Sveriges vej til Nato har været lang og besværlig. Nu er de snart i mål - News 2024-01-25

Jan 24, 2024, 6:24:13 PMJan 24
Sveriges vej til Nato har været lang og besværlig. Nu er de snart i
mål

Subject: Russisk militærfly styrter ned i Rusland med 74 om bord - -
News 2024-01-24
Date: Wed, 24 Jan 2024 10:51:57 +0100
26033 <65b0ddbd$0$713$1472...@news.sunsite.dk>
https://groups.google.com/g/dk.politik/c/z2HpMre35y4/m/aeXGsPf0AQAJ

https://sites.google.com/view/kall-last-warning/files/24-xxx/24-5xx/24-557
> https://sites.google.com/view/kall-russia/files/24-xxx/24-5xx/24-557
> https://groups.google.com/g/dk.politik/c/QV6SbZnjF2k/m/-Tvku0UICAAJ

[ ... ]

https://www.icj-cij.org/public/files/case-related/182/182-20220316-PRE-01-00-EN.pdf

> Hvordan kan jeg hjælpe?
> How can I help?

[ ... ]

> Den danske Ukraine komite
>
> https://dendanskeukrainekomite.dk/
>
> Den danske Ukraine komite er stiftet for at hjælpe Ukraines
> forsvar. Vores formål er, med penge, at hjælpe Ukraine i
> landets kamp for frihed og fred.
>

> Søren Pind, ...
> Formand den danske Ukraine komite
> https://twitter.com/sorenpind
> https://twitter.com/sorenpind/status/1503739368502091784
>
> MobilePay på 924084
>
> Bankoverførsel: Reg. nr. 0542 Konto nr. 0000668633

2022-02-24, day no 55, Putin's illegal war of aggression on Ukraine

2022-03-04, day no 63, Sodom-warning-to-Russia

2022-03-16, day no 75, Judgment of the International Court of Justice

2022-09-26, day no 269, Nord Stream 1 + 2 saboteret (43*5 and 195)

2023-01-27, day no 27, Asteroid 2023 BU (11 years 744-connection ?)
2012-01-27, https://sites.google.com/view/et-footsteps/2012-01-27

2023-03-17, day no 76, ICC issues arrest warrant for Putin

Præsident Vladimir Putin går i kluntede sko med høje hæle og
snydehæle, fordi han er flov over sin manglende højde. Den slags
mænd er farlige, viser ny undersøgelse.

Søndag d. 11. juni 2023, kl. 08.34
https://www.berlingske.dk/globalt/putin-gaar-i-sko-med-snydehael-fordi-han-er-flov-over-sin-hoejde-den-slags

-

Først truede Putin med atomvåben, og så slap han militæret løs i
Ukraine
24. feb. 2022, 21:36
https://nyheder.tv2.dk/udland/2022-02-24-foerst-truede-putin-med-atomvaaben-og-saa-slap-han-militaeret-loes-i-ukraine

Kommentar:

Hvor har Putin dog *voldtaget* vores planet med sin psykopatiske
kynisme (og dermed fået forvandlet vores planet til helvedets
forgård)!

Et menneske, der forfører andre, og som selv er blevet *forført*
af djævelen (2 Tim 3,13) ...
https://www.biblegateway.com/passage/?search=2+Tim+3.13&version=DN1933

Putin fatter således ikke, HVOR han fører folk hen. KUN djævelen
ved det!

Satans slangeyngel hedder det på dansk!

Et Ord til dagen:

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Zefanias%201&version=BPH

Zefanias 1, Bibelen på hverdagsdansk

„Jeg vil fjerne alt fra jordens overflade,” erklærer Herren.

3
„Jeg vil udrydde både mennesker og dyr.
Jeg vil fjerne alt, hvad der førte mennesket til fald,
sammen med de mennesker, der faldt.

Hele menneskeheden skal forsvinde fra jordens overflade.

... Min glødende vrede vil sætte verden i brand,
så hele jordens befolkning får en brat og frygtelig død.”

=>

Når du en dag *indser*, at du har korsfæstet Gud (Jesus), ...
Когда однажды вы *осознаете*, что распяли Бога (Иисуса), ...

