Pri niaj aferoj 2

Peeter Aitai

Feb 15, 2009, 11:22:34 AM2/15/09
to Estonio
Ĉar sub la temo "Pri niaj aferoj"
estas jam 100 mesaĝoj (kvar plenaj paĝoj po 25 mesaĝoj) fkaj ariĝas malfacile aliri la novajn mesaĝojn (necesus iri ĝis la 5-a paĝo), mi malfermas la saman temon kiel nova "Pri niaj aferoj 2"

 Keklaj retadresoj estu remmorigataj:

Universala Esperanto-Asocio

pri Esperanto en Vikipedio

CED

Akademio de Esperanto

Internacia Esperanto-Instituto

I.S.A.E.

ILEI

AIS

(al AIS oni alireblas ankau tra ScienceCentral.com

Post malapero de klaku.net uzu
Reddit

e-planedo

pri esperanto-grupoj

PromesoBanko

RIC
videofilmoj tie:
ligiloj:

ekzemplo de komerca reklamo

Peeter Aitai
L.L.Zamenhof.jpg
Esperanto-flago.png

Peeter

Feb 15, 2009, 11:35:48 AM2/15/09
to Estonio

Peeter

Feb 15, 2009, 2:07:57 PM2/15/09
to Estonio

Peeter Aitai

Feb 16, 2009, 1:17:55 PM2/16/09
to Estonio
Denove iom por spektado:

Floroj
五月山公園と動物園(池田市)Zoo kaj gxardeno SATUKIYAMA en IKEDA.
copacabana
Ago Semajno 2008: Rusa NovJara Prezentado
Mi kredas nur je mastoj kaj kuraĝo
fido
Ago Semajno 2008: Ekskurso al Štrbské Pleso
Ago Semajno 2008: Muzeoj de Liptov
DiskutVespero (1)
DiskutVespero (2)
DiskutVespero (3)
TEAM-Rakonta silentado
TEAM-List od Vincenta (esperanto)

.

Peeter Aitai

Feb 17, 2009, 2:07:26 PM2/17/09
to Estonio

Peeter Aitai

Feb 17, 2009, 3:57:45 PM2/17/09
to Estonio
 .
Jarfina festo 2008
Reklamilo pri Ago Semajno 2007 en Malbork
manifestaciado kontraŭ urnotenejo (Korea)
La Unua: La Enkonduko
La Dua: La Monato de Geja Fiero
animitaj fotoj
pli da hundoj
Peter
Memoro de la Ŝtono - finalo
KISTV-Enmigrintoj: Belém Prado
KISTV-Literaturo: Ucraïna
KISTV-Movado: Renkontiĝo en Canet de Mar
Dormanta Sonja en Boston-metroo
Neĝo
.

Peeter Aitai

Feb 18, 2009, 3:07:20 PM2/18/09
to Estonio
Rigardu:

La knabino el Ipanema, garota de ipanema
Sambo somera
Akvo fluas
Ho ve, Jen Mi denove!
Akvo vs Vento
Gaje renkontas!
Altaro pri la Luno de la Herbo
For my beloved Ssssh..
Dolchamar - Junaj idealistoj
Learn Esperanto basics. ep 1.
Learn Esperanto basics. ep 2.
Edufire: Why I want to learn Esperanto! (kial mi deziras lerni Esperanton (angle))
L'esperanto fait vivre (france)
L'esperanto chez les jeunes (Belgique) (france)
Samadhi en televidilo - Esperanto
Merlin Esperanto subtekstoj
Merlin 2 Esperanto

Salutante
Peeter
(esperantisto)

Peeter Aitai

Feb 18, 2009, 3:22:31 PM2/18/09
to Estonio
Cxe Facebook nun en unu esperantista grupo ESPERANTO estas jam 3333 membroj!!!

Letero de Ludoviko:
-------------------------------

"Karaj Geamikoj!

Pro la shanghigho de la nomo de nia Laborgrupo* ni devis modifi kelkloke la
Strategian planon por antauenigi la lernejan instruadon de Esperanto.

Akceptu bonvole la alkrochitan, modifitan tekston.

Tiu chi teksto aperis jam ankau sur la retejo

http://www.egalite.fw.hu .

Tie oni povas legi ankau ghiajn 9 nacilingvajn versiojn,

do la bulgaran, chehhan, germanan, anglan, hungaran, italan, nederlandan,
rusan kaj albanan versiojn.

Chiuj aliaj, nacilingvaj tradukoj estas bonvenaj!

Dankegon al la tradukintoj kaj tradukontoj!

