Netanyahu: Det Palæstinensiske Selvstyre er ikke egnet til at kontrollere Gaza - News 2023-11-19

Netanyahu: Det Palæstinensiske Selvstyre er ikke egnet til at
kontrollere Gaza

Subject: 19-årig blevet taget som gidsel af Hamas – nu er hun
fundet død ved omstridt hospital i Gaza - News 2023-11-18
Date: Sat, 18 Nov 2023 08:07:44 +0100
25816 <655862c2$0$707$1472...@news.sunsite.dk>
https://groups.google.com/g/dk.politik/c/_5rBioHDHQw/m/bSmMGwJyAAAJ

https://sites.google.com/view/kall-last-warning/files/24-xxx/24-5xx/24-557
> https://sites.google.com/view/kall-russia/files/24-xxx/24-5xx/24-557
> https://groups.google.com/g/dk.politik/c/QV6SbZnjF2k/m/-Tvku0UICAAJ

[ ... ]

https://www.icj-cij.org/public/files/case-related/182/182-20220316-PRE-01-00-EN.pdf

> Hvordan kan jeg hjælpe?
> How can I help?

[ ... ]

> Den danske Ukraine komite
>
> https://dendanskeukrainekomite.dk/
>
> Den danske Ukraine komite er stiftet for at hjælpe Ukraines
> forsvar. Vores formål er, med penge, at hjælpe Ukraine i
> landets kamp for frihed og fred.
>

> Søren Pind, ...
> Formand den danske Ukraine komite
> https://twitter.com/sorenpind
> https://twitter.com/sorenpind/status/1503739368502091784
>
> MobilePay på 924084
>
> Bankoverførsel: Reg. nr. 0542 Konto nr. 0000668633

2022-02-24, day no 55, Putin's illegal war of aggression on Ukraine

2022-03-04, day no 63, Sodom-warning-to-Russia

2022-03-16, day no 75, Judgment of the International Court of Justice

2022-09-26, day no 269, Nord Stream 1 + 2 saboteret (43*5 and 195)

2023-01-27, day no 27, Asteroid 2023 BU (11 years 744-connection ?)
2012-01-27, https://sites.google.com/view/et-footsteps/2012-01-27

2023-03-17, day no 76, ICC issues arrest warrant for Putin

Præsident Vladimir Putin går i kluntede sko med høje hæle og
snydehæle, fordi han er flov over sin manglende højde. Den slags
mænd er farlige, viser ny undersøgelse.

Søndag d. 11. juni 2023, kl. 08.34
https://www.berlingske.dk/globalt/putin-gaar-i-sko-med-snydehael-fordi-han-er-flov-over-sin-hoejde-den-slags

-

Først truede Putin med atomvåben, og så slap han militæret løs i
Ukraine
24. feb. 2022, 21:36
https://nyheder.tv2.dk/udland/2022-02-24-foerst-truede-putin-med-atomvaaben-og-saa-slap-han-militaeret-loes-i-ukraine

Kommentar:

Hvor har Putin dog *voldtaget* vores planet med sin psykopatiske
kynisme (og dermed fået forvandlet vores planet til helvedets
forgård)!

Et menneske, der forfører andre, og som selv er blevet *forført*
af djævelen (2 Tim 3,13) ...
https://www.biblegateway.com/passage/?search=2+Tim+3.13&version=DN1933

Putin fatter således ikke, HVOR han fører folk hen. KUN djævelen
ved det!

Satans slangeyngel hedder det på dansk!

Et Ord til dagen:

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Zefanias%201&version=BPH

Zefanias 1, Bibelen på hverdagsdansk

„Jeg vil fjerne alt fra jordens overflade,” erklærer Herren.

3
„Jeg vil udrydde både mennesker og dyr.
Jeg vil fjerne alt, hvad der førte mennesket til fald,
sammen med de mennesker, der faldt.

Hele menneskeheden skal forsvinde fra jordens overflade.

... Min glødende vrede vil sætte verden i brand,
så hele jordens befolkning får en brat og frygtelig død.”

=>

Når du en dag *indser*, at du har korsfæstet Gud (Jesus), ...
Когда однажды вы *осознаете*, что распяли Бога (Иисуса), ...

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Mat+25.40&version=BPH
https://www.biblegateway.com/passage/?search=Mat+25.31-&version=ERV-RU

... da kan det være, at dit syn på mange ting ændres!
... тогда ваш взгляд на многие вещи может измениться!

