Hamas-terror-krigen: Egypten har en "reel bekymring", som ikke bliver sagt højt - News 2023-11-05

Egypten har en "reel bekymring", som ikke bliver sagt højt,
siger korrespondent

USA afviser arabisk landes krav om våbenhvile i Gaza

Subject: Heller ikke i dag kommer danskere ud af Gaza -
News 2023-11-04
Date: Sat, 4 Nov 2023 07:14:48 +0100
25770 <6545e15a$0$717$1472...@news.sunsite.dk>
https://groups.google.com/g/dk.politik/c/xh6LERLo-9I/m/FJkdnHDrAgAJ

https://sites.google.com/view/kall-last-warning/files/24-xxx/24-5xx/24-557
> https://sites.google.com/view/kall-russia/files/24-xxx/24-5xx/24-557
> https://groups.google.com/g/dk.politik/c/QV6SbZnjF2k/m/-Tvku0UICAAJ

[ ... ]

https://www.icj-cij.org/public/files/case-related/182/182-20220316-PRE-01-00-EN.pdf

> Hvordan kan jeg hjælpe?
> How can I help?

[ ... ]

> Den danske Ukraine komite
>
> https://dendanskeukrainekomite.dk/
>
> Den danske Ukraine komite er stiftet for at hjælpe Ukraines
> forsvar. Vores formål er, med penge, at hjælpe Ukraine i
> landets kamp for frihed og fred.
>

> Søren Pind, ...
> Formand den danske Ukraine komite
> https://twitter.com/sorenpind
> https://twitter.com/sorenpind/status/1503739368502091784
>
> MobilePay på 924084
>
> Bankoverførsel: Reg. nr. 0542 Konto nr. 0000668633

2022-02-24, day no 55, Putin's illegal war of aggression on Ukraine

2022-03-04, day no 63, Sodom-warning-to-Russia

2022-03-16, day no 75, Judgment of the International Court of Justice

2022-09-26, day no 269, Nord Stream 1 + 2 saboteret (43*5 and 195)

2023-01-27, day no 27, Asteroid 2023 BU (11 years 744-connection ?)
2012-01-27, https://sites.google.com/view/et-footsteps/2012-01-27

2023-03-17, day no 76, ICC issues arrest warrant for Putin

Præsident Vladimir Putin går i kluntede sko med høje hæle og
snydehæle, fordi han er flov over sin manglende højde. Den slags
mænd er farlige, viser ny undersøgelse.

Søndag d. 11. juni 2023, kl. 08.34
https://www.berlingske.dk/globalt/putin-gaar-i-sko-med-snydehael-fordi-han-er-flov-over-sin-hoejde-den-slags

-

Først truede Putin med atomvåben, og så slap han militæret løs i
Ukraine
24. feb. 2022, 21:36
https://nyheder.tv2.dk/udland/2022-02-24-foerst-truede-putin-med-atomvaaben-og-saa-slap-han-militaeret-loes-i-ukraine

Kommentar:

Hvor har Putin dog *voldtaget* vores planet med sin psykopatiske
kynisme (og dermed fået forvandlet vores planet til helvedets
forgård)!

Et menneske, der forfører andre, og som selv er blevet *forført*
af djævelen (2 Tim 3,13) ...
https://www.biblegateway.com/passage/?search=2+Tim+3.13&version=DN1933

Putin fatter således ikke, HVOR han fører folk hen. KUN djævelen
ved det!

Satans slangeyngel hedder det på dansk!

Et Ord til dagen:

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Zefanias%201&version=BPH

Zefanias 1, Bibelen på hverdagsdansk

„Jeg vil fjerne alt fra jordens overflade,” erklærer Herren.

3
„Jeg vil udrydde både mennesker og dyr.
Jeg vil fjerne alt, hvad der førte mennesket til fald,
sammen med de mennesker, der faldt.

Hele menneskeheden skal forsvinde fra jordens overflade.

... Min glødende vrede vil sætte verden i brand,
så hele jordens befolkning får en brat og frygtelig død.”

=>

Når du en dag *indser*, at du har korsfæstet Gud (Jesus), ...
Когда однажды вы *осознаете*, что распяли Бога (Иисуса), ...

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Mat+25.40&version=BPH
https://www.biblegateway.com/passage/?search=Mat+25.31-&version=ERV-RU

... da kan det være, at dit syn på mange ting ændres!
... тогда ваш взгляд на многие вещи может измениться!