Plej amike

Ludoviko kaj Julinjo

*Internacia Laborgrupo po Antauenigi la Lernajan Instruadon de Esperanto,
mallonge: Internacia Laborgrupo ALIE. "

Strategia+plano.doc

Peeter Aitai

Feb 19, 2009, 4:07:55 PM2/19/09
to Estonio
La vivo nia estas diversflanka kaj plena da konstanta batalo por resti viva...

La 4-a generacio de denaskaj esperantistoj (Helmut kaj Nils Klünder)
Rigardu la flagon (fi...!)
vendado de uzitaj libroj
iuj dronas
sed la kulturo daŭras vivi
Ni havas forton
Iuj eĉ komercas per ...
Iuj serĉas kialojn
iuj klarigas
iuj instruas
iuj estas legendo
iuj estas historio
iuj agas por estonto
sed iuj estas estonto
ni vivas!
(Laŭ Scienca Akademio de Hungario la lingvo Esperanto havas ĉiujn trajtojn de "viva lingvo").
Esperanto vivas...
.
esperantisto.jpg

Peeter Aitai

Feb 20, 2009, 7:12:57 AM2/20/09
to Estonio
Rigardu:

chinese on ouzo of esperanto spirit
I COLORI D'AUTUNN0(esperanto)
DIMENSIONE ZINGARA
Esperanto: Výročná schôdza LEK-u
Road to Esperanto
Saluton al ĉiuj!
dua video

Ĉu oni opinias Esperanton mokinda aŭ male?

Kion opinias pri Esperanto personoj kiuj ne estas esperantistoj:
Se rigardi la vortopreferon eblas supozi ke oni opinias Esperanto-n
interesa, romantika, populara, internacia, alloga, inda, bona...

eĉ tuta urbo...

Se iu(j) asertas ke esperantistoj hontas porti esperantan insignon kaj oni mokas ilin,
do temas pri persono(j) kiuj opinias ke tipa esperantisto estas naiva stultulo...
Plejparto de homoj tamen kapablas diferencigi kaj ne miksas teologion kun agitema neklera oldulino, sciencon kun senargumenta kontraŭado kaj ne opinias ke verda stelo estas komunista simbolo ĉar sur Sovetia flago estis stelo kaj sur la Ĉina estas kvin... (atentu ke sur la flago de EU estas 12 steloj kaj sur la Usona eĉ 50).

Peeter Aitai

Esperanto Crossby Anglujo.jpg
Esperantos Ainsdale Anglujo.jpg

Peeter Aitai

Feb 20, 2009, 1:03:24 PM2/20/09
to Estonio
Videoprogrameroj:

Przebudują pętle autobusową przy Esperanto.
Traktato pri la Nova Ordono de Jesuo
Vintro
Nicolas KERN - Mia vojo
Pulbazaro de Saint Ouen
Atako de la Mortonuboj
MVI 1960
MVI 1961
Festo de la diverseco en CHANGE (72)
Bandes dessinées en espéranto
La muzeo Robert TATIN
Festo de Ronceray 2008
Cours d'espéranto (Villeneuve d'Asq)
Tri kanzonoj
Boa Vista esperante
Ebria en Boa Vista
Esperantistoj En Manaus

Agrablan semajnfinon al cxiu!

Peeter Aitai

Esperanto-kafejo.jpg

Peeter Aitai

Feb 21, 2009, 9:28:37 AM2/21/09
to Estonio
Rigardante la google-grupon Estonio mi rimarkis dekstrarande reklaman ligon de
http://www.travelrepublic.co.uk/Hotels/Bulgaria/Bourgas_Black_Sea_Resorts_Sunny_Beach/Cheap_Rates_Esperanto_Hotel_Hotel.html?mkid=31174159&aid=1 hotelo Esperanto en Burgas, Bulgario. Sed ne tiu granda hotelo estas mia nuna temo. En Bulgario estas esperantlingva universitato. Kia estas gxia stato? Cxi estas ligita kun AIS. Kie legi fresxajn informojn?

Peeter Aitai

Feb 21, 2009, 11:24:02 AM2/21/09
to Estonio
Pri AIS

Ĉar iuj personoj ne bone imagas kio estas AIS - Akademio Internacia de la Sciencoj San Marino,
mi donas kelkaj retligojn
AIS ricevis jam en 2000 gravan rekonon de La Internacia Asocio de Universitataj Profesoroj kaj Lekciistoj (IAUPL),
rigardu ankaŭ en vikipedio

(iuj asertas ke ĉar AIS estas "offshore"-orgnizo ĝi ne estas serioze konsiderebla. Temas ja pri internacia organizo kaj nature ke la membraro kaj filioj de la organizo estas disŝutitaj plurlande. Se la akademianoj estus nur San-Marinanoj do ne temus pri internacia organizo sendepende de la nomo.)

pri studado rigardu ankau

Peeter Aitai

AIS.png

Peeter Aitai

Feb 21, 2009, 2:06:39 PM2/21/09
to Estonio
Denove mi:

Tutmonda Muziko - Tragedio
Denove iu inventas biciklon:
Kabah - ESPERANTO ( NA , NA , NA ) - ( sin video )

Malmultas vortoj por restu pli da loko por pensoj!

