USA vetoer våbenhvile i Gaza. Forslag var "afskåret fra virkeligheden". Storbritannien undlod at stemme, fordi resolution ikke fordømte Hamas - News 2023-12-09

USA vetoer våbenhvile i Gaza. Forslag var "afskåret fra
virkeligheden"

Storbritannien undlod at stemme, fordi resolution ikke fordømte
Hamas

Rusland ændrer den demografiske sammensætning på Krim

Subject: Russiske familier beder Putin om at trække soldater
hjem - News 2023-12-08
Date: Fri, 8 Dec 2023 10:42:26 +0100
25891 <6572e503$0$716$1472...@news.sunsite.dk>
Homework
https://sites.google.com/view/kall-homework/files/25-xxx/25-8xx/25-891
Mideast Peace Process, Oslo Accords, (OSLO-Fredsprocessen)
https://sites.google.com/view/mideast-peace-p/files/25-xxx/25-8xx/25-891
https://groups.google.com/g/dk.politik/c/r6pOE3vzjf8/m/15McYZUyAQAJ

https://sites.google.com/view/kall-last-warning/files/24-xxx/24-5xx/24-557
> https://sites.google.com/view/kall-russia/files/24-xxx/24-5xx/24-557
> https://groups.google.com/g/dk.politik/c/QV6SbZnjF2k/m/-Tvku0UICAAJ

[ ... ]

https://www.icj-cij.org/public/files/case-related/182/182-20220316-PRE-01-00-EN.pdf

> Hvordan kan jeg hjælpe?
> How can I help?

[ ... ]

> Den danske Ukraine komite
>
> https://dendanskeukrainekomite.dk/
>
> Den danske Ukraine komite er stiftet for at hjælpe Ukraines
> forsvar. Vores formål er, med penge, at hjælpe Ukraine i
> landets kamp for frihed og fred.
>

> Søren Pind, ...
> Formand den danske Ukraine komite
> https://twitter.com/sorenpind
> https://twitter.com/sorenpind/status/1503739368502091784
>
> MobilePay på 924084
>
> Bankoverførsel: Reg. nr. 0542 Konto nr. 0000668633

2022-02-24, day no 55, Putin's illegal war of aggression on Ukraine

2022-03-04, day no 63, Sodom-warning-to-Russia

2022-03-16, day no 75, Judgment of the International Court of Justice

2022-09-26, day no 269, Nord Stream 1 + 2 saboteret (43*5 and 195)

2023-01-27, day no 27, Asteroid 2023 BU (11 years 744-connection ?)
2012-01-27, https://sites.google.com/view/et-footsteps/2012-01-27

2023-03-17, day no 76, ICC issues arrest warrant for Putin

Præsident Vladimir Putin går i kluntede sko med høje hæle og
snydehæle, fordi han er flov over sin manglende højde. Den slags
mænd er farlige, viser ny undersøgelse.

Søndag d. 11. juni 2023, kl. 08.34
https://www.berlingske.dk/globalt/putin-gaar-i-sko-med-snydehael-fordi-han-er-flov-over-sin-hoejde-den-slags

-

Først truede Putin med atomvåben, og så slap han militæret løs i
Ukraine
24. feb. 2022, 21:36
https://nyheder.tv2.dk/udland/2022-02-24-foerst-truede-putin-med-atomvaaben-og-saa-slap-han-militaeret-loes-i-ukraine

Kommentar:

Hvor har Putin dog *voldtaget* vores planet med sin psykopatiske
kynisme (og dermed fået forvandlet vores planet til helvedets
forgård)!

Et menneske, der forfører andre, og som selv er blevet *forført*
af djævelen (2 Tim 3,13) ...
https://www.biblegateway.com/passage/?search=2+Tim+3.13&version=DN1933

Putin fatter således ikke, HVOR han fører folk hen. KUN djævelen
ved det!

Satans slangeyngel hedder det på dansk!

