Dele af det vestlige Rusland mørklagt efter ukrainsk droneangreb - News 2023-01-03

Dele af det vestlige Rusland mørklagt efter ukrainsk droneangreb

Politi finder 25 torturlejre nær den befriede by Kharkiv

-

Kall, Mogens skrev:

Subject: Stoltenberg kommer med klar opfordring til Vesten -
News 2023-01-02
Date: Mon, 2 Jan 2023 07:04:51 +0100
24870 <tots63$1mdfr$1...@news.eternal-september.org>
https://groups.google.com/g/dk.politik/c/JUVZrVcEB4A/m/_FCS_XYtCQAJ

https://sites.google.com/view/kall-last-warning/files/24-xxx/24-5xx/24-557
> https://sites.google.com/view/kall-russia/files/24-xxx/24-5xx/24-557
> https://groups.google.com/g/dk.politik/c/QV6SbZnjF2k/m/-Tvku0UICAAJ
[ ... ]
> 206 days after The International Court of Justice ...
>
> UN court:
> Russia must stop war immediately.
> No evidence of genocide of Russian-speaking people in Ukraine before
> invasion
>
> Суд ООН:
> Россия должна немедленно прекратить войну.
> Доказательств геноцида русскоязычных на Украине до вторжения нет

> [...]
https://www.icj-cij.org/public/files/case-related/182/182-20220316-PRE-01-00-EN.pdf

2022-02-24, day no 55, Putin's illegal war of aggression on Ukraine

2022-03-04, day no 63, Sodom-warning-to-Russia

2022-03-16, day no 75, Judgment of the International Court of Justice

2022-09-26, day no 269, Nord Stream 1 + 2 saboteret (43*5 and 195)

2022-09-29, day no 272, Russisk kampfly skød missil nær britisk fly

2022-10-08, day no 281, Last warning to Russia

2022-10-11, day no 284, Russians arrested in Norway for espionage

2022-10-15, day no 288, Undersøisk kabel GB-ø Færøerne saboteret

2022-10-17, day no 290, Russian military plane crashed Jejsk55

2022-10-20, day no 293, Undersøisk kabel mellem GB og ø saboteret

2022-10-22, day no 295, 2 russians arrested in Norway for espionage

2022-10-23, day no 296, Russian military plane crashed Irkutsk

2022-11-01, day no 305, Asteroid 2022 RM4

2022-11-09, day no 313, ET *Copyright* 78 Crater/Sphinx/MW1-BB

2022-11-24, day no 329, ET *Copyright* BB-DATA: Sphinx-P1

2022-12-13, day no 347, ET *Copyright* target-DATA: Crater/Sphinx/Jerusalem

2022-12-20, day no 354, Russian gas pipeline hit by explosion

2022-12-22, day no 356, Admiral Kuznetsov aircraft carrier caught fire

Et Ord til dagen:

Når du en dag *indser*, at du har korsfæstet Gud (Jesus), ...
Когда однажды вы *осознаете*, что распяли Бога (Иисуса), ...

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Mat+25.40&version=BPH
https://www.biblegateway.com/passage/?search=Mat+25.31-&version=ERV-RU

... da kan det være, at dit syn på mange ting ændres!
... тогда ваш взгляд на многие вещи может измениться!

KANSKE du ligefrem *frivilligt* siger til Gud:
ВОЗМОЖНО, вы даже *добровольно* говорите Богу:

"Ske Din vilje, ikke min!”
"Да будет воля Твоя, а не моя!"

(Apropos: Den, man elsker, ønsker man ikke at skade)
(Кстати: ты не хочешь причинить боль тому, кого любишь)

=>

Dagens lovsang:

Tag Det Inderste - Mariagerfjord Frikirke // Stille Stunder
Jun 22, 2018
https://www.youtube.com/watch?v=rNZ31qfAXSk&list=PL-93BA8uTVW8yViJdAnciQyW-K5o_E-2u&index=43

Tekst og akkorder:
https://www.stillestunder.com/
https://www.stillestunder.com/s/Tag-det-inderste-D.pdf

I dag kl. 16:48
Krigsramte løver evakueret fra Ukraine til Danmark
https://www.dr.dk/nyheder/indland/krigsramte-loever-evakueret-fra-ukraine-til-danmark

-

Mystiske gummibåde skyllet op på kysten i dansk havneby – politiet
undrer sig
I dag Kl. 16.51
https://nyheder.tv2.dk/samfund/2023-01-02-mystiske-gummibaade-skyllet-op-paa-kysten-i-dansk-havneby-politiet-undrer-sig

Ikke bare en gang, men hele tre gange på halvanden måned er
gummibåde strandet i Thorsminde.