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Mat+25.40&version=BPH
https://www.biblegateway.com/passage/?search=Mat+25.31-&version=ERV-RU

... da kan det være, at dit syn på mange ting ændres!
... тогда ваш взгляд на многие вещи может измениться!

KANSKE du ligefrem *frivilligt* siger til Gud:
ВОЗМОЖНО, вы даже *добровольно* говорите Богу:

"Ske Din vilje, ikke min!”
"Да будет воля Твоя, а не моя!"

(Apropos: Den, man elsker, ønsker man ikke at skade)
(Кстати: ты не хочешь причинить боль тому, кого любишь)

=>

Dagens lovsange:

Tag Det Inderste - Mariagerfjord Frikirke // Stille Stunder
Jun 22, 2018
https://www.youtube.com/watch?v=rNZ31qfAXSk&list=PL-93BA8uTVW8yViJdAnciQyW-K5o_E-2u&index=43
Tekst og akkorder:
https://www.stillestunder.com/
https://www.stillestunder.com/s/Tag-det-inderste-D.pdf

+

Open The Eyes
| HEBREW & ARABIC WORSHIP(Live) [Worship Session]@SOLUIsrael
Shilo Ben Hod
122K subscribers
68K views 1 month ago ISRAEL
https://www.youtube.com/watch?v=qCIUI1I9V4o

00:00 Spontaneous worship
00:44 Hebrew worship
02:10 Arabic Worship
https://www.youtube.com/watch?v=qCIUI1I9V4o&t=130s
03:23 Mixed languages
05:14 Spontaneous worship
06:16 Behold The Lamb Of God

Den arabiske lovsang lyder MEGET smukt. Try it ... :-)
https://www.youtube.com/watch?v=qCIUI1I9V4o&t=130s
or ...
https://www.youtube.com/watch?v=_R0gkTvCRSw&list=PLr-nPP5zgSA-yGbg6D4xtcBJNXptstmb_
https://www.youtube.com/watch?v=qCIUI1I9V4o&list=PLr-nPP5zgSA-yGbg6D4xtcBJNXptstmb_&index=2

Interrupt from ...

Subject: [Den sidste nadver]
Israel raser mod Belgien og Spanien:
I spreder falske påstande og støtter terrorisme -
Re: ... News 2023-11-24
Date: Fri, 24 Nov 2023 22:12:23 +0100
25842 <656111b7$0$708$1472...@news.sunsite.dk>
https://groups.google.com/g/dk.politik/c/QlhbR710vwg/m/wyu0JFLKAAAJ

> https://sites.google.com/view/kall-litteratur/0/den-sidste-nadver
>
> Den sidste nadver
> en rejse blandt de efterladte kristne i den arabiske verden
> af Klaus Wivel
> Kristeligt Dagblads Forlag, 2013
> ISBN 978 87 7467 111 4

=>

Tanke til overvejelse:

Vil du have de samme *fanatiske* holdninger (...

fx. at folk skal dræbes, hvis de skifter religion, apropos
FNs Menneskerettighedserklæring artikel 18, som lyder ...
https://menneskeret.dk/files/media/dokumenter/om_os/om_menneskerettigheder_diverse/fn_verdenserklaering_fil.pdf

Enhver har ret til tanke-, samvittigheds- og
religionsfrihed: denne ret omfatter frihed til at skifte
religion eller tro og frihed til enten alene eller i
fællesskab med andre, offentligt eller privat, at give
udtryk for sin religion eller tro gennem undervisning,
udøvelse, gudsdyrkelse og overholdelse af religiøse
forskrifter.

...), hvis du ikke var muslim?

Hmm ...

Historiske *kendsgerninger*:

Jødisk exodus fra arabiske lande til Israel
https://da.wikipedia.org/wiki/J%C3%B8disk_exodus_fra_arabiske_lande_til_Israel

Fra 1948 til begyndelsen af 1970-erne forlod mellem
800.000–1.000.000 jøder deres hjem i den arabiske verden
for at flygte, eller de blev deporterede. 260.000 af dem
nåede Israel mellem 1948 og 1951, 600.000 frem til 1972. ...