KANSKE du ligefrem *frivilligt* siger til Gud:
ВОЗМОЖНО, вы даже *добровольно* говорите Богу:

"Ske Din vilje, ikke min!”
"Да будет воля Твоя, а не моя!"

(Apropos: Den, man elsker, ønsker man ikke at skade)
(Кстати: ты не хочешь причинить боль тому, кого любишь)

=>

Dagens lovsange:

Tag Det Inderste - Mariagerfjord Frikirke // Stille Stunder
Jun 22, 2018
https://www.youtube.com/watch?v=rNZ31qfAXSk&list=PL-93BA8uTVW8yViJdAnciQyW-K5o_E-2u&index=43
Tekst og akkorder:
https://www.stillestunder.com/
https://www.stillestunder.com/s/Tag-det-inderste-D.pdf

+

Open The Eyes
| HEBREW & ARABIC WORSHIP(Live) [Worship Session]@SOLUIsrael
Shilo Ben Hod
122K subscribers
68K views 1 month ago ISRAEL
https://www.youtube.com/watch?v=qCIUI1I9V4o

00:00 Spontaneous worship
00:44 Hebrew worship
02:10 Arabic Worship
https://www.youtube.com/watch?v=qCIUI1I9V4o&t=130s
03:23 Mixed languages
05:14 Spontaneous worship
06:16 Behold The Lamb Of God

Den arabiske lovsang lyder MEGET smukt. Try it ... :-)
https://www.youtube.com/watch?v=qCIUI1I9V4o&t=130s
or ...
https://www.youtube.com/watch?v=_R0gkTvCRSw&list=PLr-nPP5zgSA-yGbg6D4xtcBJNXptstmb_
https://www.youtube.com/watch?v=qCIUI1I9V4o&list=PLr-nPP5zgSA-yGbg6D4xtcBJNXptstmb_&index=2

I dag kl. 07:58
Ifølge justitsminister undlader mange jøder i Danmark at
anmelde chikane
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/ifoelge-justitsminister-undlader-mange-joeder-i-danmark-anmelde-chikane

-

I dag kl. 08:56
Israels militær har angiveligt beordret al-Shifa-hospitalet
evakueret
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/israels-militaer-har-angiveligt-beordret-al-shifa-hospitalet-evakueret

-

'De kommer til at grave og grave uden at finde noget som
helst': DR har spurgt Hamas, om der er et hovedkvarter under
al-Shifa
I dag kl. 10:00
https://www.dr.dk/nyheder/udland/de-kommer-til-grave-og-grave-uden-finde-noget-som-helst-dr-har-spurgt-hamas-om-der-er

Al-Shifa-hospitalet er blevet centralt i krigen mellem Hamas
og Israel. Overfor DR afviser terrorbevægelsen Hamas, at
Israel finder et hovedkvarter på hospitalet.

-

I dag kl. 10:40
Israel afviser at have beordret evakuering af
al-Shifa-hospitalet
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/israel-afviser-have-beordret-evakuering-af-al-shifa-hospitalet

-

I år skal klimaet reddes af en oliesheik. Og Dan Jørgensen er
‘forsigtig optimist’
I dag kl. 12:02
https://www.dr.dk/nyheder/viden/klima/i-aar-skal-klimaet-reddes-af-en-oliesheik-og-dan-joergensen-er-forsigtig

Det er aldrig lykkedes klimatopmødet at blive enige om, at det
er olie og gas, der er problemet. Vil oliesheikens topmøde
gøre det?

-

I dag kl. 13:06
Ukraine beskylder Rusland for at sende storm af droner mod syd
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/ukraine-beskylder-rusland-sende-storm-af-droner-mod-syd

-

I dag kl. 14:12
Armenien og Aserbajdsjan er blevet enige om 'grundlæggende
principper' for en fredsaftale
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/armenien-og-aserbajdsjan-er-blevet-enige-om-grundlaeggende-principper-en-fredsaftale

-

I går kl. 18:24
Tysklands kansler til Netanyahu: Let den humanitære krise i
Gaza
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/tysklands-kansler-til-netanyahu-let-den-humanitaere-krise-i-gaza

-

I Ukraine er jagten på kollaboratører sat ind. Men loven møder
kritik fra egne rækker
I går kl. 20:03
https://www.dr.dk/nyheder/udland/i-ukraine-er-jagten-paa-kollaboratoerer-sat-ind-men-loven-moeder-kritik-fra-egne

En utydelig lov får ukrainere i de besatte områder til at
frygte, at de kan blive dømt for at hjælpe russerne, vurderer
organisation.

