Storbritannien og Frankrig vil støtte Ukraine, så længe der er brug for det - News 2023-12-19

Storbritannien og Frankrig vil støtte Ukraine, så længe der er
brug for det

Subject: Abraham Lincoln sagde, "Næsten alle mænd kan udholde
modgang, men hvis du vil teste hans karakter, skal du
give ham magt." - News 2023-12-18
Date: Mon, 18 Dec 2023 06:29:03 +0100
25911 <657fd8a1$0$707$1472...@news.sunsite.dk>
https://groups.google.com/g/dk.politik/c/4b6x3DESdGc/m/78Tkf43GBQAJ

https://sites.google.com/view/kall-last-warning/files/24-xxx/24-5xx/24-557
> https://sites.google.com/view/kall-russia/files/24-xxx/24-5xx/24-557
> https://groups.google.com/g/dk.politik/c/QV6SbZnjF2k/m/-Tvku0UICAAJ

[ ... ]

https://www.icj-cij.org/public/files/case-related/182/182-20220316-PRE-01-00-EN.pdf

> Hvordan kan jeg hjælpe?
> How can I help?

[ ... ]

> Den danske Ukraine komite
>
> https://dendanskeukrainekomite.dk/
>
> Den danske Ukraine komite er stiftet for at hjælpe Ukraines
> forsvar. Vores formål er, med penge, at hjælpe Ukraine i
> landets kamp for frihed og fred.
>

> Søren Pind, ...
> Formand den danske Ukraine komite
> https://twitter.com/sorenpind
> https://twitter.com/sorenpind/status/1503739368502091784
>
> MobilePay på 924084
>
> Bankoverførsel: Reg. nr. 0542 Konto nr. 0000668633

2022-02-24, day no 55, Putin's illegal war of aggression on Ukraine

2022-03-04, day no 63, Sodom-warning-to-Russia

2022-03-16, day no 75, Judgment of the International Court of Justice

2022-09-26, day no 269, Nord Stream 1 + 2 saboteret (43*5 and 195)

2023-01-27, day no 27, Asteroid 2023 BU (11 years 744-connection ?)
2012-01-27, https://sites.google.com/view/et-footsteps/2012-01-27

2023-03-17, day no 76, ICC issues arrest warrant for Putin

Præsident Vladimir Putin går i kluntede sko med høje hæle og
snydehæle, fordi han er flov over sin manglende højde. Den slags
mænd er farlige, viser ny undersøgelse.

Søndag d. 11. juni 2023, kl. 08.34
https://www.berlingske.dk/globalt/putin-gaar-i-sko-med-snydehael-fordi-han-er-flov-over-sin-hoejde-den-slags

-

Først truede Putin med atomvåben, og så slap han militæret løs i
Ukraine
24. feb. 2022, 21:36
https://nyheder.tv2.dk/udland/2022-02-24-foerst-truede-putin-med-atomvaaben-og-saa-slap-han-militaeret-loes-i-ukraine

Kommentar:

Hvor har Putin dog *voldtaget* vores planet med sin psykopatiske
kynisme (og dermed fået forvandlet vores planet til helvedets
forgård)!

Et menneske, der forfører andre, og som selv er blevet *forført*
af djævelen (2 Tim 3,13) ...
https://www.biblegateway.com/passage/?search=2+Tim+3.13&version=DN1933

Putin fatter således ikke, HVOR han fører folk hen. KUN djævelen
ved det!

Satans slangeyngel hedder det på dansk!

Et Ord til dagen:

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Zefanias%201&version=BPH

Zefanias 1, Bibelen på hverdagsdansk

„Jeg vil fjerne alt fra jordens overflade,” erklærer Herren.

3
„Jeg vil udrydde både mennesker og dyr.
Jeg vil fjerne alt, hvad der førte mennesket til fald,
sammen med de mennesker, der faldt.

Hele menneskeheden skal forsvinde fra jordens overflade.

... Min glødende vrede vil sætte verden i brand,
så hele jordens befolkning får en brat og frygtelig død.”

