*Galningen* i Kreml truer IGEN med atomkrig - News 2022-09-21, Psychopath-Putin-666 has attacked Ukraine. 1228 days to global Nuclearwar+suicide

*Galningen* i Kreml truer IGEN med atomkrig, hvis han ikke får,
hvad han (som en forkælet møgunge) peger på, apropos Mig über
alles!

Was (yesterday, last night):

Tyskland og Frankrig fordømmer russisk-støttede folkeafstemninger i det
østlige Ukraine

Jeppe Kofod fordømmer "falske folkeafstemninger"

Ruslands forsøg på at flytte landegrænser er uacceptabelt, siger Von der
Leyen

USA vil aldrig anerkende russisk annektering i Ukraine

Was:

'Et Ord til Dagen'
'A Word for the Day'
'Слово дня'
'Слово на день'

Was:

209 days since the evil Putin-war in Ukraine started.

201 days after Sodom-warning-to-Russia

189 days after The International Court of Justice ...

UN court:
Russia must stop war immediately.
No evidence of genocide of Russian-speaking people in Ukraine before
invasion

Суд ООН:
Россия должна немедленно прекратить войну.
Доказательств геноцида русскоязычных на Украине до вторжения нет

https://www.icj-cij.org/
https://www.icj-cij.org/public/files/case-related/182/182-20220316-PRE-01-00-EN.pdf

Subject: Som sagt: Med dig fortsat ved roret, Putin, er global
atomkrig nærmest úundgåelig! -
Re: Nu mangler du bare ligesom Karadžić at true os med atomkrig! -
Re: News 2021-04-18, 1749 days to global Nuclearwar
Date: Thu, 22 Apr 2021 09:23:21 +0200
22852 news:6081246c$0$689$1472...@news.sunsite.dk
Russia (Psychopath-istan + Kleptokratistan)
https://sites.google.com/view/kall-russia/files/22-xxx/22-8xx/22-852
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/countries/russia/22-xxx/22-852
https://groups.google.com/g/dk.politik/c/VfKbpnXJM7k/m/LfoeEFfMAgAJ

[ Reconstruction begin (from file 22.846 ...
https://groups.google.com/g/dk.politik/c/VfKbpnXJM7k/m/EoLMCudLAgAJ
]

https://www.dr.dk/nyheder/seneste/atomvagthund-bekraefter-iran-nu-producerer-uran-med-60-procents-renhed
[ ... ]

[ END of Reconstruction ]

> Som sagt: Med dig fortsat ved roret, Putin, er global atomkrig
> (og dermed Menneskehedens uddøen) nærmest *úundgåelig*!
>
> HVORFOR ?
>
> Fordi du som psykopat IKKE forstår *selvbeherskelsens kunst*, også
> mht. at respektere andres ejendom (at man ikke bare kan forlange
> alt, hvad man peger (på som en snotforkælet møgunge)).
>
> Men ...
>
> Det bliver nu nok Iran, der opstarter atomkrigen, for de er endnu
> mere knald-i-låget end dig, skønner jeg!

Og dog!

Siden da er der jo sket følgende:

Subject: Psykopatus-Putin har angrebet Ukraine. 1437 days to global
nuclearwar -
Re: News 2022-02-01, 1460 days to global Nuclearwar+suicide
Date: Thu, 24 Feb 2022 23:59:36 +0100
23529 <62180ddc$0$695$1472...@news.sunsite.dk>
https://groups.google.com/g/dk.politik/c/sbzEQu6kwj8/m/AORSGQQrCQAJ

https://www.information.dk/udland/2022/02/vladimir-putin-erklaerer-krig-ukraine-beordrer-luftangreb-militaerbaser

https://nyheder.tv2.dk/udland/2022-02-24-foerst-truede-putin-med-atomvaaben-og-saa-slap-han-militaeret-loes-i-ukraine

> - Hvem der end forsøger at hindre os, eller som truer vort folk og
> vort land, bør vide, at Ruslands svar bliver øjeblikkeligt. Og det
> vil få så store konsekvenser for jer, at I aldrig tidligere har
> oplevet dem i historien.
>
> Talen fra Vladimir Putin var reelt en krigserklæring mod Ukraine og
> en advarsel til alle, der ønsker at hjælpe regeringen i Kiev.
>

> Kommentar:
>
> Og her gentager Psykopatus-Putin så Karadzics vanvittige trusler!

Se tillige ...

https://sites.google.com/view/kall-nuclearwar

> ET-warning
> http://www.youtube.com/watch?v=gNbnIIRj_bM

If You don't like Your future, Mankind, please *change* it!
(Hvis du ikke kan lide din fremtid, skal du *ændre* den!)

Headline:

Psychopath-Putin-666 has attacked Ukraine.
Psykopatus-Putin-666 har angrebet Ukraine.

Hmm ... (memory on from) ...

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Pro+14.34&version=BPH

Ordsprogene 14:34, Bibelen på hverdagsdansk

Retskaffenhed ophøjer en nation,
synd er en skamplet på ethvert folk.

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Pro+14.34&version=ERV-RU

Притчи 14:34, Russian New Testament: Easy-to-Read Version

Доброта возвеличивает народ,
но грех—позор народов.

Quit the deal with the devil, Psykopatus-Putin-666
Выйти из сделки с дьяволом, Психопат-Путин-666
Get out of the deal with the devil, Psychopath Putin-666
Kom ud af aftalen med djævelen, psykopat Putin-666

-

Stand With Ukraine:

Støt Røde Kors Ukraine - Indsamling til Ukraine
https://www.rodekors.dk/stoet/katastrofeberedskab

Ukraine under angreb - civile i akut nød!

-

Nødhjælp til Ukraine - Støt Læger uden Grænser - MSF.dk
https://msf.dk/her-arbejder-msf/lande/ukraine/

Ukraine

Læger uden Grænser
Strandlodsvej 44, 2. sal,
DK-2300 København S

Mobilepay: 665567,
Bank: 4190-0081000,

CVR: 17010077
in...@msf.dk.cut
+45 39 77 56 00
Presse-kontakt

-

Mission Øst
https://missioneast.org/donation

MobilePay: Send et valgfrit beløb på 83706
SMS: SMS ME150 til 1245 (150 kr. + alm. SMS-takst)
Betalingskort: Støt på https://missioneast.org/donation

-

Dansk Europamission
https://forfulgtekristne.dk/

Min gave til nødlidende i Ukraine
MobilePay: 452022
Giro 82294937
Bank: reg: 1471 konto: 0008082200
Mærk gaven:
Nødhjælp til Ukraine

-

https://www.google.org/ukraine-relief/

Helping people affected by the war in Ukraine

UNHCR

UNICEF

World Food Programme

-

Hvordan kan jeg hjælpe?
How can I help?

Indsaml penge fx. til Læger uden Grænser og/eller
Røde Kors Ukraine
Collect money e.g. to Médecins Sans Frontières and / or
Red Cross Ukraine
Собирать деньги в Médecins Sans Frontières и/или
Красный Крест Украины

Notat tirsdag den 7. juni

Forleden dag spurgte en af mine naboer om hjælp med at klippe
hendes hæk, og det færdiggjorde jeg så i dag og aftalte med
hende, at hun sender et beløb enten til Læger uden Grænser
eller Den danske Ukraine komite (apropos Operations Dagværk,
hvor skoleelever arbejder gratis en dag og belønningen for
arbejdet så sker i form af en pengeindsamlingen, som går til
et godt formål).

Så det er også en måde at samle penge ind!

-

Den danske Ukraine komite

https://dendanskeukrainekomite.dk/

Den danske Ukraine komite er stiftet for at hjælpe Ukraines
forsvar. Vores formål er, med penge, at hjælpe Ukraine i
landets kamp for frihed og fred.

Søren Pind, ...
Formand den danske Ukraine komite
https://twitter.com/sorenpind
https://twitter.com/sorenpind/status/1503739368502091784

MobilePay på 924084

Bankoverførsel: Reg. nr. 0542 Konto nr. 668633

Se tillige ...

Aftenshowet 21 Marts 2022: Samler penge ind til våben
https://www.dr.dk/drtv/episode/306049

-

Putin wanted dead or alive. The first offer has appeared
Date: 02.03.2022

https://polanddaily24.com/4072-putin-wanted-dead-or-alive-the-first-offer-has-appeared

Alex Konanykhin
https://www.facebook.com/konanykhin

https://www.facebook.com/photo/?fbid=10158124185765286&set=ecnf.637610285

Counter 27/2-2022 = $1 million

Counter now = $1 million + unknown!

The President of Ukraine

Volodymyr Zelenskij
Володимир Зеленський
https://twitter.com/ZelenskyyUa

President of Ukraine Volodymyr Zelenskyy
Official website
https://www.president.gov.ua/
https://www.president.gov.ua/en

Офіс Президента України
https://www.youtube.com/channel/UCncq73xfx9sVA3Ht2uVRrCw

-

Prime Minister of Ukraine

Denys Shmyhal
https://twitter.com/Denys_Shmyhal

-

Minister of Foreign Affairs of Ukraine

Dmytro Kuleba
https://twitter.com/DmytroKuleba

-

Minister of Defense of Ukraine

Oleksii Reznikov
https://twitter.com/oleksiireznikov

-

UKR Embassy in Denmark
https://denmark.mfa.gov.ua/

https://twitter.com/UKRinDNK/
https://twitter.com/JSerritzlev/status/1497856367234801664

UKR Embassy in Denmark@UKRinDNK · 26. feb.Journalists, correspondents,
presenters!
Don't let your colleagues film and broadcast Ukrainian troops🚫
It makes our brave guys visible for Kremlin troops.
Please spread the word
9.49 AM · 27. feb. 2022·Twitter Web App

Hmm ...

