Hypotese: Cas A var årsagen til Den Lille istid

Hypotese: Cas A var årsagen til Den Lille istid

File 22.791 ...
https://sites.google.com/site/kallscie/home/hypotheses/22-791

Google-auto-translation:
From Danish to English (and many other languages)...
http://translate.google.com/translate?hl=en&sl=da&tl=en&u=https://sites.google.com/site/kallscie/home/hypotheses/22-791

-

Interrupt from ...

Subject: Raketter affyret mod base i Irak, hvor to danske
soldater opholder sig + ET-Break -
Re: News 2021-03-01, Did You *killed* the Motherplanet, "HAL" ?
Date: Wed, 3 Mar 2021 14:17:21 +0100
22761 news:603f8c64$0$690$1472...@news.sunsite.dk
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/countries/denmark/22-xxx/22-761
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/countries/iran/22-xxx/22-761
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/countries/usa/22-xxx/22-761
Close Encounters of the Third Kind
(Dating, Nærkontakt af 3. grad, Stævnemøde)
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/issues/close-encounters-3-kind/22-xxx/22-761
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/issues/mideast-peace-p/22-xxx/22-761
https://groups.google.com/g/dk.politik/c/zCHa19nnbPE/m/-iWPTIHKAQAJ

> Vores *mistanke* er derfor, at de har opfanget budskabet på et
> tidspunkt *midt UDEN transmissionen* (fx. efter byte nr. 200 ud af
> i alt fx. 1000 bytes).
>
> HVIS det er det, der er tilfældet, da vil det give ALVORLIGE problemer
> med at forstå budskabet, fordi de vigtigste definitioner MANGLER!
>
> Og så er det, at man må prøve sig frem vha. MANGE hypoteser i håbet
> om, at en af dem, er den rigtige!

Hypoteser KAN være til for at blive aflivet ... :-)

Her en af dem (sorry, jeg kan ikke dy mig for at lufte den):

Hypotese-forslag:

(
Baggrundsviden:

Henrik Svensmark
https://da.wikipedia.org/wiki/Henrik_Svensmark

SKY-eksperimentet

Fra 2000 til 2006 udtænkte og udførte Henrik Svensmark et
eksperiment under navnet SKY. Fintfølende instrumenter målte
de kemiske reaktioner, som udløses i atmosfæren af de mest
gennemtrængende kosmiske stråler. Resultaterne viser, at de
elektroner, som bliver frigjort i atmosfæren af den kosmiske
stråling, fremmer produktionen af aerosoler, hvorpå
vanddamp kan kondensere til skyer. Således har forskerne
påvist en mekanisme, hvorigennem den kosmiske stråling kan
påvirke dannelsen af skyer og dermed jordens klima. De
eksperimentelle resultater blev offentliggjort februar 2007
i Proceedings of the Royal Society A, som udgives af The
Royal Society i London.
)

=>

Supernovaen ...

Cassiopeia A
https://en.wikipedia.org/wiki/Cassiopeia_A

amateur telescopes down to 234 mm (9.25 in) with filters.[4]

Cassiopeia A (Cas A) .. The supernova occurred approximately
11,000 light-years (3.4 kpc) away ...

[ ... ]

It is estimated that light from the stellar explosion
(supernova) itself first reached Earth near to the decade
of the 1690s, from which time there are no definitively
corresponding records. ... (1680)

Supernovaen (Cas A) var (med sin STORE kosmiske stråling) årsagen
til ...

Den lille istid
https://da.wikipedia.org/wiki/Den_lille_istid

Der er blevet påvist tre tidspunkter, hvor temperaturen
nåede et minimum i perioden, ét omkring 1660, ét 1770 og ét
omkring 1850.

[ ... ]

Datering

Der er ingen konsensus om, hvilket år den lille istid
begyndte, en række klimatiske begivenheder angives ofte
som starttidspunkt. Disse årstal har været foreslået:

1250: Pakisen i Atlanterhavet begyndte at vokse.

1257: Vulkanen Samalas har et stort udbrud som nogle mener
startede den lille istid[2]. Næsten en tredjedel af Londons
borgere døde året efter.[3]

1300: Varme somre var ikke længere garanterede i Nordeuropa.

1315: Stor hungersnød i Europa fra 1315-1317.

1650: Første globale temperaturminimum

Med venlig hilsen,
Mogens Kall, The servant of Michael
Last OUTPUT: 22700 news:60080d9b$0$677$1472...@news.sunsite.dk
https://groups.google.com/g/dk.test/c/MRWueyeFrn8/m/X4z1cd6pDQAJ
Website https://sites.google.com/site/kalltree1 File no 22791

Date: Sat, 13 Mar 2021 12:52:19 +0100
22791a news:604ca775$0$688$1472...@news.sunsite.dk
https://groups.google.com/g/dk.politik/c/jRvJbeijN-A/m/lRui_ehCAQAJ
Hovsa!

Dette indlæg gik vist helt galt i byen!

Den skulle ha' været sendt til videnskabsgruppen! Sorry! ... :-(

Website https://sites.google.com/site/kalltree1 File no 22791b