UG: Ukrainske F-16-piloter begynder træning i USA | Gazas befolkning holdes som *gidsler* (bombeskjold) af Hamas - News 2023-10-14

UG:
Ukrainske F-16-piloter begynder træning i USA

Gazas befolkning holdes som *gidsler* (bombeskjold) af Hamas

Blinken: Hamas forhindrer humanitær bistand til Gaza

File 25.676 ...
The-Hamas-Holocaust-massacre-in-Israel-20023-10-07
(Hamas-Holocaust-massakren-i-Israel-20023-10-07)
https://sites.google.com/view/the-hamas-holocaust-massacre/files/25-xxx/25-6xx/25-676

"Other" news:

Israelsk medie: Hemmeligt dokument afslører, at Hamas folk blev
beordret til at gå efter civile

Israel til FN: Vi gør, hvad vi kan for at at "minimere civile
tab" i Gaza

UG:
FN's generalsekretær:
Alle gidsler i Gaza skal løslades med det samme

I 20 år har beskeden været, at det går den rigtige vej med
ozonhullet. De seneste målinger fortæller en anden historie

Ukrainske styrker sprænger russisk tog i Melitopol og stopper
forsyninger til front

Navalnyjs advokater tilbageholdes

Subject: BREAKING News: Israel opfordrer indbyggere i Nordgaza
til omgående at drage mod syd - News 2023-10-13
Date: Fri, 13 Oct 2023 09:54:17 +0200
25670 <6528f7aa$0$710$1472...@news.sunsite.dk>
https://groups.google.com/g/dk.politik/c/_yVfC1a3EzA/m/xw2ufuHJCgAJ

https://sites.google.com/view/kall-last-warning/files/24-xxx/24-5xx/24-557
> https://sites.google.com/view/kall-russia/files/24-xxx/24-5xx/24-557
> https://groups.google.com/g/dk.politik/c/QV6SbZnjF2k/m/-Tvku0UICAAJ

[ ... ]

https://www.icj-cij.org/public/files/case-related/182/182-20220316-PRE-01-00-EN.pdf

> Hvordan kan jeg hjælpe?
> How can I help?

[ ... ]

> Den danske Ukraine komite
>
> https://dendanskeukrainekomite.dk/
>
> Den danske Ukraine komite er stiftet for at hjælpe Ukraines
> forsvar. Vores formål er, med penge, at hjælpe Ukraine i
> landets kamp for frihed og fred.
>

> Søren Pind, ...
> Formand den danske Ukraine komite
> https://twitter.com/sorenpind
> https://twitter.com/sorenpind/status/1503739368502091784
>
> MobilePay på 924084
>
> Bankoverførsel: Reg. nr. 0542 Konto nr. 0000668633

2022-02-24, day no 55, Putin's illegal war of aggression on Ukraine

2022-03-04, day no 63, Sodom-warning-to-Russia

2022-03-16, day no 75, Judgment of the International Court of Justice

2022-09-26, day no 269, Nord Stream 1 + 2 saboteret (43*5 and 195)

2023-01-27, day no 27, Asteroid 2023 BU (11 years 744-connection ?)
2012-01-27, https://sites.google.com/view/et-footsteps/2012-01-27

2023-03-17, day no 76, ICC issues arrest warrant for Putin

Præsident Vladimir Putin går i kluntede sko med høje hæle og
snydehæle, fordi han er flov over sin manglende højde. Den slags
mænd er farlige, viser ny undersøgelse.

Søndag d. 11. juni 2023, kl. 08.34
https://www.berlingske.dk/globalt/putin-gaar-i-sko-med-snydehael-fordi-han-er-flov-over-sin-hoejde-den-slags

-

Først truede Putin med atomvåben, og så slap han militæret løs i
Ukraine
24. feb. 2022, 21:36
https://nyheder.tv2.dk/udland/2022-02-24-foerst-truede-putin-med-atomvaaben-og-saa-slap-han-militaeret-loes-i-ukraine

Kommentar:

Hvor har Putin dog *voldtaget* vores planet med sin psykopatiske
kynisme (og dermed fået forvandlet vores planet til helvedets
forgård)!

Et menneske, der forfører andre, og som selv er blevet *forført*
af djævelen (2 Tim 3,13) ...
https://www.biblegateway.com/passage/?search=2+Tim+3.13&version=DN1933

Putin fatter således ikke, HVOR han fører folk hen. KUN djævelen
ved det!

Satans slangeyngel hedder det på dansk!

Et Ord til dagen:

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Zefanias%201&version=BPH

Zefanias 1, Bibelen på hverdagsdansk

„Jeg vil fjerne alt fra jordens overflade,” erklærer Herren.

3
„Jeg vil udrydde både mennesker og dyr.
Jeg vil fjerne alt, hvad der førte mennesket til fald,
sammen med de mennesker, der faldt.

Hele menneskeheden skal forsvinde fra jordens overflade.

... Min glødende vrede vil sætte verden i brand,
så hele jordens befolkning får en brat og frygtelig død.”

=>

Når du en dag *indser*, at du har korsfæstet Gud (Jesus), ...
Когда однажды вы *осознаете*, что распяли Бога (Иисуса), ...

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Mat+25.40&version=BPH
https://www.biblegateway.com/passage/?search=Mat+25.31-&version=ERV-RU

... da kan det være, at dit syn på mange ting ændres!
... тогда ваш взгляд на многие вещи может измениться!

KANSKE du ligefrem *frivilligt* siger til Gud:
ВОЗМОЖНО, вы даже *добровольно* говорите Богу:

"Ske Din vilje, ikke min!”
"Да будет воля Твоя, а не моя!"

(Apropos: Den, man elsker, ønsker man ikke at skade)
(Кстати: ты не хочешь причинить боль тому, кого любишь)

=>

Dagens lovsange:

Tag Det Inderste - Mariagerfjord Frikirke // Stille Stunder
Jun 22, 2018
https://www.youtube.com/watch?v=rNZ31qfAXSk&list=PL-93BA8uTVW8yViJdAnciQyW-K5o_E-2u&index=43
Tekst og akkorder:
https://www.stillestunder.com/
https://www.stillestunder.com/s/Tag-det-inderste-D.pdf

+

Open The Eyes
| HEBREW & ARABIC WORSHIP(Live) [Worship Session]@SOLUIsrael
Shilo Ben Hod
122K subscribers
68K views 1 month ago ISRAEL
https://www.youtube.com/watch?v=qCIUI1I9V4o

00:00 Spontaneous worship
00:44 Hebrew worship
02:10 Arabic Worship
https://www.youtube.com/watch?v=qCIUI1I9V4o&t=130s
03:23 Mixed languages
05:14 Spontaneous worship
06:16 Behold The Lamb Of God

Den arabiske lovsang lyder MEGET smukt. Try it ... :-)
https://www.youtube.com/watch?v=qCIUI1I9V4o&t=130s

DR S147 lør 14 okt 09:22:28
13.oktober dr.dk/nyheder 15:06

ANKLAGER OM BRUG AF HVID FOSFOR

I går kl. 15:06
Amnesty undersøger Israel for brug af hvid fosfor
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/amnesty-beskylder-israel-bruge-hvid-fosfor-i-gaza

-

Nødhjælpsorganisationer bønfalder Israel om at stoppe
opfordring til masseevakuering
I går kl. 15:07
https://www.dr.dk/nyheder/udland/noedhjaelpsorganisationer-boenfalder-israel-om-stoppe-opfordring-om-masseevakuering

Der findes ikke sikre steder i Gazas tætbefolkede områder,
siger humanitære organisationer.