Subject: ET-Break: Do you want MORE? -
Was: Are you a fool or what, Psykopatus-Putin-666 ? -
Re: News 2022-02-27, Psykopatus-Putin har angrebet Ukraine.
1434 days to global Nuclearwar+suicide
Date: Sun, 27 Feb 2022 21:56:06 +0100
23617 <621be568$0$697$1472...@news.sunsite.dk>
Green Light
https://sites.google.com/view/kall-green-light/files/23-xxx/23-6xx/23-617
Joshua-syndrome
https://sites.google.com/view/joshua-syndrome/files/23-xxx/23-6xx/23-617
Terminator-38
https://sites.google.com/view/kall-terminator/files/23-xxx/23-6xx/23-617
Test blasting (Prøvesprængning)
https://sites.google.com/view/test-blasting/files/23-xxx/23-6xx/23-617
https://groups.google.com/g/dk.politik/c/iu38Pz5EvJY/m/n9frgnT9AwAJ

> Noget tyder på, at de har givet Præsidenten i Ukraine, Hr. Volodymyr
> Zelenskij (Володимир Зеленський) - eller i denne fravær anden
> myndig person fx. udenrigsminister Dmytro Kuleba eller
> forsvarsminister Oleksii Reznikov *magtbeføjelser* til at straffe
> Jer!

Man må gå ud fra (dersom hjemlandet er besat af fjendlige tropper),
at ambassadøren har *fuldmagt* til at råde (på landets vegne)!

One must assume (if the home country is occupied by enemy troops)
that the ambassador has the *authority* to act (on behalf of the
country)!

Надо полагать (если родная страна оккупирована вражескими войсками),
что посол имеет *полномочия* действовать (от имени страны)!

-

See also ...

Defence of Ukraine
https://twitter.com/DefenceU

-

Партнеры по коалиции:

Alexey Navalny
@navalny
https://twitter.com/navalny

Основатель Фонда борьбы с коррупцией, лидер партии Россия Будущего.
Founder of the Anti-Corruption Foundation, leader of the Russia of the
Future party.
Grundlægger af Anti-Corruption Foundation, leder af partiet Fremtidens
Rusland.
+
Chief-Commander, The Russian-Exile-Government and members of UDN
Главнокомандующий, Русское Изгнательное-Правительство и члены УДН

-

The International Court of Justice (ICJ) ...

https://www.icj-cij.org/
https://www.icj-cij.org/public/files/case-related/182/182-20220316-PRE-01-00-EN.pdf

Video:
https://www.icj-cij.org/en/multimedia/622f0a2b045e580af31b0b21

[...]

https://twitter.com/NATO

-

The Kyiv Independent
https://twitter.com/KyivIndependent

2022-02-27, Sunday, CET 04.23, GMT 03:23

Ukraine opretter hotline til russiske soldaters familier

https://kyivindependent.com/

News Feed

Sunday, February 27

02:48
external Ukraine's hotline for relatives of Russian soldiers gets
hundreds of calls.

Named “Come back alive from Ukraine,” the hotline became operational on
Feb. 26 and has received hundreds of calls from relatives of the Russian
military looking for their loved ones.

На внешнюю украинскую горячую линию для родственников российских солдат
поступают сотни звонков.

Горячая линия под названием «Вернись живым из Украины» заработала 26
февраля и получила сотни звонков от родственников российских военных,
которые ищут своих близких.

=>

https://t.me/verkhovnaradaofukraine/126

Verkhovna Rada of Ukraine

Ministry of Defense of Ukraine informs that they have already received
hundreds of calls from Russians looking for their relatives in the
Russian army who were captured in Ukraine.

Captured Russian soldiers are given an opportunity to call their family
back home.

To stop the war, we need more Russians to know about their losses in
Ukraine.

REMINDER❗️
📞 Hot line «Come back alive from Ukraine»
▪️ +380894201860
▪️ +380894201861
▪️ +380894201862

Верховная Рада Украины

Минобороны Украины сообщает, что к ним уже поступили сотни звонков от
россиян, которые ищут своих родственников в российской армии, которые
попали в плен на Украине.

Плененным российским солдатам предоставляется возможность отозвать свою
семью домой.

Чтобы остановить войну, нам нужно, чтобы больше россиян знали о своих
потерях на Украине.

НАПОМИНАНИЕ❗️
📞 Горячая линия «Вернись живым из Украины»
▪️ +380894201860
▪️ +380894201861
▪️ +380894201862

Mother Russia!

I have a dream:

A *democratic* world

Come - join us!

Мать Россия!

У меня есть мечта:

*демократический* мир

Присоединяйся к нам!...

And then I heard a voice from Heaven° said (perhaps the voice of our
galactic neighbor ET):
(2022-02-27, Sunday, day no 58, CET 09:26, GMT 08:26)
- "Be my partner."

И тогда я услышал голос с Небес ° сказал (возможно, голос нашего
галактический сосед ET):
(2022-02-27, воскресенье, день № 58, CET 09:26, GMT 08:26)
- «Будь моим партнером».

MORE NEWS:

CET 09:43
- "Lad ikke dine sønner dø!"

43
- "Hører du mig?"

Центральноевропейское время 09:43
- "Не дайте погибнуть своим сыновьям!"

43
- "Ты меня слышишь?"

43
- "... (They are dying) ...", *1

(
*1:
Ordene ej 100% sikre, pga. "transmitter".
You know: Nazy-støj. BBC-London-1940-1945.

- "there"

Means:
43
- "...(Умирают)..."

44
- "там"

Hvad der aftales under afpresning er *ugyldigt*,
og afpresseren vil til evig tid være skyldig for domstolen!

What is agreed during extortion is *invalid*,
and the blackmailer will forever be guilty in court!

То, что согласовано при вымогательстве, *недействительно*,
и шантажист навеки будет виновен в суде!

Tine mentalundersøger Danmarks farligste kriminelle:
Få unikt indblik i retspsykologens arbejde
https://videnskab.dk/krop-sundhed/tine-mentalundersoeger-danmarks-farligste-kriminelle-faa-unikt-indblik-i

Bliv klogere på, hvordan man laver psykologiske test på voldelige
psykopater, i denne uges afsnit af Brainstorm, Videnskab.dk’s
hjernepodcast.

Kommentar:

Udenfor Danmarks grænse findes der desværre også voldelige
psykopater såsom Anders Behring Breivik, Slobodan Milošević,
Radovan Karadžić, Ratko Mladić, Muammar Gaddafi, Saddam Hussein
og diktator Putin-666 i Rusland.

Nogle er gudskelov allerede dømte og spærret inde!

Boykot Putin-666's ækle morderiske krig i Ukraine
Boycott Putin-666's disgusting murderous war in Ukraine

ved at producere varme fra solfanger (fremfor russisk gas)!
by producing heat from solar panels (rather than Russian gas)!

Og så er du OGSÅ med til at hæmme klima-forandringerne!
And you are ALSO helping to stem climate change!

Se hvordan man let kan bygge en billig solfangermodel:
See how to easily build a cheap solar collector model:

Solar collector (Solfanger)
https://sites.google.com/view/solar-collector-1/

Pictures (Billeder):
https://sites.google.com/view/solar-collector-1/pictures
https://sites.google.com/view/solar-collector-1/pictures/2022-04-27
https://sites.google.com/view/solar-collector-1/pictures/2022-04-28
Around 20% reflector created => Water heated up to 48°C
Omkring 20 % reflektor bygget => Vand opvarmet til 48°C

Around 83% reflector created => Water heated up to x°C
Omkring 83 % reflektor bygget => Vand opvarmet til x°C

My girl and me;
we want to
walk in the light ...

Stop Putin and climate change: Walk in the light

Dagens EL-priser (i Danmark):

https://elberegner.dk/elpriser-time-for-time/

Kilde: Nordpool
(Priser vises i kr./kWh og er ekskl. transport, afgifter og moms).

Morgendagens EL-priser vil være tilgængelig kl. 13 hver dag.

See also ...
https://www.nordpoolgroup.com/en/Market-data1/Dayahead/Area-Prices/ALL1/Hourly/

Input andagtstekst from ...
Input devotional text from ...
Введите текст молитвы из ...
Введіть текст набожності з ...

'Et Ord til Dagen'
'A Word for the Day'
'Слово дня'
'Слово на день'

___ quote begin ___

Ezekiel 32
https://www.biblegateway.com/passage/?search=Eze+32&version=BPH

___ quote END ___

Bøn:

https://www.biblegateway.com/passage/?search=+Mat+6.9-13&version=BPH

Matthæus 6:9-13, Bibelen på hverdagsdansk

(Jesus siger:)

9 Bed derfor på følgende måde:

Far i Himlen.
Må du blive æret.
10
Må dit rige bryde igennem.
Må din vilje ske på jorden,
som den sker i Himlen.
11
Giv os det, vi har brug for i dag.
12
Tilgiv os, hvor vi har svigtet,
ligesom vi selv har tilgivet dem, der har svigtet os.
13
Lad os ikke bukke under for fristelsen,
men red os fra den Ondes angreb.

___________
___________

=>

Translation to English:

___ quote begin ___

Ezekiel 32
https://www.biblegateway.com/passage/?search=Eze+32&version=ERV

___ quote END ___

Prayer:

https://www.biblegateway.com/passage/?search=+Mat+6.9-13&version=ERV

(Jesus says:)

Matthew 6:9-13, Easy-to-Read Version

9 So this is how you should pray:

‘Our Father in heaven,
we pray that your name will always be kept holy.
10
We pray that your kingdom will come—
that what you want will be done here on earth, the same as in heaven.
11
Give us the food we need for today.
12
Forgive our sins,
just as we have forgiven those who did wrong to us.
13
Don’t let us be tempted,
but save us from the Evil One.’

