EU-lande når til enighed med Ungarn om støtte til Ukraine - News 2022-12-13

EU-lande når til enighed med Ungarn om støtte til Ukraine

Subject: Wagner-gruppens hovedkvarter hævdes angrebet - flere døde -
News 2022-12-12
Date: Mon, 12 Dec 2022 08:29:39 +0100
24800 <tn6l93$26a5h$1...@news.eternal-september.org>
https://groups.google.com/g/dk.politik/c/qiXtyc9_aYU/m/x3u0LjXwAQAJ

https://sites.google.com/view/kall-last-warning/files/24-xxx/24-5xx/24-557
> https://sites.google.com/view/kall-russia/files/24-xxx/24-5xx/24-557
> https://groups.google.com/g/dk.politik/c/QV6SbZnjF2k/m/-Tvku0UICAAJ
[ ... ]
> 206 days after The International Court of Justice ...
>
> UN court:
> Russia must stop war immediately.
> No evidence of genocide of Russian-speaking people in Ukraine before
> invasion
>
> Суд ООН:
> Россия должна немедленно прекратить войну.
> Доказательств геноцида русскоязычных на Украине до вторжения нет

> [...]
https://www.icj-cij.org/public/files/case-related/182/182-20220316-PRE-01-00-EN.pdf

2022-02-24, day no 55, Putin's illegal war of aggression on Ukraine

2022-03-04, day no 63, Sodom-warning-to-Russia

2022-03-16, day no 75, Judgment of the International Court of Justice

2022-09-26, day no 269, Nord Stream 1 + 2 saboteret (43*5 and 195)

2022-09-29, day no 272, Russisk kampfly skød missil nær britisk fly

2022-10-08, day no 281, Last warning to Russia

2022-10-11, day no 284, Russians arrested in Norway for espionage

2022-10-15, day no 288, Undersøisk kabel GB-ø Færøerne saboteret

2022-10-17, day no 290, Russian military plane crashed Jejsk55

2022-10-20, day no 293, Undersøisk kabel mellem GB og ø saboteret

2022-10-22, day no 295, 2 russians arrested in Norway for espionage

2022-10-23, day no 296, Russian military plane crashed Irkutsk

2022-11-01, day no 305, Asteroid 2022 RM4

2022-11-09, day no 313, ET *Copyright* 78 on

2022-11-24, day no 329, ET *Copyright* BB-DATA: Sphinx-P1

Et Ord til dagen:

Når du en dag *indser*, at du har korsfæstet Gud (Jesus), ...
Когда однажды вы *осознаете*, что распяли Бога (Иисуса), ...

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Mat+25.40&version=BPH
https://www.biblegateway.com/passage/?search=Mat+25.31-&version=ERV-RU

... da kan det være, at dit syn på mange ting ændres!
... тогда ваш взгляд на многие вещи может измениться!

KANSKE du ligefrem *frivilligt* siger til Gud:
ВОЗМОЖНО, вы даже *добровольно* говорите Богу:

"Ske Din vilje, ikke min!”
"Да будет воля Твоя, а не моя!"

(Apropos: Den, man elsker, ønsker man ikke at skade)
(Кстати: ты не хочешь причинить боль тому, кого любишь)

=>

Dagens lovsang:

Tag Det Inderste - Mariagerfjord Frikirke // Stille Stunder
Jun 22, 2018
https://www.youtube.com/watch?v=rNZ31qfAXSk&list=PL-93BA8uTVW8yViJdAnciQyW-K5o_E-2u&index=43

Tekst og akkorder:
https://www.stillestunder.com/
https://www.stillestunder.com/s/Tag-det-inderste-D.pdf

I går kl. 23:37
Iransk fodboldspiller risikerer henrettelse
https://www.dr.dk/sporten/seneste-sport/iransk-fodboldspiller-risikerer-henrettelse

-

I dag kl. 05:30
Efter langstrakt tovtrækkeri er der sat punktum i pengestrid med Ungarn
https://www.dr.dk/nyheder/udland/efter-langstrakt-tovtraekkeri-er-der-sat-punktum-i-pengestrid-med-ungarn

-

EU-lande når til enighed med Ungarn om støtte til Ukraine
13. dec. 2022, 06:06
https://nyheder.tv2.dk/udland/2022-12-13-eu-lande-nar-til-enighed-med-ungarn-om-stotte-til-ukraine

-

DR S159 tir 13 dec 08:13:46
13.december dr.dk/nyheder 06:56

LEDER AF HONKONG-MEDIE LØSLADT

I dag kl. 06:56
Redaktør for liberalt Hongkong-medie løsladt efter et år bag tremmer
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/redaktoer-liberalt-hongkong-medie-loesladt-efter-et-aar-i-varetaegt

