11 gidslen frigivet i bytte for 33 fanger mandag aften. I dag frigives forhåbentlig 10 i bytte for 30 - News 2023-11-28

11 gidslen frigivet i bytte for 33 fanger mandag aften.
I dag frigives forhåbentlig 10 i bytte for 30

USA's udenrigsminister vil besøge Israel og Vestbredden senere
på ugen

Qatar tror på længere våbenhvile

Subject: Netanyahu åbner for at forlænge våbenhvile - News 2023-11-27
Date: Mon, 27 Nov 2023 07:15:43 +0100
25851 <65643410$0$712$1472...@news.sunsite.dk>
https://groups.google.com/g/dk.politik/c/bgMU2t7KrYU/m/qbMV_iKFAQAJ

https://sites.google.com/view/kall-last-warning/files/24-xxx/24-5xx/24-557
> https://sites.google.com/view/kall-russia/files/24-xxx/24-5xx/24-557
> https://groups.google.com/g/dk.politik/c/QV6SbZnjF2k/m/-Tvku0UICAAJ

[ ... ]

https://www.icj-cij.org/public/files/case-related/182/182-20220316-PRE-01-00-EN.pdf

> Hvordan kan jeg hjælpe?
> How can I help?

[ ... ]

> Den danske Ukraine komite
>
> https://dendanskeukrainekomite.dk/
>
> Den danske Ukraine komite er stiftet for at hjælpe Ukraines
> forsvar. Vores formål er, med penge, at hjælpe Ukraine i
> landets kamp for frihed og fred.
>

> Søren Pind, ...
> Formand den danske Ukraine komite
> https://twitter.com/sorenpind
> https://twitter.com/sorenpind/status/1503739368502091784
>
> MobilePay på 924084
>
> Bankoverførsel: Reg. nr. 0542 Konto nr. 0000668633

2022-02-24, day no 55, Putin's illegal war of aggression on Ukraine

2022-03-04, day no 63, Sodom-warning-to-Russia

2022-03-16, day no 75, Judgment of the International Court of Justice

2022-09-26, day no 269, Nord Stream 1 + 2 saboteret (43*5 and 195)

2023-01-27, day no 27, Asteroid 2023 BU (11 years 744-connection ?)
2012-01-27, https://sites.google.com/view/et-footsteps/2012-01-27

2023-03-17, day no 76, ICC issues arrest warrant for Putin

Præsident Vladimir Putin går i kluntede sko med høje hæle og
snydehæle, fordi han er flov over sin manglende højde. Den slags
mænd er farlige, viser ny undersøgelse.

Søndag d. 11. juni 2023, kl. 08.34
https://www.berlingske.dk/globalt/putin-gaar-i-sko-med-snydehael-fordi-han-er-flov-over-sin-hoejde-den-slags

-

Først truede Putin med atomvåben, og så slap han militæret løs i
Ukraine
24. feb. 2022, 21:36
https://nyheder.tv2.dk/udland/2022-02-24-foerst-truede-putin-med-atomvaaben-og-saa-slap-han-militaeret-loes-i-ukraine

Kommentar:

Hvor har Putin dog *voldtaget* vores planet med sin psykopatiske
kynisme (og dermed fået forvandlet vores planet til helvedets
forgård)!

Et menneske, der forfører andre, og som selv er blevet *forført*
af djævelen (2 Tim 3,13) ...
https://www.biblegateway.com/passage/?search=2+Tim+3.13&version=DN1933

Putin fatter således ikke, HVOR han fører folk hen. KUN djævelen
ved det!

Satans slangeyngel hedder det på dansk!

Et Ord til dagen:

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Zefanias%201&version=BPH

Zefanias 1, Bibelen på hverdagsdansk

„Jeg vil fjerne alt fra jordens overflade,” erklærer Herren.

3
„Jeg vil udrydde både mennesker og dyr.
Jeg vil fjerne alt, hvad der førte mennesket til fald,
sammen med de mennesker, der faldt.

Hele menneskeheden skal forsvinde fra jordens overflade.

... Min glødende vrede vil sætte verden i brand,
så hele jordens befolkning får en brat og frygtelig død.”

=>

Når du en dag *indser*, at du har korsfæstet Gud (Jesus), ...
Когда однажды вы *осознаете*, что распяли Бога (Иисуса), ...

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Mat+25.40&version=BPH
https://www.biblegateway.com/passage/?search=Mat+25.31-&version=ERV-RU

... da kan det være, at dit syn på mange ting ændres!
... тогда ваш взгляд на многие вещи может измениться!

KANSKE du ligefrem *frivilligt* siger til Gud:
ВОЗМОЖНО, вы даже *добровольно* говорите Богу:

"Ske Din vilje, ikke min!”
"Да будет воля Твоя, а не моя!"

(Apropos: Den, man elsker, ønsker man ikke at skade)
(Кстати: ты не хочешь причинить боль тому, кого любишь)

=>

Dagens lovsange:

Tag Det Inderste - Mariagerfjord Frikirke // Stille Stunder
Jun 22, 2018
https://www.youtube.com/watch?v=rNZ31qfAXSk&list=PL-93BA8uTVW8yViJdAnciQyW-K5o_E-2u&index=43
Tekst og akkorder:
https://www.stillestunder.com/
https://www.stillestunder.com/s/Tag-det-inderste-D.pdf

+

Open The Eyes
| HEBREW & ARABIC WORSHIP(Live) [Worship Session]@SOLUIsrael
Shilo Ben Hod
122K subscribers
68K views 1 month ago ISRAEL
https://www.youtube.com/watch?v=qCIUI1I9V4o