KANSKE du ligefrem *frivilligt* siger til Gud:
ВОЗМОЖНО, вы даже *добровольно* говорите Богу:

"Ske Din vilje, ikke min!”
"Да будет воля Твоя, а не моя!"

(Apropos: Den, man elsker, ønsker man ikke at skade)
(Кстати: ты не хочешь причинить боль тому, кого любишь)

=>

Dagens lovsange:

Tag Det Inderste - Mariagerfjord Frikirke // Stille Stunder
Jun 22, 2018
https://www.youtube.com/watch?v=rNZ31qfAXSk&list=PL-93BA8uTVW8yViJdAnciQyW-K5o_E-2u&index=43
Tekst og akkorder:
https://www.stillestunder.com/
https://www.stillestunder.com/s/Tag-det-inderste-D.pdf

+

Open The Eyes
| HEBREW & ARABIC WORSHIP(Live) [Worship Session]@SOLUIsrael
Shilo Ben Hod
122K subscribers
68K views 1 month ago ISRAEL
https://www.youtube.com/watch?v=qCIUI1I9V4o

00:00 Spontaneous worship
00:44 Hebrew worship
02:10 Arabic Worship
https://www.youtube.com/watch?v=qCIUI1I9V4o&t=130s
03:23 Mixed languages
05:14 Spontaneous worship
06:16 Behold The Lamb Of God

Den arabiske lovsang lyder MEGET smukt. Try it ... :-)
https://www.youtube.com/watch?v=qCIUI1I9V4o&t=130s
or ...
https://www.youtube.com/watch?v=_R0gkTvCRSw&list=PLr-nPP5zgSA-yGbg6D4xtcBJNXptstmb_

Et 'udenrigspolitisk tovtrækkeri' afgør, hvornår 20 danskere
kan slippe ud af Gaza
I dag kl. 12:32
https://www.dr.dk/nyheder/udland/et-udenrigspolitisk-tovtraekkeri-afgoer-hvornaar-20-danskere-kan-slippe-ud-af-gaza

Hver dag udgives en liste over de personer med udenlandsk
statsborgerskab, som kan komme ud af Gaza. Indtil nu har ingen
danskere været på listen.

-

DR S149 lør 04 nov 15:44:59
4.november dr.dk/nyheder 13:12

300 MILLIONER KRONER TIL UKRAINE

I dag kl. 13:12
300 millioner danske kroner skal hjælpe ukrainere med at holde
varmen
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/300-millioner-danske-kroner-skal-hjaelpe-ukrainere-med-holde-varmen

-

Analyse: Beijing står sammen med palæstinenserne. Og imod USA
I dag kl. 15:22
https://www.dr.dk/nyheder/udland/analyse-beijing-staar-med-palaestinenserne-og-imod-usa-0

Det Kinesiske Kommunistpartis interesser er på linje med en
majoritet af verdens lande, når det kommer til krigen mellem
Israel og Hamas

-

DR S155 lør 04 nov 15:44:59
4.november dr.dk/nyheder 15:43

VON DER LEYEN BESØGER UKRAINE

2023-11-04 kl 16.22
39 min. siden
Von der Leyen: Ukraine bevæger sig i den rigtige retning mod
EU-medlemskab
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/von-der-leyen-ukraine-bevaeger-sig-i-den-rigtige-retning-mod-eu-medlemskab

-

2023-11-04 kl 16.59
Tyrkiet bryder kontakt med Netanyahu og tilbagekalder
ambassadør
24 min siden
https://nyheder.tv2.dk/udland/2023-11-04-tyrkiet-bryder-kontakt-med-netanyahu-og-tilbagekalder-ambassadoer

-

I går kl. 16:26
Blinken: Israel skal gøre alt for at beskytte civile
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/blinken-israel-skal-goere-alt-beskytte-civile

-

Israel beskyldes for krigsforbrydelser. Men hvad kræver det
egentlig? Forstå krigens regler
I går kl. 21:32
https://www.dr.dk/nyheder/udland/israel-beskyldes-krigsforbrydelser-men-hvad-kraever-det-egentlig-forstaa-krigens

At gå bevidst og målrettet efter at dræbe civile, som Hamas
gjorde det mod Israel, er en krigsforbrydelse, forklarer
ekspert.