-

DR S148 lør 14 okt 09:22:28
13.oktober dr.dk/nyheder 15:35

NORGE SENDER 45 MILLIONER TIL GAZA

... til
civilbefolkningen i Gaza ...

I går kl. 15:35
Norge øger humanitær støtte: Sender 45 millioner til Gaza
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/norge-oeger-humanitaer-stoette-sender-45-millioner-til-gaza

-

DR S153 lør 14 okt 09:21:59
13.oktober dr.dk/nyheder 16:20

AFVISER ANKLAGER OM HVID FOSFOR

I går kl. 16:20
Israel afviser anklager om brug af hvid fosfor
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/israel-afviser-anklager-om-brug-af-hvid-fosfor

-

Militæreksperter: Alt tyder på, at en israelsk landoffensiv i
Gaza er tæt på
I går kl. 16:29
https://www.dr.dk/nyheder/udland/militaereksperter-alt-tyder-paa-en-israelsk-landoffensiv-i-gaza-er-taet-paa

Israel har bedt 1,1 millioner civile om at flygte fra Gaza By.

-

Flere lande oplever stigning i ’antisemitiske hændelser’ og
forbyder demonstrationer
I går kl. 18:02
https://www.dr.dk/nyheder/udland/flere-lande-oplever-stigning-i-antisemitiske-haendelser-og-forbyder-demonstrationer

I Tyskland er det ulovligt at vise støtte til Hamas, mens
Frankrig forbyder alle pro-palæstinensiske demonstrationer.

-

Evakuering af danskere udskudt
I går kl. 18.22
https://nyheder.tv2.dk/udland/2023-10-13-evakuering-af-danskere-udskudt

-

DR S159 lør 14 okt 09:21:59
13.oktober dr.dk/nyheder 19:17

EVAKUERINGSFLY ER UDSKUDT

I går kl. 19:17
Evakueringsfly til danskere i Israel er udskudt
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/evakueringsfly-til-danskere-i-israel-er-udskudt

-

’Skal vi blive og dø?’: Ashraf kæmper med at komme ud af Gaza
I går kl. 19:23
https://www.dr.dk/nyheder/udland/skal-vi-blive-og-doe-ashraf-kaemper-med-komme-ud-af-gaza

Israel opfordrer befolkningen til at flygte mod syd, men
terrorstemplede Hamas siger bliv. Over 423.000 palæstinensere
er allerede drevet på flugt i Gazastriben.

-

DR besøgte Israelsk by tæt på Gaza, hvor Hamas' masakre fandt sted
I går kl. 19:37
https://www.dr.dk/stories/1288510966/tag-med-drs-korrespondent-taet-paa-gazastriben/

-

DR S163 lør 14 okt 09:22:00
13.oktober dr.dk/nyheder 19:42

USA: NORDKOREA HAR SENDT VÅBEN

Ifølge Det Hvide Hus er der over 1.000
containere med ammunition og militært
udstyr på vej til Rusland fra
Nordkorea. Udstyr, som er beregnet til
at bruge i krigen mod Ukraine.

Det skriver nyhedsbureauet AFP.

- Vi fordømmer Nordkorea for at sende
dette militære udstyr til Rusland,
siger John Kirby, talsmand for
præsident Joe Bidens nationale
sikkerhedsråd ifølge AFP.

Amerikanerne har flere gange advaret
Nordkorea mod at sælge våben til
russernes krigsførelse, mens Nordkorea
har forsikret, at landet ikke vil gøre
det.

I går kl. 19:42
USA: Nordkorea har sendt 1.000 containere med ammunition til
Rusland
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/usa-nordkorea-har-sendt-1000-containere-med-ammunition-til-rusland

-

I 20 år har beskeden været, at det går den rigtige vej med
ozonhullet. De seneste målinger fortæller en anden historie
I går kl. 21:02
https://www.dr.dk/nyheder/viden/klima/i-20-aar-har-beskeden-vaeret-det-gaar-den-rigtige-vej-med-ozonhullet-de-seneste

Hullet i det lag, der skal beskytte jorden mod farlige stråler,
er lige nu tre gange så stort som Brasilien.

-

Falske billeder fra Israel og Gaza spredes på sociale medier –
sådan kan du selv være på vagt
I går kl. 21.24
https://nyheder.tv2.dk/samfund/2023-10-13-falske-billeder-fra-israel-og-gaza-spredes-paa-sociale-medier-saadan-kan-du-selv-vaere-paa-vagt

-

Det første fly med 82 evakuerede fra Israel er landet i Danmark
I går kl. 21.26
Opd. I dag kl. 04.01
https://nyheder.tv2.dk/samfund/2023-10-13-det-foerste-fly-med-82-evakuerede-fra-israel-er-landet-i-danmark

-

DR S165 lør 14 okt 09:22:00
13.oktober dr.dk/nyheder 21:32

FØRSTE EVAKUERINGSFLY LETTET

I går kl. 21:32
Første evakueringsfly med danskere lettet fra Israel
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/foerste-evakueringsfly-med-danskere-lettet-fra-israel

-

I går kl. 23:16
Israelsk medie: Hemmeligt dokument afslører, at Hamas folk blev
beordret til at gå efter civile
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/israelsk-medie-hemmeligt-dokument-afsloerer-hamas-folk-blev-beordret-til-gaa-efter

-

I dag kl. 00:48
Journalist død i angreb i Libanon nær israelsk grænse
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/journalist-doed-i-angreb-i-libanon-naer-israelsk-graense

-

I dag kl. 02:53
Israelske styrker beskyldes for målrettet at gå efter
sundhedsfaciliteter i Gaza
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/israelske-styrker-beskyldes-maalrettet-gaa-efter-sundhedsfaciliteter-i-gaza

-

Medie: Rusland ønsker våbenhvile mellem Hamas og Israel i FN
I dag kl. 05.31
https://nyheder.tv2.dk/udland/2023-10-14-medie-rusland-oensker-vaabenhvile-mellem-hamas-og-israel-i-fn

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Ecc+8.11&version=BPH

Prædikeren 8:11, Bibelen på hverdagsdansk

Hvis en forbrydelse ikke straffes med det samme, får
mennesker mod til at fortsætte med deres ondskab.

Kommentar:

En anden version lyder således:

Slås der ikke ned på forbryderen STRAKS,
er det en indirekte opfordring til at
følge hans eksempel.

(Præd. 8,11)
)

Fuldstændig *urealistisk*!

Fordi ...

Så har man jo *belønnet* terrorisme (herunder mordet på over
1000 civile israelere + gidseltagning)!

Og så er det KUN et spørgsmål om tid, førend næste terrorangreb
kommer!

Så ...

Nej! Hamas må *udslettes* en gang for alle, så det må blive
hamret fast med syvtommersøm, at 'Crime does NOT pay'!