-

I går kl. 20:38
80 nordmænd er landet i Oslo fra Gaza
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/80-nordmaend-er-landet-i-oslo-fra-gaza

-

FN modtager grufulde billeder om angreb på en FN-skole i Gaza
I går kl. 21.11
https://nyheder.tv2.dk/udland/2023-11-18-fn-modtager-grufulde-billeder-om-angreb-paa-en-fn-skole-i-gaza

-

Medier betvivler Israels beviser for Hamas' "bankende hjerte"
under hospital
I går kl. 22.20
https://nyheder.tv2.dk/udland/2023-11-18-medier-betvivler-israels-beviser-for-hamas-bankende-hjerte-under-hospital

LIVE: Krig mellem Israel og Hamas
LIVE: Israel under angreb
LIVE: Israel ramt af større missilangreb
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb

i går kl. 08:16
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-krig-mellem-israel-og-hamas?focusId=6783450
Laura Kirkebæk-Johansson
Israel opfordrer endnu en gang palæstinensere til at forlade
Khan Yunis

i går kl. 08:18
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-krig-mellem-israel-og-hamas?focusId=6783454
Anna Danielsen Gille
Ifølge justitsminister undlader mange jøder i Danmark at
anmelde chikane

i går kl. 08:30
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-krig-mellem-israel-og-hamas?focusId=6783486
Laura Kirkebæk-Johansson
Israels militær har angiveligt beordret al-Shifa-hospitalet
evakueret

i går kl. 08:44
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-krig-mellem-israel-og-hamas?focusId=6783517
Laura Kirkebæk-Johansson
Tidligere forhandler med Hamas: Gidselsituation kan ende
fatalt

i går kl. 08:56
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-krig-mellem-israel-og-hamas?focusId=6783558
LAURA KIRKEBÆK-JOHANSSON
Fem dræbt i israelsk luftangreb på Vestbredden

i går kl. 09:20
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-krig-mellem-israel-og-hamas?focusId=6783697
Laura Kirkebæk-Johansson
Seks palæstinensere dræbt i luftangreb i det sydlige Gaza

i går kl. 09:54
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-krig-mellem-israel-og-hamas?focusId=6783881
Selin Türker
EU's udenrigschef: Palæstinensiske myndigheder skal styre Gaza
efter krigen

i går kl. 10:23
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-krig-mellem-israel-og-hamas?focusId=6784032
Selin Türker
Modstridende meldinger om angiveligt beordret evakuering af
al-Shifa

i går kl. 11:11
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-krig-mellem-israel-og-hamas?focusId=6784226
Selin Türker
Myndighederne i Gaza: Hundredvis flygter fra al-Shifa

i går kl. 11:41
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-krig-mellem-israel-og-hamas?focusId=6784325
Selin Türker
NGO: Israel har anholdt 40 palæstinensere i løbet af natten

i går kl. 12:15
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-krig-mellem-israel-og-hamas?focusId=6784481
Selin Türker
Israel og Hezbollah sender raketter mod hinanden

i går kl. 12:58
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-krig-mellem-israel-og-hamas?focusId=6784598
Selin Türker
Hundredvis til begravelsesoptog på Vestbredden

i går kl. 13:37
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-krig-mellem-israel-og-hamas?focusId=6784738
Selin Türker
Talsperson for FN-agentur: Vi har ikke modtaget brændstof

i går kl. 14:15
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-krig-mellem-israel-og-hamas?focusId=6784907
Selin Türker
Medie: FN-skole er ramt af bombardementer

i går kl. 14:44
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-krig-mellem-israel-og-hamas?focusId=6785046
Selin Türker
FN-agentur: Har modtaget første levering af brændstof

i går kl. 15:19
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-krig-mellem-israel-og-hamas?focusId=6785265
Selin Türker
Mindst 15 meldes dræbt i Khan Younis

i går kl. 16:20
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-krig-mellem-israel-og-hamas?focusId=6785766
Selin Türker
FN-leder har modtaget billedet fra bombet skole: 'Forfærdeligt'

i går kl. 18:39
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-krig-mellem-israel-og-hamas?focusId=6786817
Karen Nielsen
Tysklands kansler til Netanyahu: Let den humanitære krise i Gaza

i går kl. 19:33
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-krig-mellem-israel-og-hamas?focusId=6787005
Karen Nielsen
Israelsk militær vil udvide operationer i Gaza

i går kl. 22:09
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-krig-mellem-israel-og-hamas?focusId=6787731
Karen Nielsen
Netanyahu vil mødes med familierne til gidsler

i dag kl. 00:10
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-krig-mellem-israel-og-hamas?focusId=6788003
Louise Lønsmann
Netanyahu: Det Palæstinensiske Selvstyre er ikke egnet til at
kontrollere Gaza

Kommentar:

Vær *realister*:

Det klogeste vil - som sagt - være, at Gaza overdrages til
Egypten IGEN.