___________
___________

=>

Translation to Russian:

___ початок цитати ___

Иезекииль 32
https://www.biblegateway.com/passage/?search=Eze+32&version=ERV-RU

___ цитата КІНЕЦЬ ___

молитва:

https://www.biblegateway.com/passage/?search=+Mat+6.9-13&version=ERV-RU

(Иисус говорит:)

От Матфея 6:9-13, Русский Новый Завет: Легкая для чтения версия

9 А потому молитесь вот как:

„Отец наш Небесный,
пусть будет свято имя Твоё.
10
Пусть наступит Царство Твоё.
Пусть исполнится воля Твоя на земле,
как и на небе.
11
Пошли нам хлеб насущный на каждый день
12
и прости нам наши грехи,
как мы простили тех, кто причинил нам зло.
13
Не подвергай нас искушению,
но избавь нас от лукавого”.
[Так как Тебе принадлежат и Царство,
и сила, и слава вовеки. Аминь!]

___________
___________

=>

Translation to Ukrainian:

___ цитата начинается ___

Иезекииль 32
https://www.biblegateway.com/passage/?search=Eze+32&version=ERV-UK

___ цитата КОНЕЦ ___

Молитва:

https://www.biblegateway.com/passage/?search=+Mat+6.9-13&version=ERV-UK

(Ісус каже:)

От Матфея 6:9-13, Український Новий Завіт: легка для читання версія

9 Тому моліться так:

„Отче наш Небесний,
хай святиться ім’я Твоє.
10
Нехай прийде Царство Твоє.
Нехай буде воля Твоя,
як на Землі, так і на Небі.
11
Дай нам наш хліб[a] щоденний.
12
Прости гріхи наші,
як ми прощаємо тим,
хто завинив перед нами.
13
Не введи нас у спокусу,
а спаси від лукавого,
[бо царство, влада та слава
належать Тобі повік. Амінь!]

Meteor observationer over Danmark:

http://www.stjerneskud.info/fireball/trig_jumi.html

DR S115 tir 20 sep 21:25:23
20.september dr.dk/nyheder 18:46

ØDELÆGGELSE I AMAZONAS TAGER TIL
Den nuværende præsident, Jair
Bolsonaro, ses som en allieret til dem,
der overtræder miljøloven i regnskoven
i Amazonas og har sidne sin
valgkampagne i 2018 talt imod, hvad han
ser som overdreven miljølovgivning.

Det er frygten for, at en kommende
præsident vil slå hårdere ned på den
ulovlige aktivitet, der ifølge
eksperter har fået skovhuggere,
ranchere, minearbejdere og andre til at
rive området op hurtigere for at opnå
mest profit.

I dag kl. 18:46
Ulovlig ødelæggelse af natur i Amazonas tager til forud for valg
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/ulovlig-oedelaeggelse-af-natur-i-amazonas-tager-til-forud-valg

-

Rusland forsøger at narre danske virksomheder, advarer Dansk Industri
20. sep. 2022, 19:56
https://nyheder.tv2.dk/business/2022-09-20-rusland-forsoeger-at-narre-danske-virksomheder-advarer-dansk-industri

Dansk Industri ser fænomenet som et tegn på, at EU's sanktioner
er begyndt at kunne mærkes i den russiske industri.

-

DR S116 tir 20 sep 21:25:23
20.september dr.dk/nyheder 20:29

TYSK OG FRANSK KRITIK AF AFSTEMNING
Tyskland og Frankrig kritiserer i
kraftige vendinger de russiske
separatisters planer om
folkeafstemninger i de to selvudnævnte
republikker Donetsk og Luhansk.

Den tyske forbundskansler, Olaf Scholz,
kalder det for "falske afstemninger",
som ikke er omfattet af folkeretten.

- Disse skuefolkeafstemninger må
fordømmes af det internationale
samfund, siger Scholz.

Han bakkes op af Frankrigs præsident,
Emmanuel Macron, der kalder Ruslands
bebudede folkeafstemninger i det
østlige Ukraine for "en parodi". Det
skriver AFP.

I dag kl. 20:29
Tyskland og Frankrig fordømmer russisk-støttede folkeafstemninger i det
østlige Ukraine
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/tyskland-og-frankrig-fordoemmer-russisk-stoettede-folkeafstemninger-i-det-oestlige-0

-

I dag kl. 20:52
Artjoms venner ligger begravet i Izjum: Kom med til den ukrainske by,
hele verden taler om
https://www.dr.dk/nyheder/udland/artjoms-venner-ligger-begravet-i-izjum-kom-med-til-den-ukrainske-hele-verden-taler-om

-

"Meget speciel" generalforsamling i FN er i gang - emnet er Rusland, men
Putin har meldt afbud
20. sep. 2022, 22:35
https://nyheder.tv2.dk/politik/2022-09-20-meget-speciel-generalforsamling-i-fn-er-i-gang-emnet-er-rusland-men-putin-har

-

Vrede demonstranter beskylder moralpolitiet for drab på ung kvinde
21. sep. 2022, 05:23
https://nyheder.tv2.dk/udland/2022-09-21-vrede-demonstranter-beskylder-moralpolitiet-for-drab-paa-ung-kvinde

-

Tjekkiet indfører prisloft på el og gas
21. sep. 2022, 05:33
https://nyheder.tv2.dk/udland/2022-09-21-tjekkiet-indforer-prisloft-pa-el-og-gas

-

DR S119 ons 21 sep 10:14:12
21.september dr.dk/nyheder 05:35

USA OG UKRAINE ENIGE OM SAMARBEJDE
USA skal hjælpe Ukraine med at opklare
mulige krigsforbrydelser.

Det kom frem efter et møde i går mellem
den amerikanske justitsminister,
Merrick Garland, og Ukraines
chefanklager, Andrij Kostin. Det
oplyser nyhedsbureauet Reuters.

Parterne mødtes tirsdag i USA's
hovedstad Washington D.C.

Her blev de enige om at arbejde tættere
sammen om at retsforfølge de personer,
der kan være involveret i
krigsforbrydelser i forbindelse med
Ruslands invasion af Ukraine.

I dag kl. 05:35
USA skal hjælpe Ukraine med opklaring af mulige krigsforbrydelser
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/usa-skal-hjaelpe-ukraine-med-opklaring-af-mulige-krigsforbrydelser

Kommentar:

UG

-

DR S120 ons 21 sep 10:14:12
21.september dr.dk/nyheder 05:59

FORTSATTE DEMONSTRATIONER I IRAN
For fjerde dag i træk fortsatte
demonstrationer i Iran i går, skriver
nyhedsbureauet Reuters.

De massive demonstrationer er opstået,
efter den 22-årige Mahsa Amini mistede
livet i politiets varetægt.De iranske
myndigheder siger, at tre mennesker har
mistet livet i demonstrationerne.

I den nordlige del af hovedstaden
Teheran satte kvinder ild til deres
hijabber i protest, fortæller BBC.

Mahsa Amini blev anholdt af landets
moralpoliti på grund af "upassende
påklædning". I landet skal kvinder have
både hår og hals dækket til, når de
færdes i offentligheden.

I dag kl. 05:59
Demonstrationer fortsætter i Iran
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/demonstrationer-fortsaetter-i-iran

-

I dag kl. 08:11
Putin holder tale til nationen
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/putin-holder-tale-til-nationen

+

Putin i tv-tale: Rusland indfører delvis mobilisering
21. sep. 2022, 08:11
Opd. 21. sep. 2022, 09:02
https://nyheder.tv2.dk/udland/2022-09-21-putin-i-tv-tale-rusland-indfoerer-delvis-mobilisering-3

"Total krig mellem Rusland og Vesten"

Når Rusland kan kalde de besatte, ukrainske regioner for
"russisk territorium", ændrer det hele konfliktens natur, skriver
en af Vladimir Putins mest trofaste tilhængere, chefen for det
russiske statsmedie RT, Margarita Simonyan, ...

[ ... ]

For når først de ukrainske regioner er "russisk territorium",
kan Rusland legitimt besvare angreb på dem med atomvåben,
argumenterer hun:

[ ... ]

- I denne uge står vi enten på tærsklen til vores endelige sejr
eller på tærsklen til en atomkrig, konkluderer hun.

+

DR S125 ons 21 sep 10:14:12
21.september dr.dk/nyheder 08:28

PUTIN: DELVIS MILITÆR MOBILISERING
Ruslands præsident, Vladimir Putin, har
underskrevet et dekret om delvis
mobilisering af den russiske hær. Det
siger han i en tale til nationen ifølge
Reuters.

Mobiliseringen begynder i dag, lyder
det fra præsidenten i den sjældne tale
til det russiske folk, der er den
første, han holder, siden krigen i
Ukraines start.

Vesten ønsker at ødelægge Rusland og
har forsøgt at gøre Ukraines folk til
kanonføde, lyder det desuden fra
præsident Putin.

I dag kl. 08:28
Putin annoncerer delvis militær mobilisering i tale til nationen
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/putin-annoncerer-delvis-militaer-mobilisering-i-tale-til-nationen

+

I dag kl. 08:52
Putin støtter folkeafstemninger i fire ukrainske regioner
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/putin-stoetter-folkeafstemninger-i-fire-ukrainske-regioner

+

DR S128 ons 21 sep 10:14:12
21.september dr.dk/nyheder 09:06

RUSLAND: 300.000 SKAL I HÆREN
Den delvise mobilisering af den
russiske hær vil betyde, at 300.000
reservestyrker vil blive mobiliseret.