Salutante
Peeter

Peeter Aitai

Feb 22, 2009, 5:35:33 AM2/22/09
to Estonio
Pri jam ne nova peticio al UNO

En PetitionSpot estas unu propono poresperanta kiu havas jam ses mil subskribintojn.
(mia subskribo estas la 5974-a)
La celo estas kolekti 100 000 subskribojn kaj tio versxajne estas neatingebla. Sed la peticion oni trovas en reto kaj tio estas plia reklamo por Esperanto. (PetitionSpot proponas ankau iujn esplorojn por mono sed tio min ne interesas kaj pro informomanko mi konsilas ankau al aliaj esti singardema pri tiaj proponoj kie oni devas pagi...).
Subskribo prenas nur kelkajn sekundojn - kial do ne?...

Peeter Aitai

Peeter Aitai

Feb 22, 2009, 7:18:25 AM2/22/09
to Estonio
Lige kun la senata propono de esperanto-instruado ni denove parolas pri Brazilo.
Himno de Brazilo
de sama esperantisto ni povas vidi esperantigitan videoklipon tian:
estu ankaŭ io gaja
Jomo - Ĉu Vi Volas Danci?

por reklami sian "arton" en interreto oni uzas la vorton "esperanto"
posmodernismo y esperanto

freŝa filmo el Aŭstralio
Franciska parolas pri radio elsendoj en esperanto

Ago Semajno 2008: A(1) - ASo

Bonan dimanĉon al ĉiuj esperantistoj!

Peeter Aitai

Peeter Aitai

Feb 22, 2009, 9:11:48 AM2/22/09
to Estonio
Videoklipoj:

Respondo al guillermo
RESPONDO AL LLAMAR

Neprofesia japana grupo
(ne nervoziĝu, tiu ĉi nebonaĵo estas nur videoprovo!...)

Ardeo kaj fuloguloj en la lageto TAKEGAIKE竹ヶ池の青鷺と金黒羽白
Ĉu vi povas
salto kaj glito sur matracego, Germana Esperanto-kongreso Hamburg 2006
La debato de Vallaloid
Virĥoro en Vela Luka, Kroatio
lernado de brazila danco
Glitkurantoj ĉe Kralingse Plas en Rotterdam
"Mia Hobio" - Internaciaj Foiroj en Poznań '08
Ĉe la rapidmanĝejo (Angla)
Ararat
Monokacia Nacia Batalokampo

ARIA The Origination - Alice Carrol singing "Lumis Eterne"

Se iu havas esperantajn videoklipojn kiujn aliaj ankoraŭ ne vidis, bonvolu enretigi ilin kaj sendi retligojn ĉi tien.

Amike salutante
Peeter  :-)

Peeter Aitai

Feb 22, 2009, 1:35:37 PM2/22/09
to Estonio
Mi reaperigas hodiauan retan mesagxon de Samuel Gillard

Karaj gesamideanoj,

   Jen 3a versio de mia antaŭa mesaĝo, ĉar mi forgesis Luksemburgion ! La ĉi-suba listo havas 19 ŝtatojn nun. Nepre kopiu kaj disdonu tiun mian mesaĝon, ĉar Eŭropa Unio enhavas 27 ŝtatojn. Se vi konstatas ankoraŭ eraron, informu min, bonvolu.

   Granda debato estas organizata en Eŭropo, por ke la civitanoj proponu ideojn pri "ekonomia kaj socia estonceco de Eŭropo". En ĉiuj ŝtatoj de la Eŭropa Unio estas organizataj tiuj debatoj, kaj civitanoj povas proponi ideojn per la TTT-paĝojn, kies adresojn vi trovos ĉi-sube. Vi konstatos ke en multaj ŝtatoj, iu proponis ideon pri Esperanto : ĉu instruado de Eo en lernejoj, ĉu uzo de Eo en eŭropa administracio, ĉu komunikado en Eŭropo per Eo, ĉu ... ; vidu vi mem en la TTT-paĝojn de via ŝtato.

