2016 uge 24 (news samlet) + ET-break (Du godeste. "programmet" er blevet aktiveret!)

Kall, Mogens

File 19.135 ...
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/issues/breakdown-of-constitution/19-135
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/issues/terror/terrorism/19-135

-

https://sites.google.com/site/kallpol4/home/countries/iran/13-542/cut-01
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/countries/iran/15-302
and ...
http://sites.google.com/site/kallfiles1/politics
https://sites.google.com/site/kallpol4

[ ... ]
[ ... 2016-06-13, Monday, day no 165 in the year ... ]
[ ... ]
> 1214 dage siden Asteroid and Meteor near hit Russia, 2013-02-15

Hvad vil du gøre, hvis du blev Statsminister (eller Præsident) ?

Svar 1:

Hmm .. (memory on from) ...

https://sites.google.com/site/kallpol4/home/issues/udn

Jeg ville øjeblikkelig ta' kontakt til vores allierede
i NATO og EU og forsøge at overbevise dem om
***nødvendigheden*** af at oprette De Forenede
Demokratiske Nationer (United Democratic Nations, UDN)
som en ***sund*** modvægt til FN (UN)!

Hvorfor ?

Fordi fordelene ved UDN er for mange (herunder sund
favorisering af eksilregeringer til erstatning for
et ikke-demokratisk styre), og ulemperne er for få! ... :-)

Hmm ... (memory on from) ...

Aktuel politisk news:

Forbryderen Assad fortsat på fri fod (= lovløs planet, ifølge din nabo, Mankind)

Compare with ...

https://www.biblegateway.com/passage/?search=ecc+8%3A11&version=BPH

Slås der ikke ned på forbryderen STRAKS,
er det en indirekte opfordring til at
følge hans eksempel.

(Præd. 8,11)

Man vil fx. ikke træde Retten under fode (men forstå sit ***ansvar***,
at Loven skal håndhæves også internationalt, så forbrydere ikke slipper
for straf). Og det vil ha' en præventiv effekt på længere sigt (så forbrydelserne
slet ikke begås i det samme omfang som nu fx. med angrebskrige her og der
og allevegne til skde for menneskeheden og dens overlevelse)!

Så kort og godt vil det ændre Verden til det bedre med tiden,
skønner jeg! ... :-)

Svar 2:

(Input dit svar)

-

> Et udsagn:
>
> (Spørgsmål til Cannibalistan og Psykopatistan:)
>
> Undskyld, men må vi godt få lov til at retsforfølge en krigsforbryder?
> (apropos FNs "Sikkerhedsråd")

Nu ikke længere blot et udsagn:

File 19.136 ...
"Kall, Mogens" <Jesus.lov...@gmail.com> skrev ...

"Kall, Mogens" <Jesus.lov...@gmail.com> skrev ...

> Coming up news: Iran hit by a Asteroid. Iran is no more (Jer.49,34-) ?
> [...]

Massemorderen Psykopatus-Putin fortsat på fri fod (= lovløs planet)

-

170
09:33

samt ...

Far til formodet Florida-drabsmand: Blev vred over homokys
12. jun. 2016, 20:03
http://nyheder.tv2.dk/udland/2016-06-12-far-til-formodet-florida-drabsmand-blev-vred-over-homokys

Formodet gerningsmand i Florida så to mænd kysse foran natklub, og
han blev meget vred, siger hans far.

-

Hele verden begræder voldsom terrorhandling: Her er, hvad de siger
12. jun. 2016, 22:41
http://nyheder.tv2.dk/udland/2016-06-12-hele-verden-begraeder-voldsom-terrorhandling-her-er-hvad-de-siger

-

Portræt: Formodet drabsmand var tikkende bombe
13. jun. 2016, 03:10
http://nyheder.tv2.dk/udland/2016-06-13-portraet-formodet-drabsmand-var-tikkende-bombe

Mateen er født i New York i 1986. Hans forældre kom til USA fra
Afghanistan i 1980'erne.

-

Lautrup: Derfor kommer Lauritzens skatteplan nu
13. jun. 2016, 09:18 ...

-

104 SVT Text Måndag 13 jun 2016

SVT Text

* = efter kl 06 Nyhetsrullen 188

Masskjutning i Florida
50 döda på nattklubb i Orlando....130-
* Exfrun: Han var psykiskt sjuk......132
Amerikan pekas ut som gärningsman..133

Terrorgruppen IS tar på sig dådet..134
Obama: En terrorhandling av hat....135
Dådet kan påverka USA-valet.......175-

* Utländska investerare lämnar Japan 136

USA: Man greps inför pridefestival 137

Övriga rubriker 105

-

105 SVT Text Måndag 13 jun 2016

SVT Text

* = efter kl 06 Nyhetsrullen 188

Säkerhetsomgärdad gayparad i Kiev..138

HP-vd jämför Trump med Hitler......139

Tusentals flyr Falluja i Irak......140

Hundratals flydde IS-stad i Syrien 141

IS bilbombar libyska styrkor.......142

Notiser: Bilbomb i Beirut..........148

-

175 SVT Text Söndag 12 jun 2016
Kommentar av SVT:s Erika Bjerström

Dådet kan påverka USA-valet

Donald Trump är redan ute och plockar
politiska poänger på terrorattacken i
Orlando. "Tack för alla gratulationer
att jag har rätt om radikal islamism"
skrev han i kväll på Twitter.

Att USA:s största masskjutning sker
mitt under en valrörelse kommer att få
stora konsekvenser. Demokrater kräver
skärpta vapenlagar och talar om
hatbrott mot HBTQ-rörelsen hellre än
en terrorattack.

Statsvetare SVT talat med tidigare har
sagt att en större terrorattack på
amerikansk mark skulle gynna Trump och
till och med kunna avgöra valutgången.
Fortsättning på nästa sida

-

176 SVT Text Söndag 12 jun 2016
Kommentar av SVT:s Erika Bjerström

USA:s största masskjutning ger upphov
till en rad svåra frågor. En påtagligt
tagen president Obama hade uppenbart
svårt att definiera USA:s största
masskjutning.

