Ord, der skal ihukommes (vedr. bl.a. Ødipus-komplekset)

Ord, der skal ihukommes (vedr. bl.a. Ødipus-komplekset):

File 22.425 ...
https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/excorsismus/22-xxx/22.425

Google-auto-translation:
From Danish to English (and many other languages)...
http://translate.google.com/translate?hl=en&sl=da&tl=en&u=https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/excorsismus/22-xxx/22.425

-

"Jesus-loves-you" (Mogens Kall) skrev ...

Subject: Ord, som skal ihukommes -
Was: Nordkoreas diktator Kim Jong-il fik et slagtilfælde, siger
den franske læge Roux. Next the psychopath Mugabe, ET ?
Date: Sat, 13 Dec 2008 18:31:31 +0100
08209 news:gi0rih$2qpd$1...@newsbin.cybercity.dk
https://sites.google.com/site/kallfiles0000/08-000/08-2xx/08-20x/08-209
http://groups.google.com/group/dk.livssyn.kristendom/msg/2a675b660ecff554

> [...]
> værdier ?
>
> Forældrenes kompromiser!
>
> Det kaldes generationsforfald.
>
> Den hjælper os til at forstå, hvordan vore forældre formede os,
> og varsler, hvordan vores forpligtelser - eller mangel på dem -
> vil forme vores børn.
>
> Forældre, I må blive de første til at tage fat.
>
> Giv jeres børn dybe åndelige rødder så tidligt som muligt.
>
> Så vil de, hvis de gør oprør, have erindringerne og værdierne at
> vende tilbage til.
>
> Fortæl dem ikke kun om Gud, men vær dagligt et forbillede for dem

Hmm ...

Da jeg i går læste min andagt fra 'Et Ord til dagen'
http://www.ucb.dk/dagensord/index.php?

(
NB!
Andagtsteksten nedskrevet og trykt i andagtshæfte *FØR* tirsdag
den 26. maj 2020.

Onsdag 12. august 2020

Tilgiv og kom videre (2)

"... Ingen, der lægger sin hånd på ploven og ser sig tilbage,
er egnet for Guds rige."
Luk 9,62

Hvis du er klog, gør du fire ting:

1)
Fokuserer på vejen foran dig. Ved at kikke i bakspejlet i stedet
for at se, hvad der er foran, vil du gå glip af det næste
vejsving og ende i en grøft. Fokuser på det faktum, at du
overlevede, og at du har lært af din oplevelse. Gud holdt på dig
af en grund; find den og læg dit liv i den.

2)
Hold op med at led efter lette svar. Besøg en hvilken som helst
boghandel, og du kan finde hylder stoppet med titler, der lover
ti lette trin til økonomisk velstand, fem problemfri nøgler til
succes eller tolv enkle strategier til sundhed, rigdom og succes
i livet. Beklager, det fungerer ikke på den måde. Livet er hårdt,
og dybt inde ved vi, at alle disse forenklede tilgange ikke
fungerer. Men det faktum, at dit liv er vanskeligt, betyder ikke,
at du er på den forkerte vej. Som den gamle prædikant sagde:
"Hvis du aldrig står ansigt til ansigt med Djævelen, er det fordi
du går i samme retning som ham."

3)
Bliv på din vej - ikke alle vil gå med dig. Nogle af dine
nærmeste venner er mennesker, der aldrig vil ændre sig, og de kan
ikke lide dem, der gør. Din beslutning om at ændre dig betyder
ikke, at de vil gøre det samme. Ikke desto mindre må du være
forpligtet til at vokse, udvide din kundskab og erfaring og gå
videre til det næste niveau i livet.

4)
Tro på dig selv - det gør Gud! Når nogen fortæller dig, at du
aldrig vil føre det til noget, skal du smile og fortsætte. Gud
alene kender dit potentiale, og hvis du er villig til at stole på
ham og arbejde hårdt, vil han hjælpe dig med at opfylde det. I
sidste ende er succes et argument, som dine fjender og kritikere
ikke kan tilbagevise.

=== citat slut ===

Nøgleord/Keywords:
"Hvis du aldrig står ansigt til ansigt med Djævelen, er det fordi
du går i samme retning som ham."