-

Hamas har forskanset sig i underjordisk by, men Israel kan tage
hemmeligt våben i brug
I går kl. 21.58
https://nyheder.tv2.dk/udland/2023-11-04-hamas-har-forskanset-sig-i-underjordisk-by-men-israel-kan-tage-hemmeligt-vaaben-i-brug

... svampebomber ...

-

DR S156 søn 05 nov 06:50:32
4.november dr.dk/nyheder 22:43

SKIB RAMT I UKRAINSK MISSILANGREB

I går kl. 22:43
Rusland: Skib ramt i ukrainsk missilangreb
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/rusland-skib-ramt-i-ukrainsk-missilangreb

-

51 dræbt i flygtningelejr i Gaza, oplyser palæstinensisk medie
I dag kl. 01.30
Opd. 51 min siden
https://nyheder.tv2.dk/udland/2023-11-05-51-draebt-i-flygtningelejr-i-gaza-oplyser-palaestinensisk-medie

-

DR S160 søn 05 nov 06:50:32
5.november dr.dk/nyheder 02:07

HUMMELGAARD: ANTISEMITISMEN VOKSER

Ifølge justitsminister Peter
Hummelgaard er truslen mod jøder i
Danmark steget, siden Hamas-bevægelsens
angreb på Israel 7. oktober.

I dag kl. 02:07
Justitsminister: Antisemitismen vokser i Danmark
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/justitsminister-antisemitismen-vokser-i-danmark

-

DR S163 søn 05 nov 06:50:32
5.november dr.dk/nyheder 04:16

MANGE MELDES DRÆBT I GAZA

I dag kl. 04:16
Mange meldes dræbt i angreb ved Maghazi-flygtningelejren i Gaza
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/mange-meldes-draebt-i-angreb-ved-maghazi-flygtningelejren-i-gaza

-

2023-11-05 kl 06.55
6 min. siden
Israelsk militær åbner vej i fire timer til evakueringer mod
syd
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/israelsk-militaer-aabner-vej-i-fire-timer-til-evakueringer-mod-syd

-

2023-11-05 kl 07.08
51 dræbt i flygtningelejr i Gaza, oplyser palæstinensisk medie
I dag kl. 01.30
Opd. 38 min siden
https://nyheder.tv2.dk/udland/2023-11-05-51-draebt-i-flygtningelejr-i-gaza-oplyser-palaestinensisk-medie

LIVE: Krig mellem Israel og Hamas
LIVE: Israel under angreb
LIVE: Israel ramt af større missilangreb
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb

i dag kl. 13:26
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6713553
Rasmus Jungersen
Arabiske ministre opfordrer til våbenhvile

i dag kl. 13:46
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6713664
Rasmus Jungersen
Israelsk militær: Palæstinensere kan evakuere mellem klokken 12
og 15

i dag kl. 13:52
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6713691
Rasmus Jungersen
USA: Op mod en million er flygtet sydpå, siden Hamas' angreb på
Israel

i dag kl. 14:00
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6713731
Rasmus Jungersen
Tyrkiet tilbagekalder ambassadør

i dag kl. 14:54
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6714118
Karen Nielsen
Blinken bekymret over kampe ved den israelsk-libanesiske grænse

i dag kl. 16:11
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6714926
Karen Nielsen
Blinken: Israel skal gøre alt for at beskytte civile

19 min. siden (Time now CET 17.30)
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6715705
Karen Nielsen
USA: Mindst 800.000 er flygtet til det sydlige Gaza

7 min. siden (Time now CET 17.28)
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6715869
Karen Nielsen
Israel kalder tyrkisk ambassadørhjemkaldelse et skridt til
fordel for Hamas

i går kl. 18:13
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6716717
Karen Nielsen
USA afviser arabisk landes krav om våbenhvile i Gaza

i går kl. 20:07
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6718234
Ida Meesenburg
Egyptisk udenrigsminister kalder på ubetinget våbenhvile

i går kl. 20:08
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6718245
Karen Nielsen
Israelsk militærchef besøger Gaza

i går kl. 20:24
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6718395
Ida Meesenburg
Tusinder demonstrerede i Berlin

i går kl. 21:30
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6718639
Karen Nielsen
Britisk skuffelse over lukket grænseovergang fra Gaza

i går kl. 22:22
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6718815
Anna Danielsen Gille
Israelere demonstrerer foran Netanyahus hjem

i går kl. 22:27
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6718834
Jakob Høstrup
Nyhedsbureau kræver undersøgelse af skader på mediekontor