=>

Når du en dag *indser*, at du har korsfæstet Gud (Jesus), ...
Когда однажды вы *осознаете*, что распяли Бога (Иисуса), ...

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Mat+25.40&version=BPH
https://www.biblegateway.com/passage/?search=Mat+25.31-&version=ERV-RU

... da kan det være, at dit syn på mange ting ændres!
... тогда ваш взгляд на многие вещи может измениться!

KANSKE du ligefrem *frivilligt* siger til Gud:
ВОЗМОЖНО, вы даже *добровольно* говорите Богу:

"Ske Din vilje, ikke min!”
"Да будет воля Твоя, а не моя!"

(Apropos: Den, man elsker, ønsker man ikke at skade)
(Кстати: ты не хочешь причинить боль тому, кого любишь)

=>

Dagens lovsange:

Tag Det Inderste - Mariagerfjord Frikirke // Stille Stunder
Jun 22, 2018
https://www.youtube.com/watch?v=rNZ31qfAXSk&list=PL-93BA8uTVW8yViJdAnciQyW-K5o_E-2u&index=43
Tekst og akkorder:
https://www.stillestunder.com/
https://www.stillestunder.com/s/Tag-det-inderste-D.pdf

+

Open The Eyes
| HEBREW & ARABIC WORSHIP(Live) [Worship Session]@SOLUIsrael
Shilo Ben Hod
122K subscribers
68K views 1 month ago ISRAEL
https://www.youtube.com/watch?v=qCIUI1I9V4o

00:00 Spontaneous worship
00:44 Hebrew worship
02:10 Arabic Worship
https://www.youtube.com/watch?v=qCIUI1I9V4o&t=130s
03:23 Mixed languages
05:14 Spontaneous worship
06:16 Behold The Lamb Of God

Den arabiske lovsang lyder MEGET smukt. Try it ... :-)
https://www.youtube.com/watch?v=qCIUI1I9V4o&t=130s
or ...
https://www.youtube.com/watch?v=_R0gkTvCRSw&list=PLr-nPP5zgSA-yGbg6D4xtcBJNXptstmb_
https://www.youtube.com/watch?v=qCIUI1I9V4o&list=PLr-nPP5zgSA-yGbg6D4xtcBJNXptstmb_&index=2

Interrupt from ...

Subject: [Den sidste nadver]
Israel raser mod Belgien og Spanien:
I spreder falske påstande og støtter terrorisme -
Re: ... News 2023-11-24
Date: Fri, 24 Nov 2023 22:12:23 +0100
25842 <656111b7$0$708$1472...@news.sunsite.dk>
https://groups.google.com/g/dk.politik/c/QlhbR710vwg/m/wyu0JFLKAAAJ

> https://sites.google.com/view/kall-litteratur/0/den-sidste-nadver
>
> Den sidste nadver
> en rejse blandt de efterladte kristne i den arabiske verden
> af Klaus Wivel
> Kristeligt Dagblads Forlag, 2013
> ISBN 978 87 7467 111 4

=>

Tanke til overvejelse:

Vil du have de samme *fanatiske* holdninger (...

fx. at folk skal dræbes, hvis de skifter religion, apropos
FNs Menneskerettighedserklæring artikel 18, som lyder ...
https://menneskeret.dk/files/media/dokumenter/om_os/om_menneskerettigheder_diverse/fn_verdenserklaering_fil.pdf

Enhver har ret til tanke-, samvittigheds- og
religionsfrihed: denne ret omfatter frihed til at skifte
religion eller tro og frihed til enten alene eller i
fællesskab med andre, offentligt eller privat, at give
udtryk for sin religion eller tro gennem undervisning,
udøvelse, gudsdyrkelse og overholdelse af religiøse
forskrifter.

...), hvis du ikke var muslim?

Hmm ...

