Blinken advarer Houthi-bevægelsen: Angreb på skibe vil få konsekvenser - News 2024-01-11

Jan 10, 2024, 6:05:06 PMJan 10
Blinken advarer Houthi-bevægelsen: Angreb på skibe vil få konsekvenser

Jokede med dommer: Navalny for retten første gang fra nyt fængsel

Subject: USA fordømmer Nordkoreas levering af missiler til Rusland -
News 2024-01-10
Date: Wed, 10 Jan 2024 08:56:33 +0100
25968 <659e4db2$0$711$1472...@news.sunsite.dk>
https://groups.google.com/g/dk.politik/c/z3cvXZzfB04/m/kC0JQBjmBgAJ

https://sites.google.com/view/kall-last-warning/files/24-xxx/24-5xx/24-557
> https://sites.google.com/view/kall-russia/files/24-xxx/24-5xx/24-557
> https://groups.google.com/g/dk.politik/c/QV6SbZnjF2k/m/-Tvku0UICAAJ

[ ... ]

https://www.icj-cij.org/public/files/case-related/182/182-20220316-PRE-01-00-EN.pdf

> Hvordan kan jeg hjælpe?
> How can I help?

[ ... ]

> Den danske Ukraine komite
>
> https://dendanskeukrainekomite.dk/
>
> Den danske Ukraine komite er stiftet for at hjælpe Ukraines
> forsvar. Vores formål er, med penge, at hjælpe Ukraine i
> landets kamp for frihed og fred.
>

> Søren Pind, ...
> Formand den danske Ukraine komite
> https://twitter.com/sorenpind
> https://twitter.com/sorenpind/status/1503739368502091784
>
> MobilePay på 924084
>
> Bankoverførsel: Reg. nr. 0542 Konto nr. 0000668633

2022-02-24, day no 55, Putin's illegal war of aggression on Ukraine

2022-03-04, day no 63, Sodom-warning-to-Russia

2022-03-16, day no 75, Judgment of the International Court of Justice

2022-09-26, day no 269, Nord Stream 1 + 2 saboteret (43*5 and 195)

2023-01-27, day no 27, Asteroid 2023 BU (11 years 744-connection ?)
2012-01-27, https://sites.google.com/view/et-footsteps/2012-01-27

2023-03-17, day no 76, ICC issues arrest warrant for Putin

Præsident Vladimir Putin går i kluntede sko med høje hæle og
snydehæle, fordi han er flov over sin manglende højde. Den slags
mænd er farlige, viser ny undersøgelse.

Søndag d. 11. juni 2023, kl. 08.34
https://www.berlingske.dk/globalt/putin-gaar-i-sko-med-snydehael-fordi-han-er-flov-over-sin-hoejde-den-slags

-

Først truede Putin med atomvåben, og så slap han militæret løs i
Ukraine
24. feb. 2022, 21:36
https://nyheder.tv2.dk/udland/2022-02-24-foerst-truede-putin-med-atomvaaben-og-saa-slap-han-militaeret-loes-i-ukraine

Kommentar:

Hvor har Putin dog *voldtaget* vores planet med sin psykopatiske
kynisme (og dermed fået forvandlet vores planet til helvedets
forgård)!

Et menneske, der forfører andre, og som selv er blevet *forført*
af djævelen (2 Tim 3,13) ...
https://www.biblegateway.com/passage/?search=2+Tim+3.13&version=DN1933

Putin fatter således ikke, HVOR han fører folk hen. KUN djævelen
ved det!

Satans slangeyngel hedder det på dansk!

Et Ord til dagen:

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Zefanias%201&version=BPH

Zefanias 1, Bibelen på hverdagsdansk

„Jeg vil fjerne alt fra jordens overflade,” erklærer Herren.

3
„Jeg vil udrydde både mennesker og dyr.
Jeg vil fjerne alt, hvad der førte mennesket til fald,
sammen med de mennesker, der faldt.

Hele menneskeheden skal forsvinde fra jordens overflade.

... Min glødende vrede vil sætte verden i brand,
så hele jordens befolkning får en brat og frygtelig død.”

=>

Når du en dag *indser*, at du har korsfæstet Gud (Jesus), ...
Когда однажды вы *осознаете*, что распяли Бога (Иисуса), ...

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Mat+25.40&version=BPH
https://www.biblegateway.com/passage/?search=Mat+25.31-&version=ERV-RU

... da kan det være, at dit syn på mange ting ændres!
... тогда ваш взгляд на многие вещи может измениться!

KANSKE du ligefrem *frivilligt* siger til Gud:
ВОЗМОЖНО, вы даже *добровольно* говорите Богу:

"Ske Din vilje, ikke min!”
"Да будет воля Твоя, а не моя!"