Aŭstrio :

http://www.europaeische-buergerkonferenzen.eu/at/proposal/2126

Belgio, franc-lingve :

http://www.consultations-europeennes-des-citoyens.eu/be/proposal/2030

Belgio, nederland-lingve :

http://www.europese-burgerraadpleging.eu/be/proposal/2029

Britio :

http://www.european-citizens-consultations.eu/uk/proposal/2061

Ĉeĥio :

http://www.rozhovory-s-obcany-evropy.eu/proposal/2026

Danio :

http://www.europaeiske-borgerkonsultationer.eu/proposal/2017

Estonio :

http://www.euroopa-kodanike-foorum.eu/proposal/2010

Finlando - Suomio :

http://www.europeisk-medborgarkonsultation.eu/fi/proposal/2011

Francio :

http://www.consultations-europeennes-des-citoyens.eu/fr/proposal/2086

Germanio :

http://www.europaeische-buergerkonferenzen.eu/de/proposal/2074

Hispanio :

http://www.consultas-europeas-a-la-ciudadania.eu/proposal/2057

Hungario : 4 proponoj pri Esperanto :

http://www.europai-allampolgari-konzultacio.eu/proposal/2024

http://www.europai-allampolgari-konzultacio.eu/proposal/2029

http://www.europai-allampolgari-konzultacio.eu/proposal/2035

http://www.europai-allampolgari-konzultacio.eu/proposal/2044

Irlando :

http://www.comhairliuchan-eorpach-do-shaoranaigh.eu/proposal/2031

Italio :

http://www.consultazioni-europee-dei-cittadini.eu/proposal/2067

Luksemburgio :

http://www.europaeische-buergerkonferenzen.eu/lu/proposal/2074

Nederlando :

http://www.europese-burgerraadpleging.eu/nl/proposal/2029

Pollando :

http://www.europejska-debata-obywateli.eu/proposal/2013

Portugalio :

http://www.consulta-aos-cidadaos-europeus.eu/proposal/2069

Slovakio :

http://www.konzultacie-europskych-obcanov.eu/proposal/2081

Svedio :

http://www.europeisk-medborgarkonsultation.eu/se/proposal/2044

Se vi trovas vian ŝtaton en tiu listo, bonvolu kontroli ĉu tiu-ĉi adreso (ligilo) estas bona (donas la proponon pri Esperanto) ; se estas eraro informu min, bonvolu.

Se vi ne trovas vian ŝtaton en tiu listo, provu la ĝeneralajn paĝojn :  <http://www.european-citizens-consultations.eu/> http://www.european-citizens-consultations.eu

kaj serĉu proponon pri Esperanto. Se ekzistas, bonvolu doni al mi la adreson, por ke mi aldonu ĝin al mia listo. Se ne ekzistas, kreu vi mem proponon, kaj donu al mi ĝian adreson.

    Kaj ĉefe VOĈDONU !!!

En pluraj ŝtatoj, la propono pri Esperanto estas la unua, ĉar ĝi ricevas pli da voĉoj ol la aliaj. Do voĉdonu kaj voĉdonigu ! Sendu tiun-ĉi mian mesaĝon al viaj geamikoj, por informi ilin !

   Vi povas ankaŭ voĉdoni en la aliaj ŝtatoj : per mia listo da adresoj ĉi-supre, vi povas trovi la proponon pri Esperanto en diversaj ŝtatoj (kaj lingvoj) ; do voĉdonu ankaŭ por helpi la kampanjon de Esperanto en la aliaj ŝtatoj de la Eŭropa Unio. Vi perdos iom da tempo, sed la proponoj pri Esperanto certe gajnos. Malgranda paŝo por vi, sed granda paŝo por Eŭropo !

   Ni ne scias ĉu la proponoj pri Esperanto alvenos al la deciduloj, sed tiu debato estas jam bela ebleco por informi niajn samcivitanojn de la forto kaj viveco de la Internacia Lingvo. Nepre uzu tiun eblecon : voĉdonu kaj voĉdonigu ! Ni montru al Eŭropo ke esperantistaro havas propon-forton, trans la land-limoj !

   Ĝis !

       Samuel GAILLARD

Peeter Aitai

Feb 23, 2009, 1:49:07 PM2/23/09
to Estonio

Por politika agado por Esperanto en Britio estas premgrupo
Pli precize grupo por sugesti al politikaj gravuloj decidojn favorajn por Esperanto.

