USA og Storbritannien angriber Houthi-bevægelsen i Yemen - News 2024-01-12

Jan 11, 2024, 8:08:19 PMJan 11
USA og Storbritannien angriber Houthi-bevægelsen i Yemen

Sydafrika er "repræsentanter for Hamas", lyder det fra Israel

USA: 'Ubegrundede' anklager om folkedrab mod Israel

Iran tager ansvar for bording af olietanker

Rusland truer IGEN med A-krig, hvis det ikke får madro

Subject: Blinken advarer Houthi-bevægelsen: Angreb på skibe vil
få konsekvenser - News 2024-01-11
Date: Thu, 11 Jan 2024 00:05:02 +0100
25972 <659f229f$0$715$1472...@news.sunsite.dk>
https://groups.google.com/g/dk.politik/c/s9t33lMdVxE/m/cTraK9qBBgAJ

https://sites.google.com/view/kall-last-warning/files/24-xxx/24-5xx/24-557
> https://sites.google.com/view/kall-russia/files/24-xxx/24-5xx/24-557
> https://groups.google.com/g/dk.politik/c/QV6SbZnjF2k/m/-Tvku0UICAAJ

[ ... ]

https://www.icj-cij.org/public/files/case-related/182/182-20220316-PRE-01-00-EN.pdf

> Hvordan kan jeg hjælpe?
> How can I help?

[ ... ]

> Den danske Ukraine komite
>
> https://dendanskeukrainekomite.dk/
>
> Den danske Ukraine komite er stiftet for at hjælpe Ukraines
> forsvar. Vores formål er, med penge, at hjælpe Ukraine i
> landets kamp for frihed og fred.
>

> Søren Pind, ...
> Formand den danske Ukraine komite
> https://twitter.com/sorenpind
> https://twitter.com/sorenpind/status/1503739368502091784
>
> MobilePay på 924084
>
> Bankoverførsel: Reg. nr. 0542 Konto nr. 0000668633

2022-02-24, day no 55, Putin's illegal war of aggression on Ukraine

2022-03-04, day no 63, Sodom-warning-to-Russia

2022-03-16, day no 75, Judgment of the International Court of Justice

2022-09-26, day no 269, Nord Stream 1 + 2 saboteret (43*5 and 195)

2023-01-27, day no 27, Asteroid 2023 BU (11 years 744-connection ?)
2012-01-27, https://sites.google.com/view/et-footsteps/2012-01-27

2023-03-17, day no 76, ICC issues arrest warrant for Putin

Præsident Vladimir Putin går i kluntede sko med høje hæle og
snydehæle, fordi han er flov over sin manglende højde. Den slags
mænd er farlige, viser ny undersøgelse.

Søndag d. 11. juni 2023, kl. 08.34
https://www.berlingske.dk/globalt/putin-gaar-i-sko-med-snydehael-fordi-han-er-flov-over-sin-hoejde-den-slags

-

Først truede Putin med atomvåben, og så slap han militæret løs i
Ukraine
24. feb. 2022, 21:36
https://nyheder.tv2.dk/udland/2022-02-24-foerst-truede-putin-med-atomvaaben-og-saa-slap-han-militaeret-loes-i-ukraine

Kommentar:

Hvor har Putin dog *voldtaget* vores planet med sin psykopatiske
kynisme (og dermed fået forvandlet vores planet til helvedets
forgård)!

Et menneske, der forfører andre, og som selv er blevet *forført*
af djævelen (2 Tim 3,13) ...
https://www.biblegateway.com/passage/?search=2+Tim+3.13&version=DN1933

Putin fatter således ikke, HVOR han fører folk hen. KUN djævelen
ved det!

Satans slangeyngel hedder det på dansk!

Et Ord til dagen:

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Zefanias%201&version=BPH

Zefanias 1, Bibelen på hverdagsdansk

„Jeg vil fjerne alt fra jordens overflade,” erklærer Herren.

3
„Jeg vil udrydde både mennesker og dyr.
Jeg vil fjerne alt, hvad der førte mennesket til fald,
sammen med de mennesker, der faldt.

Hele menneskeheden skal forsvinde fra jordens overflade.

... Min glødende vrede vil sætte verden i brand,
så hele jordens befolkning får en brat og frygtelig død.”

=>

Når du en dag *indser*, at du har korsfæstet Gud (Jesus), ...
Когда однажды вы *осознаете*, что распяли Бога (Иисуса), ...

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Mat+25.40&version=BPH
https://www.biblegateway.com/passage/?search=Mat+25.31-&version=ERV-RU

... da kan det være, at dit syn på mange ting ændres!
... тогда ваш взгляд на многие вещи может измениться!

KANSKE du ligefrem *frivilligt* siger til Gud:
ВОЗМОЖНО, вы даже *добровольно* говорите Богу:

"Ske Din vilje, ikke min!”
"Да будет воля Твоя, а не моя!"

(Apropos: Den, man elsker, ønsker man ikke at skade)
(Кстати: ты не хочешь причинить боль тому, кого любишь)

=>

Dagens lovsange:

Tag Det Inderste - Mariagerfjord Frikirke // Stille Stunder
Jun 22, 2018
https://www.youtube.com/watch?v=rNZ31qfAXSk&list=PL-93BA8uTVW8yViJdAnciQyW-K5o_E-2u&index=43
Tekst og akkorder:
https://www.stillestunder.com/
https://www.stillestunder.com/s/Tag-det-inderste-D.pdf

+

Open The Eyes
| HEBREW & ARABIC WORSHIP(Live) [Worship Session]@SOLUIsrael
Shilo Ben Hod
122K subscribers
68K views 1 month ago ISRAEL
https://www.youtube.com/watch?v=qCIUI1I9V4o

00:00 Spontaneous worship
00:44 Hebrew worship
02:10 Arabic Worship
https://www.youtube.com/watch?v=qCIUI1I9V4o&t=130s
03:23 Mixed languages
05:14 Spontaneous worship
06:16 Behold The Lamb Of God

Den arabiske lovsang lyder MEGET smukt. Try it ... :-)
https://www.youtube.com/watch?v=qCIUI1I9V4o&t=130s
or ...
https://www.youtube.com/watch?v=_R0gkTvCRSw&list=PLr-nPP5zgSA-yGbg6D4xtcBJNXptstmb_
https://www.youtube.com/watch?v=qCIUI1I9V4o&list=PLr-nPP5zgSA-yGbg6D4xtcBJNXptstmb_&index=2

Interrupt from ...

Subject: [Den sidste nadver]
Israel raser mod Belgien og Spanien:
I spreder falske påstande og støtter terrorisme -
Re: ... News 2023-11-24
Date: Fri, 24 Nov 2023 22:12:23 +0100
25842 <656111b7$0$708$1472...@news.sunsite.dk>
https://groups.google.com/g/dk.politik/c/QlhbR710vwg/m/wyu0JFLKAAAJ

> https://sites.google.com/view/kall-litteratur/0/den-sidste-nadver
>
> Den sidste nadver
> en rejse blandt de efterladte kristne i den arabiske verden
> af Klaus Wivel
> Kristeligt Dagblads Forlag, 2013
> ISBN 978 87 7467 111 4

=>

Tanke til overvejelse:

Vil du have de samme *fanatiske* holdninger (...

fx. at folk skal dræbes, hvis de skifter religion, apropos
FNs Menneskerettighedserklæring artikel 18, som lyder ...
https://menneskeret.dk/files/media/dokumenter/om_os/om_menneskerettigheder_diverse/fn_verdenserklaering_fil.pdf

Enhver har ret til tanke-, samvittigheds- og
religionsfrihed: denne ret omfatter frihed til at skifte
religion eller tro og frihed til enten alene eller i
fællesskab med andre, offentligt eller privat, at give
udtryk for sin religion eller tro gennem undervisning,
udøvelse, gudsdyrkelse og overholdelse af religiøse
forskrifter.

