BET-48

Peeter Aitai

to Estonio
BET - 48
Baltaj Esperanto-Tagoj ( 5-8 julio 2012 )

Rimarkinte en FB ke Prezidanto de EAE informis pri BET finnan esperantiston kaj sciante ke li informis pri tio moskvanojn jam 2 monatojn pli frue, mi skribis al Tõnu Hirsik demandante kiam li informos estonajn kaj baltajn esperantistojn. Responde li skribis (publikigis) sur mia FB-muro jenon:
"Saluton!
Plej fresxaj novajxoj pri BET-48.
La 15-an de decembro kunvenis en Tartu organiza grupo de BET-48 : Madis Linnamägi, Edda-Merike Pelt, Enn Ernits, Rein Zubsberg kaj Tõnu Hirsik. Madis Linnamägi proponis la 4-an de julio (unu tago antaux la Solena malfermo de BET-48 en Pala) organizi en Tartu unutagan interlingvistikan konferencon kies patrono estus Tartua Universitato. La ideo postulas ankoraux tralaboron. Pri tradicia parto de BET restas la datoj samaj; 05.07-08.07.2012 en Pala lernejo. Edda-Merike esploros ankoraux kelkajn detalojn pri lokaj prezoj kaj ni povas poste publikigi jam aligxilon.

Tõnu Hirsik"
(2011-12-26)

Ĉe Facebook ekestis nun grupeto "BET-48" sed ĝi ne estas publika kaj esperantistoj interesiĝantaj pri BET ne povas legi ion ajn tie
http://www.facebook.com/groups/272610932767188/

Pro tio eble indas denove uzi tiun ĉi google-grupon "Estonio"

Pala kompreneble estas fora "ursangulo" kies elektiĝon mi neniel kapablas diveni. (Pli bone tamen ol en Alutaguse Praarbaro!)
Sed ne estas mia tasko kritiki.
(Mi nur rememorigas ke en fino de BET-45 en Paikuse 2009 mi proponis ke mi antaŭpreparus BET-48 en urbo Pärnu. Tiam oni estis preskaŭ unuanime kontraŭ tio kaj firme anoncis ke la sekva estona BET okazu en Viljandi. Kio kaŭzis nun ŝanĝojn en planoj mi ne scias).
Antaŭ 3 monatoj mi ricevis de Madis Linnamägi jenan informon pri mia koncerna demando:
jes, venis la propono el Tallinn. Edda-Merike Pelt proponis aramgxi BET-48 plejparte en la regiono de Alatskivi.
Mi kun Enn Ernits rondveturis 06.10.11 en la regiono kaj trovis, ke la
lokoj (Pala lernejo kiel logxloko, palaco, Juhan Liiv, Anna Haava, Eduard Tubin ktp, ktp) tre bone taugas por BET.
Do, nun okazas interparoloj kun Tallinn (ktp) kaj kompilado de la
Informilo, baldau dissendota.
Amike
Madis

Informilon oni ne dissendis eĉ ĝis nun (estas jam januaro de 2012).

Do mi donu iujn informojn kion oni povas vidi en interreto

Pala estas malgrandeta vilaĝeto (196 loĝantoj) en Orienta Estonio 10 kilometrojn de Peipsi lago,
loko:: 58° 40′ N, 27° 2′ E
Pala
http://et.wikipedia.org/wiki/Pala
en Pala vald (komunumo de Pala)
http://et.wikipedia.org/wiki/Pala_vald
reta hejmpaĝo de Pala vald
http://www.pala.ee

Mapo:
http://mapcarta.com/27390422
(aŭ uzu ajnan satelitan mapon por Pala Parish)

En Pala estas Bazlernejo-infanfartejo je nomo de Anna Haava (loko de BET)
La lerneja hajmpaĝo
http://www.palapl.edu.ee
(en la lernejo oni faris pasintsomere konsiderindajn riparlaborojn, do la ejoj ŝajne estas bonordaj).

Fotoj pri la lernejo:
http://static.neljas.ee/apps/kalev_media/200810/200x200/303333_35828_IM008096.JPG
http://www.neljas.ee/est/jogeva/pala/?news=961121&category=1
http://static.neljas.ee/apps/kalev_media/200711/300x300/1763_Pala_kool_1.jpg
http://www.neljas.ee/est/jogeva/pala/?news=909360&category=47

Grave kompikigas aferon tio ke al Pala veturas de Tartu (tra Kallaste) nur 2 aŭtobusoj dumtage.
Vetureblojn (linio 986 de Tarbus OU) oni vidas ĉi tie:
http://www.bussireisid.ee/index.html?timm=1325429294 (Lähtekoht: "Tartu", Sihtkoht: "Pala")
Pala situas 48 km de Jõgeva kaj 50 km de Tartu. Tio estas tro malproksime por veturi per taksio.
Kiel oni solvos la transportajn problemojn mi ne imagas sed tio tre gravas ...