00:00 Spontaneous worship
00:44 Hebrew worship
02:10 Arabic Worship
https://www.youtube.com/watch?v=qCIUI1I9V4o&t=130s
03:23 Mixed languages
05:14 Spontaneous worship
06:16 Behold The Lamb Of God

Den arabiske lovsang lyder MEGET smukt. Try it ... :-)
https://www.youtube.com/watch?v=qCIUI1I9V4o&t=130s
or ...
https://www.youtube.com/watch?v=_R0gkTvCRSw&list=PLr-nPP5zgSA-yGbg6D4xtcBJNXptstmb_
https://www.youtube.com/watch?v=qCIUI1I9V4o&list=PLr-nPP5zgSA-yGbg6D4xtcBJNXptstmb_&index=2

Dagens aktuelle joke:

Hørt i TV-Avisen, DR2 kl 08:30 i dag tirsdag 28/11-23:

Mette Frederiksen i ilden
(Spørgetid i Folketinget kl 13 i dag)

(
Se evt. ...

https://www.ft.dk/samling/20231/salen/25/index.htm

Dagsorden for Folketinget
Tirsdag den 28. november 2023 kl. 13.00 (25. møde)

1) Spørgetime med statsministeren.

Åndsbolle-partiet:
(
https://sites.google.com/view/snufo/stem-paa
=>
Was (before the Google-vandalismus 1/9-2021):
https://sites.google.com/site/snufo000/home/stem-paa/aandsbolle-partiet
Now (after the Google-vandalismus):

https://sites.google.com/site/snufo000/home/stem-p%C3%A5-is-this-einem-joke-oder-was/%C3%A5ndsbolle-partiet?authuser=0

Jeg FRARÅDER brug af åben ild i Folketinget!

Nu blander Elon Musk sig i krigen mellem Israel og Hamas
I går kl. 22.11
https://nyheder.tv2.dk/udland/2023-11-27-nu-blander-elon-musk-sig-i-krigen-mellem-israel-og-hamas

Under besøg i Israel kom Elon Musk med tre bud på, hvad han
mener, der bør ske i konflikten mellem Israel og Hamas.

Kommentar:

Fint
(I et *demokrati* har ALLE lov til at ytre sig!)

-

Elon Musk efter israelsk rundvisning: 'Det har været en
følelsesmæssig hård dag'
I går kl. 23:04
https://www.dr.dk/nyheder/udland/elon-musk-efter-israelsk-rundvisning-det-har-vaeret-en-foelelsesmaessig-haard-dag

Midt i Gaza-krig tog Israels ledere sig tid til besøg, der
skulle overbevise ejeren af det sociale medie X om faren ved
jødehad.

-

Ekspert forudser kortvarig våbenhvile: - Israel kommer til at
angribe igen
I går kl. 23.10
https://nyheder.tv2.dk/udland/2023-11-27-ekspert-forudser-kortvarig-vaabenhvile-israel-kommer-til-at-angribe-igen

-

DR S177 tir 28 nov 08:29:58
27.november dr.dk/nyheder 23:46

KIM JONG-UN SER BILLEDER SATELLIT

I går kl. 23:46
Kim Jong-un kigger på billeder fra ny satellit af Det Hvide Hus
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/kim-jong-un-kigger-paa-billeder-fra-ny-satellit-af-det-hvide-hus

-

Kort nyt
I går kl. 05.10
Opd. I går kl. 23.51
https://nyheder.tv2.dk/live/2023-11-27-kort-nyt

Kl. 23.51
Mindst otte personer er døde i snestorm i Ukraine og Moldova

-

DR S114 tir 28 nov 08:29:54
28.november dr.dk/nyheder 01:12

33 PALÆSTINENSISKE FANGER FRIGIVET

I dag kl. 01:12
33 palæstinensiske fanger frigivet
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/33-palaestinensiske-fanger-frigivet

-

Google starter med at slette inaktive konti fredag
I dag kl. 05.22
https://nyheder.tv2.dk/udland/2023-11-28-google-starter-med-at-slette-inaktive-konti-fredag

-

DR S116 tir 28 nov 09:15:01
28.november dr.dk/nyheder 05:28

PÅ FREDAG BEGYNDER GOOGLE OPRYDNING

I dag kl. 05:28
Har du en Google-konto, du ikke bruger? På fredag bliver den
slettet
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/har-du-en-google-konto-du-ikke-bruger-paa-fredag-bliver-den-slettet

Det sker for at undgå hacking og identitetstyveri, da de ældre
konti ikke er omfattet af totrinsgodkendelse, skriver Google
ifølge nyhedsbureauet AP.

-

Selvmordsbomberen uden fingre er atter fri – nu fejres hun som
et palæstinensisk ikon
I dag kl. 05.39
https://nyheder.tv2.dk/udland/2023-11-27-selvmordsbomberen-uden-fingre-er-atter-fri-nu-fejres-hun-som-et-palaestinensisk-ikon

-

DR S118 tir 28 nov 09:15:02
28.november dr.dk/nyheder 07:22

HAMAS HAR I ALT FRIGIVET 50 GIDSLER

I dag kl. 07:22
Hamas har i alt frigivet 50 gidsler siden våbenhvilens begyndelse
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/hamas-har-i-alt-frigivet-50-gidsler-siden-vaabenhvilens-begyndelse

-

Varmere klima kan give mere ekstremt snevejr – men kun for en
tid
I dag kl. 07.35
https://nyheder.tv2.dk/klima/2023-11-27-varmere-klima-kan-give-mere-ekstremt-snevejr-men-kun-for-en-tid

-

2023-11-28 kl 09.09
Iskoldt vintervejr kan give værste novemberkulde i 13 år
19 min. siden
https://www.dr.dk/nyheder/vejret/iskoldt-vintervejr-giver-vaerste-novemberkulde-i-13-aar

Vinteren er for alvor kommet til Danmark. I nat kan vi få ned
til 10 graders frost.