Historiske *kendsgerninger*:

Jødisk exodus fra arabiske lande til Israel
https://da.wikipedia.org/wiki/J%C3%B8disk_exodus_fra_arabiske_lande_til_Israel

Fra 1948 til begyndelsen af 1970-erne forlod mellem
800.000–1.000.000 jøder deres hjem i den arabiske verden
for at flygte, eller de blev deporterede. 260.000 af dem
nåede Israel mellem 1948 og 1951, 600.000 frem til 1972. ...

Søværnets ansatte er utilfredse med nedslidte skibe til Arktis
I går kl. 22.50
https://nyheder.tv2.dk/2023-12-18-soevaernets-ansatte-er-utilfredse-med-nedslidte-skibe-til-arktis

-

I går kl. 22:51
International koalition skal beskytte skibe i Det Røde Hav
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/international-koalition-skal-beskytte-skibe-i-det-roede-hav

-

I dag kl. 01:29
To skibe meldes angrebet af droner i Det Røde Hav
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/skibe-meldes-angrebet-af-droner-i-det-roede-hav

-

Aftale med USA kan give historiske scener på dansk jord, siger
TV 2 korrespondent
I dag kl. 05.56
https://nyheder.tv2.dk/udland/2023-12-18-aftale-med-usa-kan-give-historiske-scener-paa-dansk-jord-siger-tv-2-korrespondent

-

To skibe angrebet i Det Røde Hav – nu reagerer USA
I dag kl. 05.58
https://nyheder.tv2.dk/udland/2023-12-19-to-skibe-angrebet-i-det-roede-hav-nu-reagerer-usa

-

Politikere efter nye oplysninger om nedslidte krigsskibe: Vi er
blevet vildledt i Forsvarsministeriet
I dag kl. 06:45
https://www.dr.dk/nyheder/indland/politikere-efter-nye-oplysninger-om-nedslidte-krigsskibe-vi-er-blevet-vildledt-i

Forsvarspolitikere kalder det ”tragikomisk”, at danske
krigsskibes kanoner ikke altid kan skyde.

-

Mærsk tager konsekvensen af omfangsrige missilangreb
I dag kl. 08.19
https://nyheder.tv2.dk/samfund/2023-12-19-maersk-tager-konsekvensen-af-omfangsrige-missilangreb

-

Israelske gidsler skrev SOS med madrester – og så blev de skudt
af israelske soldater
I dag kl. 08.56
https://nyheder.tv2.dk/udland/2023-12-18-israelske-gidsler-skrev-sos-med-madrester-og-saa-blev-de-skudt-af-israelske-soldater

-

2023-12-19 kl 09.48
40 min. siden
Efter angreb mod skibe: Mærsk omdirigerer sine til at sejle
rundt om Afrikas sydspids
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/efter-angreb-mod-skibe-maersk-omdirigerer-sine-til-sejle-rundt-om-afrikas-sydspids

-

2023-12-19 kl 09.48
12 min. siden
Danmark sender stabsofficer til Det Røde Hav
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/danmark-sender-stabsofficerer-til-det-roede-hav

-

2023-12-19 kl 09.48
7 min. siden
Statsministeren og forsvarsministeren holder pressemøde om
'forsvarssamarbejde med USA'
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/statsministeren-og-forsvarsministeren-holder-pressemoede-om-forsvarssamarbejde-med

-

2023-12-19 kl 09.57
Danmark sender stabsofficer til at følge situationen i Det Røde
Hav
34 min siden
Opd. 19 min siden
https://nyheder.tv2.dk/politik/2023-12-19-danmark-sender-stabsofficer-til-at-foelge-situationen-i-det-roede-hav

-

2023-12-19 kl 09.48
Tidligere Nato-topchef til Danmark: Kravene til det danske forsvar
bliver kun større
5 min. siden
https://www.dr.dk/nyheder/indland/tidligere-nato-topchef-til-danmark-kravene-til-det-danske-forsvar-bliver-kun-stoerre

Danmark kan ikke forhandle sig ud af kniben og få uopfyldte krav
til at forsvinde, siger tidligere Nato-chef.