Et Ord til dagen:

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Zefanias%201&version=BPH

Zefanias 1, Bibelen på hverdagsdansk

„Jeg vil fjerne alt fra jordens overflade,” erklærer Herren.

3
„Jeg vil udrydde både mennesker og dyr.
Jeg vil fjerne alt, hvad der førte mennesket til fald,
sammen med de mennesker, der faldt.

Hele menneskeheden skal forsvinde fra jordens overflade.

... Min glødende vrede vil sætte verden i brand,
så hele jordens befolkning får en brat og frygtelig død.”

=>

Når du en dag *indser*, at du har korsfæstet Gud (Jesus), ...
Когда однажды вы *осознаете*, что распяли Бога (Иисуса), ...

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Mat+25.40&version=BPH
https://www.biblegateway.com/passage/?search=Mat+25.31-&version=ERV-RU

... da kan det være, at dit syn på mange ting ændres!
... тогда ваш взгляд на многие вещи может измениться!

KANSKE du ligefrem *frivilligt* siger til Gud:
ВОЗМОЖНО, вы даже *добровольно* говорите Богу:

"Ske Din vilje, ikke min!”
"Да будет воля Твоя, а не моя!"

(Apropos: Den, man elsker, ønsker man ikke at skade)
(Кстати: ты не хочешь причинить боль тому, кого любишь)

=>

Dagens lovsange:

Tag Det Inderste - Mariagerfjord Frikirke // Stille Stunder
Jun 22, 2018
https://www.youtube.com/watch?v=rNZ31qfAXSk&list=PL-93BA8uTVW8yViJdAnciQyW-K5o_E-2u&index=43
Tekst og akkorder:
https://www.stillestunder.com/
https://www.stillestunder.com/s/Tag-det-inderste-D.pdf

+

Open The Eyes
| HEBREW & ARABIC WORSHIP(Live) [Worship Session]@SOLUIsrael
Shilo Ben Hod
122K subscribers
68K views 1 month ago ISRAEL
https://www.youtube.com/watch?v=qCIUI1I9V4o

00:00 Spontaneous worship
00:44 Hebrew worship
02:10 Arabic Worship
https://www.youtube.com/watch?v=qCIUI1I9V4o&t=130s
03:23 Mixed languages
05:14 Spontaneous worship
06:16 Behold The Lamb Of God

Den arabiske lovsang lyder MEGET smukt. Try it ... :-)
https://www.youtube.com/watch?v=qCIUI1I9V4o&t=130s
or ...
https://www.youtube.com/watch?v=_R0gkTvCRSw&list=PLr-nPP5zgSA-yGbg6D4xtcBJNXptstmb_
https://www.youtube.com/watch?v=qCIUI1I9V4o&list=PLr-nPP5zgSA-yGbg6D4xtcBJNXptstmb_&index=2

Interrupt from ...

Subject: [Den sidste nadver]
Israel raser mod Belgien og Spanien:
I spreder falske påstande og støtter terrorisme -
Re: ... News 2023-11-24
Date: Fri, 24 Nov 2023 22:12:23 +0100
25842 <656111b7$0$708$1472...@news.sunsite.dk>
https://groups.google.com/g/dk.politik/c/QlhbR710vwg/m/wyu0JFLKAAAJ

> https://sites.google.com/view/kall-litteratur/0/den-sidste-nadver
>
> Den sidste nadver
> en rejse blandt de efterladte kristne i den arabiske verden
> af Klaus Wivel
> Kristeligt Dagblads Forlag, 2013
> ISBN 978 87 7467 111 4

=>

Tanke til overvejelse:

Vil du have de samme *fanatiske* holdninger (...

fx. at folk skal dræbes, hvis de skifter religion, apropos
FNs Menneskerettighedserklæring artikel 18, som lyder ...
https://menneskeret.dk/files/media/dokumenter/om_os/om_menneskerettigheder_diverse/fn_verdenserklaering_fil.pdf

Enhver har ret til tanke-, samvittigheds- og
religionsfrihed: denne ret omfatter frihed til at skifte
religion eller tro og frihed til enten alene eller i
fællesskab med andre, offentligt eller privat, at give
udtryk for sin religion eller tro gennem undervisning,
udøvelse, gudsdyrkelse og overholdelse af religiøse
forskrifter.