På tilsvarende vis mht. Judæa og Samaria (altså det område
vest for Jordanfloden), at det IGEN kommer under Jordansk
kontrol!

Fredsprocesser har ALDRIG været lette og populære, men HVIS vi
skal få bragt ro på området, er dette nødvendigt!

20 min. siden (Time now CET 02.04)
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-krig-mellem-israel-og-hamas?focusId=6788145
Louise Lønsmann
WHO vil have al-Shifa hospitalet evakueret: 'Det er en dødszone'

(Time now CET 02.04)

Seneste nyt om krigen mellem Israel og Hamas
I dag kl. 05.49
Opd. 38 min siden
https://nyheder.tv2.dk/live/udland/2023-11-18-seneste-nyt-om-krigen-mellem-israel-og-hamas

Kl. 07.24
Tilfangetaget israelsk soldat fundet død ved al-Shifa-hospitalet

Kl. 08.17
"Meget bekymrende" siger journalist om Israels angrebsvarsel

Kl. 09.30
18 dræbt i flygtningelejr i Gaza by

Kl. 09.55
Israel angriber mål nær Damaskus, siger syrisk statsmedie

Kl. 10.29
Flyveblade over det sydlige Gaza tyder på "nært forestående
angreb", siger journalist

Kl. 11.07
Indbyggere i Khan Younis sørger over døde efter israelsk
luftangreb

Kl. 11.23
Sundhedsorganisation i alarm over sygdom i Gaza

Kl. 11.36
Fem militante personer dræbt under angreb på Jenin, siger
israelsk militær

Kl. 11.51
Ødelagte veje og bygninger i Jenin i Vestbredden

Kl. 11.56
To personer sigtet for offentlig billigelse af terror

Kl. 12.51
4000 liter vand, 1500 måltider leveret til al-Shifa, siger det
israelske militær

Kl. 13.11
Israel tillader leveringer af brændstof til Gaza

Kl. 14.00
250 udenlandske statsborgere har forladt Gazastriben fredag

Kl. 14.12
Israel har løjet om kuvøser, siger direktør for kriseramt
hospital

Kl. 15.14
Ministre raser over små mængder brændstof til Gaza

Kl. 15.54
Hospital har fået "en smule" mad og vand, siger læge

Kl. 16.13
Netanyahu bad amerikanske politikere om ammunition

Kl. 16.35
- I så, hvad der skete med Gaza by, siger toprådgiver til
civile i Khan Younis

Kl. 17.27
Hospitalsgulve fyldt med sårede børn og voksne

Kl. 18.38
12.000 dræbt i Gaza

Kl. 19.06
Israelsk militær sprænger stilling i luften

Kl. 19.53
Biden har drøftet gidsler med Qatar

Kl. 20.15
Israel udelukker ikke landtropper i det sydlige Gaza

Kl. 20.31
Gazas civile "kan rådne op", mener dansk bosætter

Kl. 20.40
Vind i sejlene for ekstremistiske bosættere

Kl. 21.10
Israel er ”for humane”, mener israelsk politiker

Kl. 21.26
Telefoni og internet delvist genoprettet i Gaza

Kl. 22.00
Politi opjusterer dødstal på musikfestival til 364

Kl. 22.27
Satellitbilleder viser flygtningestrøm i Gaza

Kl. 22.55
Israelsk soldat smed chokgranat ind i moske

(Time now CET 01.54)

LIVE Seneste nyt om krigen i Ukraine
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her

i går kl. 13:09
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=6784660
Anna Danielsen Gille
Ukraine beskylder Rusland for at sende storm af droner mod syd

(Time now CET 01.54)

Seneste nyt fra krigen i Ukraine
I dag kl. 06.16
Opd. 1 min siden
https://nyheder.tv2.dk/live/udland/2023-11-18-seneste-nyt-fra-krigen-i-ukraine

