ET-Break Was: Nikki Haley: Jeg vil ikke være Trumps vicepræsident - News 2024-01-20

Jan 20, 2024, 3:24:13 AMJan 20
ET-Break

Was: Nikki Haley: Jeg vil ikke være Trumps vicepræsident

File 26.015 ...
Close Encounters of the Third Kind
(Dating, Nærkontakt af 3. grad, Stævnemøde)
https://sites.google.com/view/kall-contact/files/26-xxx/26-0xx/26-015
Mideast Peace Process, Oslo Accords, (OSLO-Fredsprocessen)
https://sites.google.com/view/kall-contact/files/26-xxx/26-0xx/26-015

-

Kall, Mogens skrev:

Subject: Slut med at slukke vindmøller i blæsevejr - News 2024-01-19
Date: Fri, 19 Jan 2024 06:34:06 +0100
26011 <65aa09d1$0$714$1472...@news.sunsite.dk>
UFO-investigation:
U-238, ½-Life, Half-life (Halveringstid)
https://sites.google.com/view/isotope-evidence/92-u-238/1-2-life/26-011
https://groups.google.com/g/dk.politik/c/EzmhD_pbc2Y/m/CZxVNRlEAAAJ

https://sites.google.com/view/kall-last-warning/files/24-xxx/24-5xx/24-557
> Russia (Psychopath-istan + Kleptokratistan)
> https://sites.google.com/view/kall-russia/files/24-xxx/24-5xx/24-557
> https://groups.google.com/g/dk.politik/c/QV6SbZnjF2k/m/-Tvku0UICAAJ

[ ... ]

> 206 days after The International Court of Justice ...
>
> UN court:
> Russia must stop war immediately.
> No evidence of genocide of Russian-speaking people in Ukraine before
> invasion
>
> Суд ООН:
> Россия должна немедленно прекратить войну.
> Доказательств геноцида русскоязычных на Украине до вторжения нет
>
> https://www.icj-cij.org/

https://www.icj-cij.org/public/files/case-related/182/182-20220316-PRE-01-00-EN.pdf

https://www.icj-cij.org/public/files/case-related/182/182-20220316-PRE-01-00-FR.pdf

[ ... ]

> Hvordan kan jeg hjælpe?
> How can I help?

[ ... ]

> Den danske Ukraine komite
>
> https://dendanskeukrainekomite.dk/
>
> Den danske Ukraine komite er stiftet for at hjælpe Ukraines
> forsvar. Vores formål er, med penge, at hjælpe Ukraine i
> landets kamp for frihed og fred.
>

> Søren Pind, ...
> Formand den danske Ukraine komite
> https://twitter.com/sorenpind
> https://twitter.com/sorenpind/status/1503739368502091784
>
> MobilePay på 924084
>
> Bankoverførsel: Reg. nr. 0542 Konto nr. 0000668633

2022-02-24, day no 55, Putin's illegal war of aggression on Ukraine

2022-03-04, day no 63, Sodom-warning-to-Russia

2022-03-16, day no 75, Judgment of the International Court of Justice

2022-09-26, day no 269, Nord Stream 1 + 2 saboteret (43*5 and 195)

2023-01-27, day no 27, Asteroid 2023 BU (11 years 744-connection ?)
2012-01-27, https://sites.google.com/view/et-footsteps/2012-01-27

2023-03-17, day no 76, ICC issues arrest warrant for Putin

Præsident Vladimir Putin går i kluntede sko med høje hæle og
snydehæle, fordi han er flov over sin manglende højde. Den slags
mænd er farlige, viser ny undersøgelse.

Søndag d. 11. juni 2023, kl. 08.34
https://www.berlingske.dk/globalt/putin-gaar-i-sko-med-snydehael-fordi-han-er-flov-over-sin-hoejde-den-slags

-

Først truede Putin med atomvåben, og så slap han militæret løs i
Ukraine
24. feb. 2022, 21:36
https://nyheder.tv2.dk/udland/2022-02-24-foerst-truede-putin-med-atomvaaben-og-saa-slap-han-militaeret-loes-i-ukraine

Kommentar:

Hvor har Putin dog *voldtaget* vores planet med sin psykopatiske
kynisme (og dermed fået forvandlet vores planet til helvedets
forgård)!

Et menneske, der forfører andre, og som selv er blevet *forført*
af djævelen (2 Tim 3,13) ...
https://www.biblegateway.com/passage/?search=2+Tim+3.13&version=DN1933

Putin fatter således ikke, HVOR han fører folk hen. KUN djævelen
ved det!