-

DR S162 tir 13 dec 08:13:46
13.december dr.dk/nyheder 08:06

KINA SENDER FLY OVER TAIWAN-ZONE

2022-12-13 kl 08.20
14 min. siden
Kina sender bombefly ind i Taiwans luftforsvarszone
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/kina-sender-bombefly-ind-i-taiwans-luftforsvarszone

Subject: Re: "Wargames" Le GRAND over and out! -
Re: ... News 2022-12-12
Date: Mon, 12 Dec 2022 16:27:28 +0100
24803 <tn7h91$28gu3$1...@news.eternal-september.org>
https://groups.google.com/g/dk.politik/c/qiXtyc9_aYU/m/nX-XkkgKAgAJ
https://groups.google.com/g/dk.videnskab/c/sLWibf3W1fE/m/WW92UGUmAwAJ

Fluers tidsfornemmelse er helt anderledes end vores: De er så
hurtige, at de kan nå væk, INDEN vi klasker dem med hænderne.

Men ...

Jeg er fundet en metode til at fange dem:

Kommer min venstre hånd susende med høj fart mod dem, da plejer de
som hovedregel at undvige faren ved at flyve i den stik modsatte
retning. Og hvis min højre hånd så kommer her med tilsvarende høj
fart bare lidt forsinket, da plejer fluerne som oftest at havne
lige i min højre hånds håndflade, og hvis denne så rammer
et-eller-andet, da *aflives* lortet!

Og på tilsvarende vis kan det godt forholde sig mht. det, som vi er
kommet i kontakt med (ude i Rummet): Det kan godt være, at der er
gået laaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaang
tid siden sidst, men det er IKKE ensbetydende med, at de onde her
på jorden slipper godt fra deres forbrydelser uden straf!

Det kræver faktisk blot en fuldtræffer (einem klask), og problemet
er løst ("fluen" død)!

Liveblog: Få seneste nyt om krigen i Ukraine
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her

17. nov. 2022 kl. 20:43
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=4889735
Morten Top
Dagens overblik

______________________________

(Time now CET xx.xx)

Seneste nyt om krigen i Ukraine
12. dec. 2022, 08:50
https://nyheder.tv2.dk/live/2022-12-12-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine

Kl. 22.54
Ukraine har fjernet 300.000 eksplosiver under krigen

(Time now CET 08.41)

2022-12-13 kl 08.20
8 min. siden
40 procent flere end sidste år har søgt julehjælp hos Mødrehjælpen

TV2:
Undersøgelse: Indeklimaet i daginstitutioner halter
13. dec. 2022, 07:44

Website https://sites.google.com/view/kall-tree File no 24808

Forskere når gennembrud med ny energiform: 'Det er fuldstændig fantastisk'

Varsel om historisk fusions-gennembrud:
'Gnisten på vej mod at finde ild'

Subject: EU-lande når til enighed med Ungarn om støtte til Ukraine -
News 2022-12-13
Date: Tue, 13 Dec 2022 08:42:05 +0100
24808 <tn9acd$2fb43$1...@news.eternal-september.org>
https://groups.google.com/g/dk.politik/c/mnJL3uNO0XY/m/Zyg3CLH_CQAJ
Varsel om historisk fusions-gennembrud:
'Gnisten på vej mod at finde ild'
13. dec 2022 kl. 12:25
https://ing.dk/artikel/varsel-historisk-fusions-gennembrud-gnisten-paa-vej-mod-at-finde-ild-264065

I eftermiddag løfter de amerikanske energimyndigheder sløret for
det, der kan vise sig at være et gennembrud for laserfusion.

-

For første gang nogensinde er det lykkedes at kopiere solen: - Det er
meget, meget stort, siger forsker
13. dec. 2022, 16:31
https://nyheder.tv2.dk/tech/2022-12-13-for-foerste-gang-nogensinde-er-det-lykkedes-at-kopiere-solen-det-er-meget-meget-0

-

2022-12-13 kl 19.40
22 min. siden
Forskere når gennembrud med ny energiform: 'Det er fuldstændig fantastisk'
https://www.dr.dk/nyheder/udland/forskere-naar-gennembrud-med-ny-energiform-det-er-fuldstaendig-fantastisk

DR S114 tir 13 dec 19:14:42
13.december dr.dk/nyheder 13:27

RUSLAND AFVISER FREDSFORSLAG

I dag kl. 13:27
Rusland afviser Zelenskyjs fredsforslag
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/rusland-afviser-zelenskyjs-fredsforslag