Mi havis grandan deziron partopreni tiun BET sed nun eĉ mi ne certas pri efektivebloj...

Ni tamen kunlaboru por sukceso, eĉ se la decidoj de la organizantoj ŝajnas senlogikaj kaj kontraŭas elementajn leĝojn de aranĝado de hobiaj eventoj...

Atendante novajn informojn pri BET
Peeter Aitai

Peeter Aitai

to Estonio
BET-48

En hieraŭa mesaĝo estas tajperaro en la ligilo de la lerneja interreta adreso. Jen la ĝusta:
http://www.palapk.edu.ee

Se la loko ne estas ankoraŭ definitive fiksita, bonvolu rememori kaj pripensi tion, kion mi estas klariginta pri lokoelekto en nuna tempo.
Ekzemple kial mi proponis iam ke BET okazu aŭ en Tallinn aŭ en Tartu aŭ en Pärnu kaj nur esceptookaze en iu alia grandeta urbo (Haapsalu, Viljandi k.a.)
vidu ekzemple
http://groups.google.com/group/estonio/browse_thread/thread/752fe29ace10909e/2bdefc986aeb7440
precipe la 8-an de sugusto 2009 je 2:13 PM
http://groups.google.com/group/estonio/browse_thread/thread/752fe29ace10909e/6d0800723927487b
ju pli izolita loko des pli bona devas esti programo kaj efektivigo de renkontiĝo mem. (Realo estas ke situacio daŭre ne pliboniĝis).
Ĉirkaŭo estu apoga...

Al homoj plaĉas
http://www.youtube.com/watch?v=cEcVnXlQQko
http://www.youtube.com/watch?v=gskITRdJk7A

De Pala al lago Peipsi estas 10 km.
Se restas Pala do endas organizi transporton tien
(Eble oni povas lupreni aŭtobuson de Pala vald (mi sendas al EAE nomon kaj personan telefonnumeron de la aŭtobusŝoforo))..

Ne eblas antaŭvidi, kia estos vetero dum BET, sed komenco de julio kutime havas tre bonan veteron.
Veteron oni povos vidi per:
http://www.ilmajaam.ee/j%C3%B5gevamaa/pala_vald/

Al Pala nepre kunprenindas ŝmiraĵoj kontraŭ kuloj.
( http://www.google.co.uk/search?hl=en&cp=7&gs_id=15&xhr=t&q=saaseto&pf=p&sclient=psy-ab&site=&source=hp&pbx=1&oq=saaseto&aq=f&aqi=&aql=&gs_sm=&gs_upl=&biw=1280&bih=587&cad=cbv&sei=j_kBT_eUMci3hQe3_cHeDQ#pq=saaseto+nd&hl=en&cp=16&gs_id=4l&xhr=t&q=s%C3%A4%C3%A4set%C3%B5rjevahend&pf=p&sclient=psy-ab&source=hp&pbx=1&oq=s%C3%A4%C3%A4set%C3%B5rjevahend&aq=f&aqi=&aql=&gs_sm=&gs_upl=&bav=on.2,or.r_gc.r_pw.,cf.osb&fp=3c19b6e5f907be2d&biw=1280&bih=587 )
Tio estu al BET-anoj aĉetebla surloke.

Espereble la organiza komitato donos informojn responde!

Peeter Aitai

Peeter Aitai

to Estonio
BET - 48

Pala
http://travelingluck.com/Europe/Estonia/J%C3%B5gevamaa/_589678_Pala.html#local_map

Por la organizantoj ankoraŭ iom da informoj en la estona:
Pala vallavanem Jozsef Weinrauch (rahvaliitlane)
http://www.tartupostimees.ee/414176/volikogu-nouab-pala-vallajuhilt-taandumist/
+
http://uudised.err.ee/index.php?06177368

Sed ne gravas por ni stato kaj ĝeneralaj opinioj de lokaj potenculoj
se ilia sinteno estas bona por okazigo de BET.

Kio gravas kaj kaŭzas mian maltrankvilon estas tio ĉu sufiĉas potenco
al esperantistoj okazigi BET tia ke la partoprenantaro ne enuu. Ja en
fora loketo mankas ekstertendaraj amuzebloj kaj ĉiu devas esti
konstante okupita (agrable okupita) per la programeroj.