Satans slangeyngel hedder det på dansk!

Et Ord til dagen:

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Zefanias%201&version=BPH

Zefanias 1, Bibelen på hverdagsdansk

„Jeg vil fjerne alt fra jordens overflade,” erklærer Herren.

3
„Jeg vil udrydde både mennesker og dyr.
Jeg vil fjerne alt, hvad der førte mennesket til fald,
sammen med de mennesker, der faldt.

Hele menneskeheden skal forsvinde fra jordens overflade.

... Min glødende vrede vil sætte verden i brand,
så hele jordens befolkning får en brat og frygtelig død.”

=>

Når du en dag *indser*, at du har korsfæstet Gud (Jesus), ...
Когда однажды вы *осознаете*, что распяли Бога (Иисуса), ...

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Mat+25.40&version=BPH
https://www.biblegateway.com/passage/?search=Mat+25.31-&version=ERV-RU

... da kan det være, at dit syn på mange ting ændres!
... тогда ваш взгляд на многие вещи может измениться!

KANSKE du ligefrem *frivilligt* siger til Gud:
ВОЗМОЖНО, вы даже *добровольно* говорите Богу:

"Ske Din vilje, ikke min!”
"Да будет воля Твоя, а не моя!"

(Apropos: Den, man elsker, ønsker man ikke at skade)
(Кстати: ты не хочешь причинить боль тому, кого любишь)

=>

Dagens lovsange:

Tag Det Inderste - Mariagerfjord Frikirke // Stille Stunder
Jun 22, 2018
https://www.youtube.com/watch?v=rNZ31qfAXSk&list=PL-93BA8uTVW8yViJdAnciQyW-K5o_E-2u&index=43
Tekst og akkorder:
https://www.stillestunder.com/
https://www.stillestunder.com/s/Tag-det-inderste-D.pdf

+

Open The Eyes
| HEBREW & ARABIC WORSHIP(Live) [Worship Session]@SOLUIsrael
Shilo Ben Hod
122K subscribers
68K views 1 month ago ISRAEL
https://www.youtube.com/watch?v=qCIUI1I9V4o

00:00 Spontaneous worship
00:44 Hebrew worship
02:10 Arabic Worship
https://www.youtube.com/watch?v=qCIUI1I9V4o&t=130s
03:23 Mixed languages
05:14 Spontaneous worship
06:16 Behold The Lamb Of God

Den arabiske lovsang lyder MEGET smukt. Try it ... :-)
https://www.youtube.com/watch?v=qCIUI1I9V4o&t=130s
or ...
https://www.youtube.com/watch?v=_R0gkTvCRSw&list=PLr-nPP5zgSA-yGbg6D4xtcBJNXptstmb_
https://www.youtube.com/watch?v=qCIUI1I9V4o&list=PLr-nPP5zgSA-yGbg6D4xtcBJNXptstmb_&index=2

Interrupt from ...

Subject: [Den sidste nadver]
Israel raser mod Belgien og Spanien:
I spreder falske påstande og støtter terrorisme -
Re: ... News 2023-11-24
Date: Fri, 24 Nov 2023 22:12:23 +0100
25842 <656111b7$0$708$1472...@news.sunsite.dk>
https://groups.google.com/g/dk.politik/c/QlhbR710vwg/m/wyu0JFLKAAAJ

> https://sites.google.com/view/kall-litteratur/0/den-sidste-nadver
>
> Den sidste nadver
> en rejse blandt de efterladte kristne i den arabiske verden
> af Klaus Wivel
> Kristeligt Dagblads Forlag, 2013
> ISBN 978 87 7467 111 4

=>

Tanke til overvejelse:

Vil du have de samme *fanatiske* holdninger (...

fx. at folk skal dræbes, hvis de skifter religion, apropos
FNs Menneskerettighedserklæring artikel 18, som lyder ...
https://menneskeret.dk/files/media/dokumenter/om_os/om_menneskerettigheder_diverse/fn_verdenserklaering_fil.pdf

Enhver har ret til tanke-, samvittigheds- og
religionsfrihed: denne ret omfatter frihed til at skifte
religion eller tro og frihed til enten alene eller i
fællesskab med andre, offentligt eller privat, at give
udtryk for sin religion eller tro gennem undervisning,
udøvelse, gudsdyrkelse og overholdelse af religiøse
forskrifter.