-

2023-11-28 kl 09:05
10 min. siden
Årets julepynt i Det Hvide Hus består af 98 juletræer overdynget med
farverige kugler
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/aarets-julepynt-i-det-hvide-hus-bestaar-af-98-juletraeer-overdynget-med-farverige

Subject: ET-Break -
Re: Verdens bedste fødselsdagsgave -
Re: ... News 2023-11-27
Date: Mon, 27 Nov 2023 19:27:22 +0100
25855 <6564df8b$0$707$1472...@news.sunsite.dk>
Close Encounters of the Third Kind
(Dating, Nærkontakt af 3. grad, Stævnemøde)
https://sites.google.com/view/kall-contact
https://sites.google.com/view/kall-contact/files/25-xxx/25-8xx/25-855
The second coming of Jesus Christ
https://sites.google.com/view/2-coming-of-jesus/files/25-xxx/25-8xx/25-855
https://groups.google.com/g/dk.politik/c/bgMU2t7KrYU/m/BJN2tw6tAQAJ
https://groups.google.com/g/no.kultur.folklore.ufo/c/VsdwNcgfFFQ/m/IKZOSLahAQAJ

+

½-life of 78-Platine-193 = 78/2 (39)

=>

98 + 98 = 196

Compare with ...

ET-Homestar-DATA
https://sites.google.com/view/homestar-of-et/

Hmm ...

Gid der må komme Mellemøstlig-fødselsdagsgaver HVER dag,
apropos White-House-Christmas-budskabet!

(Lad os komme i rigtig *gave-humør* i de kommende dage In the
Name of the Father°)

Men ...

I bliver også nødt til at være *realister*:

Vi kan IKKE have permanente tilstande på planeten vores, hvor
snart den ene, snart den anden ser sig berettiget til at udøve
terror, hvis man ikke får sin vilje!

Apropos ...
Mig-ha'-Grønland,
Mig-ha'-Ukraine,
Mig-ha'-Det-Hellige-Land-Israel,-fordi-det-står-i-Koranen,
skønt det gør det slet ikke! TVÆRTIMOD!

(
https://udfordringen.dk/2011/01/hvad-siger-koranen-om-israel/

Hvad siger Koranen om Israel?
Kronik
Af Udfordringen 4. jan. 2011/01

[ ... ]

”Vi (Allah) sagde til Israels børn: Bo i det (hellige) land, og
når de sidste dages forjættelser kommer, vil Vi bringe jer
(Israels børn) sammen (fra forskellige lande). ...
(Sura 17:105-106).
)

Vi kan IKKE have sådanne tilstande med *balckmail*, fordi det
vil (i så fald) ende med et globalt (atomart) selvmord. (Og
KUN en tosse/galning ønsker dette!)

Folk, der har begået disse *forbrydelser* SKAL derfor
*retsforfølges* (fx. ved ICJ / ICC).

Og det gælder SELVFØLGELIG også ALLE Hamas-terroristerne!

Crime does NOT pay!

-

2023-11-28 kl 09.59
Cyklon har kastet sne og regn over Ukraine og Sortehavet
20 min. siden (was)
57 min. siden
https://www.dr.dk/nyheder/udland/cyklon-har-kastet-sne-og-regn-over-ukraine-og-sortehavet

I flere lande har redningsmandskaber arbejdet i døgndrift.

-

2023-11-28 kl 10.14
19 min. siden
Brintbranche vil presse regeringen med hensigtserklæring
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/brintbranche-vil-presse-regeringen-med-hensigtserklaering

LIVE: Krig mellem Israel og Hamas
LIVE: Israel under angreb
LIVE: Israel ramt af større missilangreb
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb

i går kl. 22:04
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-krig-mellem-israel-og-hamas?focusId=6831665
Maya Nissen
Flere børn er blandt frigivne gidsler - er nu overført til
Røde Kors i Gaza

i går kl. 22:12
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-krig-mellem-israel-og-hamas?focusId=6831691
Maya Nissen
IDF: 11 løsladte gidsler er nu ankommet til Israel

i går kl. 22:27
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-krig-mellem-israel-og-hamas?focusId=6831726
Jakob Høstrup
USA's udenrigsminister vil besøge Israel og Vestbredden senere
på ugen

Kommentar:

Planen er (som sædvanlig) en to-stats-løsning på længere sigt.

Men lige nu og her kan dette desværre IKKE lade sig gøre!

Hvorfor?

Fordi israelernes tilgang til processen er land-for-fred, men
de har jo netop IKKE fået fred.

TVÆRTIMOD!

Hamas-terror-krigen (hvor bl.a. 1200-1400 civile og dermed
*uskyldige* mennesker, herunder børn og kvinder i Israel blev
myrdet den 7. oktober 2023) er jo netop et eksempel på dette!

Så ...

Hvad gør vi så?

Man laver en MIDLERTIDIG *lappeløsning*, akkurat som når man
på landevejen har en punkteret cykel (og IKKE nogen
cykelforretning lige i nærheden)!

(
Et ordsprog lyder jo omtrent således:

Rom blev ikke bygget på en dag
https://ordnet.dk/ddo/ordbog?query=blev%20ikke%20bygget%20p%C3%A5%20en%20dag
)

Og det er dét, planen går ud på (så vi kan komme videre på
"landevejen" med vores "cykel")!

Se tillige ...

