Pri niaj aferoj 2

Peeter Aitai

to Estonio
Ĉar sub la temo "Pri niaj aferoj"
estas jam 100 mesaĝoj (kvar plenaj paĝoj po 25 mesaĝoj) fkaj ariĝas malfacile aliri la novajn mesaĝojn (necesus iri ĝis la 5-a paĝo), mi malfermas la saman temon kiel nova "Pri niaj aferoj 2"

 Keklaj retadresoj estu remmorigataj:

Universala Esperanto-Asocio

pri Esperanto en Vikipedio

CED

Akademio de Esperanto

Internacia Esperanto-Instituto

I.S.A.E.

ILEI

AIS

(al AIS oni alireblas ankau tra ScienceCentral.com

Post malapero de klaku.net uzu
Reddit

e-planedo

pri esperanto-grupoj

PromesoBanko

RIC
videofilmoj tie:
ligiloj:

ekzemplo de komerca reklamo

Peeter Aitai
L.L.Zamenhof.jpg
Esperanto-flago.png

Peeter

to Estonio

Peeter

to Estonio

Peeter Aitai

to Estonio
Denove iom por spektado:

Floroj
五月山公園と動物園(池田市)Zoo kaj gxardeno SATUKIYAMA en IKEDA.
copacabana
Ago Semajno 2008: Rusa NovJara Prezentado
Mi kredas nur je mastoj kaj kuraĝo
fido
Ago Semajno 2008: Ekskurso al Štrbské Pleso
Ago Semajno 2008: Muzeoj de Liptov
DiskutVespero (1)
DiskutVespero (2)
DiskutVespero (3)
TEAM-Rakonta silentado
TEAM-List od Vincenta (esperanto)

.

Peeter Aitai

to Estonio

Peeter Aitai

to Estonio
 .
Jarfina festo 2008
Reklamilo pri Ago Semajno 2007 en Malbork
manifestaciado kontraŭ urnotenejo (Korea)
La Unua: La Enkonduko
La Dua: La Monato de Geja Fiero
animitaj fotoj
pli da hundoj
Peter
Memoro de la Ŝtono - finalo
KISTV-Enmigrintoj: Belém Prado
KISTV-Literaturo: Ucraïna
KISTV-Movado: Renkontiĝo en Canet de Mar
Dormanta Sonja en Boston-metroo
Neĝo
.

Peeter Aitai

to Estonio
Rigardu:

La knabino el Ipanema, garota de ipanema
Sambo somera
Akvo fluas
Ho ve, Jen Mi denove!
Akvo vs Vento
Gaje renkontas!
Altaro pri la Luno de la Herbo
For my beloved Ssssh..
Dolchamar - Junaj idealistoj
Learn Esperanto basics. ep 1.
Learn Esperanto basics. ep 2.
Edufire: Why I want to learn Esperanto! (kial mi deziras lerni Esperanton (angle))
L'esperanto fait vivre (france)
L'esperanto chez les jeunes (Belgique) (france)
Samadhi en televidilo - Esperanto
Merlin Esperanto subtekstoj
Merlin 2 Esperanto

Salutante
Peeter
(esperantisto)

Peeter Aitai

to Estonio
Cxe Facebook nun en unu esperantista grupo ESPERANTO estas jam 3333 membroj!!!

Letero de Ludoviko:
-------------------------------

"Karaj Geamikoj!

Pro la shanghigho de la nomo de nia Laborgrupo* ni devis modifi kelkloke la
Strategian planon por antauenigi la lernejan instruadon de Esperanto.

Akceptu bonvole la alkrochitan, modifitan tekston.

Tiu chi teksto aperis jam ankau sur la retejo

http://www.egalite.fw.hu .

Tie oni povas legi ankau ghiajn 9 nacilingvajn versiojn,

do la bulgaran, chehhan, germanan, anglan, hungaran, italan, nederlandan,
rusan kaj albanan versiojn.

Chiuj aliaj, nacilingvaj tradukoj estas bonvenaj!

Dankegon al la tradukintoj kaj tradukontoj!

Plej amike

Ludoviko kaj Julinjo

*Internacia Laborgrupo po Antauenigi la Lernajan Instruadon de Esperanto,
mallonge: Internacia Laborgrupo ALIE. "

Strategia+plano.doc

Peeter Aitai

to Estonio
La vivo nia estas diversflanka kaj plena da konstanta batalo por resti viva...

La 4-a generacio de denaskaj esperantistoj (Helmut kaj Nils Klünder)
Rigardu la flagon (fi...!)
vendado de uzitaj libroj
iuj dronas
sed la kulturo daŭras vivi
Ni havas forton
Iuj eĉ komercas per ...
Iuj serĉas kialojn
iuj klarigas
iuj instruas
iuj estas legendo
iuj estas historio
iuj agas por estonto
sed iuj estas estonto
ni vivas!
(Laŭ Scienca Akademio de Hungario la lingvo Esperanto havas ĉiujn trajtojn de "viva lingvo").
Esperanto vivas...
.
esperantisto.jpg

Peeter Aitai

to Estonio
Rigardu:

chinese on ouzo of esperanto spirit
I COLORI D'AUTUNN0(esperanto)
DIMENSIONE ZINGARA
Esperanto: Výročná schôdza LEK-u
Road to Esperanto
Saluton al ĉiuj!
dua video

Ĉu oni opinias Esperanton mokinda aŭ male?

Kion opinias pri Esperanto personoj kiuj ne estas esperantistoj:
Se rigardi la vortopreferon eblas supozi ke oni opinias Esperanto-n
interesa, romantika, populara, internacia, alloga, inda, bona...

eĉ tuta urbo...

Se iu(j) asertas ke esperantistoj hontas porti esperantan insignon kaj oni mokas ilin,
do temas pri persono(j) kiuj opinias ke tipa esperantisto estas naiva stultulo...
Plejparto de homoj tamen kapablas diferencigi kaj ne miksas teologion kun agitema neklera oldulino, sciencon kun senargumenta kontraŭado kaj ne opinias ke verda stelo estas komunista simbolo ĉar sur Sovetia flago estis stelo kaj sur la Ĉina estas kvin... (atentu ke sur la flago de EU estas 12 steloj kaj sur la Usona eĉ 50).

Peeter Aitai

Esperanto Crossby Anglujo.jpg
Esperantos Ainsdale Anglujo.jpg

Peeter Aitai

to Estonio
Videoprogrameroj:

Przebudują pętle autobusową przy Esperanto.
Traktato pri la Nova Ordono de Jesuo
Vintro
Nicolas KERN - Mia vojo
Pulbazaro de Saint Ouen
Atako de la Mortonuboj
MVI 1960
MVI 1961
Festo de la diverseco en CHANGE (72)
Bandes dessinées en espéranto
La muzeo Robert TATIN
Festo de Ronceray 2008
Cours d'espéranto (Villeneuve d'Asq)
Tri kanzonoj
Boa Vista esperante
Ebria en Boa Vista
Esperantistoj En Manaus

Agrablan semajnfinon al cxiu!

Peeter Aitai

Esperanto-kafejo.jpg

Peeter Aitai

to Estonio
Rigardante la google-grupon Estonio mi rimarkis dekstrarande reklaman ligon de
http://www.travelrepublic.co.uk/Hotels/Bulgaria/Bourgas_Black_Sea_Resorts_Sunny_Beach/Cheap_Rates_Esperanto_Hotel_Hotel.html?mkid=31174159&aid=1 hotelo Esperanto en Burgas, Bulgario. Sed ne tiu granda hotelo estas mia nuna temo. En Bulgario estas esperantlingva universitato. Kia estas gxia stato? Cxi estas ligita kun AIS. Kie legi fresxajn informojn?

Peeter Aitai

to Estonio
Pri AIS

Ĉar iuj personoj ne bone imagas kio estas AIS - Akademio Internacia de la Sciencoj San Marino,
mi donas kelkaj retligojn
AIS ricevis jam en 2000 gravan rekonon de La Internacia Asocio de Universitataj Profesoroj kaj Lekciistoj (IAUPL),
rigardu ankaŭ en vikipedio

(iuj asertas ke ĉar AIS estas "offshore"-orgnizo ĝi ne estas serioze konsiderebla. Temas ja pri internacia organizo kaj nature ke la membraro kaj filioj de la organizo estas disŝutitaj plurlande. Se la akademianoj estus nur San-Marinanoj do ne temus pri internacia organizo sendepende de la nomo.)

pri studado rigardu ankau

Peeter Aitai

AIS.png

Peeter Aitai

to Estonio
Denove mi:

Tutmonda Muziko - Tragedio
Denove iu inventas biciklon:
Kabah - ESPERANTO ( NA , NA , NA ) - ( sin video )

Malmultas vortoj por restu pli da loko por pensoj!

Salutante
Peeter

Peeter Aitai

to Estonio
Pri jam ne nova peticio al UNO

En PetitionSpot estas unu propono poresperanta kiu havas jam ses mil subskribintojn.
(mia subskribo estas la 5974-a)
La celo estas kolekti 100 000 subskribojn kaj tio versxajne estas neatingebla. Sed la peticion oni trovas en reto kaj tio estas plia reklamo por Esperanto. (PetitionSpot proponas ankau iujn esplorojn por mono sed tio min ne interesas kaj pro informomanko mi konsilas ankau al aliaj esti singardema pri tiaj proponoj kie oni devas pagi...).
Subskribo prenas nur kelkajn sekundojn - kial do ne?...

Peeter Aitai

Peeter Aitai

to Estonio
Lige kun la senata propono de esperanto-instruado ni denove parolas pri Brazilo.
Himno de Brazilo
de sama esperantisto ni povas vidi esperantigitan videoklipon tian:
estu ankaŭ io gaja
Jomo - Ĉu Vi Volas Danci?

por reklami sian "arton" en interreto oni uzas la vorton "esperanto"
posmodernismo y esperanto

freŝa filmo el Aŭstralio
Franciska parolas pri radio elsendoj en esperanto

Ago Semajno 2008: A(1) - ASo

Bonan dimanĉon al ĉiuj esperantistoj!

Peeter Aitai

Peeter Aitai

to Estonio
Videoklipoj:

Respondo al guillermo
RESPONDO AL LLAMAR

Neprofesia japana grupo
(ne nervoziĝu, tiu ĉi nebonaĵo estas nur videoprovo!...)

Ardeo kaj fuloguloj en la lageto TAKEGAIKE竹ヶ池の青鷺と金黒羽白
Ĉu vi povas
salto kaj glito sur matracego, Germana Esperanto-kongreso Hamburg 2006
La debato de Vallaloid
Virĥoro en Vela Luka, Kroatio
lernado de brazila danco
Glitkurantoj ĉe Kralingse Plas en Rotterdam
"Mia Hobio" - Internaciaj Foiroj en Poznań '08
Ĉe la rapidmanĝejo (Angla)
Ararat
Monokacia Nacia Batalokampo

ARIA The Origination - Alice Carrol singing "Lumis Eterne"

Se iu havas esperantajn videoklipojn kiujn aliaj ankoraŭ ne vidis, bonvolu enretigi ilin kaj sendi retligojn ĉi tien.

Amike salutante
Peeter  :-)

Peeter Aitai

to Estonio
Mi reaperigas hodiauan retan mesagxon de Samuel Gillard

Karaj gesamideanoj,

   Jen 3a versio de mia antaŭa mesaĝo, ĉar mi forgesis Luksemburgion ! La ĉi-suba listo havas 19 ŝtatojn nun. Nepre kopiu kaj disdonu tiun mian mesaĝon, ĉar Eŭropa Unio enhavas 27 ŝtatojn. Se vi konstatas ankoraŭ eraron, informu min, bonvolu.

   Granda debato estas organizata en Eŭropo, por ke la civitanoj proponu ideojn pri "ekonomia kaj socia estonceco de Eŭropo". En ĉiuj ŝtatoj de la Eŭropa Unio estas organizataj tiuj debatoj, kaj civitanoj povas proponi ideojn per la TTT-paĝojn, kies adresojn vi trovos ĉi-sube. Vi konstatos ke en multaj ŝtatoj, iu proponis ideon pri Esperanto : ĉu instruado de Eo en lernejoj, ĉu uzo de Eo en eŭropa administracio, ĉu komunikado en Eŭropo per Eo, ĉu ... ; vidu vi mem en la TTT-paĝojn de via ŝtato.

Aŭstrio :

http://www.europaeische-buergerkonferenzen.eu/at/proposal/2126

Belgio, franc-lingve :

http://www.consultations-europeennes-des-citoyens.eu/be/proposal/2030

Belgio, nederland-lingve :

http://www.europese-burgerraadpleging.eu/be/proposal/2029

Britio :

http://www.european-citizens-consultations.eu/uk/proposal/2061

Ĉeĥio :

http://www.rozhovory-s-obcany-evropy.eu/proposal/2026

Danio :

http://www.europaeiske-borgerkonsultationer.eu/proposal/2017

Estonio :

http://www.euroopa-kodanike-foorum.eu/proposal/2010

Finlando - Suomio :

http://www.europeisk-medborgarkonsultation.eu/fi/proposal/2011

Francio :

http://www.consultations-europeennes-des-citoyens.eu/fr/proposal/2086

Germanio :

http://www.europaeische-buergerkonferenzen.eu/de/proposal/2074

Hispanio :

http://www.consultas-europeas-a-la-ciudadania.eu/proposal/2057

Hungario : 4 proponoj pri Esperanto :

http://www.europai-allampolgari-konzultacio.eu/proposal/2024

http://www.europai-allampolgari-konzultacio.eu/proposal/2029

http://www.europai-allampolgari-konzultacio.eu/proposal/2035

http://www.europai-allampolgari-konzultacio.eu/proposal/2044

Irlando :

http://www.comhairliuchan-eorpach-do-shaoranaigh.eu/proposal/2031

Italio :

http://www.consultazioni-europee-dei-cittadini.eu/proposal/2067

Luksemburgio :

http://www.europaeische-buergerkonferenzen.eu/lu/proposal/2074

Nederlando :

http://www.europese-burgerraadpleging.eu/nl/proposal/2029

Pollando :

http://www.europejska-debata-obywateli.eu/proposal/2013

Portugalio :

http://www.consulta-aos-cidadaos-europeus.eu/proposal/2069

Slovakio :

http://www.konzultacie-europskych-obcanov.eu/proposal/2081

Svedio :

http://www.europeisk-medborgarkonsultation.eu/se/proposal/2044

Se vi trovas vian ŝtaton en tiu listo, bonvolu kontroli ĉu tiu-ĉi adreso (ligilo) estas bona (donas la proponon pri Esperanto) ; se estas eraro informu min, bonvolu.

Se vi ne trovas vian ŝtaton en tiu listo, provu la ĝeneralajn paĝojn :  <http://www.european-citizens-consultations.eu/> http://www.european-citizens-consultations.eu

kaj serĉu proponon pri Esperanto. Se ekzistas, bonvolu doni al mi la adreson, por ke mi aldonu ĝin al mia listo. Se ne ekzistas, kreu vi mem proponon, kaj donu al mi ĝian adreson.

    Kaj ĉefe VOĈDONU !!!

En pluraj ŝtatoj, la propono pri Esperanto estas la unua, ĉar ĝi ricevas pli da voĉoj ol la aliaj. Do voĉdonu kaj voĉdonigu ! Sendu tiun-ĉi mian mesaĝon al viaj geamikoj, por informi ilin !

   Vi povas ankaŭ voĉdoni en la aliaj ŝtatoj : per mia listo da adresoj ĉi-supre, vi povas trovi la proponon pri Esperanto en diversaj ŝtatoj (kaj lingvoj) ; do voĉdonu ankaŭ por helpi la kampanjon de Esperanto en la aliaj ŝtatoj de la Eŭropa Unio. Vi perdos iom da tempo, sed la proponoj pri Esperanto certe gajnos. Malgranda paŝo por vi, sed granda paŝo por Eŭropo !

   Ni ne scias ĉu la proponoj pri Esperanto alvenos al la deciduloj, sed tiu debato estas jam bela ebleco por informi niajn samcivitanojn de la forto kaj viveco de la Internacia Lingvo. Nepre uzu tiun eblecon : voĉdonu kaj voĉdonigu ! Ni montru al Eŭropo ke esperantistaro havas propon-forton, trans la land-limoj !

   Ĝis !