Alvetureblo per publika transporto estas ecence memkomprenebla
antaŭkondiĉo. Sed ja eblas ke la organizantoj estas provizitaj per
nesciigitaj ebloj...

T.Hirsik publikigis sur mia FB-muro ke ne indas anticipa kritiko.
Mian zorgon kaj devon informi la organizantojn kaŭzas tio ke mi estas
fakulo, se eĉ malbona, tutegale tamen studinta tion (metodiko de
organizado...) en universitato.
Do miaj rimarkoj estas ne pro tio ke mi deziras kritiki, miaj rimarkoj
estas pro tio ke mi sentas moralan devon neprisilenti pri rimarkendoj.

SUKCESON al BET - 48 !!!

Peeter Aitai
.

Peeter Aitai

to Estonio
BET-48

Enretigitaj informoj:

"retpaĝo de BET-48"
http://www.perereisid.ee/est/bet48/

Informilo nr. 1
http://www.perereisid.ee/est/bet48/informilo11/

Ali
ĝilo
http://www.perereisid.ee/est/bet48/aligilo/

kontaktadreso:
be...@hot.ee

Mi jam ali
ĝis kaj partoprenos...

Peeter Aitai

Peeter Aitai

to Estonio
BET - 48
Okazis en Pala (Estonio).

Lau informoj ricevitaj de partopreninto (M.Soidla) partoprenis 44 esperantistoj.
Venis ili el 10 landoj.
El Estonio 16, Latvio 11, Litovio 4, Finlando 4, Luksenburgio 2, Romanio 2,
Svedio 2, Portugalio 1, Ruslando 1, Svislando 1.
(Lau Mai Soidla BET estis sukcesa)

Tõnu Hirsik (prezidanto de EAE) estas komentinta nur per ligo al la informoj de Esperanta Civito
http://www.esperantio.net/index.php?id=1980

Dume neklara restas la okazinta interlingvistika seminario/konferenco.
Neniu informo enreta troveblis (krom anonceto de Esperanta Civito).
Sur pagxo de Eesti Kultuuriseltside Uhendus videbla membrosocio Eesti Interlingvistika Selts  havas por kontaktoj nur mailadreson de Rusia retejo ( yor...@mail.ru ) ??? Ni esperu kaj atendu pliajn informojn de Madis Linnamägi...

Lau onidiroj BET estis organizita preskau plene nur per fortoj de Edda-Merike Pelt. Dankon!!!

Sekva BET okazos 2013 en Litovio. En Estonio estos BET denove post 3 jaroj dum 2015.

.

Peeter Aitai

to Estonio
BET - 48 kaj interlingvistiko

Pri la interlingvistika konferenco (tio devis esti en Tartua Universitato antaŭ BET sed okazis enkadre de BET en Pala).
Jen anonco de Esperanta Civito. (diras ke la organizanto estas Estona Interlingvistika Asocio (EIA)).
http://www.esperantio.net/index.php?id=1972
Pri interlingvistikaj aferoj mi daŭras miri:
Diplomon Academicus Ariste pro interlingvistikaj meritoj oni donis al Giorgio Silfer (tio estas pseŭdonimo, la vera nomo de la persono estas Valerio Ari).
La donanto estas Internacia Asocio de Interlingvistiko.
http://www.esperantio.net/index.php?id=1981
Mirigas min precipe: "La ĉefa scienca eldonaĵo de IAI estas la kajero "Interlinguistica Tartuensis""
Estas vero ke la personoj ligitaj kun la interlingvistikaj asocioj estas ĉefaj kontribuintoj de la kajeroj. Sed bonvolu ne miskomprenigi al publiko kvazaŭ tiu historie konata bona eldonaĵaro estas eldono de IAI!
Aŭ estas IAI nun akirinta rajtojn nomi sin eldonanto de tio ĉi...?
Pri la diplomo (kaj ebla misuzo de nomo de Paul Ariste) oni skribas rete en La Libera Folio
http://www.liberafolio.org/2012/la-civito-adoptis-la-anglan#1342282389

Laŭ mia kompreno BET-ojn en Estonio organizas EAE (kaj estas bone ne miksi agadojn portantajn miskompreneblojn kun agado de EAE).
Mi ĉiam konsideris BET-ojn kiel tre valoraj manifestacioj de nia movado kaj esperas ilian daŭriĝon.

Peeter Aitai

Peeter Aitai

to Estonio

BET - 48
=======

Fotoalbumo:
http://br12.atwebpages.com/120708/

Listo de partoprenintoj:
http://br12.atwebpages.com/120708/p28p520.html

(dankon al la fotisto enretiginta siajn bildojn)

Peeter Aitai