Heaven-Break (Canadisk Formand trækker sig) - Was: Professor: Havene opvarmes langt hurtigere end forventet | Rusland har mistet 276.990 soldater - News 2023-09-27

Heaven-Break (canadisk Formand trækker sig)
(
Formand for det canadiske parlaments underhus trækker sig efter
hyldest af naziveteran
)

Was:
Professor: Havene opvarmes langt hurtigere end forventet

Rusland har mistet 276.990 soldater

File 25.609 ...
Mercy (Barmhjertighed)
https://sites.google.com/view/kall-mercy/files/25-xxx/25-6xx/25-609
The gate to hell (Fortabelsen)
https://sites.google.com/view/the-gate-to-hell/files/25-xxx/25-6xx/25-609

-

Kall, Mogens skrev:

Subject: Modoffensiv er i "ekstremt dynamisk fase" – ekspert
ser tegn, der må bekymre Rusland - News 2023-09-26
Date: Tue, 26 Sep 2023 07:48:40 +0200
25607 <uetrbo$2c8dj$1...@news.eternal-september.org>
https://groups.google.com/g/dk.politik/c/sbSG-PWAF4s/m/KZ-FqKA5BgAJ

https://sites.google.com/view/kall-last-warning/files/24-xxx/24-5xx/24-557
> Russia (Psychopath-istan + Kleptokratistan)
> https://sites.google.com/view/kall-russia/files/24-xxx/24-5xx/24-557
> https://groups.google.com/g/dk.politik/c/QV6SbZnjF2k/m/-Tvku0UICAAJ

[ ... ]

> 206 days after The International Court of Justice ...
>
> UN court:
> Russia must stop war immediately.
> No evidence of genocide of Russian-speaking people in Ukraine before
> invasion
>
> Суд ООН:
> Россия должна немедленно прекратить войну.
> Доказательств геноцида русскоязычных на Украине до вторжения нет
>
> https://www.icj-cij.org/

https://www.icj-cij.org/public/files/case-related/182/182-20220316-PRE-01-00-EN.pdf

https://www.icj-cij.org/public/files/case-related/182/182-20220316-PRE-01-00-FR.pdf

[ ... ]

> Hvordan kan jeg hjælpe?
> How can I help?

[ ... ]

> Den danske Ukraine komite
>
> https://dendanskeukrainekomite.dk/
>
> Den danske Ukraine komite er stiftet for at hjælpe Ukraines
> forsvar. Vores formål er, med penge, at hjælpe Ukraine i
> landets kamp for frihed og fred.
>

> Søren Pind, ...
> Formand den danske Ukraine komite
> https://twitter.com/sorenpind
> https://twitter.com/sorenpind/status/1503739368502091784
>
> MobilePay på 924084
>
> Bankoverførsel: Reg. nr. 0542 Konto nr. 0000668633

2022-02-24, day no 55, Putin's illegal war of aggression on Ukraine

2022-03-04, day no 63, Sodom-warning-to-Russia

2022-03-16, day no 75, Judgment of the International Court of Justice

2022-09-26, day no 269, Nord Stream 1 + 2 saboteret (43*5 and 195)

2023-01-27, day no 27, Asteroid 2023 BU (11 years 744-connection ?)
2012-01-27, https://sites.google.com/view/et-footsteps/2012-01-27

2023-03-17, day no 76, ICC issues arrest warrant for Putin

Præsident Vladimir Putin går i kluntede sko med høje hæle og
snydehæle, fordi han er flov over sin manglende højde. Den slags
mænd er farlige, viser ny undersøgelse.

Søndag d. 11. juni 2023, kl. 08.34
https://www.berlingske.dk/globalt/putin-gaar-i-sko-med-snydehael-fordi-han-er-flov-over-sin-hoejde-den-slags

-

Først truede Putin med atomvåben, og så slap han militæret løs i
Ukraine
24. feb. 2022, 21:36
https://nyheder.tv2.dk/udland/2022-02-24-foerst-truede-putin-med-atomvaaben-og-saa-slap-han-militaeret-loes-i-ukraine

Kommentar:

Hvor har Putin dog *voldtaget* vores planet med sin psykopatiske
kynisme (og dermed fået forvandlet vores planet til helvedets
forgård)!