(Apropos: Den, man elsker, ønsker man ikke at skade)
(Кстати: ты не хочешь причинить боль тому, кого любишь)

=>

Dagens lovsange:

Tag Det Inderste - Mariagerfjord Frikirke // Stille Stunder
Jun 22, 2018
https://www.youtube.com/watch?v=rNZ31qfAXSk&list=PL-93BA8uTVW8yViJdAnciQyW-K5o_E-2u&index=43
Tekst og akkorder:
https://www.stillestunder.com/
https://www.stillestunder.com/s/Tag-det-inderste-D.pdf

+

Open The Eyes
| HEBREW & ARABIC WORSHIP(Live) [Worship Session]@SOLUIsrael
Shilo Ben Hod
122K subscribers
68K views 1 month ago ISRAEL
https://www.youtube.com/watch?v=qCIUI1I9V4o

00:00 Spontaneous worship
00:44 Hebrew worship
02:10 Arabic Worship
https://www.youtube.com/watch?v=qCIUI1I9V4o&t=130s
03:23 Mixed languages
05:14 Spontaneous worship
06:16 Behold The Lamb Of God

Den arabiske lovsang lyder MEGET smukt. Try it ... :-)
https://www.youtube.com/watch?v=qCIUI1I9V4o&t=130s
or ...
https://www.youtube.com/watch?v=_R0gkTvCRSw&list=PLr-nPP5zgSA-yGbg6D4xtcBJNXptstmb_
https://www.youtube.com/watch?v=qCIUI1I9V4o&list=PLr-nPP5zgSA-yGbg6D4xtcBJNXptstmb_&index=2

Interrupt from ...

Subject: [Den sidste nadver]
Israel raser mod Belgien og Spanien:
I spreder falske påstande og støtter terrorisme -
Re: ... News 2023-11-24
Date: Fri, 24 Nov 2023 22:12:23 +0100
25842 <656111b7$0$708$1472...@news.sunsite.dk>
https://groups.google.com/g/dk.politik/c/QlhbR710vwg/m/wyu0JFLKAAAJ

> https://sites.google.com/view/kall-litteratur/0/den-sidste-nadver
>
> Den sidste nadver
> en rejse blandt de efterladte kristne i den arabiske verden
> af Klaus Wivel
> Kristeligt Dagblads Forlag, 2013
> ISBN 978 87 7467 111 4

=>

Tanke til overvejelse:

Vil du have de samme *fanatiske* holdninger (...

fx. at folk skal dræbes, hvis de skifter religion, apropos
FNs Menneskerettighedserklæring artikel 18, som lyder ...
https://menneskeret.dk/files/media/dokumenter/om_os/om_menneskerettigheder_diverse/fn_verdenserklaering_fil.pdf

Enhver har ret til tanke-, samvittigheds- og
religionsfrihed: denne ret omfatter frihed til at skifte
religion eller tro og frihed til enten alene eller i
fællesskab med andre, offentligt eller privat, at give
udtryk for sin religion eller tro gennem undervisning,
udøvelse, gudsdyrkelse og overholdelse af religiøse
forskrifter.

...), hvis du ikke var muslim?

Hmm ...

Historiske *kendsgerninger*:

Jødisk exodus fra arabiske lande til Israel
https://da.wikipedia.org/wiki/J%C3%B8disk_exodus_fra_arabiske_lande_til_Israel

Fra 1948 til begyndelsen af 1970-erne forlod mellem
800.000–1.000.000 jøder deres hjem i den arabiske verden
for at flygte, eller de blev deporterede. 260.000 af dem
nåede Israel mellem 1948 og 1951, 600.000 frem til 1972. ...

Når man *deporterer* mennesker, da er det ikke andet end
rimeligt, at man så modtager tilsvarende antal flygtninge
(herunder deres børn, som de i mellemtiden har fået)!

Studie kaster helt nyt lys over Danmarks historie
I dag kl. 17.27
https://nyheder.tv2.dk/samfund/2024-01-10-studie-kaster-helt-nyt-lys-over-danmarks-historie

+

DR S162 ons 10 jan 23:26:06
10.januar dr.dk/nyheder 17:50

STUDIE: NY VIDEN OM VORE FORFÆDRE
Nulevende etniske danskere er slet ikke
beslægtet med stenalderens danskere,
som vi ellers gik rundt og troede. Det
viser analyser af dna fra 100 oldgamle
skeletter, skriver Videnskab.dk.

I stedet stammer vi hovedsageligt fra
et hyrdefolk, som kom vandrende hertil
for omkring 4850 år siden fra Den
Pontiske Slette - et område i det
nuværende Ukraine, Rusland og
Kasakhstan. Hele to gange i løbet af
stenalderen er befolkningen i Danmark
nemlig blevet fuldstændig udskiftet og
erstattet af indvandrere.

Det konkluderer studiet, som professor
på Københavns Universitet Eske
Willerslev står bag.