Kl. 09.03
Ukrainsk mand spionerede på sin løbetur og er nu fængslet

Kl. 10.33
Russiske tropper lider store tab, skriver britisk ministerium

Kl. 11.42
En person dræbt og tre såret i russisk angreb

Kl. 12.44
Infrastruktur ramt af russiske droner

Kl. 14.15
Russere hævder at have bombet og dræbt 75 personer

Kl. 16.10
Russiske kampfly tæt på norsk

Kl. 18.11
Russiske læger i forbøn for fængslet kvinde

Kl. 21.28
Ukraine er "lysår" fra at blive medlem af EU, siger Orbán

(Time now CET 01.54)

2023-11-19 kl 01.46
I går kl. 22:44
Djokovic slår spansk tennisstjerne og er i sæsonfinalen

TV2:
2023-11-19 kl 01.46
Taylor Swift udsætter koncert i drønhedt Rio efter dødsfald
I går kl. 23.09

Website https://sites.google.com/view/kall-tree File no 25817

Et udsagn:

Der var engang en skør kælling, der ikke kunne skelne højre
fra venstre ...

Website https://sites.google.com/view/kall-tree File no 25819

Det klogeste er at overdrage magten i Gaza til Egypten

Subject: Netanyahu: Det Palæstinensiske Selvstyre er ikke
egnet til at kontrollere Gaza - News 2023-11-19
Date: Sun, 19 Nov 2023 02:14:13 +0100
25817 <65596165$0$714$1472...@news.sunsite.dk>
https://groups.google.com/g/dk.politik/c/r6RSl5D2JfY/m/dmCH2UutAAAJ
I dag kl. 01:57
WHO vil have al-Shifa hospitalet evakueret: 'Det er en dødszone'
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/who-vil-have-al-shifa-hospitalet-evakueret-det-er-en-doedszone

-

Stedet er en "dødszone", siger WHO efter besøg på
al-Shifa-hospitalet
I dag kl. 05.33
https://nyheder.tv2.dk/udland/2023-11-19-stedet-er-en-doedszone-siger-who-efter-besoeg-paa-al-shifa-hospitalet

-

I dag kl. 06:31
Biden vil have Det Palæstinensiske Selvstyre ved magten i Gaza
og Vestbredden efter krig
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/biden-vil-have-det-palaestinensiske-selvstyre-ved-magten-i-gaza-og-vestbredden-efter

Kommentar:

Jeg troede også på denne løsning. Men hvad skete der i Gaza
efter at Det Palæstinensiske Selvstyre overtog magten i Gaza?

Hamas *stjal* magten med vold (vist nok i 2007)!

Så ...

Prognosen lyder, at det vil GENTAGE sig, hvis vi gør det igen!

=>

Derfor er det nok klogest at overdrage magten til Egypten og
Jordan!

-

dag kl. 07:27
Droneangreb på Kyiv i nat
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/droneangreb-paa-kyiv-i-nat

-

Aftale om frigivelse af gidsler kan være på vej – journalist
peger på særligt hensyn
I dag kl. 08.48
https://nyheder.tv2.dk/udland/2023-11-19-aftale-om-frigivelse-af-gidsler-kan-vaere-paa-vej-journalist-peger-paa-saerligt-hensyn

-

2023-11-19 kl 09.32
Aftale om frigivelse af gidsler kan være på vej – journalist
peger på særligt hensyn
41 min siden
https://nyheder.tv2.dk/udland/2023-11-19-aftale-om-frigivelse-af-gidsler-kan-vaere-paa-vej-journalist-peger-paa-saerligt-hensyn

-

FN har fået lov at komme ind på verdens mest omtalte hospital
- men kan ikke give svar på det mest presserende spørgsmål
I dag kl. 10:28
https://www.dr.dk/nyheder/udland/fn-har-faaet-lov-komme-ind-paa-verdens-mest-omtalte-hospital-men-kan-ikke-give-svar

Hamas og det israelske militær er uenige om, om der gemmer sig
et hovedkvarter under al-Shifa-hospitalet i Gaza.

-

I dag kl. 11:11
Flere hundrede thailændere bliver evakueret fra kampe i Myanmar
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/flere-hundrede-thailaendere-bliver-evakueret-fra-kampe-i-myanmar

-

I dag kl. 13:08
Nødhjælpsorganisation: 31 for tidligt fødte børn er blevet
evakueret fra al-Shifa-hospitalet
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/noedhjaelpsorganisation-31-tidligt-foedte-boern-er-blevet-evakueret-fra-al-shifa

-

Rusland fører krig med kampvogne, raketter - og en ny
historiebog
I dag kl. 14:19
https://www.dr.dk/nyheder/udland/rusland-foerer-krig-med-kampvogne-raketter-og-en-ny-historiebog

I skolerne bruger russerne historien som våben. Også i
russiskkontrollerede områder i Ukraine lærer børnene om
Ruslands kamp mod en aggressiv omverden.