...), hvis du ikke var muslim?

DR S146 lør 09 dec 08:14:51
8.december dr.dk/nyheder 21:37

FÆRØERNE OG RUSLAND INDGÅR AFTALE

Færøerne og Rusland enige: Fiskeriaftale for 2024 er på plads
I går kl. 21:37
https://www.dr.dk/nyheder/udland/faeroeerne-og-rusland-enige-fiskeriaftale-2024-er-paa-plads

Fiskeriaftalen mellem Færøerne og Rusland har eksisteret siden
1977, men denne gang er der alligevel noget, der ikke er, som
det plejer.

Kommentar:

Tarvelig og usolidarisk gjort!

-

Putin genopstiller uden frygt for at tabe – hans budskab er
klart, siger korrespondent
I går kl. 21.50
https://nyheder.tv2.dk/udland/2023-12-07-putin-genopstiller-uden-frygt-for-at-tabe-hans-budskab-er-klart-siger-korrespondent

-

Ukraine-støtte i krise, og det kan få alvorlige konsekvenser
for hele Europas sikkerhed
Jacob Kaarsbo
Senioranalytiker i Tænketanken Europa og tidligere
chefanalytiker i FE
I går kl. 21.51
https://nyheder.tv2.dk/2023-12-08-ukraine-stoette-i-krise-og-det-kan-faa-alvorlige-konsekvenser-for-hele-europas-sikkerhed

-

DR S147 lør 09 dec 08:14:51
8.december dr.dk/nyheder 21:57

USA VETOER VÅBENHVILE I GAZA

I går kl. 21:57
USA nedlægger veto og blokerer for krav om våbenhvile i Gaza
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/usa-nedlaegger-veto-og-blokerer-krav-om-vaabenhvile-i-gaza

+

USA stopper FN-resolution om Gaza-våbenhvile med veto
I går kl. 22.13
https://nyheder.tv2.dk/udland/2023-12-08-usa-stopper-fn-resolution-om-gaza-vaabenhvile-med-veto

Kommentar:

Læresætningen må være:

Lad være med at huse terrorister, fordi - før eller sidenhen -
kommer du til at betale prisen! Og er det det værd?

Dernæst:

IKKE enhver form for to-stats-løsning giver fred.

HVORFOR ikke?

Fordi i realiteten HAR der været to stater ved siden af
hinanden indtil for nylig: En i Israel og en i Gaza.

Og hvad kom der ud af det?

Fred?

Nej, vel?

(
Og FORTSÆTTER vi af dette spor, så vil der bare blive gravet
NYE tunneller osv.!)
)

*Konklusionen* må derfor være, at partnerne ikke kan bo ved
siden af hinanden!

*Hypotetisk* set KAN man godt forestille sig, at danskere i
Middelalderen (fx under Korstogene) *besatte* Det Hellige Land
og at afkom herfra fortsat bor i området.

HVAD vil jeg sige til dem?

Jeg vil sige det, som det er, at der er tale om *hælervarer*.
Landet er IKKE deres!

(
Jøderne kan jo IKKE gøre for, at det daværende Romerrige
*stjal* deres land i år 70 e.Kr.! Så HVORFOR skal de nu
straffes ved at nægtes deres ejendomsret på Det Hellige Land
Israel?
)

Dernæst at Danmark er *forpligtet* til at huse afkommet (da de
jo oprindelig kommer fra Danmark)!

Sagt med andre ord: Araberne i Det Hellige Land Israel må rejse
hjem til Arabien (eller rettere sagt: de landområder, som
Arabien i sin tid bestod af)!

Et eksempel:

Yasser Arafat var f.eks. født i Kairo ...

https://da.wikipedia.org/wiki/Yasser_Arafat

Personlige detaljer

Født 24. august 1929, Kairo, Egypten

... og skal derfor (hvis han fortsat var i live) rejse *hjem*
hertil, hvorfra han kommer!

