Vikipedi Fedora maddesi

Deniz Öğüt

to Fedora TURKIYE
Merhaba Arkadaşlar,

Uzunca bir zamandan beri Türkçe Wikipedia'daki (Vikipedi) Fedora
maddesinin idamesi benden soruluyor. Yani, pratikte böyle oldu; yoksa
isteyen geliştirir elbette. Zaten benim sizlerden isteğim de, oraya
bir el atmanız.

Aslında şu anda Fedora kullanmıyorum. Ubuntu kullanıyorum. Fedora'yı 4
ay kadar bir arkadaşımın işyerinde çalışırken kullanmıştım. Sonra, bir
noktada, Vikipedi'deki Fedora maddesinde hatalar gördüm. Güncellemesi
de yapılmıyordu. Bir iki yerine el attım; sonra nedense evlat edinmiş
gibi oldum maddeyi. Yeni Fedora sürümleri çıktıkça, sürüm bilgilerini,
ekran görüntülerini falan güncelliyorum elimden geldiğince.
Vikipedi'deki kullanıcı ismim neophyrigian; o isimden görebilirsiniz
yaptığım eklemeleri.

Son olarak az önce Fedora 13 Goddard'ın çıkışıyla birlikte yapılması
gereken değişiklikleri yaptım elimden geldiğince. Sonra dış
bağlantıları bir kontrol edeyim dedim ve Türkiye sitesi bağlantısının
artık çalışmadığını gördüm. Biraz arayınca sanki Türkiye'de Fedora
için en fazla dertlenen kişilerin en toplu olarak burada
bulunabileceği gibi bir hisse kapıldım.

Bütün yazışmalarınızı incelemedim ama şöyle üstünkörü bakınca, "Wiki
yapalım", "blog yapalım" gibi fikirlerin zaman zaman tartışıldığını
görüyorum. Bunlar iyi hoş tabii ama önce şu Vikipedi'deki maddeye bir
el atsanız da orası derli toplu bir hale gelse -konuya ilgi
duyacakların ilk göreceği yerlerden biri olacağı varsayımıyla- faydası
olur diye düşünüyorum.

Örneğin ben o artık var olmayan bağlantıyı silip, yerine bu Google
grubunu yazmadım. Çünkü işlerin nasıl yürüdüğünü, örgütlenme şemasını,
hatta bir örgütlenmeden söz edip edemeyeceğimizi bile bilmiyorum.

Vikipedi maddesini biraz düzelttim demiştim ama hala anlamsız ve/ya
eskide kalmış bilgiler var. Sayfayı radikal bir şekilde yıkıp yeniden
yapmayı da istemedim. Dedim ya Fedora'yı çok bildiğim bile söylenemez
zaten. Dilerseniz şöyle adam gibi bir tozunu alalım o maddenin.

Bu arada, Ubuntu 9.10 Lucid'in yaklaşık bir ay önce çıkışıyla birlikte
zaten dizüstü makinama yeni bir çeki düzen verme zamanı geldi de
geçiyor bile. Yeni kurulumda -becerebilirsem- birden fazla dağıtımı
yan yana yüklemeyi ve bunlardan birisinin de Fedora olmasını
düşünüyorum. O noktalarda yardıma ihtiyacım olduğunda sizlere
danışırım elbette.

Dilerseniz bu başlığı şu Vikipedi maddesine hasredelim. Ne dersiniz,
bir el atalım mı maddeye?

Selam ve sevgi,

K. Deniz Öğüt / İstanbul