-

Sammenstød efter demonstrationer på Vestbredden dræber 16
I dag kl. 05.34
https://nyheder.tv2.dk/udland/2023-10-14-sammenstoed-efter-demonstrationer-paa-vestbredden-draeber-16

-

I dag kl. 05:36
Fly med evakuerede danskere fra Israel er landet
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/fly-med-evakuerede-danskere-fra-israel-er-landet-0

-

Vesten har svigtet, mener tidligere FN-chef: - Besættelsen er
lige så klar som, at Rusland har besat Ukraine
I dag kl. 05.40
https://nyheder.tv2.dk/2023-10-13-vesten-har-svigtet-mener-tidligere-fn-chef-besaettelsen-er-lige-saa-klar-som-at-rusland-har-besat-ukraine

Kommentar:

Hvis du dermed mener *besættelsen* af Det Hellige Land lige
siden år 70 efter Kristus (hvor jøderne blev smidt ud af deres
eget land), må jeg give dig ret!

Verden er bundhamrende *uretfærdig* indrettet, og vi omkommer
ALLE (i et globalt ragnarok), hvis vi ikke nu gør os umage og
får løst de problemer, vi står overfor!

Når iranerne kaster atombomben over Jerusalem, da er det fór
sent! Så omkommer vi alle! I'm sorry!

Vær *realister*

Vi indgik en aftale (OSLO-fredsprocessen, Land for fred), men
Hamas *afsporede* "toget" med deres selvmordsterrorangreb i
slutningen af 1990'erne! Israel fik ALDRIG land-for-fred!

Og ...

Efter at Hamas på voldelig vis overtog magten i Gaza i 2000'erne
(fra Det Palæstinensiske Selvstyre), har det blot øget
terroraktiviteterne.

Kulminationen skete så her sidste lørdag med over 1300
civile israelere og gæster fra udlandet myrdet og over 100
taget som gidsler og bortført til Gaza!

KUN en *selvmorder* vil invitere til flere tæsk (ved at *forære*
endnu mere land til *fjenden*)!

KUN en *tosse* vil fortsætte mod *afgrunden* (så HELE Israel
udslettes)!

Vi bliver derfor nødt til at indse, at vi IKKE kan fortsætte
med 2-stats-løsningen!

I hvert fald IKKE så længe disse terrororganisationer fortsat
eksisterer!

Dérfor foreslog jeg (og andre) forleden dag en *midlertidig*
PRAKTISK løsning, fordi denne KAN redde menneskeliv!

Se evt. ...

Subject: ET-Break (suggest).
Was: Iran afviser involvering i Hamas' angreb.
Svar: Jo, fordi *du* leverede missilerne og er dermed
*medskyldig*! - News 2023-10-09
Date: Mon, 9 Oct 2023 10:13:29 +0200
25649b <ug0cnb$3p1d5$1...@news.eternal-september.org>
Lawlessness (Lovløshed)
https://sites.google.com/view/lawlessness/files/25-xxx/25-6xx/25-649
Terror (abuse of power), Hamas
https://sites.google.com/view/terror-abuse-of-power/topic/hamas
https://sites.google.com/view/terror-abuse-of-power/files/25-xxx/25-6xx/25-649
Mideast Peace Process, Oslo Accords, (OSLO-Fredsprocessen)
https://sites.google.com/view/mideast-peace-p/files/25-xxx/25-6xx/25-649
The Holy Land (Det Hellige Land)
https://sites.google.com/view/kall-the-holy-land/files/25-xxx/25-6xx/25-649
Israel
https://sites.google.com/view/kall-israel/files/25-xxx/25-6xx/25-649
https://groups.google.com/g/dk.politik/c/rc1BUOks7P8/m/_3s_kxM_CgAJ

> [...]
> på terrorismen!
>
> Og det er primært dét, det handler om nu at redde menneskeliv
> (på begge sider af fløjene)!...
>
> Og netop i det samme hørte jeg en røst fra Himlen sige (perhaps
> the voice of ET):
> (2023-10-09, Monday, Day no 282 (83 left), CET 10:02, GMT 08:02)
> - "Vil I være med?"
>
> Nå, da da ... Dejligt at høre din røst og dermed
> *tilkendegivelse*, ET.
>
> Hmm ...
>
> Det må vist nok være et spørgsmål til Egypten og Jordan foruden

ALT andet er desværre nok blevet *urealistisk*
(efter Hamas-Holocaust-massakren-i-Israel-20023-10-07)!
https://sites.google.com/view/the-hamas-holocaust-massacre/files/25-xxx/25-6xx/25-676

-

Gaza anklager Israel for angreb på ambulancer
I dag kl. 05.42
https://nyheder.tv2.dk/udland/2023-10-14-gaza-anklager-israel-for-angreb-paa-ambulancer

-

Israel anklages for at bruge kontroversielt våben: 'Vi lærte,
at fik vi det på huden, skulle vi tage en bajonet og skære det
af'
I dag kl. 07:46
https://www.dr.dk/nyheder/udland/israel-anklages-bruge-kontroversielt-vaaben-vi-laerte-fik-vi-det-paa-huden-skulle-vi

Israel bliver anklaget for at have brugt hvid fosfor i Gaza.

-

Danske Jes Didrichsen var på det første evakueringsfly til
Danmark: 'Vi kunne føle os trygge og få lidt ro'
I dag kl. 08:33
https://www.dr.dk/nyheder/indland/danske-jes-didrichsen-var-paa-det-foerste-evakueringsfly-til-danmark-vi-kunne-foele

Danskerne blev mødt af sygeplejersker og en psykolog, da de
trådte ind i militærflyet.

-

DR S172 lør 14 okt 09:22:00
14.oktober dr.dk/nyheder 08:38

ISRAEL VIL GIVE SIKKER PASSAGE

Den israelske hær vil tillade, at
beboere i Gaza sikkert kan bevæge sig
fra nord til syd mellem klokken 10 og
16 lokal tid. En talsmand for militæret
skriver på X, at to hovedveje vil kunne
blive benyttet til formålet. Det
skriver nyhedsbureauet Reuters.
Militæret advarede i går beboerne i
Gaza By, der ligger mod nord, om at
evakuere for deres egen sikkerheds
skyld.

I går morges fik beboerne 24 timer, men
nu tyder det på, at Israel forlænger
fristen.
Der er spekulationer om en nært
forestående landoffensiv fra israelsk
side.

I dag kl. 08:38
Israels militær vil give palæstinensere sikker passage indtil
i eftermiddag
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/israels-militaer-vil-give-palaestinensere-sikker-passage-indtil-i-eftermiddag

-

DR møder Adel og Daod i Israel, mens deres hjem bliver bombet i
Gazastriben: 'Jeg ved ikke, hvad jeg skal gøre'
I dag kl. 09:26
https://www.dr.dk/nyheder/udland/dr-moeder-adel-og-daod-i-israel-mens-deres-hjem-bliver-bombet-i-gazastriben-jeg-ved

De to palæstinensere er fanget i Israel på grund af Israels
blokade af Gaza.

-

2023-10-14 kl 11.25
Passagerfly med evakuerede fra Israel landede i morges: En kæmpe
forløsning
58 min. siden
https://www.dr.dk/nyheder/indland/passagerfly-med-evakuerede-fra-israel-landede-i-morges-en-kaempe-forloesning

Ifølge de seneste tal har omkring 400 danskere ønsket evakuering
fra Israel og de palæstinensiske områder.