       Samuel GAILLARD

Peeter Aitai

to Estonio

Por politika agado por Esperanto en Britio estas premgrupo
Pli precize grupo por sugesti al politikaj gravuloj decidojn favorajn por Esperanto.

Videoklipoj:

Ago Semajno 2008: A(2) - Autobusa...
Ago Semajno 2008: M - Miksaĵo
Ago Semajno 2008: P - Petro
Ago Semajno 2008: A(3)
Ago Semajno 2008: A-Z
Ago Semajno 2008: i - interesa

oni informas en Facebook-a grupo de Britio:
"20 minutes in, Stephen Fry gives Esperanto a good chunk of publicity!"
(oni donas publikecon al Esperanto en BBC)

Esperanto-placo en Gotenburgo Svedio

La Granda Fiktatoro
Filmo en kiu strataj reklamŝildoj estas ĉiuj en Esperanto

IJK63 - 3

P.A.

Peeter Aitai

to Estonio

Videoklipoj:

el "Aventuroj de Elektronikulo": Horloĝa sonoro

Muzikumas esperantisto:
I have a bonnet trimmed with blues
When I Fall in Love
Hushabye Mountain
Amazing Grace
Summertime (Mountain ocarina)

La Pafklik - Fek al Esperanto (Album Teaser)

Jüri Homenja - Klaver

Laŭ la tempo en Estonio (Orient-eŭropa tempo = GMT/UTC + 2 horoj) nun komencas la 24-a de februaro - festotago - naskiĝdatreveno de La Estona Respubliko.
Miaj bondeziroj al ĉiuj!

Peeter

Peeter Aitai

to Estonio
Strangaĵo:
post kiam mi informis pri statistiko de vizitadoj de "Estonio" mi jam kelkajn dagojn plu ne vidas tiun statistikon!??

Videoklipoj:

ESPERANTO (TV-programero):

koruso Esperanto:
Noche de Paz Coro Esperanto y Grupo Vocal Óctuplum
Coro Esperanto Deep River
Coro Esperanto Louez le Signeur
Coro Esperanto The lion sleeps tonight
Coro Esperanto Moon River
Coro Esperanto El Olvido

La Estona Flago

Peeter Aitai

to Estonio

Videoklipoj:

kajpirinjo
Anekdotoj 2
La katoj (Sinjoro Misterfelo)
La Fontoj de la Mastro de l´Ringoj - 1a parto
La Fontoj de la Mastro de l´Ringoj - 2a parto
Aliaj manieraj Olimpikoj?
Ili ne uzas Pasportan Servon - Esperanto
Supernova - Pasio en Katen'
The world reacts to President Obama and Stephen yells back in Esperanto
rio de janeiro de ĉojus
Aflikita Kolombetino
pianino en arbaro
leviĝanta espero
Charles de Gaulle: "Espéranto et Volapük intégrées".
Videosesio de KORE en la studio de Vinilkosmo
Jacques Yvart kantanta "Oe oe, en la ŝipo"
Prezidanto de parlamento parolas
"Soldatino" (esperantigita renesanca kanto "Tourdion")
Alfabeto kun 'danco' kaj 'muziko'
Memore al Vincent
Maoria kanto parte esperantigita
Jen nia mondo

Agrablan spektadon!

Peeter Aitai

to Estonio

Peeter Aitai

to Estonio

Peeter Aitai

to Estonio

Peeter Aitai

to Estonio
Zamenhof_.jpg

Peeter Aitai

to Estonio
videoklipoj:

L'Esperanto. La ciutat cremada
buo
ponto
terglito
nia strato
Lidia Zamenhof 1904 - 1912
KEF 2008
Chaterine Trautmann Esperanto a Strasbourg
La avantaĝoj de Popolunuiĝo - Esperanto
UK Roterdamo 2008 - Metiejo kun Edukado.net - parto 1 - Esperanto
UK Roterdamo 2008 - Metiejo kun Edukado.net - parto 3 - Esperanto
UK Roterdamo 2008 - Malfermo - Oomoto - Akademio de Esperanto
Veturado per akvotaksio
karnavala klubo prezentas sin
Dum "Milano Live 2005", mia voĉa muzikgrupo kantis "Bohemian Rhapsody"
Oscar Peterson - Eight Bar Boogie Blues
Reklamo en Telemadrid (1996) (Esperanto)
Frida Boccara - Les moulins de mon coeur
Giridhar RAO preleganta
Nina en la klaso de Monika
Ne pensu tro, jen HDP!
Reportaje Esperanto Saltillo, Enero 2009 LCA

P.A.

Peeter

to Estonio

16.01.2007 aperis en la jxurnalo "Ohtuleht" interesa informo:

La wayugu-bova viando estas konsiderata kiel "cxampano" de viandaro.
La plej proksima loko kie tion eblas gustumi estas en Stockholm
(Svedio) en "gourmet"-restoracioj "Pontus in the Green House", "
Esperanto" kaj "Edsbacka Krog".
La prezo de la viando estis tiam 1700 SEK ~ 200 € por kilogramo...
Se "Esperanto" servas tiom multekostajn mangxajxojn tio signifas ke
ili havas kiu acxetas tion...
Do Esperanto sonas ne kiel io por malricxulaj amasoj sed kiel io bona
por elito!

Peeter

Peeter Aitai

to Estonio

UK en Bialystok alligis jam mil tricent esperantistojn el sesdeko da landoj.

En la kongresa listo estas

Estonio
  1. S-ino Diana Aitai
  2. S-ro João Paulo Branco
  3. S-ro Ahto Kaljusaar
  4. S-ino Lydia Lindla
  5. S-ino Liia Linnamägi
  6. S-ro Max Linnamägi
  7. Mag. Madis Linnamägi
  8. S-ino Eevi Lobjakas
  9. S-ino Edda-Merike Pelt
  10. S-ino Milvi Ristoja
  11. S-ro Ahto Siimson
  12. S-ino Mai Soidla
  13. S-ino Heli Tammik
  14. S-ro Rein Zubsberg
Ĉu s-ro João Paulo Branco estas iu alilanda studento nun estanta en Estonio?
aŭ tio estas iu komputila eraro enregistra?

Mi esperas ĉi-jare plian anticipan interaktivan kontaktadon de estonaj esperantistoj...

Peeter Aitai

.

Virve Ernits

to Peeter Aitai

Saluton,

Por mi estas S-ro João Paulo Branco tute nekonata, eble li vere studas en iu Universitato aux simple translogxigxis en Estonio. Mi demandos de UEA.

Virve

Peeter Aitai

to Estonio
Strangaĵoj en UEA

Rigardante la retpaĝon
oni kun miro konstatas ke io estas stranga kun logiko...

Kion vi opinias pri la listo de jarsezonoj:
printempo, somero, aŭtuno, novembro, vintro ?
Verŝajne ĉiu tuj komprenas ke novembro ne taŭgas en tiun ĉi liston...

Sed kion opinii pri mondparto-listo de UEA:
Eŭropo, Azio, Afriko, Mezoriento, Ameriko k.a. ???

Se Mezoriento (en multaj lingvoj tiun regionon oni nomas proksima-oriento) estas grava por havi regionan komisionon de UEA, tio estas komprenebla kaj neniom kontraŭas dividon de la mondo laŭ kutimaj dividoj de la modpartoj.
Ĉiu scias (almenaŭ tiuj kiuj lernis geografion en lernejo) ke Armenio, Kartvelio, Israelo kaj Kipro situas en Azio.
Tio neniom malhelpas nin taksi tiujn landojn kulture eŭropecaj. (Cetere ne nur eŭropecaj sed rekte eŭropdevenaj estas popoloj de multaj Amerikaj landoj kaj Aŭstralio kaj Nov-Zelando).

Malpli facile estas kun landoj kiuj situas en pluraj mondopartoj kiel Rusio kaj Turkio sed kutime la unuan oni listigas en Eŭropon kaj la duan en Azion. Francio havas "teritoriojn" en ĉiuj mondopartoj sed ni parolas pri Eŭropa lando...

Stranga estas dividado de Eŭropo en Orientan kaj Okcidentan laŭ politika grupigo de la mezo de pasinta jarcento (kio jam estis nur historio eĉ en fino de la pasinta jarcento). Laŭ divido de UEA Finnlando kaj Grekio estas en Okcidenta Eŭropo samtempe kiam Ĉeĥio ne ??? Kaj kie serĉi Germanion (ĉar orienta Germanio estis iam politike en Sovetia influsfero?). Eblas nur kompati iun alikontinentan junan esperantiston kiu penas trovi iun Eŭropan landon en retpaĝo de UEA...

Estas jam 2009-a jaro kiaj urĝa tempo por UEA rifuzi pasintjarcentan landpolitikecan kadriĝon kaj per logiko komenci reorganiziĝi al monda centro por subteno de Esperanto kiel racia solvo lingva.

Peeter Aitai
(membro de UEA)

Peeter Aitai

to Estonio
Pri la antaŭa mesaĝo.

Mi aperigis ĝin ankaŭ en yahoo-grupo uea-membroj.
Tie aperis diversaj babiladoj/opinioj same strangaj kiel la problemo pri kio mi skribis.
Tie mi nun aldonis jenon:

Ankoraŭ iom pri la problemo pri kio mi notis komence.

La Mondo estas Tero.
Tero konsistas el tero kaj maro.
Tero estas kontinentoj kaj insuloj.
Kontinentoj estas:
Eŭrazio,
Afriko,
Nord-Ameriko,
Sud-Ameriko,
Aŭstralio,
Anktarto.
La Mondopartoj estas kontinentoj kaj insuloj ĉe ili.
Pro historiaj kialoj Mondopartoj ne estas identaj kun kontinentoj en
2 okazoj (Eŭrazio estas du mondopartoj: Eŭropo kaj Azio; Kaj Nord-
Ameriko kaj Sud-Ameriko kune formas unu mondoparton Ameriko).
Mondopartoj estas:
Eŭropo,
Azio,
Afriko,
Ameriko,
Aŭstralio kaj Oceanio,
Anktarto.
Tio estas tradicia geografia divido de la mondo kaj ĝiaj
dividolimoj ne ŝanĝiĝas pro politikaj aŭ aliaj kialoj.
Do ĉiuj landoj troviĝas en iu el la supremenciitaj mondopartoj.
Ekzistas multaj regionoj kiuj estas geografie kaj historie bone
konataj kaj konsiderindaj pro pluraj kialoj sed tio ne signifas ke
listigado de iuj landoj en iu regiono eligas tiujn landojn de ilia
mondoparto. Ekzemple Israelo estas en Mezoriento laŭ regiona difino,
sed se ni parolas pri mondopartoj necesas Israelon listigi kiel
lando de Azio. Ne eblas iun ain landon renomi ali-mondparta pro
deziro de la lando aŭ loĝantara plimultlo. Se Nov-Zelanda popolo
deziras esti kiel lando de Eŭropo, tio ne signifas ke oni en
geografia lokigo de la lando eksigu Nov-Zelandon el Oceanio kaj
enigu en Eŭropon.
Lige kun divido de Eŭropo.
Estas unu Eŭropo kaj landoj de Eŭropo estu en unu listo.
Se vi rigardas mapon (kutime nuntempe nordo supre) do oriento estas
dekstre kaj okcidento estas maldekstre kaj tio estas ĉefa kriterio
dividante iun parton de mondoparto orienta aŭ okcidenta!
Mia celo estas ke la informacio estu trovebla.
Se vi serĉas datumojn pri kalendara okazintaĵo de decembro de 2007
do vi serĉas sub la jaro 2007. Estas nelogike ke la informoj
pri "decembro 2007" ne troveblas sub "2007" sed en aparta
dosiero "vintro 2007-2008"
Babiloj pri politikaj dividoj kaj pri pagokategorioj (la listoj
neniam estis identaj kun mondopartaj listoj) estas simple babilado...
Se UEA ial ne deziras lokigi landojn en reale akceptitajn
mondopartojn geografiajn do estas eblo vaste praktikata: Fari unu
liston de ĉiuj landoj de la mondo (laŭ la alfabeta ordo).
Se ni ne sukcesas interkonsenti pri bazaj lernejaj scioj ĝenerale
akceptitaj do kiel ni sukcesu trovi vojon pri pli komplikaj aferoj...

Peeter Aitai

Peeter Aitai

to Estonio

Peeter Aitai

to Estonio

Esperanto estas Internacia Lingvo.
Kion tio signifas?
Iuj utiligas kaj taksas la lingvon ne kiel internacian sed kiel nacian (de esperantistaro).
Iuj vidas kaj aprezas la vorton "internacia" kaj ne atentas la vorton "lingvo" (al tiuj estas gravaj iliaj politikaj ideoj kaj ilia disvastigo).
Iuj (malmultaj) rigardas la lingvon sed ne konsideras por kio ĝi estas aŭ kion fari por ĝi.
Por ke la mondo akceptu Esperanton kiel racian solvon de la lingva problemo estas interalie bezonata ankaŭ ke la lingvo estu racia kaj logika. En tiu sfero estas ankoraŭ multo farenda.
Zamenhof planis plurajn aferojn kaj lingvo estis nur unu en tiu komplekto. Se ni deziras ke oni akceptu la proponatan lingvon ni devas garantii ke la kvalito estu ne malplibona ol la reklamo. Se ni diras ke Esperanto estas logika kaj racia do ĝi devas tia esti kaj ni ne esperu ke boneco estas sufiĉa se ni havas per tio amikojn aŭ sukcesas disvastigi iujn ideojn. Do ĉefatenton necesas doni al la lingvo mem. Se la lingvo vere bonas, tion vidas ankaŭ aliaj. Gravas ne tio kion multaj el ni penas merkatumi kune kun la lingvo sed la lingvo mem (ĉio alia estas nur malgrava pakaĵo, same kiel malgrava estas pakaĵo de kuracilo kion ni aĉetas ne pro belo aŭ bono de pakaĵo sed pro tio ke ni nepre bezonas la kuracilon mem).
Se restigi flanken eblajn intencojn/ideojn kiuj estis ligitaj kun esperantistaro antaŭ cent jaroj ni havas lingvon, ne malbonan lingvon, mi opinias ke eĉ tre bonan lingvon.

Por okupiĝi pli pri la lingvo kaj por klarigo kaj montrado de ĝiaj valoroj en unu konkreta sfero mi proponas okazigi sekvontjare internacian konferencon pri propedeŭtika valoro de Esperanto.

Peeter Aitai

1905.jpg

Peeter Aitai

to Estonio

Mi konkretigas mian proponon:

2010

Internacia Interlingvistika Konferenco pri Propedeŭtika Valoro de Esperanto

loko preferinde Tartua Universitato (Tartu, Estonio).

Kunlaboro de:
ILEI,
IEI,
Internacia Interlingvistika Asocio,
Tartua Interlingvistika Societo,
Tartua Universitato,
La Klerigministerio de Estonio,
Forselius-societo,
AdE,
AIS,
UEA,
EAE,
TES,
k.a.

Tio povus okazi samtempe kun ILEI-kongreso???

Ĉefo de organizado eble Madis Linnamagi?

Kiaj estas viaj opinioj?

Peeter Aitai

Estona_panoramo.jpg

Peeter Aitai

to Estonio
VIDEO:

videoklipoj en facebook-a grupo Esperanto:
Te amare mejor (esperanto subtekstigita)
2-1: Enkonduko: Vortoj
ESPERANTO - 18° Encontro da Nova Consciência (portugale)
Aurora Miranda: Tico-tico no fuba (en Esperanto)
Don McLean - Vincent [kun subtekstoj en Esperanto]
Ya rayah, ja rajah, يا لرايح , Rachid Taha, رشيد طه , Esperanto subtitolita
el "Aventuroj de Elektronikulo": Flugila Balancilo
esperame
bond (muziko)
Schubert (serenado)

Fartu bone!
E_stelo.jpg

Peeter Aitai

to Estonio
Nuntempe oni multe uzas Vikipedion kaj Google donas ĝin kiel la unua fonto por informoj. Mi trovas ke lastatempe por pluraj aferoj oni trovas interesajn videblajn informojn en YOUTUBE. Ĝi farigzas ne nur ampleksa artoprezentejo sed ankaŭ loko kie oni povas rigardi kion ajn... (Se vi ne trovas iun ekzotikan lokon en Vikipedio kaj ne trovas pri ĝi fotojn en Google do provu Youtubon kaj eble vi vidas filmon...).