Et menneske, der forfører andre, og som selv er blevet *forført*
af djævelen (2 Tim 3,13) ...
https://www.biblegateway.com/passage/?search=2+Tim+3.13&version=DN1933

Putin fatter således ikke, HVOR han fører folk hen. KUN djævelen
ved det!

Satans slangeyngel hedder det på dansk!

Et Ord til dagen:

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Zefanias%201&version=BPH

Zefanias 1, Bibelen på hverdagsdansk

„Jeg vil fjerne alt fra jordens overflade,” erklærer Herren.

3
„Jeg vil udrydde både mennesker og dyr.
Jeg vil fjerne alt, hvad der førte mennesket til fald,
sammen med de mennesker, der faldt.

Hele menneskeheden skal forsvinde fra jordens overflade.

... Min glødende vrede vil sætte verden i brand,
så hele jordens befolkning får en brat og frygtelig død.”

=>

Når du en dag *indser*, at du har korsfæstet Gud (Jesus), ...
Когда однажды вы *осознаете*, что распяли Бога (Иисуса), ...

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Mat+25.40&version=BPH
https://www.biblegateway.com/passage/?search=Mat+25.31-&version=ERV-RU

... da kan det være, at dit syn på mange ting ændres!
... тогда ваш взгляд на многие вещи может измениться!

KANSKE du ligefrem *frivilligt* siger til Gud:
ВОЗМОЖНО, вы даже *добровольно* говорите Богу:

"Ske Din vilje, ikke min!”
"Да будет воля Твоя, а не моя!"

(Apropos: Den, man elsker, ønsker man ikke at skade)
(Кстати: ты не хочешь причинить боль тому, кого любишь)

=>

Dagens lovsang:

Tag Det Inderste - Mariagerfjord Frikirke // Stille Stunder
Jun 22, 2018
https://www.youtube.com/watch?v=rNZ31qfAXSk&list=PL-93BA8uTVW8yViJdAnciQyW-K5o_E-2u&index=43
Tekst og akkorder:
https://www.stillestunder.com/
https://www.stillestunder.com/s/Tag-det-inderste-D.pdf

26. sep. 2023
\
Forskerne formidler
Hvis menneskeheden uddøde, hvordan ville Jorden så se ud et år
senere?
https://videnskab.dk/kultur-samfund/hvis-menneskeheden-uddoede-hvordan-ville-jorden-saa-se-ud-et-aar-senere/

-

27. sep. 2023
Professor: Havene opvarmes langt hurtigere end forventet
https://videnskab.dk/naturvidenskab/professor-havene-opvarmes-langt-hurtigere-end-forventet/

DR S116 ons 27 sep 08:26:17
26.september dr.dk/nyheder 19:58

DØDSTALLET STIGER EFTER EKSPLOSION

I går kl. 19:58
Dødstallet stiger til 125 efter eksplosion i Nagorno-Karabakh
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/doedstallet-stiger-til-125-efter-eksplosion-i-nagorno-karabakh

-

Korruptionssag mod en amerikansk senator kan blive nøglen til
svensk Nato-medlemskab
I går kl. 20:10
https://www.dr.dk/nyheder/udland/korruptionssag-mod-en-amerikansk-senator-kan-blive-noeglen-til-svensk-nato-medlemskab

Tyrkerne er kommet et skridt tættere på at få F-16-fly, og
dermed er svenskerne et skridt tættere på at blive medlem af
Nato.

-

Bare baller, bryster og pelsjakke: Kunstnere protesterede mod
forbud mod koranafbrændinger
I går kl. 20:28
https://www.dr.dk/nyheder/kultur/bare-baller-bryster-og-pelsjakke-kunstnere-protesterede-mod-forbud-mod

Protesten udmøntede sig i et positivt møde med kulturministeren.

-

DR S118 ons 27 sep 08:26:17
26.september dr.dk/nyheder 20:29

FORMAND TRÆKKER SIG

[ ... ]

Rota vidste ikke, siger han selv, at
Hunke var nazist og kæmpede på tysk
side i Anden Verdenskrig.