-

Det blev endvidere nævnt i morgennyhederne (fra TV2 eller DR),
at Hamas havde sat vejspærringer om for at *forhindre*
civilbefolkningen i at flygte mod den sydlige del af Gaza!

(
Har fundet nyheden nu:

i går kl. 18:23
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6575145
Selin Türker
Blinken: Hamas forhindrer humanitær bistand til Gaza

Bestræbelserne på at få humanitær bistand ind i Gaza er blevet
"kompliceret af det faktum, at Hamas fortsat bruger uskyldige
civile som menneskelige skjolde og angiveligt blokerer de
palæstinensere for at flytte til det sydlige Gaza for at undgå
fare."

Tsk, tsk!

Gazas befolkning holdes som *gidsler* (bombeskjold) af Hamas!

Det må man da kalde KYNISK *terrorisme* af værste skuffe, når
man i *magtsyge* *ofrer* ens egne landsmænd på
*afgudsofferaltret*, apropos SHIRK!

Hørte jeg et 'Hip, hip, hurra' fra dér, hvor djævelen bor
(endnu en tåbe røg i *fælden*)?

LIVE: Krig mellem Israel og Hamas
LIVE: Israel under angreb
LIVE: Israel ramt af større missilangreb
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb

i går kl. 13:27
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6574227
Selin Türker
Hizbollah: Klar til at bidrage til konfrontationer mod Israel

i går kl. 13:28
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6574228
Maja Lærke Maach
Det regner med sedler i Gaza: 'Du er nødt til at forlade dit
hjem med det samme'

i går kl. 13:58
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6574331
Selin Türker
Israels forsvarsminister gentager: 'Gå mod syd'

i går kl. 14:21
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6574403
Selin Türker
Amnesty undersøger Israel for brug af hvid fosfor

i går kl. 14:36
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6574442
Selin Türker
Sammenstød på Vestbredden: Israelske styrker har dræbt
palæstinensere

i går kl. 14:58
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6574493
Selin Türker
Norge øger humanitær støtte til civilbefolkningen i Gaza

i går kl. 15:53
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6574680
Selin Türker
Dødstallet i Gaza stiger til 1799

i går kl. 16:08
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6574750
Selin Türker
Israel afviser anklager om brug af hvid fosfor

i går kl. 16:31
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6574805
Selin Türker
Puk Damsgård til fredagsbøn i Jerusalem

i går kl. 16:47
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6574864
Selin Türker
Von der Leyen besøger "epicenter for grusomheder"

i går kl. 17:11
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6574917
Selin Türker
DR-korrespondent på Vestbredden under optøjer: 'Der lugter af
bildæk'

i går kl. 17:57
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6575043
Selin Türker
Tyrkiets præsident tager afstand fra "kollektiv afstraffelse af
folket i Gaza"

[...]

i går kl. 18:28
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6575156
Selin Türker
Andet fly der skulle evakuere danskere er udskudt

i går kl. 18:56
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6575251
Selin Türker
Journalist dræbt i israelsk angreb i Libanon

i går kl. 19:15
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6575479
Selin Türker
Israels militær har udført lokale razziaer i Gaza

i går kl. 20:01
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6575890
Selin Türker
Hamas: 70 dræbt på flugt fra Gaza By

i går kl. 20:12
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6576013
Selin Türker
Israel giver Læger uden Grænser to timer til at forlade hospital

i går kl. 20:39
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6576274
Selin Türker
Netanyahu advarer: 'Dette kun er begyndelsen'

i går kl. 20:56
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6576457
Selin Türker
FN's generalsekretær: 'Selv krige har regler'

i går kl. 23:10
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6577018
Sofie Dyjak
Israelsk medie: Hemmeligt dokument afslører, at Hamas folk blev
beordret til at gå efter civile

i går kl. 23:39
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6577049
Sofie Dyjak
Korrespondent om frygt for landkrig: Indbyggerne i Gaza står med
et umuligt valg

i dag kl. 00:28
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6577110
Sofie Dyjak
Tidsfrist forlænges: Læger Uden Grænser har fået flere timer
til at forlade hospital

i dag kl. 00:48
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6577126
Sofie Dyjak
Journalist død i angreb i Libanon nær israelsk grænse

i dag kl. 01:26
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6577149
Sofie Dyjak
Israelske styrker har i løbet af natten skudt flere 'objekter'
ned

i dag kl. 02:05
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6577179
Sofie Dyjak
Puk Damsgård fortæller: Hør Genstart om livet for de civile i
Gaza

i dag kl. 02:43
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6577204
Sofie Dyjak
Israelske styrker beskyldes for målrettet at gå efter
sundhedsfaciliteter i Gaza

i dag kl. 03:06
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6577222
Sofie Dyjak
Israelske styrker har ramt "Hizbollah-mål" i Libanon

i dag kl. 05:23
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6577310
Sofie Dyjak
Protester i store dele af verden

i dag kl. 05:33
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6577316
Sofie Dyjak
Fly med evakuerede danskere fra Israel er landet

i dag kl. 06:58
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6577390
Nanna Nørby Hansen
FN-estimat: Titusindvis er flygtet fra Gaza By

i dag kl. 07:19
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6577423
Nanna Nørby Hansen
Israel: 120 civile bliver holdt som gidsler i Gaza

i dag kl. 07:40
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6577442
Nanna Nørby Hansen
Josep Borrell: 'Verden har fejlet grusomt'

Kommentar:

Vær *realister*:

Det har næsten ALTID været bøvl i Mellemøsten. I hvert fald i de
senere 2.500 år!

Djævelen fik lov til at hærge som pest (og gøre alle i hadets
flammer skingrende sindssyge)!

Så ...

"Måske" har vi alle odds imod os?

i dag kl. 07:52
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6577460
Nanna Nørby Hansen
Israels militær vil give palæstinensere sikker passage indtil i
eftermiddag

i dag kl. 08:50
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6577570
Nanna Nørby Hansen
Israel: Vi har dræbt en højtstående Hamas-kommandør

i dag kl. 09:02
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6577597
Nanna Nørby Hansen
Militante fra Libanon dræbt i droneangreb

i dag kl. 09:37
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6577653
Nanna Nørby Hansen
Vesten har ikke forstået omfanget af krisen, siger norsk
generalsekretær

i dag kl. 10:06
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6577715
Nanna Nørby Hansen
Nødhjælp fra WHO er landet i Egypten - skal over grænsen til Gaza

i dag kl. 10:16
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6577737
Nanna Nørby Hansen
FN: Mere end 1.300 bygninger er ødelagt i Gaza

45 min. siden (Time now CET 11.32)
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6577805
Nanna Nørby Hansen
324 palæstinensere dræbt det seneste døgn

(Time now CET 11.32)

Krig mellem Israel og Hamas
I dag kl. 05.19
Opd. 22 min siden
https://nyheder.tv2.dk/live/udland/2023-10-13-krig-mellem-israel-og-hamas

Kl. 14.24
Sammenstød på Vestbredden

Kl. 14.27
Israelernes forståelse for palæstinensernes lidelse "kan ligge
på et meget lille sted"

Kl. 14.44
Mellemøsten holder vejret

Kl. 15.00
Pro-palæstinensiske demonstrationer i flere lande

Kl. 15.18
- Så snart der er ledig plads i luftrummet, flyver vi ind og
henter folk ud