...), hvis du ikke var muslim?

Hmm ...

Historiske *kendsgerninger*:

Jødisk exodus fra arabiske lande til Israel
https://da.wikipedia.org/wiki/J%C3%B8disk_exodus_fra_arabiske_lande_til_Israel

Fra 1948 til begyndelsen af 1970-erne forlod mellem
800.000–1.000.000 jøder deres hjem i den arabiske verden
for at flygte, eller de blev deporterede. 260.000 af dem
nåede Israel mellem 1948 og 1951, 600.000 frem til 1972. ...

Når man *deporterer* mennesker, da er det ikke andet end
rimeligt, at man så modtager tilsvarende antal flygtninge
(herunder deres børn, som de i mellemtiden har fået)!

EU-kommissær afslører opsigtsvækkende kommentarer fra Trump
I dag kl. 16.14
https://nyheder.tv2.dk/udland/2024-01-11-eu-kommissaer-afsloerer-opsigtsvaekkende-kommentarer-fra-trump

EU-kommissær har afsløret detaljer fra et møde i 2020, hvor
USA's tidligere præsident afviste at støtte Europa i tilfælde
af angreb.

-

Dansk statsborger frikendes for medvirken i folkedrabet i Rwanda
I dag kl. 15:14
opdateret I dag kl. 17:05
https://www.dr.dk/nyheder/udland/dansk-statsborger-frikendes-sin-medvirken-i-folkedrabet-i-rwanda

Næsten 30 år efter folkedrabet i Rwanda er der i dag faldet dom
i en bemærkelsesværdig sag, hvor en dansk statsborger nu er
blevet frikendt.

-

2024-01-11 kl 18.13
Dansk ekspert i folkeret: Sydafrika præsenterede 'en meget stærk
sag'
57 min. siden
https://www.dr.dk/nyheder/udland/dansk-ekspert-i-folkeret-sydafrika-praesenterede-en-meget-staerk-sag

Ved Den Internationale Domstol har Sydafrika i dag fremlagt sine
anklager om folkedrab mod Israel. I morgen er det forsvarets tur.

-

DR S144 tor 11 jan 17:57:42
11.januar dr.dk/nyheder 17:19

STORBRITANNIEN SATSER PÅ ATOMKRAFT

2024-01-11 kl 18.10
51 min. siden
Storbritannien vil firedoble elforsyning fra atomkraft
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/storbritannien-vil-firedoble-elforsyning-fra-atomkraft

-

Hævn for angreb sætter skrue på dynamikken i glohed krigszone,
siger militæranalytiker
I går kl. 18.36
https://nyheder.tv2.dk/udland/2024-01-11-haevn-for-angreb-saetter-skrue-paa-dynamikken-i-glohed-krigszone-siger-militaeranalytiker

Voldsomme kampe ved byerne Kharkiv og Belgorod har ført til
civile tab i både Rusland og Ukraine.

-

DR S147 tor 11 jan 22:14:11
11.januar dr.dk/nyheder 18:46

BURUNDI LUKKER GRÆNSEN TIL RWANDA

I går kl. 18:46
Burundi vil ikke lukke rwandere ind i landet
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/burundi-vil-ikke-lukke-rwandere-ind-i-landet

-

DR S149 tor 11 jan 22:14:11
11.januar dr.dk/nyheder 19:35

178 GIDSLER I FÆNGSLER I ECUADOR

I går kl. 19:35
178 fængselsansatte holdes som gidsler af indsatte i Ecuador
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/178-faengselsansatte-holdes-som-gidsler-af-indsatte-i-ecuador

Man bør nok fremover i højere grad aflive disse kræftceller;
FØREND de tager livet af værtsorganismen!

Øje for øje, tand for tand og liv for liv!

-

USA's forsvarsministerium vil undersøge ministers indlæggelse
I går kl. 20.22
https://nyheder.tv2.dk/udland/2024-01-11-usas-forsvarsministerium-vil-undersoege-ministers-indlaeggelse

+

DR S151 tor 11 jan 22:14:11
11.januar dr.dk/nyheder 20:37

PENTAGON UNDERSØGER INDLÆGGELSE
Det amerikanske forsvarsministerium,
Pentagon, vil undersøge
forsvarsminister Lloyd Austins
hospitalsindlæggelse.

Undersøgelsen kommer, fordi den 70-
årige Austin var indlagt i flere dage
efter nytår, uden at hans nærmeste
kolleger og præsident Joe Biden kendte
til det.
Austin var under behandling på
hospitalet for prostatakræft.

Forsvarsministeren sidder næstefter
Biden i toppen af det amerikanske
militærs kommandovej. Han skal altid i
nationale kriser kunne komme i sikker
kommunikation med præsident Biden, fx i
tilfælde af et potentielt atomangreb.

I går kl. 20:37
Pentagon undersøger forsvarsministers hemmelige indlæggelse på
hospitalet
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/pentagon-undersoeger-forsvarsministers-hemmelige-indlaeggelse-paa-hospitalet

-

Skatterabat skjuler den virkelige værdi af dronningens løn
I går kl. 21.55
https://nyheder.tv2.dk/penge/2024-01-11-skatterabat-skjuler-den-virkelige-vaerdi-af-dronningens-loen

-

I går kl. 22:07
Anklager i Rwanda vil appellere frifindelse af dansker
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/anklager-i-rwanda-vil-appellere-frifindelse-af-dansker

-

USA har ufoer på dagsordenen – og du er en sølvpapirshat, hvis
du ikke tror på dem, siger analytiker
I går kl. 22.55
https://nyheder.tv2.dk/udland/2024-01-11-usa-har-ufoer-paa-dagsordenen-og-du-er-en-soelvpapirshat-hvis-du-ikke-tror-paa-dem-siger-analytiker

Fredag holder generalinspektøren for det amerikanske
efterretningsvæsen en briefing om ufoer for et udvalg i
Kongressen.

-

Uanset udfaldet af retssagen står den som en sejr for Israels
kritikere, siger TV 2-journalist
I går kl. 23.13
https://nyheder.tv2.dk/2024-01-11-uanset-udfaldet-af-retssagen-staar-den-som-en-sejr-for-israels-kritikere-siger-tv-2-journalist

-

2024-01-12 kl 01.49
USA og Storbritannien angriber Houthi-bevægelsen i Yemen
37 min siden
https://nyheder.tv2.dk/udland/2024-01-12-usa-og-storbritannien-angriber-houthi-bevaegelsen-i-yemen

+

2024-01-12 kl 01.43
11 min. siden
USA og Storbritannien angriber Houthi-bevægelsen i Yemen
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/usa-og-storbritannien-angriber-houthi-bevaegelsen-i-yemen

LIVE: Krig mellem Israel og Hamas
LIVE: Israel under angreb
LIVE: Israel ramt af større missilangreb
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb

i dag kl. 14:16
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-krig-mellem-israel-og-hamas?focusId=7046026
Selin Türker
Puk Damsgård: Spørgsmålet er, om det er Israels intention at
udrydde palæstinenserne i Gaza, som Sydafrika påstår

i dag kl. 14:45
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-krig-mellem-israel-og-hamas?focusId=7046117
Morten Top
Sundhedsmyndigheder: Flere end 23.000 dræbt i Gaza

i dag kl. 15:10
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-krig-mellem-israel-og-hamas?focusId=7046206
Morten Top
Israel: Sydafrika fungerer som Hamas' juridiske gren