Ska detta kallas för ett terrorbrott,
det vill säga en ideologiskt motiverad
handling av en person som uttryckt
sina sympatier för IS? Eller är det
ett hatbrott riktat mot en minoritet,
i det här fallet homosexuella?

Svaret är att det är både och - både
ett terrorbrott av en radikaliserad
person som tycks ha riktat sitt
religiöst motiverade hat mot
HBTQ-rörelsen.

Fortsättning på nästa sida

-

177 SVT Text Söndag 12 jun 2016
Kommentar av SVT:s Erika Bjerström

Politiker på högerkanten i USA väljer
att beskriva det som en terrorattack
på amerikansk mark.

Demokrater med president Obama i
spetsen betonar att detta är ett
hatbrott och kräver skärpta
vapenlagar.

Redan pågår en uppslitande debatt om
Omar Mateen influerats av
IS-propaganda och hur det kan komma
sig att FBI inte hade honom under
fortsatt uppsikt.

Bara minuter innan gärningsmannen Omar
Mateen massavrättade nattklubbsbesök-
are så ringde han ett larmnummer och
svor trohet till terrornätverket IS.
Fortsättning på nästa sida

-

178 SVT Text Söndag 12 jun 2016
Kommentar av SVT:s Erika Bjerström

Omar Mateen förekom också för tre år
sedan i FBI:s utredningar om radikali-
serade amerikanska medborgare med
möjliga IS-kopplingar.

IS anser att homosexualitet är emot
sharialagarna och att detta skall
straffas med döden. IS postar också
regelbundet videoklipp där man ser hur
påstått homosexuella personer stenas.

Det är femtonde gången som president
Obama talat till det amerikanska
folket från Vita Huset efter att en
masskjutning ägt rum i USA. Han gjorde
klart att detta är ett hatbrott som
drabbade HBTQ-rörelsen och att det är
en attack på hela det amerikanska
samhället.
Fortsättning på nästa sida

-

179 SVT Text Söndag 12 jun 2016
Kommentar av SVT:s Erika Bjerström

En kränkning av alla människors
rättigheter oavsett politisk, religös
eller sexuell orientering.

Billy Manes, chefredaktör i Florida
för en av gayrörelsens tidningar säger
att han anser detta vara en backlash
mot HBTQ-rörelsen i USA. Rörelsens
demokratiska segrar på senare tid,
senast Högstas domstolens beslut förra
sommaren att tillåta samkönade
äktenskap, har för homofoba krafter
betraktats som ytterligare ett bevis
på västvärldens dekadens och förfall.

Pappan till Omar Mateen har uppgett
att sonen blev mycket upprörd över att
två män kysstes öppet på en gata i
Miami inför Mateens treåriga son.
Fortsättning på nästa sida

-

180 SVT Text Söndag 12 jun 2016
Kommentar av SVT:s Erika Bjerström

Hur brottet definieras avgör också
vilka politiska krav som kommer
ställas.

FOX-News som har sina sympatier på
högerkanten anklagar indirekt
president Obama för terrorhandlingen,
och anser att Obamas ovilja att koppla
samman terrorattacker med radikal
islamism är ett uttryck för ett svagt
ledarskap mot krafter inom islamistisk
extremism.

Politiker som Donald Trump som rest
krav på inreseförbud för muslimer och
att poliser ska patrullera "muslimska
bostadskvarter" kommer att upprepa
sina krav med förnyad kraft.

Fortsättning på nästa sida

-

181 SVT Text Måndag 13 jun 2016
Kommentar av SVT:s Erika Bjerström

Å andra sidan vill politiker som
Barack Obama skapa en tydlig skillnad
mellan islam, en av världens största
religioner, och de terrornätverk som
utför terroristattacker i religionens
namn.

En plågsam och uppslitande debatt
kommer att dominera sommaren 2016 här
i USA.

Erika Bjerström
korrespondent USA

-

NRK:
12. juni 2016 kl. 06:51 - 13. juni 2016 kl. 08:57, error

13. juni 2016 kl. 09:27

-

Præst i pinsekirken: Elitens politiske korrekthed ødelægger frikirker

bedste&værste
Dorte J. Thorsen
13. juni 2016 00:00
http://www.kristeligt-dagblad.dk/kirke-tro/elitens-politiske-korrekthed-oedelaegger-frikirker

Alle kristne er i samme båd , uanset hvilken kirke de tilhører,
men elitens angst for at gå til biddet over for fundamentalistiske
muslimer ødelægger det for landets frikirker, lyder det fra præst
i pinsekirken Jarle Tangstad, der var med til at bygge Københavns
Kulturcenter

Kommentar:

Når man tilbeder en hordæmon (og dermed ***VANÆRER*** Jesus) ...

Kan man da forvente, at Gud skal ha' ondt af en?

Ja! Gud har ondt af os og vil hellere end gerne hjælpe (med undere
og tegn und so weiter), men FØRST må vi ***OMVENDE*** os fra synd!

Så Gud bruger - med andre ord - nok den ydre modstand til at ryste
os kristne, så vi indser og erkender, HVOR AFHÆNGIGE AF HAM, VI ER!

LAD GUD DERFOR FÅ SIN VILJE
(Du mangter Hans mandat til at gifte fraskilte!)

Længere er historien nok ikke!

-

19137

Kall, Mogens

"Kall, Mogens" <Jesus.lov...@gmail.com> skrev ...

News:dk.politik
News:no.kultur.folklore.ufo
[ ... ]
> [...]
> Mogens Kall, The servant of Michael.
> --
> Coming up news: Iran hit by a Asteroid. Iran is no more (Jer.49,34-) ?