i går kl. 22:55
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6718912
Jakob Høstrup
Biden: Fremskridt mod 'humanitær pause'

i går kl. 23:23
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6718945
Jakob Høstrup
Tyrkiet trækker ambassadør hjem fra Israel

i går kl. 23:43
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6718967
Jakob Høstrup
Nordlige Gaza under hårde bombardementer

i dag kl. 00:03
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6718989
Jakob Høstrup
Hamas: Over 60 gidsler er forsvundet efter israelske angreb

i dag kl. 01:09
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6719063
Jakob Høstrup
Palæstinensisk nyhedsbureau: Mange dræbt i flygtningelejr i Gaza

i dag kl. 01:24
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6719069
Jakob Høstrup
Blinken skal mødes med Abbas søndag

i dag kl. 01:56
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6719079
Jakob Høstrup
Israelsk militær åbner vej i fire timer til evakueringer mod
syd

i dag kl. 02:27
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6719088
Jakob Høstrup
Justitsminister: Antisemitismen vokser i Danmark

i dag kl. 02:48
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6719096
Jakob Høstrup
FN-organisation: 1,5 millioner mennesker er internt fordrevne i
Gaza

i dag kl. 03:44
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6719106
Jakob Høstrup
Se billeder: Demonstranter i storbyer kræver våbenhvile i Gaza

i dag kl. 03:57
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6719112
Jakob Høstrup
Medie: Mere end 30 meldes dræbt i angreb ved flygtningelejr

i dag kl. 05:41
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6719191
Jakob Høstrup
Sammenstød på Vestbredden

7 min. siden (Time now CET 07.25)
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6719268
Veronika Skov Snedker
FN-organ melder om smitsomme sygdomme på tilflugtssteder

(Time now CET 07.25)

Seneste nyt om krigen mellem Israel og Hamas
I dag kl. 05.12 (Time now CET 07.07)
Opd. 42 min siden
https://nyheder.tv2.dk/live/udland/2023-11-04-seneste-nyt-om-krigen-mellem-israel-og-hamas

Kl. 12.15
Blinken takker Libanons premierminister for at holde sit land
ude af krig

Kl. 12.25
I alt 39 franske statsborgere er dræbt i Israel

Kl. 13.08
Tusindvis af iranere på gaden

Kl. 13.19
Erdogan støtter to-statsløsning

Kl. 13.55
FN-organisation bekræfter, at skole i Gaza er ramt af angreb

Kl. 14.16
Erdogan kapper bånd til Netanyahu

Kl. 14.43
- Mellemøsten tager fokus fra Ukraine, siger Zelenskyj

Kl. 14.58
21 personer såret i israelsk angreb ved hospital, siger
palæstinensisk organisation

Kl. 15.45
Hamas-krigere støder sammen med israelske tropper i Gaza by,
siger Hamas

Kl. 15.52
Palæstinensisk ministerie opfordrer andre stater til at gøre
som Tyrkiet

Kl. 16.06
Organisation har leveret nødhjælp til Gaza: - En dråbe i havet

47 min siden (Time now CET 17.16)
Egypten kræver øjeblikkelig våbenhvile i Gaza

34 min siden (Time now CET 17.16)
Status quo kan ikke fortsætte, er USA og arabiske stater enige
om

24 min siden (Time now CET 17.16)
Israel reagerer på Tyrkiets beslutning om at trække ambassadør
hjem

Kl. 18.29
Danskere får ikke en forlomme, siger korrespondent

Kl. 19.01
Egypten har en "reel bekymring", som ikke bliver sagt højt,
siger korrespondent

Men der er også en forklaring, de ikke siger højt, siger
korrespondenten.

Den lyder, at Egypten har en "reel bekymring" for at få
palæstinensere ind, som sympatiserer med Hamas og dermed Det
Muslimske Broderskab, som mildt sagt ikke er populært i den
egyptiske regering, siger Rasmus Tantholdt.

De frygter, at det for eksempel kan føre til terrorisme eller
angreb mod Israel, som kan skabe konflikt mellem Egypten og
Israel.