Kommentar:

Ja!

i dag kl. 16:07
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-krig-mellem-israel-og-hamas?focusId=7046426
Morten Top
Amnesty: Danmark bør støtte, at sag om folkedrab prøves

i dag kl. 17:09
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-krig-mellem-israel-og-hamas?focusId=7046614
Morten Top
Hamas hilser retssag i Haag velkommen

41 min. siden (Time now CET 18.34)
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-krig-mellem-israel-og-hamas?focusId=7046739
Morten Top
USA's udenrigsminister positiv efter tour i Mellemøsten

8 sek. siden (Time now CET 18.34)
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-krig-mellem-israel-og-hamas?focusId=7046906
Morten Top
Netanyahu langer ud efter 'hykleriske' Sydafrika: Hvilken
frækhed

i går kl. 19:32
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-krig-mellem-israel-og-hamas?focusId=7047493
Morten Top
USA: 'Ubegrundede' anklager om folkedrab mod Israel

i går kl. 20:27
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-krig-mellem-israel-og-hamas?focusId=7048176
Morten Top
Røde Halvmåne: Ni personer dræbt i Rafah

i går kl. 21:11
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-krig-mellem-israel-og-hamas?focusId=7048796
Morten Top
USA advarer om alvorlig sult i Gaza

18 min. siden (Time now CET 02.06)
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-krig-mellem-israel-og-hamas?focusId=7049572
Mette Koue
USA og Storbritannien angriber Houthi-bevægelsen i Yemen

(Time now CET 02.06)

Seneste nyt fra krigen mellem Israel og Hamas
I dag kl. 05.19
Opd. 52 sek siden
https://nyheder.tv2.dk/live/2024-01-11-seneste-nyt-fra-krigen-mellem-israel-og-hamas

Kl. 14.04
Høringen er slut

Kl. 14.11
Runder af med anmodninger til Israel

Kl. 14.28
Det er sket i dag

Kl. 14.36
Vi lukker ned for spørgsmål for i dag

Kl. 14.43
Iran tager ansvar for bording af olietanker

Kl. 14.50
Sydafrika er "repræsentanter for Hamas", lyder det fra Israel

Kl. 15.38
Jeremy Corbyn kritiserer Israels bombardementer

Kl. 15.45
Israelsk minister: Verden deltager i smædekampagne mod Israel

Kl. 17.06
Sydafrikas bevisbyrde inddrager udtalelser fra israelske
politikere

Kl. 19.04
Sydafrikas "hykleri skriger til himlen", siger Netanyahu

Kl. 19.14
Daglig dødstal i Gaza er højere end nogen anden konflikt i det
21. århundrede, siger organisation

Kl. 19.41
Hamas har brugt tocifrede millionbeløb på tunneller under
Gazastriben, hævder IDF

(Time now CET 02.04)

LIVE Seneste nyt om krigen i Ukraine
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her

i går kl. 23:56
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=7049389
Mette Koue
Russiske våbenkøb i Nordkorea udløser amerikanske sanktioner

(Time now CET 02.04)

Seneste nyt om krigen i Ukraine
I dag kl. 05.17
Opd. 2 min siden
https://nyheder.tv2.dk/live/udland/2024-01-11-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine

Kl. 14.12
Vejret tvinger både Rusland og Ukraine til at bruge nattesyn,
viser efterretning

Kl. 15.02
Verdensbanken finder stor sum penge til Ukraines genopbygning

Kl. 15.45
Ukrainsk parlament afviser kontroversiel lov om rekruttering af
soldater

Kl. 16.14
Rusland advarer om nuklear gengældelse mod ukrainske angreb

Ethvert ukrainsk angreb mod russiske missilaffyringssteder kan
afføde et nukleart gengældelsesangreb fra Rusland.

Kommentar:

3. Verdenskrig uundgåelig, fordi ...

Man kan jo ikke bare stå og se på et rovdyr forlange madro!

*Psykopati* hedder det på dansk!

Spær idioterne inde på den lukkede afdeling og red verden fra
atomkrig!

Khrusjtjov blev jo også afsat efter hans mislykkede cubanske
atommissilhasardspil.

Disse krigsliderlige *galninge* er jo en trussel mod
Verdensfreden!

Kl. 19.24
USA er "skuffet" over Ungarns Ukraine-politik

Kl. 19.40
Ukrainere sørger over dræbt digtersoldat

Kl. 20.12
Rusland lider under lavere oliepriser, siger USA

Kl. 20.36
USA's støtte til Ukraine er ophørt

Kl. 21.09
Stop i amerikansk støtte "problematisk" for Ukraine, siger ekspert

Kl. 21.25
Rusland forbereder massiv militær aktion efter præsidentvalg,
siger Zelenskyj

Kl. 22.09
Rusland har momentum i krigen lige nu, siger korrespondent

(Time now CET 02.04)

2024-01-12 kl 02.07
35 min. siden
USA og Storbritannien angriber Houthi-bevægelsen i Yemen

TV2:
2024-01-12 kl 02.07
USA og Storbritannien angriber Houthi-bevægelsen i Yemen
56 min siden

Website https://sites.google.com/view/kall-tree File no 25976
1 "Reserveret" *unødvendig* Google-idiot-klipperi

Jan 12, 2024, 4:46:16 AMJan 12
Danmark støtter angreb i Yemen

Forkert at tale om "eskalering", siger Lars Løkke – angreb er
"nødvendigt"

Sådan ruster du dit hjem til nødsituation ...

Kina advarer om valget mellem krig og fred – og de har gjort
alt for selv at påvirke udfaldet
=>
Hvis Cannibalistan (*diktaturet* i Kina) angriber det
*demokratiske* Taiwan (som engang var et diktatur), så er 3.
Verdenskrig en *kendsgerning*!

Subject: USA og Storbritannien angriber Houthi-bevægelsen i Yemen -
News 2024-01-12
Date: Fri, 12 Jan 2024 02:08:14 +0100
Date: fre. 12. jan. 2024 kl. CET 06.20
Subject: Sådan ruster du dit hjem til nødsituation ...

11. januar kl. 14:409
Dåsemad og FM-radio med håndsving: 10 råd til, hvis krigen kommer
https://ing.dk/artikel/daasemad-og-fm-radio-med-haandsving-10-raad-til-hvis-krigen-kommer

Powerbanks, vand og kolde kontanter er nogle af de ting, som
danskerne bør have gemt til krisesituationer, lyder det fra
fagfolk. Opfordring kommer i kølvandet på svensk debat.

USA og Storbritannien bomber Houthi-mål: Gengælder angreb på
skibe i Det Røde Hav
I dag kl. 02:18
opdateret I dag kl. 04:05
https://www.dr.dk/nyheder/udland/usa-og-storbritannien-bomber-houthi-maal-i-yemen

Houthi-bevægelsen i Yemen vil svare igen, siger højtstående
Houti-medlem.

