, 6:24 pm

On Fri, Nov 6, 2009 at 11:00 AM, Nil <nil...@gmail.com> wrote:
> I was just wondering if connecting my google groups to my google
wave
> has been done yet. Aslo, is anyone seeing groups migrate over to

What do you mean by connecting?
If you're talking about using groups as a way to add people to waves,
this
is already done. You can add a Google Group to a wave and the members
of
that group that have Wave accounts will be added as participants to
the
wave.
If you're talking about message-level integration, where a message to
Google Group would appear as a wave, and a new wave will appear as a
message
in the group, I don't believe that's been done.
David "
(FROM: http://groups.google.com/group/google-wave-api/browse_thread/thread/ab60f63712a35fbb
).

Nog wat meer (Engelstalige) informatie (inclusief filmpje) vond ik
hier:
http://www.masteringwave.com/2009/11/using-groups-in-google-wave/

Het komt allemaal hier op neer:

---> Er is nog GEEN volledige integratie met Google Groups en Google
Wave. Wel is er het vreemde verschijnsel dat de rechten die een
groepslid heeft voor een Google Group, hem of haar ook toegang geven
tot een Wave. Die Wave moet dan wel je @googlegroups.com-adres
toegevoegd hebben als contactpersoon aan de Wave.

Op deze manier is iedereen die een Wave-geactiveerd Gmail adres heeft
EN een lidmaatschap heeft voor die Google Group, een deelnemer aan
alle Waves waar @googlegroups.com als contact een deelnemer is.

Dit klinkt misschien ingewikkeld, en een terechte vraag zou zeker
zijn: wat kan ik hier nu mee???

Heel kort gezegd: je kunt een prive Google Group aanmaken, en deze
Google Groep met haar leden is dan in 1 keer als GROEP toe te voegen
aan een wave.

Het proeft voor mij allemaal nog niet doordacht en misschien zelfs een
bug. Tijd zal leren hoe dit systeem zich verder ontwikkelt.
Wachten nu is het (waarschijnlijk) op een derde-partij applicatie die
posten en importeren naar Google Groups mogelijk maakt via Google
Waves.

Of wachten tot Google Wave gewoon groep-contactpersonen krijgt - net
zoals het onderliggende Google Contacts-systeem... ; -)

Vrede!

Devvie

~~~ devvi...@googlewave.com ~~~

Conare nullius momenti videri fortasse missilibus careant
------
All spelling mistakes are my own and may only be distributed under the
GNU General Public License! - (© 1995-1 by Coredump; 2002-9 by
DevNullius)