...), hvis du ikke var muslim?

Hmm ...

Historiske *kendsgerninger*:

Jødisk exodus fra arabiske lande til Israel
https://da.wikipedia.org/wiki/J%C3%B8disk_exodus_fra_arabiske_lande_til_Israel

Fra 1948 til begyndelsen af 1970-erne forlod mellem
800.000–1.000.000 jøder deres hjem i den arabiske verden
for at flygte, eller de blev deporterede. 260.000 af dem
nåede Israel mellem 1948 og 1951, 600.000 frem til 1972. ...

Når man *deporterer* mennesker, da er det ikke andet end
rimeligt, at man så modtager tilsvarende antal flygtninge
(herunder deres børn, som de i mellemtiden har fået)!

2024-01-19, CET 21:15, GMT 20:15

Ord til overvejelse:

Det er altid nemmere at forære dele af andres ejendom bort (end
egne jordbesiddelser)!

Professor i diplomati tror ikke længere på en tostats-løsning
I går kl. 22:03
https://www.dr.dk/nyheder/udland/professor-i-diplomati-tror-ikke-laengere-paa-en-tostats-loesning

Professor Dalal Erekat mener, at de ulovlige jødiske bosættelser
på Vestbredden har smadret ideen om en palæstinensisk stat.

-

DR S128 lør 20 jan 08:04:17
19.januar dr.dk/nyheder 23:33

USA ANGRIBER IGEN MÅL I YEMEN

I går kl. 23:33
USA angriber igen Houthi-mål i Yemen
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/usa-angriber-igen-houthi-maal-i-yemen-0

-

I dag kl. 03:31
USA: Israel vil gøre det nemmere at få mel ind i Gaza
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/usa-israel-vil-goere-det-nemmere-faa-mel-ind-i-gaza

-

DR S130 lør 20 jan 08:04:18
20.januar dr.dk/nyheder 05:58

HALEY VIL IKKE VÆRE VICEPRÆSIDENT

I dag kl. 05:58
Nikki Haley: Jeg vil ikke være Trumps vicepræsident
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/nikki-haley-jeg-vil-ikke-vaere-trumps-vicepraesident

Kommentar:

Du bliver alle tiders præsident, fordi du ejer *retfærdighedssans*
modsat "visse" andre i partiet! Men om det bliver nu og her eller
om 4-8 år vides ikke! Kæmp for alt, hvad du/I har kært (uanset om
du/I i *Koalitionen* tilhører "Socialdemokratiet", "Moderaterne"
eller "Venstre") ... :-)

OM en tostats-løsning er aktuel lige nu og her?

Hmm ... (input memory from) ...

Subject: USA vetoer våbenhvile i Gaza. Forslag var "afskåret
fra virkeligheden". Storbritannien undlod at stemme,
fordi resolution ikke fordømte Hamas - News 2023-12-09
Date: Sat, 9 Dec 2023 09:41:07 +0100
25894 <65742824$0$709$1472...@news.sunsite.dk>
Mideast Peace Process, Oslo Accords, (OSLO-Fredsprocessen)
https://sites.google.com/view/mideast-peace-p/files/25-xxx/25-8xx/25-894
https://groups.google.com/g/dk.politik/c/xa1D9jAKud4/m/bSg-2tB9AQAJ

https://www.dr.dk/nyheder/seneste/usa-nedlaegger-veto-og-blokerer-krav-om-vaabenhvile-i-gaza

https://nyheder.tv2.dk/udland/2023-12-08-usa-stopper-fn-resolution-om-gaza-vaabenhvile-med-veto

> [...]
>
> Pudsigt nok er Jordan-dalen et af de få steder på kloden, der
> ligger [et] godt stykke *under* havoverfladen. D.v.s. at det er
> VANSKELIGT at grave tunneller ind under grænsen herfra til
> Israel, og derfor egner sig at danne grænse mellem to lande,
> skønner jeg.
>

> *Alternativet* hertil er, at vi FORTSÆTTER - som *aftalt* -
> Olso-freds-processen, men denne gang UDEN flere
> terror-handlinger.
>
> Og ...
>
> HVORDAN gør man så det?
>
> Ved at udslette terrororganisationerne (og deres bagmænd,

[ ... ]

> Seneste nyt om krigen mellem Israel og Hamas
> I dag kl. 05.16
> Opd. 27 min siden

https://nyheder.tv2.dk/live/udland/2023-12-08-seneste-nyt-om-krigen-mellem-israel-og-hamas

[ ... ]

> Kl. 22.31
> Rusland kalder USA "hjerteløse"
>
> Kommentar:
>
> Siger *massemorderne* fra Grozny og Aleppo!
>
> Hvor *hyklerisk*!