Omkrig år 600 e.Kr. - altså *før* den muslimske *besættelse* af
Det Hellige Land Israel - var der slet ingen arabere i landet!

Og vi kan - genetisk set - *bevise* HVORFOR folk stammer!

Hmm ...

Pudsigt nok er Jordan-dalen et af de få steder på kloden, der
ligger det godt stykke *under* havoverfladen. D.v.s. at det er
VANSKELIGT at grave tunneller ind under grænsen herfra til
Israel, og derfor egner sig at danne grænse mellem to lande,
skønner jeg.

*Alternativet* hertil er, at vi FORTSÆTTER - som *aftalt* -
Olso-freds-processen, men denne gang UDEN flere
terror-handlinger.

Og ...

HVORDAN gør man så det?

Ved at udslette terrororganisationerne (og deres bagmænd,
herunder terrorstater)?

-

Paludan kalder koranloven en succes og er klar til nye aktioner
I går kl. 23.26
https://nyheder.tv2.dk/2023-12-08-paludan-kalder-koranloven-en-succes-og-er-klar-til-nye-aktioner

Date: Fri, 24 Nov 2023 22:12:23 +0100
> [...]
>
> Den sidste nadver
> en rejse blandt de efterladte kristne i den arabiske verden

I bogen citeres flere kristne (bosat i Mellemøsten) med en bøn
til os her i Vesten om at holde op med Muhammedtegningerne,
fordi det er dem (de kristne i Mellemøsten) det først og
fremmest går ud over i form af forfølgelse og direkte drab!

Så ...

*Egoist* er og bliver denne koran-afbrænder!

-

I dag kl. 00:42
Human Rights Watch: USA risikerer at gøre sig medskyldige i
krigsforbrydelser
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/menneskerettighedsorganisationer-kritiserer-usas-veto-mod-vaabenhvile-i-gaza

-

Islamisk Stat dræber syv soldater i angreb i Syrien
I dag kl. 05.35
https://nyheder.tv2.dk/udland/2023-12-09-islamisk-stat-draeber-syv-soldater-i-angreb-i-syrien

-

USA møder skarp kritik for at nedlægge veto mod FN-krav om
våbenhvile i Gaza
I dag kl. 07:07
opdateret I dag kl. 07:17
https://www.dr.dk/nyheder/udland/usa-moeder-skarp-kritik-nedlaegge-veto-mod-fn-krav-om-vaabenhvile-i-gaza

13 ud af 15 medlemmer af FN's Sikkerhedsråd stemte for at kræve
våbenhvile i Gaza, men USA nedlagde veto.

-

DR S148 lør 09 dec 08:14:51
9.december dr.dk/nyheder 07:11

UKRAINE UNDER RUSSISK BOMBARDEMENT

I dag kl. 07:11
Ukraine under heftigt russisk bombardement
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/ukraine-under-heftigt-russisk-bombardement

-

2023-12-09 kl 09.05
Ukraine presser på i øst under heftigt russisk bombardement
24 min siden
https://nyheder.tv2.dk/udland/2023-12-09-ukraine-presser-paa-i-oest-under-heftigt-russisk-bombardement

LIVE: Krig mellem Israel og Hamas
LIVE: Israel under angreb
LIVE: Israel ramt af større missilangreb
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb

i går kl. 21:36
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-krig-mellem-israel-og-hamas?focusId=6892728
Laura Kirkebæk-Johansson
Læger Uden Grænser: FN's Sikkerhedsråd er medskyldig i
'nedslagtning' i Gaza

Kommentar:

Det er sidste gang, jeg donerer penge til denne organisation
(fordi så simpel er virkeligheden IKKE skruet sammen. 1200-1400
*uskyldige* israelere blev myrdet den 7. oktober 2023 af
terrororganisationen Hamas. Og det SKAL fordømmes - no matter
what)!