-

DR S116 tir 13 dec 19:14:42
13.december dr.dk/nyheder 14:11

BOSNIEN-HERCEGOVINA EU-KANDIDAT

I dag kl. 14:11
Bosnien-Hercegovina udpeges som kandidat til EU
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/bosnien-hercegovina-udpeges-som-kandidat-til-eu

-

I dag kl. 14:31
Danske EU-politikere glæder sig over, at Ungarn nu straffes økonomisk
https://www.dr.dk/nyheder/udland/danske-eu-politikere-glaeder-sig-over-ungarn-nu-straffes-oekonomisk

-

DR S118 tir 13 dec 19:14:42
13.december dr.dk/nyheder 14:50

BELARUS UDNÆVNER TOPPOSTER

I dag kl. 14:50
Militærøvelser i Belarus skaber bekymring i Ukraine
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/militaeroevelser-i-hviderusland-skaber-bekymring-i-ukraine

-

I dag kl. 15:19
Forsvarsministeriet orienterede partier om 'kompliceret' cyberangreb
https://www.dr.dk/nyheder/indland/forsvarsministeriet-orienterede-partier-om-kompliceret-cyberangreb

-

Rusland kalder ukrainsk forslag om forhandlinger for "helt udelukket"
13. dec. 2022, 15:33
https://nyheder.tv2.dk/udland/2022-12-13-rusland-kalder-ukrainsk-forslag-om-forhandlinger-for-helt-udelukket

-

DR S121 tir 13 dec 19:14:42
13.december dr.dk/nyheder 16:52

WHO: KINA GÅR EN 'HÅRD' TID I MØDE

I dag kl. 16:52
WHO: Kina går en hård tid i møde efter lempelse af covid-politik
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/who-kina-gaar-en-haard-tid-i-moede-efter-lempelse-af-covid-politik

-

Ny coronavariant har ramt Danmark – kan snart dominere
13. dec. 2022, 17:50
https://nyheder.tv2.dk/samfund/2022-12-13-ny-coronavariant-har-ramt-danmark-kan-snart-dominere

-

DR S124 tir 13 dec 19:14:42
13.december dr.dk/nyheder 18:00

SYDAFRIKAS PRÆSIDENT FREDES

I dag kl. 18:00
Sydafrikas præsident fredes efter skandale med mistænkelig pengesum
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/sydafrikas-praesident-fredes-efter-skandale-med-mistaenkelig-pengesum

-

USA: Danske Bank vil betale milliardbøde i hvidvasksag
13. dec. 2022, 18:32
Opd. 13. dec. 2022, 19:28
https://nyheder.tv2.dk/business/2022-12-13-usa-danske-bank-vil-betale-milliardbode-i-hvidvasksag

+

2022-12-13 kl 19.40
40 min. siden
Danske Bank indgår forlig: Skal betale kæmpe millardbøde i hvidvasksag
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/danske-bank-indgaar-forlig-skal-betale-kaempe-millardboede-i-hvidvasksag

[...]

13. dec. 2022, 09:24
https://nyheder.tv2.dk/live/2022-12-13-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine

Kl. 08.13
Putin og Xi holder forhandlinger senere på måneden

Kl. 08.14
EU-lande når til enighed med Ungarn om støtte til Ukraine

Kl. 08.19
USA sender udstyr til at hjælpe strømforsyning i Ukraine

Kl. 09.09
Forventning om ny flygtningebølge – nu skal konference hjælpe ukrainere
gennem kold vinter

Kl. 11.42
Rusland hævder at kontrollere halvdelen af omdiskuteret område

44 min siden (Time now CET 12.54)
Rusland afviser fredsforslag fra Zelenskyj

Kl. 13.55
Hviderusland vælger nye topfolk og udfører militærøvelser

Kl. 15.23
Putin dropper sin årlige nytårstale

Kl. 15.38
Sejr er kun mulig med Krim og Donbas på ukrainske hænder, mener flertal

Kl. 16.41
Meldinger om eksplosioner i russiskkontrollerede Melitopol

Kl. 17.06
Robotter skal rydde miner i det østlige Ukraine

32 min siden (Time now CET 19.54)
Ukrainsk parlament vedtager lovgivning, der skal bringe dem tættere på EU

14 min siden (Time now CET 19.54)
EU-landene lykkedes ikke med aftale om gaspriser

(Time now CET 19.54)

2022-12-13 kl 19.40
22 min. siden

Website https://sites.google.com/view/kall-tree File no 24811