Den moderne russiske hær er "nærmest forsvundet", hævder USA - News 2023-05-08

Den moderne russiske hær er "nærmest forsvundet", hævder USA

Subject: Russere og ukrainere melder om 'brag' på Krim-halvøen -
News 2023-05-07
Date: Sun, 7 May 2023 07:47:18 +0200
25182 <u37e16$38oeq$1...@news.eternal-september.org>
https://groups.google.com/g/dk.politik/c/6fQHONRV3uo/m/eiLhU5JsAAAJ

https://sites.google.com/view/kall-last-warning/files/24-xxx/24-5xx/24-557

https://www.icj-cij.org/public/files/case-related/182/182-20220316-PRE-01-00-EN.pdf

> Hvordan kan jeg hjælpe?
> How can I help?
[ ... ]
> Den danske Ukraine komite
>
> https://dendanskeukrainekomite.dk/
>
> Den danske Ukraine komite er stiftet for at hjælpe Ukraines
> forsvar. Vores formål er, med penge, at hjælpe Ukraine i
> landets kamp for frihed og fred.
>

> Søren Pind, ...
> Formand den danske Ukraine komite
> https://twitter.com/sorenpind
> https://twitter.com/sorenpind/status/1503739368502091784
>
> MobilePay på 924084
>
> Bankoverførsel: Reg. nr. 0542 Konto nr. 0000668633

2022-02-24, day no 55, Putin's illegal war of aggression on Ukraine

2022-03-04, day no 63, Sodom-warning-to-Russia

2022-03-16, day no 75, Judgment of the International Court of Justice

2022-09-26, day no 269, Nord Stream 1 + 2 saboteret (43*5 and 195)

2023-01-27, day no 27, Asteroid 2023 BU (11 years 744-connection ?)
2012-01-27, https://sites.google.com/view/et-footsteps/2012-01-27

2023-03-17, day no 76, ICC issues arrest warrant for Putin

Et Ord til dagen:

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Zefanias%201&version=BPH

Zefanias 1, Bibelen på hverdagsdansk

„Jeg vil fjerne alt fra jordens overflade,” erklærer Herren.

3
„Jeg vil udrydde både mennesker og dyr.
Jeg vil fjerne alt, hvad der førte mennesket til fald,
sammen med de mennesker, der faldt.

Hele menneskeheden skal forsvinde fra jordens overflade.

... Min glødende vrede vil sætte verden i brand,
så hele jordens befolkning får en brat og frygtelig død.”

=>

Når du en dag *indser*, at du har korsfæstet Gud (Jesus), ...
Когда однажды вы *осознаете*, что распяли Бога (Иисуса), ...

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Mat+25.40&version=BPH
https://www.biblegateway.com/passage/?search=Mat+25.31-&version=ERV-RU

... da kan det være, at dit syn på mange ting ændres!
... тогда ваш взгляд на многие вещи может измениться!

KANSKE du ligefrem *frivilligt* siger til Gud:
ВОЗМОЖНО, вы даже *добровольно* говорите Богу:

"Ske Din vilje, ikke min!”
"Да будет воля Твоя, а не моя!"

(Apropos: Den, man elsker, ønsker man ikke at skade)
(Кстати: ты не хочешь причинить боль тому, кого любишь)

=>

Dagens lovsang:

Tag Det Inderste - Mariagerfjord Frikirke // Stille Stunder
Jun 22, 2018
https://www.youtube.com/watch?v=rNZ31qfAXSk&list=PL-93BA8uTVW8yViJdAnciQyW-K5o_E-2u&index=43

Tekst og akkorder:
https://www.stillestunder.com/
https://www.stillestunder.com/s/Tag-det-inderste-D.pdf

Nyhedsbrev fra Jyllands-Posten

Date: søn. 7. maj 2023 kl. 20.59
Subject: Kreml mørklægger sandheden om Ruslands folketal ...