-

2023-12-19 kl 10.59
Hun laver skyttegravslys til de ukrainske soldater
58 min siden
https://nyheder.tv2.dk/samfund/2023-12-18-hun-laver-skyttegravslys-til-de-ukrainske-soldater

-

DR S167 tir 19 dec 10:45:54
19.december dr.dk/nyheder 10:30

STØTTER FORTSAT UKRAINE

2023-12-19 kl 10.55
25 min. siden
Storbritannien og Frankrig vil støtte Ukraine, så længe der er
brug for det
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/storbritannien-og-frankrig-vil-stoette-ukraine-saa-laenge-der-er-brug-det

LIVE: Krig mellem Israel og Hamas
LIVE: Israel under angreb
LIVE: Israel ramt af større missilangreb
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb

i går kl. 21:27
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-krig-mellem-israel-og-hamas?focusId=6942308
Selin Türker
Medier: Afstemning i FN's Sikkerhedsråd udskudt til tirsdag

i dag kl. 05:12
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-krig-mellem-israel-og-hamas?focusId=6943003
Mette Koue
To skibe meldes angrebet af droner i Det Røde Hav

i dag kl. 05:47
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-krig-mellem-israel-og-hamas?focusId=6943046
Rasmus Christiansen
International koalition skal beskytte skibe i Det Røde Hav

i dag kl. 05:55
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-krig-mellem-israel-og-hamas?focusId=6943051
Rasmus Christiansen
Canadier anklaget for terror-relaterede forbrydelser rettet mod
jøder

i dag kl. 06:02
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-krig-mellem-israel-og-hamas?focusId=6943065
Rasmus Christiansen
Israel: Yderligere to soldater dræbt i kampe i Gaza

i dag kl. 06:19
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-krig-mellem-israel-og-hamas?focusId=6943117
Rasmus Christiansen
Det sidste døgn i billeder

i dag kl. 07:33
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-krig-mellem-israel-og-hamas?focusId=6943276
Rasmus Christiansen
FN's Sikkerhedsråd ventes at diskutere våbenhvile i dag - hvorfor
er deres beslutning vigtig?

i dag kl. 07:47
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-krig-mellem-israel-og-hamas?focusId=6943311
Rasmus Christiansen
USA-korrespondent: USA begynder at stå mere alene i deres støtte
til Israel

i dag kl. 08:36
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-krig-mellem-israel-og-hamas?focusId=6943468
Rasmus Christiansen
Flere palæstinensere dræbt efter israelsk angreb i Rafah

(Time now CET 11.03)

Seneste nyt om krigen mellem Israel og Hamas
I dag kl. 05.22
Opd. 39 min siden
https://nyheder.tv2.dk/live/udland/2023-12-18-seneste-nyt-om-krigen-mellem-israel-og-hamas

No new link found, yet

(Time now CET 11.01)

LIVE Seneste nyt om krigen i Ukraine
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her

33 min. siden (Time now CET 11.02)
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=6943854
Maja Lærke Maach
Storbritannien og Frankrig vil støtte Ukraine, så længe der er
brug for det

(Time now CET 11.02)

Seneste nyt om krigen i Ukraine
I dag kl. 05.16
Opd. 16 min siden
https://nyheder.tv2.dk/live/udland/2023-12-18-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine

Kl. 21.36
Zelenskyj glæder sig over ny sanktionspakke

Kl. 22.30
Sanktioner har slået fejl, siger Rusland

Kl. 22.51
Putins nye dekret er "et forsøg på at rekruttere kanonføde",
advarer premierminister

Moldovas premierminister, Dorin Recean ...

