Ord, som skal ihukommes - Was: Nordkoreas diktator Kim Jong-il fik et slagtilfælde, siger den franske læge Roux. Next the psychopath Mugabe, ET ?

"Jesus-loves-you" skrev
8206 news:ghtioe$1ehj$1...@newsbin.cybercity.dk

[ ... ]
> === citat start 2008-12-11 ===
>
> Bagefter læste jeg følgene fra Kristeligt Dagblad (Torsdag 2.
> august 2007):
>
> === citat start ===
>
> Ordet
>
> "Jesus sagde til ham:
> "Ingen, der lægger
> hånd på ploven og ser
> sig tilbage, er egnet for
> Guds rige.""
>
> Luk. 9,62
>
> === citat slut ====
>
> === citat slut 2008-12-11 ====

Ordene fra www.ucb.dk til i dag taler *profetisk* ind i situationen (til mit
sind), (himmelske) Far:

(NB! Andagtsteksten indtastet *før* december måned 2008)

(NB! Afsnit tilføjer undervejs.)

=== citat start ===

Lørdag 13. december (2008)

Generationsforfald

"... en ny generation, som hverken kendte Herren eller
huskede de undere, han havde gjort ..."
Dom. 2,10

Josva kaldte landets ledere sammen, da han nærmede sig sit livs afslutning,
"... I har selv været vidne til alt det, Herren har gjort for jer i min
levetid, ... " sagde han. Jos 23,3

Tilhørerne huskede, hvordan de gennem 40 år havde fået overnaturlig mad; de
havde set Det Røde Hav dele sig og set Jerikos mure falde sammen.

Så slår Josva sit anliggende fast - helt firkantet og ikke til at misforstå,
"... beslut jer i dag for, hvilke andre guder I vil tjene ... "Jos 24,15

Hvordan reagerede de ?

"Folket adlød Herren, så længe Josva og de andre gamle israelitter levede,
de som havde oplevet Herrens undere." Jos 24,31

Så vidt så godt!

Men se lidt nærmere efter.

De adlød Herren til en vis grad og kun når det passede dem.

Den eneste militære aktion, som de skulle gennemføre efter Josvas død, var
at rense ud i de sidste enklaver med afgudsdyrkelse.

Men Israel "... fordrev ikke alle indbyggerne i Bet-Shan, Ta'anak, Dor,
Jibleam og Megiddo og landsbyerne deromkring, for kana'anæerne var fast
besluttet på at blive boende." Dom 1,27

Josva levede fuldstændig forpligtet og lydig overfor Gud, mens de ældre kun
følte sig delvist forpligtede.

Hvad blev resultatet ?

Deres sønner og døtre begyndte at gifte sig med naboerne og antage deres
syndige livsstil.

"Efterhånden som hele den generation uddøde, blev den agløst af en ny
generation, som hverken kendte Herren eller huskede de undere, han havde
gjort for Israel, ... De vendte sig fra Herren, ... og de nægtede at ændre
deres onde adfærd og stædige holdning." Dom 2,10-12,19

Hvad dannede grundlaget for deres efterkommeres åndelige værdier ?

Forældrenes kompromiser!

Det kaldes generationsforfald.

Den hjælper os til at forstå, hvordan vore forældre formede os, og varsler,
hvordan vores forpligtelser - eller mangel på dem - vil forme vores børn.

Forældre, I må blive de første til at tage fat.

Giv jeres børn dybe åndelige rødder så tidligt som muligt.

Så vil de, hvis de gør oprør, have erindringerne og værdierne at vende
tilbage til.

Fortæl dem ikke kun om Gud, men vær dagligt et forbillede for dem på en
gudhengiven livsstil!

=== citat slut ====

Og navnlig: Tal Sandhed, fremfor løgn!

Last OUTPUT: 8208 news:ghu6sh$1m4l$1...@newsbin.cybercity.dk
http://groups.google.dk/group/no.kultur.folklore.ufo/msg/4dd821ad2099d41b
( http://groups.google.dk/group/no.kultur.folklore.ufo/ ). File-number: 8209

Claudio Adam

Jesus-loves-you <John...@1.John4.8.Heaven> skrev:
>"Jesus-loves-you" skrev
>8206
>news:ghtioe$1ehj$1...@newsbin.cybercity. dk

God Søndag.

Du mener at vi alle skal sigte imod at Norden bliver omdannet
til et Kalifat??

Adam.

"Claudio Adam (slet G7L90)" skrev

[ ... 8209 ... ]

> God Søndag.
>
> Du mener at vi alle skal sigte imod at Norden bliver omdannet
> til et Kalifat??

Hmm ... (input last Claudio-break)
7761 news:g7ke84$2vbv$1...@newsbin.cybercity.dk

Øh ...

Om begrebet 'sandhed' har jeg netop lige for nylig sagt:

8215 news:gi1jih$2co$1...@newsbin.cybercity.dk

> ... Jeg søger blot
> at finde ud af sandheden og vil derfor have kendsgerningerne på bordet, de
> kolde facts. Både mht. "guldhornene" osv. ... :-)

samt (dog af noget ældre dato) ...