News:dk.videnskab
News:dk.videnskab.psykologi
News:no.kultur.folklore.ufo
Subject: ET-Copyrigth: Sodom/Egypt (Rev 11,= Crater/Sphinx -
Re: Arrival: -210.160 years ? -
Re: Found Big Bang 440 (Place of the Temple Mount, Jerusalem) -
Re: Hypotese-forslags-ændring 2 -
Re: Rekonstruktion, version 1 -
Re: Abraham-koden
Date: Thu, 13 Aug 2020 08:14:30 +0200
22419 news:5f34da4a$0$692$1472...@news.sunsite.dk
https://sites.google.com/site/abraham175code/files/22-xxx/22-4xx/22-41x/22-419
https://groups.google.com/d/msg/dk.livssyn.kristendom/1RjZ4SkaHSk/fmoGR292BQAJ
https://groups.google.com/d/msg/dk.politik/5sb1YlAiigU/eYY8L1G7AQAJ
https://groups.google.com/d/msg/dk.videnskab/J5vLg962edQ/pRJjjtmdCQAJ
https://groups.google.com/d/msg/dk.videnskab.psykologi/z6vB29mfipY/tGrCORa7AwAJ
https://groups.google.com/d/msg/no.kultur.folklore.ufo/bSeKgCdhenk/XqTIMPeKAwAJ

> -
>
> "Other" news:
>
> (Interrupt from Doktor-Freud:)
[ ... ]

https://sites.google.com/site/snufo000/home/stem-paa/sandheds-undersoegelses-kommissionen

> )

=>

Da jeg i går læste disse ord (og ihukom det ovenfor stående for
henved 12 år siden, skrevet dengang på baggrund af et tragisk
familieopgør, hvor det var blevet nødvendig for mig at sige til
mig selv, at nu har du lagt hånden på ploven i Guds Rige, og så
må den anden MEGET *kontrollerende* person - så det nærmest er
SYGELIGT - sejle sin egen sø, men jeg skal altså nu en helt anden
vej), da tænkte jeg:

Hmm ... (memory on from) ...

https://www.biblegateway.com/passage/?search=eph+6.12&version=BPH

Efeserne 6:12, Bibelen på hverdagsdansk

Den kamp, vi står i, er jo ikke mod mennesker, men imod
åndelige magter, autoriteter og herskere i denne mørke
verden, mod en hær af onde ånder i himmelrummet.

Det sku' ikke undre mig, om djævelen nu har tænkt sig endnu et
*bagholdsangreb* ; altså underforstået, at andagtsteksten *sladrede*
herom INDEN selve angrebet fandt sted, apropos det *profetiske*
element i andagtsordene, at Guds Ånd *forberedte* en på at møde
modstand, så det ikke kom som et chok for en, når angrebet satte
ind!

Og ganske rigtig oplever jeg så nu her til eftermiddag, at
djævelen dolkede en i ryggen!

"HVIS du NÆGTER at *tilbede* mig, så vil jeg gøre livet vanskeligt
for dig med modstand her og der og alle vegne. Selv din familie
vil jeg vende mod dig og bruge dem som våben, for at få dig ned
med nakken!", kunne man nærmest høre djævelen sige!

Jesus har jo sagt, at ...

https://www.biblegateway.com/passage/?search=+Mat+10.37-38&version=DN1933
Matthæus 10:37-38, Dette er Biblen på dansk

Den, som elsker Fader eller Moder mere end mig, er mig ikke
værd; og den, som elsker Søn eller Datter mere end mig, er
mig ikke værd;

og den, som ikke tager sit Kors og følger efter mig, er mig
ikke værd.

Se tillige ...
https://www.biblegateway.com/passage/?search=Luk+12.51-53&version=DN1933

Djævelen har - som bekendt - MANGE måder at forsøge at *afspore*
Guds plan (for dit liv)!

Amen ?

-

BREAKING News:

I dag så jeg i avisen (inden mit stævnemøde med djævelen) bl.a.
følgende:

=== "citat" start ===

På et STORT billede sad der to tosser på et bjerg - om det var
Mount Blanc eller Mount Everest, ved jeg ikke, men ...

De var begge iført HVIDE klæder!