Kl. 15.21
1799 palæstinensere dræbt

Kl. 15.47
Fredagsbøn i Grimhøj opfordrer til demonstration for Gaza: -
Det er os, der er ofre

Kl. 16.06
Israel afviser at have brugt hvid fosfor

Kl. 16.22
Luftalarm og brag over Tel Aviv

Kl. 16.31
Israel har kontaktet 258 familier til dræbte

Kl. 16.33
EU-formand har set "rædslerne" i Israel

Kl. 16.41
PET har "skærpet opmærksomhed" på sikkerheden

Kl. 17.12
Pro-palæstinensisk demonstration i Aarhus

Kl. 17.16
Evakuering er den nye "nakba", siger Gaza-analytiker

Kl. 17.38
Egypten undsiger Israels evakueringsordre

Kl. 17.39
Rusland har fortsat kontakt til Hamas

Kl. 17.40
Egypten anklager Israel for brud på international lov

Kl. 17.48
Palæstinas udsendte til FN beder om hjælp til at "stoppe
forbrydelser mod menneskeheden"

Kl. 18.21
Israelske soldater har allerede været i Gaza, siger militæret

Kl. 18.22
Evakueringsfly forsinket

Kl. 18.26
Palæstinensisk præsident er bekymret over evakueringsplaner

Kl. 18.38
En journalist dræbt og seks såret: - De kunne se, det var
journalister

Kl. 19.51
Israel i færd med "intensive angreb" i Gaza

Kl. 20.06
Det Hvide Hus: Vores bønner er med familien til dræbt journalist

Kl. 20.23
Israel vil efterforske angreb i det sydlige Libanon

Kl. 20.33
Læger Uden Grænser: Israel har givet to timer til evakuering af
sygehus i Gaza

Kl. 20.40
Netanyahu om israelske angreb: Det er kun begyndelsen

Kommentar:

Terrororganisationen Hamas må ALDRIG fremover kunne true
Israel!

No more Holocaust!

Kl. 20.53
Emiraterne sender medicinsk hjælp til by i Egypten

Kl. 20.59
FN's generalsekretær: Alle gidsler i Gaza skal løslades med det samme

Kommentar:

UG

Kl. 21.29
Fly med 82 personer fra Danmark er lettet fra Tel Aviv

Kl. 22.10
Dansk fly er landet på Cypern

Kl. 23.10
Israel til FN: Vi gør, hvad vi kan for at at "minimere civile
tab" i Gaza

New Link ...

Krigen mellem Israel og Hamas
I dag kl. 06.10
Opd. 12 min siden
https://nyheder.tv2.dk/live/2023-10-14-krigen-mellem-israel-og-hamas

Kl. 06.10
Danske evakuerede er landet

Kl. 06.42
Ked af det for dem, der stadig er der

Kl. 07.28
Korrespondent: Folk er rasende på Netanyahu

Kl. 08.20
Lederen af Hamas' luftovervågning dræbt, siger IDF

Kl. 08.34
FN's nødhjælpschef langer ud efter Israel

Kl. 08.59
Israel vil tillade civile i Gaza at passere fra nord til syd

https://twitter.com/AvichayAdraee/status/1713065991511388610

Kl. 09.23
Ingen kan forlade Gaza

27 min siden (Time now CET 10.36)
Konvoj på 70 personer dræbt, hævder Hamas

13 min siden (Time now CET 10.36)
IDF-talsmand: Hamas' leder er dead man walking

8 min siden (Time now CET 10.50)
324 palæstinensere dræbt og 1000 såret på et døgn

41 min siden (Time now CET 11.45-46)
Beboere leder efter overlevende i kollapset bygning efter
luftangreb

33 min siden (Time now CET 11.45-46)
2215 dræbt i Gazastriben og 1300 døde i Israel

27 min siden (Time now CET 11.45-46)
Deadline for evakuering er rykket flere gange - intet er sikkert

11 min siden (Time now CET 11.45-46)
Amnesty International: Israel bruger fosfor i Gaza angreb

(Time now CET 11.45-46)

LIVE Seneste nyt om krigen i Ukraine
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her

37 min. siden (Time now CET 11.17)
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=6577790
Anna Danielsen Gille
USA: Rusland har gang i ny offensiv i østukrainsk by

(Time now CET 11.17)

Seneste nyt om krigen i Ukraine
I dag kl. 05.24
Opd. 38 min siden
https://nyheder.tv2.dk/live/udland/2023-10-13-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine

Kl. 13.51
Russisk specialoperation startede ikke krigen i Ukraine – men
sigter mod at stoppe den, siger Putin

Kommentar:

Ævl, din *løgnhals*! Du er en magtsyg *massemorder* og en
direkte trussel mod verdensfreden!

Så ...

Og HVORFOR har du (og dem, der følger dig) ikke allerede nu
fået en asteroide i knolden (apropos Sodoma)?

Det vil jo kunne gøre en kæmpe forskel mht. vores civilisations
chancer for at overleve!

Kl. 14.21
Navalnyjs advokater tilbageholdes

Kl. 14.57
Norge støtter genopbygning af Ukraine med 155 millioner kroner

Kl. 15.30
Europæisk militærstyrke med dansk deltagelse inviterer Ukraine
til at overvære øvelser

Kl. 15.38
Ukrainske styrker sprænger russisk tog i Melitopol og stopper
forsyninger til front

Kommentar:

Map:

Melitopol
https://maps.app.goo.gl/rLwoR35d5ySkQRN86

Kl. 16.42
To såret i angreb ved Kherson

Kl. 16.53
Putin kalder påstande om gasudspil rørledning for
"afledningsmanøvre"

... rørledning mellem Finland og Estland ...

Kl. 17.02
Schweiz giver over 700 millioner kroner til fjernelse af miner
i Ukraine

Kl. 17.19
Putin: Hjemvendte russeres skæbne afhænger af, hvordan de har
opført sig

Kl. 17.49
Storbritannien vil bruge beslaglagte russiske formuer på
ukrainsk forsvar

Kl. 18.06
Delingsfører i Ukraine anholdt for afpresning

Kl. 18.23
Svensk mand død ved fronten i Ukraine

Kl. 19.13
Ukraine: Rusland har ramt angrebet seks civile skibe efter at
have droppet kornaftale

Kl. 19.37
Ukrainsk kvinde idømt livsvarigt fængsel for forræderi

New Link ...

Seneste nyt om krigen i Ukraine
I dag kl. 06.10
Opd. 46 min siden
https://nyheder.tv2.dk/live/udland/2023-10-14-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine

Kl. 06.11
Russiske angreb fortsætter på Avdijivka

Kommentar:

Map:

Avdijivka
https://maps.app.goo.gl/29Tg6YK8D8LAAKNn8

Kl. 07.10
Ukrainske F-16-piloter begynder træning i USA

Kommentar:

UG

Kl. 08.20
Tænketank: Rusland lider tilbageslag omkring omstridt by

Kl. 08.44
Nordkorea leverer militært udstyr til Rusland, hævder USA

Kl. 09.46
Ukrainsk modoffensiv er slut ifølge Rusland

Kommentar:

Mener du dermed, at der IKKE længere kan falde en asteroide ned
fra Rummet og "tilfældigvis" *udslette* *úønskede*
*voldsforbrydere*?