Nato vil sende 4.000 soldater til Baltikum og Polen

-

DR S119 man 13 jun 17:54:23
13.juni dr.dk/nyheder 13:48

NATO: BATALJON TIL BALTIKUM & POLEN
Nato-landene vil senere i dag beslutte
at forstærke den militære
tilstedeværelse tæt på Rusland.

Der skal ifølge planen sendes 4.000
soldater til de tre baltiske lande og
Polen. Der er tale om en bataljon i
hvert land, oplyser generalsekretær,
Jens Stoltenberg.

- Vi vil beslutte på rotationsbasis at
udstationere fire robuste multinatio-
nale bataljoner i de baltiske lande og
Polen, siger Jens Stoltenberg forud for
forsvarsministermødet.

- Det vil sende et klart signal om, at
Nato er klar til at forsvare alle
allierede, siger han.

Nato vil sende 4.000 soldater til Baltikum og Polen
kl. 13:48
http://www.dr.dk/nyheder/udland/nato-vil-sende-4000-soldater-til-baltikum-og-polen

-

Elon Musk: Vi etablerer fragtrute til Mars i 2018
kl. 15:08
http://www.dr.dk/nyheder/viden/naturvidenskab/elon-musk-vi-etablerer-fragtrute-til-mars-i-2018

-

141
07:57

samt ...

Forsvarsminister om udstationering: - I NATO har vi retten til at forsvare os selv
13. jun. 2016, 18:09
http://nyheder.tv2.dk/politik/2016-06-13-forsvarsminister-om-udstationering-i-nato-har-vi-retten-til-at-forsvare-os-selv

-

Udvist af Qatar for usømmelig adfærd - siger selv hun blev voldtaget
13. jun. 2016, 20:55
http://nyheder.tv2.dk/udland/2016-06-13-udvist-af-qatar-for-usommelig-adfaerd-siger-selv-hun-blev-voldtaget

-

Kommune skifter Dannebrog ud med eventflag
14. jun. 2016, 08:02 ...

-

104 SVT Text Tisdag 14 jun 2016

SVT Text

* = efter kl 06 Nyhetsrullen 188

Masskjutning i Florida
* President Obama till Orlando.......130
Terrordådet slagträ i valkampanjen 131
* Återkommande gäst på gayklubben....132

Bilden av gärningsmannen klarnar...133
Världsledare fördömer dådet........134
Dådet kan påverka USA-valet.......175-

Fakta: Attacken i Orlando.........182-

* IS tar på sig blodigt gisslandrama 135

Övriga rubriker 105

-

105 SVT Text Tisdag 14 jun 2016

SVT Text

* = efter kl 06 Nyhetsrullen 188

* Israel valt att leda FN-kommitté...136

* Filippinerna bekräftar mord........137
Kidnappad kanadensare uppges dödad 138

-

136 SVT Text Tisdag 14 jun 2016
UTRIKES PUBLICERAD 14 JUNI

Israel valt att leda FN-kommitté

Israel har valts till att leda en
FN-kommitté för första gången i
organisationens 71-åriga historia.
Beslutet väckte starka protester från
Arabländer och palestinier.

Israels FN-ambassadör Danny Danon
kommer att leda kommittén som arbetar
med juridiska frågor efter att ha fått
röster från 109 av de 193
medlemsstaterna.

Palestiniernas FN-sändebud Riyad
Mansour kritiserade kandidaturen då
han anser Danon vara ovärdig
uppgiften.

-

NRK:
13. juni 2016 kl. 09:27 - 14. juni 2016 kl. 06:26, error

14. juni 2016 kl. 08:02

-

Hamas-lederes Twitterprofiler burde lukkes
13. juni 2016
http://www.ordetogisrael.dk/nyheder.php?action=laesnyhed&id=4036

Da to terrorister i onsdags dræbe fire personer og sårede 16 på en
restaurant i Tel Aviv, gik der ik... Læs mere

-

Orlando gunman was gay, ex-wife and former classmate say

By Stuart Winer and Agencies June 14, 2016, 8:08 am
http://www.timesofisrael.com/orlando-gunman-was-gay-ex-wife-and-former-classmate-say/

-

Clinton: Saudi, Kuwait must stop citizens from funding extremists

After Orlando shooting, Democratic presidential candidate calls on
Americans to unite to defeat domestic terrorism

By AFP June 14, 2016, 2:40 am
http://www.timesofisrael.com/clinton-saudi-kuwait-must-stop-citizens-from-funding-extremists/

-

Support for UNESCO Temple Mount resolution was 'error,' Brazil says

Under new leadership, country which voted for declaration denying
Jewish link to holy site now admits text was 'partial and unbalanced'

By Raphael Ahren June 13, 2016, 12:21 pm
http://www.timesofisrael.com/support-for-unesco-temple-mount-resolution-was-error-brazil-says/

-

19138

Kall, Mogens

"Kall, Mogens" <Jesus.lov...@gmail.com> skrev ...

News:dk.politik
News:no.kultur.folklore.ufo
[ ... ]
> [...]
> Mogens Kall, The servant of Michael.
> --
> Coming up news: Iran hit by a Asteroid. Iran is no more (Jer.49,34-) ?

Demokratisk parti hacket af russere

-

DR S116 tir 14 jun 22:32:10
14.juni dr.dk/nyheder 21:55

DEMOKRATISK PARTI HACKET AF RUSSERE
Hackere, der arbejder for den russiske
regering, er trængt ind i
landsledelsens database i USA's
Demokratiske Parti.
På den måde har de fået fingre i
partiets research om den republikanske
præsidentkandidat Donald Trump.
Det oplyser medlemmer af Det
Demokratiske Partis Nationalkomite og
sikkerhedseksperter, der har behandlet
cyberangrebet, til avisen Washington
Post.
Oplysningerne benægtes indædt af den
russiske regering.
De folk, som det er lykkedes at trænge
ind i databasen, har gjort deres
arbejde så grundigt, at de har været i
stand til at læse alle e-mails og
chatbeskeder, siger de.