07/05/2023 KL. 19:00
Krigen rammer Ruslands folketal samtidigt på to flanker
https://jyllands-posten.dk/international/ECE15662529/krigen-rammer-ruslands-folketal-samtidigt-paa-to-flanker/

Der hersker usikkerhed både om antallet af dræbte soldater i
Ukraine og om størrelsen af udvandringen fra Rusland, men det
står fast, at landet demografisk er under stigende pres.

-

I går kl. 19:01
Lækkede dokumenter afslører:
Paludans koranafbrænding har inspireret en russisk
efterretningstjeneste til at lave falske protester
https://www.dr.dk/nyheder/indland/moerklagt/laekkede-dokumenter-afsloerer-paludans-koranafbraending-har-inspireret-en

-

I går kl. 20:44
Efter 12 år ude i kulden er Syrien nu på vej tilbage i det gode
selskab i den arabiske verden
https://www.dr.dk/nyheder/udland/efter-12-aar-ude-i-kulden-er-syrien-nu-paa-vej-tilbage-i-det-gode-selskab-i-den

-

I går kl. 20:47
Wagner-leder hævder at få flere våben til kampe i Bakhmut:
'Kreml har intet alternativ', mener ekspert
https://www.dr.dk/nyheder/udland/wagner-leder-haevder-faa-flere-vaaben-til-kampe-i-bakhmut-kreml-har-intet-alternativ

-

Den moderne russiske hær er "nærmest forsvundet", hævder USA
I går kl. 22.01
https://nyheder.tv2.dk/udland/2023-05-07-den-moderne-russiske-haer-er-naermest-forsvundet-haevder-usa

-

Britisk opposition kritiserer politiet efter anholdelser ved kroning
I går kl. 22.45
https://nyheder.tv2.dk/udland/2023-05-07-britisk-opposition-kritiserer-politiet-efter-anholdelser-ved-kroning

-

DR S164 man 08 maj 07:23:58
8.maj dr.dk/nyheder 05:23

KAMPENE FORTSÆTTER I SUDAN

I dag kl. 05:23
Sudans stridende parter mødes, mens kampe fortsætter
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/sudans-stridende-parter-moedes-mens-kampe-fortsaetter

-

DR S165 man 08 maj 07:23:58
8.maj dr.dk/nyheder 05:39

ODESA RAMMES AF MISSIL

I dag kl. 05:39
Ukrainske myndigheder melder om missilangreb og eksplosioner
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/ukrainske-myndigheder-melder-om-missilangreb-og-eksplosioner

-

I dag kl. 06:14
Falske demonstranter dukker op flere steder: Russisk
efterretningstjeneste kobles til 10 aktioner i Europa
https://www.dr.dk/nyheder/indland/moerklagt/falske-demonstranter-dukker-op-flere-steder-russisk-efterretningstjeneste

-

DR S170 man 08 maj 07:23:58
8.maj dr.dk/nyheder 06:26

RUSSISKE SKOVBRANDE HÆRGER

... Uralbjergene ...

I dag kl. 06:26
Tre er døde og hundredvis af huse er ødelagte i russiske skovbrande
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/tre-er-doede-og-hundredvis-af-huse-er-oedelagte-i-russiske-skovbrande

-

Årets vigtigste dag i Rusland bliver ikke, som den plejer – og russernes
forklaring er måske ikke hele sandheden
I dag kl. 06.51
https://nyheder.tv2.dk/udland/2023-05-04-aarets-vigtigste-dag-i-rusland-bliver-ikke-som-den-plejer-og-russernes-forklaring-er-maaske-ikke-hele-sandheden

Terrortrussel eller mangel på køretøjer?

LIVE Seneste nyt om krigen i Ukraine
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her

21. mar. 2023 kl. 17:07
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=5664759
Morten Top
Putin: Kinesisk plan kan være basis for fred

____________________________

(Time now CET xx.xx)

Seneste nyt om krigen i Ukraine
I dag kl. 05.47
https://nyheder.tv2.dk/udland/2023-05-07-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine

Kl. 19.15
Russisk forfatter vågner fra koma efter bilbombe

Kl. 19.57
Lækkede dokumenter: Rusland ville udnytte Paludans koranafbrændinger

Kl. 20.19
Rusland forsøger at nedslide Ukraines luftforsvar, siger militær talsmand

Kl. 21.21
Sikkerhed er hovedmålet for Rusland, siger Zelenskyj

Kl. 22.30
Rusland er ikke længere i stand til at lancere alvorlig offensiv, siger
spionchef

... lederen af Ukraines militære efterretningstjeneste, ...