-

Danmark støtter vestligt angreb mod Houthi-bevægelsen
I dag kl. 03.04
https://nyheder.tv2.dk/udland/2024-01-12-danmark-stoetter-vestligt-angreb-mod-houthi-bevaegelsen

-

DR S154 fre 12 jan 09:23:31
12.januar dr.dk/nyheder 03:20

DANMARK STØTTER ANGREB I YEMEN

I dag kl. 03:20
Danmark støtter amerikansk ledet angreb i Yemen
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/danmark-stoetter-amerikansk-ledet-angreb-i-yemen

-

DR S157 fre 12 jan 09:23:31
12.januar dr.dk/nyheder 05:02

LØKKE BAKKER OM ANGREB PÅ YEMEN

I dag kl. 05:02
Lars Løkke: Offensiv indsats mod houthierne er på alle måder
positivt
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/lars-loekke-offensiv-indsats-mod-houthierne-er-paa-alle-maader-positivt

-

Houthi-bevægelse advarer USA og Storbritannien efter angreb
I dag kl. 05.16
https://nyheder.tv2.dk/udland/2024-01-12-houthi-bevaegelse-advarer-usa-og-storbritannien-efter-angreb

-

Fire lande støttede amerikansk-britisk angreb, siger Biden
I dag kl. 05.30
https://nyheder.tv2.dk/udland/2024-01-12-fire-lande-stoettede-amerikansk-britisk-angreb-siger-biden

-

Udenrigsministeren reagerer på angreb i Yemen
I dag kl. 06.18
https://nyheder.tv2.dk/udland/2024-01-12-udenrigsministeren-reagerer-paa-angreb-i-yemen

-

DR S160 fre 12 jan 09:35:00
12.januar dr.dk/nyheder 06:48

IRAN FORDØMMER ANGREB I YEMEN

Iran har tætte forbindelser til Houthi-
bevægelsen, som den i årevis har
støttet med blandt andet våben.

I dag kl. 06:48
Iran fordømmer angreb i Yemen
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/iran-fordoemmer-angreb-i-yemen

Følg udviklingen i vores liveblog
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-usa-og-storbritannien-angriber-houthi-bevaegelsen-i-yemen

Kommentar:

Præstestyret i Iran er den egentlige *bagmand*!

-

DR S163 fre 12 jan 09:35:00
12.januar dr.dk/nyheder 07:29

USA: VI HAR RAMT FLERE END 60 MÅL

I dag kl. 07:29
USA: Vi har ramt flere end 60 mål i Yemen
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/usa-vi-har-ramt-flere-end-60-maal-i-yemen

-

I dag kl. 07:44
Tesla sætter produktion i Tyskland på pause efter angreb i Det
Røde Hav
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/tesla-saetter-produktion-i-tyskland-paa-pause-efter-angreb-i-det-roede-hav

-

Konflikten mellem Houthi og vesten kan eskalere yderligere,
siger korrespondent
I dag kl. 08.32
https://nyheder.tv2.dk/udland/2024-01-12-konflikten-mellem-houthi-og-vesten-kan-eskalere-yderligere-siger-korrespondent

-

2024-01-12 kl 10.33
Ekspert kalder USA's angreb i Yemen for forventet: 'Alle lamper
lyste rødt'
34 min. siden
https://www.dr.dk/nyheder/udland/ekspert-kalder-usas-angreb-i-yemen-forventet-alle-lamper-lyste-roedt

Den danske regering støtter op om de amerikanske og britiske
angreb på Houthi-bevægelsen.

-

2024-01-12 kl 10.34
Kina advarer om valget mellem krig og fred – og de har gjort
alt for selv at påvirke udfaldet
6 min siden
https://nyheder.tv2.dk/udland/2024-01-11-kina-advarer-om-valget-mellem-krig-og-fred-og-de-har-gjort-alt-for-selv-at-paavirke-udfaldet

Lørdagens præsidentvalg i Taiwan er blevet kaldt det vigtigste i
mange år og kan få vidtrækkende betydning. Også for resten af
verden.

Kommentar:

Hvis Cannibalistan (*diktaturet* i Kina) angriber det
*demokratiske* Taiwan (som engang var et diktatur), så er 3.
Verdenskrig en *kendsgerning*!

Så ...

Hold nallerne væk, kannibaliske *selvmordskandidater*!

Subject: [ Found target-DATA 195,65 again (at 601.730 + 603.550) ]
[ Found Target-DATA 8 and 195,48 (at 601.730 + 603.550) ]
[ Found target-DATA 45.650 (at Gad, 603.550) ]
Re: Interrupt 78: Found 205-98-107BB=0 -
Re: Found perhaps 276 (in connection to Big Bang) -
Re: Abraham-koden, Part 2
Date: Thu, 11 Jan 2024 17:33:12 +0100
25975 <65a01849$0$714$1472...@news.sunsite.dk>
Abraham-code
https://sites.google.com/view/a-code-f-001/files/25-xxx/25-9xx/25-97x/25-975
https://groups.google.com/g/dk.videnskab/c/EXlPXRe1AHU/m/6WtkOG6-AQAJ

=>

Galactic neighbor help
(Galaktisk nabohjælp)
https://sites.google.com/view/galactic-neighbor-help/
)

Bevares!

Vi kan da altid håbe på, at nogen ude fra Rummet blander sig,
fordi det vil være til vores fordel; altså alle os, som er
tilhængere af demokrati!

LIVE USA og Storbritannien angriber Houthi-bevægelsen i Yemen
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-usa-og-storbritannien-angriber-houthi-bevaegelsen-i-yemen

i dag kl. 05:29
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-usa-og-storbritannien-angriber-houthi-bevaegelsen-i-yemen?focusId=7049900
Sean Coogan
Hvad sker der?

i dag kl. 05:34
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-usa-og-storbritannien-angriber-houthi-bevaegelsen-i-yemen?focusId=7049915
Sean Coogan
Houthi-bevægelsen advarer USA og Storbritannien

i dag kl. 05:35
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-usa-og-storbritannien-angriber-houthi-bevaegelsen-i-yemen?focusId=7049918
Mette Koue
Lars Løkke: Offensiv indsats mod houthierne er på alle måder
positivt

i dag kl. 05:52
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-usa-og-storbritannien-angriber-houthi-bevaegelsen-i-yemen?focusId=7049947
Sean Coogan
Hvorfor har houthierne blandet sig i Gaza-krigen?

i dag kl. 05:55
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-usa-og-storbritannien-angriber-houthi-bevaegelsen-i-yemen?focusId=7049949
Sean Coogan og Marie Lagoni
Hvad er Houthi-bevægelsen?

i dag kl. 06:07
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-usa-og-storbritannien-angriber-houthi-bevaegelsen-i-yemen?focusId=7049986
Sean Coogan
Vigtig region for verdenshandlen

i dag kl. 06:17
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-usa-og-storbritannien-angriber-houthi-bevaegelsen-i-yemen?focusId=7050008
Sean Coogan og Jakob Høstrup
FN's sikkerhedsråd har fordømt houthiernes angreb

i dag kl. 06:22
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-usa-og-storbritannien-angriber-houthi-bevaegelsen-i-yemen?focusId=7050022
Sean Coogan
Iran fordømmer angreb i Yemen

i dag kl. 06:27
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-usa-og-storbritannien-angriber-houthi-bevaegelsen-i-yemen?focusId=7050036
Sean Coogan
Mærsk-skib blev angrebet to gange

i dag kl. 06:31
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-usa-og-storbritannien-angriber-houthi-bevaegelsen-i-yemen?focusId=7050055
Sean Coogan
Hør Genstart om Houthi-bevægelsen

i dag kl. 06:51
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-usa-og-storbritannien-angriber-houthi-bevaegelsen-i-yemen?focusId=7050112
Sean Coogan
USA: Vi har ramt flere end 60 mål

i dag kl. 06:56
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-usa-og-storbritannien-angriber-houthi-bevaegelsen-i-yemen?focusId=7050125
Sean Coogan
Houthi-talsmand: Vi fortsætter med angreb i Det Røde Hav

the largest known non-nuclear bomb
(den største kendte ikke-atombombe)
https://sites.google.com/view/non-nuclearbomb/files/19-xxx/19-7xx/19-723
=>
Subject: Muhammed-krisen spøger i debat om blasfemilov + ET-break -
Date: Thu, 27 Apr 2017 10:16:11 +0200, (CET 10:16, GMT 08:16)
19723 news:ods96j$684$1...@news.eternal-september.org
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/issues/expression/19-723
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/issues/terror/files/19-723
https://groups.google.com/d/msg/dk.politik/ugtWLTcLVd8/mjUgK_LyBgAJ

http://nyheder.tv2.dk/udland/2017-04-26-se-billederne-disse-ruiner-blev-skabt-af-alle-bombers-moder

> Efter 10 dage har pressen fået adgang til området i Afghanistan,
> der blev ramt af den største kendte ikke-atombombe.