7537 news:48467615$0$90262$1472...@news.sunsite.dk

> [...]
> Bibelen, apropos ApG. 17,11), fordi jeg (ligesom mange ateister) vitterlig
> er begyndt at opfatte sandheden som en *forbundtsfælle* ... :-)
>
> Jesus siger: "*Jeg* er sandheden" (John 14,6).
>
> Skønsmæssig set lader det til at være kendetegnet ved selve Kristendommen
> (jævnfør Jesu Ord fra Bjergprædikenen: Søg, så skal du finde, Matt. 7,8)
> ... :-)
>
> Og hvis det så viser sig, at Jesus har fuppet os (hvilket jeg selvfølgelig
> ikke tror), apropos Muhammed's "guddommelige" fejl, da tror jeg nu nok, at
> jeg i dag vil vælge sandheden fremfor ham fupmageren!

samt ...

6068 news:U76Ah.69$p56...@news.get2net.dk

... hvilket tilsammen burde give svaret på dit spørgsmål ... :-)

-

Min far var ateist, men undlod at gøre brug af løgn.

Han kom derfor til at virke som et langt bedre forbillede (for mig på min
Himmelske Fader°) end mange såkaldte kristne (som dog ikke afstår fra at
lyve).

Jeg kan f.eks huske engang en kommende-forlovet-og-brud ville forsøge at
dække over, at hun ikke var en jomfru. Så hun fandt på en lille hvid løgn
om, at hun var blevet voldtaget.

Jeg væmmedes ved hende. Ikke fordi hun havde haft en fortid som horeunge
(for nu at bruge et grovt udtryk).

Jeg væmmedes ikke over denne form for afgudsdyrkelse, fordi alle har vi jo
gjort et-eller-andet forkert i vort liv (ingen mennesker er fuldkomne).

Derimod var det *løgnen* hendes, som jeg ikke kunne snuppe!

Og jeg tænkte (i mit stille sind): Hvis man i forelskelse er villig til at
forråde sin Herre (Sandheden Himself° Jesus, apropos John 14,6), hvad mon
ikke hun så kan finde på at lyve om, når hvedebrødsdagene er ovre?

Så jeg valgte ligesom Josef (Marias forlovede og kommende mand), at skilles
fra hende i al stilhed.

Og ved du hvad, Claudio. Der kom ("underlig" nok) IKKE nogen engel og påbød
mig at hjemføre hende som min hustru!

Hvad der sidenhen er sket med hende, aner jeg ikke. Men jeg fik at vide af
et ældsterådsmedlem noget i retning af, at jeg nok var blevet vraget, fordi
jeg ikke var åndelig nok (modsat hende).

Sandheden er jo - sjovt nok - sommetider noget af en spøjs størrelse.

Jeg har - for øvrigt - ALDRIG fortrudt dette mit valg.

(Jeg samler nemlig ikke på fiaskoer.)

Hope You got the point ... :-)

Last OUTPUT: 8217 news:gi338f$jfl$1...@newsbin.cybercity.dk
http://groups.google.dk/group/no.kultur.folklore.ufo/msg/4dd821ad2099d41b
( http://groups.google.dk/group/no.kultur.folklore.ufo/ ). File-number: 8218

Claudio Adam

Jesus-loves-you <John...@1.John4.8.Heaven> skrev:

> [...]

Hello-
The point is my good man,
you did not answer my question.
- That,s the point.

Adam.

Claudio Adam

Jesus-loves-you <John...@1.John4.8.Heaven> skrev:

>"Claudio Adam (slet G7L90)" skrev

>t.news.tele.dk
>
>[ ... 8209 ... ]

Hullo.

- sig mig dit navn,
dit eget navn.
- jah alle kneb gælder i en given situation,
jeg ved det,
jeg er selv en halv-gammel nisse,
og jorden drejer,
og er totalt lige-gyldig overfor mennesket og dets egne kvaler.)

men sig mig dit navn.

Hilsen Adam.
- Kristen.)

Hilsen Adam.

"Claudio Adam (slet Q081A)" skrev

[ ... 8218 ... ]

> Hello-
> The point is my good man,
> you did not answer my question.
> - That,s the point.

Claudio, din ged (undskyld udtrykket).

Et Kalifat vil ALDRIG kunne tåle kritik (herunder berettiget kritik, som jo
så på en-eller-anden måde nødvendigvis må være meget tæt knyttet/forbundet
med begrebet sandhed).
Et Kalifat vil tværtimod *forfølge* og udrydde de mennesker, som
fremsiger den, hvilket jo desværre allerede ér tilfældet fx. i
Saudi-Arabien, Iran og der, hvor Taleban-"pesten" hærger ... :-(

Når jeg opfordrer folk til at tale sandhed (fremfor løgn), da kan det jo så
ALDRIG forenes med et (muslimsk) Kalifat, hverken i Mellemøsten eller her i
Danmark, vel ?