Kl. 23.10
Luftalarmer lyder i store dele af Ukraine – eksplosioner i havneby

Kl. 23.36
- Søg i sikkerhed, advarer militæradministration under luftalarmer i Kyiv

New Link ...

Seneste nyt om krigen i Ukraine
I dag kl. 05.21
https://nyheder.tv2.dk/2023-05-08-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine

Kl. 05.21
Ukraine: Rusland optrapper Bakhmut-bombardement før indtog

Kl. 05.47
Analyseinstitut: Ruslands militære ledelse er forringet

Kl. 05.53
Russisk fly tæt på kollision med polsk fly

Kl. 06.27
Russisk forfatter og krigspropagandist såret ved attentat

Kl. 07.09
Mindst fem sårede efter bombardement af Kyiv

12 min siden (Time now CET 08.24)
Ukraines militær efter nattens angreb: - Der er dræbte og sårede blandt
civile

(Time now CET 08.24)

2023-05-08 kl 08.04
41 min. siden
Spansk juraprofessor kritiserer dansk oversættelse i Samsam-dom: 'Det er
misvisende'

TV2:
2023-05-08 kl 08.13
Flere børn på ferie er døde i ulykke med turistbåd i Indien
I dag kl. 07.06

Website https://sites.google.com/view/kall-tree File no 25185

Rusland har mistet 100.000 soldater i Bakhmut, hævder Ukraine

Subject: Den moderne russiske hær er "nærmest forsvundet",
hævder USA - News 2023-05-08
Date: Mon, 8 May 2023 08:25:06 +0200
25185 <u3a4k3$3q5br$1...@news.eternal-september.org>
https://groups.google.com/g/dk.politik/c/i_-QBgS1TYA/m/alU7RTe9AAAJ
DR S176 man 08 maj 12:25:41
8.maj dr.dk/nyheder 09:29

RUSLAND LOKKER MIGRANTER I KRIG

I dag kl. 09:29
Migranter lokkes med statsborgerskab, hvis de slutter sig til den
russiske hær
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/migranter-lokkes-med-statsborgerskab-hvis-de-slutter-sig-til-den-russiske-haer

-

Rusland lokker migranter i krig med bonusser og statsborgerskab
I dag kl. 10.12
https://nyheder.tv2.dk/udland/2023-05-08-rusland-lokker-migranter-i-krig-med-bonusser-og-statsborgerskab

-

DR S115 man 08 maj 12:25:38
8.maj dr.dk/nyheder 10:38

REKORDHØJ TEMPERATUR MÅLT I VIETNAM

... 44,1 ...

I dag kl. 10:38
Vietnam måler højeste temperatur nogensinde
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/vietnam-maaler-hoejeste-temperatur-nogensinde

-

Op mod 72.000 soldater og 315 kampvogne er klar til ukrainsk offensiv,
siger præsident
I dag kl. 10.58
Opd. I dag kl. 12.11
https://nyheder.tv2.dk/udland/2023-05-08-op-mod-72000-soldater-og-315-kampvogne-er-klar-til-ukrainsk-offensiv-siger-praesident

-

DR S119 man 08 maj 12:25:38
8.maj dr.dk/nyheder 12:23

LUFTALARMER LØD I HELE UKRAINE

46 min. siden
Luftalarmer lød i hele Ukraine dagen før russisk mærkedag
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/luftalarmer-loed-i-hele-ukraine-dagen-foer-russisk-maerkedag

-

Russiske soldater truer overlæge: Vi finder dig, når krigen er slut
I dag kl. 15.18
https://nyheder.tv2.dk/udland/2023-05-08-russiske-soldater-truer-overlaege-i-video-vi-finder-dig-naar-krigen-er-slut

En russisk læges afslag på at donere udstyr har udløst hårde
reaktioner. Samme overlæge er tidligere blevet beskyldt for at
sanktionere en frivillig.