(
Og så er der jo også den anden mulighed (truslen ude fra
Rummet) ...

https://sites.google.com/view/et-footsteps/update
=>
ET footsteps, update
https://sites.google.com/site/etfootsteps/home/update

[ ... File 22.026a ... ]

> [...]
> (apropos den galaktiske længdegrad, her opmålt udfra
> stjernekort 2, altså stjernekort 1 (150 enheder) + 46 = 196)
>
> Og SAMTIDIG kom er en meteor susende [forbi] og eksploderede
> over Russia, apropos "markøren" 7 dage FØR
> Tsunami-jordskælvet.
>
> Og SAMTIDIG kom er en meteor susende fordi og eksploderede
> over Russia, og som derfor nok IKKE kan tolkes på andre
> måder end som en *advarsel* til Rusland om kommende dom i
> form af noget, der minder "lidt" [om] Sodoma (hvis ikke de
> holder op med al deres ondskab herunder angrebskrigen på

Apropos det kinesiske ordsprog, som lyder:

https://www.kristeligt-dagblad.dk/udland/form%C3%A5let-er-dr%C3%A6be-kyllingen-skr%C3%A6mme-aben

...at slå et par kyllinger ihjel for at skræmme alle aberne ...

Det vil jeg ABSOLUT *fraråde*!

i dag kl. 07:03
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-usa-og-storbritannien-angriber-houthi-bevaegelsen-i-yemen?focusId=7050155
Sean Coogan
Rusland kræver hastemøde i FN's sikkerhedsråd

i dag kl. 07:22
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-usa-og-storbritannien-angriber-houthi-bevaegelsen-i-yemen?focusId=7050206
Jonathan Strid Lundsgaard
Billeder fra USA's og Storbritanniens angreb mod Houthi-bevægelsen
i Yemen

i dag kl. 07:32
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-usa-og-storbritannien-angriber-houthi-bevaegelsen-i-yemen?focusId=7050248
Sean Coogan
Danmark med i fælles erklæring om angreb

i dag kl. 07:40
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-usa-og-storbritannien-angriber-houthi-bevaegelsen-i-yemen?focusId=7050268
Sean Coogan
Hvem og hvad er Houthi-bevægelsen?

i dag kl. 07:48
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-usa-og-storbritannien-angriber-houthi-bevaegelsen-i-yemen?focusId=7050287
Sean Coogan
Tog gidsler i november

i dag kl. 08:00
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-usa-og-storbritannien-angriber-houthi-bevaegelsen-i-yemen?focusId=7050308
Jonathan Strid Lundsgaard
Korrespondent: 'Det er en klar og voldsom eskalering'

i dag kl. 08:18
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-usa-og-storbritannien-angriber-houthi-bevaegelsen-i-yemen?focusId=7050342
Sean Coogan
Houthierne: Angreb stopper ikke vores støtte til Gaza

i dag kl. 08:38
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-usa-og-storbritannien-angriber-houthi-bevaegelsen-i-yemen?focusId=7050388
Sean Coogan
Toprepublikaner roser bombardement - men ville gerne have haft det noget før

i dag kl. 09:11
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-usa-og-storbritannien-angriber-houthi-bevaegelsen-i-yemen?focusId=7050488
Sean Coogan
USA-korrespondent: USA har forsøgt at forhindre angreb på fragtskibe
uden held

16 min. siden (Time now CET 10.29)
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-usa-og-storbritannien-angriber-houthi-bevaegelsen-i-yemen?focusId=7050731
Jonathan Strid Lundsgaard
Økonomi-korrespondent: ' Situation i Yemen er dårlig nyt for
verdensøkonomien'

7 min. siden (Time now CET 10.29)
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-usa-og-storbritannien-angriber-houthi-bevaegelsen-i-yemen?focusId=7050780
Birgitte Skovlund Asmussen
Storbritannien planlægger 'ikke umiddelbart' flere angreb i Yemen

(Time now CET 10.29)

USA og Storbritannien angriber Houthi-bevægelsen
I dag kl. 05.13
Opd. 1 min siden
https://nyheder.tv2.dk/live/udland/2024-01-12-usa-og-storbritannien-angriber-houthi-bevaegelsen

Kl. 05.22
USA og Storbritannien angriber Houthi-bevægelsen

Kl. 05.30
- Det er på "alle måder positivt", siger Lars Løkke

Kl. 05.54
Hvad er Houthi-bevægelsen?

Kl. 06.07
USA og Storbritannien kommer til at betale "en høj pris",
advarer Houthi-bevægelsen

Kl. 06.10
Flere end 60 mål ramt i Yemen, siger USA's luftvåben

Kl. 06.30
- Konflikten kan blusse op på andre fronter, siger korrespondent

Kl. 06.35
Houthierne vil fortsætte angreb på civile skibe

Kl. 06.38
Brud på suverænitet og folkeret, siger Iran

Kl. 06.41
Lyn-analyse

Kl. 06.48
Rusland indkalder til hastemøde i FN efter angreb

Kl. 06.53
Hizbollah fordømmer angreb på Yemen

Kl. 07.17
Det vil eskalere yderligere, siger senioranalytiker

Kl. 07.27
Billede viser angreb i hovedstad

Kl. 08.08
Irak advarer mod at udbrede Israel-Hamas-konflikten

Kl. 08.43
Hamas fordømmer angrebet

Kl. 08.55
Video viser kampfly ramme Houthi-bevægelsen

Kl. 09.02
Ikke flere angreb på vej for nu, siger britisk minister

Kl. 09.08
Øjenvidne deler billeder fra angrebet

Kl. 09.26
Dansk krigsskib sendes mod konfliktzone – ekspert forklarer,
hvad der venter

53 min siden (Time now CET 10.41)
Nu deler houthierne deres dødstal

39 min siden (Time now CET 10.41)
Houthi-kanal deler video fra nattens angreb

21 min siden (Time now CET 10.41)
Forkert at tale om "eskalering", siger Lars Løkke – angreb er
"nødvendigt"

4 min siden (Time now CET 10.41)
Dansk direktør er "taknemmelig" for dansk bidrag

(Time now CET 10.41)

LIVE: Krig mellem Israel og Hamas
LIVE: Israel under angreb
LIVE: Israel ramt af større missilangreb
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb

47 min. siden (Time now CET 10.28)
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-krig-mellem-israel-og-hamas?focusId=7050595
Sean Coogan
Israel beskyldes for folkedrab i Gaza. Nu skal landet forsvare
sig ved domstol i Haag

36 min. siden (Time now CET 10.28)
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-krig-mellem-israel-og-hamas?focusId=7050638
Sean Coogan
Over 10.000 børn meldes dræbt i Gaza

32 min. siden (Time now CET 10.28)
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-krig-mellem-israel-og-hamas?focusId=7050649
Sean Coogan
DR er til stede i Haag

27 min. siden (Time now CET 10.28)
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-krig-mellem-israel-og-hamas?focusId=7050667
Sean Coogan
Vi sender live, men...