Medie: Russiske hackere stjæler oplysninger om Trump og Clinton
kl. 21:55
http://www.dr.dk/nyheder/udland/medie-russiske-hackere-stjaeler-oplysninger-om-trump-og-clinton

Kommentar:

Hmm ... (memory on from) ...

Re: 2016 uge 24 (news samlet) + ET-break (Du godeste. "programmet" er blevet aktiveret!)
19136 news:njlk4c$vbp$1...@news.eternal-september.org
https://groups.google.com/d/msg/dk.politik/nQ1eg21l3aE/Y3168autAQAJ
https://groups.google.com/d/msg/no.kultur.folklore.ufo/WRVUGVOdjz0/OAG7yZlGPwAJ

Counter now around 1215

Searchstring: ***Smoke***

-

118
22:36

samt ...

Joachim B. Olsen om lokkende reklamer til ludomaner: Det kan man ikke blive fri for
14. jun. 2016, 19:34 ...

-

NRK:
14. juni 2016 kl. 08:02

-

19139

Kall, Mogens

"Kall, Mogens" <Jesus.lov...@gmail.com> skrev ...

News:dk.politik
News:no.kultur.folklore.ufo
[ ... ]
> [...]
> Mogens Kall, The servant of Michael.
> --
> Coming up news: Iran hit by a Asteroid. Iran is no more (Jer.49,34-) ?

Både fransk og arabisk fredsinitiativ vakler

-

131
08:02

samt ...

Byrådsmedlem anmelder kommune for at krænke privatlivet
15. jun. 2016, 07:54 ...

-

104 SVT Text Onsdag 15 jun 2016

SVT Text

* = efter kl 06 Nyhetsrullen 188

* Mateens fru kan ha vetat om planer 130
Dådet kan påverka USA-valet.......175-
Fakta: Attacken i Orlando.........182-

* Jättebrand orsakades av människor..131
* Etanol inget hot mot mattillgång...132

Sände gisslandrama på Facebook....133-
Poliser skadade i fransk protest...135

Israel ska leda FN-kommitté........136
Britterna får stöd av EU-dom.......137

-

NRK:
14. juni 2016 kl. 08:02 - 15. juni 2016 kl. 03:51

15. juni 2016 kl. 06:23

-

Både fransk og arabisk fredsinitiativ vakler
14. juni 2016
http://www.ordetogisrael.dk/nyheder.php?action=laesnyhed&id=4037

Er der håb om, at enten det franske eller det arabiske
fredsinitiativ fører til deciderede fredsforh... Læs mere

-

19140

Kall, Mogens

"Kall, Mogens" <Jesus.lov...@gmail.com> skrev ...

News:dk.politik
News:no.kultur.folklore.ufo
[ ... ]
> [...]
> Mogens Kall, The servant of Michael.
> --
> Coming up news: Iran hit by a Asteroid. Iran is no more (Jer.49,34-) ?

Obama trodsede Kinas protester og mødte Dalai Lama

-

Nye fredsforhandlinger i Ukraine efter rekordhøje dødstal
kl. 12:11
http://www.dr.dk/nyheder/udland/nye-fredsforhandlinger-i-ukraine-efter-rekordhoeje-doedstal

-

Marsboere søges: NASA-plakater lokker med arbejde på Mars
kl. 19:32
http://www.dr.dk/nyheder/viden/naturvidenskab/marsboere-soeges-nasa-plakater-lokker-med-arbejde-paa-mars

-

DR S174 tor 16 jun 06:06:31
15.juni dr.dk/nyheder 20:54

OBAMA TRODSEDE KINA OG MØDTE LAMA
Det kinesiske styre havde på forhånd
advaret om, at det kunne skade de
diplomatiske forbindelser mellem USA og
Kina.
Men de advarsler trodsede Barack Obama,
da han onsdag tog imod Dalai Lama, i
Det Hvide Hus i Washington.
Præsidentens stab havde dog meddelt, at
mødet ville finde sted i det såkaldte
Map Room og ikke i Det Ovale Værelse,
hvor præsidenten normalt tager imod
andre landes politiske ledere. Pressen
var heller ikke inviteret til at dække
mødet mellem de to.
Forud for mødet havde Kinas
udenrigsministerium udtrykt sin
"bestemte modstand" mod, at Obama
skulle mødes med den tibetanske
eksilleder.

Obama trodsede Kinas protester og mødte Dalai Lama
15. Jun. 2016 kl. 20:54
http://www.dr.dk/nyheder/udland/obama-trodsede-kinas-protester-og-moedte-dalai-lama

-

DR S176 tor 16 jun 06:06:32
16.juni dr.dk/nyheder 00:53

TO DØGNS VÅBENHVILE I ALEPPO
Ved midnat natten til torsdag lokal
tid, træder en våbenhvile i kraft i
Aleppo, oplyser Ruslands
indenrigsministerium.

Våbenhvilen skal vare i 48 timer,
skriver skriver AFP og Tass.

- På Ruslands initiativ bliver et
"stilhedsregime" indført i Aleppo i 48
timer fra klokken 00.01 16. juni.

Målet er at nedbringe omfanget af
våbnet vold og at stabilisere
situationen, skriver ministeriet.

/ritzau/

Våbenhvile i Aleppo
kl. 00:53
http://www.dr.dk/nyheder/indland/vaabenhvile-i-aleppo

-

DR S115 tor 16 jun 06:06:28
16.juni dr.dk/nyheder 06:03

VENEZUELANERE PLYNDRER VIDERE
Manglen på mad i Venezuela er nu så
udtalt, at politiet tirsdag anholdt
mindst 400 personer i forbindelse med
butiksplyndringer.

I sidste uge blev tre personer skudt og
dræbt i separate hændelser. Onsdag døde
en 17-årig dreng død på et hospital,
efter at han tirsdag blev skudt i
forbindelse med en demonstration i byen
Lagunilla. Det skriver nyhedsbureauerne
AFP og Reuters.