I dag kl. 17:50
Skelet-studier omskriver danmarkshistorien: Vi stammer ikke fra
stenaldermennesket
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/skelet-studier-omskriver-danmarkshistorien-vi-stammer-ikke-fra-stenaldermennesket

Kommentar:

Jamen, så vil jeg foreslå, at I ALLE rejser hjem, så jeg kan have
mit hjem alene i fred og ro! ... :-)

-

Dronningen betaler ikke skat og får tæt på en million om måneden til sig
selv – se alle tallene her
I dag kl. 17.28
https://nyheder.tv2.dk/business/2024-01-09-dronningen-betaler-ikke-skat-og-faar-taet-paa-en-million-om-maaneden-til-sig-selv-se-alle-tallene-her

Ekstra Bladet har tidligere regnet sammen, at udgifterne til
kongehuset i 2017 løb op i mere end 386 millioner kroner samlet
set, og for nylig har Bent Greve, der er professor i
samfundsøkonomi ved Roskilde Universitet, sagt til dagbladet
Politiken, at 400 millioner kroner om året ikke er et urealistisk
bud.

Kommentar:

Det er altså - som tidligere sagt - alt for mange penge at give
folk i bistandshjælp!

Over 1800 hjemløse kunne man forsørge for det beløb!

-

DR S164 ons 10 jan 23:26:07
10.januar dr.dk/nyheder 19:12

NATO VIL STYRKE UKRAINES MILITÆR

I dag kl. 19:12
Nato-lande klar med ny milliard-støtte til Ukraines luftforsvar
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/nato-lande-klar-med-ny-milliard-stoette-til-ukraines-luftforsvar

-

DR S166 ons 10 jan 23:26:07
10.januar dr.dk/nyheder 19:21

USA FORDØMMER VOLD I ECUADOR

Voldsomme bandeuroligheder i Ecuador fordømmes af USA
I dag kl. 19:21
https://www.dr.dk/nyheder/udland/voldsomme-bandeuroligheder-i-ecuador-fordoemmes-af-usa

Der har været kaos og undtagelsestilstand i Ecuador, siden en
berygtet narkobaron stak af.

Kommentar:

*Lovløshed* har det med at sprede sig ligesom kræft (og til sidst
dræbe værtsorganismen), hvis man ikke holder det i skak!

-

De to politikere troede, de havde den polske præsidents
beskyttelse. Men tirsdag aften blev de anholdt i
præsidentpaladset
I dag kl. 20:47
https://www.dr.dk/nyheder/udland/de-politikere-troede-de-havde-den-polske-praesidents-beskyttelse-men-tirsdag-aften

Striden mellem Polens nye regering og landets præsident spidser
til, efter at to oppositionspolitikere højst opsigtsvækkende er
blevet anholdt.

-

Seks døde efter angreb på ambulance i Gaza
I dag kl. 20.57
https://nyheder.tv2.dk/udland/2024-01-10-seks-doede-efter-angreb-paa-ambulance-i-gaza

-

DR S169 ons 10 jan 23:26:07
10.januar dr.dk/nyheder 23:24

NAVALNY FOR RETTEN FRA NYT FÆNGSEL

2024-01-10 kl 23.37
14 min. siden
Jokede med dommer: Navalny for retten første gang fra nyt fængsel
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/jokede-med-dommer-navalny-retten-foerste-gang-fra-nyt-faengsel

LIVE: Krig mellem Israel og Hamas
LIVE: Israel under angreb
LIVE: Israel ramt af større missilangreb
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb

i dag kl. 16:00
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-krig-mellem-israel-og-hamas?focusId=7041567
Rasmus Christiansen
De seneste billeder fra Gaza og regionen: Demonstrationer på
Vestbredden og i Jerusalem

i dag kl. 16:18
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-krig-mellem-israel-og-hamas?focusId=7041666
Rasmus Christiansen
WHO: Vi må aflyse missioner i Gaza, fordi Israel ikke vil lade
os komme ind

i dag kl. 16:57
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-krig-mellem-israel-og-hamas?focusId=7041801
Rasmus Christiansen
Nødhjælpsorganisation: Fire ambulancefolk dræbt af israelske
angreb

i dag kl. 17:39
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-krig-mellem-israel-og-hamas?focusId=7041952
Rasmus Christiansen
Blinken advarer Houthi-bevægelsen: Angreb på skibe vil få
konsekvenser

i dag kl. 19:24
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-krig-mellem-israel-og-hamas?focusId=7042543
Rasmus Christiansen
Britisk krigsskib udsat for 'det største angreb i årtier' af
Houthi-bevægelsen tirsdag

i dag kl. 19:55
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-krig-mellem-israel-og-hamas?focusId=7042741
Carsten Thomsen
Egypten og Mærsk diskuterer angreb på skibe i Det Røde Hav