Det oplyser den russiske
forsvarsminister, Sergei Shoigu, som
gik på nationalt russisk tv umiddelbart
efter Putins tale.
Det skriver Reuters.

Han siger desuden, at 5.937 russiske
soldater er blevet dræbt i Ukraine
Ifølge det russiske nyhedsbureau RIA
siger ministeren, at den øgede militære
styrke er en nødvendighed for at
forsvare den 1.000 kilometer lange
kontaktlinje til Ukraine samt de
"befriede" områder, altså de områder i
Ukraine, som er besat af Rusland.

I dag kl. 09:06
Ruslands forsvarsministerium: 300.000 vil blive indkaldt til hæren
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/ruslands-forsvarsministerium-300000-vil-blive-indkaldt-til-haeren

+

DR S130 ons 21 sep 10:14:12
21.september dr.dk/nyheder 09:27

KIMER: PUTIN ESKALERER KONFLIKTEN
Der er tale om en eskalering af
konflikten i Ukraine, efter at den
russiske præsident, Vladimir Putin, her
til morgen har annonceret en delvis
mobilisering af den russiske hær.

Sådan lyder vurderingen fra DR's
Rusland-korrespondent, Matilde Kimer.

- Det er er ingen hemmelighed, at det
har været afsindigt svært for den
russiske regering at rekruttere folk
til at tage til Ukraine. Nu bliver det
så tvungen mobilisering, siger hun og
tilføjer, at den russiske præsident
fremstår "voldsomt presset".

I dag kl. 09:27
DR's Rusland-korrespondent: Putin er i gang med at eskalere konflikten
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/drs-rusland-korrespondent-putin-er-i-gang-med-eskalere-konflikten

Hmm ... (memory on from) ...

Subject: News 2022-09-17, Psychopath-Putin-666 has attacked Ukraine.
1232 days to global Nuclearwar+suicide
Date: Sat, 17 Sep 2022 09:03:37 +0200
24491 <tg3rg9$445q$2...@news.eternal-september.org>
https://groups.google.com/g/dk.politik/c/3RwKoXDznnM/m/aVxmyRmaBwAJ

https://www.dr.dk/nyheder/udland/putin-fuck-dig-russisk-soldat-soeger-asyl-i-frankrig

> - Jeg elsker Rusland. Jeg elsker alle russere. Men Putin er ikke
> Rusland. Vores regering er ikke Rusland. Putin, fuck dig.

Means:

I love Russia.
I love all Russians.
But Putin is not Russia
Our government is not Russia.
Putin, fuck you.

Я люблю Россию.
Я люблю всех русских.
Но Путин не Россия
Наше правительство не Россия.
Путин, иди нахуй.

Og jeg har blot en ting at tilføje:

(
*Galningen* i Kreml truer IGEN med atomkrig, hvis han ikke får,
hvad han (som en møgforkælet snotunge) peger på, apropos Mig über
alles!
)

KUN en *tosse* lader sig *misbruge* af en *magtsyg* diktator i
Kreml (ved at ofre livet for en *uretfærdig* sag, hvilket
*tyveri* af landområder i et naboland jo er!)

Time now around:
1228 days to global Nuclearwar+suicide
(ved mindre *galningen* stoppes!)

Последние новости в конфликте Украины
Seneste nyt fra krigen i Ukraine

Liveblog: Få seneste nyt om krigen i Ukraine
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her

i dag kl. 19:31
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=4501398
Laura Kirkebæk-Johansson
Macron kalder planerne om folkeafstemninger 'kyniske' og 'en parodi'

i dag kl. 20:05
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=4501938
Laura Kirkebæk-Johansson
Jeppe Kofoed fordømmer 'falske folkeafstemninger'

i dag kl. 20:58
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=4502799
Laura Kirkebæk-Johansson
Stor forvirring om, hvorvidt Putin vil tale til nationen i aften

51 min. siden (Time now CET 22.35)
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=4503192
Laura Kirkebæk-Johansson
Aftenoverblik

(Time now CET 22.35)

Seneste nyt om krigen i Ukraine
20. sep. 2022, 05:0
https://nyheder.tv2.dk/live/2022-09-20-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine

Kl. 19.16
Macron kalder folkeafstemninger en parodi

Kl. 19.58
Jeppe Kofod fordømmer "falske folkeafstemninger"

Kl. 21.14
Ruslands forsøg på at flytte landegrænser er uacceptabelt, siger Von der
Leyen

28 min siden (Time now CET 22.34)
USA vil aldrig anerkende russisk annektering i Ukraine

(Time now CET 22.34)

Sorry, but all google-auto-translation unedited. Please help Yourself

2022-09-21 kl 10.35
23 min. siden
Nationalbanken forventer prisfald på huse

TV2:
Nye krav til broer og tunneler skal give enorm CO₂-besparelse
21. sep. 2022, 09:49

Was:
Forskere: Der er 2,5 millioner myrer for hvert menneske
20. sep. 2022, 22:18

Website https://sites.google.com/view/kall-tree File no 24499

Zelenskyj: Folkeafstemninger ændrer intet

Bødskov: - Fuldstændig uacceptabelt

Ukrainsk toprådgiver håner Putin: "Alt går stadig efter planen, ikke?"

Was:

209 days since the evil Putin-war in Ukraine started.

201 days after Sodom-warning-to-Russia

189 days after The International Court of Justice ...

FN-domstol:
Rusland skal stoppe krigen øjeblikkeligt.
Intet bevis for folkedrab på russisktalende personer i Ukraine før invasion

Subject: *Galningen* i Kreml truer IGEN med atomkrig -
Date: Wed, 21 Sep 2022 10:50:55 +0200
24499 <tgej9g$1pi6d$2...@news.eternal-september.org>
https://groups.google.com/g/dk.politik/c/llqOhwKzXns/m/CXAaReqoAwAJ

[ ... ]
> [...]

Последние новости в конфликте Украины
Seneste nyt fra krigen i Ukraine

Liveblog: Få seneste nyt om krigen i Ukraine

___________________________

(Time now CET 22.35)

Seneste nyt om krigen i Ukraine
20. sep. 2022, 05:0
https://nyheder.tv2.dk/live/2022-09-20-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine

Seneste nyt om krigen i Ukraine
21. sep. 2022, 05:09
https://nyheder.tv2.dk/live/2022-09-21-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine

Kl. 05.10
USA skal hjælpe Ukraine med opklaring af mulige krigsforbrydelser

Kl. 05.51
Stor forvirring om Putins tale til nationen

Kl. 06.00
Russiske raketter rammer boligblok i Kharkiv, siger borgmester

Kl. 07.21
Zelenskyj: Folkeafstemninger ændrer intet

Kl. 08.09
Putin taler til russerne: Vesten har forsøgt at gøre Ukraines folk til
kanonføde

Kl. 08.22
Putin: Vesten har udøvet atomafpresning mod Rusland

Kommentar:

*Løgn*! Vi har slet ikke truet nogen, men Putin-666 har truet os
med atomkrig både den 24. februar og nu IGEN!

Selvom du måske tror på *galningen* og alle hans løgne, BØR du
alligevel indse og forstå, hvad *konsekvenserne* bliver (ved at
følge denne nye Hitler): Vi omkommer alle (i en global atomkrig)!

Og spørgsmålet bliver derfor:

Var/er det dét, som du ønsker med dit liv og de mennesker, som
du eventuelt holder af?

For ...

HVIS det IKKE er tilfældet, da RÅDER jeg dig til nu at droppe
denne *folkeforfører*!

Kl. 08.52
300.000 russiske reservestyrker sendes til Ukraine

Kl. 09.04
Gazprom vil fortsætte med at levere gas til Europa

Kommentar:

Drop det! Vi har også et klima, der skal reddes!

I dag har jeg eksperimenteret med spejle ude i mig baghave.

idéen er, at man ved at reflektere sollyset (inklusiv
varmebølgerne) kan opvarme husmurene (og meget gerne også lede
varmebølgerne ind gennem termoruderne) og dermed *opvarne*
boligen delvist.

Meget mere om al dette forhåbentlig snart (ved mindre *galningen*
i Kreml indenda har opstartet 3 Verdenskrig - Gud FORBYDE det -
KUN *galninge* (og djævelen himself - ønsker at se vor planet
jævnet med jorden)!

Kl. 09.13
Hvem skal træne soldaterne, og er der materiel nok til dem?

Kl. 09.20
Ruslands mobilisering var "ventet" – viser, at krigsindsatsen
mislykkedes, siger Ukraine

Kl. 09.43
Folkeafstemning skal legitimere Putins krig

Kl. 09.47
OVERBLIK: Hvad indebærer den delvise mobilisering?

Kommentar:

At rigtig mange mennesker nu skal dø, på BEGGE sider - til ingen
verdens nytte! ... :-(

Kl. 10.04
Lande reagerer på Putins udmelding om mobilisering

30 min siden (Time now CET 11.08)
Bødskov: - Fuldstændig uacceptabelt

12 min siden (Time now CET 11.09)
Ukrainsk toprådgiver håner Putin: "Alt går stadig efter planen, ikke?"

(Time now CET 11.09)

[...]