Den dræbte, som ifølge lokale medier
ikke deltog i protesterne, blev ramt af
en kugle i hovedet under sammenstød
mellem demonstranter og politi og
soldater. 11 personer blev anholdt,
oplyser politiet.

Mangel på mad: Venezuelanere fortsætter plyndringer
kl. 06:03
http://www.dr.dk/nyheder/udland/mangel-paa-mad-venezuelanere-fortsaetter-plyndringer

-

118
06:42

samt ...

Rapport peger på omfattende oprustning: Nordkorea har måske 21 atomvåben
15. jun. 2016, 11:30
http://nyheder.tv2.dk/udland/2016-06-15-rapport-peger-pa-omfattende-oprustning-nordkorea-har-maske-21-atomvaben

Instituttet for Videnskab og International Sikkerhed i Washington
siger i en ny rapport, at Nordkorea formentligt havde 10-16
atomvåben i slutningen af 2014. Antallet er baseret på analyser af
nordkoreanernes produktion af uran til våben samt plutonium fra
brugt atombrændsel.

-

Obama trodsede Kinas protester og mødte Dalai Lama
15. jun. 2016, 20:00
http://nyheder.tv2.dk/udland/2016-06-15-obama-trodsede-kinas-protester-og-modte-dalai-lama

-

Digital Dagsorden: Google sorterer ordet "nazist" fra
15. jun. 2016, 20:43
http://nyheder.tv2.dk/tech/2016-06-15-digital-dagsorden-google-sorterer-ordet-nazist-fra

-

Muslim skjuler sin homoseksualitet: Nogle gange frygter jeg for mit liv
15. jun. 2016, 21:06
http://nyheder.tv2.dk/samfund/2016-06-15-muslim-skjuler-sin-homoseksualitet-nogle-gange-frygter-jeg-for-mit-liv

Kommentar:

Det er altså noget vrøvl at tale om en såkaldt kristen eller
muslim homoseksuel, fordi homoseksualitet er ***frafald*** fra
troen (idet den afvigende adværd af religionen defineres som
pervers)! Man er dermed IKKE længere muslim (eller kristen).

Der er her IKKE noget at forhandle om!

Så længere er den historie altså ikke!

Men når det er sagt, da skal alle borgere (uanset herkomst,
politisk eller religiøs overbevisning og kønslig orientering) i
det ***verdslige*** samfund har ens rettigheder og pligter.

Og det må muslimer også lære!

Man kan godt tillade sig kirketugt i privat regi (altså fx. at
udelukke en praktiserende homoseksuel eller en, der bedriver
utugt fra Kirken), men man kan IKKE tillade sig det i det offentlige
rum! Her har vi alle de samme rettigheder.

Der er her heller IKKE noget at forhandle om!

Så når du myrder en af os, uanset hvem vi er, da er det selve
demokratiet, du angriber!

Og den, der angriber demokratiet, støtter udemokratiske kræfter,
uanset om de så er anarkistiske eller diktatoriske.

Og dét er MEGET ukristeligt (og uislamisk)! Man må IKKE skide på
folk og deres rettighedre på denne måde, dit ***diktatoriske***
svin!

Så længere er den historie altså bare ikke!

-

To ud af tre vælgere bakker op om Danmarks tætte forhold til USA
15. jun. 2016, 22:00
http://nyheder.tv2.dk/politik/2016-06-15-to-ud-af-tre-vaelgere-bakker-op-om-danmarks-taette-forhold-til-usa

Kommentar:

UDN ... :-)

-

Trump og våbenlobby åbner dør på klem for strammere lov
16. jun. 2016, 05:30 Opd. 16. jun. 2016, 06:37
http://nyheder.tv2.dk/udland/2016-06-16-trump-og-vabenlobby-abner-dor-pa-klem-for-strammere-lov

Kommentar:

Det var sg_ da også på høje tid!

Hvorfor skal der først altid ligge lig på bordet (førend fornuftens
stemme høres)?

-

104 SVT Text Torsdag 16 jun 2016

SVT Text

* = efter kl 06 Nyhetsrullen 188

* Ukraina får nya pengar från USA....130

* Ny migranttragedi i Nigers öken....131

Anställd vid Mossack Fonseca greps 132

Vraket efter Egyptair-plan hittat..133

Tvååring död efter alligatorattack 134

Bro rasade i Tyskland - två döda...135

Fed lämnar styrräntan oförändrad...136

Övriga rubriker 105

-

105 SVT Text Torsdag 16 jun 2016

SVT Text

* = efter kl 06 Nyhetsrullen 188

Obama mötte Dalai lama diskret.....137

Trump öppnar för nya vapenlagar....138

Trögt omfördela flyktingar inom EU 139

Belgien terrorvarnar fransk polis..140

-

130 SVT Text Torsdag 16 jun 2016
UTRIKES PUBLICERAD 16 JUNI

Ukraina får nya pengar från USA

USA kommer att ge Ukraina 220
miljoner dollar, motsvarande 1,8
miljarder kronor, i nytt stöd i år.
Det uppger Vita huset.

USA:s vicepresident Joe Biden
berättade om det nya stödet i ett
telefonsamtal med Ukrainas
premiärminister Volodymyr Hrojsman.

Biden uttryckte enligt Vita huset
stöd för Hrojsmans reformförsök och
gav honon även beröm för de steg som
tagits sedan han tog över
premiärministerposten för cirka två
månader sedan.