Når man *deporterer* mennesker, da er det ikke andet end
rimeligt, at man så modtager tilsvarende antal flygtninge
(herunder deres børn, som de i mellemtiden har fået)!

+

Date: Fri, 19 Jan 2024 21:24:56 +0100
26014 <65aada98$0$711$1472...@news.sunsite.dk>
https://groups.google.com/g/dk.politik/c/EzmhD_pbc2Y/m/49A0p7Z0AAAJ

> Ord til overvejelse:
>
> Det er altid nemmere at forære dele af andres ejendom bort (end
> egne jordbesiddelser)!

Mærsk-skibe forsøgt angrebet
I går kl. 16.42
https://nyheder.tv2.dk/samfund/2024-01-24-maersk-skibe-forsoegt-angrebet

-

I går kl. 17:03
To Mærsk-skibe må vende om på vej ind i Det Røde Hav efter eksplosioner
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/maersk-skibe-maa-vende-om-paa-vej-ind-det-roede-hav-efter-eksplosioner

-

Folketinget vedtager: Dansk stabsofficer skal bekæmpe houthier
I går kl. 18:46
https://www.dr.dk/nyheder/politik/folketinget-vedtager-dansk-stabsofficer-skal-bekaempe-houthier

I slutningen af januar skal stabsofficer sendes til Det Røde Hav,
hvor Danmark skal deltage i koalition.

-

DR S141 ons 24 jan 22:10:05
24.januar dr.dk/nyheder 19:17

HOUTHIER ANGREB MÆRSK-SKIBE

I går kl. 19:17
USA's centralkommando: Houthier angreb Mærsk-skibe
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/usas-centralkommando-houthier-angreb-maersk-skibe

-

Nordkorea ødelægger gigantisk monument for fred – Kim Jong-un
kaldte det "en øjenbæ"
I går kl. 20.10
https://nyheder.tv2.dk/udland/2024-01-24-nordkorea-oedelaegger-gigantisk-monument-for-fred-kim-jong-un-kaldte-det-en-oejenbae

-

Overblik: Sveriges vej til Nato har været lang og besværlig. Nu er
de snart i mål
I går kl. 21:32
https://www.dr.dk/nyheder/udland/overblik-sveriges-vej-til-nato-har-vaeret-lang-og-besvaerlig-nu-er-de-snart-i-maal

Tirsdag godkendte det tyrkiske parlament Sverige som nyt
medlemsland af Nato, nu mangler kun Ungarn at stemme for.

Kommentar:

Tillykke :-)

-

I går kl. 23:29
Houtierne tager ansvar for angreb på Mærsk-skibe
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/houtierne-tager-ansvar-angreb-paa-maersk-skibe

LIVE: Krig mellem Israel og Hamas
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb

i går kl. 22:53
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-krig-mellem-israel-og-hamas?focusId=7121747
Kasper Mosholm Thulstrup
USA's centralkommando: Houthier angreb Mærsk-skibe

i går kl. 23:01
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-krig-mellem-israel-og-hamas?focusId=7121771
Kasper Mosholm Thulstrup
Houtierne tager ansvar for angreb på Mærsk-skibe

(Time now CET 00.17)

LIVE Seneste nyt om krigen i Ukraine
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her

i går kl. 19:17
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=7119858
Rosa Uldall
To døde og flere huse beskadiget efter missilangreb tæt på
frontlinje i Ukraine

i går kl. 19:55
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=7120305
Rosa Uldall
Tysklands kansler: EU-topmøde kommer til at handle om hjælp til
Ukraine

32 min. siden (Time now CET 00.21)
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=7121823
Mette Koue
Ukraines præsident: Russerne leger med ukrainske fangers liv

38 min. siden (Time now CET 00.21)
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=7121817
Kasper Mosholm Thulstrup
Brand i oliedepot i det sydlige Rusland

Der er brand i et oliedepot i nærheden at byen Tuapse, der ligger
ved Sortehavet cirka 300 kilometer syd for den besatte Krimhalvø.