Website https://sites.google.com/view/kall-tree File no 24500

Tjekkiet: 'Endnu et bevis på, at Rusland er den eneste aggressor'

USA's ambassadør i Ukraine: Et tegn på Ruslands svaghed

Hollands premierminister: 'Mobilisering er et udtryk for panik i Kreml'

Britisk forsvarsminister: Ruslands delvise mobilisering afslører en
fejlslagen invasion

Tyskland: 'Endnu et fejltrin fra Rusland'

Jeppe Kofod: Planer om folkeafstemninger afslører Ruslands brutalitet

Date: Wed, 21 Sep 2022 10:50:55 +0200
24499 <tgej9g$1pi6d$2...@news.eternal-september.org>
https://groups.google.com/g/dk.politik/c/llqOhwKzXns/m/CXAaReqoAwAJ

[ ... ]
[ ... ]

I dag kl. 09:28
Putin laver delvis mobilisering af russisk hær: 'Vi har masser af våben
til at svare igen. Det er ikke bluf'
https://www.dr.dk/nyheder/udland/putin-laver-delvis-mobilisering-af-russisk-haer-vi-har-masser-af-vaaben-til-svare

-

I dag kl. 09:59
Matilde Kimer: Det er en stærkt presset Putin, der nu er i gang med at
eskalere konflikten
https://www.dr.dk/nyheder/udland/matilde-kimer-det-er-en-staerkt-presset-putin-der-nu-er-i-gang-med-eskalere

-

DR S133 ons 21 sep 10:59:06
21.september dr.dk/nyheder 10:36

TYSKLAND OVERVEJER MODSVAR
Den delvise mobilisering af de russiske
tropper er en yderligere eskalering af
krigen i Ukraine.

Sådan lyder det fra Tysklands
vicekansler, Robert Habeck, som ifølge
Reuters siger, at Tyskland nu overvejer
sit modsvar til den russiske udmelding.

- Udmeldingen er endnu et fejltrin fra
Rusland, som vi selvfølgelig vil
diskutere og konsultere politisk
omkring, hvordan vi skal besvare, lyder
det.

EU har sammen med USA og Storbritannien
gennemført seks sanktionspakker mod
Rusland. De enkelte lande har også
leveret våben til Ukraine.

58 min. siden
Tyskland overvejer modsvar efter melding fra Rusland om 'delvis
mobilisering'
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/tyskland-overvejer-modsvar-efter-melding-fra-rusland-om-delvis-mobilisering

Последние новости в конфликте Украины
Seneste nyt fra krigen i Ukraine

Liveblog: Få seneste nyt om krigen i Ukraine
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her

i dag kl. 05:49
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=4503796
Maya Nissen
Morgenoverblik

i dag kl. 06:17
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=4503842
Maya Nissen
USA vil aldrig anerkende russisk annektering i Ukraine

Kommentar:

Vi vil heller ALDRIG anerkende russisk annektering i Ukraine.

Fordi ...

HVIS vi først giver efter for den type Hitler-lignende
*afpresning*, da kan det fortsætte som en skrue UDEN ende, indtil
hele planeten er i fandens vold!

i dag kl. 06:19
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=4503847
Maya Nissen
Jeppe Kofod: Planer om folkeafstemninger afslører Ruslands brutalitet

i dag kl. 06:32
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=4503880
Maya Nissen
Meldinger om angreb i Kharkiv

i dag kl. 06:44
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=4503902
Louise Brodthagen Jensen - Izjum, Ukraine
Artjoms venner ligger begravet i Izjum

i dag kl. 07:51
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=4504081
Maya Nissen
Britisk forsvarsministerium: Frygt for ukrainsk fremmarch har udløst
folkeafstemninger

i dag kl. 07:53
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=4504083
Maya Nissen
Militærforsker: Putin vil formentlig bruge tale til at eskalere konflikten

i dag kl. 08:01
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=4504105
Maya Nissen
Putin taler til nationen

i dag kl. 08:03
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=4504114
Maya Nissen
Putin annoncerer delvis mobilisering af Ruslands hær

i dag kl. 08:47
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=4504309
Maya Nissen
Storbritannien reagerer på Putins tale

i dag kl. 08:50
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=4504344
Maya Nissen
Ruslands forsvarsministerium: 300.000 vil blive indkaldt til hæren

Kommentar:

Dessertér er mit råd til Jer, hvis I har Jeres liv kært!

Selvom Letland måske ikke vil give Jer asyl, så håber og tror jeg
på, at fx. Danmark godt vil give Jer i hvert fald midlertidig
asyl (f...)

Skal vi spørge statsministeren ?

Selvom Letland måske ikke vil give Jer asyl, så håber og tror jeg
på, at fx. Danmark godt vil give Jer i hvert fald midlertidig
asyl (for vi ønsker ikke nogens død; blot denne ene, at der
kommer fred og stabilitet på vor planet. Men det opnås IKKE ved
at stjæle fra andre. TVÆRTIMOD! Det skaber blot ufred og ender
med global atomkrig!)

i dag kl. 08:55
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=4504351
Maya Nissen
Reaktioner fra Ukraine

i dag kl. 09:05
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=4504373
Per Bang Thomsen - Bruxelles
Matilde Kimer: Putin er i gang med at eskalere konflikten

i dag kl. 09:07
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=4504383
Maya Nissen
Medie: Soldaters kontrakter forlænges 'på ubestemt tid'

Kommentar:

*Læresætningen* er:
Man skal IKKE række fanden en lillefinger, for så tager han det
hele!

Samt ...

Man skal åbenbart heller IKKE række hans tilhængere en
lillefinger, for så tager han det hele (så du havner i helvede
pga. onde gerninger, der ikke kan gives tilgivelse for)!

i dag kl. 09:13
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=4504410
Maya Nissen
Tyskland: 'Endnu et fejltrin fra Rusland'

i dag kl. 09:20
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=4504422
Maya Nissen
Mobiliseringen ifølge Ruslands forsvarsministerium

i dag kl. 09:42
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=4504532
Maya Nissen
Forsvarskorrespondent: Kan tage måneder før mobilisering mærkes på
slagmarken

i dag kl. 09:49
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=4504563
Maya Nissen
Kina opfordrer til dialog efter Putins advarsel til Vesten

Kommentar:

Du sku' nødig tale; du, som truer Taiwan (og dermed OGSÅ er til
fare for verdensfreden)!

Hvis jeg var ET, så havde jeg kastet en sten i knolden på dig for
laaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaang
tid siden!

i dag kl. 09:57
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=4504595
Maya Nissen
Tjekkiet: 'Endnu et bevis på, at Rusland er den eneste aggressor'

i dag kl. 10:00
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=4504608
Maya Nissen
VIDEO Her annoncerer Putin den delvise mobilisering

i dag kl. 10:07
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=4504646
Maya Nissen
Sådan sagde Putin om Vestens 'atomafpresning'

i dag kl. 10:12
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=4504680
Maya Nissen
Opsummering af dagens tale

57 min. siden (Time now CET 11.13)
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=4504708
Maya Nissen
Britisk forsvarsminister: Ruslands delvise mobilisering afslører en
fejslagen invasion

38 min. siden (Time now CET 11.13)
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=4504789
Maya Nissen
Ukrainsk toprådgiver håner Rusland: 'Alt går stadig efter planen, ikke?'

31 min. siden (Time now CET 11.13)
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=4504816
Maya Nissen
Meldinger om sårede i Donetsk efter russiske og ukrainske angreb

25 min. siden (Time now CET 11.13)
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=4504844
Maya Nissen
Hollands premierminister: 'Mobilisering er et udtryk for panik i Kreml'

15 min. siden (Time now CET 11.13)
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=4504888
Maya Nissen
USA's ambassadør i Ukraine: Et tegn på Ruslands svaghed

9 min. siden (Time now CET 11.13)
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=4504916
Per Bang Thomsen - Bruxelles
Letland vil ikke tage imod russere, der flygter fra Rusland

(Time now CET 11.13)

Seneste nyt om krigen i Ukraine
6 min siden (Time now CET 11.37)
Letland afviser at huse russere på flugt fra militærtjeneste

Kommentar:

Kanske de er bange for 5.kolonne virksomhed

I så fald:

Send dem videre til fx. Danmark. Kanske vi siger Okay til at
give dem midlertidig asyl.

Hvorfor:

Fordi det giver mening på flere punkter:

1.
Den enkelte russiske soldat redder livet ved at desertere.

2.
Det ukrainske folk bliver - i så fald - jo ikke myrdet af denne
soldat, der har valgt at desertere. Så det vil - alt i alt -
kunne lette presset på Ukraine.

Hmm ...

Vi må vist hellere lige skrive en *anmodning* til
Statsministeren og familien Danmark:

Kære borgere i Danmark:

I *anmodes* hermed om at tage stilling til, om vi som nation skal
modtage deserterede russiske soldater.

Af frygt for 5. kolonne-virksomhed KUNNE man evt. holde dem
internerede.

Bevares! Det er MEGET ubehageligt at blive tilbageholdt (også
selvom det sker med Røde Kors overvågning osv.), men man redder
dog livet.