26 min. siden (Time now CET 10.28)
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-krig-mellem-israel-og-hamas?focusId=7050679
Sean Coogan
Nu starter høringen

18 min. siden (Time now CET 10.28)
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-krig-mellem-israel-og-hamas?focusId=7050715
Sean Coogan
Israel: Der er tale om forsvar

15 min. siden (Time now CET 10.28)
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-krig-mellem-israel-og-hamas?focusId=7050726
Sean Coogan
Her er dagens program

14 min. siden (Time now CET 10.28)
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-krig-mellem-israel-og-hamas?focusId=7050735
Sean Coogan
Gengiver voldsomme vidneberetninger

5 min. siden (Time now CET 10.28)
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-krig-mellem-israel-og-hamas?focusId=7050783
Sean Coogan
Israel afviser Sydafrikas krav om våbenhvile

1 min. siden (Time now CET 10.28)
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-krig-mellem-israel-og-hamas?focusId=7050788
Sean Coogan
Langer ud efter Hamas' krigsførelse

(Time now CET 10.28)

[...]

__________________________

(Time now CET 10.25)

[...]

_________________________

(Time now CET 10.25)

Seneste nyt om krigen i Ukraine
I dag kl. 05.41
Opd. 24 min siden
https://nyheder.tv2.dk/live/2024-01-12-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine

Kl. 05.40
Ukraine: Rusland har engageret alle mand i krigen

Kl. 05.58
Rusland beder om hastemøde i FN's Sikkerhedsråd

Kl. 06.27
Putin beder anklagere om at holde øje med præsidentvalget

Rusland er ikke ligefrem kendt for frie og fair valg under
Vladimir Putins 25 år som premierminister og præsident. Blandt
andet på grund af systematisk undertrykkelse af Putins politiske
modstandere. Da der i 2021 var parlamentsvalg blev det af flere
iagttagere kaldt det hidtil "mindst frie valg".

Kl. 07.14
Rusland beskyldes for at købe stemmer med mad

Kl. 07.34
Meldinger om "larm" fra Mariupol

Kl. 08.14
Russisk by befæster bustoppesteder

Kl. 08.33
Storbritannien annoncerer milliardstøtte til Ukraine

Kl. 09.03
Putin siger, at han vil besøge omstridt øgruppe

55 min siden (Time now CET 10.31)
Rusland anklager USA for at bryde folkeretten

34 min siden (Time now CET 10.31)
Rusland lokker med kul for ny nationalitet, hævder Ukraine

(Time now CET 10.31)

2024-01-12 kl 10.32
23 min. siden
Franske feministgrupper demonstrerer mod Macrons forsvar af Gérard Depardieu

TV2:
2024-01-12 kl 10.34
Kina advarer om valget mellem krig og fred – og de har gjort alt for
selv at påvirke udfaldet
6 min siden

Website https://sites.google.com/view/kall-tree File no 25977

Jan 12, 2024, 8:55:22 AMJan 12
Vi har handlet i selvforsvar, siger Israel i retssag

Ukrainske droner skaber store problemer for russiske styrker

News 2024-01-12
Date: Fri, 12 Jan 2024 02:08:14 +0100
25976 <65a090ff$0$715$1472...@news.sunsite.dk>
https://groups.google.com/g/dk.politik/c/gpbimtykxhY/m/-qhs9SfXBgAJ
Vi har handlet i selvforsvar, siger Israel i retssag
I dag kl. 11.31
https://nyheder.tv2.dk/udland/2024-01-12-vi-har-handlet-i-selvforsvar-siger-israel-i-retssag

-

Terrorsag i Danmark har tråde til Hamas
I dag kl. 12.01
https://nyheder.tv2.dk/krimi/2024-01-12-terrorsag-i-danmark-har-traade-til-hamas

-

Krigen i Ukraine rykker tættere på russerne med angreb i
grænsebyer
I dag kl. 13.31
https://nyheder.tv2.dk/udland/2024-01-11-krigen-i-ukraine-rykker-taettere-paa-russerne-med-angreb-i-graensebyer

-

2024-01-12 kl 14.24
6 min. siden
Spionage-dømt eksiliraner mister sit danske statsborgerskab
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/spionage-doemt-eksiliraner-mister-sit-danske-statsborgerskab

-

DR S169 fre 12 jan 14:19:37
12.januar dr.dk/nyheder 10:53

FEM OPRØRERE I YEMEN DRÆBT

I dag kl. 10:53
Fem oprørere i Yemen dræbt under amerikansk-britisk angreb
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/fem-oproerere-i-yemen-draebt-under-amerikansk-britisk-angreb

-

DR S170 fre 12 jan 14:19:37
12.januar dr.dk/nyheder 10:55

INDKALDT TIL SAMTALE I GEORGIEN

I dag kl. 10:55
Dansk ambassadør indkaldt til samtale i Georgien efter
debatindlæg
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/dansk-ambassadoer-indkaldt-til-samtale-i-georgien-efter-debatindlaeg

-

Anklagemyndigheden bekræfter: Terroranholdelser har tråde til
Hamas
I dag kl. 12:10
https://www.dr.dk/nyheder/indland/anklagemyndigheden-bekraefter-terroranholdelser-har-traade-til-hamas

Den helt præcise kobling mellem Hamas og terroranholdelserne er
uklar.

-

DR S171 fre 12 jan 14:19:37
12.januar dr.dk/nyheder 13:06

STOPPER AL SEJLADS I RØDEHAVET

I dag kl. 13:06
Stort dansk rederi stopper nu al sejlads i Rødehavet
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/stort-dansk-rederi-stopper-nu-al-sejlads-i-roedehavet

-

DR S172 fre 12 jan 14:19:37
12.januar dr.dk/nyheder 13:20

HOLD JER VÆK FRA DET RØDE HAV

I dag kl. 13:20
Handelsskibe rådes til at holde sig væk fra Det Røde Hav
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/handelsskibe-raades-til-holde-sig-vaek-fra-det-roede-hav

-

2024-01-12 kl 14.30
[...]