Kl. 19.11
IDF: Vi har dræbt 12 Hamas-kommandører

Kl. 19.24
Pro-palæstinensiske demonstrationer verden over

Kl. 19.25
Lotte Mejlhede om demonstration i D.C.
Lyn-analyse

Kl. 19.55
Demonstration for våbenhvile i Tel Aviv

Kl. 20.22
Evakuering af udlændinge fra Gaza suspenderes

Kl. 20.32
Jødisk kvinde stukket ned i Frankrig og swastika tegnet på
hendes hoveddør

Kl. 21.24
Hamas: Mere end 60 gidsler er savnede

Kl. 21.52
Demonstranter foran Netanyahus hus

Kl. 23.08
Arbejdet med at sikre en humanitær pause skrider frem, siger
Biden

Kl. 23.34
30.000 har demonstreret i London som støtte for Palæstina

New Link ...

Seneste nyt om krigen mellem Israel og Hamas
I dag kl. 05.21
Opd. 41 min siden
https://nyheder.tv2.dk/live/udland/2023-11-05-seneste-nyt-om-krigen-mellem-israel-og-hamas

Kl. 05.29
51 dræbt i flygtningelejr i Gaza

Kl. 05.40
Sammenstød mellem israelske styrker og palæstinensere

Kl. 05.54
Israel vil åbne for evakueringsrute igen efter beskydning

44 min siden (Time now CET 07.24)
Hamas hævder at have bombet israelske tropper på vej ind i Jenin

(Time now CET 07.24)

LIVE Seneste nyt om krigen i Ukraine
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her

i dag kl. 12:54
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=6713400
Rasmus Jungersen
300 millioner danske kroner skal hjælpe ukrainere med at holde
varmen

i går kl. 17:48
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=6716234
Karen Nielsen
Von der Leyen: Ukraine bevæger sig i den rigtige retning mod EU-medlemskab

i går kl. 20:35
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=6718450
Karen Nielsen
Ukraine: Vi har ramt et skibsværft på Krim

i går kl. 22:38
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=6718866
Jakob Høstrup
Rusland: Skib ramt i ukrainsk missilangreb

(Time now CET 06.55)

Seneste nyt om krigen i Ukraine
46 min siden (Time now CET 07.03)
Opd. 42 min siden
https://nyheder.tv2.dk/live/udland/2023-11-04-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine

Kl. 12.17
Tiden er ikke moden til våbenhvile, siger europæisk minister

Kl. 12.43
Danmark sender flere hundrede millioner kroner til Ukraine

Kl. 12.51
Russisk offensiv kan igen have ledt til tusindvis af dræbte i
hæren, viser britiske efterretninger

Kl. 14.06
Zelenskyj lover at tage kampen op mod korruption

27 min siden (Time now CET 17.09)
Zelenskyj efterlyser forstærket luftforsvar

2 min siden (Time now CET 17.09)
Zelenskyjs assistent i skarp kritik af hærchef efter "afsløring"

Kl. 19.17
Kvinde leder efter løsninger, der kan skåne ukrainske liv

Kl. 20.25
Ukraine rammer russisk skibsværft

New Link ...

Seneste nyt om krigen i Ukraine
I dag kl. 06.02
Opd. I dag kl. 06.12
https://nyheder.tv2.dk/live/udland/2023-11-05-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine

Kl. 06.12
Rusland gennemfører vellykket missiltest fra ny atomdrevet ubåd

(Time now CET 06.55)

2023-11-05 kl 06.55
6 min. siden
Israelsk militær åbner vej i fire timer til evakueringer mod syd

TV2:
2023-11-05 kl 07.08
51 dræbt i flygtningelejr i Gaza, oplyser palæstinensisk medie
I dag kl. 01.30
Opd. 38 min siden

Website https://sites.google.com/view/kall-tree File no 25772

Did I heard a bell rang?

Was:
Netanyahu: Ingen våbenhvile, så længe der er gidsler

Israel har skåret Gaza midt over, skriver ISW

Israelsk minister suspenderet efter bemærkning om atomvåben

Israel vil fremlægge beviser for påstand om, at Hamas bruger
hospitaler i Gaza

Video viser israelske styrker få adgang til Hamas' største
trumf i krigen (omfattende tunnelsystem i det nordlige Gaza).

Subject: Hamas-terror-krigen: Egypten har en "reel bekymring",
som ikke bliver sagt højt - News 2023-11-05
Date: Sun, 5 Nov 2023 07:31:44 +0100
25772 <654736d1$0$708$1472...@news.sunsite.dk>
https://groups.google.com/g/dk.politik/c/nYDtqFWswnQ/m/yek0vfI6AwAJ
DR S168 søn 05 nov 09:36:45
5.november dr.dk/nyheder 06:49

MILITÆR ÅBNER VEJ I FIRE I TIMER

I dag kl. 06:49
[...]