(Time now CET 00.21)

Seneste nyt om krigen i Ukraine
I dag kl. 05.37
Opd. 10 min siden
https://nyheder.tv2.dk/live/2024-01-24-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine

Kl. 16.49
Krigsfange på russisk liste er allerede udleveret, skriver
ukrainske medier

Kl. 17.10
Kyiv har "ingen pålidelig information om, hvad der var ombord på
flyet"

Kl. 17.26
Lyn-analyse

Kl. 17.38
Mette Frederiksen glæder sig over udmelding fra Tyrkiet

... at man godkender Sveriges medlemskab af NATO.

Kl. 17.50
- Lad jer ikke narre af provokationer, siger ukrainsk talsmand

Kl. 17.53
Lavrov indkalder FN til hastemøde

Kl. 19.28
EU-topmøde vil handle om hjælp til Ukraine, siger Scholz

Kl. 19.53
To personer dræbt i russisk angreb

Kl. 20.47
Brand i Odesa havn efter droneangreb

Kl. 21.30
Det Hvide Hus undersøger flystyrt

Kl. 21.49
Zelenskyj har aflyst flere store begivenheder i kølvandet på
flystyrt, skriver ukrainsk medie

Kl. 22.22
Rusland leger med ukrainske krigsfangers liv, siger Zelenskyj om
flystyrt

Kl. 22.58
Det har vi fået at vide om flystyrtet

(Time now CET 00.17)

2024-01-25 kl 00.04
I går kl. 23:29
Houtierne tager ansvar for angreb på Mærsk-skibe

TV2:
2024-01-25 kl 00.11
Bidens “symbolske” sejr kan blive afgørende, siger analytiker
I går kl. 22.46

Discover Your Love Language® - The 5 Love Languages®:
https://5lovelanguages.com/
Website https://sites.google.com/view/kall-tree File no 26037
Reserveret *unødvendig* Google-idiot-klipperi, så man ikke kan læse text

Jan 25, 2024, 3:30:38 AMJan 25
Kæmpe brand i russisk oliedepot

Subject: Sveriges vej til Nato har været lang og besværlig. Nu er
de snart i mål - News 2024-01-25
Date: Thu, 25 Jan 2024 00:24:09 +0100
26037 <65b19c19$0$705$1472...@news.sunsite.dk>
https://groups.google.com/g/dk.politik/c/i-_WSr4bl8Q/m/-QZlFUohAgAJ
DR S148 tor 25 jan 08:31:05
25.januar dr.dk/nyheder 00:04

ZELENSKYJ: FLYSTYRT SKAL GRANSKES

I dag kl. 00:04
Ukraines præsident: Russerne leger med ukrainske fangers liv
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/ukraines-praesident-russerne-leger-med-ukrainske-fangers-liv

Kommentar:

Meget tyder på, at I desværre nok blev lokket i en fælde, og det er
jo, hvad der kan ske!

Under 2. Verdenskrig kom de Allierede også til at angribe egne
soldater og De Hvide Busser med bl.a. danske krigsfanger! Se evt. ...
https://natmus.dk/historisk-viden/danmark/besaettelsestiden-1940-1945/de-hvide-busser/psykiske-men/

Men hvad russerne ikke har tænkt på er, at ny vil ALLE russere føle
sig utrykke i den russiske hær, for sæt nu OGSÅ *de* bliver ofret
(af den russiske militærledelse)!

AL krig er noget modbydelig lort, som kun krigsliderlige psykopater
holder af pga. deres *magtsyge* (apropos *galningen* i Kreml)!

Åh ...

Gid han (og hans medsammensvorne) snart får en sten i knolden, så
vi andre kan genoptage vores normale liv, *befriet* fra denne
pestilens!

-

DR S149 tor 25 jan 08:31:05
25.januar dr.dk/nyheder 02:36

HALEY TIL TRUMP: LAD OS MØDES

I dag kl. 02:36
Nikki Haley til Trump: Lad os mødes ...
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/nikki-haley-til-trump-lad-os-moedes-i-direkte-duel

Kommentar:

Husk at UTROSKAB er *forbudt*! ... :-)

-

I dag kl. 07:45
Læger behandler kun for én lidelse per konsultation - region vil
undersøge dem
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/laeger-behandler-kun-en-lidelse-konsultation-region-vil-undersoege-dem

Kommentar:

Begrebet 'at *malke* koen' "strejfer" mit sind!