Videoklipoj:

Ago Semajno 2008: A(2) - Autobusa...
Ago Semajno 2008: M - Miksaĵo
Ago Semajno 2008: P - Petro
Ago Semajno 2008: A(3)
Ago Semajno 2008: A-Z
Ago Semajno 2008: i - interesa

oni informas en Facebook-a grupo de Britio:
"20 minutes in, Stephen Fry gives Esperanto a good chunk of publicity!"
(oni donas publikecon al Esperanto en BBC)

Esperanto-placo en Gotenburgo Svedio

La Granda Fiktatoro
Filmo en kiu strataj reklamŝildoj estas ĉiuj en Esperanto

IJK63 - 3

P.A.

Peeter Aitai

Feb 23, 2009, 5:14:11 PM2/23/09
to Estonio

Videoklipoj:

el "Aventuroj de Elektronikulo": Horloĝa sonoro

Muzikumas esperantisto:
I have a bonnet trimmed with blues
When I Fall in Love
Hushabye Mountain
Amazing Grace
Summertime (Mountain ocarina)

La Pafklik - Fek al Esperanto (Album Teaser)

Jüri Homenja - Klaver

Laŭ la tempo en Estonio (Orient-eŭropa tempo = GMT/UTC + 2 horoj) nun komencas la 24-a de februaro - festotago - naskiĝdatreveno de La Estona Respubliko.
Miaj bondeziroj al ĉiuj!

Peeter

Peeter Aitai

Feb 24, 2009, 11:49:09 AM2/24/09
to Estonio
Strangaĵo:
post kiam mi informis pri statistiko de vizitadoj de "Estonio" mi jam kelkajn dagojn plu ne vidas tiun statistikon!??

Videoklipoj:

ESPERANTO (TV-programero):

koruso Esperanto:
Noche de Paz Coro Esperanto y Grupo Vocal Óctuplum
Coro Esperanto Deep River
Coro Esperanto Louez le Signeur
Coro Esperanto The lion sleeps tonight
Coro Esperanto Moon River
Coro Esperanto El Olvido

La Estona Flago

Peeter Aitai

Feb 24, 2009, 3:12:26 PM2/24/09
to Estonio

Videoklipoj:

kajpirinjo
Anekdotoj 2
La katoj (Sinjoro Misterfelo)
La Fontoj de la Mastro de l´Ringoj - 1a parto
La Fontoj de la Mastro de l´Ringoj - 2a parto
Aliaj manieraj Olimpikoj?
Ili ne uzas Pasportan Servon - Esperanto
Supernova - Pasio en Katen'
The world reacts to President Obama and Stephen yells back in Esperanto
rio de janeiro de ĉojus
Aflikita Kolombetino
pianino en arbaro
leviĝanta espero
Charles de Gaulle: "Espéranto et Volapük intégrées".
Videosesio de KORE en la studio de Vinilkosmo
Jacques Yvart kantanta "Oe oe, en la ŝipo"
Prezidanto de parlamento parolas
"Soldatino" (esperantigita renesanca kanto "Tourdion")
Alfabeto kun 'danco' kaj 'muziko'
Memore al Vincent
Maoria kanto parte esperantigita
Jen nia mondo

Agrablan spektadon!

Peeter Aitai

Feb 25, 2009, 1:44:17 PM2/25/09
to Estonio

Peeter Aitai

Feb 26, 2009, 1:44:17 PM2/26/09
to Estonio

Peeter Aitai

Feb 27, 2009, 11:50:26 AM2/27/09
to Estonio

Peeter Aitai

Feb 27, 2009, 1:47:15 PM2/27/09
to Estonio
Zamenhof_.jpg

Peeter Aitai

Feb 28, 2009, 3:17:02 PM2/28/09
to Estonio
videoklipoj:

L'Esperanto. La ciutat cremada
buo
ponto
terglito
nia strato
Lidia Zamenhof 1904 - 1912
KEF 2008
Chaterine Trautmann Esperanto a Strasbourg
La avantaĝoj de Popolunuiĝo - Esperanto
UK Roterdamo 2008 - Metiejo kun Edukado.net - parto 1 - Esperanto
UK Roterdamo 2008 - Metiejo kun Edukado.net - parto 3 - Esperanto
UK Roterdamo 2008 - Malfermo - Oomoto - Akademio de Esperanto
Veturado per akvotaksio
karnavala klubo prezentas sin
Dum "Milano Live 2005", mia voĉa muzikgrupo kantis "Bohemian Rhapsody"
Oscar Peterson - Eight Bar Boogie Blues
Reklamo en Telemadrid (1996) (Esperanto)
Frida Boccara - Les moulins de mon coeur
Giridhar RAO preleganta
Nina en la klaso de Monika
Ne pensu tro, jen HDP!
Reportaje Esperanto Saltillo, Enero 2009 LCA

P.A.