i går kl. 21:56
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-krig-mellem-israel-og-hamas?focusId=6892792
Laura Kirkebæk-Johansson
USA nedlægger veto og blokerer for krav om våbenhvile i Gaza

i går kl. 22:26
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-krig-mellem-israel-og-hamas?focusId=6892924
Laura Kirkebæk-Johansson
Storbritannien undlod at stemme, fordi resolution ikke fordømte
Hamas

i går kl. 23:24
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-krig-mellem-israel-og-hamas?focusId=6893061
Louise Lønsmann
Human Rights Watch: USA risikerer at gøre sig medskyldige i
krigsforbrydelser

i går kl. 23:39
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-krig-mellem-israel-og-hamas?focusId=6893071
Louise Lønsmann
Israels forsvarsminister roser USA efter landets veto mod
våbenhvile

i dag kl. 00:24
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-krig-mellem-israel-og-hamas?focusId=6893123
Louise Lønsmann
Hamas kalder USA's veto mod våbenhvile 'uetisk og inhumant'

i dag kl. 01:49
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-krig-mellem-israel-og-hamas?focusId=6893157
Louise Lønsmann
Nødhjælpsorganisation: Den humanitære operation i Gaza er ved
at bryde sammen

i dag kl. 03:29
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-krig-mellem-israel-og-hamas?focusId=6893188
Louise Lønsmann
FN-viceambassadør for USA: Våbenhvileforslaget var 'løsrevet
fra virkeligheden'

i dag kl. 06:39
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-krig-mellem-israel-og-hamas?focusId=6893339
Birgitte Skovlund Asmussen
Over 300 palæstinensere døde i angreb det sidste døgn

i dag kl. 06:47
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-krig-mellem-israel-og-hamas?focusId=6893345
Birgitte Skovlund Asmussen
Angreb i Khan Younis

i dag kl. 07:10
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-krig-mellem-israel-og-hamas?focusId=6893373
Birgitte Skovlund Asmussen
Morgenoverblik

i dag kl. 07:46
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-krig-mellem-israel-og-hamas?focusId=6893412
Birgitte Skovlund Asmussen
Israel: Vi har angrebet Hezbollah-territorie

20 min. siden (Time now CET 09.40)
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-krig-mellem-israel-og-hamas?focusId=6893559
Birgitte Skovlund Asmussen
Kapaciteten på hospitaler i Gaza har nået 262 procent

(Time now CET 09.40)

Seneste nyt om krigen mellem Israel og Hamas
I dag kl. 05.16
Opd. 27 min siden
https://nyheder.tv2.dk/live/udland/2023-12-08-seneste-nyt-om-krigen-mellem-israel-og-hamas

Kl. 21.44
Afstemning i gang efter forsinkelse

Kl. 21.50
USA forkaster forslag om våbenhvile

Kl. 22.07
Forslag var "afskåret fra virkeligheden", siger USA efter veto

Kl. 22.14
Storbritannien afstod fra at stemme

Kl. 22.25
Rådet har fejlet igen, siger Frankrig

Kl. 22.31
Rusland kalder USA "hjerteløse"

Kommentar:

Siger *massemorderne* fra Grozny og Aleppo!

Hvor *hyklerisk*!

New Link ...

... (no link, yet) ...

(Time now CET 09.22)

LIVE Seneste nyt om krigen i Ukraine
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her

i dag kl. 07:07
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=6893371
Mathias Oldager
Ukraine under heftigt russisk bombardement

(Time now CET 09.22)

Seneste nyt om krigen i Ukraine
I dag kl. 05.31
Opd. 17 min siden
https://nyheder.tv2.dk/live/udland/2023-12-08-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine

Kl. 21.20
Ukraines udenrigsminister opfordrer til at fordømme
IOC-beslutning

New Link ...