-

2024-01-25 kl 09.15
Løkke rejser til Moldova for at åbne ny ambassade
21 min siden
https://nyheder.tv2.dk/politik/2024-01-25-loekke-rejser-til-moldova-for-at-aabne-ny-ambassade

LIVE: Krig mellem Israel og Hamas
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb

i dag kl. 00:31
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-krig-mellem-israel-og-hamas?focusId=7121881
Kasper Mosholm Thulstrup
Italien vil behandle 100 sårede børn fra Gaza

i dag kl. 01:50
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-krig-mellem-israel-og-hamas?focusId=7121905
Kasper Mosholm Thulstrup
Cameron taler om tostatsløsning med Netanyahu

i dag kl. 03:15
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-krig-mellem-israel-og-hamas?focusId=7121929
Kasper Mosholm Thulstrup
USA tager afstand fra angreb på FN-bygning i Gaza

i dag kl. 05:58
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-krig-mellem-israel-og-hamas?focusId=7122115
Malthe Sommerand
Tvivl om, hvem der har ramt vigtig FN-bygning i Khan Younis

i dag kl. 06:51
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-krig-mellem-israel-og-hamas?focusId=7122247
Malthe Sommerand
Den Internationale Domstol kommer med sin kendelse fredag

i dag kl. 07:55
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-krig-mellem-israel-og-hamas?focusId=7122396
Malthe Sommerand
Vigtige hospitaler er ufremkommelige på grund af militære kampe

(Time now CET 09.27)

LIVE Seneste nyt om krigen i Ukraine
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her

i går kl. 23:49
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=7121823
Mette Koue
Ukraines præsident: Russerne leger med ukrainske fangers liv

i dag kl. 06:40
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=7122226
Malthe Sommerand
Stadigt småt med informationer om brand på raffinaderi

i dag kl. 08:15
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=7122469
Malthe Sommerand
Rusland beskylder Ukraine for at dræbe sine egne krigsfanger

(Time now CET 09.27)

Seneste nyt om krigen i Ukraine
I dag kl. 05.18
Opd. 9 min siden
https://nyheder.tv2.dk/live/udland/2024-01-25-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine

Kl. 05.13
Det ved vi om flystyrt i Rusland

Kl. 05.15
FN's Sikkerhedsråd skal mødes om russisk flystyrt

Kl. 05.31
Hærchef beskylder Rusland for at miskreditere Ukraine efter flystyrt

Kl. 05.44
Rusland sender angrebsdroner ind over Odesa

Kl. 06.47
Kæmpe brand i russisk oliedepot

Kl. 07.35
Luftalarm har lydt i flere regioner – trussel om ballistiske våben,
siger luftvåben

Kl. 07.46
Fire såret i Kharkiv

Kl. 08.12
Ukraine har skudt 11 af 14 russiske droner ned

Kl. 08.24
Løkke rejser til Moldova for at åbne ny ambassade

40 min siden (Time now CET 09.27)
Rusland skyder flere typer ukrainske droner ned i øst

21 min siden (Time now CET 09.27)
Sorte bokse fra stort flystyrt meldes fundet

4 min siden (Time now CET 09.27)
Ungarn "føler ikke, at det haster" med Sveriges NATO-medlemskab

(Time now CET 09.27)

2024-01-25 kl 09.27
14 min. siden
Circle K: Antallet af indrapporterede chikanesager mod medarbejdere
næsten tredoblet

TV2:
2024-01-25 kl 09.29
Løkke rejser til Moldova for at åbne ny ambassade
38 min siden

Discover Your Love Language® - The 5 Love Languages®:
https://5lovelanguages.com/
Website https://sites.google.com/view/kall-tree File no 26038

Jan 25, 2024, 11:09:34 AMJan 25
Putin-kritiker får fire års fængsel

Danmark støtter Moldova

Mystikken breder sig efter flystyrt i Rusland: Hvor er alle de døde
henne?