Peeter

Feb 28, 2009, 4:37:17 PM2/28/09
to Estonio

16.01.2007 aperis en la jxurnalo "Ohtuleht" interesa informo:

La wayugu-bova viando estas konsiderata kiel "cxampano" de viandaro.
La plej proksima loko kie tion eblas gustumi estas en Stockholm
(Svedio) en "gourmet"-restoracioj "Pontus in the Green House", "
Esperanto" kaj "Edsbacka Krog".
La prezo de la viando estis tiam 1700 SEK ~ 200 € por kilogramo...
Se "Esperanto" servas tiom multekostajn mangxajxojn tio signifas ke
ili havas kiu acxetas tion...
Do Esperanto sonas ne kiel io por malricxulaj amasoj sed kiel io bona
por elito!

Peeter

Peeter Aitai

Mar 1, 2009, 8:59:44 AM3/1/09
to Estonio

UK en Bialystok alligis jam mil tricent esperantistojn el sesdeko da landoj.

En la kongresa listo estas

Estonio
  1. S-ino Diana Aitai
  2. S-ro João Paulo Branco
  3. S-ro Ahto Kaljusaar
  4. S-ino Lydia Lindla
  5. S-ino Liia Linnamägi
  6. S-ro Max Linnamägi
  7. Mag. Madis Linnamägi
  8. S-ino Eevi Lobjakas
  9. S-ino Edda-Merike Pelt
  10. S-ino Milvi Ristoja
  11. S-ro Ahto Siimson
  12. S-ino Mai Soidla
  13. S-ino Heli Tammik
  14. S-ro Rein Zubsberg
Ĉu s-ro João Paulo Branco estas iu alilanda studento nun estanta en Estonio?
aŭ tio estas iu komputila eraro enregistra?

Mi esperas ĉi-jare plian anticipan interaktivan kontaktadon de estonaj esperantistoj...

Peeter Aitai

.

Virve Ernits

Mar 1, 2009, 9:43:11 AM3/1/09
to Peeter Aitai

Saluton,

Por mi estas S-ro João Paulo Branco tute nekonata, eble li vere studas en iu Universitato aux simple translogxigxis en Estonio. Mi demandos de UEA.

Virve

Peeter Aitai

Mar 1, 2009, 12:10:16 PM3/1/09
to Estonio
Strangaĵoj en UEA

Rigardante la retpaĝon
oni kun miro konstatas ke io estas stranga kun logiko...

Kion vi opinias pri la listo de jarsezonoj:
printempo, somero, aŭtuno, novembro, vintro ?
Verŝajne ĉiu tuj komprenas ke novembro ne taŭgas en tiun ĉi liston...

Sed kion opinii pri mondparto-listo de UEA:
Eŭropo, Azio, Afriko, Mezoriento, Ameriko k.a. ???

Se Mezoriento (en multaj lingvoj tiun regionon oni nomas proksima-oriento) estas grava por havi regionan komisionon de UEA, tio estas komprenebla kaj neniom kontraŭas dividon de la mondo laŭ kutimaj dividoj de la modpartoj.
Ĉiu scias (almenaŭ tiuj kiuj lernis geografion en lernejo) ke Armenio, Kartvelio, Israelo kaj Kipro situas en Azio.
Tio neniom malhelpas nin taksi tiujn landojn kulture eŭropecaj. (Cetere ne nur eŭropecaj sed rekte eŭropdevenaj estas popoloj de multaj Amerikaj landoj kaj Aŭstralio kaj Nov-Zelando).

Malpli facile estas kun landoj kiuj situas en pluraj mondopartoj kiel Rusio kaj Turkio sed kutime la unuan oni listigas en Eŭropon kaj la duan en Azion. Francio havas "teritoriojn" en ĉiuj mondopartoj sed ni parolas pri Eŭropa lando...

Stranga estas dividado de Eŭropo en Orientan kaj Okcidentan laŭ politika grupigo de la mezo de pasinta jarcento (kio jam estis nur historio eĉ en fino de la pasinta jarcento). Laŭ divido de UEA Finnlando kaj Grekio estas en Okcidenta Eŭropo samtempe kiam Ĉeĥio ne ??? Kaj kie serĉi Germanion (ĉar orienta Germanio estis iam politike en Sovetia influsfero?). Eblas nur kompati iun alikontinentan junan esperantiston kiu penas trovi iun Eŭropan landon en retpaĝo de UEA...

Estas jam 2009-a jaro kiaj urĝa tempo por UEA rifuzi pasintjarcentan landpolitikecan kadriĝon kaj per logiko komenci reorganiziĝi al monda centro por subteno de Esperanto kiel racia solvo lingva.