Seneste nyt om krigen i Ukraine
I dag kl. 05.36
Opd. I dag kl. 08.51
https://nyheder.tv2.dk/live/udland/2023-12-19-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine

Kl. 05.37
Navalnyj udebliver fra endnu et retsmøde, og ingen kan få svar på,
hvor han er

Kl. 06.18
Aftale med USA kan give historiske scener på dansk jord, siger
TV 2 korrespondent

Kl. 06.27
USA har to grunde til at indgå aftale med Danmark

Kl. 06.52
EU-bank fordobler lån for at booste Ukraines økonomi

Kl. 07.58
Rusland vil kriminalisere "russofobi" i udlandet

Kl. 08.23
Nordiske lande risikerer at afgive suverænitet til USA – men det
vækker ikke kritik

Kl. 08.34
Amerikanere vil rykke ind på danske kaserner, siger
militæranalytiker

Kl. 08.51
NATO har i mange år tvivlet på, om Danmark var værd at forsvare,
siger analytiker

46 sek siden (Time now CET 10.16)
Zelenskyj holder tale om 2023

28 min siden (Time now CET 11.01)
Russiske tropper rykker frem i tre områder, siger ukrainsk
militærleder

8 min siden (Time now CET 11.01)
Russisk lufthavn indfører restriktioner af frygt for ukrainske
droneangreb

(Time now CET 11.01)

2023-12-19 kl 10.55
12 min. siden
Den norske energigigant Equinor laver milliardaftale om gas med Tyskland

TV2:
2023-12-19 kl 10.57
Pressemøde om forsvarssamarbejdet med USA
5 min siden
Opd. 2 min siden

Website https://sites.google.com/view/kall-tree File no 25917
"Reserveret" *unødvendig* Google-idiot-klipperi
"Reserveret" *unødvendig* Google-idiot-klipperi

Israels præsident signalerer, at de er klar til at indgå endnu en
våbenhvile

Subject: Storbritannien og Frankrig vil støtte Ukraine, så længe
der er brug for det - News 2023-12-19
Date: Tue, 19 Dec 2023 11:06:27 +0100
25917 <65816b42$0$713$1472...@news.sunsite.dk>
https://groups.google.com/g/dk.politik/c/unXTySxSUyQ/m/LYm7AkskBgAJ
I ugevis er skibe blevet angrebet ved Det Røde Hav - nu skal et
internationalt samarbejde beskytte dem
I dag kl. 11:07
https://www.dr.dk/nyheder/udland/i-ugevis-er-skibe-blevet-angrebet-ved-det-roede-hav-nu-skal-et-internationalt

Omkring Det Røde Hav er handelsskibe i ugevis blevet angrebet af
Houthi-bevægelsen. Nu sender den danske regering en officer
afsted til området.

-

Danmark indgår forsvarssamarbejdsaftale med USA
I dag kl. 11:25
https://www.dr.dk/nyheder/indland/danmark-indgaar-forsvarssamarbejdsaftale-med-usa

Ny aftale sikrer amerikanske soldater vide rammer for at træne og
opbevare våben i Danmark.

-

I dag kl. 11:44
29 meldes dræbt i israelsk luftangreb - frygter flere døde under
murbrokkerne
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/29-meldes-draebt-i-israelsk-luftangreb-frygter-flere-doede-under-murbrokkerne

-

Pressemøde om forsvarssamarbejdet med USA
I dag kl. 10.51
Opd. I dag kl. 12.28
https://nyheder.tv2.dk/live/politik/2023-12-19-pressemoede-om-forsvarssamarbejdet-med-usa

-

Størstedelen var ikke dømt — Her får du overblikket over de
løsladte palæstinensere ved den seneste våbenhvile
I dag kl. 12.38
https://nyheder.tv2.dk/2023-12-11-stoerstedelen-var-ikke-doemt-her-faar-du-overblikket-over-de-loesladte-palaestinensere-ved-den-seneste-vaabenhvile

-

Frigivne gidsler beretter om barske vilkår i Gaza.
Læs om dem alle her
I dag kl. 12.39
https://nyheder.tv2.dk/2023-11-30-frigivne-gidsler-beretter-om-barske-vilkaar-i-gaza-laes-om-dem-alle-her

-

I dag kl. 12:55
Spiste chips og røg vandpibe foran palæstinensere med bind for
øjnene: Israels hær suspenderer soldater
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/spiste-chips-og-roeg-vandpibe-foran-palaestinensere-med-bind-oejnene-israels-haer