=== "citat" slut ===

Og ...

Hvis jeg ikke husker helt forkert, så er farvekoden for hvid = 9
http://cubus-adsl.dk/elteknik/opslag/modstandes_farvekode.php

Så ...

Tilsammen sagde de 2 tosser altså: 99, apropos ...

Afstanden på 99 fra Sfinksen i Egypten til Krateret i Mexico ...
https://sites.google.com/site/abraham175code/

(
Gaqd vide OM de 2 tosser, nu også var så tossede, som nogen
sagde? ... :-)
)

Nå, men ...

Tilbage til "Tour de France" og dagens etape (jagt på 193) ... :-)

Last OUTPUT: 22300 news:5e989f19$0$697$1472...@news.sunsite.dk
https://groups.google.com/d/msg/dk.test/MRWueyeFrn8/OasB9-6uAQAJ
Website https://sites.google.com/site/kalltree1 File no 22425

BREAKING News:
Israel og De Forenede Arabiske Emirater indgår fredsaftale:
'Det er altså historisk'
+ Heaven-Break -
Re: Ord, der skal ihukommes (vedr. bl.a. Ødipus-komplekset)

File 22.426 ...
Close Encounters of the Third Kind
(Dating, Nærkontakt af 3. grad, Stævnemøde)
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/issues/close-encounters-3-kind/22-xxx/22-426
Mideast Peace Process, Oslo Accords (OSLO-Fredsprocessen)
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/issues/mideast-peace-p/22-xxx/22-426
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/countries/israel/22-xxx/22-426
https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/excorsismus/22-xxx/22-426

Google-auto-translation:
From Danish to English (and many other languages)...
http://translate.google.com/translate?hl=en&sl=da&tl=en&u=https://sites.google.com/site/kallpol4/home/issues/close-encounters-3-kind/22-xxx/22-426

-

Subject: Ord, der skal ihukommes (vedr. bl.a. Ødipus-komplekset)
Date: Thu, 13 Aug 2020 16:40:41 +0200
22425b news:5f3550ed$0$689$1472...@news.sunsite.dk
https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/excorsismus/22-xxx/22-425
https://sites.google.com/site/kallscie/home/psychology/oedipus-complex/22-425
https://groups.google.com/d/msg/dk.livssyn.kristendom/LwYAgpnS9WE/FzC7kA6SBQAJ
https://groups.google.com/d/msg/dk.videnskab.psykologi/HOwtf_KlRvQ/BqDNlbXWAwAJ
Interrupt from '*Fools* of Christ, International':

Idioten, der har skrevet dette indlæg vrøvler!

Fordi ...

Alle (i "Tour de France") ved jo udemærket godt, at det er en fin
hentydning til noget angående Abraham-99 (dengang Herren sendte
ild ned fra Himlen og *UDSLETTEDE* Sodoma)!

Og ...

Samtidig er det afstanden fra Sydamerika (dér, hvor kontinentet
passer som en puslespilsbrik ind i Afrika) og op til asteroide-
Krateret i Mexico (dengang for 65 millioner år siden, hvor *ALT*
ligesom Sodoma blev udslettet)!

> (
> Gaqd vide OM de 2 tosser, nu også var så tossede, som nogen
> sagde? ... :-)
> )

Interrupt from ...

22397 news:5f2f5d43$0$700$1472...@news.sunsite.dk

> Ævle-partiet!

https://sites.google.com/site/snufo000/home/stem-paa/adamski-aevle-partiet

RETTELSE:

(Der skulle vist nok ha' stået:)

Og det var jo slet ikke så tosset, vel ? ... :-)

Interrupt from ...

Gør-mod-andre,-hvad-du-ønsker,-andre-skal-gøre-mod-dig-partiet
https://sites.google.com/site/snufo000/home/stem-paa/goer-mod-andre--hvad-du-oensker--andre-skal-goere-mod-dig-partiet

Message:

https://www.biblegateway.com/passage/?search=2+Pe+3.9&version=BPH

2 Peter 3:9, Bibelen på hverdagsdansk

Det er ikke, fordi Gud er langsom til at opfylde sit løfte,
sådan som nogle mener. Men han er uhyre tålmodig over for
menneskeheden, fordi han ikke ønsker, at nogen skal gå
fortabt, men at alle kan få lejlighed til at tage afstand fra
deres synd og tage imod hans frelse.