For i så fald er du nok dummere, end politiet tillader!

46 min siden (Time now CET 11.11)
To droner nedskudt over Sortehavet

(Time now CET 11.11)

2023-10-14 kl 11.23
30 min. siden
Australske medier: Nej til forfatningsændring om oprindeligt folk

DR-News *missing* between 2023-10-13, CET 15.00-15.07, *idiots*!

TV2:
2023-10-14 kl 11.26
Hvad kan prins Christian lære af en opvasker og en kidnapningstruet
prinsesse?
18 min siden

2023-10-14 kl 09.58
7000 franske soldater indsættes efter knivdrab
6 min siden

Website https://sites.google.com/view/kall-tree File no 25676

GMT 22:11
Endnu engang lyder det fra de israelske styrker til civile:
'Vi beder jer forlade Gaza by'

USA beder folk om at tage til grænseovergang mod Egypten - men
der bombes, siger øjenvidne
تطلب الولايات المتحدة من الناس الذهاب إلى المعبر الحدودي مع مصر

Højtstående russisk diplomat fundet død på hotelværelse i
Tyrkiet

Britisk efterretningstjeneste: Rusland frygter at miste
krigsskibe

Israel fik efterretninger forud for angreb - men ingen så det
komme, siger sikkerhedsrådgiver

Formanden for det jødiske samfund: 'Massakren sidste lørdag var
den værste massakre siden anden verdenskrig'

Mette Frederiksen: Israels ret til at forsvare sig er
'indiskutabel'
Flere meldes dræbt efter sammenstød på Vestbredden
I går kl. 15.11
https://nyheder.tv2.dk/udland/2023-10-13-flere-meldes-draebt-efter-sammenstoed-paa-vestbredden

-

Dansk major på evakueringsmission i Israel – opgave kan ændre
sig fra sekund til sekund
I går kl. 16.04
https://nyheder.tv2.dk/udland/2023-10-13-dansk-major-paa-evakueringsmission-i-israel-opgave-kan-aendre-sig-fra-sekund-til-sekund

-

I dag kl. 12:13
324 palæstinensere dræbt det seneste døgn
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/324-palaestinensere-draebt-det-seneste-doegn

-

I flugten fra angreb på israelsk festival kørte Michael en
Hamas-kriger ned: 'Enten rammer jeg dem nu, ellers dør jeg'
I dag kl. 12:16
https://www.dr.dk/nyheder/udland/i-flugten-fra-angreb-paa-israelsk-festival-koerte-michael-en-hamas-kriger-ned-enten

Michael Silberberg har fået et andet syn på konflikten mellem
Israel og palæstinenserne efter lørdagens angreb.

-

Det kaldes 'Gaza Metro': Hamas' tunnelsystem komplicerer en
mulig israelsk landoffensiv
I dag kl. 12:56
https://www.dr.dk/nyheder/udland/det-kaldes-gaza-metro-hamas-tunnelsystem-komplicerer-en-mulig-israelsk-landoffensiv

Under tidligere operationer er israelske soldater blevet taget
som gidsler i "Gaza Metro", siger militærekspert

Kommentar:

Dette er bl.a. grundet til, at I skal flygte mod syd, fordi
ligesom Dresden/Aleppo blev jævnet med jorden, er israelerne
TVUNGET til at jævne dette tunnelsystem med jorden (for at
undgå tab af israelske soldaters liv)!

Ihukom fx. at amerikanerne for nogle år siden smed over
taliban i Afghanistan i nogle grotter en konventionel bombe,
der i sprængkraft næsten var lige så kraftig som en atombombe!

Så kampene bliver MEGET voldsomme - muligvis noget, man aldrig
har set før (i nyere tid i Det Hellige Land)!

Red Jeres liv (Hamas's provaganda hjælper ikke denne gang)!

-

DR S115 lør 14 okt 17:08:44
14.oktober dr.dk/nyheder 13:01

TO EVAKUERINGSFLY FRA LANDER I DAG

I dag kl. 13:01
Yderligere to evakueringsfly fra Israel forventes at lande i
dag
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/yderligere-evakueringsfly-fra-israel-lander-i-dag

-

160 danskere forventes evakueret lørdag fra Israel
I dag kl. 13.02
Opd. I dag kl. 13.49
https://nyheder.tv2.dk/2023-10-14-160-danskere-forventes-evakueret-loerdag-fra-israel

-

EU's udenrigschef om opfordring om at rømme Nordgaza: Det er
ganske enkelt umuligt
I dag kl. 13:15
https://www.dr.dk/nyheder/udland/eus-udenrigschef-om-opfordring-om-roemme-nordgaza-det-er-ganske-enkelt-umuligt

1,1 millioner mennesker opfordres af det israelske militær til
at flygte til det sydlige Gaza.

-

I dag kl. 14:12
Efterlyst russisk-græsk forretningsmand fængslet i Danmark
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/efterlyst-russisk-graesk-forretningsmand-faengslet-i-danmark

-

Danmark fængsler forretningsmand efterlyst af Rusland
I dag kl. 16.04
https://nyheder.tv2.dk/krimi/2023-10-14-danmark-faengsler-forretningsmand-efterlyst-af-rusland

-

2023-10-14 kl 17.42
27 min. siden
Støtteoptog for palæstinensere går gennem Nørrbro i København
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/stoetteoptog-palaestinensere-gaar-gennem-noerrbro-i-koebenhavn

-

Time now:
2023-10-15 kl 01.14

-

Natanyahu beder soldater om at være klar til næste fase
I går kl. 18.22
https://nyheder.tv2.dk/udland/2023-10-14-natanyahu-beder-soldater-om-at-vaere-klar-til-naeste-fase

-

DR S123 lør 14 okt 22:07:30
14.oktober dr.dk/nyheder 18:30

NETANYAHU BESØGER SOLDATER

I går kl. 18:30
Netanyahu besøger to af de værst ramte kibbutzer i Israel
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/netanyah-besoeger-af-de-vaerst-ramte-kibbutzer-i-israel

-

Fire dages voldsomme kampe i Østukraine: 'Det kan ende med at
give bagslag for Rusland'
I går kl. 18:32
https://www.dr.dk/nyheder/udland/fire-dages-voldsomme-kampe-i-oestukraine-det-kan-ende-med-give-bagslag-rusland

Rusland har ifølge ukrainsk militær indledt et storskala-angreb
på byen Avdijivka.

-

DR S124 lør 14 okt 22:07:30
14.oktober dr.dk/nyheder 18:47

VON DER LEYEN: FLERE PENGE TIL GAZA

I går kl. 18:47
Von der Leyen støtter både Israels krig og uskyldige civile i
Gaza
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/von-der-leyen-stoetter-baade-israels-krig-og-uskyldige-civile-i-gaza

-

Højtidlighed i Københavns Synagoge
I går kl. 19.31
Opd. I går kl. 21.45
https://nyheder.tv2.dk/live/samfund/2023-10-14-hoejtidlighed-i-koebenhavns-synagoge

-

DR S125 lør 14 okt 22:07:30
14.oktober dr.dk/nyheder 20:01

ANDET FLY MED DANSKERE ER LETTET

I går kl. 20:01
164 danskere er fløjet ud af Israel i dag
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/164-danskere-er-floejet-ud-af-israel-i-dag

-

I går kl. 20:21
Mette Frederiksen: Det er Israels ansvar at leve op til krigens
love
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/mette-frederiksen-det-er-israels-ansvar-leve-op-til-krigens-love

-

DR S127 lør 14 okt 22:07:30
14.oktober dr.dk/nyheder 22:05

HAMAS-LEDER: VI BLIVER

I går kl. 22:05
Hamas-leder: Vi forbliver i vores land
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/hamas-leder-vi-forbliver-i-vores-land

Kommentar:

Det er tarveligt; ja *ondt* at holde civilbefolkningen i Gaza
som gidsel (bombeskjold)!