LIVE: Krig mellem Israel og Hamas
LIVE: Israel under angreb
LIVE: Israel ramt af større missilangreb
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb

i dag kl. 03:35
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-krig-mellem-israel-og-hamas?focusId=6788238
Louise Lønsmann
WHO: 25 medarbejdere og 291 patienter befinder sig stadig på
al-Shifa

i dag kl. 06:41
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-krig-mellem-israel-og-hamas?focusId=6788519
Laura Kirkebæk-Johansson
15 meldes dræbt i Gaza søndag morgen

i dag kl. 07:19
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-krig-mellem-israel-og-hamas?focusId=6788660
Laura Kirkebæk-Johansson
Arabiske ministre rejser til Kina for at finde en løsning på
krigen

i dag kl. 08:09
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-krig-mellem-israel-og-hamas?focusId=6788924
Laura Kirkebæk-Johansson
To israelske soldater dræbt i Gaza

i dag kl. 08:40
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-krig-mellem-israel-og-hamas?focusId=6789062
Laura Kirkebæk-Johansson
Billeder fra det seneste døgn i Gaza

i dag kl. 09:20
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-krig-mellem-israel-og-hamas?focusId=6789210
Rasmus Christiansen
Mindst 80 personer dræbt i israelske luftangreb omkring FN-lejre

i dag kl. 09:44
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-krig-mellem-israel-og-hamas?focusId=6789278
Rasmus Christiansen
FN: Affaldet flyder i Gaza, og færre lastbiler med nødhjælp
kommer ind

i dag kl. 10:16
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-krig-mellem-israel-og-hamas?focusId=6789386
Rasmus Christiansen
DR's korrespondent i Jerusalem: Begge sider kæmper en kamp om
sandheden

i dag kl. 10:44
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-krig-mellem-israel-og-hamas?focusId=6789462
Rasmus Christiansen
Læger uden Grænser: Vores konvoj blev bevidst angrebet

i dag kl. 11:13
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-krig-mellem-israel-og-hamas?focusId=6789557
Rasmus Christiansen
Qatar: Kun mindre udfordringer står i vejen for en aftale om
gidsler

i dag kl. 11:51
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-krig-mellem-israel-og-hamas?focusId=6789676
Rasmus Christiansen
WHO afviser israelsk melding: Israelske styrker beordrede
al-Shifa-personale til at evakuere

i dag kl. 12:04
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-krig-mellem-israel-og-hamas?focusId=6789734
Rasmus Christiansen
Jordan: Israels modbydelige krig mod civile skal stoppe omgående

i dag kl. 12:19
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-krig-mellem-israel-og-hamas?focusId=6789811
Rasmus Christiansen
112 personer med tilknytning til Norge kom ud af Gaza i går

i dag kl. 12:44
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-krig-mellem-israel-og-hamas?focusId=6789910
Rasmus Christiansen
Mindst 42 journalister er blevet dræbt i Gazastriben på knap
halvanden måned

i dag kl. 13:03
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-krig-mellem-israel-og-hamas?focusId=6789984
Rasmus Christiansen
Nødhjælpsorganisation: 31 for tidligt fødte børn er blevet
evakueret fra al-Shifa-hospitalet

i dag kl. 13:36
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-krig-mellem-israel-og-hamas?focusId=6790108
Rasmus Christiansen
Frankrig sender endnu et hospitalsskib til Gaza

i dag kl. 14:39
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-krig-mellem-israel-og-hamas?focusId=6790341
Rasmus Christiansen
WHO bekræfter evakuering af 31 babyer - og flere evakueringer
planlægges

44 min. siden (Time now CET 16.22)
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-krig-mellem-israel-og-hamas?focusId=6790560
Rasmus Christiansen
FN-højkommissær: Hvor mange flere civile skal dø, før folk
kommer til fornuft?

4 min. siden (Time now CET 16.22)
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-krig-mellem-israel-og-hamas?focusId=6790706
Rasmus Christiansen
Israelsk ambassadør i USA 'håber på en frigivelse af gidsler
de kommende dage'

(Time now CET 16.22)

Seneste nyt om krigen mellem Israel og Hamas
I dag kl. 06.49
Opd. 12 min siden
https://nyheder.tv2.dk/live/udland/2023-11-19-seneste-nyt-om-krigen-mellem-israel-og-hamas

Kl. 06.55
15 personer dræbt i israelske angreb i Gaza

Kl. 07.34
Aftale om frigivelse af gidsler i Gaza er tæt på, skriver
medie

Kl. 08.40
Omkring 31 palæstinensere døde

Kl. 08.48
Flere hospitaler i Gaza "virker ikke længere"

Kl. 09.20
WHO har besøgt al Shifa-hospitalet

Kl. 09.53
Er en aftale om udlevering af gidsler tæt på?