Seneste nyt om krigen i Ukraine
I dag kl. 05.41
Opd. 19 min siden
https://nyheder.tv2.dk/live/udland/2023-12-09-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine

Kl. 05.51
Rusland vil omgruppere og intensivere offensiven i Ukraine
ifølge efterretninger

Kl. 06.05
Russisk missilangreb dræber én og sårer otte

Kl. 06.42
Rusland lider store tab ved Avdijivka, siger Ukraine

Kl. 07.23
Rusland ændrer den demografiske sammensætning på Krim

De russiske myndigheder har samlet set genhuset op til 800.000
russere på den besatte Krim-halvø og samtidig tvunget omkring
100.000 ukrainere siden til at forlade Krim.

Kommentar:

På samme måde har arabere fjernet jøderne fra Det Hellige Land
fx. i Middelalderen!

Men blot fordi man *stjæler* et landområde, bliver det jo IKKE
ens ejendom! KUN en *tyv* tror således!

Kl. 08.20
Russiske byer aflyser nytårsfester for at sende penge til
fronten

54 min siden (Time now CET 09.38)
Manglende støtte til Ukraine vil koste dyrt, siger Det Hvide
Hus

24 min siden (Time now CET 09.38)
Dansk hotel sender senge til Ukraine

(Time now CET 09.38)

2023-12-09 kl 09.37
39 min. siden
Snart kan svenske skoler blive helt mobilfri

TV2:
2023-12-09 kl 09.38
Dødeligheden stiger – flest dør i december
31 min siden

Website https://sites.google.com/view/kall-tree File no 25894

Hamas' system er ved at bryde sammen, siger Israel

Subject: USA vetoer våbenhvile i Gaza. Forslag var "afskåret
Date: Sat, 9 Dec 2023 09:41:07 +0100
25894 <65742824$0$709$1472...@news.sunsite.dk>
Mideast Peace Process, Oslo Accords, (OSLO-Fredsprocessen)
https://sites.google.com/view/mideast-peace-p/files/25-xxx/25-8xx/25-894
https://groups.google.com/g/dk.politik/c/xa1D9jAKud4/m/bSg-2tB9AQAJ
DR S154 lør 09 dec 14:36:32
9.december dr.dk/nyheder 13:12

DALENDE STØTTE TIL UKRAINE

I dag kl. 13:12
Ukraines førstedame om dalende støtte: 'Det er et spørgsmål om
liv for os'
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/ukraines-foerstedame-om-dalende-stoette-det-er-et-spoergsmaal-om-liv-os

-

Sådan har krigen i Ukraine flyttet sig det seneste år
I dag kl. 13.45
https://nyheder.tv2.dk/udland/2023-12-08-saadan-har-krigen-i-ukraine-flyttet-sig-det-seneste-aar

-

Kina, Iran og Rusland kommer med hårde angreb på USA – de har en
"fair pointe", siger analytiker
I dag kl. 13.45
https://nyheder.tv2.dk/udland/2023-12-09-kina-iran-og-rusland-kommer-med-haarde-angreb-paa-usa-de-har-en-fair-pointe-siger-analytiker

-

I dag kl. 13:46
Jina Mahsa Aminis familie 'forhindret' i at forlade Iran for at
få EU-pris
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/jina-mahsa-aminis-familie-forhindret-i-forlade-iran-faa-eu-pris

-

FN: Ni ud af ti i Gazastriben spiser ikke hver dag
I dag kl. 16.50
https://nyheder.tv2.dk/udland/2023-12-09-fn-ni-ud-af-ti-i-gazastriben-spiser-ikke-hver-dag

-

I dag kl. 17:34
Sovjetisk monument revet ned i Kyiv
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/sovjetisk-monument-revet-ned-i-kyiv

-

I dag kl. 19:52
Iran indleder retssag mod spionageanklaget svensker
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/iran-indleder-retssag-mod-spionageanklaget-svensker