UNO
EU
European Union
EUXTV

Por trovi esperantajn videoklipojn en YouTube estas pluraj vojoj kaj mi estas jam pri ili klariginta.
Unu tia vojo estas iri al mia kanalo kaj elekti tie miajn abonitojn (nun 225).

Mondo (spegulo).jpg

Peeter Aitai

to Estonio
Ankoraufoje mia abonlisto de Youtube adresliste:

La abonitojn vi trovas ankau irante al mia kanalo
kaj elektante tie "Abonitoj".

Peeter Aitai
Mondo.jpg

Peeter Aitai

to Estonio

"Esperanto sen antaujughoj" de Walter Francini

"La fenomeno ESPERANTO" de William Auld

"Esperanto vivos malgrau la esperantistoj" de Zlatko Tishljar
Francini.jpg
Auld.jpg
Tishljar.jpg

Peeter Aitai

to Estonio
Nun diversaj retaj peticioj popularas.
Mi rememorigas al vi unu el 2007-a jaro en Britio:

P.A.

zamenof.jpg

Peeter Aitai

to Estonio
Mi plurfoje konsilis rigardi fotojn de Toeko pri Estonio en Ipernity.
Rigardu ankau lian klarigon tie:
.

Peeter Aitai

to Estonio
en YouTube:

Agroekologio 4 Agroarbara Vivajxo Nov 2007 Brazilo Pt1 3
Agroekologio 4 Agroarbara Vivajxo Nov 2007 Brazilo Pt2 3
Agroekologio 4 Agroarbara Vivajxo Nov 2007 Brazilo Pt3 3

ESPERANTO - PARABÉNS

Kvara Filmeto

Superhomo savas aeroplanon

Reportaje Esperanto Levante-TV 2009

Esperanto a b 10

Jomo - Marusja

Oraj Kantoj - Que Será, Será

La 21-a parto

.

YouTube.jpg

Peeter Aitai

to Estonio
Sud-Australia Esperanto-grupo.jpg
Esperanto1.jpg
tequila_esperanto_extra_anejo_120475.jpg
Esperanto vino.jpg
Verda stelo.bmp

Peeter Aitai

to Estonio
Videoklipoj:

NASK 2000 - Tuta Kursaro, Parto 1
http://www.youtube.com/watch?v=gLL_wMJbaf8
NASK 2000 - Tuta Kursaro, Parto 2 (Esperanto in San Francisco)
http://www.youtube.com/watch?v=SwjlIF2XTMs
NASK 2000 - Tuta Kursaro, Parto 3
http://www.youtube.com/watch?v=X6kGgkVyX7k
NASK 2000 - Tuta Kursaro, Parto 4 (Esperanto tour of SFSU)
http://www.youtube.com/watch?v=S4cZ9CYFW-k
NASK 2000 - Tuta Kursaro, Parto 5 (Verda Familio)
http://www.youtube.com/watch?v=s54mGsm_yK8
NASK 2000 - Tuta Kursaro, Parto 6
http://www.youtube.com/watch?v=1Qo2D6F9DoU
Kanto pri la Nokto
http://www.youtube.com/watch?v=nZ9mY2NkAh0

Musicbox (esperanta versio)
http://www.youtube.com/watch?v=xijqmzKhc4E

Printilo
http://www.youtube.com/watch?v=rbTqXC2bDAc
Parolu :)
http://www.youtube.com/watch?v=ycA0xpiGaw8
Anekdotoj 3
http://www.youtube.com/watch?v=2osBV5sGdgA

esperanto video
http://www.youtube.com/watch?v=BJHD1Fjxtac

Universal Esperanto Association's intervention for the Linguistic
Rights, UN, Geneva, 23 March 2009
http://www.youtube.com/watch?v=LMArwK3-eJg

Silvio Kniess Mates: Intervujo en Esperanto (Video 01)
http://www.youtube.com/watch?v=vq-n5k3lPcM
Silvio Kniess Mates: Intervujo en Esperanto (Video 02)
http://www.youtube.com/watch?v=HoRnCyclRbY

Intervujo en Esperanto kun sinjoro Antônio Félix
http://www.youtube.com/watch?v=2JkW5dOhYMI
Entrevista em Esperanto
http://www.youtube.com/watch?v=PUWQD_HthFo
João Sérgio Sell -- entrevista em esperanto
http://www.youtube.com/watch?v=winpHFIlE8E
Evaldo Pauli, intervujo en Esperanto (01/02)
http://www.youtube.com/watch?v=1n6nZJBY8Yk
Evaldo Pauli: Esperantista de SC-Brasil
http://www.youtube.com/watch?v=7LcA5hvi2ys

UEA-interveno pri lingvaj rajtoj ĉe la Homrajta Konsilio, UN, Ĝenevo,
2009 marto 23
http://www.youtube.com/watch?v=xCmY4msHLqk

Festo 2009 anonco (parodio de malnova varbado)
http://www.youtube.com/watch?v=iUp4mXBUrVo
Festo 2009 anonco (parodio de JES)
http://www.youtube.com/watch?v=sB1H225bnnk&feature=sdig

Kvina Filmeto
http://www.youtube.com/watch?v=u5co5vOlax8

Naw Ruz en Madrid : Shangó Dely y Samir tocan música arabe y Yasmina baila.
http://www.youtube.com/watch?v=0w0ZZJk1Rkc&feature=sdig
Naw-Ruz 166 en Madrid / Bahaa Nova Jaro 166
http://www.youtube.com/watch?v=9TdvRXmx-ng&feature=sdig

2-2: La Nombroj
http://www.youtube.com/watch?v=ovjEBKNtGoM&feature=sdig

Pri nenio
http://www.youtube.com/watch?v=pfOlMfurlj4&feature=sdig
Notulas
http://www.youtube.com/watch?v=wazpbkMt4PM&feature=sdig

Nacia himno de Meksiko
http://www.youtube.com/watch?v=IQK9ojKNe1E

Team - Volas Ni
http://www.youtube.com/watch?v=54rqN9Jo_Do&feature=sdig
Raul Seixas - Tente Outra Vez [Provu Pluan Fojon]
http://www.youtube.com/watch?v=dZmeUhUIh90
Kajto - Dancanta Ĉevalo
http://www.youtube.com/watch?v=T1hkdzWlpaY&feature=sdig

Bonan vidon!
P.A.

Peeter Aitai

to Estonio
VIDEO:

Ave Maria Mariusz Domaszewicz
http://www.youtube.com/watch?v=Y2t-jT9PygU

[Vocalpoid2]Cxe Marbordo[Esperanto]
http://www.youtube.com/watch?v=o0f8sYE62X8

5 enigmoj
http://www.youtube.com/watch?v=-y92AfaC7tc

AMY PIETERSE - ESPERANTO
http://www.youtube.com/watch?v=YINnORrLLGI

60 Taga Border Terrier Ĉasilo ludas kun gefratoj
http://www.youtube.com/watch?v=02Yd-nHcNxU

Campement L'Esperanto, Casamance - Sénégal
http://www.youtube.com/watch?v=YgERS6iqhcw

Sheep Shearing in Esperanto
http://www.youtube.com/watch?v=ano87Bxt8P4

Spirciare l'esperanto
http://www.youtube.com/user/alma1940

NASK2000
http://www.youtube.com/profile?user=NASK2000&view=videos

LEK: Kurso de Esperanto (21.4.2009)
http://www.youtube.com/watch?v=_KWxXQEZiio

Cafe Esperanto - Tomate-Mozzarella-Focaccia
http://www.youtube.com/watch?v=X-PPs2fk6WE

Susan Boyle [subtekstoj en Esperanto]
http://www.youtube.com/watch?v=imX0sb_6Z6M

PK - Zamenhof - Inicianto de Esperanto.jpg
PM.jpg

Peeter Aitai

to Estonio

Peeter Aitai

to Estonio
Pri iuj "modoj" en Esperanto-movado...

Lastatempe ial tre videblas iuj flankaj "hobioj" de multaj
esperantistoj kaj penetro de tio en Ĝeneralan eksteran imagon
priesperantan.
Mi temas nur pri veraj esperantistaj(?) emoj kaj ne pri celkosciaj
agoj direktitaj por damaĝo de Esperanto.

Unu el tiaj aferoj estas gejeco.

De komenco mi devas deklari ke mi estas persono kiu ne ŝatas gejecon
(precipe viran).
Ĉeesto de gejoj igas min senti malkomforton.
Mi preferas seksumi nur kun inoj (hominoj) kaj tio estas sen esceptoj.

De alia flanko mi ne malsanas je homofobio kaj des pli ne opinias
gejojn punindaj nur pro ilia gejeco (en Soveta Unio sub kies regado mi
vivis pli frue gejeco estis krimo punata per malliberejo...).
Sub tiu ĉi temo mi estas doninta retligojn al diversaj esperantaj
videolipoj, inkluzive al tiuj kun geja enhavo...

Mi renkontiĝas kun esperantistoj en malgranda grupo el kies 7 membroj
unu estas gejo malkaŝe (krome li estas membro de la komunista partio,
unu el mil en Brita KP). Li estas tamen ne aroga kaj mi kutimiĝis al
li malgraŭ ĉio...
Nun mi trovas ke unu post alia multaj esperantistoj aliĝas publike al
diversaj (por)gejaj grupoj rete...

Cetere en Britio de la pasinta jaro estas konsiderataj krimo
nekrofilio (seksumado kun mortintoj) kaj zofilio (seksumado kun
bestoj).

Strange ke kaj komunisteco kaj gejeco estas tiom vaste ĝeneralaj (aŭ
montrataj tiaj) en nia movado.
Eblas opinii ke tio estas CELO de nia movado!!!

Tiel okazas se oni perdas la CELON, la idealon al kio teni la direkton...

Ĉu sekva esperanta kampanjo estas por defendi rajtojn de tiuj kiuj
deziras edziniĝi kun la biciklo???

Peeter Aitai

gej-flago.jpg
UEA100.jpg
israela_PM.jpg
E-gej-flago.jpg

Peeter Aitai

to Estonio
Videoj:

Pluraj tre bonaj filmetoj:
http://www.ipernity.com/doc/97850/home/video

EUROVISION 2009 - ESTONIA - RÄNDAJAD - URBAN SYMPHONY
http://www.youtube.com/watch?v=NF24kGXudpk

Kaj Tiel Plu - Mi Volus Esti Dianto
http://www.youtube.com/watch?v=6bGhW8Dcksw

Mia oficejo (Rubencxo)
http://www.youtube.com/watch?v=T2A-tBHqNJs

videoj de Andreo919
http://www.youtube.com/profile?user=Andreo919&view=videos

Elton John - Skyline Pigeon [kun subtekstoj en Esperanto]
http://www.youtube.com/watch?v=18sVpoLzsdw

Instruado de esperanto en lernejoj en Hobarto kaj Melburno
http://www.youtube.com/watch?v=RcTuqhqIHF4

Galbula ruficauda - ruĝvosta galbulo
http://www.youtube.com/watch?v=y0bViHW5pPw

JE VIA UNUA FOJ' / TU PRIMERA VEZ kanto en Esperanto
http://www.youtube.com/watch?v=cQdvJ-HEj6k

MADRIGALO / UN MADRIGAL kanto en Esperanto
http://www.youtube.com/watch?v=NH1NP0NeURk

L' ORŜIPETO / LA BARCA DE ORO kanto en Esperanto
http://www.youtube.com/watch?v=k6G99sV6tM8

[Vocaloid2]Cxe Marbordo[Esperanto]
http://www.youtube.com/watch?v=o0f8sYE62X8

La kanalo UEAviva:
http://www.youtube.com/user/UEAviva
UEA viva n-ro 1
http://www.youtube.com/watch?v=8UrK9Y8MrBU
UEA viva n-ro 2
http://www.youtube.com/watch?v=gk2xMBBOtFA

insigno.jpg
Esperanto hotelo.jpg

Peeter Aitai

to Estonio
VIDEO:

La Vocxo de Zamenhof (Carlos Devizia)
http://www.youtube.com/watch?v=VT3Z0hVfW44

"Dom na granicy" - spektakl w esperanto
http://www.youtube.com/watch?v=0J1zDRhQceI

Kajto - Al Birdoj
http://www.youtube.com/watch?v=Dc4XlZMSPPQ

Esperanto en kanjono
http://www.youtube.com/watch?v=YVoiJkls0W8

Esperanto che Varsovia Scienca Festeno
http://www.youtube.com/watch?v=aI5KRAWvUQg

Interkona Vespero/Get Acquainted Evening
http://www.youtube.com/watch?v=5uggyYjDqxk

L' Esper' / התקווה / Hatikvah / La Esperanza / Israela Nacia Himno en Esperanto
http://www.youtube.com/watch?v=fFVFdzd8vEo

Hundetoj kaj Krokodilo, kantoj en Esperanto
http://www.youtube.com/watch?v=7aUKR2RvSw4

NPR - Lana Shlafer interview 1/5 - Esperanto in Russia (NPR pt 6, NASK
2000 pt 14)
http://www.youtube.com/watch?v=E7fZyzZUv1Q
NPR - Lana Shlafer interview 2/5 - Esperanto, the greatest gift (NPR
pt 7, NASK 2000 pt 15)
http://www.youtube.com/watch?v=V_ag4RRNYUQ
NPR - Lana Shlafer interview 3/5 - a different perception of the world
(NPR pt 8, NASK 2000 pt 16)
http://www.youtube.com/watch?v=htqu9xNiJ-s
NPR - Lana Shlafer interview 4/5 - children, biggest misperception
(NPR pt 9, NASK 2000 pt 17)
http://www.youtube.com/watch?v=9A-AOkGygmI
NPR - Lana Shlafer interview 5/5 - courage & initiative (NPR pt 10,
NASK 2000 pt 18)
http://www.youtube.com/watch?v=jexkKrkRjos&feature=related

Kurso de Spomenka Štimec 1/3 (NASK TK pt 21)
http://www.youtube.com/watch?v=TIoxRcssEfc
Kurso de Spomenka Štimec 2/3 - Answering the phone in Esperanto (NASK TK pt 22)
http://www.youtube.com/watch?v=2mN7YC-56v4
Kurso de Spomenka Štimec 3/3 - Kiel oni parolas esperante per telefono
(NASK TK pt 23)
http://www.youtube.com/watch?v=ZsaSlf7QLs4

Tempo De Espero Romanco anonima w j. esperanto- Mariusz Domaszewicz
http://www.youtube.com/watch?v=hHV-DBjRhE4

L'Orfeo: Vi ricorda o boschi ombrosi (Esperanto)
http://www.youtube.com/watch?v=S6KFf2wzTQ8

Sorri Ridetu Leg Esperanto
http://www.youtube.com/watch?v=NDKula4tp34

Festo de la diverseco 2009 en CHANGE
http://www.youtube.com/watch?v=oDE9HuDPOCo

Esperanto - Night of the Wolf
http://www.youtube.com/watch?v=RywigCGN__Q

ESPERANTO kaj ESPERANTISTO
http://www.youtube.com/watch?v=eI0FNXUAS9Y

Salutante
Peeter Aitai

esperanto_lingvo.gif

Peeter Aitai

to Estonio
VIDEOKLIPOJ:

Concours - Wettbewerb - Esperanto - 2009 - Svisa Esperanto-Societo (SES)
http://www.youtube.com/watch?v=1X2H_YZLdq8

Britujo, Francujo, Eŭskujo (Parto 1)
http://www.youtube.com/watch?v=j39JblTB1wM
Britujo, Francujo, Eŭskujo (Hispanujo) Parto 2
http://www.youtube.com/watch?v=KnfBnzp-FWY
Britujo, Francujo, Eŭskujo (Hispanujo) Parto 3
http://www.youtube.com/watch?v=23vo1KAJE0k
Britujo, Francujo, Eŭskujo (Hispanujo) Parto 4
http://www.youtube.com/watch?v=IUa6iwPKWHg

Sandro Mendes canta Ho mia kor - Zamenhof
http://www.youtube.com/watch?v=0nhsVTeTwNU

History of Esperanto
http://www.youtube.com/watch?v=N9JjtfH6YlQ

Troyes : L'esperanto, la langue des peuples
http://www.youtube.com/watch?v=AL6H8BTmzQc