Med venlig hilsen
en borger i Danmark
Mogens Kall

(Time now CET 11.37)

Sorry, but all google-auto-translation unedited. Please help Yourself

2022-09-21 kl 11.33
37 min. siden
Fødevareminister lancerer vegetariske kostråd til skoler og kantiner

TV2:
Direktør er kendt skyldig i stribevis af overgreb
21. sep. 2022, 11:26

Website https://sites.google.com/view/kall-tree File no 24501

ET-Break

Was:
Putin warns nuclear 'wind' could blow towards West

File 24.502 ...
Nuclearwar + nuclearwinter
https://sites.google.com/view/kall-nuclearwar/files/24-xxx/24-5xx/24-502

Date: Wed, 21 Sep 2022 10:50:55 +0200
24499 <tgej9g$1pi6d$2...@news.eternal-september.org>
https://groups.google.com/g/dk.politik/c/llqOhwKzXns/m/CXAaReqoAwAJ

[ ... ]
[ ... ]

Newsletter from The Jerusalem Post <...
Date: ons. 21. sep. 2022 kl. CET 13.59, GMT 11:59
Subject: Putin announces partial mobilization, warns nuclear
'wind' could blow towards West

Putin announces partial mobilization, warns nuclear 'wind' could blow
towards West

Putin claimed the West was trying to "blackmail" Russia with nuclear
weapons and warned them that the "wind can turn in their direction."
By TZVI JOFFRE

Published: SEPTEMBER 21, 2022 09:12
Updated: SEPTEMBER 21, 2022 16:11
https://www.jpost.com/breaking-news/article-717706

Subject: News 2022-09-02, Psychopath-Putin-666 has attacked Ukraine.
1247 days to global Nuclearwar+suicide
Date: Fri, 2 Sep 2022 09:34:11 +0200
24456 <tesblk$2fl5d$1...@news.eternal-september.org>
https://groups.google.com/g/dk.politik/c/vkn65djFtUc/m/rhvhzFXZBgAJ

https://nyheder.tv2.dk/udland/2022-09-01-rusland-med-modsvar-til-stop-for-visa-radioaktiv-straaling-har-ikke-brug-for-visum

> [...]
> Date: Thu, 1 Sep 2022 09:05:11 +0200
> 24454 <631059aa$0$701$1472...@news.sunsite.dk>
> Nuclearwar + nuclearwinter
> https://sites.google.com/view/kall-nuclearwar/files/24-xxx/24-4xx/24-454
> https://groups.google.com/g/dk.politik/c/y3_NhqvsnCM/m/O-sQLTIMBQAJ

> Jeg var - for øvrigt - oppe på det lokale apoteket for at købe
> jodtabeletter i går, men dem kan man IKKE få i håndkøb her i
> Danmark (hvor TÅBELIGT det end lyder. Ordet *idioter* "strejfer"
> mit sind. Nå men; selve den profetiske (?) handling er hermed
> udført (*Dommedagsvarsel* no 116 or 117))!

Dette vil -som sagt - opstarte 3. Verdenskrig!

Fordi ...

Vil du (i Rusland) finde dig i, at nogen behandler dig sådan?

Næppe!

Så ...

HVORFOR skulle vi finde os i det?...

Og netop i det samme hørte jeg en røst fra Himlen sige
(perhaps the voice of ET):
(2022-09-21, Wednesday, day no 264, CET 16:36, GMT 14:36)
- "Svar mig!"

(Ordene blev udtalt i bydeform!)

Du hører til på en psykopatforvarringsanstalt (ligesom Anders
Behring Breivik), Putin-666!

Åh ... Gid Rusland (også indenfor militæret) dog kunne indse
dette! Du er til *FARE FOR VERDENSFREDEN*

[...]

__________________________

(Time now CET 11.13)

Website https://sites.google.com/view/kall-tree File no 24502

Date: Wed, 21 Sep 2022 10:50:55 +0200
24499 <tgej9g$1pi6d$2...@news.eternal-september.org>
https://groups.google.com/g/dk.politik/c/llqOhwKzXns/m/CXAaReqoAwAJ

[ ... ]
[ ... ]

DR S135 ons 21 sep 16:43:14
21.september dr.dk/nyheder 11:34

FORSVARSMINISTER: STOP TRUSLERNE
Forsvarsminister Morten Bødskov (S)
afholder i dag pressemøde om Forsvarets
tilstand og økonomi.

Ministeren indledte dagens pressemøde
med en kommentar til udmeldingen fra
den russiske præsident Vladimir Putin,
som tidligere i dag annoncerede en
delvis mobilisering af den russiske hær
i en tv-tale.

- Putins nye tiltag og trusler er
fuldkommen uacceptable. Han skal stoppe
overgrebene og invasionen af Ukraine.
Han skal stoppe med sine trusler om
atomvåben, sagde Morten Bødskov blandt
andet.

I dag kl. 11:34
Forsvarsminister: Putins nye tiltag og trusler er fuldkommen uacceptable
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/forsvarsminister-putins-nye-tiltag-og-trusler-er-fuldkommen-uacceptable

-

DR S137 ons 21 sep 16:43:14
21.september dr.dk/nyheder 11:52

FORSVARSMINISTER: BRUG FOR MIA.
Der er brug for milliardinvesteringer
alene for at drive det nuværende
forsvar videre.

Sådan lyder meldingen fra
forsvarsminister Morten Bødskov (S) på
et pressemøde på Høvelte Kaserne ved
Birkerød om Forsvarets tilstand og
økonomi.

- Det vil sige, at hvis vi skal
fortsætte de aktiviteter, der er nu, og
skal nå et niveau, der gør, at det er
en solid bund under Forsvaret, så er
der behov for milliardinvesteringer for
at sikre fundamentet for Forsvaret,
lyder det fra ministeren.

I dag kl. 11:52
Minister: Vi har brug for milliardinvesteringer i Forsvaret
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/minister-vi-har-brug-milliardinvesteringer-i-forsvaret

Kommentar:

Margaret Thatcher sammenlignede forsvaret med en hoveddørslås.

Og HVIS man vil *forhindre* tyven i at bryde ind og stjæle ens
ejendom, da skal man reservere et passende beløb på
hoveddørslåsen!

-

Europa slukker lyset og skruer ned for varmen for at spare på energien
21. sep. 2022, 13:08
https://nyheder.tv2.dk/udland/2022-09-21-europa-slukker-lyset-og-skruer-ned-for-varmen-for-at-spare-paa-energien

-

DR S142 ons 21 sep 16:43:14
21.september dr.dk/nyheder 13:39

MAKS 15 GRADER I OSLOS KIRKER
Når nordmændene de kommende måneder
skal gå i kirke i Oslo bliver hænderne
måske ikke kun foldet for at sende en
bøn afsted. Hænderne skal måske også
foldes for at få varme i fingrene.

Det kirkelige fællesråd i den norske
hovedstad har besluttet, at kirkerne
fra torsdag maksimalt skal varmes op
til 15 grader. Det skriver Ritzau.

Det sker for at spare på udgifterne,
ligesom en række offentlige bygninger i
Danmark gør det.

- Vi skal være forberedte på at beholde
overtøjet på under gudstjenester,
bryllupper og begravelser, siger Kjetil
Haga, der er leder for rådet.

I dag kl. 13:39
Kirkerne i Oslo skal maksimalt varmes op til 15 grader
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/kirkerne-i-oslo-skal-maksimalt-varmes-op-til-15-grader

-

I dag kl. 13:46
Forsvarsminister efter Putins tale: Trusler er fuldkommen uacceptable
https://www.dr.dk/nyheder/udland/forsvarsminister-efter-putins-tale-trusler-er-fuldkommen-uacceptable

-

I dag kl. 13:50
Engang tvang den Nazityskland ud af Sovjet. Nu ligger sagnomspunden
russisk panserarmé sønderskudt i Ukraine
https://www.dr.dk/nyheder/udland/engang-tvang-den-nazityskland-ud-af-sovjet-nu-ligger-sagnomspunden-russisk-panserarme

-

Putin beskylder NATO for at true Rusland med atomkrig
21. sep. 2022, 14:56
https://nyheder.tv2.dk/udland/2022-09-21-putin-beskylder-nato-for-at-true-rusland-med-atomkrig

Kommentar:

*Løgn*!

INGEN her i Vesten har truet Rusland med krig eller atomkrig!

Det er noget du *lyver* om (i håbet om, at det russiske folk er
dumme til ikke at gennemskue dig, *usling*)!

-

Sort kul eller dyr russisk gas? På Fyn er beslutningen nu truffet
21. sep. 2022, 15:30
https://nyheder.tv2.dk/lokalt/2022-09-21-sort-kul-eller-dyr-russisk-gas-paa-fyn-er-beslutningen-nu-truffet

.. valget er faldet på kul.

Kommentar:

Fornuftig beslutning!

(Og så må vi redde klimaet i morgendagens verden.)

-

DR S146 ons 21 sep 16:43:14
21.september dr.dk/nyheder 15:38

AFVISER PUTINS ATOMVÅBEN-TRUSSEL
Den ukrainske præsident, Volodymyr
Zelenskyj, har i dag talt med det tyske
medie Bild. Her siger han, at ikke
tror, at Putins trusler om atomvåben
bliver til virkelighed.

- Jeg tror ikke på, at disse våben vil
blive brugt. Jeg tror ikke, at resten
af verden vil tillade brugen af dem,
siger Zelenskyj.

Når Rusland nu vil mobilisere
yderligere tropper, så skyldes det
ifølge Zelenskyj, at Putin har set sine
egne soldater stikke af fra Ukraine.

- Han vil drukne Ukraine i blod, men
også i blod fra hans egne soldater,
siger han.

I dag kl. 15:38
Zelenskyj tror ikke på, at Putin vil bruge atomvåben
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/zelenskyj-tror-ikke-paa-putin-vil-bruge-atomvaaben

Kommentar:

Det vil i hvert fald - hypotetisk set - også udløse 3.
Verdenskrig ud fra devisen en to, mange.

-

DR S147 ons 21 sep 16:43:14
21.september dr.dk/nyheder 16:05

MERE OLIE OG GAS FRA NORDSØEN
Energistyrelsen har i dag godkendt den
plan udbygning det olie- og gas-felt i
Nordsøen, der er kendt som Solsort-
feltet. Det ligger 250 kilometer vest
for det danske fastland, og det er
INEOS, der er operatør på Solsort-
feltet.
Udbygningen planlægges påbegyndt næste,
og man forventer, at produktionen går i
gang i slutningen af året. Produktionen
forventes at blive 2,31 millioner
standardkubikmeter olie og 0,45
milliarder normalkubikmeter gas i
feltets levetid.
Ifølge Energistyrelsens beregninger vil
Solsort vest lobe i 2024 levere op mod
10 procent af den samlede produktion af
olie og gas i den danske del af
Nordsøen.