-

NRK:
15. juni 2016 kl. 06:23 - 16. juni 2016 kl. 01:46, error

16. juni 2016 kl. 06:19

-

Religionen giver terroren den sidste fernis

Af Ulla Poulsen
15. juni 2016 00:00
http://www.kristeligt-dagblad.dk/udland/religionen-giver-terroren-den-sidste-fernis

Vejen fra had til terror er kompleks, og religion er ofte det
sidste trin, der legitimerer vold, mener terroreksperter

Kommentar:

Det hele udspringer nok af et overlevelsesinstinkt, at den, der
***kontrollerer*** (andre), har større overlevelseschancer mht.
forplantning osv. end den, der IKKE opfører sig så diktatorisk
(og dermed ***ukærligt***) overfor andre.

Men det hører ingen steder hjemme i et demokrati!

-

19141

Kall, Mogens

"Kall, Mogens" <Jesus.lov...@gmail.com> skrev ...

News:dk.politik
News:no.kultur.folklore.ufo
[ ... ]
> [...]
> Mogens Kall, The servant of Michael.
> --
> Coming up news: Iran hit by a Asteroid. Iran is no more (Jer.49,34-) ?

Gak-gak: Efter to års kulde, EU rækker hånden frem mod Rusland

-

Efter to års kulde: EU rækker hånden frem mod Rusland
kl. 11:02
http://www.dr.dk/nyheder/udland/efter-aars-kulde-eu-raekker-haanden-frem-mod-rusland

Kommentar:

Tåber! Nu tror psykopaten i Moskva, at der er frit
valg på alle hylder! ... :-(

Konsekvensen bliver uværgerligt, at dette udvikler sig
til global atomkrig.

-

Tyngdebølger afslører kollision af sorte huller for anden gang
kl. 14:02
http://www.dr.dk/nyheder/viden/naturvidenskab/tyngdeboelger-afsloerer-kollision-af-sorte-huller-anden-gang

-

165
07:47

samt ...

Danske sygehuse i problemer: Ved at løbe tør for populært bedøvelsesmiddel
17. jun. 2016, 07:29 ...

-

104 SVT Text Fredag 17 jun 2016

SVT Text

* = efter kl 06 Nyhetsrullen 188

Brittisk politiker avled efter dåd 130
Kampanjer om brexit avbryts........131
Kan påverka folkomröstningen......175-

Majoritet stöder brexit............132

Obama vädjar om skärpta vapenlagar 133
USA: Skärpta vapenlagar övervägs...134

* Brasiliansk minister tvingas gå....136

Kroatiens regering föll............137

Övriga rubriker 105

-

105 SVT Text Fredag 17 jun 2016

SVT Text

* = efter kl 06 Nyhetsrullen 188

HRW: 400 har dödats i Etiopien.....138

Egyptairplanet: Svart låda bärgad..139

* Notiser: Mord i Köpenhamn..........148

-

NRK:
16. juni 2016 kl. 06:19 - 17. juni 2016 kl. 06:38, error

17. juni 2016 kl. 08:01

-

In internal cable, 50 US officials urge strikes on Assad forces

Dozens of State Department employees endorse document
calling for military pressure on regime to end Syria
civil war

By Bradley Klapper June 17, 2016, 6:08 am
http://www.timesofisrael.com/in-internal-cable-50-us-officials-urge-strikes-on-assad-forces/

-

19142

Kall, Mogens

"Kall, Mogens" <Jesus.lov...@gmail.com> skrev ...

News:dk.politik
News:no.kultur.folklore.ufo
[ ... ]
> [...]
> Mogens Kall, The servant of Michael.
> --
> Coming up news: Iran hit by a Asteroid. Iran is no more (Jer.49,34-) ?

EU forlænger sanktioner mod Psykopatistan (Rusland)

-

Dagens ord:

Det er jo "lidt" usselt, hvis man kun kan holde liv i sin religion
ved at myrde og stjæle (identitet) fra andre (apropos kristen og
muslimsk erstatningsteologi)!

-

Amerikanske diplomater kritiserer Obamas strategi i Syrien
kl. 10:06
http://www.dr.dk/nyheder/udland/amerikanske-diplomater-kritiserer-obamas-strategi-i-syrien

51 amerikanske diplomater fra det amerikanske udenrigsministerium
har i et internt brev krævet en hårdere tilgang til den syriske
præsident Bashar al-Assad.

-

Fem års fængsel til 94-årig eks-vagt fra Auschwitz
kl. 14:21
http://www.dr.dk/nyheder/udland/fem-aars-faengsel-til-94-aarig-eks-vagt-fra-auschwitz

-

DR S122 fre 17 jun 21:57:09
17.juni dr.dk/nyheder 15:14

EU FORLÆNGER SANKTIONER MOD RUSLAND
EU har fredag vedtaget at forlænge
sanktionerne mod Rusland endnu et år
for at protestere mod landets
annektering af halvøen Krim for to år
siden, oplyser Det Europæiske Råd i en
pressemeddelelse.

- Rådet har forlænget sanktionerne ind
til 23. juni 2017 som en reaktion på
Ruslands ulovlige annektering af Krim
og Sevastpol, hedder det i
pressemeddelelsen.

Sanktionerne rammer investeringer,
turismen og dele af Ruslands eksport og
import.
Det betyder blandt andet, at europæiske
eller EU-baserede selskaber ikke kan
handle med firmaer på Krim.

EU forlænger sanktioner mod Rusland
kl. 15:14
http://www.dr.dk/nyheder/udland/eu-forlaenger-sanktioner-mod-rusland-0

-

VIDEO Historisk krise i Venezuela: Mennesker står i lange køer for mad
kl. 16:15
http://www.dr.dk/nyheder/udland/video-historisk-krise-i-venezuela-mennesker-staar-i-lange-koeer-mad

-

Dansk imam: Der er plads til homoseksuelle i islam
kl. 20:01
http://www.dr.dk/nyheder/indland/dansk-imam-der-er-plads-til-homoseksuelle-i-islam

-

DR S134 lør 18 jun 08:57:13
18.juni dr.dk/nyheder 07:03

GRØNLAND AFVISER GLOBAL AFTALE
Alarmerende var ordet, den amerikanske
udenrigsminister, John Kerry, brugte om
de globale klimaforandringer, som han
fredag stod og betragtede på en sejltur
op ad Isfjorden ved Ilulissat i
Grønland.