47 min. siden (Time now CET 23.59)
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-krig-mellem-israel-og-hamas?focusId=7043754
Jakob Høstrup
Netanyahu: Ingen planer om permanent besættelse af Gaza-striben

(Time now CET 23.59)

LIVE Seneste nyt om krigen i Ukraine
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her

i dag kl. 19:27
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=7042567
Carsten Thomsen
Nato-lande klar med ny milliard-støtte til Ukraines luftforsvar

i dag kl. 22:53
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=7043699
Jakob Høstrup
Missilangreb i Kharkiv sårer 10 personer

(Time now CET 23.59)

Seneste nyt om krigen i Ukraine
I dag kl. 05.06
Opd. 5 min siden
https://nyheder.tv2.dk/live/udland/2024-01-10-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine

Kl. 15.19
Ukraine søger genopbygningsmidler i Indien

Kl. 15.43
Tyrkiet skal snart diskutere svensk NATO-medlemsskab

Kl. 16.12
Ukraine risikerer at blive "den glemte krig", siger paven

Kl. 16.44
Ukrainsk chatbot skal lægge pres på Rusland

Kl. 17.22
Nordkorea bruger Ukraine som "afprøvningssted" for atommissiler,
siger Sydkorea

Kl. 18.15
Russisk ambassadør forlader FN-møde under ukrainsk tale

Kl. 18.49
NATO lover mere hjælp til Ukraine i 2024

Kl. 20.29
Ingen fremskridt langs frontlinjen, siger ukrainsk militær

Kl. 20.46
EU-kommisær afslører opsigtsvækkende kommentarer fra Trump

USA vil aldrig komme Europa til undsætning, hvis regionen bliver
angrebet, og NATO er i øvrigt en "død" organisation.

Det var tilsyneladende meldingen fra USA's tidligere præsident
Donald Trump til formand for EU-Kommissionen, Ursula von der
Leyen, under et topmøde i Davos i 2020.

Kl. 21.35
Putins ærkefjende smilede og jokede under retssag

Kl. 22.08
Rusland indkalder Moldovas ambassadør på grund af "uvenlige
handlinger"

Kl. 22.51
Russisk missil rammer Kharkiv og sårer ni

(Time now CET 23.54)

2024-01-10 kl 23.37
14 min. siden
Jokede med dommer: Navalny for retten første gang fra nyt fængsel

TV2:
2024-01-10 kl 23.47
Børstilsyn godkender vendepunkt for bitcoin
6 min siden

Website https://sites.google.com/view/kall-tree File no 25972

Jan 11, 2024, 3:59:07 AMJan 11
Antisemitisme ?
(Rusland slæbes IKKE for Domstolen men det bliver Israel)

File 25.973 ...
anti-Semitism
https://sites.google.com/view/kall-anti-semitism/files/25-xxx/25-9xx/25-973
ICJ, Abuse of power
https://sites.google.com/view/kall-p/courts/icj-abuse-of-power/25-973

Subject: Blinken advarer Houthi-bevægelsen: Angreb på skibe vil
få konsekvenser - News 2024-01-11
Date: Thu, 11 Jan 2024 00:05:02 +0100
25972 <659f229f$0$715$1472...@news.sunsite.dk>
https://groups.google.com/g/dk.politik/c/s9t33lMdVxE/m/cTraK9qBBgAJ
DR S171 tor 11 jan 08:28:17
11.januar dr.dk/nyheder 00:16

SIKKERHEDSRÅD FORDØMMER SKIBSANGREB

FN's Sikkerhedsråd vedtager resolution efter angreb på skibe i
Det Røde Hav
I dag kl. 00:16
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/fns-sikkerhedsraad-vedtager-resolution-efter-angreb-paa-skibe-i-det-roede-hav

Houthi-oprørerne mener ikke, at de bryder international lov.

-

Torsdag starter retssagen, der kan ændre krigen i Gaza
I dag kl. 05.14
https://nyheder.tv2.dk/udland/2024-01-09-torsdag-starter-retssagen-der-kan-aendre-krigen-i-gaza

+

2024-01-11 kl 08.51
Begår Israel folkedrab i Gaza? I dag starter historisk høring i
Haag
43 min. siden
https://www.dr.dk/nyheder/udland/begaar-israel-folkedrab-i-gaza-i-dag-starter-historisk-hoering-i-haag

De kommende dages høringer ved Den Internationale Domstol kan
blandt andet føre til en bindende ordre om våbenhvile i Gaza.

Ingen tvivl om at vi alle er meget kede af alle de civile tab i
Gaza, men ...