Subject: ET-Break (suggest).
Was: Iran afviser involvering i Hamas' angreb.
Svar: Jo, fordi *du* leverede missilerne og er dermed
*medskyldig*! - News 2023-10-09
Date: Mon, 9 Oct 2023 10:13:29 +0200
25649b <ug0cnb$3p1d5$1...@news.eternal-september.org>
Lawlessness (Lovløshed)
https://sites.google.com/view/lawlessness/files/25-xxx/25-6xx/25-649
Terror (abuse of power), Hamas
https://sites.google.com/view/terror-abuse-of-power/topic/hamas
https://sites.google.com/view/terror-abuse-of-power/files/25-xxx/25-6xx/25-649
Mideast Peace Process, Oslo Accords, (OSLO-Fredsprocessen)
https://sites.google.com/view/mideast-peace-p/files/25-xxx/25-6xx/25-649
The Holy Land (Det Hellige Land)
https://sites.google.com/view/kall-the-holy-land/files/25-xxx/25-6xx/25-649
Israel
https://sites.google.com/view/kall-israel/files/25-xxx/25-6xx/25-649
https://groups.google.com/g/dk.politik/c/rc1BUOks7P8/m/_3s_kxM_CgAJ

i går kl. 22:40
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-krig-mellem-israel-og-hamas?focusId=6831761
Jakob Høstrup
Røde Kors bekræfter: Overførsel af gidsler gennemført

i går kl. 22:51
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-krig-mellem-israel-og-hamas?focusId=6831794
Jakob Høstrup
Video: Her passerer gidslerne grænsen til Israel

i går kl. 23:17
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-krig-mellem-israel-og-hamas?focusId=6831841
Jakob Høstrup
Macron bekræfter: Tre frigivne gidsler er franske statsborgere

i går kl. 23:55
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-krig-mellem-israel-og-hamas?focusId=6831885
Jakob Høstrup
Tysklands udenrigsminister bekræfter, at to frigivne gidsler
er tyske statsborgere

i dag kl. 00:06
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-krig-mellem-israel-og-hamas?focusId=6831903
Jakob Høstrup
Frigivne gidsler ankommet til hospital

i dag kl. 00:34
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-krig-mellem-israel-og-hamas?focusId=6831936
Jakob Høstrup
Israel godkender fangeliste

i dag kl. 00:49
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-krig-mellem-israel-og-hamas?focusId=6831947
Jakob Høstrup
33 palæstinensiske fanger frigivet

i dag kl. 01:27
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-krig-mellem-israel-og-hamas?focusId=6831963
Jakob Høstrup
Video: Bus med frigivne fanger mødt af hyldest på Vestbredden

i dag kl. 01:42
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-krig-mellem-israel-og-hamas?focusId=6831965
Jakob Høstrup
Talsmand: Frigivne gidsler genforenet med familier

i dag kl. 02:36
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-krig-mellem-israel-og-hamas?focusId=6831982
Jakob Høstrup
Medier: Israel modtager liste med 10 gidsler, der frigives
tirsdag

i dag kl. 04:48
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-krig-mellem-israel-og-hamas?focusId=6832036
Jakob Høstrup
Palæstinensiske fanger modtaget med begejstring i Ramallah

i dag kl. 05:21
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-krig-mellem-israel-og-hamas?focusId=6832103
Sean Coogan
57 journalister meldes dræbt i konflikten

i dag kl. 05:33
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-krig-mellem-israel-og-hamas?focusId=6832110
Sean Coogan
Endnu en amerikansk by kræver våbenhvile i Gaza

i dag kl. 05:47
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-krig-mellem-israel-og-hamas?focusId=6832134
Sean Coogan
Unicef: Flere end 6.000 børn er døde

i dag kl. 06:09
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-krig-mellem-israel-og-hamas?focusId=6832182
Sean Coogan
Amerikansk talsmand: Vi forventer, at Israel følger krigens
regler

i dag kl. 06:16
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-krig-mellem-israel-og-hamas?focusId=6832197
Thomas Prakash og Sean Coogan
Elon Musk efter israelsk rundvisning: 'Det har været en
følelsesmæssigt hård dag'

i dag kl. 06:29
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-krig-mellem-israel-og-hamas?focusId=6832218
Sean Coogan
50 gidsler meldes nu frigivet under våbenhvilen

i dag kl. 07:00
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-krig-mellem-israel-og-hamas?focusId=6832267
Sean Coogan
Meldinger om flere dræbte og sårede palæstinensere på
Vestbredden

i dag kl. 07:40
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-krig-mellem-israel-og-hamas?focusId=6832354
Sean Coogan
Hospital i det nordlige Gaza beder om hjælp

i dag kl. 07:42
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-krig-mellem-israel-og-hamas?focusId=6832358
Sean Coogan
Over 14.800 meldes dræbt i Gaza

i dag kl. 08:01
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-krig-mellem-israel-og-hamas?focusId=6832405
Sean Coogan
Kendt palæstinensisk aktivist kan blive løsladt

i dag kl. 08:30
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-krig-mellem-israel-og-hamas?focusId=6832488
Sean Coogan
DR-reporter i Østjerusalem: "Kæmpe lettelse både for israelere
og for palæstinensere" efter forlængelse af våbenhvile

59 min. siden (Time now CET 09.42)
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-krig-mellem-israel-og-hamas?focusId=6832547
Sean Coogan
Situationen i Gaza kan blive blodig igen

36 min. siden (Time now CET 09.42)
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-krig-mellem-israel-og-hamas?focusId=6832608
Sean Coogan
Hus meldes sprunget i luften af israelske styrker på Vestbredden

26 min. siden (Time now CET 10.17)
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-krig-mellem-israel-og-hamas?focusId=6832795
Sean Coogan
Unicef: Pause i kamphandlinger virker - men der er brug for
fred: 'Vi vil ikke se flere børn blive dræbt og lemlæstet'

(Time now CET 10.17)

Seneste nyt om krigen mellem Israel og Hamas
I dag kl. 05.22
Opd. 51 min siden
https://nyheder.tv2.dk/live/2023-11-27-seneste-nyt-om-krigen-mellem-israel-og-hamas

Kl. 21.41
FN-talsmand i Gaza By: Vi er her bare for at standse blødningen

Kl. 22.13
11 løsladte gidsler er tilbage i Israel, siger israelsk
militær

Kl. 22.29
Otte mindreårige blandt løsladte gidsler

New Link ...