Men som et af meget få lande i verden
har netop Grønland ikke underskrevet
den globale klimaaftale, der blev
forhandlet på plads i Paris sidste år.

Beslutningen skyldes - ifølge den
grønlandske regering - at man ved at
underskrive aftalen vil binde sig til
betingelser, så man ikke kan udvinde
råstoffer.

Grønland afviser global klimaaftale
kl. 07:03
http://www.dr.dk/nyheder/udland/groenland-afviser-global-klimaaftale

-

DR S138 lør 18 jun 08:57:13
18.juni dr.dk/nyheder 07:57

PET-PROGRAM HAR SUCCES I ØSTAFRIKA
Kenya har i en årrække været hærget af
terrorgruppen al-Shabaab og samarbejder
i den forbindelse med PET.

PET eksporterer sin viden om
antiradikalisering og skræddersyr
særlige exit-programmer til unge
kenyanere, der flirter med militant
islamisme.

- Det er ofte mænd, der har været del
af al-Shabaab i Somalia og er kommet
tilbage. Og bekymringen er jo, at hvis
ikke myndighederne får fat i dem, så
kan de blive presset til at deltage i
komplekse terrorangreb eller smide
nogle håndgranater, siger chefen for
forebyggelsescentret i PET, Henrik
Bjelke Hansen.

PET-program har stor succes i Østafrika
kl. 07:57
http://www.dr.dk/nyheder/indland/pet-program-har-stor-succes-i-oestafrika

-

Boghandler fra Hongkong: Jeg blev bortført af Kina
kl. 08:44
http://www.dr.dk/nyheder/udland/boghandler-fra-hongkong-jeg-blev-bortfoert-af-kina

-

143
09:39

samt ...

Medvirkede til mord på 170.000: Nu er dommen faldet over 94-årig nazivagt
17. jun. 2016, 11:11 Opd. 17. jun. 2016, 15:54
http://nyheder.tv2.dk/udland/2016-06-17-medvirkede-til-mord-paa-170000-nu-er-dommen-faldet-over-94-aarig-nazivagt

-

Fem kræves fængslet efter rydning af Pusher Street
18. jun. 2016, 09:49 ...

-

104 SVT Text Lördag 18 jun 2016

SVT Text

* = efter kl 06 Nyhetsrullen 188

* Ny terrormisstänkt för Brysseldåd..130

* Polis ihjälskjuten i Finland.......131

* Republikaner försöker stoppa Trump 132
* Trump: Helt och hållet olagligt....133

* Halshuggna skogsarbetare hittade...134

* Misstänkt åtalas för mordet på Cox 135
Högerextremism möjligt motiv.......136
Cameron och Corbyn vid mordplatsen 137

"Mordet kan gynna lämna-EU-sidan"..138

Övriga rubriker 105

-

105 SVT Text Lördag 18 jun 2016

SVT Text

* = efter kl 06 Nyhetsrullen 188

Fängelse för Auschwitz-inblandning 139

CIA:s förhörsmetoder avslöjade.....140

Ny dödlig attack av Boko Haram.....141

Prideparader i Istanbul stoppas....142

-

NRK:
17. juni 2016 kl. 08:01 - 18. juni 2016 kl. 08:16, error

18. juni 2016 kl. 09:24

-

Marxist blev kristen - og bibeloversætter
17. juni, 24, 2016 Bodil Lanting
http://udfordringen.dk/2016/06/marxist-kristen-bibeloversaetter/

-

Teenage-terrorist ville i paradis
17. juni, 24, 2016 Udfordringen
http://udfordringen.dk/2016/06/teenage-terrorist-paradis/

-

Gaza-araber arresteret i tunnel
17. juni, 24, 2016 Udfordringen
http://udfordringen.dk/2016/06/gaza-araber-arresteret-tunnel/

-

Arabere foretrækker Clinton
17. juni, 24, 2016 Udfordringen
http://udfordringen.dk/2016/06/arabere-foretraekker-clinton/

-

Tidl. homoseksuel: 'Vis kærlighed til ofrene i Orlando'
17. juni, 24, 2016 Bodil Lanting
http://udfordringen.dk/2016/06/tidl-homoseksuel-vis-kaerlighed-ofrene-orlando/

- Homofile er ikke større syndere end alle andre, siger prædikant
og forfatter Matt Moore. Den rigtige reaktion overfor homofile er
at vise dem kristen kærlighed

-

Kristen sangerinde dræbt af skud
17. juni, 24, 2016 Niels Christian Melgaard
http://udfordringen.dk/2016/06/kristen-sangerinde-draebt-skud/

-

19143

Kall, Mogens

"Kall, Mogens" <Jesus.lov...@gmail.com> skrev ...

News:dk.politik
News:no.kultur.folklore.ufo
[ ... ]
> [...]
> Mogens Kall, The servant of Michael.
> --
> Coming up news: Iran hit by a Asteroid. Iran is no more (Jer.49,34-) ?

Tyskland: Nato bør ikke rasle med sablerne over for Rusland, men ER det nu også tilfældet!

-

DR S144 lør 18 jun 12:57:21
18.juni dr.dk/nyheder 11:37

TYSKLAND:NATO BØR IKKE KRIGSOPILDNE
Tysklands udenrigsminister, Frank-
Walter Steinmeier, anklager Nato for
"krigsophidselse" med den igangværende
militærøvelse i Polen og Baltikum, hvor
over 30.000 soldater deltager.

I et interview med avisen Bild, siger
han, at Vesten griber konflikten med
Rusland forkert an.

- Det, som vi lige nu ikke skal gøre,
er gennem sabelraslen og
krigsophidselse at opflamme situationen
yderligere. Den som tror, at vi med
symbolske kampvognsparader på
alliancens østgrænse kan skaffe mere
sikkerhed, tager fejl, siger
Steinmeier.