ICC, Abuse of power:

https://sites.google.com/view/kall-p/courts/icc-abuse-of-power/21-747

https://sites.google.com/view/kall-p/courts/icc-abuse-of-power/23-151

ICJ, Abuse of power:

Subject: Den internationale Domstol afviser Ukrainsk krigsklage.
Abuse of power? -
Re: 2017 uge 14 (news samlet)
Date: Fri, 21 Apr 2017 10:01:45 +0200, (CET 10:01, GMT 08:01)
https://sites.google.com/view/kall-p/courts/icj-abuse-of-power/19-683

https://sites.google.com/view/kall-p/courts/icj-abuse-of-power/20-946

> Du kan således IKKE ha' dommerne siddende til bords fra
> Cannibalistan und so weiter!...

https://sites.google.com/view/kall-p/courts/icj-abuse-of-power/21-275

https://sites.google.com/view/kall-p/courts/icj-abuse-of-power/23-151

and ...

https://sites.google.com/view/kall-un/files/19-xxx/19-3xx/19-345
=>
Subject: Medie: Sydafrika forlader Den Internationale Straffedomstol -
Sent: Friday, October 21, 2016, CET 06:12, GMT 04:12
19345 news:nuc4j1$h4e$1...@news.eternal-september.org
Was (before the Google-vandalismus):
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/countries/south-africa/19-345
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/courts/f/19-345
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/issues/un/19-345 (abuse of
power)
https://groups.google.com/d/msg/dk.politik/r2Fois_n0VA/Nj0CdwONBAAJ

> [...]
>
> Du kan nemlig ikke både tjene retfærdighedens sag, samtidig med
> at du holder hånden over de onde og ser igennem fingre med deres
> forbrydelser!
>
> Åh ... gid jeg dog kunne tale fornuft ind i folk, så vi kunne
> undgå atomkrigen I TIDE!!!
>
> Den fornuftige indser faren på forhånd og undgår den I TIDE.
> Dumrianen, derimod, vader videre og omkommer!
>
> Åh ... gid jeg dog kunne tale fornuft ind i hovedet på Jer alle,
> men I vil ikke, fordi I er blevet magtsyge! ... :-(
>
> Først når det er for sent, fortryder I Jeres egoismus (er jeg

(
Compare with ...

upartisk
https://www.biblegateway.com/quicksearch/?quicksearch=upartisk&version=BPH

+

https://www.biblegateway.com/passage/?search=lev+19.15&version=BPH

3 Mosebog 19:15, Bibelen på hverdagsdansk

Jeres dommere skal fælde retfærdige domme og ikke skele til,
om en person er rig eller fattig. Enhver skal dømmes
retfærdigt.
)

*Hykleri* hedder det på dansk!

Hvorfor?

Fordi Domstolen jo IKKE er úpartisk men ligefrem *undlader* at
rejse sager, når/hvis den ene part er fór stærk (atommagten
Rusland), endskønt *forbrydelserne* (ulovlig angrebskrig) er
åbenlyse!

Hmm ... (memory on from) ...

UN, abuse of power
FN, magtmisbrug
https://sites.google.com/view/kall-un
=>
https://www.udenrigs.dk/wp-content/uploads/2021/01/Udenrigs_4_2020.pdf

Er FN en succes eller fiasko? Det kommer an på, hvordan
man ser det. På den ene side er FN ikke blevet den
selvstændige fredsskabende aktør, som det var tilsigtet.
Omvendt har organisationen løst opgaver, som ingen havde
forestillet sig mulige i 1945. Som generalsekretær Dag
Hammarskjöld udtrykte det, blev FN ”ikke skabt for at få os
til himlen, men for at frelse os fra helvede”.

Domstolen er således i lommen på FN, der desværre IKKE er
demokratisk (og derfor i mangt og meget er styret af realpolitik,
herunder studehandler, der gradbøjer Retfærdighed)!

Domstolens afgørelser erklæres derfor hermed (i "visse" sager,
herunder *antisemitistiske*) for *ugyldige*!

Det STINKER jo laaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaangt
væk af *forskelsbehandling*!

-

DR S116 tor 11 jan 08:28:14
11.januar dr.dk/nyheder 08:27

SVENSKE BØRN BEKYMRET FOR KRIG

I dag kl. 08:27
Børneorganisation får opkald fra børn, der er bange for krig
efter svensk udmelding
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/boerneorganisation-faar-opkald-fra-boern-der-er-bange-krig-efter-svensk-udmelding

-

I dag kl. 08:27
Maritime myndigheder: Skib ud for Oman boardet af bevæbnede personer
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/maritime-myndigheder-kan-ikke-komme-i-kontakt-med-skib-ud-oman

-

Præsident beordrer militær i krig mod bander efter dage med drab og
kidnapninger
I dag kl. 08.47
https://nyheder.tv2.dk/udland/2024-01-10-praesident-beordrer-militaer-i-krig-mod-bander-efter-dage-med-drab-og-kidnapninger