Seneste nyt om krigen mellem Israel og Hamas
I dag kl. 05.20
Opd. 20 min siden
https://nyheder.tv2.dk/live/2023-11-28-seneste-nyt-om-krigen-mellem-israel-og-hamas

Kl. 05.20
11 frigivne gidsler i stabil tilstand

Kl. 05.29
33 palæstinensere løsladt

Kl. 05.43
Planer om nye frigivelser

Kl. 06.17
Blinken besøger Israel og Vestbredden igen

Kl. 06.33
Palæstinensisk ikon godkendt til løsladelse

Kl. 06.51
Qatar tror på længere våbenhvile

Kl. 07.38
Søskendepar blev frigivet til rædselsfuld besked

... deres mor blev dræbt 7. oktober, ...

Kl. 08.20
Generalsekretær: Nødhjælpen er velkommen, men kun en dråbe i
havet

54 min siden (Time now CET 10.07)
Tre franske børn frigivet

20 min siden (Time now CET 10.07)
- Det er nogle dramatiske dage, vi går ind i, siger journalist

(Time now CET 10.17)

LIVE Seneste nyt om krigen i Ukraine
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her

i går kl. 16:48
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=6830600
Ida Meesenburg
Russiske kvinder kræver soldater hjem i opråb til Putin

(Time now CET 10.17)

Seneste nyt om krigen i Ukraine
7 min siden
Opd. 4 min siden
https://nyheder.tv2.dk/live/udland/2023-11-27-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine

Kl. 22.28
Zelenskyj advarer, mens epicentret af cyklon rykker videre

New Link ...

Seneste nyt om krigen i Ukraine
I dag kl. 05.35
Opd. 27 min siden
https://nyheder.tv2.dk/live/udland/2023-11-28-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine

Kl. 05.37
Voldsom snestorm dræber mindst otte i Ukraine og Moldova

Kl. 06.26
Rusland angriber ukrainske grænsebyer

Kl. 06.48
Voldsomt uvejr påvirker krigens udvikling, mener tænketank

Kl. 07.07
Nyt kraftigt uvejr på vej mod Ukraine

Kl. 07.35
Russisk militærblogger melder om særlig fare i Sortehavet

Kl. 08.05
2500 reddet ud af snemasser i Ukraine

Kl. 08.20
Amerikansk journalist anklaget for spionage får forlænget
varetægtsfængsling

Kl. 08.58
Ti personer døde i snestorme i Ukraine

27 min siden (Time now CET 10.04)
Rusland intensiverer angreb på omstridt by

(Time now CET 10.16)

2023-11-28 kl 10.14
11 min. siden
Finanslov giver millioner til vedligehold af ejendomme og ruiner

TV2:
2023-11-28 kl 09.34
Ny variant af omdiskuteret læskedrik lander tirsdag
40 sek siden

Website https://sites.google.com/view/kall-tree File no 25857

ET-Break

Was:
Qatar tror på længere våbenhvile

USA's udenrigsminister vil besøge Israel og Vestbredden senere
på ugen

File 25.858 ...
Lawlessness (Lovløshed)
https://sites.google.com/view/lawlessness/files/25-xxx/25-8xx/25-858
https://sites.google.com/view/terror-abuse-of-power/files/25-xxx/25-8xx/25-858
Mideast Peace Process, Oslo Accords, (OSLO-Fredsprocessen)
https://sites.google.com/view/mideast-peace-p/files/25-xxx/25-8xx/25-858

-

Subject: 11 gidslen frigivet i bytte for 33 fanger mandag
Date: Tue, 28 Nov 2023 10:18:54 +0100
25857 <6565b07f$0$711$1472...@news.sunsite.dk>
https://groups.google.com/g/dk.politik/c/yj88fgKrnCg/m/6Gf6s7bdAQAJ

> Seneste nyt om krigen mellem Israel og Hamas
> [...]

Et ordsprog lyder således:

I krig og kærlighed gælder alle kneb

Og det omfatter vel også *lappeløsninger*, skønner jeg!...

Og da hørte jeg endnu en stemme fra Himlen sige
(Still pehaps the voice of ET)
(2023-11-28, Tuesday, day no 332 (33 left), CET 10:36, GMT 09:36)
- "Det er mig *magtpåliggende*"

The music ...
All Who Are Thirsty | Bo Yeshua[Jerusalem Worship](Live)@SOLUIsrael
Shilo Ben Hod
Premiered Feb 10, 2023
https://www.youtube.com/watch?v=o9lxtA8f4KY&list=PLr-nPP5zgSA-yGbg6D4xtcBJNXptstmb_&index=8
... was On-Air at that time.

Website https://sites.google.com/view/kall-tree File no 25858

Støtten til Ukraine er "eksistentiel" for Europa, siger Scholz

Stoltenberg efterlyser mere hjælp til Ukraine

Date: Tue, 28 Nov 2023 10:18:54 +0100
25857 <6565b07f$0$711$1472...@news.sunsite.dk>
https://groups.google.com/g/dk.politik/c/yj88fgKrnCg/m/6Gf6s7bdAQAJ
Mens våbenhvilen er blevet forlænget i Gaza, stiger
dødstallene på Vestbredden
I dag kl. 10:36
https://www.dr.dk/nyheder/udland/mens-vaabenhvilen-er-blevet-forlaenget-i-gaza-stiger-doedstallene-paa-vestbredden

Ifølge de palæstinensiske sundhedsmyndigheder er 241
palæstinensere blevet dræbt på Vestbredden siden 7. oktober.