[ ... ]

> Seneste nyt om krigen i Ukraine
> I dag kl. 05.31
> Opd. 17 min siden

https://nyheder.tv2.dk/live/udland/2023-12-08-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine

[ ... ]

> Kl. 07.23
> Rusland ændrer den demografiske sammensætning på Krim
>
> De russiske myndigheder har samlet set genhuset op til 800.000
> russere på den besatte Krim-halvø og samtidig tvunget omkring
> 100.000 ukrainere siden til at forlade Krim.
>
> Kommentar:
>
> På samme måde har arabere fjernet jøderne fra Det Hellige Land
> fx. i Middelalderen!
>
> Men blot fordi man *stjæler* et landområde, bliver det jo IKKE
> ens ejendom! KUN en *tyv* tror således!

+

Subject: Ukraine har opfyldt tre af fire betingelser fra EU |
Det er altid nemmere at forære dele af andres ejendom bort
(end egne jordbesiddelser)! - Re: ... News 2024-01-19
Date: Fri, 19 Jan 2024 21:24:56 +0100
26014 <65aada98$0$711$1472...@news.sunsite.dk>
https://groups.google.com/g/dk.politik/c/EzmhD_pbc2Y/m/49A0p7Z0AAAJ

> 2024-01-19, CET 21:15, GMT 20:15
>
> Ord til overvejelse:
>
> Det er altid nemmere at forære dele af andres ejendom bort (end
> egne jordbesiddelser)!

Jo, man kan godt forestille sig en palæstinensisk stat, men
problemet er, at denne "kanske" er sårbar overfor *militærkup*
(som det nu skete i Gaza ca. år 2007).

Så ...

Vi må nok se i øjnene, at Egypten og Jordan må hjælpe til med at
bevare demokratiet i en sådan palæstinensisk stat.

For ellers GENTAGER 2023-10-07-Hamas-terroren sig jo (med dertil
hørende uoverskuelige konsekvenser)!

Og ...

Undskyld at jeg nu *provokerer*:

Oprørerne i Yemen synes at sympatisere med Hamas!

=>

Jamen så opret den palæstinensiske stat der!

Så har de jo fået et hjemland, samtidig med at det er MEGET
svært at grave så lange tunneller helt op til staten Israel 1600
km borte!

Nej, spøg til side (selvom der var lidt alvor i forslaget fra min
side af)!

Egypten og Jordan må komme på bane som en garanti for denne stats
indre sikkerhed, skønner jeg!

Og ...

Ærlig talt:

Vi (Menneskeheden) bliver nødt til at se i øjnene, at vi nok ikke
er alene i Universet, og at der med STOR sandsynlighed allerede
har været et besøg i vort solsysm af en udefra komne civilisation.

Spørgsmålet melder sig:

Hvad kommer det til at betyde for os jordboere?

At vi FORTSAT på fanatisk vis forlanger eneret over dit og dat,
herunder Jerusalem og Det Hellige Land Israel?

Personlig vil jeg nok IKKE kunne dy mig for at udvise
*nysgerrighed*, apropos filmen 'Nærkontakt af 3. grad'. Og så må
Jerusalem og Det Hellige Land Israel komme i 2. række! Det er jo
trods alt blot døde sten, der hverken kan gå, se, høre eller tale!

Og jeg har sådan på fornemmelsen, at alle Jeres andre vil opføre
Jer på tilsvarende vis, apropos ...

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Mat+24.28&version=BPH

Matthæus 24:28, Bibelen på hverdagsdansk

(Jesus siger vedr. Sin Genkomst:)

Hvor gribbene samles, der er ådslet.[a]

Footnotes

24,28 Selvom man ikke kan se ådslet, afslører de kredsende
gribbe, hvor det er. Det er et ordsprog, som sikkert betyder,
at når Jesus kommer igen, vil der være tegn, som på lang
afstand gør det klart.

Kommentar:

Specifikt vedrørende UFO-Efterforskningen (UFO-investigation)
kan man måske tillade sig at omformulere prdene til noget i
retning af følgende:

Selvom man ikke kan se UFO'erne, afslører de kredsende
gribbe (UFO-jægerne), hvor det er.

=>

Gribbene holder øje med hinanden. Og ...