LIVE: Krig mellem Israel og Hamas
LIVE: Israel under angreb
LIVE: Israel ramt af større missilangreb
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb

i dag kl. 00:23
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-krig-mellem-israel-og-hamas?focusId=7043834
Jakob Høstrup
FN's Sikkerhedsråd vedtager resolution efter angreb på skibe i
Det Røde Hav

i dag kl. 01:16
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-krig-mellem-israel-og-hamas?focusId=7043891
Jakob Høstrup
Houthi-oprørerne om resolution: 'Politisk spil'

Kommentar:

Du *gambler* med Verdensfreden (med din *lovløshed*) og kommer
til at høste, hvad du har sået!

i dag kl. 04:54
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-krig-mellem-israel-og-hamas?focusId=7044168
Jakob Høstrup
FN-agentur: Nødhjælp blokeret og hospitaler er lukningstruet

i dag kl. 08:51
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-krig-mellem-israel-og-hamas?focusId=7044723
Sean Coogan
I dag skal anklager mod Israel for FN's øverste domstol i Haag

40 min. siden (Time now CET 09.54)
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-krig-mellem-israel-og-hamas?focusId=7044781
Maja Lærke Maach
Ron DeSantis: Saudi-Arabien og Egypten kan tage imod
palæstinensere

15 sek. siden (Time now CET 09.54)
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-krig-mellem-israel-og-hamas?focusId=7044952
Selin Türker
Sydafrika anklager Israel for folkedrab i Gaza: Nu fremlægger de
beviserne

(Time now CET 09.54)

[...]

_______________________

(Time now CET 09.52)

Seneste nyt om krigen i Ukraine
I dag kl. 05.17
Opd. 2 min siden
https://nyheder.tv2.dk/live/udland/2024-01-11-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine

Kl. 05.16
Faldskærmstropper stormer og erobrer ukrainske stillinger i syd,
hævder Rusland

Kl. 06.19
Russisk missil rammer hotel og sårer 11

Kl. 06.33
Sydkorea advarer om eskalering i våbensalg til Rusland

Kl. 07.15
Ukraine melder om 73 sammenstød med russiske tropper

Kl. 07.56
Hævn for angreb har skabt et nyt mål for russerne, siger
korrespondent

Kl. 08.40
Zelenskyj er ankommet til Tallinn

18 min siden (Time now CET 09.57)
Tre russiske krigsskibe i kamptjeneste i Sortehavet

Subject: [ Found Target-DATA 8 and 195,48 (at 601.730 + 603.550) ]
[ Found target-DATA 45.650 (at Gad, 603.550) ]
Re: Interrupt 78: Found 205-98-107BB=0 -
Re: Found perhaps 276 (in connection to Big Bang) -
Re: Abraham-koden, Part 2
Date: Wed, 10 Jan 2024 18:14:28 +0100
25971 <659ed077$0$707$1472...@news.sunsite.dk>
Abraham-code
https://sites.google.com/view/a-code-f-001/files/25-xxx/25-9xx/25-97x/25-971
ET-Bible-code, Homestar of ET (ETs hjemstjerne), Galactic arc distance
https://sites.google.com/view/homestar-of-et/g-arc/25-xxx/25-9xx/25-971
https://groups.google.com/g/dk.videnskab/c/EXlPXRe1AHU/m/62gsj_DUAQAJ

Sænk lortet, ET!

9 min siden (Time now CET 09.57)
Aftale om at at rydde flydende miner i Sortehavet underskrevet

(Time now CET 09.57)

2024-01-11 kl 09.34
31 min. siden
Maritime myndigheder: Skib ud for Oman boardet af bevæbnede personer

TV2:
2024-01-11 kl 09.46
Jakob Ellemann-Jensen får nyt deltidsjob
16 min siden

Website https://sites.google.com/view/kall-tree File no 25973
1 "Reserveret" *unødvendig* Google-idiot-klipperi

Jan 11, 2024, 8:00:24 AMJan 11
Zelenskyj: Våbenhvile vil kun gavne Rusland

få konsekvenser - News 2024-01-11
Date: Thu, 11 Jan 2024 00:05:02 +0100
25972 <659f229f$0$715$1472...@news.sunsite.dk>
https://groups.google.com/g/dk.politik/c/s9t33lMdVxE/m/cTraK9qBBgAJ
DR S123 tor 11 jan 13:24:36
11.januar dr.dk/nyheder 10:52

SYDAFRIKA ANKLAGER ISRAEL

I dag kl. 10:52
Sydafrika anklager Israel ved FN-domstol: Sætter lighedstegn
mellem apartheid-styret og "Israels besættelse"
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/sydafrika-anklager-israel-ved-fn-domstol-saetter-lighedstegn-mellem-apartheid-styret

-

Vores forfædre er ikke dem, vi troede: Men hvem er de så?
I dag kl. 11:04
https://www.dr.dk/nyheder/indland/vores-forfaedre-er-ikke-dem-vi-troede-men-hvem-er-de-saa

Ny forskning omskriver ifølge professor Eske Willerslev
danmarkshistorien.