Tyskland: Nato bør ikke rasle med sablerne over for Rusland
kl. 11:37
http://www.dr.dk/nyheder/udland/tyskland-nato-boer-ikke-rasle-med-sablerne-over-rusland

Kommentar:

NATO opildner ikke. Det er ***Psykopatistan*** (altså Putins
version af Rusland), der er noget galt med!

Vi har IKKE angrebet Georgien (i aug 2008)!

Vi har heller ej angrebet Ukraine!

Vi har heller ej stjålet Krim

Og vi har heller ej støttet ikke-folkevalgte psykopater (fx. i Syrien)!

Og vi har heller ej angrebet og dermed bekriget de demokratiske kræfter i Syrien!

Og vi har ret til at tjekke vores hoveddør, så vi er sikre på,
at den er låst og dermed FORHINDRER tyve i at bryde ind!
(Spørg bare Georgien og Ukraine desangående!!!)

Blødsødenhed ***misforstår*** psykopater, skulle jeg hilse og sige
fra min chef (havde jeg nær sagt)!

-

144
09:39

samt ...

[...]

19144

Kall, Mogens

"Kall, Mogens" <Jesus.lov...@gmail.com> skrev ...

News:dk.politik
News:no.kultur.folklore.ufo
[ ... ]
> [...]
> Mogens Kall, The servant of Michael.
> --
> Coming up news: Iran hit by a Asteroid. Iran is no more (Jer.49,34-) ?

Russiske kampfly bomber oprørere under amerikansk beskyttelse i Syrien
Egypten: Mursi får livstidsdom

-

VIDEO Russiske kampfly bomber oprørere under amerikansk beskyttelse
kl. 11:38
http://www.dr.dk/nyheder/udland/video-russiske-kampfly-bomber-oproerere-under-amerikansk-beskyttelse

Kommentar:

Hmm ... (memory on from) ...

Sovjetunionens ***besættelse*** af Afghanistan ... stinger
missile ...
https://en.wikipedia.org/wiki/FIM-92_Stinger

Skyd dem ned!

Reason:

De støtter en ikke-folkevalgt psykopat og er dermed i sig selv
***udemokratiske***!

Vi kan jo IKKE gøre for, at psykopatus-Putin er en massemorder!

Og folk har altså ret til at forsvare sig selv i deres ***eget***
land!

-

DR S148 lør 18 jun 19:57:19
18.juni dr.dk/nyheder 13:46

EGYPTEN: MURSI FÅR LIVSTIDSDOM
Egyptens afsatte præsident, Muhammed
Mursi, idømmes fængsel på livstid for
at lække hemmelige statsdokumenter til
Qatar, oplyser det statslige tv ifølge
dpa.

En egyptisk domstol dømte i sidste
måned seks personer til døden,
heriblandt to journalister fra al-
Jazeera, for læk af statshemmeligheder
til Qatar.

I juni sidste år idømte en lavere
domstol Mursi til døden efter at have
kendt ham skyldig i at medvirke til en
masseflugt fra et fængsel under den
folkelige opstand mod præsident Hosni
Mubarak og hans regime i 2011. Det er
en dom, som er appelleret.

Eks-præsident Mursi dømt igen: Får livstidsdom
kl. 13:46
http://www.dr.dk/nyheder/udland/eks-praesident-mursi-doemt-igen-faar-livstidsdom

-

DR S161 søn 19 jun 07:57:05
18.juni dr.dk/nyheder 21:27

STYRKER INDTAGER VIGTIG SYRISK BY
Amerikanskstøttede styrker i Syrien
rykker lørdag frem og står kun et par
kilometer fra centeret af den
strategisk vigtige by Manbij, som
kontrolleres af Islamisk Stat.

Den arabisk-kurdiske styrke, som
støttes af USA, har under en offensiv
afskåret alle veje ind og ud af den
syriske by. Det er første gang, at det
er lykkedes styrken at kæmpe sig hele
vejen frem de vestlige indfaldsveje,
siger kilder i de amerikanskstøttede
styrker.

USA-støttede styrker på vej til at indtage vigtig syrisk by
18. Jun. 2016 kl. 21:27
http://www.dr.dk/nyheder/udland/usa-stoettede-styrker-paa-vej-til-indtage-vigtig-syrisk

-

166
07:23

samt ...

Togtrafikken til Kastrup er halveret efter id-kontrol
19. jun. 2016, 06:44 ...

-

104 SVT Text Söndag 19 jun 2016

SVT Text

* = efter kl 06 Nyhetsrullen 188

* 1.200 brandmän mot USA-skogsbrand..130

* Nytt möte om fruktlöst flygsökande 131

* Två män häktas för terrorbrott.....132

Tre anhållna efter terrorräd......133-
"Belgien svart hål för terrorism"..135

Polen: Protester mot abortförslag..136

Migranter kvävdes ihjäl i lastbil..137

FN-chefen berömmer Grekland........138

Övriga rubriker 105

-

105 SVT Text Söndag 19 jun 2016

SVT Text

* = efter kl 06 Nyhetsrullen 188

Livstids fängelse för Mursi - igen 139

"Storbritannien blir som Guernsey" 140

Misstänkt Jo Cox-mördare i rätten..141
"Borde undersökas av en psykiater" 142

* Notiser: Danska dog i Kanada.......148

-

NRK:
18. juni 2016 kl. 09:24 - 19. juni 2016 kl. 04:33, error

19. juni 2016 kl. 07:38

-

In Israeli desert, world's highest solar tower looks to future

Ashalim Tower will stand twice as tall as overseas competitors and
will receive reflected light from a field of 55,000 mirrors
straddling a million square meters

By DAPHNE ROUSSEAU June 19, 2016, 6:54 am
http://www.timesofisrael.com/in-israeli-desert-worlds-highest-solar-tower-looks-to-future/

-

19145