DR S170 søn 05 nov 09:36:45
5.november dr.dk/nyheder 08:05

RUSLAND HÆVDER AT HAVE UDFØRT TEST

I dag kl. 08:05
Rusland hævder at have udført missiltest fra atomdrevet ubåd
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/rusland-haevder-have-udfoert-missiltest-fra-atomdrevet-ubaad

-

DR S175 søn 05 nov 15:29:52
5.november dr.dk/nyheder 11:13

ISRAELS MINISTER SUSPENDERET

I dag kl. 11:13
Israelsk minister suspenderet efter bemærkning om atomvåben
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/israelsk-minister-suspenderet-efter-bemaerkning-om-atomvaaben

-

2023-11-05 kl 13.05
Rusland lider store tab ved østukrainsk by, men dét ser Putin
stort på
I dag kl. 11:41
https://www.dr.dk/nyheder/udland/rusland-lider-store-tab-ved-oestukrainsk-men-det-ser-putin-stort-paa

Russerne har sendt en særlig enhed i forreste linje i kampe nær
Avdijivka.

-

I dag kl. 13:13
Jødisk Samfund markerer, at det nu er fire uger siden, at over
200 israelere blev bortført
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/joedisk-samfund-markerer-det-nu-er-fire-uger-siden-over-200-israelere-blev-bortfoert

-

I dag kl. 13:31
Leder for oprørsgruppe kalder kidnapning af Liverpool-stjernes
far for en fejl
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/leder-oproersgruppe-kalder-kidnapning-af-liverpool-stjernes-far-en-fejl

Den colombianske oprørsgruppe ELN ...

-

DR S115 søn 05 nov 15:29:49
5.november dr.dk/nyheder 13:52

PALÆSTINENSISK LEDER: VÅBENHVILE NU

I dag kl. 13:52
Palæstinensisk leder til amerikansk udenrigsminister: Kræver
øjeblikkelig våbenhvile
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/palaestinensisk-leder-til-amerikansk-udenrigsminister-kraever-oejeblikkelig

-

2023-11-05 kl 16.16
Israelske bosættere skød Mohammads bror og far, da de hentede
de døde: 'Verden har forandret sig. De kan ikke bo her. Det er
slut'
39 min. siden
https://www.dr.dk/nyheder/udland/israelske-bosaettere-skoed-mohammads-bror-og-far-da-de-hentede-de-doede-verden-har

Bevæbnede illegale bosættere skaber frygt på Vestbredden, hvor
de har skudt flere palæstinensere de seneste uger.

LIVE: Krig mellem Israel og Hamas
LIVE: Israel under angreb
LIVE: Israel ramt af større missilangreb
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb

i dag kl. 08:38
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6719397
VERONIKA SKOV SNEDKER
Israelsk militær: 2.500 mål ramt siden start på landoperationer
i Gazastriben

39 min. siden (Time now CET 09.55)
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6719476
Veronika Skov Snedker
Demonstrationer i Tyrkiet forud for Blinken-besøg

9 min. siden (Time now CET 09.55)
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6719520
Selin Türker
Blinken lægger vejen forbi Ramallah

i dag kl. 10:10
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6719569
Selin Türker
21 palæstinensere fra samme familie dræbt henover natten

i dag kl. 10:36
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6719619
Selin Türker
Palæstinensiske Røde Halvmåne: Nyt angreb ved hospital

i dag kl. 10:52
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6719652
Selin Türker
Israelsk minister suspenderet efter bemærkning om atomvåben

i dag kl. 12:51
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6719964
Selin Türker
Nye dødstal fra Gazastriben

i dag kl. 13:08
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6720048
Veronika Skov Snedker
Palæstinensisk leder til Blinken: Kræver øjeblikkelig
våbenhvile

i dag kl. 13:20
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6720098
Selin Türker
Tyrkisk udenrigsminister har talt med sine modparter i Egypten
og Jordan

i dag kl. 13:35
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6720160
Rasmus Jungersen
Jødisk Samfund markerer, at det nu er fire uger siden, at over
200 israelere blev bortført

i dag kl. 14:04
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6720299
Selin Türker
Demonstranter i Ramallah: 'Blinken du har blod på hænderne'

i dag kl. 14:47
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6720607
Selin Türker
300 amerikanere har forladt Gaza