Danmarks nabolande forbereder sig på krig, og nu kommer norsk
forsvarschef med opråb

de snart i mål - News 2024-01-25
Date: Thu, 25 Jan 2024 00:24:09 +0100
26037 <65b19c19$0$705$1472...@news.sunsite.dk>
https://groups.google.com/g/dk.politik/c/i-_WSr4bl8Q/m/-QZlFUohAgAJ
Danske kampflys aktioner kædes sammen med drab på civile i Libyen
I dag kl. 10.28
https://nyheder.tv2.dk/politik/2024-01-25-danske-kampflys-aktioner-kaedes-sammen-med-drab-paa-civile-i-libyen

-

I dag kl. 11:06
Rusland: Ukraine blev varslet om fly med krigsfanger i luftrum
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/rusland-ukraine-blev-varslet-om-fly-med-krigsfanger-i-luftrum

-

DR i Yemen efter endnu et angreb fra houthierne: 'For hver gang de
angriber, får de støtte i regionen'
I dag kl. 09:40
opdateret I dag kl. 11:53
https://www.dr.dk/nyheder/udland/dr-i-yemen-efter-endnu-et-angreb-fra-houthierne-hver-gang-de-angriber-faar-de-stoette

Selvom Houthi-bevægelsen gentagne gange er blevet bombet i Yemen,
forsætter angrebene mod fragtskibe i Det Røde hav.

-

Danmark indvier ambassade i Moldova, hvor man frygter Rusland og
håber på EU
I dag kl. 11:08
https://www.dr.dk/nyheder/udland/danmark-indvier-ambassade-i-moldova-hvor-man-frygter-rusland-og-haaber-paa-eu

DR er taget til Moldova, hvor Danmark i dag åbner ambassade.

-

Russisk militærblogger insisterede på at modtage ung kvindes gave -
få minutter senere lå han død på gulvet
3. apr 2023 kl. 15.42
Opd. I dag kl. 13.27
https://nyheder.tv2.dk/udland/2023-04-03-russisk-militaerblogger-insisterede-paa-at-modtage-ung-kvindes-gave-faa-minutter-senere-laa-han-doed-paa-gulvet

-

DR S167 tor 25 jan 15:56:16
25.januar dr.dk/nyheder 13:29

PUTIN-KRITIKER FÅR FIRE ÅRS FÆNGSEL

I dag kl. 13:29
Russisk Putin-kritiker ryger fire år i fængsel for at opildne til
ekstremisme
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/russisk-putin-kritiker-ryger-fire-aar-i-faengsel-opildne-til-ekstremisme

-

I dag kl. 13:50
Russisk kvinde idømt 27 års fængsel for cafédrab på russisk
militærblogger
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/russisk-kvinde-idoemt-27-aars-faengsel-cafedrab-af-russisk-militaerblogger

-

DR S169 tor 25 jan 15:56:16
25.januar dr.dk/nyheder 14:51

DANMARK STØTTER MOLDOVA

I dag kl. 14:51
Danmark støtter reformer i Moldova med 44 millioner
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/danmark-stoetter-reformer-i-moldova-med-44-millioner

-

Danmarks nabolande forbereder sig på krig, og nu kommer norsk
forsvarschef med opråb
I dag kl. 14.52
https://nyheder.tv2.dk/udland/2024-01-25-danmarks-nabolande-forbereder-sig-paa-krig-og-nu-kommer-norsk-forsvarschef-med-opraab

-

2024-01-25 kl 16.53
Mystikken breder sig efter flystyrt i Rusland: Hvor er alle de døde
henne?
30 min siden
https://nyheder.tv2.dk/udland/2024-01-25-mystikken-breder-sig-efter-flystyrt-i-rusland-hvor-er-alle-de-doede-henne

LIVE: Krig mellem Israel og Hamas
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb

i dag kl. 13:39
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-krig-mellem-israel-og-hamas?focusId=7124187
Rasmus Christiansen
Puk Damsgård i Yemen: Houthi-bevægelsen fortsætter med at angribe
skibe - selvom de selv bliver angrebet

i dag kl. 15:11
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-krig-mellem-israel-og-hamas?focusId=7124480
Rasmus Christiansen
DR på jagt efter skibe ud for havnebyen Aden i Yemen: 'Det er på
mange måder en legendarisk havneby'

i dag kl. 15:29
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-krig-mellem-israel-og-hamas?focusId=7124515
Rasmus Christiansen
Houthi-leder: Vores angreb fortsætter, indtil der kommer nødhjælp
til Gaza