Kl. 10.45
To israelske soldater dræbt

Kl. 10.56
Qatars premierminister: Udfordringer om aftale er "meget små"

Kl. 11.10
To dræbt på Vestbredden

Kl. 11.44
Medie: Mindst 30 babyer evakueret fra hospital

Kl. 12.05
WHO håber på "opmuntrende nyt" om evakuerede babyer

Kl. 12.15
Angreb ved den libanesiske grænse

Kl. 13.16
10.000 flygtede fra nord til syd i Gaza

Kl. 13.20
Baneløber i VM-kamp

Kl. 13.59
Risiko for sygdomme i Gaza – frygter særligt kolera

Kl. 14.35
Israel annoncerer stop i militæraktiviteter i Rafah

Kl. 14.47
Von der Leyen: Tostatsløsning er den eneste måde

Kl. 15.06
WHO-chef bekræfter evakuering af babyer

55 min siden (Time now CET 16.17)
Stor demonstration i det centrale København

28 min siden (Time now CET 16.17)
En kilometer lang menneskemængde

24 min siden (Time now CET 16.17)
Netanyahu fordømmer kapring

15 min siden (Time now CET 16.17)
"Håbefuld" ambassadør tror på frigivelse snart

14 min siden (Time now CET 16.17)
Demonstration ankommer straks ved Christiansborg

1 min siden (Time now CET 16.17)
"Free, free Palestine"

(Time now CET 16.17)

LIVE Seneste nyt om krigen i Ukraine
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her

i dag kl. 07:28
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=6788711
Anna Danielsen Gille
Droneangreb på Kyiv i nat

i dag kl. 11:22
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=6789596
Louise Brodthagen Jensen
Orban melder kontant ud: 'Ukraine er lysår fra at blive en del
af EU'

i dag kl. 12:08
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=6789762
Louise Brodthagen Jensen
I Ukraine jagter man kollaboratører. Men nu møder loven hård
kritik

(Time now CET 16.11)

Seneste nyt om krigen i Ukraine
I dag kl. 06.52
Opd. I dag kl. 07.56
https://nyheder.tv2.dk/live/udland/2023-11-19-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine

Kl. 06.58
Kyiv ramt af droneangreb

Kl. 07.56
Ukraine trænger Rusland tilbage ved Dnipro-floden

Kl. 09.55
Beretninger fra Kyiv og Moskva om modsatrettede angreb

Kl. 10.51
Rusland overvejer at bringe spionfly i spil, lyder
efterretninger

Flyet kan operere i op til 70.000 fods højde ...

Kl. 11.20
Ukrainsk luftforsvar har nedskudt 15 droner

Kl. 11.53
Treårig og seksårig såret i angreb på Kherson

Kl. 13.00
Putin forventes at deltage i G20-topmøde

Kl. 13.19
Kadyrov udlover en million rubler for særlig gerning ved
frontlinjen

Kl. 14.57
To redningsarbejdere dræbt i russiske raketangreb

(Time now CET 16.11)

2023-11-19 kl 15.42
41 min. siden
Fem meter lang baby flytter ind på kunstmuseet Aros

TV2:
2023-11-19 kl 16.06
Se videoen: Stamkunde fyldte indkøbsvognen på butikkens regning
21 min siden

Website https://sites.google.com/view/kall-tree File no 25818-20

Hamas tog gidsler ind på al-Shifa-hospitalet, siger Israels
militær

egnet til at kontrollere Gaza - News 2023-11-19
Date: Sun, 19 Nov 2023 02:14:13 +0100
25817 <65596165$0$714$1472...@news.sunsite.dk>
https://groups.google.com/g/dk.politik/c/r6RSl5D2JfY/m/dmCH2UutAAAJ
I dag kl. 16:11
3.000 lastbiler strandet ved den polsk-ukrainske grænse
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/3000-lastbiler-strandet-ved-den-polsk-ukrainske-graense

-

Ukrainere forlanger flere penge til soldaterne: 'Vores hær
kæmper for vores frihed og Ukraines eksistens'
I dag kl. 17:02
https://www.dr.dk/nyheder/udland/ukrainere-forlanger-flere-penge-til-soldaterne-vores-haer-kaemper-vores-frihed-og

I hovedstaden Kyiv laver folket larm i gaden. De vil have en
regering, der sender flere penge til slagmarken og en
præsident, der nægter at indgå fredsforhandlinger med Rusland.