I går kl. 20:29
Formand for det canadiske parlaments underhus trækker sig efter
hyldest af naziveteran
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/formand-det-canadiske-parlaments-underhus-traekker-sig-efter-hyldest-af-naziveteran

Kommentar:

Det er menneskeligt at fejle, så ...

Klap lige hesten:
Ér det ligefrem nødvendigt at opsige sit job pga. en fejl ?

Nej, skønner jeg!

Og helt sort i hvidt er sagen jo heller ikke, fordi ...
Rusland HAVDE ALLEREDE *angrebet* og bestat flere lande i
Europa, INDEN 2. Verdenskrig starter i 1939.

Det gælder BÅDE Finland, dele af Polen osv. ...

(
Frem med kortet:

Territorial Expansion of Russia, 1300–1945
https://en.wikipedia.org/wiki/File:Territorial_Expansion_of_Russia.svg
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/4/4a/Territorial_Expansion_of_Russia.svg
2,560 × 1,990 pixels:
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/4/4a/Territorial_Expansion_of_Russia.svg/2560px-Territorial_Expansion_of_Russia.svg.png
)

Så ...

Disse mennesker KUNNE med GOD grund kalde deres *frihedskamp*
*legitim*. Sovjetunionen var jo en *besættelsesmagt*.

Men ...

(
Input memory from ...

BibelLæserRingen ...
https://blr.dk/produkt/bibelnoeglen-2-2/

NB! Andagtsteksten skrevet og trykt i hæfte *FØR* 1. juni 2023,
apropos det eventuelle *profetiske* budskab!)

=== citat start ===

Onsdag 27. September [2023]

Ordspr 7,1-27

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Pro+7&version=BPH

Ordsprogene 7, Bibelen på hverdagsdansk

Hun besnærede ham med sin talestrøm,
forførte ham med sine sukkersøde ord.

22
Hurtigt fulgte han efter hende,
som en tyr på vej til slagtning,
som en hjort, der går i fælden

23
og kun venter på at få en pil gennem hjertet,
som en fugl, der er fanget i nettet
og ikke ved hvilken skæbne, der venter den.

24
Hør godt efter, min søn,
læg nøje mærke til, hvad jeg siger.

25
Lad dig ikke besnære af sådanne kvinder,
hold dig på lang afstand af dem.

26
Utallige mænd har de fået i saksen,
mange har mistet livet på grund af dem.

27
Døren til deres hus er indgangen til døden,
den fører direkte ned i dødsriget.

Tag dig i agt

[ ... ]

Hun frister, ægger og fortæller, hvordan hun har gjort klar
til deres elskov derhjemme, og den uforstandige mand lader sig
lokke, og det bliver hans skæbne.

Egentlig står der, en mand, der mangler hjerte, og betyder en,
*hvis vilje ikke er stærk nok*.

Viljen sidder ifølge hebræisk tankegang i hjertet.

Kapitlet afsluttes med endnu en advarsel.

Gør ikke som den unge mand, fordi kvindens smukke og lokkende
hus bliver indgangen til dødsriget for ham.

Refleksion:

Hvordan beskytter du din "øjensten* for at undgå at lade dig
forføre af "skøgen"?

=== citat slut ===

Svar:

Hvis vi - i ordene overførte betydning - sammenstiller skøgen
med Kommunismen eller Nazismen, da erindrer jeg umiddelbart Jesu
Ord fra ...

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Mat+4.1-11&version=BPH

Matthæus 4:1-11, Bibelen på hverdagsdansk

Fristelsen i ørkenen

Jesus svarede: „Der står skrevet: ‚Et menneske lever ikke
af brød alene, men af hvert ord, som Gud taler.’ ”

Og ...

HVAD ér det nu lige, Guds Ord har sagt ?

At du SKAL *elske* din næste som dig selv (og dermed fx IKKE
gasse dem i Auschwitz eller sende dem til Sibiriens fangelejre,
hvor man også omkommer, apropos Gulag) ?

Amen ?

)

De lod sig *narre* af djævelen, der som en *forfører*, *lokkede*
den i fælden (Hitlers nazityskland), hvorved deres *uskyld* gik
tabt!

OM der er håb for sådanne syndere?

Ja, SELVFØLGELIG.