-

I dag kl. 13:20
Meta fjernede unødigt opslag om krigen mellem Israel og Hamas
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/meta-fjernede-unoedigt-opslag-om-krigen-mellem-israel-og-hamas

-

Amerikansk lov sætter ramme for udstationerede soldater i Danmark
I dag kl. 13.52
https://nyheder.tv2.dk/politik/2023-12-19-amerikansk-lov-saetter-ramme-for-udstationerede-soldater-i-danmark

-

I dag kl. 15:47
Dansk Industri: Ny prop i Det Røde Hav vil sætte skub i
inflationen
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/dansk-industri-ny-prop-i-roedehavet-vil-saette-skub-i-inflationen

-

Eksperter ikke i tvivl efter aftale med USA: Nato er blevet
styrket over for Rusland
I dag kl. 16:03
https://www.dr.dk/nyheder/indland/eksperter-ikke-i-tvivl-efter-aftale-med-usa-nato-er-blevet-styrket-over-rusland

USA lukker et hul i Natos afskrækkelse af Rusland med
samarbejdsaftale med Danmark, siger eksperter.

-

DR S116 tir 19 dec 19:11:14
19.december dr.dk/nyheder 16:16

ISRAEL MÅSKE KLAR TIL VÅBENHVILE

I dag kl. 16:16
Israels præsident signalerer, at de er klar til at indgå endnu en
våbenhvile
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/israels-praesident-signalerer-de-er-klar-til-indgaa-endnu-en-vaabenhvile

-

USA kan placere soldater på dansk jord: 'Hvis jeg ser en af dem,
vil jeg sige hej'
I dag kl. 16:29
https://www.dr.dk/nyheder/indland/usa-kan-placere-soldater-paa-dansk-jord-hvis-jeg-ser-en-af-dem-vil-jeg-sige-hej

Flyvestation Skrydstrup ved Vojens er et af de steder, hvor
amerikanske styrker kan blive udstationeret.

-

Hamas afviser at forhandle om gidsler mens krigen raser
I dag kl. 16.35
https://nyheder.tv2.dk/udland/2023-12-19-hamas-afviser-at-forhandle-om-gidsler-mens-krigen-raser

LIVE: Krig mellem Israel og Hamas
LIVE: Israel under angreb
LIVE: Israel ramt af større missilangreb
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb

i dag kl. 12:51
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-krig-mellem-israel-og-hamas?focusId=6944558
Maja Lærke Maach
Spiste chips og røg vandpibe foran palæstinensere med bind for
øjnene: Israels hær suspenderer soldater

i dag kl. 13:17
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-krig-mellem-israel-og-hamas?focusId=6944681
Maja Lærke Maach
Meta fjernede unødigt opslag om krigen mellem Israel og Hamas

i dag kl. 13:47
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-krig-mellem-israel-og-hamas?focusId=6944802
Jonathan Strid Lundsgaard
Gazas sundhedsmyndigheder opdaterer dødstallet

i dag kl. 14:54
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-krig-mellem-israel-og-hamas?focusId=6945016
JONATHAN STRID LUNDSGAARD
Italien sender fregat til Det Røde Hav

4 min. siden (Time now CET 16.01)
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-krig-mellem-israel-og-hamas?focusId=6945273
Jonathan Strid Lundsgaard
Israels præsident signalerer, at de er klar til at indgå endnu en
våbenhvile

i dag kl. 16:40
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-krig-mellem-israel-og-hamas?focusId=6945440
Jonathan Strid Lundsgaard
Organisation opfordrer den israelske højesteret til, at
journalister kan få fri adgang til Gaza

i dag kl. 19:43
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-krig-mellem-israel-og-hamas?focusId=6946636
Jonathan Strid Lundsgaard
Israels forsvarsminister: 'Landoperationen skal udvides til flere
områder i Gaza'

6 min. siden (Time now CET 20.50)
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-krig-mellem-israel-og-hamas?focusId=6947380
Jonathan Strid Lundsgaard
WHO: 75 procent af Gazas hospitaler er ude af drift