Kl. 10.36
Dansk direktør er "taknemmelig" for dansk bidrag

Kl. 11.24
"Et nødvendigt modsvar", siger Mette Frederiksen

Kl. 11.39
Frygten for storkrig ulmer i USA, siger korrespondent

Kl. 12.00
Angrebene udgør en "direkte trussel" mod global fred, siger
Rusland

Kl. 12.33
Især ét land har "nøglen til eskalering", siger analytiker

Det er især Iran, der sidder med "nøglen til eskalering", siger
Jacob Kaarsbo, ...

i dag kl. 12:36
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-usa-og-storbritannien-angriber-houthi-bevaegelsen-i-yemen?focusId=7051290
Casper Schrøder
Stort dansk rederi stopper al sejlads i den sydlige del af
Rødehavet

Kl. 13.27
Houthierne og deres allierede forstår alvoren, tror Troels Lund
Poulsen

... øv. Nyhedsoverskrift-fejl registreret! Sorry!

i dag kl. 10:34
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-usa-og-storbritannien-angriber-houthi-bevaegelsen-i-yemen?focusId=7050819
Birgitte Skovlund Asmussen
Video viser bombning i Yemen

i dag kl. 10:35
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-usa-og-storbritannien-angriber-houthi-bevaegelsen-i-yemen?focusId=7050821
Jonathan Strid Lundsgaard
Militæranalytiker: 'USA har ramt en bred palette af mål'

i dag kl. 10:58
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-usa-og-storbritannien-angriber-houthi-bevaegelsen-i-yemen?focusId=7050912
Olivia Høj
Fem oprørere i Yemen dræbt under amerikansk-britisk angreb

i dag kl. 11:07
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-usa-og-storbritannien-angriber-houthi-bevaegelsen-i-yemen?focusId=7050950
Birgitte Skovlund Asmussen
Dansk Industri er 'taknemmelig' for dansk fregat i Det Røde Hav

i dag kl. 11:20
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-usa-og-storbritannien-angriber-houthi-bevaegelsen-i-yemen?focusId=7050997
Jonathan Strid Lundsgaard
Frankrig: 'Houthierne bærer ansvaret for optrapningen i regionen'

Kommentar:

Ja (og navnlig *bagmændene* i Iran)!

i dag kl. 11:45
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-usa-og-storbritannien-angriber-houthi-bevaegelsen-i-yemen?focusId=7051084
Birgitte Skovlund Asmussen
Nattens angreb sender særligt signal til folk i Mellemøsten,
vurderer korrespondent

i dag kl. 12:00
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-usa-og-storbritannien-angriber-houthi-bevaegelsen-i-yemen?focusId=7051137
Jonathan Strid Lundsgaard
Lars Løkke: 'Alle bør have en interesse i, at verdenshavene kan
besejles'

i dag kl. 12:25
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-usa-og-storbritannien-angriber-houthi-bevaegelsen-i-yemen?focusId=7051247
Birgitte Skovlund Asmussen
Her har USA og Storbritanniens angreb ramt Yemen

i dag kl. 12:38
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-usa-og-storbritannien-angriber-houthi-bevaegelsen-i-yemen?focusId=7051297
Jonathan Strid Lundsgaard
Mette Frederiksen: 'Det er et nødvendigt modsvar på houthiernes
ulovlige angreb'

i dag kl. 13:16
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-usa-og-storbritannien-angriber-houthi-bevaegelsen-i-yemen?focusId=7051430
Casper Schrøder
Handelsskibe advares mod at sejle i Det Røde Hav

i dag kl. 13:40
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-usa-og-storbritannien-angriber-houthi-bevaegelsen-i-yemen?focusId=7051509
Birgitte Skovlund Asmussen
Protester i USA: 'Hold hænderne fra Yemen'

54 min. siden (Time now CET 14.51)
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-usa-og-storbritannien-angriber-houthi-bevaegelsen-i-yemen?focusId=7051558
Birgitte Skovlund Asmussen
Nato: Angreb var for at bevare navigationsfriheden

37 min. siden (Time now CET 14.51)
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-usa-og-storbritannien-angriber-houthi-bevaegelsen-i-yemen?focusId=7051617
Birgitte Skovlund Asmussen
Spanien har 'maksimum respekt' for andre landes handlinger i
Det Røde Hav

(Time now CET 14.51)

[...]

Kl. 13.46
Hvor meget af Yemen kontrollerer houthierne?

37 min siden (Time now CET 14.48)
Lyn-analyse

8 min siden (Time now CET 14.48)
Kina opfordrer til ro

(Time now CET 14.48)

LIVE: Krig mellem Israel og Hamas
LIVE: Israel under angreb
LIVE: Israel ramt af større missilangreb
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb

i dag kl. 10:29
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-krig-mellem-israel-og-hamas?focusId=7050798
Sean Coogan
Sætter spørgsmålstegn ved andelen af civile dødsfald

i dag kl. 10:36
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-krig-mellem-israel-og-hamas?focusId=7050833
Sean Coogan
Israel: Beskyldning om folkedrab er "ondsindet"

i dag kl. 10:42
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-krig-mellem-israel-og-hamas?focusId=7050850
Sean Coogan
Israel beder domstol om at afvise krav om våbenhvile

i dag kl. 10:43
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-krig-mellem-israel-og-hamas?focusId=7050856
Sean Coogan
Israel afviser Sydafrikas beskrivelse af "apartheid"

i dag kl. 11:05
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-krig-mellem-israel-og-hamas?focusId=7050945
Sean Coogan
Israel afviser hensigt om folkedrab

i dag kl. 11:06
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-krig-mellem-israel-og-hamas?focusId=7050946
Sean Coogan
Hvad er folkedrab?

i dag kl. 11:09
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-krig-mellem-israel-og-hamas?focusId=7050961
Sean Coogan
Italesætter voldsomme udtalelser fra israelske ministre

i dag kl. 11:10
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-krig-mellem-israel-og-hamas?focusId=7050969
Sean Coogan
Eksempler på udtalelser fra israelske ministre

i dag kl. 11:28
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-krig-mellem-israel-og-hamas?focusId=7051023
Sean Coogan
Notorisk svært at dømme et land for folkedrab

i dag kl. 11:29
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-krig-mellem-israel-og-hamas?focusId=7051027
Sean Coogan
Israel: Ingen hensigt om folkedrab

i dag kl. 11:33
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-krig-mellem-israel-og-hamas?focusId=7051045
Sean Coogan
Kort pause

i dag kl. 13:39
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-krig-mellem-israel-og-hamas?focusId=7051503
Morten Top
Puk Damsgård i Haag: Israel brugte meget tid på at tale om Hamas

i dag kl. 11:47
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-krig-mellem-israel-og-hamas?focusId=7051095
Sean Coogan
Nu fortsætter høringen

i dag kl. 11:50
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-krig-mellem-israel-og-hamas?focusId=7051108
Sean Coogan
Israel: Hamas vil gerne have civile tab

i dag kl. 12:07
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-krig-mellem-israel-og-hamas?focusId=7051171
Sean Coogan
Israel: Vi gør meget for at beskytte civile

i dag kl. 12:14
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-krig-mellem-israel-og-hamas?focusId=7051192
Sean Coogan
Ny repræsentant tager ordet: Situationen er ikke så påtrængende,
som Sydafrika siger

i dag kl. 12:30
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-krig-mellem-israel-og-hamas?focusId=7051265
Sean Coogan
Ny taler tager ordet

i dag kl. 13:00
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-krig-mellem-israel-og-hamas?focusId=7051372
Morten Top
Sidste repræsentant for Israel taler nu

i dag kl. 13:16
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-krig-mellem-israel-og-hamas?focusId=7051429
Morten Top
Høring i Haag er slut - afgørelse om foreløbige foranstaltninger
'hurtigst muligt'

28 min. siden
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-krig-mellem-israel-og-hamas?focusId=7051624
Morten Top
Israel: Den Internationale Domstol risikerer at blive et våben
for terrorister

Kommentar:

Ja, desværre!

8 min. siden
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-krig-mellem-israel-og-hamas?focusId=7051696
Morten Top
Erdogan: Tyrkiet bidrager med dokumenter til Sydafrikas sag

(Time now CET 14.44)

[...]

(Time now CET 14.39)

[...]

Kl. 11.26
Rusland truer naboland med “ekstrem smertefuld” reaktion

... Letland ...

Kommentar:

Det nytter ikke noget. Det bliver 3. Verdenskrig (hvor vi *alle*
omkommer), hvis du ikke holder nallerne væk, sindssyge stodder
Psykopatistan!