Peeter Aitai
(membro de UEA)

Peeter Aitai

Mar 2, 2009, 12:36:39 PM3/2/09
to Estonio
Pri la antaŭa mesaĝo.

Mi aperigis ĝin ankaŭ en yahoo-grupo uea-membroj.
Tie aperis diversaj babiladoj/opinioj same strangaj kiel la problemo pri kio mi skribis.
Tie mi nun aldonis jenon:

Ankoraŭ iom pri la problemo pri kio mi notis komence.

La Mondo estas Tero.
Tero konsistas el tero kaj maro.
Tero estas kontinentoj kaj insuloj.
Kontinentoj estas:
Eŭrazio,
Afriko,
Nord-Ameriko,
Sud-Ameriko,
Aŭstralio,
Anktarto.
La Mondopartoj estas kontinentoj kaj insuloj ĉe ili.
Pro historiaj kialoj Mondopartoj ne estas identaj kun kontinentoj en
2 okazoj (Eŭrazio estas du mondopartoj: Eŭropo kaj Azio; Kaj Nord-
Ameriko kaj Sud-Ameriko kune formas unu mondoparton Ameriko).
Mondopartoj estas:
Eŭropo,
Azio,
Afriko,
Ameriko,
Aŭstralio kaj Oceanio,
Anktarto.
Tio estas tradicia geografia divido de la mondo kaj ĝiaj
dividolimoj ne ŝanĝiĝas pro politikaj aŭ aliaj kialoj.
Do ĉiuj landoj troviĝas en iu el la supremenciitaj mondopartoj.
Ekzistas multaj regionoj kiuj estas geografie kaj historie bone
konataj kaj konsiderindaj pro pluraj kialoj sed tio ne signifas ke
listigado de iuj landoj en iu regiono eligas tiujn landojn de ilia
mondoparto. Ekzemple Israelo estas en Mezoriento laŭ regiona difino,
sed se ni parolas pri mondopartoj necesas Israelon listigi kiel
lando de Azio. Ne eblas iun ain landon renomi ali-mondparta pro
deziro de la lando aŭ loĝantara plimultlo. Se Nov-Zelanda popolo
deziras esti kiel lando de Eŭropo, tio ne signifas ke oni en
geografia lokigo de la lando eksigu Nov-Zelandon el Oceanio kaj
enigu en Eŭropon.
Lige kun divido de Eŭropo.
Estas unu Eŭropo kaj landoj de Eŭropo estu en unu listo.
Se vi rigardas mapon (kutime nuntempe nordo supre) do oriento estas
dekstre kaj okcidento estas maldekstre kaj tio estas ĉefa kriterio
dividante iun parton de mondoparto orienta aŭ okcidenta!
Mia celo estas ke la informacio estu trovebla.
Se vi serĉas datumojn pri kalendara okazintaĵo de decembro de 2007
do vi serĉas sub la jaro 2007. Estas nelogike ke la informoj
pri "decembro 2007" ne troveblas sub "2007" sed en aparta
dosiero "vintro 2007-2008"
Babiloj pri politikaj dividoj kaj pri pagokategorioj (la listoj
neniam estis identaj kun mondopartaj listoj) estas simple babilado...
Se UEA ial ne deziras lokigi landojn en reale akceptitajn
mondopartojn geografiajn do estas eblo vaste praktikata: Fari unu
liston de ĉiuj landoj de la mondo (laŭ la alfabeta ordo).
Se ni ne sukcesas interkonsenti pri bazaj lernejaj scioj ĝenerale
akceptitaj do kiel ni sukcesu trovi vojon pri pli komplikaj aferoj...