MI NUR AL DIO PETAS FILMETO
http://www.youtube.com/watch?v=7Ya4BWXmavw

Strika Tango - La Druido
http://www.youtube.com/watch?v=3BGFn6dVucw

Oiran ~ Her dream of April
http://www.youtube.com/watch?v=bEIrIavu9rk

Virinoj en arto
http://www.youtube.com/watch?v=nUDIoN-_Hxs

Havante 6 1/2 semajnojn Border Terrier Ĉasilo ludas
http://www.youtube.com/watch?v=A1lcNKwfso0

Katoj diras...:
http://www.youtube.com/watch?v=Hm2BdCbZkKY

Esperanto Kiel Lingva Esprimo kaj Instrumento de Humaneca Internaciismo 1/3
http://www.youtube.com/watch?v=ytCiPfMnGFo
Esperanto Kiel Lingva Esprimo kaj Instrumento de Humaneca Internaciismo 2/3
http://www.youtube.com/watch?v=GgFSLCnVY9s
Esperanto Kiel Lingva Esprimo kaj Instrumento de Humaneca Internaciismo 3/3
http://www.youtube.com/watch?v=-toSvZeyv-I

SLEG 2009-06-13 (Sud-Lankashira Esperanto-Grupo daure ekzistanta...)
http://www.youtube.com/watch?v=PrlkDImDZRg

Peeter Aitai

zamenhof.jpg

Peeter Aitai

to Estonio
VIDEO:

30 jara datreveno de akcepto de Montevidea Rezolucio de Unesko favore
al Esperanto kaj Unesko hodiaŭ
http://www.youtube.com/watch?v=peV2HMVnScE

Ĝuste tiu Münchhausen
http://www.youtube.com/watch?v=MRoUo3OlNvs

Danci kun Asorti en Tel Avivo
http://www.youtube.com/watch?v=oHsmS159GVM

Cent Jaroj de Parola Esperanto Kulturo 1/6
http://www.youtube.com/watch?v=RVTgp7BLnGk
Cent Jaroj de Parola Esperanto Kulturo 2/6
http://www.youtube.com/watch?v=3MNjfClK5kk
Cent Jaroj de Parola Esperanto Kulturo 3/6
http://www.youtube.com/watch?v=2eR06FA6L2o
Cent Jaroj de Parola Esperanto Kulturo 4/6
http://www.youtube.com/watch?v=O3S6yV6sybc
Cent Jaroj de Parola Esperanto Kulturo 5/6
http://www.youtube.com/watch?v=Z7AvO-OXnAg
Cent Jaroj de Parola Esperanto Kulturo 6/6
http://www.youtube.com/watch?v=3irA9K_lYSk

Interkant' en LE MANS
http://www.youtube.com/watch?v=R4AWXJJURE0

mia enkonduketo
http://www.youtube.com/watch?v=NYEN0Wuqmzk
kial mi eklernis esperanton
http://www.youtube.com/watch?v=eUjXIUcBiZc

LEK-a Gasto: Ivan Šobáň (12.6.2009)
http://www.youtube.com/watch?v=_gsXKwM2veQ

La Arĝenta Pokalo
http://www.youtube.com/watch?v=h4bX_QOXySM

klipoj de vybard
http://www.youtube.com/user/vybard#uploads/0/yYzCKCEkWhY

Salutante
Peeter

stelo_verda.jpg

Peeter Aitai

to Estonio
Afrika kanajlo daŭre fakdelegitas en UEA

Pri S-ro Antoine Kouablan Kouassi
mia iama komerca partneraĉo.

Sed nun pri ĉio laŭvice kaj mallonge.

Post monreformo en Estonio antaŭ jam preskaŭ du jardekoj kreiĝis
situacio kiam entreprenoj serĉis novajn komercajn kontaktojn sed ne
havis monon por reklamo.
Mi estis tiutempe prezidanto de Universaal-Kooperatiiv Aitai kaj penis
utiligi esperanton kaj peresperantistajn ligojn. Mi skribis al
esperantistoj en afrikaj landoj por trovi komercajn kontaktojn.
Al mi venis letero de eburbordano, loĝanta tiutempe en Ghanao, kiu
proponis sian partnerecon.
S-ro Antoine Kouablan Kouassi estis tiutempe junulo kaj ne serioza
komercisto. Tamen uzante helpon de sia onklo (Eburborda diplomato en
Ghanao) li sukcesis registri firmaon.

Laŭ lia mendo mi sendis al li varojn kiel unua komerca provo (grandega
kesto da diversaj varoj). La prezoj en Estonio tiutempe estis tiom
malaltaj ke eĉ por afrikanoj bonaj.

La fakturo estis malpli ol du mil usonaj dolaroj.
(la sumo tute bagatela nun sed tiutempe en Estonio egala al laborista
dekjara salajro).

Mi esperis aĉeti de afriko kakaon. Ekzemploj senditaj de s-ro Kouablan
trapasis esploron en ĉokolad-fabriko kaj konsiderataj taŭgaj.

Kiam s-ro Kouablan ricevis de haveno la senditajn varojn li rifuzis pagi.
Poste li skribis pri malfacila stato...

Samtempe UEA aperigis en la revuo "Esperanto" lian reklamon por
komerca kontakto en Afriko.

Mi plendis al s-ro Hans Bakker (okupiĝanta pri Afriko en UEA).
Li komisiis la aferon por esploro al s-ro Rojas kiu tiutempe komisiite
instruis en Afriko.
Al li Kouablan konfirmis la ŝuldon sed asertis ke al li mankas mono
(kaj mensogis ke oni forŝtelis kaproledajn sakojn kiujn li deziris
sendi al mi. Mensogo pro tio ke neniam ni priparolis tion kaj mi ne
estis interesita pri tiaj aĵoj ĝenerale).

Sekvis granda malbono por mi.
Mia entrepreno estis fermita (laŭjure mi sukcesis tion sen proklamado
de pankroto sed esence temis pri pankroto kaj similecaj sekvoj).

Pasis multaj jaroj. Ĝis nun S-ro Antoine Kouablan Kouassi pagis al mi neniom!

Kaj pasintjare mi trovis ke li estas fakdelegito de UEA pri komerco.
Dum la UK en Rotterdam mi plendis pri tia fakdelegiteco en UEA al
Renato Corsetti (nuna respondeculo de UEA pri Afriko).

S-ro Antoine Kouablan Kouassi estas daŭre FD de UEA pri komerco ankaŭ
en Jarlibro de UEA 2009.

Kun plena respondeco mi atentigas pri tio kaj vokas komercistojn al
singardemo en rilatoj kun la trompemulo!

Peeter Aitai

Peeter Aitai

to Estonio
Sub la temo "Estona Esperantisto" vi trovas la 1-an numeron (julio
1995) kun 2 gravaj artikoloj. Estu ili ankau cxi tie (jpg-fotokopie).
La CELO (EE1 p3).jpg
La STRATEGIO (EE 1 p4).jpg
stelo.jpg

Peeter Aitai

to Estonio
VIDEOKLIPOJ:

UEA viva n-ro 3
http://www.youtube.com/watch?v=k1nN-uwmzgk
KEF 2009
http://www.youtube.com/watch?v=CLXc3A6uEHg
KEF 2009, parto 1(8)
http://www.youtube.com/watch?v=K2A7JPbFbrk
KEF 2009, parto 2(8)
http://www.youtube.com/watch?v=Yud0nB-bqP4
KEF 2009, parto 3(8)
http://www.youtube.com/watch?v=_mA8TfPizbI
KEF 2009, parto 4(8)
http://www.youtube.com/watch?v=rgm5olVJrpI
KEF 2009, parto 5(8)
http://www.youtube.com/watch?v=Fz9ESf6t5zk
KEF 2009, parto 6(8)
http://www.youtube.com/watch?v=5Uu5NYKlUuc
KEF 2009, parto 7(8)
http://www.youtube.com/watch?v=2iIQTu7hWnI
KEF 2009, parto 8(8)
http://www.youtube.com/watch?v=qwtFALOkRPQ
Lebendiges Esperanto - Weltkongress im tschechischen Liberec
(Nachtmagazin 2009 07 22) IJK
http://www.youtube.com/watch?v=rwqJITm5xrM
Centrum Esperanto Białystok 16:9 HD
http://www.youtube.com/watch?v=6o3xjzmjXkE
Uroczyste otwarcie Centrum Esperanto im Ludwika Zamenhofa
http://www.youtube.com/watch?v=VYgZ53bM3Es
Bonan naskigxtagfeston, Bob
http://www.youtube.com/watch?v=ptLbqd_1Kd8
M.A Numminen - Kun mia virino en la parko de nia parlamento
http://www.youtube.com/watch?v=_7QNuIt24cY
Le chiavi dell'esperanto 01
http://www.youtube.com/watch?v=K5c0f2FMX1A
EVANGELIO DE LA 15a ORDINARA DIMANĈO (B)
http://www.youtube.com/watch?v=7UmFTd_VTBo
NASKa repo / Esperanto Rap: "NASK"
http://www.youtube.com/watch?v=3PAJds3S_KQ
Michael Jackson + esperanto
http://www.youtube.com/watch?v=6jfvA_Ug_qk
Esperanto, what kind of language is it?
http://www.youtube.com/watch?v=PF_cvjIxk5E
Andy kaj Jorge sur la ŝtuparo de la turo de la Segovia Alkazaro.
http://www.youtube.com/watch?v=7mwRABmSztM
KISTV-Socio: La sarda lingvo
http://www.youtube.com/watch?v=5qSwM-6zu54
Aliamondano 2008 Eŭropo 03-13
http://www.youtube.com/watch?v=i22RKSmOIQM
videoj de Jacinto Yogui
http://www.youtube.com/profile?user=JacintoYogui&view=videos
.

Peeter Aitai

to Estonio
Por bona humoro:
Gaston Angrisani Esperanto 2009
http://www.youtube.com/watch?v=68BeA3q0nJo

Tekstoj por legado kaj auskultado:

Dolchamar: Akcidentoj | eobo4989
http://www.youtube.com/watch?v=hjXt1lkfd70
Esperanto Desperado: Feliĉe | eobo4989
http://www.youtube.com/watch?v=EDm3VUPQjvo
La Perdita Generacio: Societo de vivantaj poetoj | eobo4989
http://www.youtube.com/watch?v=zKOAXOlpqEI
La Perdita Generacio: La Pasinta Generacio | eobo4989
http://www.youtube.com/watch?v=S6XkAR4STo4

Rigardante malnovajn E-leterpaperojn mi trovis mian leteron de 1995
kun tre malnova artikolo daure aktuala...

Leterpaperoj.jpg
Monakiro 1.jpg
Monakiro 2.jpg

Peeter Aitai

to Estonio
Kiel oni reklamas Esperanton

Nomante Esperanto diversajn aĵojn:
Restoracia manĝejo en Aŭstralio
http://www.bestclubs.com.au/restaurant.aspx?restaurantId=36

Hotelo en Cannes (Francio)
http://www.booked.net/hotel/34432/Hotel-Esperanto-Cannes_overview.html

Kajakoj
http://www.orust-kajak.se/produkter/varubild/esperanto01.jpg

Pri la tulipo Esperanto (Tulipa viridiflora Esperanto)
http://www.esperanto-gb.org/eab/bookshop/postulesp.htm
diras ke la specio aperis kiel mutacio de la tulipo Hollywood en 1968
kaj ricevis la specian atestilon en 1979
(Estas ankau aliaj floroj kun nomo Esperanto)

Surĉemize:
http://www.fotolog.com/esperanto_chile/49281887

tatuoj:
http://www.fotolog.com/esperanto_chile/48755182

KIEL REKLAMAS VI?

tulipo Esperanto.jpg
tulipo Esperanto (2).jpg
tulip_esperanto1.jpg
Esperanto1.jpg
17June08_Esperanto_Tulip_1.JPG
clematis_esperanto.jpg
esperanto2.jpg
2008_Esperanto_Tulipoj

Peeter

to Estonio
En la retpagxo de IKEF
http://users.telenet.be/ikef/
mi trovis malnovajn notojn el OdE
La enhavo refoje ilustras miajn asertojn pri tio ke antau cent jarjo
poresperantaj fortoj inkluzivis cxiujn vivosferojn kaj estis gvidataj
de internaciaj grupoj celantaj globalan influon/regadon. Hodiau
plejparto da esperantistoj estas fanatikaj kontrauuloj de komerco kaj
ilia subteno apartenas ne por komercaj ligoj sed al kio ajn kio
malhelpas komercistojn...
Se ni rigardas/taksas Esperanton kiel lingvo, lingvo relative facila
kaj relative bone evoluinta, ni devas noti ke Internacia Lingvo hodiau
plu ne servas por tiuj realaj fortaj potencoj kiuj celis gxin uzi por
siaj mondaj celoj. Do Esperanto ne estas plu taksinda kiel parto de
idea komplekso (konsistanta el pluraj ismoj...) kaj nun la aserto
"NEUTRALA" estas ne nur reklamaserto sed vera eco de Esperanto.
Hodiau Esperanto servas por ke cxiu povu konservi sian lingvon kaj ne
por ke cxiuj lingvoj estu anstatauitaj per unu...

Peeter Aitai

Forgesita jubileo

Noto de Aleksander Korĵenkov

Preparante la liston de la esperantistaj datrevenoj por 1998 (LOdE.
1998. №1) mi elektis el longa dat-listo eventojn, kiujn mi opiniis
gravaj. Sed la redaktoro estas nur homo, kaj la homo estas ne nur
erarema, sed ankaŭ miselektema.

Inter la nemenciitaj eventoj unu ŝajnas aparte grava.

Antaŭ 75 jaroj en Venecio okazis Internacia konferenco por komerca
helplingvo. Ĝin laŭ la propono de la Internacia Centra Komitato de la
Esperanto-Movado (sespersona komitato, en kiu ĉefrolis UEA) organizis
la Itala-Svisa Komerca Ĉambro sub patroneco de la itala ministro pri
industrio kaj komerco. Estis reprezentitaj 8 ministerioj pri komerco,
21 foiroj, 61 komercaj institucioj el 27 landoj. Esperanto estis la
sola laborlingvo. La konferenco akceptis kelkajn rezoluciojn pri
utiligo de Esperanto en komerco, internaciaj foiroj, telegrafo,
turismo kaj en komercaj lernejoj. Ekzemple, reprezentantoj de 21
internaciaj foiroj, inkluzive de tiuj el Frankfurto, Lepsiko, Milano
kaj Parizo rezoluciis, ke ili: unuanime konstatas, ke Esperanto estas
la plej taŭga, simpla kaj ekonomia rimedo por internacia komunikado,
kaj rekomendas, ke oni nun, post sukcesplenaj provoj, ĝeneraligu ĝian
uzadon. Tiu konferenco, kies jubileon ni rememoras ĉi-jare, estis nur
unu en la vico da internaciaj konferencoj dediĉintaj atenton al
Esperanto.

Komence de la jaroj 1920aj impete evoluis radiofonio. La Prepara
konferenco por internacia radiotelefonia interkonsento (Ĝenevo, 1924)
estis iniciatita de ICK kaj Svisa Radio-Elektra Societo por ordigi la
ondolongojn, horaron kaj por starigi fakan internacian organizon.
Partoprenis 40 instancoj. La konferenco, prezidita de la delegito de
la Nederlanda Radiotelefona Societo esperantisto J.R.G.Isbrücker,
dediĉis unu el la kvin kunsidoj al la lingva problemo kaj akceptis
rezolucion, en kiu ĝi rekomendas al ĉiuj radiostacioj regulan momentan
brodkastadon en Esperanto almenaŭ unu vesperon ĉiusemajne, je difinita
tago, kaj kiom eble disaŭdigon de Esperanto-kurso, ĉar tiu lingvo
montriĝis facila, klare aŭdebla kaj jam disvastigita inter aŭdantoj de
ĉiuj landoj en konsiderinda proporcio.Ankaŭ la unua Kongreso de la
Radio-amatora Internacia Radio-Asocio (Parizo, 1925) samtempa kun la
Tutmonda kongreso de Radio-kluboj rekomendis Esperanton por la etero
kaj adoptis ĝin apud la uzataj naciaj lingvoj.

Internacia Konferenco por uzado de Esperanto en sciencoj puraj kaj
aplikitaj okazis en 1925 en Parizo samtempe kun la Konferenco por la
uzado de Esperanto en komerco kaj industrio. Al la scienca konferenco
aliĝis kelkaj ministerioj el Hispanio, Ĉinio kaj Francio, internaciaj
kaj naciaj sciencaj kaj teknikaj asocioj — entute 230 sciencaj kaj
teknikaj societoj el 37 landoj. La komercan konferencon partoprenis
reprezentantoj de 10 registaroj, 171 komercaj ĉambroj kaj industriaj
korporacioj, 14 foiroj kaj 208 firmoj kaj entreprenistoj el 33
landoj.