-

I dag kl. 12:26
Forhandlinger om brintrør til Tyskland går i gang inden jul
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/forhandlinger-om-brintroer-til-tyskland-gaar-i-gang-inden-jul

-

I dag kl. 12:46
Løkke: Rutte er 'bestemt en stærk kandidat' til at blive ny
generalsekretær for Nato
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/loekke-rutte-er-bestemt-en-staerk-kandidat-til-blive-ny-generalsekretaer-nato

... Hollands afgående premierminister, ...

-

DR S135 tir 28 nov 15:02:12
28.november dr.dk/nyheder 13:04

SULTESTREJKER FORAN DET HVIDE HUS

I dag kl. 13:04
Sex and The City-stjerne sultestrejker foran Det Hvide Hus:
Vil have våbenhvile i Gaza
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/sex-and-city-stjerne-sultestrejker-foran-det-hvide-hus-vil-have-vaabenhvile-i-gaza

-

DR S137 tir 28 nov 15:02:13
28.november dr.dk/nyheder 13:24

SVERIGE FRYGTER HYBRIDANGREB

I dag kl. 13:24
Svensk forsvarschef: Rusland kan finde på at sende
bådflygtninge til Sverige
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/svensk-forsvarschef-rusland-kan-finde-paa-sende-baadflygtninge-til-sverige

-

DR S138 tir 28 nov 15:02:13
28.november dr.dk/nyheder 13:39

MANGLENDE KRITIK AF ISRAEL SKADER

I dag kl. 13:39
Norges udenrigsminister: Manglende kritik af Israel skader
Vesten
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/norges-udenrigsminister-manglende-kritik-af-israel-skader-vesten

-

2023-11-28 kl 15.40
Ukrainsk spionchefs kone er blevet forgiftet, skriver medier
50 min siden
https://nyheder.tv2.dk/udland/2023-11-28-ukrainsk-spionchefs-kone-er-blevet-forgiftet-skriver-medier

-

2023-11-28 kl 15.25
18 min. siden
Finland lukker den sidste åbne grænseovergang til Rusland
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/finland-lukker-den-sidste-aabne-graenseovergang-til-rusland

LIVE: Krig mellem Israel og Hamas
LIVE: Israel under angreb
LIVE: Israel ramt af større missilangreb
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb

i dag kl. 10:56
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-krig-mellem-israel-og-hamas?focusId=6833116
Sean Coogan
Frankrig håber på at kunne behandle sårede palæstinensiske
børn ombord på flådeskib

i dag kl. 11:06
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-krig-mellem-israel-og-hamas?focusId=6833171
Maja Lærke Maach
FN's generalsekretær: Palæstinenserne gennemlever "et af de
mørkeste kapitler" i deres historie

i dag kl. 11:23
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-krig-mellem-israel-og-hamas?focusId=6833254
Per Bang Thomsen - Bruxelles
Stoltenberg glæder sig over forlængelse af krigs-pause i Gaza

i dag kl. 11:26
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-krig-mellem-israel-og-hamas?focusId=6833276
Maja Lærke Maach
Irans præsident aflyser Tyrkiet-besøg

i dag kl. 11:36
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-krig-mellem-israel-og-hamas?focusId=6833315
Sean Coogan
WHO: Sygdomme risikerer at slå flere i Gaza ihjel end
bombardementer

i dag kl. 11:39
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-krig-mellem-israel-og-hamas?focusId=6833329
Maja Lærke Maach
Qatar: Israel er sværest at forhandle med

i dag kl. 12:01
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-krig-mellem-israel-og-hamas?focusId=6833407
Sean Coogan
Unicef: Vi kan ikke blive ved med at stå på sidelinjen og se
børn blive dræbt

i dag kl. 12:10
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-krig-mellem-israel-og-hamas?focusId=6833444
Sean Coogan
Red Barnet: Forlængelsen af den humanitære pause er kun et
skridt i den rigtige retning

i dag kl. 12:11
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-krig-mellem-israel-og-hamas?focusId=6833448
Per Bang Thomsen - Bruxelles
Løkke håber, at våbenhvilen bliver forlænget yderligere

i dag kl. 12:16
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-krig-mellem-israel-og-hamas?focusId=6833468
Sean Coogan
69 gidsler meldes løsladt fra Gaza indtil videre

i dag kl. 13:28
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-krig-mellem-israel-og-hamas?focusId=6833772
Selin Türker
Palæstinenser dræbt på Vestbredden

29 min. siden (Time now CET 15.57)
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-krig-mellem-israel-og-hamas?focusId=6834242
Rasmus Jungersen
Israelsk militær og Hamas beskylder hinanden for at overtræde
aftaler i våbenhvilen

(Time now CET 15.57)

Seneste nyt om krigen mellem Israel og Hamas
Kl. 10.32
Fransk hangarskib har lagt til i Egypten

... helikopterhangarskib ...

Kl. 10.55
Ti israelske gidsler ventes frigivet

Kl. 11.20
USA advarer Israel: - Det må ikke ske

... der ikke må ske den samme grad af fordrivelse af civile i
syd, som der skete i nord.