53 min. siden (Time now CET 17.06)
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-krig-mellem-israel-og-hamas?focusId=7124673
Casper Schrøder, DR's økonomikorrespondent
Den Europæiske Centralbank: Mellemøst-konflikt giver risiko for
økonomien

(Time now CET 17.06)

LIVE Seneste nyt om krigen i Ukraine
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her

i dag kl. 11:08
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=7123323
Anna Danielsen Gille
Rusland: Ukraine blev varslet om fly med krigsfanger i luftrum

i dag kl. 13:27
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=7124145
Rasmus Christiansen
Ukraine afviser russisk påstand: Vi fik ikke besked om noget fly

i dag kl. 13:47
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=7124212
Anna Danielsen Gille
Russisk Putin-kritiker ryger fire år i fængsel for at opildne til
ekstremisme

i dag kl. 14:18
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=7124312
Rasmus Christiansen
Russisk kvinde idømt 27 års fængsel for cafédrab på russisk
militærblogger

(Time now CET 17.00)

Seneste nyt om krigen i Ukraine
Kl. 09.50
Kreml sår tvivl om fremtidige fangeudvekslinger

Kl. 10.46
Ukraines største olieselskab ramt af "storstilet cyberangreb"

Kl. 10.56
Ukraines sikkerhedstjeneste indleder undersøgelse af flystyrt

Kl. 11.09
Billede viser vragdele fra nedstyrtet fly, ifølge Rusland

Kl. 11.10
Nu deler Rusland for første gang billeder fra nedstyrtningsted

Kl. 11.29
Ukraine tager ansvar for angreb på russisk oliedepot

Kl. 12.37
Putin besøger europæisk eksklave

Kl. 13.00
Sandsynligt at Ukraine har skudt fly ned, siger seniorforsker

Kl. 13.05
Missilfragmenter fundet på nedstyrtningsted, siger Rusland

Kl. 13.24
Ukraine fik et varsel på 15 minutter inden nedskydning, siger
Rusland

Kl. 13.50
Kvinde skal 27 år i fængsel for drab på Putin-tro blogger

Kl. 13.57
Russisk nationalist og Putin-kritiker får fire års fængsel

Kl. 14.15
Ukraine sår tvivl om antal af passagerer på nedskudt fly

Lyn-analyse

Kl. 14.22
- Det er med sikkerhed ikke en engangsforestilling, siger korrespondent
om angreb

Torsdag angreb Ukraine et stort russisk oliedepot i den sydrussiske
by Tuapse på Ruslands sortehavskyst.

Kl. 15.05
Rusland bruger flystyrt til at så splid i Vesten, vurderer ISW

Kl. 15.24
Ny russisk gasgranat kan dræbe på få minutter, siger Ukraine

Kl. 15.46
Moldova er "ekstremt udsat" siger Løkke

Kl. 15.48
Danmark sender klart signal, men Rusland bemærker det ikke, siger
korrespondent

47 min siden (Time now CET 17.00)
Casting til ny sæson får Ukraine til at lange ud efter HBO

2 min siden
Ruslands liste over dræbte ved flystyrt indeholder fejl, siger
Ukraine

(Time now CET 17.05)

2024-01-25 kl 17.08
23 min. siden
Tyrkiet sætter renten op til 45 procent

TV2:
2024-01-25 kl 17.08
Mystikken breder sig efter flystyrt i Rusland: Hvor er alle de døde henne?
48 min siden

Discover Your Love Language® - The 5 Love Languages®:
https://5lovelanguages.com/
Website https://sites.google.com/view/kall-tree File no 26040

Jan 25, 2024, 3:55:10 PMJan 25
Tyrkisk *blackmail* slut: Erdogan har underskrevet svensk NATO-medlemskab

de snart i mål - News 2024-01-25
Date: Thu, 25 Jan 2024 00:24:09 +0100
26037 <65b19c19$0$705$1472...@news.sunsite.dk>
https://groups.google.com/g/dk.politik/c/i-_WSr4bl8Q/m/-QZlFUohAgAJ
DR S177 tor 25 jan 20:38:46
25.januar dr.dk/nyheder 17:40