Det handler om *at REDDE "får"* op af brønden, og helst INDEN de
drukner!

Amen ?

> Nå, men ...
>
> Tilbage til "Tour de France" og dagens etape (jagt på 193) ... :-)
>

> Med venlig hilsen,
> Mogens Kall, The servant of Michael.

Om ødipus-komplekset inkluderer noget *manipulerende* ?

Ja, det tror jeg faktisk, fordi ...

Barnet HAMRER jo en kile ind mellem mor og far (fordi denne gerne
vil ha' mor for sig selv mhp. at spejle sig i hendes opmærksomhed)!

(
Sammenlign med ... (Guds Ord ?) ...

https://www.biblegateway.com/passage/?search=+Mat+19.6&version=DN1933

Matthæus 19:6, Dette er Biblen på dansk

(Jesus siger:)

Således er de ikke længer to, men et Kød. Derfor, hvad Gud
har sammenføjet, må et Menneske ikke adskille."

I så fald:

Ordet *blackmail* "strejfer" mit sind!
)

Alle mødre kan så begå den fejl at tilbyde barnet beskyttelse i
hendes skørt (mig beskytte dig mod den farlige rival; altså
faderen)), men det kan få den sørgelige *konsekvens* at det
forhindrer (eller forsinker) barnets *selvstændighed*!

Hvorfor ?

Fordi et barn BØR spejle sig i BEGGE forældres opmærksomhed (og
ikke blot moderens eller faderens)!

Amen ?

Hmm ...

Spørgsmål til doktor Freud:

Kan man ligefrem blive *redukseret* til blot at være en skygge af
sig selv (og ALDRIG helt finde sit sande 'Jeg'; den *ægte*
identitet) ?

Og hertil svarede doktor Freu...

BREAKING News:

(News from the Frontline)

(Doktor Freuds) *Orienteringspunkt*:

[...]

+

https://www.biblegateway.com/passage/?search=+Jos+6&version=BPH

Josua 6, Bibelen på hverdagsdansk

... (Jeriko) ...

=>

https://www.biblegateway.com/passage/?search=2+Kor+10.5&version=DN1933

2 Korinterne 10:5, Dette er Biblen på dansk

idet vi nedbryde Tankebygninger og al Højhed, som rejser sig
imod Erkendelsen af [Sandheden° - Was: Gud], og tage enhver
Tanke til Fange til Lydighed imod [Sandheden°/Vejen°/Livet° -
Was: Kristus]

News:

From: The Times of Israel (Newsletter)
Date: tor. 13. aug. 2020 kl. 17.02, GMT 15:02
Subject: BREAKING NEWS: Historic peace agreement reached between
Israel and UAE — Trump

Historic peace agreement reached between Israel and UAE — Trump

By Joshua Davidovich

Israel agrees to suspend West Bank annexation bid in exchange for
normalization with Gulf nation, US president says

=>

UAE and Israel announce they’re establishing ties; Israel
suspending annexation

Netanyahu hails start of a new era, hails Trump for brokering
deal; settlers fume; Kushner predicts other states will follow;
Abbas recalls PA’s envoy from Abu Dhabi

By Joshua Davidovich Today, 2:08 pm
https://www.timesofisrael.com/liveblog-august-13-2020/

+

Fra: DR Nyheder (Nyhedsbrev)
Date: tor. 13. aug. 2020 kl. 20.27 (GMT 18:27)
Subject: Israel og De Forenede Arabiske Emirater indgår
fredsaftale: 'Det er altså historisk' / ...

Israel og De Forenede Arabiske Emirater indgår fredsaftale: 'Det
er altså historisk'

Emiraterne bryder et kæmpe tabu ved at indgå en aftale med Israel,
siger DR's korrespondent.