Kl. 11.30
Flere risikerer at dø af sygdomme end af bomber, siger WHO

Kl. 12.11
Løkke: Længere våbenhvile kan bringe dansker ud

Kl. 12.23
Al-Shifa genåbner dialyseafdeling

Kl. 12.45
Israel regner med 173 gidsler tilbage i Gaza

Kl. 13.41
Israel har anholdt flere, end de har løsladt, siger
organisation

Kl. 14.28
Grædende børn blev truet med skydevåben, siger moster til
gidsel

Kl. 14.42
Israel melder om skud i Gaza

47 min siden (Time now CET 15.53)
Hamas anklager Israel for brud på våbenhvile

32 min siden (Time now CET 15.53)
Hvis Israel svarer igen, eskalerer krigen lynhurtigt, siger
journalist

(Time now CET 15.53)

LIVE Seneste nyt om krigen i Ukraine
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her

i dag kl. 10:54
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=6833099
Ritzau
Flere døde i voldsomt snevejr

i dag kl. 11:37
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=6833320
Per Bang Thomsen - Bruxelles
Stoltenberg efterlyser mere hjælp til Ukraine

i dag kl. 12:21
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=6833485
Per Bang Thomsen - Bruxelles
Løkke: Det er nu, vi skal holde fast i støtten til Ukraine

(Time now CET 15.52)

Seneste nyt om krigen i Ukraine
Kl. 10.45
Uvejret ikke en fordel for nogen af de krigende parter, siger
senioranalytiker

Kl. 10.59
Putin øger Ruslands militærudgifter betragteligt

Kl. 11.26
- Kaotiske tilstande, siger korrespondent om voldsomt uvejr i
Ukraine

Kl. 12.19
Støtten til Ukraine er "eksistentiel" for Europa, siger
Scholz

Kl. 12.50
Rusland gør største fremskridt i krigen i et halvt år ifølge
efterretning

Kl. 13.18
Ukraine boykotter OSCE-møde

Kl. 13.44
Ukrainsk efterretningschefs kone madforgiftet, skriver medier

Kl. 14.10
Ruslands skifte til krigsøkonomi presser NATO-lande

30 min siden (Time now CET 15.47)
Finland lukker sidste åbne grænseovergang mod Rusland

(Time now CET 15.47)

2023-11-28 kl 15.25
18 min. siden
Finland lukker den sidste åbne grænseovergang til Rusland

TV2:
2023-11-28 kl 15.36
Tesla i omfattende konflikt i Sverige – ikke utænkeligt, at det spreder
sig til Danmark, siger fagforening
I dag kl. 12.56
Opd. 6 min siden

Website https://sites.google.com/view/kall-tree File no 25859

Gidsler er nu i Israel.

Yderligere 20 gidsler forventes løsladt

Bedstemor til 12-årig løsladt gidsel: - I 16 dage var han
alene i et lukket rum

Date: Tue, 28 Nov 2023 10:18:54 +0100
25857 <6565b07f$0$711$1472...@news.sunsite.dk>
https://groups.google.com/g/dk.politik/c/yj88fgKrnCg/m/6Gf6s7bdAQAJ
DR S141 tir 28 nov 20:28:24
28.november dr.dk/nyheder 15:35

UKRAINES SPIONCHEFS KONE FORGIFTET

I dag kl. 15:35
Ukraine bekræfter, at spionchefs kone er blevet forgiftet
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/ukraine-bekraefter-spionchefs-kone-er-blevet-forgiftet

-

Finlands grænselukninger mod Rusland sætter russere i Finland
under pres: 'Frygter nyt jerntæppe'
I dag kl. 15:45
opdateret I dag kl. 15:48
https://www.dr.dk/nyheder/udland/finlands-graenselukninger-mod-rusland-saetter-russere-i-finland-under-pres-frygter

Tidligere i dag meldte Finland ud, at man helt vil lukke
grænsen til Rusland.

-

Vrede polske lastbilchauffører spærrer grænseovergangene til
Ukraine: 'Seks dage. Ingen toiletter, intet vand, ingenting'
I dag kl. 17:16
https://www.dr.dk/nyheder/udland/vrede-polske-lastbilchauffoerer-spaerrer-graenseovergangene-til-ukraine-seks-dage

Utilfredsheden blandt de polske lastbilchauffører er stor. De
mener, at de ukrainske vognmænd har en uretfærdige
konkurrencefordel

-

DR S147 tir 28 nov 20:28:24
28.november dr.dk/nyheder 18:05

NATO BESTILLER NYE OVERVÅGNINGSFLY

I dag kl. 18:05
Nato bestiller nye overvågningsfly
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/nato-bestiller-nye-overvaagningsfly

-

Stenrig oliestat er gået målrettet efter denne rolle i de
seneste 30 år, siger ekspert
I dag kl. 18.06
https://nyheder.tv2.dk/udland/2023-11-28-stenrig-oliestat-er-gaaet-maalrettet-efter-denne-rolle-i-de-seneste-30-aar-siger-ekspert

Qatar har indtil nu været de eneste, der har kunnet tale med
både Israel og Hamas.

-

Gaza-krigen har givet Biden et problem i USA, men alternativet
var værre
I dag kl. 19.15
https://nyheder.tv2.dk/udland/2023-11-28-gaza-krigen-har-givet-biden-et-problem-i-usa-men-alternativet-var-vaerre

-

DR S149 tir 28 nov 20:28:24
28.november dr.dk/nyheder 20:12

PAVEN FOR SYG TIL KLIMATOPMØDET

Frans har tidligere sagt, at han ikke
mener, at politikere verden over
længere kan overse den menneskelige
påvirkning af klimaet eller "bespotte
videnskabelige fakta, mens planeten
muligvis nærmer sig bristepunktet".