I dag kl. 16:05
Mere olie og gas fra Nordsøen: Energistyrelsen godkender udbygningsplan
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/mere-olie-og-gas-fra-nordsoeen-energistyrelsen-godkender-udbygningsplan

-

DR S148 ons 21 sep 16:43:14
21.september dr.dk/nyheder 16:16

STOLTENBERG ADVARER MOD ATOMKRIG
Den russiske præsident, Vladimir Putin,
sagde i dag, at han er klar til at
bruge alle midler for at beskytte
Rusland og det russiske folk. Samtidig
understregede han, at det ikke var
bluf.

Det er af flere blevet set som en slet
skjult trussel om, at Putin er klar til
at bruge atomvåben i Ukraine. Men det
må aldrig ske, advarer Natos
generalsekretær, norske Jens
Stoltenberg.

- Det er en farligt og hensynsløst
atom-retorik. Han ved udmærket, at en
atomkrig aldrig skal kæmpes, og det vil
have hidtil usete konsekvenser for
Rusland, siger han.

I dag kl. 16:16
Stoltenberg: En atomkrig vil have hidtil usete konsekvenser for Rusland
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/stoltenberg-en-atomkrig-vil-have-hidtil-usete-konsekvenser-rusland

Kommentar:

Vær *realister*:

Hvis det kommer til global atomkrig, så ...

Danmark vil blive udslettet 100%, fordi vi er flaskehalsen til
Østersøen!

Så der vil blive kæmpet frem og tilbage om herredømmet over
Lillebælt, Storebælt og Øresund.

Og skal du dø, så kan det jo være ligemeget, hvad du gør.

Bevar derfor *selvrespekten* og lav være med at gå i panik. En
dag skal du jo dø ligemeget hvad! Tak din Gud og Skaber for hver
dag, du lever og bed om at leve Ham til ære (fremfor at gøre det
onde).

Amen?

-

Ukraines præsident: - Rusland vil drukne Ukraine i blod
21. sep. 2022, 16:55
https://nyheder.tv2.dk/udland/2022-09-21-ukraines-praesident-rusland-vil-drukne-ukraine-i-blod

Последние новости в конфликте Украины
Seneste nyt fra krigen i Ukraine

Liveblog: Få seneste nyt om krigen i Ukraine
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her

i dag kl. 11:34
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=4505061
Per Bang Thomsen - Bruxelles
Det er udsolgt af flybilletter ud af Moskva efter Putins mobilisering af
hæren

i dag kl. 11:34
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=4505062
Maya Nissen
Forsker: Rusland vil afslutte krigen hurtigst muligt

i dag kl. 11:50
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=4505163
Maya Nissen
Finland holder skarpt øje med Rusland efter mobilisering

i dag kl. 11:55
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=4505181
Maya Nissen
Prorussisk ledelse i Kherson vil indlemme besatte områder af naboregion

i dag kl. 12:01
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=4505201
Maya Nissen
Polen opfordrer til mere hjælp til Ukraine efter russisk mobilisering

i dag kl. 12:24
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=4505301
Maya Nissen
Oppositionspolitiker: Hvorfor skal civile indkaldes til militærtjeneste?

i dag kl. 12:26
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=4505313
Maya Nissen
Middagsoverblik

i dag kl. 13:31
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=4505607
Nicolai Styrishave
EU advarer om Putins ”hensynsløse” spil med atomvåben

i dag kl. 14:08
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=4505788
Nicolai Styrishave
Rusland: Angreb har beskadiget vandrørledning ved atomkraftværk

i dag kl. 14:57
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=4506014
Nicolai Styrishave
Russer i Rusland: Vi vil gerne ud af landet

i dag kl. 15:21
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=4506104
Nicolai Styrishave
Zelenskyj: Putin vil drukne Ukraine i blod

i dag kl. 16:04
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=4506264
Nicolai Styrishave
Stoltenberg: En atomkrig vil have hidtil usete konsekvenser for Rusland

21 min. siden (Time now CET 17.41-43)
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=4506559
Nicolai Styrishave
Biden: Rusland forsøger at fjerne en suveræn stat fra landkortet.

4 min. siden (Time now CET 17.41-43)
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=4506600
Nicolai Styrishave
Biden om Ruslands angreb: Det burde få dit blod til at fryse

(Time now CET 17.41-43)

Seneste nyt om krigen i Ukraine
Kl. 11.54
Litauen hæver hærens beredskabsniveau efter Ruslands militære mobilisering

Kl. 12.20
Navalnyj: - Mobilisering vil føre til enorm tragedie

.. For at bevare sin personlige magt invaderede Putin et
naboland, dræbte folket der og sender nu en enorm mængde
russiske borgere ind i denne krig,

Kl. 12.59
Envejsbilletter ud af Rusland udsolgt efter Putins melding

Kl. 13.30
McDonalds genåbner flere restauranter i Kyiv

Kl. 13.53
Forsker: Rusland vil afslutte krigen hurtigst muligt

Kl. 14.14
Google-søgninger efter 'hvordan man forlader Rusland' stiger

Kl. 14.50
12.000 kvadratkilometer i Kharkiv skal ryddes for miner

Kl. 15.36
Putin vil drukne Ukraine i "sine egne soldaters blod", raser Zelenskyj

Kl. 16.20
NATO-chef kalder Putins retorik for "farlig og hensynsløs"

42 min siden (Time now CET 17.41-43)
Biden taler snart i FN – vil han adressere Putins udmeldinger?

30 min siden (Time now CET 17.41-43)
Nu taler Biden

- Putin påstår, at han var nødt til at reagere. Men ingen har
truet Rusland, siger han.

28 min siden (Time now CET 17.41-43)
Putin vil "udslette Ukraine", siger Biden

24 min siden (Time now CET 17.41-43)
Vil slutte krigen "retfærdigt"

14 min siden (Time now CET 17.41-43)
Rusland skal ikke undsige sig skyld i krise, mener Biden

7 min siden (Time now CET 17.41-43)
Flere tilbageholdt i russiske demonstrationer mod Putins nye planer

1 min siden (Time now CET 17.41-43)
Biden takker af

(Time now CET 17.41-43)

Sorry, but all google-auto-translation unedited. Please help Yourself

2022-09-21 kl 17.24
42 min. siden
Populært skianlæg tæt på København holder lukket

TV2:

Website https://sites.google.com/view/kall-tree File no 24503

Date: Wed, 21 Sep 2022 10:50:55 +0200
24499 <tgej9g$1pi6d$2...@news.eternal-september.org>
https://groups.google.com/g/dk.politik/c/llqOhwKzXns/m/CXAaReqoAwAJ

[ ... ]
[ ... ]

DR S151 ons 21 sep 17:46:38
21.september dr.dk/nyheder 17:45

BIDEN FORDØMMER PUTIN I FN-TALE
Den amerikanske præsident, Joe Biden,
talte her til eftermiddag til FN's
generalforsamling i New York. Her
langede han hårdt ud mod den russiske
præsident, Vladimir Putin, og den
russiske invasion af Ukraine:

- Denne krig er en krig startet af én
mand for at sige det, som det er.

- Et permanent medlem af FN's
sikkerhedsråd har invaderet sit
naboland. Forsøgt at fjerne en suveræn
stat fra landkortet.

- Putin siger, at han var nødt til at
handle, fordi Rusland var truet. Men
ingen har truet Rusland. Og ingen andre
end Rusland har søgt konflikt.

2022-09-21 kl 17.52
7 min. siden
Biden: Rusland forsøger at fjerne en suveræn stat fra landkortet
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/biden-rusland-forsoeger-fjerne-en-suveraen-stat-fra-landkortet

[...]

_____________________________

(Time now CET 17.43)

Seneste nyt om krigen i Ukraine
1 min siden (Time now CET 17.41-43)
Biden takker af

_____________________

(Time now CET 17.41-43)

[...]

Bor i samme kommune - Søren slipper billigt, Jens må tære på pensionen
21. sep. 2022, 17:34

Website https://sites.google.com/view/kall-tree File no 24504

Date: Wed, 21 Sep 2022 10:50:55 +0200
24499 <tgej9g$1pi6d$2...@news.eternal-september.org>
https://groups.google.com/g/dk.politik/c/llqOhwKzXns/m/CXAaReqoAwAJ

[ ... ]
[ ... ]

Kimer om russernes reaktion: Mange googler, hvordan de kan komme ud af
landet
I dag kl. unknown
https://www.dr.dk/stories/1288510966/kimer-mange-russere-googler-hvordan-de-kan-komme-ud-af-landet/

-

Fjende af Putin siger, at der er en snigskytte løs i Frankrig: - Jeg så
en rød prik på væggen
21. sep. 2022, 17:58
https://nyheder.tv2.dk/udland/2022-09-21-fjende-af-putin-siger-at-der-er-en-snigskytte-loes-i-frankrig-jeg-saa-en-roed-prik

Den russiske menneskerettighedsforkæmper Vladimir Osechkin siger,
at han med nød og næppe undslap et attentat i den franske by
Biarritz.

-

Dansk ekspert bed mærke i tre opsigtsvækkende ting i Putins tale
21. sep. 2022, 17:59
https://nyheder.tv2.dk/udland/2022-09-21-dansk-ekspert-bed-maerke-i-tre-opsigtsvaekkende-ting-i-putins-tale

I sin tale raslede den russiske præsident igen med sablen og
truede blandt andet NATO med atomvåben.