Det er jo dét, hele Guds Rige handler om, at Frelseren° VIL
*frelse* det *fortabte*.

Så gå ned på knæ i dag (hellere end i morgen) og bede Gud og
*syndsforladelse*!

Amen ?

Og netop i det samme hørte jeg en røst fra Himlen sige:
(2023-09-27, Wednesday, day no 270m (95 left), CET 09:04, GMT 07:04)
- "Jeg vil ..."

(
Jeg kom til at afbryde Røsten fra Himlen med ordet *nåde*, Sorry!

- " ... [nåde] ... fremfor"

06
- "fortabelse."

Herre! Må *Din°* vilje ske på vor jord (fremfor vores, der jo
ofte er *selvisk* og dermed *egenkærlig* og *egocentrisk*,
apropos *afgudsdyrkelse*; altså *SHIRK*)!

-

DR S119 ons 27 sep 08:26:17
26.september dr.dk/nyheder 20:31

HUMMELGAARD: MÅSKE INGEN INDSIGT

Det er ikke sikkert, at offentligheden
nogensinde får svar på, hvad den danske
efterforskning af Nord Stream-sabotagen
kommer frem til.

I går kl. 20:31
Det er ikke sikkert, offentligheden får indsigt i dansk
efterforskning af Nord Stream-sabotage
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/det-er-ikke-sikkert-offentligheden-faar-indsigt-i-dansk-efterforskning-af-nord

-

DR S121 ons 27 sep 08:26:17
26.september dr.dk/nyheder 21:20

DATALÆK STØRRE END HIDTIL ANTAGET

I august skaffede hackere sig adgang
til personfølsomme data fra fem
uddannelsesinstitutioner i
Sønderjylland og hackerangrebet kan
være endnu mere alvorligt end hidtil
antaget

I går kl. 21:20
Endnu flere, end man troede, kan have fået lækket personlige
oplysninger i datalæk
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/endnu-flere-end-man-troede-kan-have-faaet-laekket-personlige-oplysninger-i-datalaek

-

DR S128 ons 27 sep 08:26:18
27.september dr.dk/nyheder 06:07

MILITÆRØVELSER TÆT PÅ TAIWAN

I dag kl. 06:07
Kina: Militærøvelser tæt på Taiwan skal bekæmpe
'separatiststyrker'
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/kina-militaeroevelser-taet-paa-taiwan-skal-bekaempe-separatiststyrker

Kommentar:

ENESTE løsning for Taiwan bliver et NATO-medlemskab, så
Cannibalistan IKKE *ustraffet* slipper godt fra deres
*Blackmail*!

Vi kan således godt acceptere, at Taiwan og fastlandet forenes,
men det SKAL være en *demokratisk* forening, da det jo har vist
sig, at *diktatur* er som en kræftsvulst eller parasit, der har
det med at vokse sig ud af kontrol og *dræber* værtsorganismen
(i form af et kollektivt atomart *selvmord*. Og dét er jo ikke
så smart, HVIS man vil *overleve*, vel?)

-

DR S129 ons 27 sep 08:26:18
27.september dr.dk/nyheder 07:55

RUSLAND HAR MISTET 276.990 SOLDATER

I dag kl. 07:55
Ukraine hævder, at Rusland har mistet 276.990 soldater
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/ukraine-haevder-rusland-har-mistet-276990-soldater

LIVE Seneste nyt om krigen i Ukraine
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her

19 min. siden (Time now CET 19.09)
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=6491157
Laura Kirkebæk-Johansson
Ukraines forsvarsminister vil hverken be- eller afkræfte
russisk øverstkommandrendes død

______________________________

(Time now CET 19.09)

Seneste nyt om krigen i Ukraine
I dag kl. 05.10
https://nyheder.tv2.dk/live/udland/2023-09-26-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine

16 min siden (Time now CET 19.16)
Belarus afviser at gå ind i krigen

______________________________

(Time now CET 19.16)

Deadline:

DR text-TV:
129

DR:
2023-09-27 kl 09.15
I dag kl. 07:55
Ukraine hævder, at Rusland har mistet 276.990 soldater

TV2:
2023-09-26 kl 19.02
Vacciner udløser telefonstorm – nu kommer regioner med opfordring
3 min siden