Hovsa!

HVOR skal du hen, Hr. Kall?

Mon du har set noget og nu jagter dette bytte?

Dét må jeg IKKE gå glip af, så ...

Mig følger efter Hr. Kall.

Så ...

Når den tid kommer, da vil Jerusalem og Det Hellige Land nok ikke
længere have den store tiltrækningskraft, skønner jeg!

Hvorfor ikke?

Fordi noget størrre og langt mere vigtigt nu har overhalen og
*udkonkurreret* disse jordiske døde ting, som hører *fortiden*
til, ligesom når en kendt person dukker op og tiltrækker sig
opmærksomhed fx. ...

B.B.King is at town today...

CET 09:19
- "Understood?"

Means:
Har du forstået...

19
- "Mankind."

LIVE: Krig mellem Israel og Hamas
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb

i dag kl. 19:00
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-krig-mellem-israel-og-hamas?focusId=7094225
Morten Top
Biden og Netanyahu i telefonsamtale

__________________________________

(Time now CET 21.24)

LIVE Seneste nyt om krigen i Ukraine
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her

i dag kl. 08:26
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=7091466
Rasmus Jungersen
Olietanke er i brand, efter ukrainsk drone angiveligt er blevet
skudt ned

____________________________

(Time now CET 21.23)

Seneste nyt om krigen i Ukraine
I dag kl. 05.38
Opd. 24 min siden
https://nyheder.tv2.dk/live/udland/2024-01-19-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine

36 min siden (Time now CET 21.21)
Russisk vanvid vil føre til flere krige, siger Zelenskyj

____________________________

(Time now CET 21.21)

Deadline:

DR text-TV:
136

DR:
2024-01-20 kl 08.14
12 min. siden
Nu er det ikke længere kun mænd, der skal planlægge COP29

TV2:
2024-01-19 kl 21.19
Dagens overblik: Nordic Wastes konkursbegæring efterlader regningen hos
skatteborgerne
28 min siden

- -
Last OUTPUT: 23303 <61ecf341$0$697$1472...@news.sunsite.dk>
https://groups.google.com/g/dk.test/c/MRWueyeFrn8/m/8un3DEP4FAAJ
Website https://sites.google.com/view/kall-tree File no 26015
1 "Reserveret" *unødvendig* Google-idiot-klipperi

Jan 20, 2024, 4:42:24 AMJan 20
Microsoft hævder at være blevet hacket af russiskstøttet gruppe

Zelenskyj inviterer Trump til Kyiv

Rusland kan angribe NATO "inden for fem år", advarer tysk
forsvarsminister

UG:
Frankrig og Tyskland vil undersøge herkomsten af afrikanske
genstande på nationalmuseer

-

Kall, Mogens skrev:

Subject: ET-Break Was: Nikki Haley: Jeg vil ikke være Trumps
vicepræsident - News 2024-01-20
Date: Sat, 20 Jan 2024 09:24:04 +0100
26015 <65ab8325$0$713$1472...@news.sunsite.dk>
https://groups.google.com/g/dk.politik/c/xZP8wydpxJU/m/9tZC7vSbAAAJ
+

Date: Fri, 19 Jan 2024 21:24:56 +0100
> [...]
> egne jordbesiddelser)!

Microsoft hævder at være blevet hacket af russiskstøttet gruppe
I dag kl. 05.35
https://nyheder.tv2.dk/udland/2024-01-20-microsoft-haevder-at-vaere-blevet-hacket-af-russiskstoettet-gruppe

Stoppet angreb

Microsoft siger, at det efterforsker hændelsen, og at det har
stoppet angrebet og blokeret gruppen fra dets systemer.

-

Krigen blev glemt i ni år – nu er børnesoldaternes nazihilsen
blevet symbol på problemet
I dag kl. 05.50
https://nyheder.tv2.dk/udland/2024-01-16-krigen-blev-glemt-i-ni-aar-nu-er-boernesoldaternes-nazihilsen-blevet-symbol-paa-problemet

I årevis fik en katastrofe lov til at udspille sig i Yemen.

-

De er rige, de er magtfulde, og de forbereder sig på verdens
undergang
I dag kl. 08.26
https://nyheder.tv2.dk/udland/2024-01-17-de-er-rige-de-er-magtfulde-og-de-forbereder-sig-paa-verdens-undergang

Mark Zuckerberg er ved at opføre et hus på Hawaii med en bunker
på 465 kvadratmeter og sin egen energi- og fødevareforsyning.