Esperanto estis laborlingvo de la Internacia konferenco “Paco per
lernejo” (Prago, 1927). Esperanto estis atentata en la Interreligia
konferenco por la paco (Hago, 1928), Internacia konferenco por turismo
kaj reklamo (Frankfurt a. M., 1929) kaj en la Tutmonda kongreso de la
Universala federacio de pedagogiaj asocioj (Ĝenevo, 1929).

Tiuj konferencoj okazis, ĉar la gvidantoj de UEA ekaplikis novajn
metodojn de la disvastigo de Esperanto. La mistikan propagandon de
Zamenhof kaj la argumentadon de la antaŭmilita pariza intelektularo
anstataŭis akcentado de Esperanto kiel lingvo utila por apartaj fakoj.
Tio estis tre sukcesa pro du kaŭzoj: tiutempe internaciaj asocioj kaj
kongresoj pri apartaj fakoj estis ankoraŭ establataj; la lingva
problemo ekzistis reale ĉar la franca ne plu funkciis kiel la sola
laborlingvo en internaciaj kontaktoj.

La atentinda aktivado iom post iom ŝrumpis. Kompetentaj esperantistaj
fakuloj ne estis multaj, kaj neesperantistaj fakuloj — kelkfoje
entuziasmaj pri Esperanto — povis interkompreniĝi per la angla kaj
franca lingvoj. Gravis ankaŭ, ke kelkajn jarojn post la akcepto de la
Kontrakto de Helsinki, en la neŭtrala movado denove aperis konfliktoj,
kaj Edmond Privat devis en 1928 forlasi la prezidantecon de ICK kaj
UEA.

Nuntempe la faka aplikado de Esperanto realiĝas plejparte ne en la
grandaj internaciaj kongresoj, organizoj kaj revuoj, sed interne de la
esperantista mondo, malmulte atentata de la internaciaj fakaj
organizoj. Esceptoj estis malmultaj, kaj ilin kaŭzis ne iu strategia
plano, sed iniciatemo de privatuloj aŭ etaj grupoj.

Lastatempe UEA ekagis lingvopolitike per okazigo de Nitobe-simpozio
(Prago, 1996) kaj de Simpozio pri la lingvaj dimensioj de homaj rajtoj
(Ĝenevo, 1998); estas planataj konferenco “Esperanto en lernejoj”,
simpozio en Eŭropa Parlamento, Junulara simpozio pri lingva politiko
kaj la 2a Nitobe-simpozio. Se la plano realiĝos kaj vastiĝos al malpli
Esperanto-rilataj fakoj, la aplikado de Esperanto en internaciaj fakaj
konferencoj estos por ni konata ne nur per menciado en la datrevena
listo.

Aleksander Korĵenkov (Ruslando)

La Ondo de Esperanto. 1998. №7 (45).

Peeter Aitai

to Estonio
Interreto, hejmpaĝoj kaj informomanko...

Dum BET en Paikuse oni denove priparolis mankon de interreta hejmpaĝo
de EAE kaj tion oni daŭre pridemandas de aliaj landoj.
Kompreneble eblas demandi ĉu plu ekzistas EAE ke ĝi havu la retpaĝon?
Iuj ja tamen agas kaj kion necesus informcele aperigi estas multe.
Tamen praktiko montras ke eĉ al "Estonio" oni prekaŭ ne sendas
informojn. En Tallinn estas T.Hirsik kiu estas fakdelegito de UEA pri
komputiloj kaj se li fakdelegiiĝis pri tio (espereble ne blufo), tio
signifas ke ne spertomanko premsas (li havas ja ankaŭ sian blogon
http://isasosendakajinda.blogspot.com sed jam longe ne skribas...)
Inter akraj kritikantoj estas ankau M.L. Bedaŭrinde li mem en Tartu
havas tute saman staton... Li skribis ke ĉiu lernanto povas/kapablas
nuntempe krei retpaĝojn kaj montras la eblojn.
Ĉe hot.ee okaze de BET-39 Madis uzis la lokon por informado
http://www.hot.ee/bet39/
do restas neklara kial li ne uzas saman lokon por paĝo de TES?

Pli frue estis paĝoj de TES en la retpaĝo de
B.G.Forseliuse Selts
http://www.forselius.ee
Nun tie la koncerna indikila (klakebla vorto) "esperanto" mankas kaj
estas anstataŭita per "interlingvistika"
http://www.forselius.ee/?Interlingvistika
Alirinte eblas elekti inter 3 artikoloj. Kiu hazarde malfermas la
temon "Intervjuo pri esperanto"
http://www.forselius.ee/?Interlingvistika:Intervjuu_esperantost
vidas ke eblas submenue elekti inter pliaj 3 temoj kaj unu el ili estas
Agado de TES
http://www.forselius.ee/?Interlingvistika:Intervjuu_esperantost:Agado_de_TES
(datumoj malnovaj sed ne tio gravas).
Jen la kaŝita vojo por trovi iujn ajn informojn pri TES...

La afero bezonas tujan plibonigon kaj mankas ojektivaj kialoj kial oni
ne faras tion.

Kaj sendepende de tio ĉu vi aperigas estonajn informojn ankaŭ aliloke
aŭ ne, nepre sendu ĉion (almenaŭ kopie) en "Estonion".

Peeter

E-stelo.jpg

Peeter Aitai

to Estonio
standardo.gif

Peeter Aitai

to Estonio
Facebook
RIMARKINDA GRUPO

La grupo ESPERANTO cxe Facebook
http://www.facebook.com/group.php?gid=2204470288
estas rapide kreskinta kaj hodiau la membraro atingis 5000 (nun jam 5004)
Tio estas atentinda rezulto kaj pripensigas tiujn kiuj kontrauas
Facebook-retejon au interreton entute.

Kelkaj adresoj al iuj grupoj cxe Facebook aldone
Estonaj Esperantistoj
http://www.facebook.com/group.php?gid=105354750016
Estonio
http://www.facebook.com/group.php?gid=109619381797
Esperejo
http://www.facebook.com/group.php?gid=103307998072
Pro mia nuna logxloko estas komprenebla mia aparteno al la grupoj
Esperanto UK
http://www.facebook.com/group.php?gid=36207922636
South Lancashire Esperanto Group
http://www.facebook.com/group.php?gid=79491758464

Estas akrorau centoj da aliaj grupoj...

31052009327.jpg

Peeter Aitai

to Estonio
eBay
=======

Ofte okazas ke infanoj de esperantistoj ne estas esperantistoj :(
Sekve post morto de esperantisto liaj esperantajxoj en bona okazo
(malofta) estas transdonataj al iu loka E-klubo au estas jxetataj en
rubujon...
Malofte, sed tamen kelk-iam, oni provas ilin vendi.

Nuntempe disvastigxis interreta vendado per eBuy.
http://www.ebay.com
(en Britio http://www.ebay.co.uk )
kie sercxu por "esperanto" (la sercxrezulto konstante sxangxigxas do
observu ofte.
http://shop.ebay.com/?_from=R40&_trksid=p3907.m38.l1313&_nkw=esperanto&_sacat=See-All-Categories
.

ebay.jpg

Peeter Aitai

to Estonio
En la pasinta mesaĝo mi informis pri E-aĵoj en eBay.

Notindas ke en pluraj landoj estas lokaj versioj de eBay
kaj en ili estas vendataj malsamaj objektoj.
ekzemple en http://www.ebay.com/
http://shop.ebay.com/?_from=R40&_trksid=p3907.m38.l1313&_nkw=esperanto&_sacat=See-All-Categories
(nun 90 vendataj objektoj),
Sed en Britio estas http://www.ebay.co.uk kie estas
http://shop.ebay.co.uk/?_from=R40&_trksid=p3907.m38.l1313&_nkw=esperanto&_sacat=See-All-Categories
(nun 121 vendataj objektoj).
Ankoraŭ mi atentigas pri eblaj fraŭdoj en tiaspecaj retmerkatoj.
Ekzemple en eBay.com bbjames_69 proponas poŝtkarton kun Moskva palaco
Esperanto 1917 !?!
http://cgi.ebay.com/1917-MOSCOW-RUSSIA-Postcard-PALACE-ESPERANTO-STAMP_W0QQitemZ120458613711QQcmdZViewItemQQptZLH_DefaultDomain_0?hash=item1c0be493cf&_trksid=p3286.c0.m14
sed rigardu pli proksime la PK-n pri la neaŭdita palaco
http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?VISuperSize&item=120458613711
Tie estas skribita "Palais Njeskutschny" Konkludojn faru ĉiu mem.
Tamen en plejparto eBay estas komercoloko de honestaj vendistoj.
Kaj bona loko por per vendado reklami Esperanton!

Peeter Aitai

to Estonio
STUDADO en Bulgario kaj Pollando ĉe AIS

1-a Komuna Sesio AIS-Bulgario kaj AIS-Klerigejo Bydgoszcz /Pollando/

Internacia Universitato Karlovo kaj Internacia Studumo pri
Turismo kaj Kulturo /ISTK/- Bydgoszcz interkonsentis organizi komunan
Studadsesion en Karlovo- Bulgario de AIS-Akademio Internacia de la
Sciencoj

Tempodaŭro- 03-30.10.2009,
Ĉiutage 6-8 lecionoj, 30-40 studadhoroj semajne.

Loko Internacia Universitato Karlovo, Bulgario

Urbo Karlovo estas situanta en la centro de Bulgario en Valo de la
rozoj kaj estas facile atingebla de Sofio /140 km,trajne kaj
buse,kosto de la veturbileto ĉ. 6 eŭroj/,

Plovdivo /60 km trajne kaj buse ĉiuhore ĉ. 3 eŭroj/

Varna /trajne 9 eŭroj/ kaj Burgas/trajne 7 eŭroj/.

En la programo E-kurso, kursoj pri Bulgario kaj bulgara lingvo,
turistiko, ergonomiko, eŭrologio, esperantologio k.a. Gv idantoj de la
kursoj estos bulgaraj kaj eksterlandaj profesoroj.

Ekskursoj /aldone pageblaj/ al diversaj urboj, ekz. Burgas, Gabrovo,
Plovdiv, Kalofer, Sopot, Hisar, Kazanlak k.a.

Adreso por informoj kaj aliĝoj-Bulgario 4300 Karlovo p.k. 44
Internacia Universitato rete: leo...@rozabg.kom

Kotizo 200 eŭroj En la kotizo estas inkluzivita la studado, tranoktado
en la studenta domo, invitleteroj necesaj por akiro de bulgara vizo.
La kostoj por la manĝado ne estas inkluzivitaj, ĉar la studentoj povus
libervole manĝi malmultekoste en malmultekostaj restoracioj kaj la
bufedo de la Universitato.

La kotizon oni pagu al bankokonto :

Bank Pocztowy SA O /Bydgoszcz

Konto n-ro /IBAN/ :PL 80 1320 1117 2034 0100 2000
0001

SWIFT kodo POCZPL4 por Internacia Centro

Grave - sen pago de l a kotizo ne eblas ricevi invitliteron por la
bulgara vizo.

Dezirante ricevi la invitleterojn sendu rete la jenajn informojn:

Nomo kaj adreso

Naskiĝdato kaj loko de la naskiĝo

Numero de pasporto, kie ĝi estas eldonita, datoj de eldono kaj
valideco

Por la aliĝintoj ni sendos detalajn informojn

La kopion de la aliĝilo sendu rete al: Intrenacia Studumo pri Turismo
kaj Kulturo en Bydgoszcz, Pollando-stud-espera...@wp.pl
and...@rubikon.net.pl

Post la oktobra komuna studadsesio en Bulgario eblos ek de
02.11.2009-05.05.2010 daŭrigi AIS-studadon en ISTK en Bydgoszcz
Pollando. Aldona studadkotizo 2009/2010 pagenda al la sama bankkonto
en Bydgoszcz estas 400 euroj aŭ /200+400/ estos 600 eŭroj por la
studado Bulgario-Pollando dum 03.10.2009-03.05.2010

NI ATENDAS VIN ,KARAJ GEAMIKOJ !

Kun plej koraj salutoj restas amike Via:

PREZIDANTO de AIS- Bulgario kaj

REKTORO de IUK:

/prof. B.Leonov/

A L I G I LO :

Nomo…………………………………………………………

Adreso……………………………………….E-mail :…………….Tel/GSM…...

Naskig^dato ………….loko de la naskig^o…………..

Ni mero de la pasporto……………………..kie g^I estas eldonita……………

Dato de eldono………………………..valideco…………………………..

Dato
Subskribo :

AIS.jpg

Peeter Aitai

to Estonio
VIDEO:

http://www.ipernity.com/doc/97850/home/video
http://www.ipernity.com/doc/97850/5003895/
http://www.youtube.com/UEAviva
http://www.ipernity.com/search/doc?r%5Bview%5D=0&s=0&t=3&q=esperanto&m=0&lic=
http://www.youtube.com/PeeterAitai
IJK Liberec 2009 (en esperanto)
http://www.youtube.com/watch?v=eX7DYeiNyzY
Kunveno de esperantistoj peruaj
http://www.youtube.com/watch?v=iC6KF0vsEzo
Kunveno de esperantistoj peruaj
http://www.youtube.com/watch?v=ZL1jSp_DjyI
Internacia seminario
http://www.youtube.com/watch?v=jAI-AzUKcsQ
faka kunsido de ŭonbulismo en 2009
http://www.youtube.com/watch?v=t6iB4i5ndKg
La evangelio
http://www.youtube.com/user/laparoladidio#grid/user/A5B1AF1EF0B4B941
Skolta Esperanto-Ligo
http://www.youtube.com/user/Halukso#play/all/uploads-all/0/zSxOFX0RNPI
Exopolitics Finland TV
http://www.youtube.com/watch?v=yydPs3lzWgk
La aventuroj de Rabeno Ĵakob - Kiel prononci bone la francan -
Esperanto subtitolita
http://www.youtube.com/watch?v=XQ3_Uf7SqYk
La aventuroj de Rabeno Ĵakob - "Salomon" judas - Esperanto subtitolita
http://www.youtube.com/watch?v=PHZbyln3EAg
Stefo - La Ĉielo (FESTO 2009 Zwingenberg)
http://www.youtube.com/watch?v=QMtEp3Aucns
Stefo - Ekster La Spacon (FESTO 2009 Zwingenberg)
http://www.youtube.com/watch?v=FYaZpbcYto0
Stefo - Ne Multe Pli (Kaj Tiel Plu) (FESTO 2009 Zwingenberg)
http://www.youtube.com/watch?v=9pdxtmsYfyg
Stefo - Espero (FESTO 2009 Zwingenberg)
http://www.youtube.com/watch?v=xJb11X2PdFI
Stefo - Polvo En La Vent' (FESTO 2009 Zwingenberg)
http://www.youtube.com/watch?v=ALHNgp8fP-8
Stefo - Sekvos Mian Koron (FESTO 2009 Zwingenberg)
http://www.youtube.com/watch?v=JImUU3-7i-M
Israelo salutas en Bjalistoko
http://www.youtube.com/watch?v=9j-t6HgAlUI
Akvofalo esperante
http://www.youtube.com/watch?v=HY2TtUOuQ9I
Plu pluvas
http://www.youtube.com/watch?v=42m4JLQwNBs
La kanto pri la SES (Someraj Esperanto Studoj, www.lernu.net) 2009
http://www.youtube.com/watch?v=dylJy2Oatlw
trinkujludo dum la IJK 2009 en Liberec Esperanto
http://www.youtube.com/watch?v=tmLgLN58FFY
Popular children's song in Esperanto - Infanoj kantas en esperanto
http://www.youtube.com/watch?v=wA2W4MSunHc
Berlina komedia nokto: La restoracio
http://www.youtube.com/watch?v=oQqwdRynUrY
Berlina komedia nokto: La misvojo
http://www.youtube.com/watch?v=PiOdOSTtaA0
esperanto karaokeo
http://www.youtube.com/user/eobo49821#grid/uploads
Esperanto budo en la Roskilde Festivalo festival 2009
http://www.youtube.com/watch?v=YcLk8GGMcok

Gxis revido...