LIVE: Krig mellem Israel og Hamas
LIVE: Israel under angreb
LIVE: Israel ramt af større missilangreb
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb

i dag kl. 09:55
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-krig-mellem-israel-og-hamas?focusId=6893621
Mads Vestergaard
Familiemedlemmer til formodede gidsler konfronterer Israelsk
minister

i dag kl. 10:36
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-krig-mellem-israel-og-hamas?focusId=6893695
Mads Vestergaard
Seniorforsker: FN-afstemning var en oplagt mulighed for USA

i dag kl. 10:51
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-krig-mellem-israel-og-hamas?focusId=6893723
Mads Vestergaard
Billeder fra Gazastriben

i dag kl. 11:15
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-krig-mellem-israel-og-hamas?focusId=6893800
Mads Vestergaard
Vicedirektør for FN's Fødevareprogram besøgte Gaza: 'Folk sulter'

i dag kl. 11:42
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-krig-mellem-israel-og-hamas?focusId=6893873
Mads Vestergaard
Militærekspert: Ikke overraskende, at USA stemte nej

i dag kl. 12:46
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-krig-mellem-israel-og-hamas?focusId=6894071
Mads Vestergaard
Præsident for det palæstinensiske selvstyre mener, at USA er
skyld i drab på Gaza-børn

i dag kl. 13:15
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-krig-mellem-israel-og-hamas?focusId=6894197
Mads Vestergaard
FN i Rafah: 'Alle går rundt og spørger efter mel'

i dag kl. 13:55
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-krig-mellem-israel-og-hamas?focusId=6894353
Mads Vestergaard
25-årigt gidsel formodes at være dræbt i Gaza

i dag kl. 14:45
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-krig-mellem-israel-og-hamas?focusId=6894639
Mads Vestergaard
Hospitalsleder i Gaza: 'Vi har mistet kontrollen'

i dag kl. 15:20
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-krig-mellem-israel-og-hamas?focusId=6894950
Mads Vestergaard
Erdogan vil have ændret FN's Sikkerhedsråd

i dag kl. 15:58
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-krig-mellem-israel-og-hamas?focusId=6895308
Mads Vestergaard
Israels hær beskylder Hamas for at bruge FN-skole

i dag kl. 16:18
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-krig-mellem-israel-og-hamas?focusId=6895556
Mads Vestergaard
Pro-palæstinensisk demo ved COP28

i dag kl. 18:06
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-krig-mellem-israel-og-hamas?focusId=6896846
Nanna Nørby Hansen
IDF med akut opfordring: Forlad Khan Younis

i dag kl. 19:28
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-krig-mellem-israel-og-hamas?focusId=6897478
Nanna Nørby Hansen
Gazas hospitaler melder om ny kategori af patienter: Børn uden
nogen til at tage sig af dem

i dag kl. 20:23
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-krig-mellem-israel-og-hamas?focusId=6897941
Nanna Nørby Hansen
Meldinger om sammenstød i både det nordlige og sydlige Gaza

38 min. siden (Time now CET 21.37)
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-krig-mellem-israel-og-hamas?focusId=6898227
Nanna Nørby Hansen
Israelere på gaden: Vil have regeringen til at gøre mere for at
få gidsler løsladt

24 min. siden (Time now CET 21.37)
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-krig-mellem-israel-og-hamas?focusId=6898330
Nanna Nørby Hansen
Palæstinensiske Røde Halvmåne: 100 lastbiler med nødhjælp til Gaza
i dag

(Time now CET 21.37)

Seneste nyt om krigen mellem Israel og Hamas
I dag kl. 10.33
Opd. 9 min siden
https://nyheder.tv2.dk/live/udland/2023-12-09-seneste-nyt-om-krigen-mellem-israel-og-hamas

Kl. 10.30
Hvad er det seneste nye?