Kommentar:

*Prognosen* siger, at atomkrigen nok vil medføre en atomvinter,
hvor hele planeten bliver lagt i en dybfryser!

Så ...

HVIS der skal være energi nok i flere 1000 år, da må atomkraft
være energikilden.

Men ...

Prognosen siger også, at netop disse atomkraftværker vil blive
angrebet!

Så ... !

Se filmen 'The Road' ...
https://www.imdb.com/title/tt0898367/

-

DR S137 lør 20 jan 09:32:54
20.januar dr.dk/nyheder 09:31

SAS UNDERSØGER BRUD PÅ SANKTIONER

2024-01-20 kl 09.57
26 min. siden
SAS undersøger, om de har fløjet på russisk brændstof
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/sas-undersoeger-om-de-har-floejet-paa-russisk-braendstof

-

DR S138 lør 20 jan 10:22:01
20.januar dr.dk/nyheder 10:11

VIL UNDERSØGE AFRIKANSKE GENSTANDE

Frankrig og Tyskland har i fællesskab
besluttet at bruge mere end 15
millioner kroner på at undersøge, hvor
afrikanske genstande på de to landes
nationale museer kommer fra.

2024-01-20 kl 10.37
26 min. siden
Frankrig og Tyskland vil undersøge herkomsten af afrikanske
genstande på nationalmuseer
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/frankrig-og-tyskland-vil-undersoege-herkomsten-af-afrikanske-genstande-paa

Subject: Heaven-Break: Overforbrug/frådseri. Det er en HÅN mod
Moder Natur | Græsk ambassadør efter Nationalmuseets
nej til at sende ,marmorhoveder tilbage: Sagen er ikke
lukket => Do NOT steal -
Re: ... News 2023-11-29
Date: Wed, 29 Nov 2023 16:12:59 +0100
25865 <656754fb$0$718$1472...@news.sunsite.dk>
Do NOT steal (Du må IKKE stjæle)
https://sites.google.com/view/do-not-steal/files/25-xxx/25-8xx/25-865
Overforbrug af Ressourser og *frådseri*
https://sites.google.com/view/overuse-of-resources/files/25-xxx/25-8xx/28-865
https://groups.google.com/g/dk.politik/c/8Z6rVzw4i2E/m/egYgVZw_AgAJ

https://www.dr.dk/nyheder/kultur/graesk-ambassadoer-efter-nationalmuseets-nej-til-sende-marmorhoveder-tilbage-sagen-er

> Nationalmuseet vil ikke sende tre Parthenon-genstande til
> Grækenland, fordi de har større værdi her i Danmark.
>
> Kommentar:
>
> HVIS varerne er *stjålne*, så SKAL de afleveres tilbage til
> ejenmanden!
>
> (Det gælder OGSÅ mht. Dedt Forjættede Land!)
>
> Why?
>
> *Ordren* lød: Du må IKKE stjæle (herunder opbevare hælervarer)
>
> Anderledes derimod forholder det sig med genstande, som man i
> sin tid ærlig og redeligt har købt, fx en hat i Sydamerika i
> 1800-hvidkål.

Subject: Sænkning af russisk landgangsfartøj hæmmer russiske
planer, siger dansk ekspert - News 2023-12-28
Date: Thu, 28 Dec 2023 09:29:50 +0100
25934 <658d31fe$0$707$1472...@news.sunsite.dk>
https://groups.google.com/g/dk.politik/c/0KaHfjKf0dQ/m/1k0Md2F6AQAJ

https://www.dr.dk/nyheder/seneste/graekenland-tilbyder-british-museum-store-skatte-i-bytte-parthenon-genstande

> [...]
> angrebskrig på Georgien i 2008 og nu også i Ukraine!
>
> *Tyveri* er og bliver forkert og af det *onde* (ligesom *mord*)!
>
> Vedr. at *begære*:
>
> Da jeg var lille (og endnu ikke en personlig kristen) *stjal*
> jeg nogle af min søsters Anders And blade. Senere - som voksen -
> afleverede jeg dem tilbage, fordi det var jo IKKE mine blade.
> Guds Ånd (som i mellemtiden havde taget bolig i mit indre væsen;
> min psyke) havde skabt en *retfærdighedssans* i mit sind, så jeg
> nu ikke blot kunne skelne mellem godt og ondt, men OGSÅ at vælge

Fint (UG).

