KAN man blive MEGET snottet af corona-virus ? - (Videnskab news samlet fra 1. januar 2022)

Science Newsfiles DATA-arkiv ...
https://sites.google.com/view/kall-science/files
https://sites.google.com/view/kall-science/files/23-xxx/23-277

-

Astronomibladet.dk http://www.astronomibladet.dk/ or
Videnskab.dk http://videnskab.dk/ or
DR, TV2 skriver, at ...

Vigtigste overskrifter:

Astronomer opdager den hidtil største struktur i Mælkevejen

Svensmark:
Supernova-eksplosioner styrer vores liv og klima på Jorden

-

Hvor mange kalendere er i funktion i verden?
https://videnskab.dk/kultur-samfund/hvor-mange-kalendere-er-i-funktion-i-verden

Kina, Danmark og Etiopien har vidt forskellige kalendere, men hvor
mange findes der egentlig i hele verden, og hvilke udfordringer
afføder det?

-

Dødelig varme og ekstremt nedbør: Sådan bliver verden, hvis
temperaturen stiger med 3 grader, ifølge forskerne
https://videnskab.dk/naturvidenskab/doedelig-varme-og-ekstremt-nedboer-saadan-bliver-verden-hvis-temperaturen-stiger-med

»Det er meget sandsynligt, at vi når 3 grader,« siger norsk
klimaforsker.

-

Kæmpe rumteleskop når kritisk milepæl - folder solskjold ud
4. jan. 2022, 22:23
https://nyheder.tv2.dk/samfund/2022-01-04-kaempe-rumteleskop-nar-kritisk-milepael-folder-solskjold-ud

+

DR S177 ons 05 jan 08:33:47
4.januar dr.dk/nyheder 22:28

RUMTELESKOP HAR FOLDET SOLSKJOLD UD
Folkene bag James Webb-teleskopet har
formentlig draget et lettelsens suk, da
det stod klart, at det var lykkedes at
få foldet solskjoldet ud.

Det er på størrelse med en tennisbane,
og det er afgørende for, at det
sensitive teleskop kan opfange signaler
fra de objekter i universet, der er
længst væk.

Faktisk er der fem lag i solskjoldet,
der alle skulle foldes ud enkeltvis, og
de har hver især en tykkelse som et
menneskehår, skriver BBC.

Nu begynder så arbejdet med at få
teleskopets spejl på plads.

https://www.dr.dk/nyheder/seneste/stort-som-en-tennisbane-og-saa-tyndt-som-et-haar-rumteleskop-har-foldet-solskjold-ud

-

Kritisk milepæl er nået: James Webb-teleskopets solsejl er foldet
ud
https://videnskab.dk/teknologi-innovation/kritisk-milepael-er-naaet-james-webb-teleskopets-solsejl-er-foldet-ud

-

Astronomer opdager den hidtil største struktur i Mælkevejen
https://videnskab.dk/naturvidenskab/astronomer-opdager-en-af-de-hidtil-stoerste-strukturer-i-maelkevejen

55.000 lysår væk fra Jorden – på den anden side af Mælkevejen –
har et hold astronomer fundet en af de hidtil største og længste
strukturer kendt af mennesker.

-

Spejlet på rumteleskop har foldet sig ud
8. jan. 2022, 22:50
Opd. 8. jan. 2022, 23:25
https://nyheder.tv2.dk/udland/2022-01-08-spejlet-pa-rumteleskop-har-foldet-sig-ud

2022-01-08 kl. 23:51
Spejlet på James Webb-rumteleskop har foldet sig ud
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/spejlet-paa-james-webb-rumteleskop-har-foldet-sig-ud

-

Svensmark:
Supernova-eksplosioner styrer vores liv og klima på Jorden
10. jan 2022 kl. 11:49
https://ing.dk/artikel/svensmark-supernova-eksplosioner-styrer-vores-liv-klima-paa-jorden-253339

»En bekræftelse af Svensmarks ideer vil svare til intet mindre
end et paradigmeskift svarende til pladetektonikken i geologien
eller evolutionen i biologien,« siger geologiprofessor Claudio
Gaucher om de seneste resultater fra den danske astrofysiker
Henrik Svensmark.

-

Hvad gør vi, hvis en komet har kurs mod Jorden?
https://videnskab.dk/teknologi-innovation/hvad-goer-vi-hvis-en-komet-har-kurs-mod-jorden

I forbindelse med den nye film ‘Don’t Look Up’ har Videnskab.dk
undersøgt, hvordan det står til med virkelighedens muligheder for
at reagere på asteroider og kometer på vej mod Jorden.