-

DR S127 tor 11 jan 13:24:36
11.januar dr.dk/nyheder 11:58

'VÅBENHVILE GAVNER KUN RUSLAND'

I dag kl. 11:58
Zelenskyj: Våbenhvile vil kun gavne Rusland
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/zelenskyj-vaabenhvile-vil-kun-gavne-rusland

-

Israel er ikke ude på at slå nogen ihjel, siger hærens talsmand
til TV 2
I dag kl. 12.03
https://nyheder.tv2.dk/udland/2024-01-10-israel-er-ikke-ude-paa-at-slaa-nogen-ihjel-siger-haerens-talsmand-til-tv-2

-

DR S128 tor 11 jan 13:24:36
11.januar dr.dk/nyheder 12:04

GÅR SAMMEN OM MINERYDNING

Nato-medlemmerne Tyrkiet, Bulgarien og
Rumænien har underskrevet en aftale om
minerydning i Sortehavet.

Rusland har i løbet af krigen lagt
miner ud langs Ukraines
sortehavskystlinje, og nogle af minerne
er skyllet op i farvande nær de tre
lande. Det skriver The Guardian.

I dag kl. 12:04
Tyrkiet, Bulgarien og Rumænien går sammen om minerydning i
Sortehavet
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/tyrkiet-bulgarien-og-rumaenien-gaar-sammen-om-minerydning-i-sortehavet

-

Kongehusets centrale plads i magtens hierarki springer i øjnene,
siger forsker
I dag kl. 12.15
https://nyheder.tv2.dk/samfund/2024-01-10-kongehusets-centrale-plads-i-magtens-hierarki-springer-i-oejnene-siger-forsker

Det er på tide, at vi får øjnene op for, hvor meget magt den
danske kongefamilie har, mener forsker i eliter.

Kommentar:

Helt og aldeles *udemokratisk*!

-

DR S132 tor 11 jan 13:24:36
11.januar dr.dk/nyheder 13:06

GRÆNSEOVERGANGE FORTSAT LUKKET

Finlands grænser til Rusland forbliver
lukket frem til den 11. februar.

2024-01-11 kl 13.35
29 min. siden
Finland forlænger lukning af grænseovergange mod Rusland
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/finland-forlaenger-lukning-af-graenseovergange-mod-rusland

LIVE: Krig mellem Israel og Hamas
LIVE: Israel under angreb
LIVE: Israel ramt af større missilangreb
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb

i dag kl. 10:07
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-krig-mellem-israel-og-hamas?focusId=7044995
Selin Türker
Hvad er folkedrab?

i dag kl. 10:10
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-krig-mellem-israel-og-hamas?focusId=7045010
Selin Türker
Dommerne bliver præsenteret

i dag kl. 10:16
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-krig-mellem-israel-og-hamas?focusId=7045039
Selin Türker
Offentlig interesse for sagen

i dag kl. 10:27
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-krig-mellem-israel-og-hamas?focusId=7045075
Selin Türker
Hvorfor er det netop Sydafrika, der lægger sag an mod Israel?

i dag kl. 10:37
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-krig-mellem-israel-og-hamas?focusId=7045108
Selin Türker
Hvad bliver der sagt i retten?

i dag kl. 10:57
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-krig-mellem-israel-og-hamas?focusId=7045190
Selin Türker
Pointer fra Sydafrikas anklager

i dag kl. 11:06
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-krig-mellem-israel-og-hamas?focusId=7045249
Selin Türker
Anklager viser videoer af israelske soldater: 'Det viser
hensigter om folkedrab'

i dag kl. 11:19
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-krig-mellem-israel-og-hamas?focusId=7045308
Selin Türker
Opfordringer til folkedrab er almindelige i den israelske
regering, siger Sydafrika

i dag kl. 11:35
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-krig-mellem-israel-og-hamas?focusId=7045392
Selin Türker
Livestream og pause

i dag kl. 11:57
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-krig-mellem-israel-og-hamas?focusId=7045469
Selin Türker
Høringen fortsætter

i dag kl. 12:03
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-krig-mellem-israel-og-hamas?focusId=7045489
Selin Türker
Tilintetgørelse af etnisk og racemæssig gruppe?

i dag kl. 12:12
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-krig-mellem-israel-og-hamas?focusId=7045519
Selin Türker
Demonstranter fra begge sider af krigen har indtaget Haag

i dag kl. 12:21
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-krig-mellem-israel-og-hamas?focusId=7045557
Sean Coogan
Hvad er den internationale domstol?