-

DR S156 man 02 jan 21:29:07
2.januar dr.dk/nyheder 17:25

NASA TALER OM RUMKAPLØB MOD KINA

I dag kl. 17:25
Nasa taler om rumkapløb - frygter Kina 'erobrer' månen
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/nasa-taler-om-rumkaploeb-frygter-kina-erobrer-maanen

-

I dag kl. 18:31
400 eller 63 soldater? Ukraine og Rusland uenige om tabstal efter
angreb på russiske soldater nytårsaften
https://www.dr.dk/nyheder/udland/400-eller-63-soldater-ukraine-og-rusland-uenige-om-tabstal-efter-angreb-paa-russiske

-

Hundredvis af russere holdt nytår på besat skole, da Ukraine slog til
med dødbringende angreb
I dag Kl. 18.51
https://nyheder.tv2.dk/udland/2023-01-02-hundredvis-af-russere-holdt-nytaar-paa-besat-skole-da-ukraine-slog-til-med

-

DR S168 tir 03 jan 08:27:14
2.januar dr.dk/nyheder 22:07

ZELENSKYJ: RUSLAND VIL UDMATTE OS

2023-01-02 kl 22.08
1 min. siden
Zelenskyj: Rusland planlægger ’udmattelsesangreb’
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/zelenskyj-rusland-planlaegger-udmattelsesangreb

-

Mystik om fotos af Putin: Er han omgivet af skuespillere?
I går Kl. 22.40
https://nyheder.tv2.dk/udland/2023-01-02-mystik-om-fotos-af-putin-er-han-omgivet-af-skuespillere

-

DR S169 tir 03 jan 08:27:14
2.januar dr.dk/nyheder 22:33

TO IRANSKE TEENAGERE DØMT TIL DØDEN

I går kl. 22:33
Menneskerettighedsgruppe: To teenagere dømt til døden i Iran
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/menneskerettighedsgruppe-iranske-teenagere-doemt-til-doeden-i-iran

+

To iranske teenagere dømt til døden ved hængning
I går Kl. 23.32
https://nyheder.tv2.dk/udland/2023-01-02-to-iranske-teenagere-domt-til-doden-ved-haengning

-

Dele af det vestlige Rusland mørklagt efter ukrainsk droneangreb
I går Kl. 22.49
https://nyheder.tv2.dk/udland/2023-01-02-dele-af-det-vestlige-rusland-moerklagt-efter-ukrainsk-droneangreb

-

2023-01-03 kl 08.44
45 min. siden
Biden vil markere toårsdag for stormen på Kongressen med en ceremoni
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/biden-vil-markere-aarsdag-stormen-paa-kongressen-med-en-ceremoni

Liveblog: Få seneste nyt om krigen i Ukraine
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her

29. dec. 2022 kl. 19:23
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=5135546
Tim Tørnqvist
Aftenoverblik: Det ved vi om dagens missilangreb i Ukraine

_____________________________

(Time now CET xx.xx)

Seneste nyt om krigen i Ukraine
I dag Kl. 05.17
https://nyheder.tv2.dk/live/2023-01-02-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine

Kl. 19.14
Se også
Hundredvis af russere holdt nytår på besat skole, da Ukraine slog til
med dødbringende angreb

Kl. 21.14
Rusland og Belarus forlænger militærøvelse

New Link ...

Seneste nyt om krigen i Ukraine
I dag Kl. 05.25
https://nyheder.tv2.dk/live/2023-01-03-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine

Kl. 05.42
Politi finder 25 torturlejre nær den befriede by Kharkiv

Kl. 06.07
Tysk reporter såret i Ukraine

Kl. 06.25
Bagmand bag Banksy-fjernelse risikerer 12 år i fængsel

Kl. 07.16
Rusland vil udmatte os med bølge af droneangreb, siger Zelenskyj

37 min siden (Time now CET 08.55)
Ingen væsentlige fremskridt for russerne i Bakhmut, skriver britisk
ministerie

(Time now CET 08.55)

Deadline:

DR text-TV:
119

DR:
2023-01-03 kl 08.44
19 min. siden
Hjertestop var årsag til NFL-spillers kollaps på banen

TV2:
2023-01-03 kl 08.48
Biden vil holde ceremoni på toårsdagen for 6. januar
33 min siden

Med venlig hilsen,
Mogens Kall, The servant of Michael
- -
Website https://sites.google.com/view/kall-tree File no 24872

Højt tabstal skaber vrede internt i Rusland
=>
Rejs nu hjem, idioter!
Ukraine er IKKE Jeres og bliver det heller aldrig!

-

Kall, Mogens skrev:

Subject: Dele af det vestlige Rusland mørklagt efter ukrainsk
droneangreb - News 2023-01-03
Date: Tue, 3 Jan 2023 08:55:57 +0100
24872 <tp0n2d$22ta4$1...@news.eternal-september.org>
https://groups.google.com/g/dk.politik/c/kdbcH1bL0qY/m/QXK7WxuCCQAJ
DR S127 tir 03 jan 12:12:12
3.januar dr.dk/nyheder 12:09

ISRAELSK MINISTER BESØGER MOSKE
Israels nye sikkerhedsminister,
højrenationalistiske Itamar Ben-Gvir,
var i dag kort forbi Al-Aqsa-moskeen i
Jerusalem, som er Islams tredje
helligste sted. Efterfølgende skriver
han "Tempelbjerget er åbent for alle"
på Twitter og benytter det jødiske navn
på stedet. Det skriver Reuters.