- -
Last OUTPUT: 23303 <61ecf341$0$697$1472...@news.sunsite.dk>
https://groups.google.com/g/dk.test/c/MRWueyeFrn8/m/8un3DEP4FAAJ
Website https://sites.google.com/view/kall-tree File no 25609

Polen: Dialog om korn med Ukraine går "i den rigtige retning"

Obama-rådgiver forudser dødvande mellem parterne i krigen

-

Subject: Heaven-Break (Canadisk Formand trækker sig) - Was:
Date: Wed, 27 Sep 2023 09:27:52 +0200
25609a <uf0lho$2vrfu$1...@news.eternal-september.org>
https://groups.google.com/g/dk.politik/c/qqjwC_nANmk/m/Gvue0KONBgAJ
125 meldes døde efter voldsom eksplosion i Nagorno-Karabakh
I går kl. 19.52
https://nyheder.tv2.dk/udland/2023-09-26-125-meldes-doede-efter-voldsom-eksplosion-i-nagorno-karabakh

-

Formand går af efter hyldest af veteran med nazi-fortid
I går kl. 20.38
https://nyheder.tv2.dk/udland/2023-09-26-formand-gaar-af-efter-hyldest-af-veteran-med-nazi-fortid

-

Seks unge udfordrer Danmark og 31 andre lande i klimasag
I dag kl. 05.49
https://nyheder.tv2.dk/politik/2023-09-27-seks-unge-udfordrer-danmark-og-31-andre-lande-i-klimasag

En klimasag skal i høring ved Menneskerettighedsdomstolen. Seks
unge mener, at deres rettigheder er krænket.

32 lande inklusive Danmark gør ikke nok i kampen for at redde klimaet.

Solar collector (Solfanger)
https://sites.google.com/view/solar-collector-1
https://sites.google.com/view/solar-collector-1/files/25-xxx/25-5xx/25-512

> [...]
> største varmetab sker.
>
> 2.a
> Opfør lille drivhus på syd- og vestvendte facader, hvor Solen
> kan opvarme den indespærrede luft effektivt.
>
> 2.b
> Anbring spejle, som reflekterer sollyset til drivhusene, hvorved
> temperaturen stiger yderligere.
>
> 2.c
> Åbn de vinduer og døre i huset, som giver adgang til drivhusene,
> og lad den solopvarmede luft komme ind i boligen.
>
> Det er den nemmeste og billigste måde HURTIGT at mindske

)

Ér det en menneskerettighed at gøre krav om at overleve?

Ja, SELVFØLGELIG!

Men ...

Lad være med at *flyve* rundt fra kontinemt til kontinemt bare
for at demonstrere hele tiden, fordi selve dét at flyve *skader*
klimaet!

-

Han forudså krigens start – nu kommer han med bud på, hvordan
den slutter
I dag kl. 07.01
https://nyheder.tv2.dk/2023-09-26-han-forudsaa-krigens-start-nu-kommer-han-med-bud-paa-hvordan-den-slutter

... Den koreanske halvø ...

[ ... ]

... Rusland være en trussel mod sine naboer for altid, ...

Kommentar:

ENESTE løsning er derfor et medlemskab af NATO for Ukraine og
andre lande, som Psykopatus-Putin har tænkt sig at angribe!

-

Kina: Øvelser nær Taiwan skal bekæmpe arrogante separatister
I dag kl. 07.10
https://nyheder.tv2.dk/udland/2023-09-27-kina-oevelser-naer-taiwan-skal-bekaempe-arrogante-separatister

LIVE Seneste nyt om krigen i Ukraine
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her

i går kl. 21:32
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=6492714
Laura Kirkebæk-Johansson
Zelenskyj lover flere ukrainske aktioner mod Rusland

i dag kl. 04:38
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=6493269
Rasmus Christiansen
Formand i parlament trækker sig efter hyldest af tidligere
ukrainsk nazist

i dag kl. 08:09
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=6493625
Rasmus Christiansen
Død eller levende? Tænketank er i tvivl om russisk general

i dag kl. 08:51
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=6493737
Palle Herløv
Ukraine hævder, at Rusland har mistet 276.990 soldater

i dag kl. 09:09
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=6493776
Rasmus Christiansen
Polen: Dialog om korn med Ukraine går "i den rigtige retning"

i dag kl. 08:27
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=6493690
Rasmus Christiansen
Medie: Droner, der angriber Ukraine, er fyldt med "vestlig"
teknologi