Kl. 12.23
Rishi Sunak i Kyiv

Kl. 12.47
Ny russisk flådebase kan åbne i år

En ny russisk flådebase i den selvstyrende republik Abkhasien
vil måske kunne tages i brug i 2024. ...

Kl. 12.54
Skarp fordømmelse af Nordkoreas missileksport til Rusland

Kl. 13.38
Ukrainske droner skaber store problemer for russiske styrker

23 min siden (Time now CET 14.39)
Den "mest stille nat i nyere tid"

(Time now CET 14.39)

[...]

Website https://sites.google.com/view/kall-tree File no 25978

Jan 12, 2024, 1:16:08 PMJan 12
Tyskland: Anklager mod Israel er "ubegrundede"

El Niño kan gøre 2024 varmere end rekordåret 2023

News 2024-01-12
Date: Fri, 12 Jan 2024 02:08:14 +0100
25976 <65a090ff$0$715$1472...@news.sunsite.dk>
https://groups.google.com/g/dk.politik/c/gpbimtykxhY/m/-qhs9SfXBgAJ
DR S175 fre 12 jan 18:40:16
12.januar dr.dk/nyheder 14:40

FN-DOMSTOL FORVENTER HURTIG DOM

I dag kl. 14:40
FN-domstol forventer afgørelse i sag mod Israel 'hurtigst muligt'
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/fn-domstol-forventer-afgoerelse-i-sag-mod-israel-hurtigst-muligt

-

DR S177 fre 12 jan 18:40:16
12.januar dr.dk/nyheder 14:51

MINISTER: ALVORLIG FORBINDELSE

I dag kl. 14:51
Hummelgaard: Hamas-forbindelse i terrorsag understreger alvoren
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/hummelgaard-hamas-forbindelse-i-terrorsag-understreger-alvoren

-

DR S114 fre 12 jan 18:40:12
12.januar dr.dk/nyheder 15:00

SORTBJØRN FORLADT I UKRAINE-KRIGEN

I dag kl. 15:00
Sortbjørnen, der blev forladt under Ukraine-krigen, har fået nyt
hjem
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/sortbjoernen-der-blev-forladt-under-ukraine-krigen-har-faaet-nyt-hjem

-

Houthi-angreb kan sende verdenshandlen ud på en lang, dyr omvej
I dag kl. 16:17
https://www.dr.dk/nyheder/penge/houthi-angreb-kan-sende-verdenshandlen-ud-paa-en-lang-dyr-omvej

Rederiet Torm vil nu også sejle rundt om Afrika for at undgå
angreb. Den store omvej for søfarten rammer verdenshandlen.

-

I dag kl. 17:06
Jødiske studerende sagsøger Harvard med anklager om antisemitisme
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/joediske-studerende-sagsoeger-harvard-med-anklager-om-antisemitisme

-

Hvem er houthierne i Yemen, og hvad kæmper de for?
I dag kl. 17.22
https://nyheder.tv2.dk/udland/2024-01-12-hvem-er-houthierne-i-yemen-og-hvad-kaemper-de-for

Kommentar:

Islamisk *diktatur*!

-

El Niño kan gøre 2024 varmere end rekordåret 2023
I dag kl. 17.59
https://nyheder.tv2.dk/udland/2024-01-12-el-nino-kan-goere-2024-varmere-end-rekordaaret-2023

-

2024-01-12 kl 18.54
Storbritannien vil øge støtte til Ukraine med 21 milliarder
kroner
18 min. siden
https://www.dr.dk/nyheder/udland/storbritannien-vil-oege-stoette-til-ukraine-med-21-milliarder-kroner

Landene har også underskrevet en ny aftale, hvor Storbritannien
giver Ukraine sikkerhedsgarantier.

-

DR S120 fre 12 jan 18:40:13
12.januar dr.dk/nyheder 18:37

DANMARK GIVER 151 MILLIONER

2024-01-12 kl 18.48
11 min. siden
Danmark giver 151 millioner til genopbygning af 'et hårdtprøvet
land'
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/danmark-giver-151-millioner-til-genopbygning-af-et-haardtproevet-land

[...]

_____________________________

(Time now CET 19.15)

USA og Storbritannien angriber Houthi-bevægelsen
Kl. 14.55
Konflikt kan påvirke dansk økonomi meget, siger cheføkonom

Kl. 16.00
Erdogan tager afstand fra briternes angreb: - Vil gøre Det Røde
Hav til et hav af blod

Kl. 16.17
Dansk indsats bliver "farefuld", men kommer ikke til at deltage
i angreb, siger korrespondent

Kl. 16.20
For få år siden havde hun næsten daglig kontakt med houthierne –
nu spiller de en "uventet" rolle, siger tidligere forhandler

Kl. 16.41
Titusinder protesterer i Yemen og brænder amerikanske og
israelske flag

Kl. 17.32
Israel tager til genmæle over Erdogans vrede

Kl. 18.09
Tyskland: Anklager mod Israel er "ubegrundede"

12 min siden (Time now CET 19.11)
Politikere fra begge fløje angriber Joe Biden for angreb i Yemen

11 min siden (Time now CET 19.11)
Virksomhed har regnet på klimakonsekvenserne ved angreb, og
kommer nu med advarsel

(Time now CET 19.11)

LIVE: Krig mellem Israel og Hamas
LIVE: Israel under angreb
LIVE: Israel ramt af større missilangreb
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb

i dag kl. 15:30
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-krig-mellem-israel-og-hamas?focusId=7051965
Morten Top
Palæstinensisk regering: Israel gentog løgne

i dag kl. 16:36
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-krig-mellem-israel-og-hamas?focusId=7052188
Morten Top
Sydafrika: Israel har ikke modbevist vores sag

i dag kl. 17:25
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-krig-mellem-israel-og-hamas?focusId=7052322
Morten Top
Israel svarer Erdogan igen: Det er Tyrkiet, der er skyldig i
folkedrab

38 min. siden (Time now CET 19.09)
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-krig-mellem-israel-og-hamas?focusId=7052595
Morten Top
Tysklands regering bakker op om Israel: 'Anklagerne har intet
grundlag'

(Time now CET 19.09)

Seneste nyt fra krigen mellem Israel og Hamas
I dag kl. 05.19
Opd. 52 sek siden
https://nyheder.tv2.dk/live/2024-01-11-seneste-nyt-fra-krigen-mellem-israel-og-hamas

i går Kl. 19.41
[...]

i dag kl. 14:47
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=7051747
Birgitte Skovlund Asmussen
Sortbjørn forladt i krigen er ankommet til Skotland i god behold

41 min. siden (Time now CET 19.08)
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=7052579
Ritzau
Danmark giver 151 millioner til genopbygning af ' et hårdtprøvet
land'

(Time now CET 19.08)

Seneste nyt om krigen i Ukraine
Kl. 16.10
Zelenskyj optimistisk omkring amerikansk støtte

Kl. 17.01
Ukrainsk topgeneral giver status på krigen

Kl. 17.56
Fire ukrainere taget til fange af houthier, siger Zelenskyj

Kl. 18.02
Udenrigsministre fra Ungarn og Ukraine skal mødes

54 min siden (Time now CET 19.05)
Endnu en dansk hjælpepakke er på vej til Ukraine

(Time now CET 19.05)

2024-01-12 kl 18.48
11 min. siden
Danmark giver 151 millioner til genopbygning af 'et hårdtprøvet land'

TV2:
2024-01-12 kl 18.56
Politiet truer med at offentliggøre billede af 19-årig mistænkt
15 min siden

Website https://sites.google.com/view/kall-tree File no 25979