LIVE: Krig mellem Israel og Hamas
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb

i går kl. 23:38
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-krig-mellem-israel-og-hamas?focusId=7096746
Kasper Mosholm Thulstrup
USA angriber igen Houthi-mål i Yemen

i dag kl. 00:38
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-krig-mellem-israel-og-hamas?focusId=7096821
Kasper Mosholm Thulstrup
Gidsel-familier protesterer foran Netanyahus hus

i dag kl. 01:28
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-krig-mellem-israel-og-hamas?focusId=7096842
Kasper Mosholm Thulstrup
Biden efter samtale med Netanyahu: Tostatsløsning er stadig en
mulighed

i dag kl. 03:32
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-krig-mellem-israel-og-hamas?focusId=7096876
Kasper Mosholm Thulstrup
USA: Israel vil gøre det nemmere at få mel ind i Gaza

i dag kl. 04:23
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-krig-mellem-israel-og-hamas?focusId=7096896
Kasper Mosholm Thulstrup
FN: 70 procent af de dræbte i Gaza er kvinder og børn

i dag kl. 07:05
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-krig-mellem-israel-og-hamas?focusId=7097053
Laura Kirkebæk-Johansson
Amerikansk statsborger dræbt på Vestbredden

32 min. siden (Time now CET 10.13)
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-krig-mellem-israel-og-hamas?focusId=7097337
Rasmus Christiansen
Mindst 18 palæstinensere meldes dræbt i israelske bombeangreb de
sidste 24 timer

(Time now CET 10.13)

LIVE Seneste nyt om krigen i Ukraine
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her

i dag kl. 02:42
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=7096864
Kasper Mosholm Thulstrup
Zelenskyj inviterer Trump til Kyiv

i dag kl. 05:53
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=7096974
Kasper Mosholm Thulstrup
Rusland har skudt drone ned over Bryansk-regionen

i dag kl. 08:31
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=7097189
Laura Kirkebæk-Johansson
Ukraine har nedskudt fire russiske droner

(Time now CET 10.00)

Seneste nyt om krigen i Ukraine
I dag kl. 05.38
Opd. 24 min siden
https://nyheder.tv2.dk/live/udland/2024-01-19-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine

Kl. 21.30
Russiske angrebsdroner i det sydlige Ukraine fredag aften

New Link ...

Seneste nyt om krigen i Ukraine
I dag kl. 06.30
Opd. I dag kl. 08.57
https://nyheder.tv2.dk/live/udland/2024-01-20-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine

Kl. 06.30
Her er den seneste udvikling i krigen

Kl. 06.32
Ruslands ambassadør i Danmark truer med at trække aftale tilbage

... (fiskeriaftale med Færøerne) ...

Rusland SKAL *boykottes* 100%
)

Fint!

Kl. 06.58
Rusland hævder at have ødelagt drone over Brjansk

Kl. 07.59
Rusland kan angribe NATO "inden for fem år", advarer tysk
forsvarsminister

Kl. 08.56
Rusland beskyder Kupjansk

Kl. 08.57
Video viser russiske styrker se "døden i øjnene"

1 min siden (Time now CET 10.27)
Ukraine melder om 103 sammenstød med russiske tropper

(Time now CET 10.27)

Deadline:

DR text-TV:
139

DR:
2024-01-20 kl 10.37
16 min. siden
Nye Borgerlige-medlemmer mødes over stegt flæsk for at diskutere
partiets overlevelse

TV2:
2024-01-20 kl 10.39
Tre er anholdt efter 27-årig mands død i Hørsholm
I dag kl. 08.43
Opd. 33 min siden

- -
Last OUTPUT: 23303 <61ecf341$0$697$1472...@news.sunsite.dk>
https://groups.google.com/g/dk.test/c/MRWueyeFrn8/m/8un3DEP4FAAJ
Website https://sites.google.com/view/kall-tree File no 26016

Jan 20, 2024, 4:50:25 PMJan 20
Video viser Ukraine ramme "dyrt russisk luftforsvarssystem"

-

Date: Fri, 19 Jan 2024 21:24:56 +0100
> [...]
>
> Ord til overvejelse:
>
> Det er altid nemmere at forære dele af andres ejendom bort (end

DR S140 lør 20 jan 17:07:18
20.januar dr.dk/nyheder 10:50

IRAN OPSENDER SATELLIT

I dag kl. 10:50
Iran sender satellit i kredsløb om Jorden
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/iran-sender-satellit-i-kredsloeb-om-jorden

Den type missiler kan blandt andet udstyres med atombomber.