-

Andet fly med danskere er lettet fra Israel
I går kl. 22.21
https://nyheder.tv2.dk/samfund/2023-10-14-andet-fly-med-danskere-er-lettet-fra-israel

-

Mette Frederiksen: Danske jøder kommer aldrig til at stå alene
I går kl. 22:26
https://www.dr.dk/nyheder/indland/mette-frederiksen-danske-joeder-kommer-aldrig-til-staa-alene

Statsministeren forsikrede ved mindehøjtidelighed i synagoge om
dansk støtte til jøder.

-

2023-10-15 kl 01.14
51 min. siden
Syrien anklager Israel for angreb på lufthavn i Aleppo
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/syrien-anklager-israel-angreb-paa-lufthavn-i-aleppo

LIVE: Krig mellem Israel og Hamas
LIVE: Israel under angreb
LIVE: Israel ramt af større missilangreb
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb

i dag kl. 12:31
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6578059
Nanna Nørby Hansen
Israel: Vi vil 'angribe med stor kraft'

i dag kl. 12:31
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6578059
Nanna Nørby Hansen
Israel: Vi vil 'angribe med stor kraft'

i dag kl. 13:23
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6578195
Nanna Nørby Hansen
Israel vil ikke tage ansvar for drabet på journalist

i dag kl. 13:50
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6578267
Nanna Nørby Hansen
DR-korrespondent ved grænsen: Civile er blevet angrebet på
deres vej mod syd

i dag kl. 14:10
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6578356
Hanan El Rrami
Israels FN-ambassadør: Det israelske militær overholder den
humanitære folkeret

i dag kl. 14:19
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6578400
Nanna Nørby Hansen
Endnu en Hamas-chef meldt dræbt

i dag kl. 14:43
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6578492
Hanan El Rrami
Nødhjælpsorganisation har fået indtil klokken 16 lokal tid til
at forlade hospital

i dag kl. 15:35
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6578848
Hanan El Rrami
Deadline for at forlade det nordlige Gaza er nu passeret

i dag kl. 15:50
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6579043
Hanan El Rrami
Præsident Biden: USA arbejder med involverede regeringer for at
lette humanitære konsekvenser

i dag kl. 16:09
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6579169
Hanan El Rrami
Meldinger om ni dræbte gidsler

i dag kl. 16:53 (Time now CET 18.07)
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6579660
Hanan El Rrami
Netanyahu: 'Er I klar til næste fase?'

47 min. siden (Time now CET 18.07)
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6580072
Maja Lærke Maach
OVERBLIK Det er status efter en uges krig

44 min. siden (Time now CET 18.07)
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6580131
Maja Lærke Maach
Egypten prøver at få nødhjælp ind i Gaza

32 min. siden (Time now CET 18.07)
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6580211
Maja Lærke Maach
Netanyah besøger to af de værst ramte kibbutzer i Israel

17 min. siden (Time now CET 18.07)
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6580315
Maja Lærke Maach
Ambulancer og redningshold har svært ved at nå frem i bjergene
af murbrokker i Gaza

Time now 2023-10-15, CET 02:16

i går kl. 18:10
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6580505
Maja Lærke Maach
EU-Kommissionen vil tredoble støtten til Gaza

i går kl. 18:21
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6580608
Maja Lærke Maach
FN-chef: 'Det har været en frygtelig uge'

i går kl. 18:24
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6580629
Maja Lærke Maach
Støtteoptog for palæstinensere gennem Nørrebro i København

i går kl. 18:37
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6580746
Maja Lærke Maach
Hamas-leder: Vi forbliver i vores land

i går kl. 18:53
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6580855
Maja Lærke Maach
Soldater holder stadig stand ved gerningssteder i Israel

i går kl. 19:05
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6580938
Maja Lærke Maach
USA beder folk om at tage til grænseovergang mod Egypten - men
der bombes, siger øjenvidne

i går kl. 19:15
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6580994
Maja Lærke Maach
35.000 civile søger tilflugt på hospital i Gaza

i går kl. 19:33
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6581073
Thomas Prakash
Israelsk militær: 126 bekræftede gidsler i Gaza

i går kl. 19:35
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6581081
Maja Lærke Maach
Andet fly med danskere er lettet fra Israel

i går kl. 19:47
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6581156
Maja Lærke Maach
Snart begynder mindehøjtidelighed fra synagogen i København

i går kl. 20:01
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6581239
Maja Lærke Maach
Nogle israelske skoleelever får lov at vende tilbage til
skolebænken i næste uge

i går kl. 20:08
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6581303
Maja Lærke Maach
Mette Frederiksen: Israels ret til at forsvare sig er
'indiskutabel'

i går kl. 20:25
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6581398
Maja Lærke Maach
De fleste danskere på evakueringsliste har forladt Israel

i går kl. 20:49
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6581514
Maja Lærke Maach
Formanden for det jødiske samfund: 'Massakren sidste lørdag var
den værste massakre siden anden verdenskrig'

i går kl. 20:54
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6581545
Maja Lærke Maach
Ukraine vil evakuere sine borgere fra Gaza

i går kl. 21:03
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6581603
Maja Lærke Maach
Mette Frederiksen om angreb på Israel: 'Grusomt, meningsløst
og fejt'

i går kl. 21:31
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6581787
Maja Lærke Maach
Israel har fundet lig af gidsler bortført af Hamas

i går kl. 21:50
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6581867
Maja Lærke Maach
OVERBLIK Hvad er status på Israels mulige invasion af Gaza?

i går kl. 22:16
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6582010
Maja Lærke Maach
Ekspert om israelsk landoffensiv: 'Det her kan blive rigtig
grimt, er jeg bange for'

... Peter Viggo Jakobsen.

i går kl. 22:19
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6582029
Maja Lærke Maach
EU-ledere holder møde om krigen i næste uge

i går kl. 22:23
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6582051
Maja Lærke Maach
Biden har talt i telefon med både den israelske og
palæstinensiske leder

i går kl. 22:28
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6582071
Maja Lærke Maach
Israels sikkerhedsråd indrømmer fejl og svigt

i går kl. 22:38
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6582139
Maja Lærke Maach
Pårørende til gidsler kritiserer den israelske regering for
ikke at gøre nok

i går kl. 23:12
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6582220
Sofie Dyjak
Det Hvide Hus: Flere lande arbejder sammen for at hjælpe civile
med at få adgang til mad og medicin

i går kl. 23:25
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6582232
Sofie Dyjak
Angreb på lufthavn i Aleppo i Syrien

i dag kl. 00:11
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6582314
Sofie Dyjak
Endnu engang lyder det fra de israelske styrker til civile:
'Vi beder jer forlade Gaza by'

i dag kl. 00:38
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6582351
Sofie Dyjak
Se video fra mindehøjtidelighed i synagogen i København

22 min. siden (Time now CET 02.02)
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6582436
Sofie Dyjak
Iran: Israel skal stoppe dets grusomheder og aggressive
handlinger

Kommentar:

Stod det til mig, så fik du (og hele det iranske ikke-folkevalgte
og dermed *ulovlige* præstestyre) en asteroide i knolden, så
iran kunne blive et demokrati og vi andre på planeten kunne
blive fri for al Jeres *statsterrorisme*!