-

DR S124 man 08 maj 18:28:54
8.maj dr.dk/nyheder 15:39

DANMARK SKAL HJÆLPE SVERIGE MED GAS

I dag kl. 15:39
Danmark skriver under på at hjælpe Sverige med gasforsyning
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/danmark-skriver-under-paa-hjaelpe-sverige-med-gasforsyning

-

I dag kl. 16:20
STIL SPØRGSMÅL: Hvad er formålet med russisk disinformation i Danmark?
https://www.dr.dk/engagement/taet-paa/stil-spoergsmaal-hvad-er-formaalet-med-russisk-misinformation-i-danmark

-

DR S127 man 08 maj 18:28:54
8.maj dr.dk/nyheder 16:48

SPANIEN MÅLER DEN VARMESTE APRIL

I dag kl. 16:48
Spanien måler den varmeste april nogensinde
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/spanien-maaler-den-varmeste-april-nogensinde

-

I dag kl. 17:00
Valg i Tyrkiet: Han har styret Tyrkiet med hård hånd i 20 år. Men hvem
er Erdogan egentlig?
https://www.dr.dk/nyheder/udland/valg-i-tyrkiet-han-har-styret-tyrkiet-med-haard-haand-i-20-aar-men-hvem-er-erdogan

-

DR S130 man 08 maj 18:28:54
8.maj dr.dk/nyheder 17:53

EU AFLYSER FEJRING I ISRAEL

I dag kl. 17:53
EU aflyser fejring i Israel i protest mod minister
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/eu-aflyser-fejring-i-israel-i-protest-mod-minister

-

2023-05-08 kl 19.18
Sværm af mindre droneangreb i Ukraine kan være ny russisk strategi,
siger ekspert
21 min siden
https://nyheder.tv2.dk/udland/2023-05-08-svaerm-af-mindre-droneangreb-i-ukraine-kan-vaere-ny-russisk-strategi-siger-ekspert

[...]

Kl. 08.41
Russisk militær forsøger at rekruttere asiatiske migrantarbejdere,
melder efterretningstjeneste

Kl. 09.23
Zelenskyj sammenligner Rusland med Nazityskland og vil flytte årsdag

Kl. 10.05
Russere tager sprogtest for at undgå udvisning fra Letland

Kl. 10.35
Medier kobler russisk efterretningstjeneste til ti falske
demonstrationer i europæiske byer

Kl. 11.05
Zelenskyj markerer årsdag med en fuckfinger til Moskva

Kl. 11.38
Stort varehus i brand i Odessa efter missilangreb

Kl. 12.07
Knap 1700 personer evakueret fra område nær atomkraftværk

... fra russiskbesatte byer og landområder nær
Zaporizjzja-atomkraftværket i det sydøstlige Ukraine, ...

38 min siden (Time now CET 13.16)
EU-formand besøger Zelenskyj

29 min siden (Time now CET 13.16)
Nye droneoptagelser viser ødelæggelser i Bakhmut

Kl. 13.40
EU skal producere en million granater, skriver kommissær

Kl. 13.53
Rusland aflyser march på grund af "en stat, der de facto sponsorerer
terrorisme"

Kl. 14.19
Nattens angreb i Kyiv er det største siden krigens start, siger borgmester

Kl. 14.34
Røde Kors' nødhjælpslager ramt i Odesa

Kl. 14.58
Rusland har mistet 100.000 soldater i Bakhmut, hævder Ukraine

Kl. 16.29
Kina opfordrer EU til ikke at gå den "forkerte vej" før mulige sanktioner

30 min siden (Time now CET 19.21)
Særinteresser kan spænde ben for EU-sanktioner mod Kina

(Time now CET 19.21)

2023-05-08 kl 19.09
20 min. siden
Klimaordfører om liberalisering af affaldssektoren: Det er et nødvendigt
sats
Seneste

TV2:
2023-05-08 kl 19.15
Han laver sjov med danskerne – og det går viralt
3 min siden

Website https://sites.google.com/view/kall-tree File no 25187