I dag kl. 20:12
Paven for syg til at tage til klimatopmøde
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/paven-syg-til-tage-til-klimatopmoede

Kommentar:

Men samtidig er den Katolske Lære, at der bare skal fødes
flere børn og at dette IKKE må forhindres (fx med prævention)!

Den primære årsag til vores klimaproblemer er *overbefolkning*!

-

Hamas kan ikke redegøre for 40 gidsler, siger Qatar –
eksperter ser flere mulige forklaringer
36 min siden
https://nyheder.tv2.dk/udland/2023-11-28-hamas-kan-ikke-redegoere-for-40-gidsler-siger-qatar-eksperter-ser-flere-mulige-forklaringer

LIVE: Krig mellem Israel og Hamas
LIVE: Israel under angreb
LIVE: Israel ramt af større missilangreb
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb

i dag kl. 16:19
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-krig-mellem-israel-og-hamas?focusId=6834443
Rasmus Jungersen
DR-korrespondent: Beskyldninger er ikke ensbetydende med, at
aftale om våbenhvile er brudt sammen

i dag kl. 17:38
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-krig-mellem-israel-og-hamas?focusId=6834739
Rasmus Jungersen
Palæstinensiske Røde Halvmåne: Israel forhindrer lastbil at
køre ind i Gaza

i dag kl. 18:47
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-krig-mellem-israel-og-hamas?focusId=6834985
Rasmus Jungersen
Palæstinensere venter for at få fyldt brændstof på deres biler

i dag kl. 18:57
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-krig-mellem-israel-og-hamas?focusId=6835042
Rasmus Jungersen
Hamas-repræsentant inviterer Elon Musk til Gaza

i dag kl. 19:15
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-krig-mellem-israel-og-hamas?focusId=6835215
Rasmus Jungersen
FN's fødevareprogram: Høj risiko for at særligt kvinder og
børn i Gaza rammes af hungersnød

i dag kl. 19:21
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-krig-mellem-israel-og-hamas?focusId=6835275
Rasmus Jungersen
Dagens overdragelse af gidsler ser ud til at være i gang

i dag kl. 19:39
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-krig-mellem-israel-og-hamas?focusId=6835427
Rasmus Jungersen
Ni kvinder og et barn er angiveligt blandt dagens frigivne
gidsler

i dag kl. 20:00
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-krig-mellem-israel-og-hamas?focusId=6835595
Rasmus Jungersen
Røde Kors: 12 gidsler er blevet frigivet

i dag kl. 20:28
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-krig-mellem-israel-og-hamas?focusId=6835954
Rasmus Jungersen
Frigivne gidsler er nu i Israel

26 min. siden (Time now CET 21.39)
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-krig-mellem-israel-og-hamas?focusId=6836469
Rasmus Jungersen
Israel løslader 30 palæstinensiske fanger

(Time now CET 21.39)

Seneste nyt om krigen mellem Israel og Hamas
Kl. 16.22
Bedstemor til 12-årig løsladt gidsel: - I 16 dage var han
alene i et lukket rum

Kl. 16.31
Erdogan: Israel skal stilles til ansvar for krigsforbrydelser

Kl. 16.44
Hungersnød vil ramme Gaza, hvis ikke fødevareforsyninger
fortsætter

Kl. 16.57
Våbenhvile i fare – Israel gør klar til at destruere Hamas,
siger militærchef

Kl. 17.31
Yderligere 20 gidsler forventes løsladt

Yderligere 20 gidsler holdt i Gaza er klar til at blive
løsladt af Hamas inden for de næste 48 timer.

Kl. 17.41
Frigivet gidsel var i livstruende tilstand – nu er hun uden
for fare

Kl. 18.35
Røde Halvmåne: Israel nægter lastbil med brændstof at køre
ind i Gaza

Kl. 18.52
Hamas offentliggør liste over 30 palæstinensere, der
forventes frigivet i aften

Kl. 19.28
Hamas har frigivet femte gruppe af gidsler

Kl. 20.01
Internationalt Røde Kors bekræfter frigivelse af gidsler

Kl. 20.19
Billeder viser Hamas overdrage gidsler

Kl. 20.22
Gidsler er nu i Israel

53 min siden (Time now CET 21.33)
Liste over frigivne gidsler offentliggjort

33 min siden (Time now CET 21.33)
Islamisk Jihad har frigivet gidsler til Israel

16 min siden (Time now CET 21.33)
Politiet undersøger uhyggelige plakater i metroen

1 min siden (Time now CET 21.33)
Løsladte palæstinensere ankommet til Beitunia

(Time now CET 21.33)

LIVE Seneste nyt om krigen i Ukraine
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her

i dag kl. 20:25
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=6835919
Rasmus Jungersen
Matilde Kimer har besøgt byen under jorden

(Time now CET 21.32)

Seneste nyt om krigen i Ukraine
Kl. 16.23
Dansker kører med vinterudstyr til soldater i Ukraine

Kl. 18.54
Flere døde i russiske angreb på civile mål

Kl. 19.36
Spekulationerne buldrer efter forgiftning af spionchefs kone

Kl. 19.51
Stoltenberg reagerer på beskyldninger om dobbeltmoral

45 min siden (Time now CET 21.29)
Rusland melder ud om Finlands lukning af grænsen

11 min siden (Time now CET 21.29)
Tyrkiet håber på svensk NATO-medlemskab om "et par uger"

(Time now CET 21.29)

2023-11-28 kl 21.15
Værdifuldt naturområde er helt lovligt pløjet op: ’Den her type sager må
ikke ske’
5 min. siden

TV2:
2023-11-28 kl 21.23
Regeringen udskyder lov igen – og det rejser et endnu større spørgsmål,
siger politisk redaktør
3 min siden

Website https://sites.google.com/view/kall-tree File no 25860