Åh ...

HVORFOR har de ikke allerede fået en asteroide i knolden, ET?

(Time now CET 02.02)

Krigen mellem Israel og Hamas
I dag kl. 06.10
Opd. 12 min siden
https://nyheder.tv2.dk/live/2023-10-14-krigen-mellem-israel-og-hamas

Kl. 11.55
Endnu en central Hamas-leder er dræbt, siger IDF

Kl. 12.10
Israel: Hamas forhindrer civile i at komme ud

Det israelske militær bliver ved med at påstå, at Hamas
forhindrer civile i fysisk at komme afsted.

Kl. 12.13
Lyn-analyse

Kl. 12.52
Mindst 160 danskere forventes evakueret lørdag

Kl. 13.23
Mor til gidsel i Gaza: Jeg vil have min datter hjem nu

Kl. 13.53
Demonstranter undrer sig over manglende reaktioner i Danmark

Han fortæller, at flere af demonstranterne har givet udtryk for
undren over, at der ikke er større demonstrationer i
eksempelvis Danmark og USA, som kæmper for frigivelsen af
gidslerne i Gaza.

Kommentar:

Vær *realister* (hvor hjerteskærende det end lyder):

Gidslernes liv står desværre ikke til at redde. Vi har prøvet
det så mange gange før! I'm sorry!

Kl. 14.19
FN: Vandforsyning er ved at slippe op for to millioner
mennesker i Gaza

Kl. 14.45
Lyn-analyse

Kl. 15.17
Deadline for evakuering er passeret

Kl. 15.28
Parlamentsmedlem ville vise sympati – blev buhet ud af
demonstration

Kl. 16.09
Stor demonstration i København: Mette Frederiksens adfærd er
skamfuld

Lørdag demonstrerede Hizb ut-Tahrir mod Israel i København.

Kommentar:

Nej!

Jeg (og andre) er godt tilfredse med vores statsminister
(selvom jeg ikke stemte på Socialdemokratiet ved sidste valg)!

Det er "muligvis" Jer, der af religiøse grunde opfatter verden
gennem *farvede* briller og fx. slet ikke kan se det forkerte
i kvindeundertrykkelse og børnemishandling!

KUN en *tosse*, der ikke kan skelne godt fra ondt, følger Jer
(på vej mod *Afgrunden*/*Fortabelsen*)!

Kl. 16.23
Blinken diskuterede konflikt med Saudi Arabien og Kina

Kl. 16.25
Hamas melder ni gidsler dræbt ved israelske angreb

Kl. 16.40
Netanyahu besøger soldater: Er I klar til næste fase?

Kl. 17.25
Nye kampe nær Libanon: Der skal kun ét lille fejltrin til

Kl. 17.42
Israel angriber Hamas i Gaza-striben

Kl. 18.00
Israel fik efterretninger forud for angreb - men ingen så det
komme, siger sikkerhedsrådgiver

Kl. 18.35
IDF: Militæret forbereder sig på angreb både til lands, vands
og fra luften

Kl. 19.11
Yderligere 82 danskere er evakueret fra Israel

Kl. 19.27
126 gidsler holdes fanget i Gaza

Kl. 19.39
Israelsk militær udfører omfattende angreb

Kl. 19.58
Israelske tropper er klar i nord - og har en klar besked til
indbyggere i Gaza

Kl. 20.29
Står det til Israel, bliver fremtidens Gaza mindre, siger
korrespondent

Kl. 20.52
Lig af enkelte bortførte israelere er fundet ved Gazastriben,
siger israelsk talsmand

Ifølge Israel har Hamas omkring 126 gidsler.

Kl. 21.12
FBI advarer om stigning af trusler

Kl. 21.32
Israel laver opgørelse over savnede og dræbte udenlandske
statsborgere

Kl. 21.46
Israel identificerer skyderi fra Syrien

Kl. 22.13
Biden i separate telefonopkald med Israel og det
palæstinensiske selvstyre

Kl. 22.38
Vanskelig evakuering fra Gaza venter Udenrigsministeriet

Kl. 22.55
WHO kalder Israels evakueringsordre for en "dødsdom"

Kl. 23.14
Syrisk nyhedsbureau melder om 'israelsk aggression' mod
lufthavn

(Time now CET 01.37)

LIVE Seneste nyt om krigen i Ukraine
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her

i går kl. 19:03
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=6580920
Karen Nielsen
Rusland har ifølge ukrainsk militær indledt et storskala-angreb
på byen Avdijivka, ...

i går kl. 13:42
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=6578244
Mads Vestergaard
USA: Nordkorea har sendt militært udstyr til Rusland

(Time now CET 01.35)

Seneste nyt om krigen i Ukraine
Kl. 11.19
USA: Russisk offensiv har ikke haft stor effekt

Kl. 12.39
11-årig dreng dræbt i russisk luftangreb

Kl. 13.43
Højtstående ukrainsk general: Kampene i nordøst er "væsentligt
forværret"

Kl. 14.31
Rusland intensiverer angreb ved Makiivka

Kl. 14.55
Højtstående russisk diplomat fundet død på hotelværelse i
Tyrkiet

Kl. 15.32
Britisk efterretningstjeneste: Rusland frygter at miste
krigsskibe

Kl. 16.09
Demonstrationer i Odesa for ukrainske soldater

Kl. 16.44
Ukrainsk fond vil bruge 12 milliarder kroner på genopbygning
af Ukraine

37 min siden (Time now CET 18.01)
Ukraine vil reducere lønforskelle mellem mænd og kvinder

43 sek siden (Time now CET 18.01)
Finland vil forbyde russere at købe ejendomme

Kl. 18.29
60-årig kvinde dræbt i russisk angreb i Kherson

Kl. 19.13
Ukraine: Vi har afvist 15 russiske angreb

Kl. 20.25
Zelenskyj: Miner og granater på en tredjedel af Ukraines
territorium

Kl. 20.36
Rusland: Ukrainsk drone skudt ned over Belgorod

Kl. 21.12
Russisk luftangreb rammer boligblok i Avdiivka

Kl. 22.01
Rusland: Russiske styrker har nedkæmpet ukrainske styrker flere
steder

Kl. 22.46
Zelenskyj: Rusland ruster op - men vi svarer igen for fuld
kraft

(Time now CET 01.33)

2023-10-15 kl 01.14
51 min. siden
Syrien anklager Israel for angreb på lufthavn i Aleppo

TV2:
2023-10-15 kl 01.28
Søskende dybt rystede, da de besøgte mors grav
I går kl. 22.47

Website https://sites.google.com/view/kall-tree File no 25677