(Time now CET 20.50)

[...]

i dag kl. 12:05
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=6944397
Maja Lærke Maach
Finlands ambassadør i Rusland kaldt til samtale efter
forsvarsaftale med USA

i dag kl. 13:19
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=6944684
Mads Vestergaard
Ruslands forsvarsminister: Der er lagt minefelter langs fronten

i dag kl. 14:05
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=6944856
Mads Vestergaard
Putin siger, at han er klar til at tale med Ukraine

i dag kl. 14:38
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=6944963
Mads Vestergaard
Rusland opruster atomarsenal, siger præsident Putin

43 min. siden (Time now CET 15.58)
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=6945097
Mads Vestergaard
Rusland mener ikke, at EU's nye sanktionspakke vil få betydning

7 min. siden (Time now CET 15.58)
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=6945245
Mads Vestergaard
Polen: 14 udlændinge dømt for spionage

i dag kl. 16:35
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=6945421
Mads Vestergaard
Putin: Vi har initiativet på slagmarken

(Time now CET 20.49)

Seneste nyt om krigen i Ukraine
Kl. 11.11
Overvågning tyder på russiske krigsforbrydelser i Ukraine, siger
FN-chef

Kl. 11.58
Rusland opruster atomarsenal, siger Putin

Kl. 12.58
- USA udnytter Europa til fordel for egne interesser, siger Putin

Kl. 13.08
Rusland har lagt 7000 kvadratkilometer minefelter langs fronten,
siger forsvarsminister

Kl. 13.33
Rusland indkalder finsk ambassadør til møde efter ny aftale med USA

Kl. 13.59
Spionchefs kone er i bedring efter forgiftning

31 min siden (Time now CET 15.55)
14 dømt i Polen – har spioneret for Rusland

34 sek siden (Time now CET 15.55)
Disse politiske figurer har ukrainerne størst tillid til

Kl. 16.39
Henrettelser, krigsforbrydelser, tortur og seksuel vold kan
dokumenteres i vidt omfang, siger FN

Kl. 16.50
Snart holder Zelenskyj pressemøde

Kl. 17.08
- Vi kæmper for vores lands fremtid, siger Zelenskyj

Kl. 17.13
Foreslår enorm mobilisering

Kl. 17.20
- Vi bør ikke tale om at tabe overhovedet, siger Zelenskyj

Kl. 17.25
Zelenskyj nævner Danmark

Kl. 17.30
Kan Ukraine tabe krigen?

Kl. 17.42
Zelenskyj kommenterer på flosset forhold til Orbán

Kl. 17.52
Zelenskyj bliver spurgt ind til krigen mellem Israel og Gaza

Kl. 17.53
Zelenskyj afviser valg, mens der er krig

Kl. 17.56
Zelenskyj bliver spurgt til amerikansk valg

Kl. 17.59
Vil ikke sammenligne krige

Kl. 18.29
Skatter fra seks ukrainere betaler for én soldat

Kl. 18.35
At NATO kæmper for Ukraine, er en "fantasi", siger Zelenskyj

Kl. 18.41
Sommeroffensiv blev ødelagt, fordi alle talte om den

Kl. 19.00
Zelenskyj afviser konflikt med hærchef

Kl. 19.01
Ukraine vil producere en million droner næste år

Kl. 19.07
Er Zelenskyj bange for at splitte befolkningen?

Kl. 19.08
Pressekonferencen er slut

Kl. 19.15
Det blev sagt på pressemødet

Kl. 19.42
Zelenskyj vil ikke tvinge kvinder i hærtrøjen

53 min siden (Time now CET 20.42)
Rusland reagerer på militær aftale mellem USA og Danmark

(Time now CET 20.42)

2023-12-19 kl 20.28
DMI varsler storm med vindstød af orkanstyrke
8 min. siden

TV2:
2023-12-19 kl 20.37
Ordning for havvindprojekter lukker og slukker
6 min siden

Website https://sites.google.com/view/kall-tree File no 25918