i dag kl. 12:36
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-krig-mellem-israel-og-hamas?focusId=7045618
Selin Türker
Sydafrika bakkes op af en række lande

i dag kl. 12:50
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-krig-mellem-israel-og-hamas?focusId=7045679
Selin Türker
Sydafrikansk anklager: 'Det er det første folkedrab, hvor ofrene
livestreamer deres egen tilintetgørelse i realtid'

16 min. siden (Time now CET 13.56)
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-krig-mellem-israel-og-hamas?focusId=7045884
Morten Top
Høringen i Den Internationale Domstol er slut for i dag

(Time now CET 13.56)

Seneste nyt fra krigen mellem Israel og Hamas
I dag kl. 05.19
Opd. 52 sek siden
https://nyheder.tv2.dk/live/2024-01-11-seneste-nyt-fra-krigen-mellem-israel-og-hamas

Kl. 05.17
Sikkerhedsråd kræver stop for angreb mod skibe i Det Røde Hav

Kl. 05.27
I dag starter retssag, der kan ændre krigen i Gaza

Kl. 05.45
WHO kan ikke få adgang til at hjælpe i Gaza

Kl. 06.08
Repræsentant for Det Hvide Hus besøger Libanon

Kl. 06.32
Historisk retssag kan give midlertidigt stop for krigshandlinger,
siger korrespondent

Kl. 07.12
Hvad anklager Sydafrika Israel for?

Kl. 07.13
FN's folkedrabskonvention

Kl. 07.38
Israel finder anklage om folkedrab "latterlig og vanvittig"

Kl. 08.16
"Uautoriseret personale" går om bord på skib i Det Røde Hav – har
mistet al kontakt

Kl. 08.24
Blinken rejser til Egypten

7179
60TH AMW
349TH AMW

378

Kl. 08.51
Lyn-analyse

27 min siden (Time now CET 10.01)
Nyt om skibskapring

11 min siden (Time now CET 10.01)
Nu kan du stille spørgsmål om retssag til Martin Selsøe Sørensen

1 min siden (Time now CET 10.08)
Det er olietankeren St Nikolas, som er kapret, skriver kilder

Kl. 10.14
Høringerne er startet i Haag

Kl. 10.32
Israel udøver apartheid, siger Sydafrika

Kl. 10.55
- De har været udsat for vold i 76 år, siger sydafrikansk
justitsminister

Kl. 11.00
Kapret olietanker havde retning mod Iran

Kl. 11.14
19 besætningsmedlemmer ombord på kapret olietanker

Kl. 11.17
Hvorfor går Sydafrika i spidsen for retssag mod Israel?

- Den ene årsag er historien. Sydafrika var indtil 1994 en
apartheid-stat, ...

[ ... ]

- Man synes også at dele en opfattelse af, at Israel er en
vestlig konstruktion, som slet ikke burde være der.

Kl. 11.35
Lyn-analyse

Kl. 11.42
Advokat præsenterer eksempler på "folkemordsretorik"

Kl. 11.43
Propalæstinensiske demonstranter er mødt op

Kl. 11.53
Det er sket i dag

Kl. 11.55
Israelske soldater danser og synger "der er ingen uskyldige
civile"

58 min siden (Time now CET 13.49)
Lyn-analyse

42 min siden (Time now CET 13.49)
Domstolen risikerer at behandle palæstinensere som "mindre
værdige af beskyttelse", siger Sydafrika

5 min siden (Time now CET 13.49)
Drabstal i Gaza stiger

(Time now CET 13.49)

LIVE Seneste nyt om krigen i Ukraine
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her

i dag kl. 11:51
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=7045449
Maja Lærke Maach
Zelenskyj: En våbenhvile vil kun gavne Rusland

i dag kl. 12:00
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=7045480
Maja Lærke Maach
Tre lande vil rydde Sortehavet for miner

(Time now CET 13.46)

Seneste nyt om krigen i Ukraine
Kl. 10.31
Overblik over den seneste udvikling

Kl. 10.56
Ti modstandere udfordrer Putin til russisk præsidentvalg

Kl. 11.46
En våbenhvile vil kun gavne Rusland, siger Zelenskyj

Kl. 12.36
Ukraine får "hul i budgettet", hvis EU ikke sender flere penge
snart

49 min siden (Time now CET 13.46)
Dragetænder, pigtråd og skyttegrave – Ukraine går i
forsvarsposition

24 min siden (Time now CET 13.46)
Finlands grænser skal forblive lukket

(Time now CET 13.46)

2024-01-11 kl 13.35
11 min. siden
Ikonisk tylskørt fra 'Sex and the City' sælges på auktion

TV2:
2024-01-11 kl 13.42
Mand og kone afgået ved døden efter brand
46 min siden

Website https://sites.google.com/view/kall-tree File no 25974