-

For første gang nogensinde: Forskere observerer stjerneeksplosion
fra start til slut
https://videnskab.dk/naturvidenskab/for-foerste-gang-nogensinde-forskere-observerer-stjerneeksplosion-fra-start-til-slut

-

Sjældent afrikansk sprog kan gemme nøglen til at forstå
skriftsystemers udvikling
https://videnskab.dk/kultur-samfund/sjaeldent-afrikansk-sprog-kan-gemme-noeglen-til-skriftsystemers-udvikling

-

Afkræftet: Meteorit fra Mars fundet i 1984 er ikke bevis på liv i
rummet
https://videnskab.dk/naturvidenskab/debunked-meteorit-fra-mars-fundet-i-1984-er-ikke-bevis-paa-liv-i-rummet

Nye undersøgelser af den 4 milliarder gamle meteorit har til
gengæld afkræftet de ellers så spektakulære teorier. Små prøver
fra meteoritten viste nemlig, at sporene af kulstof ikke indikerer
liv, men i stedet er opstået, fordi vand har skyllet over stenen
i en lang periode.

-

Hvorfor er der ikke antistof i universet?
https://videnskab.dk/naturvidenskab/hvorfor-er-der-ikke-antistof-i-universet

Moderne fysik giver en god forståelse af universet, men det
manglende bevis for antistof er årsag til stor mystik blandt
astrofysikere.

Universet, som vi kender det, burde faktisk slet ikke eksistere.

I stedet for planeter, stjerner og galakser burde universet ikke
indeholde andet end stråling.

Det er en konsekvens af den moderne fysik.

Så alene den kendsgerning, at vi kan skrive dette, viser, at selv
om moderne fysik giver en god beskrivelse af universet, så er der
noget helt fundamentalt, vi ikke forstår.

-

Niels Bohr fysiker giver sit bud: Sådan flyver ufoer ...hvis de
findes
17. jan 2022 kl. 09:51
https://ing.dk/artikel/hvis-nu-findes-ufoer-hvordan-flyver-de-sa-253464

Holder fysikkens love?

-

Interkøn: Livet med både mandlige og kvindelige kønstræk er fyldt
med modgang
https://videnskab.dk/kultur-samfund/interkoen-livet-med-baade-mandlige-og-kvindelige-koenstraek-er-fyldt-med-modgang

14 personer fortæller om isolation og mobning, fordi de er født
med en tilstand, der medfører fysiske træk fra begge køn.

Kommentar:

Den svenske psykiater Cullberg taler om, at vi som mennesker BÅDE
skal have udviklet vores feminime OG maskuline karaktertræk i en
og samme person, for at vi kan blive *helstøbte* personligheder!

Mit råd til mennesker, der tumler med disse problemer, er at gå
på *opdagelse* og undersøge deres *sande* natur (og dermed
personlighed).

Og INGEN tager vel skade af at finde ud af ens kærlighedssprog,
vel ?

Apropos ...

Og ihukom følgende:

Hvis alle blomsterne på marken kun er røde; bliver det da ikke et
ret *kedeligt* univers at leve i?

*Glæd* dig derfor over naturens *mangfoldighed* ... :-)

-

Helt ufatteligt tal: Forskere beregner antallet af sorte huller i
universet
https://videnskab.dk/naturvidenskab/helt-ufatteligt-tal-forskere-beregner-antallet-af-sorte-huller-i-universet

40 trillioner - eller 40.000.000.000.000.000.000, lyder det
enorme tal.

Kommentar:

Jeg har ladet mig fortælle, at ...

Der findes ca. ligeså mange galakser i Universet som stjernesole
i vor ngalakse Mælkevejen. Og i Mælkevejen er der ca. 200 mia.
stjernesole.

Og hvis så der i hvert fald findes ét sort hul i centrum af hver
galakse, da er der så i alt ca. 200 mia. sorte huller.

Men ...

Så findes der OGSÅ et utal af mindre sorte huller - antagelig vis
mange - i hver galakse. Disse dannes når en stjerne kollapser og
bliver til endnu tungere emner end neutronstjerner.

Og dette giver så til sammen ca. ...

1000 (?) * 200 mia = 2 * 10^14

Forskernes tal er på ...
40 trillioner - eller 40.000.000.000.000.000.000

Dette svarer til 4 * 10^16

Nå da da!

Så tog jeg gruelig fejl mht. min vurdering af 1000 (?).

Regnestykket bliver da ca. på ...

(4 * 10^16) / (2 * 10^11) = 200.000

200.000 sorte huller i hver galakse!

Hmm ...

Kan det nu passe?

(200 * 10^9) / 200.000 = 1.000.000

Skulle ca. hver million stjernesol i vor galakse være et sort
hul?

(
Min vurdering var (på baggrund af intuition) ca. ...
(200 * 10^9 / 1000 = 200 * 10^6)
Min vurdering var (på baggrund af intuition) ca. et sort hul for
hver 200 millioner stjernesole i galaksen!
Delta:
200 * 10^6 / 1000 = 200.000
Min vurdering var altså ca. 200.000 gange mindre end forskernes!
)

Tja ...

Det er da muligt!

-

Hej NG,

Jeg har nu været syg i henved en uge med utrolig meget snot i
næsen!

KAN man blive MEGET snottet af corona-virus (eller hører det til
absolut en undtagelse) ?

See perhaps also ...

How to build Your own radio-telescope and radio-lighthouse
Sådan bygger du dit eget radio-teleskop og radio-fyrtårn
https://sites.google.com/site/kallast08/

Og knæk evt. SETI-koden ...
https://sites.google.com/site/setiv103/home
https://sites.google.com/site/setiv103/home/seti-test-program

(Signalet skal snart "affyres" ud i Rummet til bl.a. Andromeda-tågen,
vor nærmeste nabo-galakse, M31.)