6 min. siden (Time now CET 10.14)
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=6493979
Rasmus Christiansen
Tyskland køber kampvogne tilbage af Schweiz

(Time now CET 10.14)

Seneste nyt om krigen i Ukraine
I dag kl. 05.10
https://nyheder.tv2.dk/live/udland/2023-09-26-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine

Kl. 19.24
Ukraine undersøger dødsfald efter mystisk video

Kl. 20.09
Formand går af efter nazi-hyldest

Kl. 20.35
Zelenskyj vil skrue op over for Rusland

Kl. 21.05
Norge giver mere end en halv milliard til nødlidende i Ukraine

New Link ...

Seneste nyt om krigen i Ukraine
I dag kl. 07.10
https://nyheder.tv2.dk/live/2023-09-27-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine

Kl. 07.06
Krimbroen var lukket

Kl. 07.20
320 russiske soldater dræbt det seneste døgn, hævder Ukraine

Kl. 07.39
Obama-rådgiver forudser dødvande mellem parterne i krigen

Kl. 07.45
Det tyder på, at russerne er presset militært, siger korrespondent

Kl. 08.25
Ruslands forsvarsministerium hyrer nu Wagner-soldater, siger rapport

Kl. 08.42
Russisk offensiv usandsynlig de kommende uger, siger britisk
forsvarsministerium

Kl. 08.56
Kornforhandlinger går i "den rigtige retning"

47 min siden (Time now CET 10.20)
Ukrainsk generalstab: Vi vinder frem i Bakhmut

23 min siden (Time now CET 10.20)
Europa er med til at fremstille kamikazedroner brugt af Rusland

(Time now CET 10.20)

Deadline:

DR text-TV:
134

DR:
2023-09-27 kl 09.58
22 min. siden
Der var 160.000 færre overnatninger i danske feriehuse i sommeren '23

TV2:
2023-09-27 kl 10.00
Skærmtiden skrider for de helt små: Nu må vi voksne vågne op, mener
sundhedsplejerske
49 min siden

- -
Last OUTPUT: 23303 <61ecf341$0$697$1472...@news.sunsite.dk>
https://groups.google.com/g/dk.test/c/MRWueyeFrn8/m/8un3DEP4FAAJ
Website https://sites.google.com/view/kall-tree File no 25610

UG: Holland vil sende de første F-16-fly til Ukraine næste år

-

Date: Wed, 27 Sep 2023 09:27:52 +0200
25609a <uf0lho$2vrfu$1...@news.eternal-september.org>
https://groups.google.com/g/dk.politik/c/qqjwC_nANmk/m/Gvue0KONBgAJ
I dag kl. 10:57
DBU sætter foden ned: Ingen danske landshold skal møde Rusland
https://www.dr.dk/sporten/seneste-sport/dbu-saetter-foden-ned-ingen-danske-landshold-skal-moede-rusland

-

Unge portugisere hiver Danmark og 31 andre europæiske lande i
retten på grund af klimaforandringer
I dag kl. 11:14
https://www.dr.dk/nyheder/viden/klima/unge-portugisere-hiver-danmark-og-31-andre-eu-lande-i-retten-paa-grund-af

Retssagen kommer i slipstrømmen på den varmeste sommer, der
nogensinde er målt.

-

DR S142 ons 27 sep 12:47:50
27.september dr.dk/nyheder 12:00

FRANSK AMBASSADØR HAR FORLADT NIGER

I dag kl. 12:00
Den franske ambassadør i Niger har forladt landet
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/den-franske-ambassadoer-i-niger-har-forladt-landet

-

DR S145 ons 27 sep 18:10:52
27.september dr.dk/nyheder 13:06

NORDKOREA UDVISER AMERIKANSK SOLDAT

I dag kl. 13:06
Han har været tilbageholdt siden juli - nu udviser Nordkorea
amerikansk soldat
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/han-har-vaeret-tilbageholdt-siden-juli-nu-udviser-nordkorea-amerikansk-soldat