Kl. 10.32
Israel beskylder FN-chef for at tage Hamas' parti

Kl. 10.57
Meldinger om mange dødsfald efter bombeangreb mod Gaza

Kl. 11.06
Israelske styrker forsøgte fejlslagent at befri gidsler fredag

Kl. 11.34
Dødstal i Gazastriben opjusteret til 17.487

Kl. 12.20
Nødhjælp i Gaza er på randen til kollaps

Kl. 12.38
Israel reagerer på videoer af bagbundne civile palæstinensere

Kl. 13.42
Israelsk militær melder om affyringer fra Libanon

Kl. 14.03
Riffel fundet i bamse på skole, hævder israelske forsvarsstyrker

Kl. 14.16
Gidsel meldes dræbt efter grusom video fra Hamas

Kl. 14.40
Ifølge palæstinensisk præsident er USA medskyldig i krigen i Gaza

Kl. 15.08
Alle taler om USA's "katastrofale" beslutning – men det havde ikke
gjort en forskel, siger korrespondent

Kl. 16.10
Hamas-krigere kæmper til sidste patron i by i syd, siger lektor

Kl. 16.20
Erdogan kalder på reform af FN's sikkerhedsråd

Kl. 16.26
- Vi har mistet kontrollen, siger hospitalsleder

Kl. 16.36
Israel hævder at have ramt kommandocentral for Hizbollah i Libanon

Kl. 17.22
Halvdelen af befolkningen i Gaza sulter ifølge FN

Kl. 17.34
Storby i Gaza er ekstremt vigtig for Israel, siger Tantholdt

Kl. 17.41
Dødstal i Gazastriben stiger

Kl. 18.13
Demonstranter kræver våbenhvile ved COP28

41 min siden (Time now CET 19.56)
Op mod 40.000 briter viser støtte til palæstinensere

6 min siden (Time now CET 19.56)
Meldinger om sammenstød i flere dele af Gaza

Kl. 20.22
Tusindvis gik på gaden i Tel Aviv

55 min siden (Time now CET 21.33)
Scholz beder Netanyahu om at sikre mere nødhjælp

39 min siden (Time now CET 21.33)
Hamas' system er ved at bryde sammen, siger Israel

2 min siden (Time now CET 21.33)
100 lastbiler har fået adgang til Gaza lørdag

(Time now CET 21.33)

LIVE Seneste nyt om krigen i Ukraine
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her

i dag kl. 10:25
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=6893672
Birgitte Skovlund Asmussen
Ukraines førstedame om dalende støtte: 'Det er et spørgsmål om
liv for os'

i dag kl. 17:38
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=6896545
Nanna Nørby Hansen
Sovjetisk monument revet ned i Kyiv

(Time now CET 21.24)

Seneste nyt om krigen i Ukraine
Kl. 09.41
Ukrainere er i "dødsfare" uden bistand, advarer Ukraines førstedame

Kl. 10.11
Omkring halvdelen af republikanerne mener, at USA yder for meget
hjælp til Ukraine

Kl. 10.45
Polsk grænseblokade spærrer for militærforsyninger til Ukraine

Kl. 11.20
Kyiv nedriver prominent statue fra sovjettiden

Kl. 11.52
Støtten til Ukraine er "en stor økonomisk udfordring", siger
Scholz

Kl. 12.35
Russisk droneangreb dræber én person

Kl. 13.10
Russisk politi sætter journalist på liste over eftersøgte

Kl. 13.35
Ukraine fordømmer russisk præsidentvalg i besatte områder

Kl. 14.09
Ukraine siger, at IOC-beslutning "opmuntrer" til krig

Kl. 14.52
Ukrainske mænd flygter fra militærtjeneste

Kl. 15.21
Russisk angreb på Kherson sårer to personer

Kl. 15.49
EU-parlamentarikere opfordrer til handling angående blokaden
grænsen til Ukraine

Kl. 16.25
Det ukrainske parlament opfordrer EU-landene til at indlede
tiltrædelsesforhandlinger

Kl. 16.51
Demonstranter kræver krigsfanger løsladt

Kl. 17.36
To kvinder og en mand dræbt i russisk angreb

Kl. 19.53
Eksplosioner lyder i Kryvyi Rih

(Time now CET 21.24)

2023-12-09 kl 21.16
8 min. siden
FC København ryger ud af pokalturneringen trods sejr

TV2:
2023-12-09 kl 21.22
Tre er ramt af skud i Stockholm-forstad
12 min siden