Meget af koden er allerede brudt, så opgaven er forholdsvis nem!

Den, der kommer først til mølle, vinder hovedpræmien på 10.000 dask!
(Der kan også vindes 1000 dask på mindre del heraf!)

Så ... Why not (tjene nogle hurtige penge) ? ... :-)

Last OUTPUT: 23201 <61b1e98e$0$692$1472...@news.sunsite.dk>
https://groups.google.com/g/dk.test/c/MRWueyeFrn8/m/H2LMWDhsCAAJ
Website https://sites.google.com/view/kall-tree File no 23277

Subject: KAN man blive MEGET snottet af corona-virus ? -
Date: Thu, 20 Jan 2022 10:36:21 +0100
23277 <61e92d19$0$705$1472...@news.sunsite.dk>
https://sites.google.com/view/kall-science/files/23-xxx/23-277
https://groups.google.com/g/dk.videnskab/c/S7Caq75SqAY/m/f8HpvoPoAAAJ

> [...]

> næsen!
>
> KAN man blive MEGET snottet af corona-virus (eller hører det til

Subject: Jeg betvivler IKKE, I Kannibaler, Jeres MANGLENDE evne
hvad angår det at overleve (i atomalderen), fordi ... -
Re: News 2021-11-01, 1552 days to global Nuclearwar
Date: Wed, 10 Nov 2021 13:26:19 +0100
23159 <618bba6c$0$702$1472...@news.sunsite.dk>
China (Cannibalistan)
https://sites.google.com/view/kall-china/files/23-xxx/23-1xx/23-159
Origin And Evolution Of Life in the Universe
(Livets oprindelse og udvikling i Universet)
https://sites.google.com/view/kall-science/topic/origin-and-evolution-of-life/23-159
https://groups.google.com/g/dk.politik/c/kCPVS9MrXNg/m/K6e7Q4RGBAAJ
https://groups.google.com/g/dk.videnskab/c/wiEpD9MXhcA/m/JmbWThGOCQAJ

> Jeg betvivler IKKE, I Kannibaler, Jeres MANGLENDE evne hvad
> angår det at overleve (i atomalderen), fordi ...
>
> Det kræver *selvbeherskelsens* kunst!
>
> Og ...
>
> OM det så også er forklaringen på, HVORFOR vi tilsyneladende
> INTET hører fra andre civilisationen ude i Verdensrummet
> (herunder andre galakser)?
>
> Tja ...
>
> Noget kunne desværre godt tyde på, at biologisk liv har den
> kedelige tendens at begå kollektivt selvmord som bagsiden af
> medaljen mht. Darwins evolutionsteori!

+

Subject: Letter to Psykopatus-Putin (Psychiatric consultation) -
Re: News 2022-01-01, 1491 days to global Nuclearwar+suicide
Date: Tue, 18 Jan 2022 07:54:47 +0100
23271 <61e6643a$0$699$1472...@news.sunsite.dk>
Russia (Psychopath-istan + Kleptokratistan)
https://sites.google.com/view/kall-russia/files/23-xxx/23-2xx/23-271
Rogue States (Slyngelstater, Slyngel-banden)
https://sites.google.com/view/rogue-states/files/23-xxx/23-2xx/23-271
Psychiatric diagnosis, Psychopathy (Psykopati)
https://sites.google.com/view/kall-science/topic/psychiatric-diagnosis/psychopathy/23-271
https://groups.google.com/g/dk.politik/c/ichDYFoEV90/m/_GNvEG30AwAJ

+

Subject: INGEN her har vanvittige drømme om at invadere Moder
Rusland. Det er KUN noget, der foregår i patientens hoved! -
Re: News 2022-01-01, 1491 days to global Nuclearwar+suicide
Date: Thu, 20 Jan 2022 07:58:57 +0100
23276 <61e90835$0$705$1472...@news.sunsite.dk>
Psychiatric diagnosis, Psychopathy (Psykopati)
https://sites.google.com/view/kall-science/topic/psychiatric-diagnosis/psychopathy/23-276
https://groups.google.com/g/dk.politik/c/ichDYFoEV90/m/AGbWn9CRBAAJ

> [...]
> vil kunne ramme mål i byen med landdistanceraketter. Det
> fortæller militæranalytikeren Rob Lee fra Foreign Policy Research
> Institute.
>
> Kommentar:
>
> HVIS Rusland bomber Kiev, så har ukraine vel også ret til at
> bombe Moskva, ikke sandt?
>
> Fornemmer vi her optakten til 1. Verdenskrig - eller rettere sagt:
> Optakten til 1. Verdenskrigs variant no 117 ?
>
> STOP dette glade *vanvid*, Putin. Du er ved at sætte hele verden
> i brand! Du er syg og BØR søge lægehjælp OMGÅENDE!

Hvor MANGE snotunger ... øh ... snotklatter findes der i Universet ?

:-)

Website https://sites.google.com/view/kall-tree File no 23278