Last OUTPUT: 8220 news:gi3d34$nel$1...@newsbin.cybercity.dk
http://groups.google.dk/group/no.kultur.folklore.ufo/msg/4dd821ad2099d41b
( http://groups.google.dk/group/no.kultur.folklore.ufo/ ). File-number: 8221

"Claudio Adam (slet JOBZE)" skrev

[ ... 8218 ... ]

> [...]
> jeg er selv en halv-gammel nisse,
> og jorden drejer,
> og er totalt lige-gyldig overfor mennesket og dets egne kvaler.)

Pasmelding!

EOD herfra.

( http://groups.google.dk/group/no.kultur.folklore.ufo/ ). File-number: 8222

Ib Baagøe

"Jesus-loves-you" skrev i en meddelelse:

> Jeg kan f.eks huske engang en kommende-forlovet-og-brud ville forsøge at
> dække over, at hun ikke var en jomfru.

Hvordan fandt du ud af, at hun ikke var jomfru?
Du har vist kigget efter, din grissebasse! ;-)

> [...]

> gjort et-eller-andet forkert i vort liv (ingen mennesker er fuldkomne).
> Derimod var det *løgnen* hendes, som jeg ikke kunne snuppe!

Afgudsdyrkelse??
Er det hendes ex-fyr, du kalder en afgud, mens du selv er Guden?
Hvem har udstyret dig med beføjelser til at dømme andre mennesker?
(Prøv at læse en udmærket bog ved navn Det nye Testamente.
Der står en hel del om fordømmelse, tilgivelse og om at se sig
selv i spejlet først! ;-)

Når damen i det hele taget gider lyve om en sådan bagatel,
kan det da kun skyldes din egen forhistoriske holdning omkring
mændenes "ejendomsret" til kvinderne og deres mødom.
Hun har blot forsøgt at skåne din sarte sjæl for sandheden:
at du ikke er den eneste i verden, der er udstyret med en
tissemand.
Godt for hende, at hun slap af med dig!

Bedre held næste gang -- Ib

"Ib Baagøe" skrev

[ ... file 82218 ... ]

> Hvordan fandt du ud af, at hun ikke var jomfru?
> Du har vist kigget efter, din grissebasse! ;-)

Jens Erik havde *afsløret* hende!

Men jeg tror nu ikke, at han ligefrem "kiggede" efter!

> Afgudsdyrkelse??

Ja. Løgn er en form for afgudsdyrkelse ifølge Kristendommens måde at anskue
tingene på.

Vi har da i hvert fald ét konkret eksempel (i NT), hvor mennesker straffes
herfor:

8216 news:gi2m9o$ee3$1...@newsbin.cybercity.dk
7640 news:g4kn31$1fvj$1...@newsbin.cybercity.dk

> Er det hendes ex-fyr, du kalder en afgud, mens du selv er Guden?

Nej, nej. Det var IKKE pga. jalousi, Ib.

> Hvem har udstyret dig med beføjelser til at dømme andre mennesker?

Sådan set dømte jeg hende ikke.

Det er jo en ærlig sag, at melde pas! Navnlig *før* et ægteskab er indgået!

Ingen bør være TVUNGET ind i noget så vigtigt som et ægteskab.

Og jeg angav hende ikke, men forsøgte faktisk at dække over hendes (i egne
øjne) skam.

> (Prøv at læse en udmærket bog ved navn Det nye Testamente.
> Der står en hel del om fordømmelse, tilgivelse og om at se sig
> selv i spejlet først! ;-)

Ja, det er en PRAGTFULD Bog° om min Herre og Hans godhed imod os ... :-)

> Når damen i det hele taget gider lyve om en sådan bagatel,
> kan det da kun skyldes din egen forhistoriske holdning omkring
> mændenes "ejendomsret" til kvinderne og deres mødom.

Nej. Problemet var hendes *internt*.

Måske var de "lidt" for fanatiske i den frimenighed, hvor hun kom!

Jeg véd det faktisk ikke.

> Hun har blot forsøgt at skåne din sarte sjæl for sandheden:
> at du ikke er den eneste i verden, der er udstyret med en
> tissemand.
> Godt for hende, at hun slap af med dig!

Jeg er så godt som 100% overbevist om, at hun i dag har overvundet disse
problemer og har det godt. Er lykkelig gift med en dejlig mand, og at de
sammen har fået nogle pragtfulde børn, som også elsker Jesus ... :-)

> Bedre held næste gang -- Ib

Jo tak ... :-)

Last OUTPUT: 8226 news:gi5l8s$1hto$1...@newsbin.cybercity.dk
http://groups.google.dk/group/no.kultur.folklore.ufo/msg/4dd821ad2099d41b
( http://groups.google.dk/group/no.kultur.folklore.ufo/ ). File-number: 8227

Claudio Adam

Jesus-loves-you <John...@1.John4.8.Heaven> skrev:

>"Claudio Adam (slet JOBZE)" skrev
>t.news.tele.dk
>

>ur.folklore.ufo/ ). File-number: 8222

Gud er der hele tiden, såvel som hans Modspil,
kampen er endeløs,
der er ingen løsning,
- der er ligeledes 2. sider af hegnet.
vi skal holde på hvad vi tror på.

Så;
- jeg tror det hedder en form for: " Bull Riding, fra Amerika,
den anden nat.
Utroligt./nosser af stål, nosser af stål.

Hilsen Adam.