Bona Volo 65.jpg

Peeter Aitai

to Estonio
Por konservado de historio mi enretigas kelkajn fotojn ricevitajn
hodiau de Boris Kolker pri SEJM-anoj (kunvenintaj dum UK en Litovio
2005).
Sejmanoj.jpg
Sejmanoj_-_kunveno.jpg
Sejmanoj_-_komuna_kantado.jpg
Sejmanoj_en_filio_de_LEA.jpg
Sejmanoj-A.JPG

Peeter Aitai

to Estonio
"Sociaj rolludoj" popularas.
Jen renkonto en stilo de "jam antau jarcento":
http://www.esperantio.net/index.php?id=961
La majstro.jpg

Peeter Aitai

to Estonio
Nun mallonge:
rigardu
http://senafero.blogspot.com/

cetere aliajn blogojn vi trovas per la listo en alia interesa blogo
http://skribitaj-pensoj.blogspot.com/

Peeter Aitai

to Estonio
2009/8/15 Peeter Aitai <peeter...@googlemail.com>:

> En la pasinta mesaĝo mi informis pri E-aĵoj en eBay.
>
> Notindas ke en pluraj landoj estas lokaj versioj de eBay
> kaj en ili estas vendataj malsamaj objektoj.

Austria http://www.ebay.at/
(314 objektoj) http://shop.ebay.at/?_from=R40&_trksid=m38&_nkw=esperanto&_sacat=See-All-Categories

Franca http://annonces.ebay.fr/
(10 objektoj) http://shop.ebay.fr/?_from=R40&_trksid=m38&_nkw=esperanto&_sacat=See-All-Categories&_sacat_sel=See-All-Categories

Germana http://www.ebay.de/
(380 objektoj) http://shop.ebay.de/?_from=R40&_trksid=p3907.m38.l1313&_nkw=esperanto&_sacat=See-All-Categories

Itala http://www.ebay.it/
(48 objektoj) http://shop.ebay.it/?_from=R40&_trksid=m38&_nkw=esperanto&_nd1=See-All-Categories

Hispana http://www.ebayanuncios.es/ebay/
(1 objekto) http://www.ebayanuncios.es/esperanto/
(141 objektoj) http://shop.ebay.es/?_from=R40&fts=2&_trksid=m38&_nkw=esperanto&_sacat=See-All-Categories

Britia http://www.ebay.co.uk/
(147 objektoj) http://shop.ebay.co.uk/?_from=R40&_trksid=m38&_nkw=esperanto&_sacat=See-All-Categories

Usona http://www.ebay.com/
(101 objektoj) http://shop.ebay.com/?_from=R40&_trksid=p3907.m38.l1313&_nkw=esperanto&_sacat=See-All-Categories

Argentina http://www.mercadolibre.com.ar/
(15 objektoj) http://listado.mercadolibre.com.ar/esperanto

Australia http://www.ebay.com.au/
(1+4+142 objektoj)
http://shop.ebay.com.au/?_from=R40&_trksid=p3907.m38.l1313&_nkw=esperanto&_sacat=See-All-Categories

Belgia http://www.ebay.be/
(722 objektoj)nl
http://shop.benl.ebay.be/?_from=R40&_trksid=p3907.m38.l1313&_nkw=esperanto&_sacat=See-All-Categories
(8 objektoj)fr http://shop.befr.ebay.be/?_from=R40&_trksid=p3907.m38.l1313&_nkw=esperanto&_sacat=See-All-Categories

Brazilo http://www.mercadolivre.com.br/
(49 objektoj) http://lista.mercadolivre.com.br/esperanto

Kanada http://www.ebay.ca/
(93 objektoj) http://shop.ebay.ca/?_from=R40&_trksid=p3907.m38.l1313&_nkw=esperanto&_sacat=See-All-Categories

Cxina http://www.eachnet.com/

Hong-Konga http://www.ebay.com.hk/
(4 objektoj per la latinlitera sercxado)
http://shop.ebay.com.hk/?_from=R40&_trksid=m38&_nkw=esperanto&_sacat=See-All-Categories

Hindia/Bahrata http://www.ebay.in/
(0) http://shop.ebay.in/?_from=R40&_trksid=p3907.m38.l1313&_nkw=esperanto&_sacat=See-All-Categories

Irlanda http://www.ebay.ie/
(138 objektoj) http://shop.ebay.ie/?_from=R40&_trksid=p3907.m38.l1313&_nkw=esperanto

Korea http://www.auction.co.kr/default.html

Malajsia http://www.ebay.com.my/
(1 objekto) http://shop.ebay.com.my/?_from=R40&_trksid=p3907.m38.l1313&_nkw=esperanto&_sacat=See-All-Categories

Meksika http://www.mercadolibre.com.mx/
(5 objektoj) http://listado.mercadolibre.com.mx/esperanto

Nederlanda http://www.ebay.nl/
(687 objektoj) http://shop.ebay.nl/?_from=R40&_trksid=p3907.m38.l1313&_nkw=esperanto&_sacat=See-All-Categories

Nov-Zelanda http://pages.ebay.com/nz/
(103 objektoj) http://shop.ebay.com/?_from=R40&_trksid=m38&_nkw=esperanto&_sacat=See-All-Categories

Filipina http://www.ebay.ph/
(275 objektoj) http://shop.ebay.ph/i.html?LH_AvailTo=162&_nkw=esperanto&_arm=1&_armm=63&_ruu=http://shop.ebay.ph/i.html%3F_nkw%3Desperanto%26_arr%3D1%26_trksid%3Dp3907.m38.l1313&_trksid=p3907.m38.l1313&_rdc=1

Pola http://www.ebay.pl/
(539 objektoj) http://shop.ebay.pl/?_from=R40&_trksid=m38&_nkw=esperanto&_sacat=See-All-Categories

Singapura http://www.ebay.com.sg/
(5 objektoj) http://shop.ebay.com.sg/?_from=R40&_trksid=p3907.m38.l1313&_nkw=esperanto&_sacat=See-All-Categories

Sveda http://www.tradera.com/
(8 objektoj) http://www.tradera.com/search/result.aspx?search=esperanto&search_category=-1&x=49&y=8

Svislanda http://www.ebay.ch/
(247 objektoj) http://shop.ebay.ch/?_from=R40&_trksid=p3907.m38.l1313&_nkw=esperanto&_sacat=See-All-Categories

Taivana http://www.ruten.com.tw/

Thailanda http://shopping.sanook.com/

Turka http://www.gittigidiyor.com/
(7 objektoj) http://arama.gittigidiyor.com/?aramakategori=&aramakelime=esperanto&search_type=detail&submitit.x=16&submitit.y=11

Vietnamia http://ebay.chodientu.vn/
(273 objektoj) http://ebay.chodientu.vn/?portal=cbt&page=browse&category_id=0&keyword=esperanto&level=&maxSubcategories=

en ebay.com estas vendata markofolio de estonaj markoj
http://cgi.ebay.com/Estonia-Esperanto-1933-complete-sheet-MNH_W0QQitemZ350246206983QQcmdZViewItemQQptZLH_DefaultDomain_0?hash=item518c4cfe07&_trksid=p3286.c0.m14
sed strange ke mi neniam vidis en malnovaj estonaj numeroj de
"Informoj de EAE" informojn pri tiu folio (mi vidis nur reklamon de
iuj unuopaj glumarkoj...)
eBay estas bone eblo por reklami Esperanton
sed acxetante necesas esti singardema por ne esti trompita...

Peeter Aitai

to Estonio
PK L L Z.jpg

Peeter Aitai

to Estonio
VIDEO:

V Congrés Internacional Esperanto a Barcelona 1909
http://www.youtube.com/watch?v=ny5HyG9u5jc

Lingvo festis naskiĝtagon (1987)
http://www.ipernity.com/doc/97850/5942489/

Universala kongreso - 20 jarojn antaŭe
http://itvc.pl/?link:szczegoly_klipu,id:1022

L. L. Zamenhof était à Genève en 1905 ...
http://www.youtube.com/watch?v=efHAiaTY97U

Tutmonda Muziko - Esperanto
http://www.youtube.com/watch?v=uhPNn3xhhus

Julia Bermejo - Ya No Estás / Vi Ja Ne Estas (Esperanto Subtekstigita)
http://www.youtube.com/watch?v=jWqI0GuD528

JoMo - Esperanto
http://www.youtube.com/watch?v=9sX3J2h_7FE

La Perdita Generacio: Sub Fortepiano en Kiev | eo▲| de►
http://www.youtube.com/watch?v=1vJzX1dmRPM

La pedalaŭto / El coche de pedales
http://www.youtube.com/watch?v=8_KWaPZBhJI

La Oreja De Van Gogh - Europa VII (Esperanto Subtekstigita)
http://www.youtube.com/watch?v=NeP86CkqZp8

Intervjuo kun Amarilio Carvalho
http://www.youtube.com/watch?v=udoYEwHQLwk

Stefo - Sekvos Mian Koron (FESTO 2009 Zwingenberg)

http://www.youtube.com/watch?v=AQJtAM9jFEU

Emmanuel gastigas!
http://www.youtube.com/watch?v=ZsqvG8pNxvk

Sendependeco aŭ Morto!
http://www.youtube.com/watch?v=DDxjqP9DIQc

Kajto - Ni Hisu La Velojn
http://www.youtube.com/watch?v=9Ylse9mDYts

Impresoj pri Maas-Waal-kanalo, Nijmegen, Nederlando
http://www.youtube.com/watch?v=XKRZnOt4Dj8

A Arte de Ouvir( La Arto Auxdi)
http://www.youtube.com/watch?v=hkYs93HpdQM

Esperantaj proverboj
http://www.youtube.com/watch?v=j7HeGxjoGZY

Emil Cioran. Aforismoj
http://www.youtube.com/watch?v=PK7v03Sod00

Ausiàs March. Kanto 81
http://www.youtube.com/watch?v=Du7CR6Ky9aA

La fenomeno NIFO. Famaj kaj gravaj aferoj
http://www.youtube.com/watch?v=wHXWWhCuw60

Zam_.jpg

Peeter Aitai

to Estonio
Ankoraufoje pri iuj objektoj en eBay

Mi jam esprimis miajn dubojn pri tielnomata markfolio de E-markoj de Estonio.
La sama vendanto kies nomo estas olgami (cetere Olga estas rusa
virinnomo sed ikono de la eBay pagxo anoncas viron...)
vendis ankau postmarkojn de tempo de germana okupacio en Estonio. La
posxtmarkoj estis sovetaj!!! kun surpreso germana (de urbo Parnu =
Pernau). Iuj el tiuj sovetaj PM estas ankau en mia kolekto (nun en
Estonio kaj mi ne povas momente kontroli cxu ili ne apartenas al tempo
de jam postmilita...). Mi dubas pri autenteco de tiuj surpresoj.
Mi memoras de la infana tempo ke en estonaj hejmoj abundis malnovaj
posxtmarkoj de la germana okupacio kaj tiuj estis Germanaj !!!
posxtmarkoj.
Nun sama vendanto olgami vendas en eBay aliajn posxtmarkojn de Estonio
de la tempo de germana okupacio

http://cgi.ebay.com/Estonia-German-occ-1941-swastika-set-3-thin-paper-MNH_W0QQitemZ350249148143QQcmdZViewItemQQptZLH_DefaultDomain_0?hash=item518c79deef&_trksid=p3911.c0.m14
La posxtmarkoj surhavas svastikon kaj skribon Estland kaj same
Estonian blazonon kaj skribon Eesti.
Kion pri tio opinii vi komprenas mem.

Mi ankoraufoje esprimas mian opinion ke eBay estas bonega loko por
reklami Esperanton sed oni devas esti tre singardema acxetante por ne
esti trompita...

Peeter Aitai

Peeter Aitai

to Estonio
Mi ankoraufoje mencias la fotoalbumon "Memorajxoj el Estonio" de Toeko
(tie estas nun jam 135 fotoj...)
http://www.ipernity.com/doc/32594/album/103849
Vizitante Ipernity vidu tie ankau alion pri Estonio (332 dokumentoj)
http://www.ipernity.com/search/doc?q=estonio&w=on
Kalevipoeg.jpg

Peeter Aitai

to Estonio
Ĵus okazis ke esperantistoj de Herzberg interesiĝantaj pri E-medaloj
de Estonio ne sukcesis malfermi aldonon de mia koncerna letero el ili.
Do mi metas foton de du medaloj (de la amatorarta konkurso "Kannel"
kaj de Lernanta Olimpiko de Espernato) ĉi tien (malgraŭ tio ke nun
mankas tempo por aldonaj klarigoj).
Medaloj.jpg

Peeter Aitai

to Estonio
Osmo Buller sendis en UEA-membroj-yahoogrupo jenan mesagxon:
-------------------------------------------------------------------------------------------------------

La Libroservo de UEA malfermis retpaghon por kolektantoj kaj aliaj,
kiuj serchas malnovajn Esperanto-periodajhojn. Listigitaj estas jam
centoj da numeroj de kvindeko da gazetoj kaj la kolekto ade kreskos.
Plejparto de la numeroj estas vendataj por 0,50 au 1,00 euro por
ekzemplero. Apartaj prezoj estas por kompletaj jarkolektoj. Por la
EU-landoj aldonighas imposto de 6%. Necesas pagi verajn sendokostojn,
sed por mendoj super 40 euroj afranko ne estos fakturita.

La listo trovighas en http://www.uea.org/katalogo/brok/index.html

Amaso da periodajhoj ankorau ne estas listigita. Kiu serchas revuon,
kiu ne trovighas en la listo, povas informighi pri ghia havebleco
skribante al libroservoco.uea.org.

Nun necesas ankorau fari la mendon per aparta mesagho au letero, sed
baldau estos lanchita pli evoluinta pagho, kiu ebligos senpere fari
mendon, same kiel en la reta katalogo de novaj libroj k.a. varoj.
Funkcias ankau reta brokantejo de libroj:
http://katalogo.uea.org/index.php?st=brok

Tio estas tre bona novajxo!
(precipe agrable estas tion audi post tio kiam mi pasintjare dum
ekskurso en la CO audis ke pro lokomanko kanstante amaso da
E-presajxoj estas jxetataj en rubujon... )

Peeter Aitai

to Estonio
Ĉar mi ne sukcesis en mia poŝtkesto retrovi malnovan temon
"Esperanto-gazetaro",
http://groups.google.com/group/estonio/browse_thread/thread/1e94a20d7beb2d03#
mi ne plu povas enpoŝtigi sub tiu temo.
Sed ne la konatigo de la revuo estas hodiaŭ la ĉefa en la mesaĝo.

HOMO kaj KOSMO

Tre bona fakrevuo.
Sube jpg.-fotokopie kelkaj paĝoj el ĝi.
N-ro 4 1979
Ni memoru ke 1960 en Primoŝten (sur la kovrilfoto) oni fondis faman
esperantistan somerumejon.
La foto estas do jam preskaŭ du jardekojn post la komenco kaj videblas
ke konstruitaj estas jam multaj hoteloj.
Iom post iom esperantistaro perdis sian gravecon en tiu somerumejo.
Sed estas multo kion de tio lerni!!! kaj eble pli sukcese reuzi!!!

(al miaj geamikoj mi eksterteme diras ke la adreso de Johannes Palu en
fino de "HkK" servis al mi por trovi estonajn esperantistojn)

Cetere "HkK" kiel bona fakrevuo indas enretigon...

Peeter Aitai

Homo kaj Kosmo 4_1979 (1).jpg
Homo kaj Kosmo 4_1979 (2).jpg
Homo kaj Kosmo 4_1979 (3).jpg
Homo kaj Kosmo 4_1979 (4).jpg
Homo kaj Kosmo 4_1979 (5).jpg

Peeter Aitai

to Estonio
estas rapide kreskinta kaj hodiau la membraro atingis 6000 !!!