Besøget møder kraftig kritik fra
Palæstinas premierminister, Mohammad
Shtayyeh, der kalder handlingen for en
provokation. Han beskylder den
israelske sikkerhedsminister for at
"planlægge at gøre moskeen til et
jødisk tempel". Også Jordan reagerer
kraftigt på besøget.

I dag kl. 12:09
Israelsk minister besøgte Al-Aqsa-moskeen - vækker palæstinensisk vrede
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/israelsk-minister-besoegte-al-aqsa-moskeen-vaekker-palaestinensisk-vrede

Kommentar:

Se evt. ...

איתמר בן גביר
@itamarbengvir
https://twitter.com/itamarbengvir
https://twitter.com/itamarbengvir/status/1610170147720859648

ממשלת ישראל שאני חבר בה לא תיכנע לארגון מרצחים שפל. הר הבית פתוח לכולם
ואם החמאס חושב שאם הוא יאיים עליי זה ירתיע אותי, שיבינו שהשתנו הזמנים.
יש ממשלה בירושלים!

8.04 AM · 3. jan. 2023

=>

(Google-auto-translation to danish)

Den israelske regering, som jeg er medlem af, vil ikke overgive sig
til en modbydelig mordorganisation. Tempelbjerget er åbent for alle,
og hvis Hamas mener, at hvis det truer mig, vil det afskrække mig,
så lad dem forstå, at tiderne har ændret sig. Der er en regering i
Jerusalem!

הר הבית
(Tempelbjerget, The Temple Mount)

-

DR S132 tir 03 jan 18:22:59
3.januar dr.dk/nyheder 14:29

MYSTISKE GUMMIBÅDE DREVET I LAND

I dag kl. 14:29
Mystiske gummibåde drevet i land på Vestkysten
https://www.dr.dk/nyheder/regionale/midtvest/mystiske-gummibaade-drevet-i-land-paa-vestkysten

-

DR S133 tir 03 jan 18:23:00
3.januar dr.dk/nyheder 14:33

SVERIGE VIL KØBE TO ATOMREAKTORER

I dag kl. 14:33
Svensk statsminister åbner for køb af franske atomreaktorer
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/svensk-statsminister-aabner-koeb-af-franske-atomreaktorer

-

Russisk missilangreb fanget på direkte tv
I dag Kl. 14.46
https://nyheder.tv2.dk/udland/2023-01-03-russisk-missilangreb-fanget-paa-direkte-tv

-

DR S140 tir 03 jan 18:23:00
3.januar dr.dk/nyheder 17:10

UKRAINSKE FRIVILLIGE FINDER FALDNE

I dag kl. 17:10
Ukrainske frivillige leverer faldne soldater tilbage til pårørende
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/ukrainske-frivillige-leverer-faldne-soldater-tilbage-til-paaroerende

-

I dag kl. 17:14
Strid om russisk juryformand: Dronningen trækker sig fra H.C. Andersen-pris
https://www.dr.dk/nyheder/kultur/strid-om-russisk-juryformand-dronningen-traekker-sig-fra-hc-andersen-pris

Flere lande har forgæves forsøgt at få omstridt russer fjernet fra
stor børnebogspris.

+

Dronning Margrethe trækker sig som protektor for pris med russisk
juryformand
I dag Kl. 17.58
https://nyheder.tv2.dk/samfund/2023-01-03-dronning-margrethe-traekker-sig-som-protektor-for-pris-med-russisk-juryformand

-

DR S142 tir 03 jan 18:22:30
3.januar dr.dk/nyheder 18:14

IRANS PRÆSIDENT VIL HÆVNE GENERAL

2023-01-03 kl 19.00
46 min. siden
Irans præsident vil hævne generals død
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/irans-praesident-vil-haevne-generals-doed

-

2023-01-03 kl 19.09
Livreddende behandling sat skakmat af ny variant - det er noget møg,
siger Jens Lundgren
21 min siden
https://nyheder.tv2.dk/samfund/2023-01-03-livreddende-behandling-sat-skakmat-af-ny-variant-det-er-noget-moeg-siger-jens

[...]

Kl. 09.13
Højt tabstal skaber vrede internt i Rusland

Kl. 10.32
Vi har befriet 40 procent af de besatte territorier, siger ukrainsk hærchef

Kl. 10.58
Satellitbilleder viser ødelæggelser efter HIMARS-angreb

Kl. 12.20
Missil slår ned under direkte transmission

41 min siden (Time now CET 13.27)
Ukraine: Vi har nedskudt 500 russiske droner siden september

Kl. 14.20
Ukrainske anklagere finder endnu et torturkammer

Kl. 15.10
Ukraine har brug for støtte mere end nogensinde før, siger Macron

Kl. 17.33
Statsledere har talt i telefon med Zelenskyj

(Time now CET 19.14)

Deadline:

DR text-TV:
143

DR:
2023-01-03 kl 19.00
2 min. siden
Norges Blindeforbund vil have blindeskrift på dagligvarer

TV2:

Website https://sites.google.com/view/kall-tree File no 24873