-

Aftale om Gaza-gidsler er "tæt på" – alle parter er ekstremt
bekymrede for fodfejl, siger journalist
I dag kl. 17.54
https://nyheder.tv2.dk/udland/2023-11-19-aftale-om-gaza-gidsler-er-taet-paa-alle-parter-er-ekstremt-bekymrede-for-fodfejl-siger-journalist

-

I dag kl. 19:04
Skib tilbageholdt af houti-oprørere i Det Røde Hav
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/skib-tilbageholdt-af-houti-oproerere-i-det-roede-hav

-

I dag kl. 19:42
Lys om domkirken og gudstjeneste for fred
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/lys-om-domkirken-og-gudstjeneste-fred

-

2023-11-19 kl 21.04
29 min. siden
Israelsk militær fremlægger video af det de siger, er
Hamas-tunnel under al Shifa-hospitalet
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/israelsk-militaer-fremlaegger-video-af-det-de-siger-er-hamas-tunnel-under-al-shifa

-

2023-11-19 kl 21.11
Københavns Domkirke omkranset af 10.000 lys op til
fredsgudstjeneste
9 min siden
https://nyheder.tv2.dk/samfund/2023-11-19-koebenhavns-domkirke-omkranset-af-10000-lys-op-til-fredsgudstjeneste

LIVE: Krig mellem Israel og Hamas
LIVE: Israel under angreb
LIVE: Israel ramt af større missilangreb
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb

i dag kl. 16:42
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-krig-mellem-israel-og-hamas?focusId=6790826
Rasmus Christiansen
Korrespondent: WHO's beskrivelser af al-Shifa-hospitalet er
meget vigtige

i dag kl. 17:00
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-krig-mellem-israel-og-hamas?focusId=6790917
Rasmus Christiansen
Tusindvis af mennesker deltager i demonstration i København

i dag kl. 19:09
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-krig-mellem-israel-og-hamas?focusId=6791629
Karen Nielsen
Skib tilbageholdt af houti-oprørere i Det Røde Hav

i dag kl. 20:16
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-krig-mellem-israel-og-hamas?focusId=6791874
Karen Nielsen
Israelsk militær fremlægger video af det de siger, er
Hamas-tunnel under al Shifa-hospitalet

(Time now CET 21.19)

Seneste nyt om krigen mellem Israel og Hamas
Kl. 16.33
Kilometerlang demonstration er nået til Christiansborg

Kl. 16.40
Demonstrant er med, fordi "man ikke kan gøre andet"

Kl. 16.45
Første taler ved demonstrationen

Kl. 16.51
Demonstrerer over politikere og medier

Kl. 16.54
FN-chef chokeret over dødelige angreb på FN-skoler i Gaza

Kl. 17.02
Taler: Vi hader zionismen

Kl. 17.17
- Hvor slutter forsvar?

Kl. 17.19
Styr på tal og begreb

Kl. 17.26
Demonstrationen er slut

Kl. 18.00
Yemenitisk oprørsgruppe har beslaglagt skib i Det Røde Hav

Kl. 18.22
Nye optagelser afslører ifølge Israel Hamas' tunnelnetværk
under hospitalet

Kl. 18.38
Gaza's regeringskontor opjusterer dødstal til 13.000

Kl. 19.57
Kræftramte børn fra Gaza er strandet i Østjerusalem

17 min siden (Time now CET 21.15)
Hamas tog gidsler ind på al-Shifa-hospitalet, siger Israels
militær

(Time now CET 21.15)

[...]

____________________________

(Time now CET 21.04)

Seneste nyt om krigen i Ukraine
I dag kl. 06.52
Opd. I dag kl. 07.56
https://nyheder.tv2.dk/live/udland/2023-11-19-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine

Kl. 16.15
Rusland vil snart fryse ukrainerne ud, advarer korrespondent
Lyn-analyse

Kl. 17.00
Ni ud af ti ukrainere oplever krigsrelateret stress

Kl. 17.29
Økonomisk kollaps i Rusland er blevet afværget, siger Peskov

(Time now CET 21.04)

Website https://sites.google.com/view/kall-tree File no 25820