Peeter Aitai

to Estonio
Ĵus aperis en finna gazeti "Turun Sanomat" artikolo de Harri Laine.
Li estas nia konatulo kaj ĉar multaj estonoj scipovas la finnan
jen la ligo
http://www.ts.fi/online/mielipiteet/kirjoittajavieras/93813.html

En alia fonto de novaĵoj videblas io al kio ni devas doni atenton:
Pri ka nuna manifestacio en Kopenhago oni vidas fotojn
http://www.dr.dk/Nyheder/Billedserier/2009/12/12212940.htm
kaj sur unu foto (rigardu la 20-an en la 21-fota serio)
videblas Esperanto-flago!
2009-12-12 Kopenhago.jpg

Peeter Aitai

to Estonio
Okaze de la 150-jara jubileo de L.L.Zamenhof
===================================

Iuj okazigas gravajn simpoziojn kiel okazas en Nov-Jorko
https://sites.google.com/site/zamenhofsymposium/
iuj festumas kun la klubanoj en restoracio
(ekzemple Sud-Lankashira Esperanto-Grupo 2009-12-12),
iuj verkas gazetare artikolojn ...
agado celebra vastas.
Mi intencis okaze de tio mendi poŝtmarkoparon de Reĝa Poŝto de Britio
(paro konsistas de unu afrankovalora poŝtmarketo kaj alia pli granda
kun bildo donata de la mendanto ("smailers")). Tamen tio estus
nuntempe jam ne grava afero kaj nenian reeĥon havus en pli vasta
publiko.
Mi decidis ke plej valora por Zamenhof estis ja vivado de lia lingvo
kaj festocelebre enretigas libreton de originala poezio en Esperanto.
("Saluto" de Antonina Apollo).
http://groups.google.com/group/estonio/browse_thread/thread/ce4016c56dda3ba8

Gratulas kaj bondeziras al nia komunumo okaze de la grava festo

Peeter Aitai
Zamenof_PM_uk.jpg

Mall Pärn

to est...@googlegroups.com
Saluton, Peeter!
 Dankon pri Viaj sendajxoj. Tralegis kun gxojo poezioj de Antonina Apollo. Mi eć ne sciis, ke śi estis tiel talanta homo. Ne nur poetistino, sed anka´u pentristo, muzikisto...
Deziras al Vi gxojan Kristnaskon kaj felićan Novjaran feston! Estu kun karaj homoj kaj gxoju!  Mall Pärn

> Date: Mon, 14 Dec 2009 23:19:13 +0000
> Subject: [Estonio] Pri niaj aferoj 2
> From: peeter...@googlemail.com
> To: est...@googlegroups.com

Windows 7: puhastage oma töölaud. Lisateave.

Peeter Aitai

to Estonio
Fotojn de festado de Zamenhof-tago vidu en
http://xurb.awardspace.com
"Aktuala Esperanto" de la Brusela grupo estas en
http://sites.google.com/site/ebgaktuala/

Peeter Aitai

to Estonio
Novaĵo malbona:

Malaperis RADIOARKIVO ( http://www.radioarkivo.org )
do oni plu ne povas aŭskulti grandegan arkivon de radiodissendoj -
valorega kolekto de la parola lingvo...
Malaperis tiel el la reto anakaŭ dissenditaj programeroj de Estona
Radio (iom pli ol jaro).
Espereble en Estonio kelkaj esperantistoj agis laŭ mia konsilo kaj
kopiis tiujn tre malgrandampleksajn (po 1,2 MB) MP3-dosierojn
(mi mem havas ilin sur memorkarto de mia telefono) kaj ni sukcesos
ilin ie denove enretigi.

Liston de funkciantaj radiokanaloj vi trovas en:
http://esperanto-tv.com/listoj.php#radio

Bona novaĵo estas:

La paĝo Ĉenero pri kies malapero oni bedaŭris, tamen ekzistas kaj
estas nun sub nova adreso:
http://chenero.aee.dk/

Google 2009-12-15.gif

Peeter Aitai

to Estonio
La jubilea celebro omaĝe al Zamenhof en ESPERANTOURBO Herzberg
--------------------------------------------------------------------------------------------------------

La Germana urbo Herzberg am Harz kiu estas per sia delegitara unuanime
akceptita decido deklarinta sin la urbo de Esperanto
vidu la urban hejmpaĝon en interreto
http://herzberg.de kie oni vidas
Herzberg
... die Esperanto Stadt
... la Esperantourbo
(vidu plie la fakon pri Esperanto
http://herzberg.de/staticsite/staticsite.php?menuid=311&topmenu=311&keepmenu=inactive
),

celebris 150-jariĝan jubileon de L.L.Zamenhof per malfermo de la monumento.
Fotoj estas en:
http://esperanto-urbo.de/gallery.php?gallery_id=18066033

Peeter Aitai

Peeter Aitai

to Estonio
Ho ve :(
http://www.liberafolio.org/2009/miloj-da-euroj-frauditaj-de-esperanto-organizajo/
http://www.esperantio.net/index.php?id=1078
http://eo.wikipedia.org/wiki/Internacia_Esperanto-Instituto
http://www.iei.nl/
Mi esperas ke la situacio estas sub kontrolo tie kaj tio tre gravas -
ja IEI estas tiu kiu devas kaj povas mondskale agi por kunordigado de
Esperanto-instrumateriala laboro.

Baldaŭ estos Kristnasko kaj ĉar plajparto de esperantistoj vivas en
kristanaj landoj oni kantos okazajn fetajn kantojn.
Jen komplikaĵo eĉ en tio:
La plej konata kristnaska kanto havas minimume 4 malsamajn tradukojn...
http://silentnight.web.za/translate/esper.htm

Kristranskaj kantoj enrete:

Kun malapero de Geocities-retejo
Kristnaskaj kantoj enretigitaj ankaŭ malaperis
http://www.geocities.com/cigneto/thcind/kristnasko.html :(

Rigardu:

Pli ol mil kantotekstoj troveblaj en
http://ikso.net/kantaro/

(troviĝas tie kantoj pri multaj temoj)

Bonan advento-dimnĉon al ĉiu!

Peeter Aitai

Peeter Aitai

to Estonio
Ankoraŭ iom aldone pri la jubileo festita de Google.

La Esperanta logo (flago de esperanto sur la skribo Google)
http://google-logo-museum.blogspot.com/2009/12/esperanto-anniversary-of-zamenhof.html
kio estis sur frontpaĝo de Google en 33 landoj
certe kaptis multan atenton kaj la serĉintensiveco por "Zamenhof"
estis inter la 5 plej oftaj...
La aferon transdonis ankaŭ diversaj periloj
http://searchengineland.com/the-l-l-zamenhof-google-logo-31934
kaj havis reeĥojn en multaj lokoj
http://jamesfallows.theatlantic.com/archives/2009/esperabto.php
http://www.huffingtonpost.com/2009/12/15/l-l-zamenhof-google-logo_n_392299.html
Por estonoj estas konsilinde demonstre ĉiam doni pri la temo ligojn al
Googleserĉo por Zamenhof
http://www.google.ee/search?hl=et&source=hp&q=Zamenhof&lr=&aq=f&oq=
kaj ankaŭ pri bildoj pri li
http://images.google.ee/images?hl=et&source=hp&q=Zamenhof&lr=&um=1&ie=UTF-8&sa=N&tab=wi
Kaj laŭeble diskonigu la informojn estone..
(vidu ekzemple http://blog.delfi.ee/blog/Esperantist )

Peeter Aitai

Peeter Aitai

to Estonio
Aldone al pli frue aperigito:

Gazetaro pri Esperanto:
en Libera Folio oni skribis pri la Itala Ĵurnalo "La Repubblica"
http://www.liberafolio.org/Members/WinstonSmith/repubblicaesperanto
jen la artikolo:
http://ricerca.repubblica.it/repubblica/archivio/repubblica/2009/11/12/ora-esperanto-rinasce-sul-web.html

UK:
La Nord-Francia urbo Lille kanditatas por la 100-a UK 2015.
Vidu ilian retpaĝon
http://esperanto.nord.online.fr/lille2015/eo/index.htm

Lingvoinstuado:
Esperanto ĉe Livemocha oficialigita
vidu artikolon en Libera Folio
http://www.liberafolio.org/Members/brilanto/livemocha
La lingvolisto de la kursoj:
http://www.livemocha.com/learn/hub/l:en-gb/learn-languages-online-free
Esperanto:
http://www.livemocha.com/learn/pair/i:en-gb/esp/learn-esperanto
Eblas registriĝi al 3 senpagaj kursoj (la elementa, daŭriga kaj porturisma).

EU:
Societo "e-lingvo" (registrita en Ĉeĥio)
http://www.elingvo.eu/eo/pago/?eo/

L.L.Z. 150:
Fotoj pri Zamenhof-simpozio en Novjorko
http://picasaweb.google.com/makisano/ZamenhofSymposium#

Edukado:
http://www.edukado.net/
ILEI
http://ilei.info/

Peeter Aitai

Peeter Aitai

to Estonio
Iom pri kelkaj gaztaraj trovoj.

Kutime ni observas gazetaran artikolaron en Estonio kaj de tempo al
tempo pri io kio gravas surpaĝe de Eŭropaj ĵurnaloj.
Sed nun pri kelkaj trovoj en malproksima por ni Usono, la lando de la
angla lingvo, la lando kie laŭ opinio de multaj nenio bonas por
Esperanto. Tamen ankaŭ en Usono estas esperantistoj kaj ĉiam bone agis
por nia Internacia LIngvo.

En la artikolo oni povas legi pri la libro de David Richardson, la
libro pri Richard Geoghegan, kiu tradukis Zamenhofan originalan
pamfeton en la anglan 1889 kaj kiu estis kunfondinto de
Esperanto-Societo en Seatle 1906.
La aŭtoro de la libro David Richardson verkis ankaŭ esperantan libron
Learning and Using the International Language.
http://orcasissues.com/?s=dave+richardson

"Time" kompreneble estas konata gazeto
en ĝi aperis artikolo pri Arika Okrent
http://www.time.com/time/arts/article/0,8599,1898948,00.html
La libro pri pli ol 500 planlingvoj.
Ni atentu ankaŭ tion malgraŭ tio ke la verkego de nia prof.
A.Tulitshenko priskribas prerskaŭ milon da tiaj lingvoj.

Do parolante pri Esperanto-movado ne indas taksi esperantistojn de iuj
landoj kun antaujuĝoj...

En Estonio ni havas esperantistaron kiuj estas preskaŭ plene (krom iuj
malmultaj esceptoj) etne estona. Pro tio eble ne rimarkebas gazetaraj
artikoloj en juda gazetaro internacia.
Nun unu ekzemplo.
La 3-an de julio "European Jewish Press" skribas pri la
esperantokursoj enaŭtobusaj en Bialystok.
http://www.ejpress.org/article/37719

Ĉiuj nun donitaj gazetaraj artikoloj estas anglalingvaj do multaj
personoj en Estonio kapablas ilin legi.

Multaj el ni havos nun "Kristnasko-jarfin-tempan" ferion kaj espereble
havos tempon ankaŭ por skribi pri sia agado (kaj sendi tion al
"Estonio").

Peeter Aitai

Peeter Aitai

to Estonio
2009/12/20 Peeter Aitai :

> Aldone al pli frue aperigito:
> [...]

La prelegoj de la simpozio estas videoregistre enretigitaj
do oni povas spekti la filmojn
(anlalingvaj)

Zamenhof and the Shadow People
http://esperanto-usa.org/eo/node/1756

Zamenhof and Humility
http://esperanto-usa.org/eo/node/1750

The Construction of Language
http://esperanto-usa.org/eo/node/1753

Psychological Aspects of Zamenhof
http://esperanto-usa.org/eo/node/1755

Zamenhof's Legacy
http://esperanto-usa.org/eo/node/1754

TV

Por konatigo de Esperanto estas tre bone se oni popularigas tion en TV.
Por atingi tion estas bone modere fari proponojn al ĵurnalistoj (eble
kun jam iuj konkretaj ideoj...)
Por havi subtenon de siaj proponoj donu ankaŭ liston de aliaj samtemaj
TV-programeroj (en bone pripensita okazo tio influas ĵurnaliston pensi
andtataŭ "ĉu fari?" jam pri "kiel fari (kiel fari pli bone)?").

Kelkaj ekzemploj de TV-programeroj diverslingvaj kaj de pluraj landoj...

http://www.youtube.com/watch?v=GJI3Qgze3hk Esperanto in Hamburg (germana)

http://www.youtube.com/watch?gl=GB&hl=en-GB&v=NcRYBhLcjmM Tim Morley
teaches Esperanto to Kelly Clarkson on the Paul O'Grady Show (angla)

http://www.youtube.com/watch?v=seH2OZrjV9w L'esperanto fait vivre (belga, fr)

http://www.youtube.com/watch?v=cWwa1_k97G8 L'esperanto chez les jeunes
(Belgique) (belga, fr)

http://www.youtube.com/watch?v=rwqJITm5xrM Lebendiges Esperanto -
Weltkongress im tschechischen Liberec (Nachtmagazin 2009 07 22) IJK (germana)

Эсперанто в Тихвине (rusa)
http://www.youtube.com/watch?v=eLOqxegI784

Десять минут о эсперанто (ukraina, ru)
http://www.youtube.com/watch?v=Y5fymU2elbU

tv kalendar, Čovjek koji je stvorio umjetni jezik Esperanto (kroata)
http://www.youtube.com/watch?v=DuZ50PtrBnU

Necesus kompili kompletan liston de rete videblaj priesperantaj
TV-programeroj por ke oni povu por ĵurnalistoj elekti taŭgan listeton
de farito speciala por ĉiu okazo aparte... (tio gravas ne nur por ni
mem por nia memoro sed por metodike ĝusta/efika aliro de TV).

Peeter Aitai

Peeter Aitai

to Estonio
Saluton en 2010-a
------------------------------

La unua mesaĝo ĉi estas pri Esperanto en la anglalingvaj amaskomunikiloj.

Pri la jubilea simpozio en Novjorko mi jam donis ligojn kaj ankaŭ al
la prelegoj inter kiuj estis
(Nun la temo estas aperinta kiel artikolo ankau tekste):
L.L. Zamenhof and the Shadow People
http://www.tnr.com/article/books-and-arts/ll-zamenhof-and-the-shadow-people?page=0,2

Pri Esperanto en BBC
http://news.bbc.co.uk/2/hi/uk_news/wales/north_west/8376794.stm
"Language is window on the world" (2009-12-30)

En BBC pli frue
"Esperanto celebrates power of hope"
http://news.bbc.co.uk/1/hi/world/middle_east/8159082.stm
kaj
"Why does anyone learn Esperanto?"
http://news.bbc.co.uk/1/hi/magazine/7505820.stm
kaj
"Why do people learn to speak Esperanto?"
http://news.bbc.co.uk/1/hi/uk/7505444.stm
vidu ankaŭ
http://www.bbc.co.uk/languages/yoursay/language_and_identity/global_english/esperanto__easy_and_the_least_risks.shtml
Pli da ... listo
http://search.bbc.co.uk/search?uri=%2F1%2Fhi%2Fwales%2Fnorth_west%2F8376794.stm&go=toolbar&q=esperanto

"The Times"
http://www.timesonline.co.uk/tol/sitesearch.do?query=esperanto&turnOffGoogleAds=false&submitStatus=searchFormSubmitted&mode=simple&sectionId=674&x=19&y=8

"The Independent"
http://www.independent.co.uk/search/index.jsp?eceExpr=esperanto

Tion ĉi eblas uzi informante neesperantistojn kiuj scipovas la anglan.

Peeter Aitai

Peeter Aitai

to Estonio
Pri la gramatiko
--------------------------

Se ne sufiĉas la gramatiko instruata en la lernolibroj konsultu la
libron "Plena Analiza Gramatiko" aŭ la novan libron nomata "Plena
Manlibro de Esperanta Gramatiko".
La libron vi trovas por aĉeto en la Libroservo de UEA
http://katalogo.uea.org/katalogo.php?inf=7537
aŭ sur retpaĝo de la aŭtoro
http://bertilow.com/pmeg/index.html
(de tie eblas la retan version elŝuti ...)

Plena Analiza Gramatiko (1).jpg
Plena Analiza Gramatiko (2).jpg
Plena Manlibro de Esperanta Gramatiko.jpg

Peeter Aitai

to Estonio
Freŝa programero de BBC
2010-01-11
http://www.youtube.com/watch?v=INCr1bV8kGk

Peeter Aitai

to Estonio
Osmo Buller informas:

Gazetaraj Komunikoj de UEA
N-ro 357
2010-01-12

UNIVERSALA KONGRESO EN HANOJO EN 2012

La elekto de Hanojo kiel la urbo de la 97-a Universala Kongreso de
Esperanto en 2012 estis la plej rimarkinda decido de la Estraro de
UEA, kiu kunsidis en sia plena konsisto en la Centra Oficejo ekde la
10-a ghis la 12-a de januaro. Ghis la lasta momento ankau la korea
urbo Busan konkursis, kun alloga oferto, pri la rajto okazigi la
Kongreson, sed post longa diskuto la Estraro decidis favore al la
vjetnama chefurbo. La Esperanto-movado de Vjetnamio havas jam longan
historion, sed la Universalan Kongreson ghi gastigos por la unua fojo.