-

DR S142 lør 20 jan 17:07:18
20.januar dr.dk/nyheder 12:04

FIRE DRÆBT I ANGREB I SYRIEN

I dag kl. 12:04
Fire iranske militærrådgivere dræbt i angreb i Damaskus
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/fire-iranske-militaerraadgivere-draebt-i-angreb-i-damaskus

-

Formodet israelsk angreb i Syrien dræber iransk efterretningschef
I dag kl. 12.24
https://nyheder.tv2.dk/udland/2024-01-20-formodet-israelsk-angreb-i-syrien-draeber-iransk-efterretningschef

-

Israel vil tillade levering af mel til Gaza via havneby, siger
USA. FN kalder det 'et spørgsmål om liv eller død'
I dag kl. 15:05
https://www.dr.dk/nyheder/udland/israel-vil-tillade-levering-af-mel-til-gaza-havneby-siger-usa-fn-kalder-det-et

Ifølge FN's fødevareorganisation er en halv million
palæstinensere på randen af hungersnød

-

DR S148 lør 20 jan 17:07:18
20.januar dr.dk/nyheder 16:33

IRAN FORDØMMER ANGREB I SYRIEN

I dag kl. 16:33
Iran fordømmer angreb i Syrien og advarer om modsvar
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/iran-fordoemmer-angreb-i-syrien-og-advarer-om-modsvar

-

I dag kl. 17:12
USA har ramt Houthi-missil i nyt angreb
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/usa-har-ramt-houthi-missil-i-nyt-angreb

-

Russisk 'æggekrise' presser Putin og de russiske forbrugere:
'Umuligt at få noget at spise, fordi det er så dyrt'
I dag kl. 17:20
https://www.dr.dk/nyheder/udland/russisk-aeggekrise-presser-putin-og-de-russiske-forbrugere-umuligt-faa-noget-spise

Siden slutningen af 2023 er prisen på basale fødevarer steget
enormt.

-

Meldinger om krig mod NATO-lande tager til – skal man tage dem
alvorligt?
I dag kl. 21.37
https://nyheder.tv2.dk/udland/2024-01-20-meldinger-om-krig-mod-nato-lande-tager-til-skal-man-tage-dem-alvorligt

-

2024-01-20 kl 22.38
Sådan deltager Danmark i historisk stor NATO-øvelse
58 min siden
https://nyheder.tv2.dk/udland/2024-01-20-saadan-deltager-danmark-i-historisk-stor-nato-oevelse

-

2024-01-20 kl 22.24
'Det er enten bosættelser eller en tostatsløsning. Der kan ikke
være begge dele'
41 min. siden
https://www.dr.dk/nyheder/udland/det-er-enten-bosaettelser-eller-en-tostatsloesning-der-kan-ikke-vaere-begge-dele

Flere end 500.000 israelere bor i ulovlige bosættelser på den
besatte vestbred. Det er en stor forhindring for at oprette en
palæstinensisk stat i fremtiden.

LIVE: Krig mellem Israel og Hamas
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb

i dag kl. 16:26
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-krig-mellem-israel-og-hamas?focusId=7099514
Rasmus Christiansen
Angiveligt er der mere nødhjælp på vej til Gaza: 'Et spørgsmål
om liv eller død'

i dag kl. 16:39
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-krig-mellem-israel-og-hamas?focusId=7099668
Rasmus Christiansen
USA har ramt Houthi-missil i nyt angreb

i dag kl. 19:38
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-krig-mellem-israel-og-hamas?focusId=7101212
Nanna Nørby Hansen
Netanyahu afviser Bidens ord om tostatsløsning

(Time now CET 22.46)

[...]

Kl. 11.30
Ukraine modtager mobilt felthospital fra Holland

Kl. 12.51
Belarus modtager "farligt" våben betalt af Rusland, siger Lukasjenko

Kl. 13.34
Video viser Ukraine ramme "dyrt russisk luftforsvarssystem"

Kl. 15.35
Russerne er mislykkedes i alle forsøg, siger briterne om hårde
kampe ved flod

Kl. 16.34
Ukraine: Rusland har efterladt store dele af landet uden
luftforsvar

Kl. 18.10
Bombastisk udmelding fra Trump er "meget farlig", siger Zelenskyj

Kl. 20.03
Russisk kvinde sender trodsig besked til Putin

(Time now CET 22.42)

Deadline:

DR text-TV:
149