IRAK OG USA ENIGE OM EXIT

I dag kl. 17:40
Irak og USA er enige om at forhandle udenlandsk styrkes exit
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/irak-og-usa-er-enige-om-forhandle-udenlandsk-styrkes-exit

-

Ukrainsk minister forudså flere droneangreb – siden er de sværmet
over Ruslands grænse
I dag kl. 19.14
https://nyheder.tv2.dk/udland/2024-01-25-ukrainsk-minister-forudsaa-flere-droneangreb-siden-er-de-svaermet-over-ruslands-graense

En række droneangreb har fået en amerikansk tænketank til at pege
på et særligt problem i dele af det russiske luftforsvar.

-

Kom med Puk Damsgård på jagt efter skibe i Adenbugten: 'Det slog
mig, hvor forladt containerhavnen var'
I dag kl. 19:32
https://www.dr.dk/nyheder/udland/kom-med-puk-damsgaard-paa-jagt-efter-skibe-i-adenbugten-det-slog-mig-hvor-forladt

Houthi-bevægelsens angreb på den internationale skibstrafik kan få
store konsekvenser for den globale økonomi.

-

I dag kl. 19:34
Hamas: Vi vil respektere en eventuel afgørelse om våbenhvile - hvis
Israel også gør det
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/hamas-vi-vil-respektere-en-eventuel-afgoerelse-om-vaabenhvile-hvis-israel-ogsaa-goer

-

DR S119 tor 25 jan 20:38:42
25.januar dr.dk/nyheder 20:38

ERDOGAN HAR SKREVET UNDER

I dag kl. 20:38
Erdogan har skrevet under på, at Sverige kan blive medlem af Nato
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/erdogan-har-skrevet-under-paa-sverige-kan-blive-medlem-af-nato

-

2024-01-25 kl 21.47
DR har ikke planer om at boykotte Eurovision, selvom Israel deltager
53 min. siden
https://www.dr.dk/nyheder/kultur/dr-har-ikke-planer-om-boykotte-eurovision-selvom-israel-deltager

'DR har et ansvar for folkemord i Gaza,' lød det fra demonstranter,
der ikke vil have, at DR viser Eurovision.

-

2024-01-25 kl 21.52
Desperate palæstinensere måtte flygte fra skud under nødhjælpsuddeling
52 min siden
Opd. 51 min siden
https://nyheder.tv2.dk/udland/2024-01-25-desperate-palaestinensere-maatte-flygte-fra-skud-under-noedhjaelpsuddeling

-

2024-01-25 kl 21.47
Nedrivninger og kill-zone: Israel er tilsyneladende i gang med at
skabe et 'ingenmandsland' i Gaza
1 min. siden
https://www.dr.dk/nyheder/udland/nedrivninger-og-kill-zone-israel-er-tilsyneladende-i-gang-med-skabe-et-ingenmandsland

Det israelske militær har efter sigende revet hundredevis af
bygninger ned i Gaza.

LIVE: Krig mellem Israel og Hamas
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb

i dag kl. 19:16
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-krig-mellem-israel-og-hamas?focusId=7125482
Rasmus Christiansen
Hamas: Vi vil respektere en eventuel afgørelse om våbenhvile - hvis
Israel også gør det

(Time now CET 21.53)

[...]

________________________________

(Time now CET 21.53)

Seneste nyt om krigen i Ukraine
Kl. 17.47
Russiske embedsmænd skulle have været ombord på forulykket fly,
siger Ukraine

Kl. 19.18
Ukrainske specialstyrker dræber fem

Kl. 20.48
Erdogan underskriver godkendelse af Sveriges optagelse i Nato

(Time now CET 21.53)

2024-01-25 kl 21.41
DR har ikke planer om at boykotte Eurovision, selvom Israel deltager
53 min. siden

TV2:
2024-01-25 kl 21.48
Region kulegraver kommune efter fejl ved Nordic Waste
22 min siden

Website https://sites.google.com/view/kall-tree File no 26041