La nuna Estraro kunsidos ankorau komence de la chi-jara UK en Havano,
kie ghi tamen traktos nur lastajn teknikaj detalojn de la kongresa
programo. Kutime la Estraro havas plenkunsidon en Roterdamo en
marto-aprilo, sed chi-foje la kunsido estis plifruigita kaj okazis tuj
post la ceremonio por la publikigo de festlibro por Humphrey Tonkin.
La tradicia printempa kunsido farighis do vintra. La estraranoj devos
ankorau trakti kaj decidi pri multaj aferoj rete, char pro la frua
kunsidodato ekz. la financaj dokumentoj ne povis jam esti pretaj. Tio
lasis al la estraranoj pli da tempo por intershanghi ideojn interalie
pri stimulado de la nun okazanta diskuto pri nova strategia plano por
UEA. Tiurilate ili atendas multe pli da aktiveco de la komitatanoj,
sed ili klopodos pli vaste altiri ankau membrojn kaj aliajn
esperantistojn en la diskuton pri tiu dokumento, kiu devus difini la
plej irindan vojon por UEA dum la venontaj dek jaroj.

Kun Stefan MacGill, prezidanto de ILEI kaj ghia observanto che la
Estraro de UEA, oni parolis pri la plua evoluigo de la instrua agado.
La Estraro gratulis ILEI pro la sentebla plivigligho de ghia agado
post la pasintjara konferenco. Kun granda kontento oni notis la bonan
starton de la Esperanto-ekzamenoj lau la normoj de la Europa
Referenckadro. Pri tio raportis Katalin Kovats el edukado.net, membro
de la UEA-komisiono pri la novtipaj ekzamenoj. Por fina aprobo de la
Komitato oni sendos proponon pri gisdatigaj modifoj en la
interkonsento inter UEA kaj ILEI pri la instrua agado. La
interkonsento estis aprobita en la UK en Havano en 1990 kaj estos do
reviziita en la dua Havana UK. La propono estis jam aprobita de la
estraro de ILEI, kies komitato siavice traktos ghin en la
ILEI-konferenco en Matanzas.

Por la nova serio de elstaraj sciencaj verkoj, "Scienca Penso", en kiu
jam aperis "La origino de specioj" de Darvino, la Estraro aprobis
regularon kaj envicigis por aperigo kiel ghia dua titolo la verkon
"Lingvo kaj menso" de la fama lingvisto Noam Chomsky. Kiel observanto
de TEJO partoprenis la kunsidon la nuna TEJO-volontulo Alexandre
Baudry, kiu raportis i.a. pri la baldaua apero de la eldono 2010 de la
listo de gastigantoj de la Pasporta Servo kaj pri la planata grafika
reformo de la revuo "Kontakto".

* * * * *

Mi aldonas kelkajn retligojn por informoj:
http://eo.wikipedia.org/wiki/Vjetnamio
http://eo.wikipedia.org/wiki/Vjetnama_Pacdefenda_Esperantista_Asocio
http://eo.wikipedia.org/wiki/Esperanto-movado_en_Vjetnamio
Verda Mesaĝo el Vjetnamio
http://e.vea.vn/

Peeter Aitai

to Estonio
Aperis en YouTube niaj najbaroj, latvaj esperantistoj:
Gratulon!!!

Māra TIMERMANE - Reĝo
http://www.youtube.com/watch?v=pn2pbqVokFY

Biruta ROZENFELDE - Ora ŝlosilo
http://www.youtube.com/watch?v=5opZamYbWDI

Biruta ROZENFELDE - Vosteto
http://www.youtube.com/watch?v=TAobilQ52fg

Daurigu!!!

Peeter Aitai

to Estonio
Mi jxus ricevis leteron de Japanio kaj opinias inda gxin diskonatigi...

Solidareca mesagxo por la Virina Tago 2010
Estimata,
Se cxi denove sendita mesagxo gxenas vin, mi
petas pardonon, kaj vian komprenemon akcepti la
alvokon el Hirosximo.
Ni Hirosima Esperanto-Centro kiel unu el 19
organizoj sub la Plenuma Komitato de Internacia Virina Tago 2010
Hirosima lancxis la mesagxon, kaj jam ricevis 158 respondojn el 44
landoj pere de Esperantistoj en la mondo.
Ni petas vin responde doni vian mesagxon al ni, kaj se eble transdoni
la mesagxon al viaj geamikoj
gxis limdato la 20an, feb.
Mesagxo por Internacia Virina Tago 2010

Karaj virinoj en la mondo,
Nome de kunveno en Hirosima por la Internacia Virina
Tago 2010 ni sendas al vi elkoran saluton de amikeco.
Ni plenuma komitato konsistas el 19 organizoj kiuj cxiutage aktivas en
diversaj medioj por egalrajtoj inter viroj kaj virinoj, altigo de
virina posteno en la socio, konstruo de la socio de komuna partopreno
de geviroj, kaj paco. Ni havos kunvenon por la Internacia Virina Tago
en la 7a, marto, 2010.

Nun internacie levigxas altaj ondoj por "la mondo sen nuklearmiloj"
kordezirata de ni en Hirosima okaze de enoficigxo de s-ro Obama kiel
usona prezidento, kaj la sxangxo de japana registaro.
Sed, samtempe kreskas pli da dangxeroj, dislokigxoj de nuklearmiloj
kaj ties ebloj de uzado, kaj riskas Pakton de Ne-disvastigo de Nukleaj
armilo (NPT), solan
internacian kanalon klopodi al redukto de nuklearmiloj.
Nun ni staras cxe vojkruco por grava elekto cele al
realigo de paca la mondo.

La 6an de auxgusto, 2009, la urboestro de Hirosima en
sia Paca Deklaro apelis "Perspektivon 2020" realigi nuligon de
nuklearmiloj gxis la jaro 2020, kordeziron
de hibaksxoj "Neniu aliaj havu vivon de atombombitoj."
La Monda Konferenco de Urboestroj al Paco, al kiu pli
ol 3000 urboj apartenas el tuta mondo, klopodas por ke
la kunveno de reekzameno de NPT adoptu en la jaro 2010
la Protokolon de Hirosima-Nagasaki, kiu konkretigas la
"Perspektivon 2020." Ni el Hirosima responde al gxi luktas levi ondojn
de internaciaj vocxoj realigi nuligon de nuklearmiloj sur la tero.
Ni petas vin bonvole doni vian mesagxon, kiun ni en
la kunveno de la Virina Tago ekspozicios, kaj kune kun
vocxoj el Hirosima portos al la kunveno de reekzameno
de Pakto de Ne-disvastigo de Nukleaj armiloj en majo,
2010, en Novjorko, Usono.

S-ino ABE Kyoko, Prez. de Plenuma Komitato por la
Internacia Virina Tago 2010 Hirosima, kaj Municipo Hirosima

Kun guberniaj kaj urbaj organizoj: Arko de Hirosima/ Ligo de
WE-palaco/ Kina karavano/ Novjapana virina asocio/ Tutlanda ligo de
vartistoj/ Hirosima Esperanto-Centro/ Ligo de medicinaj sindikatoj/
Emerita sindikato/ Instruista laborsindikato/
Ligo de solaj patrino k infano (gubernia kaj urba)/
Laborsindikato de municipaj oficistoj/
Laborsindikato de urbaj oficistoj/ Ligo de patrinoj/
Ligo de lokaj virinaj asocioj de Hirosima/
Ligo de virinaj asocioj WE-Net/ Ligo de komercistoj/
Virina demokrata klubo/ YMCA.

Kontaktoadreso: s-ino OSIOKA Taeko osi...@mua.biglobe.ne.jp
Limdato kaj aliaj: gxis la 20a, feb. 2010.
Maksimume sur unu leterpapero. Ankaux viroj rajtas
akribi al ni. Nome de organizo tre bonvena.
Notoj petataj: nomo, sekso, agxo se eble, profesio,
logxloko (urbonomo)

Peeter Aitai

to Estonio
BBC

Ĉar intertempe estone en la estona gazetaro nenio aperis pri
esperanto, mi nun sendas al vi retligon al novaĵoj (anglalingvaj) en
BBC
http://news.bbc.co.uk/1/hi/wales/8501196.stm (2010-02-06)

Peeter Aitai

to Estonio
PASKO

Ĉar pasko ne estas novaĵo lau si mem, mi nun neniom komentas la
okazon. Tamen tre rekomendas rigardi
http://www.ikue.org/pasko2010/pasko2010.htm#ESPERANTISTOJ

kun bondeziroj
Peeter Aitai

Peeter Aitai

to Estonio
Pri akirado de mono por Esperanto:
===========================

Francesco Maurelli informas:

[komuniko]

La Esperantista entrepreno Kosmo Strategio Ltd. ĝoje anoncas ke ekde
la 1a de majo ekdeĵoros nova respondeculo pri italaj aferoj.
Sara Spano', kiu jam kunlaboras kun Kosmo ekde decembro 2011, akceptis
entuziasme surpreni tiun respondecon.
Tio signifas ke ŝi estos la ĉefa motoro malantau subvencipetoj kaj
projektmastrumado por organizoj kies lauleĝa registriĝloko estas
Italio.

Direktoro Bruĉjo Kasini ankau tre ĝojas pri la atingo de interkonsento
kun Sara: "Ŝi estas unu el la plej laboremaj homoj kiujn mi konas. Ŝia
laboro ĝis nun estas elstara kaj gravega por la sukceso de la firmao.
Ŝia plia engaĝiĝo estas simple plia certeco pri la profesinivelo de la
servoj kiujn Kosmo povas oferi".

Sara ankau prikomentis sian novan engaĝiĝon: "Mi certe estas tre
entuziasma pri tiu respondeco. Ekde kiam mi kunlaboras kun Kosmo, mi
rekonas tagon post tago ĝian grandegan valoron por la E-movado. Mi
plenaktive min dediĉos plezure al la plenumo de miaj novaj taskoj kaj
respondecoj".

Direktoro Francesco Maurelli klarigas: "Nia entrepreno estas
kreskiĝanta kaj la engaĝiĝo de tiom lerta homo kiel Sara en tiom
respondeca posteno estas klara signo de la graveco de la itala merkato
por nia entrepreno", komentis. Fakte ĉirkau kvarono de la klientoj de
Kosmo estas italaj, el kiuj pluraj estas eĉ neesperantistaj organizoj
kaj universitatoj.

Kosmo Strategio Ltd. estas skota Esperantista entrepreno kiu helpas
organizojn akiri subvenciojn por financi agadojn k aktivecojn. Ĝi
sukcese monpetis por financi la Italan Kongreson 2011 kaj 2012.
Partnerado inter Svisa E-Societo, Esperanto-France, Germana
Esperanto-Asocio k Kataluna E-Asocio estas nun realigata per 69.000-€a
subvencio. Nur en la lastaj monatoj, Kosmo Strategio Ltd. kontribuis
al projektpretigo de projektoj kiuj sume valoris ĉirkau 800.000 €, el
kiuj preskau duonmiliono da euroj celas la Esperanto-movadon.

Kosmo Strategio Ltd.
in...@kosmo.eu.com / ofi...@kosmo.eu.com
www.kosmo.eu.com

--
Francesco Maurelli

"sed homoj kun homoj", LLZ

Kiu demandas tiu eble ricevas.
Kiu ne demandas, tiu certe ne ricevas
Do ni demandu. Kaj ni helpu unu la alian por bonaj petiloj!

Peeter Aitai

to Estonio
EKSPOZICIO KAJ SIMPOZIO EN BAVARA ŜTATA BIBLIOTEKO

Okaze de la 100a dat-reveno de la morto de Prelato Johann Martin Schleyer (1831-1912), la aŭtoro de Volapük, kaj la 125-jara ekzisto de Esperanto Bavara Ŝtata Biblioteko (BŜB) en Munkeno aranĝos ekspozicion sub la titolo INTER UTOPIO KAJ REALO. Konstruitaj lingvoj en globalizita mondo. BŜB apartenas al la plej grandaj universalaj bibliotekoj de la mondo: ĝi posedas unu el la la plej riĉaj plan-lingvaj sortimentoj.

La solena malfermo de la ekspozicio okazos ĵaŭdon, la 14an de junio 2012, 19.00 h en la biblioteko (Ludwigstr. 16, D-80539 München, Germanujo) far D-ro Rolf Griebel, ĝenerala direktoro de BŜB. La biblioteka koruso prezentos kantojn en Volapük kaj Esperanto. Enkonduka referato pritraktos la temon „Kio estas kaj kiu-cele oni okupiĝas pri interlingvistiko?“

Vendredon, la 15an de junio, okazos tut-taga simpozio kun prelegoj de

Prof. D-ro Heiner EICHNER, Universitato de Vieno
Reinhard HAUPENTHAL, iama instru-komisiito por esperantologio kaj interlingvistiko, Universitato de Sarlando
D-ro Ulrich LINS, historiisto, Bad Godesberg
Mag. Herbert MAYER, gvidanto de la Kolekto por Planlingvoj kaj Esperanto-Muzeo de Aŭstria Nacia Biblioteko, Vieno
Prof. D-ro Gerhard F. STRASSER, Pennsylvania State University, Ludwig-Maximilian-Universitato, Munkeno

La prelegoj aperos libro-forme en volumo akompananta la ekspozicion (prezo: ĉ. 20,-- €).

Aliĝoj okazu jene:

1) por la solena malfermo: veranst...@bsb-muenchen.de
2) por la simpozio: baes.sek...@bsb-muenchen.de

En la reto sam-tempe okazos virtuala ekspozicio.
Detaloj en la germana kaj en Esperanto:

Detaloj en la angla:

Peeter Aitai

to Estonio
AKADEMIO de ESPERANTO

La 20-a Oficiala Informilo de AdE 2013-04-27 sciigas:

Nun la Akademio konsistas el 44 membroj:

Vilmos Benczik

Gerrit Berveling

Marek Blahuš

Marjorie Boulton

Renato Corsetti

Marcos Cramer

Probal Dasgupta

Michel Duc Goninaz

Rudolf Fischer

Edmund Grimley-Evans

Paul Gubbins

Lena Karpunina

Christer Kiselman

Boris Kolker

Ilona Koutny

Katalin Kovats

Erich-Dieter Krause

Harri Laine

Jouko Lindstedt

François Lo Jacomo

Anna Lowenstein

Ma Young-tae

Carmel Mallia

Stano Marĉek

Geraldo Mattos Gomes dos Santos

Aleksander
Melnikov
Carlo Minnaja

Paŭlo Moĵajev

Brian Moon

Nguyen Xuan Thu
Barbara Pietrzak

Sergio Pokrovskij

Otto Prytz

Baldur Ragnarsson

Ranganayakulu Potturu

Alexander Shlafer

Tsvi Sadan

Saka Tadasi

Humphrey Tonkin
Usui Hiroyuki

Amri Wandel

John Wells

Bertilo Wennergren

Yamasaki Seikô

.

Peeter Aitai

to Estonio
La bona nerekta informo pri Esperanto.
La informo montras kaj tion ke Esperanto ekzistas kaj daure estas uzata kaj ke la lingvo tiom popularas ke oni uzas la lingvon por variaj nomoj de alitema "komerco".

La franca revuo "Vestoj"
http://vestoj.com/
estis preteksto por informi en aliloka artikolo pri la nomo klarigante
" The Paris-based journal Vestoj (according to its website is the Esperanto word for clothing... "
http://fashionresearchnetwork.co.uk/portfolio/vestoj-review-on-fashion-and-shame/
(trad.: "Parizo-loka jhurnalo "Vestoj" (lau ilia interretpagho tio estas la Esperanta vorto por vestoj...")

Peeter Aitai

to Estonio
Lige kun tio ke mia aliro al Facebook estas malhelpata
Mi nun kreis "neston" por NOEF (Nord-Okcidenta Esperanto-Federacio (de Britio)) @ Google
https://groups.google.com/forum/#!forum/nord-okcidenta-esperanto-federacio

It is loading more messages.