36 min. siden (Time now CET 16.26)
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6721454
Selin Türker
Netanyahu: Ingen våbenhvile, så længe der er gidsler

11 min. siden (Time now CET 16.26)
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6721782
Selin Türker
Tyrkiet tilbyder at behandle kræftpatienter fra Gaza

(Time now CET 16.26)

Seneste nyt om krigen mellem Israel og Hamas
Kl. 07.59
2500 Gaza-mål er blevet ramt siden begyndelse af landoperation,
siger IDF

Kl. 08.40
- Tunneller under Gaza er et stort problem for israelske
styrker, siger Tantholdt

Kl. 08.52
Video viser israelske styrker få adgang til Hamas' største
trumf i krigen

... Hamas’ omfattende tunnelsystem i det nordlige Gaza.

31 min siden (Time now CET 09.58)
20.000 samlet til pro-palæstinensisk demonstration i Melbourne

7 min siden (Time now CET 09.58)
Netanyahu udelukker minister efter kommentar om atomvåben

... har sagt, at det er "en mulighed" at bruge atomvåben i
Gaza.

Kl. 10.16
21 palæstinensere fra samme familie dræbt, siger
sundhedsministeriet i Gaza

Kl. 10.24
Flere dræbt i angreb ved hospital, siger palæstinensisk Røde
Halvmåne

Kl. 10.42
Blinken mødes med lederen af det palæstinensiske selvstyre

Kl. 10.58
Qatar er håbefuld omkring, at grænseovergang snart åbner

Kl. 11.13
For mange civile er døde i israelske angreb, siger fransk
minister

Kl. 11.43
Møde mellem Blinken og Abbas er slut

Kl. 11.58
Israel kommenterer angreb på skole

Kl. 12.15
Israel undersøger angreb på flygtningelejr

Kl. 13.08
4008 børn er dræbt i Gaza siden krigens start, siger
sundhedsmyndigheder

Kl. 13.19
USA bliver "hårdt ramt", hvis de ikke implementerer våbenhvile,
siger Iran

Kommentar:

Og gæt hvordan de iranske *trusler* bliver, når det kommer i
besiddelse af atomvåben, apropos 911 ?

Did I heard a bell rang?

Kl. 13.33
En person såret efter raket fra Libanon lander ved kibbutz,
skriver israelsk medie

Kl. 14.03
Fire personer såret efter israelsk angreb i Libanon, skriver
libanesisk medie

Kl. 14.09
Palæstinensere demonstrerer mod Blinkens besøg

Kl. 14.23
Saudi-Arabien fordømmer udtalelse om atomvåben

Kl. 14.34
Israel vil fremlægge beviser for påstand om, at Hamas bruger
hospitaler i Gaza

Kl. 14.54
Flere end 300 amerikanere har forladt Gaza

Kl. 15.03
- Israel går efter kvinder og børn, siger palæstinenser

Kl. 15.24
Ingen våbenhvile, før gidsler er frigivet, siger Netanyahu

53 min siden (Time now CET 16.29)
- Vi accepterer ikke Hamas' kyniske brug af hospitaler, siger
Israels militær

46 min siden (Time now CET 16.29)
- 7. oktober sov vi i vores senge, siger Daniel Hagari

17 min siden (Time now CET 16.29)
Israel har skåret Gaza midt over, skriver ISW

(Time now CET 16.29)

LIVE Seneste nyt om krigen i Ukraine
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her

i dag kl. 11:07
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=6719692
Rasmus Jungersen
Ukrainsk forsvarsminister beordrer 'fuld undersøgelse', efter
flere soldater har mistet livet

(Time now CET 16.25)

Seneste nyt om krigen i Ukraine
Kl. 08.19
Ukrainsk luftvåben indledte tre luftangreb det seneste døgn

Kl. 08.39
Zelenskyj forventer, at EU-forhandlinger starter inden nytår

Kl. 10.52
Russiske soldater i frontlinjen er "våde fra top til tå", viser
efterretninger

Kl. 12.10
Ukraine vil undersøge drab på brigade

Kl. 14.26
Putins kammerat udnævner 15-årig søn til "vigtig post"

36 min siden (Time now CET 16.21)
Ruslands har oprustet, siger ukrainske soldater efter rygter om
stor sending

(Time now CET 16.21)

[...]

2023-11-05 kl 09.49
Nyt hærværk mod McDonalds – flere ruder knust i Tilst
36 min siden

Website https://sites.google.com/view/kall-tree File no 25773