[ ... ]

Putin viger ikke en tomme

[ ... ]

Vil drukne Ukraine i blod

[ ... ]

Farlig og hensynsløs atomretorik

-

I dag kl. 18:03
Webb-teleskopet imponerer igen: De mest detaljerede fotos af Neptuns ringe
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/webb-teleskopet-imponerer-igen-de-mest-detaljerede-fotos-af-neptuns-ringe

-

I dag kl. 18:17
New Yorks justitsminister sagsøger Donald Trump for bedrageri
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/new-yorks-justitsminister-sagsoeger-donald-trump-bedrageri

-

I dag kl. 18:22
Lektor: Putin leder efter et argument for at kunne slå hårdt igen
https://www.dr.dk/nyheder/udland/lektor-putin-leder-efter-et-argument-kunne-slaa-haardt-igen

Vi skal tage præsident Putins atomtrussel alvorligt, mener lektor
ved Forsvarsakademiet.

[ ... ]

Putin talte for meget om nukleare våben til, at man ikke skal
tage det alvorligt.
Claus Mathiesen, lektor ved Forsvarsakademiet

-

Joe Biden: - Putin vil udslette Ukraine
21. sep. 2022, 18:28
https://nyheder.tv2.dk/udland/2022-09-21-joe-biden-putin-vil-udslette-ukraine

-

DR S155 ons 21 sep 21:53:41
21.september dr.dk/nyheder 18:35

- VI KAN IKKE REGNE MED RUSLAND
Ifølge den danske statsminister, Mette
Frederiksen (S), var det en klokkeklar
optrapning, da Putin tidligere i dag
gjorde det klart, at Rusland nu
mobiliserer op mod 300.000 soldater til
krigen i Ukraine:

- Først og fremmest er det fuldstændig
uacceptabelt. Både optrapningen, men
også de ord der følger med. Det her er
jo en understregning af, at vi ikke kan
regne med Rusland. Det kan Ukraine
ikke, det kan Europa ikke, det kan
verden ikke. Og det er en optrapning af
konflikten.
- Der er ikke, hvis jeg må være lidt
direkte, plads til nogen form for
naivitet, hvad angår Putin, og hvad
angår Rusland.

I dag kl. 18:35
Frederiksen om Putin-tale: Vi kan ikke regne med Rusland
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/frederiksen-om-putin-tale-vi-kan-ikke-regne-med-rusland

-

Mette Frederiksen efter Putins atomtrusler: - Vi har været for naive
21. sep. 2022, 19:30
https://nyheder.tv2.dk/politik/2022-09-21-mette-frederiksen-efter-putins-atomtrusler-vi-har-vaeret-for-naive

-

DR S154 ons 21 sep 21:53:41
21.september dr.dk/nyheder 19:48

200 DEMONSTRANTER ANHOLDT I RUSLAND
Over 200 krigsmodstandere er blevet
anholdt i flere russiske byer, efter at
de protesterede på gaderne mod
mobiliseringen af 300.000 soldater fra
landets reserve. Det oplyser ngo'er til
nyhedsbureauet AFP.

En af lederne af oppositionen i
Rusland, den fængslede Kreml-kritiker
Aleksej Navalnyj, siger, at invasionen
af Ukraine er "en mislykket,
forbryderisk krig".

- Putin ønsker at se hundredtusinder af
mennesker indsmurt i blod, siger
Navalnyj i en videomeddelelse fra sin
fængselscelle - optaget og
offentliggjort af hans advokater,
skriver Ritzau.

I dag kl. 19:48
Mindst 200 demonstranter anholdt i flere russiske byer
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/mindst-200-demonstranter-anholdt-i-flere-russiske-byer

-

Landmænd kan udnytte jord og sol på samme tid - og måske endelig få
naboernes opbakning
21. sep. 2022, 20:36
https://nyheder.tv2.dk/lokalt/2022-09-21-landmaend-kan-udnytte-jord-og-sol-paa-samme-tid-og-maaske-endelig-faa-naboernes

-

Flere flyruter ud af Rusland er udsolgt - envejsbilletter koster 37.000
kroner
21. sep. 2022, 21:07
https://nyheder.tv2.dk/udland/2022-09-21-flere-flyruter-ud-af-rusland-er-udsolgt-envejsbilletter-koster-37000-kroner

-

DR S156 ons 21 sep 21:53:41
21.september dr.dk/nyheder 21:18

RUSLAND LØSLADER 10 UDLÆNDINGE
10 udenlandske personer, som russisk-
støttede styrker har taget til fange i
Ukraine, er nu blevet frigivet.

Løsladelsen sker ifølge Reuters efter,
at Saudi-Arabiens kronprins, Mohammed
bin Salman, har ageret mægler.

Blandt de løsladte er blandt andet en
svensker og fem britiske statsborgere.

Den svenske udenrigsminister Ann Linde
(S) bekræfter overfor SVT, at en svensk
statsborger, der har været
frihedsberøvet siden maj og som tiltalt
for at være lejesoldat, er på vej til
Sverige.

I dag kl. 21:18
Rusland løslader 10 udenlandske fanger
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/rusland-loeslader-10-udenlandske-fanger

-
DR S159 ons 21 sep 21:53:41
21.september dr.dk/nyheder 21:36

1.000 RUSSERE ANHOLDT I DEMOER
Der har i løbet af dagen været
demonstrationer i byer rundt om i hele
Rusland. Den uafhængige
menneskerettighedsgruppe, OVD-Info,
melder her til aften, at flere end
1.000 personer nu er blevet anholdt, og
at anholdelserne har fundet sted i
mindst 38 byer.

Gruppen skriver på Twitter, at den
forventer flere anholdelser.

Anholdelserne er en protest mod krigen
i Ukraine og mod Putins beslutning om
at sende op mod 300.000 personer mere
til Ukraine.

Tidligere på dagen skrev vi, at over
200 personer var blevet anholdt.

2022-09-21 kl 22.23
47 min. siden
Over 1.000 anholdt ved demonstrationer i flere russiske byer
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/over-1000-anholdt-ved-demonstrationer-i-flere-russiske-byer

-

DR S160 ons 21 sep 21:53:41
21.september dr.dk/nyheder 21:51

MINDST SYV MENNESKER DRÆBT I IRAN
De iranske myndigheder oplyser ifølge
Reuters, at tre personer heriblandt et
medlem af sikkerhedsstyrkerne, tirsdag
er blevet dræbt i forbindelse med de
uroligheder og demonstrationer, som har
spredt sig, siden 22-årige Mahsa Amini
døde i sidste uge. Øjenvidner har
tidligere sagt, at den 22-årige, der
blev anholdt for at bære upassende
beklædning, blev gennemtævet af
moralpolitiet.

Ifølge den kurdiske
menneskerettighedsgruppe Hengaw er syv
demonstranter blevet dræbt af
sikkerhedsstyrkerne under
demonstrationer i eller omkring den
kurdiske del af landet.

2022-09-21 kl 22.23
32 min. siden
Mindst syv mennesker dræbt i Iran - styret lukker ned for sociale medier
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/mindst-syv-mennesker-draebt-i-iran-styret-lukker-ned-sociale-medier

-

Trofast Putin-støtte: - Vi står på tærsklen til sejr eller atomkrig
21. sep. 2022, 22:00
https://nyheder.tv2.dk/udland/2022-09-21-trofast-putin-stoette-vi-staar-paa-taersklen-til-sejr-eller-atomkrig

Последние новости в конфликте Украины
Seneste nyt fra krigen i Ukraine

Liveblog: Få seneste nyt om krigen i Ukraine
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her

i dag kl. 18:12
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=4506727
Nicolai Styrishave
Mette Frederiksen: Det her er en optrapning

i dag kl. 18:24
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=4506760
Nicolai Styrishave
Biden tordnede mod Rusland og Putin

i dag kl. 18:34
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=4506797
Nicolai Styrishave
EU og Storbritannien i fælles erklæring: Ruslands invasion er fejlslagen

i dag kl. 19:08
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=4506980
Nicolai Styrishave
Flere end 200 personer anholdt ved demonstrationer i Rusland

i dag kl. 19:24
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=4507150
Nicolai Styrishave
Rusland løslader 10 udenlandske fanger

i dag kl. 20:24
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=4507764
Nicolai Styrishave
Stoltenberg til DR: Det her er en optrapning, som kommer til at indebære
mere død og lidelse

i dag kl. 21:05
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=4507968
Nicolai Styrishave
Gruppe: Flere end 1.000 personer anholdt ved demonstrationer i Rusland

27 min. siden (Time now CET 22.51)
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=4508179
Thomas Prakash
Tyrkiet fordømmer Ruslands 'ensidige folkeafstemninger'

6 min. siden (Time now CET 22.51)
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=4508222
Nicolai Styrishave
Aftenoverblik

(Time now CET 22.51)

Seneste nyt om krigen i Ukraine
Kl. 18.05
Kofod er "dybt chokeret" over Putins atomtrusler

Kl. 18.13
Von der Leyen og Truss erklærer den russiske invasion i forfald

Kl. 18.31
Mette F. efter Putins trusler: Vi har været for naive

Kl. 19.28
Rusland løslader krigsfanger – herunder en svensker

Kl. 20.17
Tyskland vil forsøge at forhindre eskalering

Kl. 21.38
EU-udenrigsministre indkaldt til ekstraordinært hastemøde

Udenrigsministrene er indkaldt som konsekvens af Putins tale
onsdag, ...

Kommentar:

Stop *ønsketænkning* om, at alting kan blive normaliseret!

Kun en 100% boykot af Rusland kan tvinge dem i knæ!

48 min siden (Time now CET 22.49)
Mindst 1000 tilbageholdt i Rusland efter protester mod Putin

31 min siden (Time now CET 22.49)
Baltiske lande nægter adgang for russere, der flygter fra hæren

(Time now CET 22.49)

[...]

Over 200 grindehvaler strandet på Tasmaniens kyst
21. sep. 2022, 22:14

Website https://sites.google.com/view/kall-tree File no 24505