Peeter Aitai

Peeter Aitai

Mar 2, 2009, 1:03:15 PM3/2/09
to Estonio

Peeter Aitai

Mar 3, 2009, 3:04:22 PM3/3/09
to Estonio

Esperanto estas Internacia Lingvo.
Kion tio signifas?
Iuj utiligas kaj taksas la lingvon ne kiel internacian sed kiel nacian (de esperantistaro).
Iuj vidas kaj aprezas la vorton "internacia" kaj ne atentas la vorton "lingvo" (al tiuj estas gravaj iliaj politikaj ideoj kaj ilia disvastigo).
Iuj (malmultaj) rigardas la lingvon sed ne konsideras por kio ĝi estas aŭ kion fari por ĝi.
Por ke la mondo akceptu Esperanton kiel racian solvon de la lingva problemo estas interalie bezonata ankaŭ ke la lingvo estu racia kaj logika. En tiu sfero estas ankoraŭ multo farenda.
Zamenhof planis plurajn aferojn kaj lingvo estis nur unu en tiu komplekto. Se ni deziras ke oni akceptu la proponatan lingvon ni devas garantii ke la kvalito estu ne malplibona ol la reklamo. Se ni diras ke Esperanto estas logika kaj racia do ĝi devas tia esti kaj ni ne esperu ke boneco estas sufiĉa se ni havas per tio amikojn aŭ sukcesas disvastigi iujn ideojn. Do ĉefatenton necesas doni al la lingvo mem. Se la lingvo vere bonas, tion vidas ankaŭ aliaj. Gravas ne tio kion multaj el ni penas merkatumi kune kun la lingvo sed la lingvo mem (ĉio alia estas nur malgrava pakaĵo, same kiel malgrava estas pakaĵo de kuracilo kion ni aĉetas ne pro belo aŭ bono de pakaĵo sed pro tio ke ni nepre bezonas la kuracilon mem).
Se restigi flanken eblajn intencojn/ideojn kiuj estis ligitaj kun esperantistaro antaŭ cent jaroj ni havas lingvon, ne malbonan lingvon, mi opinias ke eĉ tre bonan lingvon.

Por okupiĝi pli pri la lingvo kaj por klarigo kaj montrado de ĝiaj valoroj en unu konkreta sfero mi proponas okazigi sekvontjare internacian konferencon pri propedeŭtika valoro de Esperanto.

Peeter Aitai

1905.jpg

Peeter Aitai

Mar 3, 2009, 3:17:14 PM3/3/09
to Estonio

Mi konkretigas mian proponon:

2010

Internacia Interlingvistika Konferenco pri Propedeŭtika Valoro de Esperanto

loko preferinde Tartua Universitato (Tartu, Estonio).

Kunlaboro de:
ILEI,
IEI,
Internacia Interlingvistika Asocio,
Tartua Interlingvistika Societo,
Tartua Universitato,
La Klerigministerio de Estonio,
Forselius-societo,
AdE,
AIS,
UEA,
EAE,
TES,
k.a.

Tio povus okazi samtempe kun ILEI-kongreso???

Ĉefo de organizado eble Madis Linnamagi?

Kiaj estas viaj opinioj?

Peeter Aitai

Estona_panoramo.jpg

Peeter Aitai

Mar 5, 2009, 1:35:07 PM3/5/09
to Estonio
VIDEO:

videoklipoj en facebook-a grupo Esperanto:
Te amare mejor (esperanto subtekstigita)
2-1: Enkonduko: Vortoj
ESPERANTO - 18° Encontro da Nova Consciência (portugale)
Aurora Miranda: Tico-tico no fuba (en Esperanto)
Don McLean - Vincent [kun subtekstoj en Esperanto]
Ya rayah, ja rajah, يا لرايح , Rachid Taha, رشيد طه , Esperanto subtitolita
el "Aventuroj de Elektronikulo": Flugila Balancilo
esperame
bond (muziko)
Schubert (serenado)

Fartu bone!
E_stelo.jpg

Peeter Aitai

Mar 5, 2009, 3:22:59 PM3/5/09
to Estonio
Nuntempe oni multe uzas Vikipedion kaj Google donas ĝin kiel la unua fonto por informoj. Mi trovas ke lastatempe por pluraj aferoj oni trovas interesajn videblajn informojn en YOUTUBE. Ĝi farigzas ne nur ampleksa artoprezentejo sed ankaŭ loko kie oni povas rigardi kion ajn... (Se vi ne trovas iun ekzotikan lokon en Vikipedio kaj ne trovas pri ĝi fotojn en Google do provu Youtubon kaj eble vi vidas filmon...).

UNO
EU
European Union
EUXTV

Por trovi esperantajn videoklipojn en YouTube estas pluraj vojoj kaj mi estas jam pri ili klariginta.
Unu tia vojo estas iri al mia kanalo kaj elekti tie miajn abonitojn (nun 225).

Mondo (spegulo).jpg

Peeter Aitai

Mar 6, 2009, 11:46:48 AM3/6/09
to Estonio
Ankoraufoje mia abonlisto de Youtube adresliste:

La abonitojn vi trovas ankau irante al mia kanalo
kaj elektante tie "Abonitoj".

Peeter Aitai
Mondo.jpg

Peeter Aitai

Mar 14, 2009, 5:50:00 PM3/14/09
to Estonio

"Esperanto sen antaujughoj" de Walter Francini

"La fenomeno ESPERANTO" de William Auld

"Esperanto vivos malgrau la esperantistoj" de Zlatko Tishljar
Francini.jpg
Auld.jpg
Tishljar.jpg