=>

Israel og De Forenede Arabiske Emirater indgår fredsaftale:
'Det er altså historisk'

Emiraterne bryder et kæmpe tabu ved at indgå en aftale med Israel,
siger DR's korrespondent

Af Sean Coogan
I går kl. 18:34 | opdateret I går kl. 21:47
https://www.dr.dk/nyheder/udland/israel-og-de-forenede-arabiske-emirater-indgaar-fredsaftale-det-er-altsaa-historisk

DR S176 tor 13 aug 23:42:21
13.august dr.dk/nyheder 18:34

ISRAEL OG EMIRATERNE INDGÅR AFTALE
Israel og De Forenede Arabiske Emirater
har i dag indgået en aftale, der fører
til fuld normalisering af de
diplomatiske relationer mellem landene.
Det gør Emiraterne til det første af de
såkaldte golf-lande til at indgå
diplomatiske forbindelser med Israel.
- Under en telefonsamtale med præsident
Trump og premierminister Netanyahu blev
en aftale indgået om at stoppe
yderligere israelsk annektering af
palæstinensiske territorier, siger
Emiraternes kronprins, Sheikh Mohammed
Bin Zayed.
I en fælles udtalelse fra de to lande
samt USA står der, at Israel har
indvilget i "at suspendere planer om
erklæring af suverænitet" over områder
på Vestbredden.

+

From: United with Israel (Newsletter)
Date: tor. 13. aug. 2020 kl. 21.17 (GMT 19:17)
Subject: Historic: Israel Announces Official Ties with United
Arab Emirates; Israel Cures First 3 Patients with Passive Corona
Vaccine; Young Israeli TikTok Star Defies Gravity

=>

HISTORIC: Israel Establishes Official Ties with United Arab
Emirates

Aug 13, 2020
https://unitedwithisrael.org/historic-announcement-israel-establishes-official-ties-with-united-arab-emirates/

+

Fra: The Jerusalem Post (newsletter)
Date: tor. 13. aug. 2020 kl. 21.26 (GMT 19:26)
Subject: Israel, UAE reach historic peace deal: What's next?

=>

Israel, UAE reach historic peace deal: ‘We can make a wonderful future’

Third-ever peace treaty between Israel and an Arab state includes
embassies, direct flights; agreement “suspends” annexation, but
Netanyahu says: “I will never give up on our right to our land.”

By LAHAV HARKOV, OMRI NAHMIAS
AUGUST 13, 2020 22:45
https://www.jpost.com/breaking-news/israel-and-uae-reach-historic-peace-deal-638524

Re: Message to dér, hvor satan bor -
Was: HONGKONG-MILLIARDÆR LØSLADT
22425a news:5f34f89e$0$688$1472...@news.sunsite.dk

https://sites.google.com/site/snufo000/home/stem-paa/jeg-skal-komme-efter-dig

https://www.youtube.com/watch?v=t7Uk0hflDoY&list=PLszhKo2cWmhOpG6GvcWZxg3yJP4-2pFXk&index=98

> Verden kan godt undvære dig (din *kannibal*) ...
>
> And then the voice from Heaven came AGAIN:
>
> CET 10:22
> - "Skulle jeg hilse og sige."

De 2 "tosser" er åbenbart ikke de eneste, der fornemmer, hvad vej
vinden blæser! ... :-)

(
Det handler om, at REDDE får op af brønden og helst INDEN de drukner,
ikke sandt ? ... :-)
)

אליחנה הללויה - תהילים פרק קמו
https://www.youtube.com/watch?v=YzCeQfNhlQw&list=PLszhKo2cWmhOpG6GvcWZxg3yJP4-2pFXk&index=115

We can make a wonderful future ... :-)

Og netop i det samme hørte jeg en røst fra Himlen sige (perhaps
the voice of ET):
(2020-08-14, Friday, day no 227, CET 02:30, GMT 00:30)
- "Be my friend."

(Eller måske blev der sagt: Be my partner.)

The music (Here I Am · Birgitta Lundvall) ...
https://www.youtube.com/watch?v=Yb5MWO23YFo&list=PLszhKo2cWmhOpG6GvcWZxg3yJP4-2pFXk&index=125
... was on-air at that time (00:14 ud af 4:44m) ... :-)

Halløjsa!

Du er godt-nok en heldig kartoffel, UAE ... :-)

(Bare det var mig, der fik en sådan *invitation*.)

Website https://sites.google.com/site/kalltree1 File no 22426