[FedoraTR]

Barış Şekerciler

to fedora...@googlegroups.com
arkadaşlar fedora ubuntu'dan hafif bir sistemmidir? Türkçe dil desteği nasıldır? Program falan nasıl yüklenir? Ana komutları nelerdir?

--
FEDORA TURKIYE MAIL LISTESI
Posta göndermek için mail adresimiz: fedora...@googlegroups.com

Serdar Tutal

to fedora...@googlegroups.com
Aynı kernel üzerine kurulu olduklarından hızdan ziyade destek ve kararlılık ile ayrılır birbirinden Linux dağıtımları.Program kurma,kaldırma  masaüstü ortamı hepsi aynıdır.Türkçe dil desteği yeterlidir.

Barış Şekerciler

to fedora...@googlegroups.com
Be komutlar arasındaki farklılıkları sormuştum mesela, ubuntu üzerinde apt-get fedora da yum sanırım? İşte bu tip temel komutları soruyorum...
Pardus, Ubuntu'ya göre daha ağır, KDE kullandığı için diyorlar ama KDE kullanan ve daha hızlı çalışan sistemler mevcut. Fedora da bunlardan biri mi? Çünkü eğer geçerli nedenler bulursam Fedora'ya geçmek istiyorum.

11 Mayıs 2010 16:01 tarihinde Serdar Tutal <sozde...@gmail.com> yazdı:

--
DEBIAN / Linux

www.debian.org

Serdar Tutal

to fedora...@googlegroups.com
Küçük komut farklılıkları var evet.yum install amsn sudo apt-get install amsn yerine kullanılır mesela ama diğer tüm komutlar aynıdır zaten hepsinde aynıdır.Fedora'da ilk sudo komutu aktif değildir fakat ekleyebilirsiniz.Bununla ilgili kaynaklar var.Kde konusunda Fedora'yı Kubuntu'dan başarılı buluyorum diyebilirim fakat bu kişisel bir düşünce olmaktan ileriye gitmez.Fedora üzerinde VE Ubuntu üzerinde KDE kullanmış birisi olarak bunu söyleyebilirim.

Barış Şekerciler

to fedora...@googlegroups.com
fedorayı deneyeceğim. Teşekkürler ilginiz için. Şu an zaten Ubuntu Wiki Tayfasındayım. Eğer Fedora'yı beğenirsem Fedora türkiye için Wiki oluştururuz bir ekip kurarız vb. bir şeyler yapmaya çalışırız gelişmesi için :)

Serdar Tutal

to fedora...@googlegroups.com
Güzel olurdu evet.Bu arada Fedora Türkiye ile tek ilgim bu e-posta listesidir,bu grubu da şans eseri buldum (:

Can GÜLDOĞAN

to fedora...@googlegroups.com
:) aslında böyle bir wiki çalışması daha önce yapılmıştı. http://linuxnet.com.tr/ sitesinde forumlarda bir fikir yürütüp bu mail listesini kurmuştuk. Yoğunluğumdan dolayı aslında mail grubunu fazla aktif olarak yönetemedim.. ama linuxnet.com.tr yi kullanmanızı ve enixma online dergisini takip etmenizi öneririm...

11 Mayıs 2010 20:13 tarihinde Serdar Tutal <sozde...@gmail.com> yazdı:

--
CAN GÜLDOĞAN
+90 533 864 0634

Eastern Mediterranean University
Famagusta/Cyprus

Serdar Tutal

to fedora...@googlegroups.com
Makaleler çok eski malesef.Fedora'yı ilk kurduğum zamanlar kodek yüklemek için bile çok uğraşmıştım.Şimdi keşfettiklerimi yazıyorum sağa sola.Kaynak olması açısından

Barış Şekerciler

to fedora...@googlegroups.com
bence bir wiki hazırlayalım. Ben Wiki proje sorumluluğunu üstlenirim. Çaylaklar falan alırız ekibe. Herkese bildiklerimi öğretirim.

Can GÜLDOĞAN

to fedora...@googlegroups.com
wikiden ziyade bir tane blog yazsanız ortaklaşa bence daha iyi olur.

Barış Şekerciler

to fedora...@googlegroups.com
ancak dağıtımların wikisi çok önemlidir. Wiki depolama yeridir zaten.

Serdar Tutal

to fedora...@googlegroups.com
Ben bir blog yazıyorum ama Fedora içerikli ama bilmiyorum.Sanırım içeriği de hatrı sayılır bir hal aldı.Her konuda yardımcı olabilirim aslında.

Ozgur Kucuktekin, RCVT

to fedora...@googlegroups.com
Barış, hayırlı olsun Fedora'yı mı geçiyorsun? :) Fedora ve Ubuntu'yu ben aynı bilgisayarda kullanamamıştım. Grubta birbirlerini görmedikleri gibi kurulumda da görmüyorlardı, vardır muhtemelen bir çözümü ama ben uğraşmadım.
Özgürubuntu

Irmak

to Fedora TURKIYE
Fedora henüz denemediğim bir dağıtım.
Şimdilik Ubuntu ve gNewSense ile mutluyum belki daha sonra ilgilenmeye
fırsat bulurum.
Eğer bir Wiki çalışmanız olursa Ubuntu Türkiye Wiki Tayfası olarak
yardımcı olmak isteriz elbette.

p.s: Barış madem Fedora ile bu kadar ilgilisin Wiki'mizdeki madde
oldukça zayıf, biraz katkıda bulunabilirsin eminim ki.

http://wiki.ubuntu-tr.org/index.php/Fedora_Core

ırmak

Barış Şekerciler

to fedora...@googlegroups.com
Evet beğenirsem Fedora kullanmayı düşünüyorum ancak Arch Linux'ta çalıyor aklımı :D Ubuntu her zaman var zaten. :D

12 Mayıs 2010 21:23 tarihinde Irmak <red....@gmail.com> yazdı:

--
DEBIAN / Linux

www.debian.org