-

DR S152 ons 27 sep 18:10:53
27.september dr.dk/nyheder 15:20

OVER 50.000 ARMENIERE ER FLYGTET

I dag kl. 15:20
Armenien: Over 50.000 er flygtet fra Nagorno-Karabakh
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/armenien-over-50000-er-flygtet-fra-nagorno-karabakh

-

USA er verdens største bidragsyder til Ukraines hær – men vakler
opbakningen i landet?
I dag kl. 16.31
https://nyheder.tv2.dk/udland/2023-09-27-usa-er-verdens-stoerste-bidragsyder-til-ukraines-haer-men-vakler-opbakningen-i-landet

LIVE Seneste nyt om krigen i Ukraine
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her

i dag kl. 10:40
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=6494083
Rasmus Christiansen
Ny video med russisk general kommet frem, selvom ukrainerne
siger, han døde for to dage siden

i dag kl. 11:14
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=6494212
Rasmus Christiansen
To mænd anholdt i Kyiv-regionen - anklages for at hjælpe Rusland

i dag kl. 11:34
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=6494277
Rasmus Christiansen
Holland vil sende de første F-16-fly til Ukraine næste år

Kommentar:

UG

i dag kl. 11:53
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=6494352
Morten Løvig Nielsen
DBU sætter foden ned: Ingen danske landshold skal møde Rusland

i dag kl. 12:02
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=6494390
Rasmus Christiansen
Hvordan holder man sammen på en familie under en krig?

41 min. siden (Time now CET 13.11)
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=6494525
Rasmus Christiansen
Middagsoverblik

i dag kl. 14:20
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=6494948
Morten Top
Kreml beskylder USA og Storbritannien for medvirken til Nord
Stream-eksplosionerne

i dag kl. 14:52
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=6495041
Morten Top
Rusland: Vesten hjalp Ukraine med angreb på russisk
Sortehavsflåde

i dag kl. 15:13
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=6495105
Morten Top
Rusland beskyldes for at mobilisere lokalbefolkningen i besatte
områder

i dag kl. 16:08
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=6495275
Morten Top
Ukraine: Rusland bygger jernbane til besatte byer

i dag kl. 16:55
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=6495379
Morten Top
Rusland offentliggør liste over ødelagt, ukrainsk militærudstyr

DR kan ikke verificere de russisk tal.

29 min. siden (Time now CET 18.40)
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=6495694
Morten Top
Nu skriver ukrainerne Rusland med lille r

(Time now CET 18.40)

Seneste nyt om krigen i Ukraine
I dag kl. 07.10
https://nyheder.tv2.dk/live/2023-09-27-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine

Kl. 10.36
Rusland offentliggør ny video af "dræbt" chef for sortehavsflåde

Kl. 10.42
1 er dræbt, og 17 sårede det seneste døgn, siger Ukraine

Kl. 11.29
Ukraine starter ny tradition og holder et minuts stilhed for de
dræbte i krigen

36 min siden (Time now CET 13.14)
Ukraine vil ikke deltage i fodboldturneringer, som lader
russiske hold deltage

8 min siden (Time now CET 13.14)
Holland sender F-16-fly til Ukraine i 2024

Kl. 13.31
Rusland anklager Storbritannien og USA for at være involverede
i Nord Stream-sprængning

Kl. 14.08
Putin skal mødes med Sydsudans præsident

Kl. 16.05
Medie: Rusland bygger jernbane til besatte områder i Ukraine

Kl. 16.33
Rusland anklager Vesten for at hjælpe Ukraine med Krim-angreb

Kl. 17.21
Rusland svarer igen på stikpille fra Clinton

24 min siden
Kreml: "Dræbt" chef for sortehavsflåde deltog i videoopkald
tirsdag

(Time now CET 18.43)

Deadline:

DR text-TV:
159

DR:
2023-09-27 kl 18.32
23 min. siden
Mexicos præsident indkalder 10 lande til møde om stigende migration

TV2:
2023-09-27 kl 18.36
Usikkerhed om lønløft – Fagbosser varsler ”svære” forhandlinger
22 sek siden

- -
Website https://sites.google.com/view/kall-tree File no 25611