”Putins kok” har fået sin sidste nadver, men det kan risikere at give bagslag - News 2023-08-25

”Putins kok” har fået sin sidste nadver, men det kan risikere
at give bagslag

Prigozjin er blot den seneste, som har trodset Putin og betalt
prisen: 'Putin hævner sig altid'

Blev Prigozjins fly skudt ned af missil? Pentagon modsiger teori

Gaslagrene bugner - men uden spareiver kan vi få problemer
=>
Jeg har et forslag til *besparelse* af energi

File 25.512 ...
Save the planet Earth, Knowhow *Freeware*
Solar collector (Solfanger)
https://sites.google.com/view/solar-collector-1/files/25-xxx/25-5xx/25-512

Subject: News from helvedets forgård: Putin *myrder* rival
(Wagner-lederen). Klima: Kan man *nedkøle* luften ved
at sprøjte havvand op i luften ? - News 2023-08-24
Date: Thu, 24 Aug 2023 08:39:07 +0200
25507 <uc6tub$3c51i$1...@news.eternal-september.org>
Climate (Klima)
https://sites.google.com/view/kall-climate/files/25-xxx/25-5xx/25-507
https://groups.google.com/g/dk.politik/c/9Reg3E6urlc/m/pgilQsR_AAAJ

> Subject: ET message to Russia: Last warning!
> Was: Found Sodoma-warning (?) at Nord Stream sabotage -
> News 2022-10-08, Psychopath-Putin-666 has attacked Ukraine.
> 1211 days to global Nuclearwar+suicide
> Date: Sat, 8 Oct 2022, CET 11:47:43, GMT 09:47:43
> 24557 <thrh00$5o6a$1...@news.eternal-september.org>
> Sodom (Sodoma)
> https://sites.google.com/view/kall-sodom/files/24-xxx/24-5xx/24-557
> Last warning (Sidste advarsel)

https://sites.google.com/view/kall-last-warning/files/24-xxx/24-5xx/24-557>
Russia (Psychopath-istan + Kleptokratistan)
> https://sites.google.com/view/kall-russia/files/24-xxx/24-5xx/24-557
> https://groups.google.com/g/dk.politik/c/QV6SbZnjF2k/m/-Tvku0UICAAJ[
... ]> 206 days after The International Court of Justice ...

https://www.icj-cij.org/public/files/case-related/182/182-20220316-PRE-01-00-EN.pdf>

> Hvordan kan jeg hjælpe?
> How can I help?

[ ... ]

> Den danske Ukraine komite
>
> https://dendanskeukrainekomite.dk/
>
> Den danske Ukraine komite er stiftet for at hjælpe Ukraines
> forsvar. Vores formål er, med penge, at hjælpe Ukraine i
> landets kamp for frihed og fred.
>

> Søren Pind, ...
> Formand den danske Ukraine komite
> https://twitter.com/sorenpind
> https://twitter.com/sorenpind/status/1503739368502091784
>
> MobilePay på 924084
>
> Bankoverførsel: Reg. nr. 0542 Konto nr. 0000668633

2022-02-24, day no 55, Putin's illegal war of aggression on Ukraine

2022-03-04, day no 63, Sodom-warning-to-Russia

2022-03-16, day no 75, Judgment of the International Court of Justice

2022-09-26, day no 269, Nord Stream 1 + 2 saboteret (43*5 and 195)

2023-01-27, day no 27, Asteroid 2023 BU (11 years 744-connection ?)
2012-01-27, https://sites.google.com/view/et-footsteps/2012-01-27

2023-03-17, day no 76, ICC issues arrest warrant for Putin

Putin går i sko med snydehæl, fordi han er flov over sin højde. Den
slags mænd er farlige

Præsident Vladimir Putin går i kluntede sko med høje hæle og
snydehæle, fordi han er flov over sin manglende højde. Den slags
mænd er farlige, viser ny undersøgelse.

Søndag d. 11. juni 2023, kl. 08.34
https://www.berlingske.dk/globalt/putin-gaar-i-sko-med-snydehael-fordi-han-er-flov-over-sin-hoejde-den-slags

-

Først truede Putin med atomvåben, og så slap han militæret løs i Ukraine
24. feb. 2022, 21:36
https://nyheder.tv2.dk/udland/2022-02-24-foerst-truede-putin-med-atomvaaben-og-saa-slap-han-militaeret-loes-i-ukraine

Kommentar:

Hvor har Putin dog *voldtaget* vores planet med sin psykopatiske
kynisme og dermed fået forvandlet vores planet til helvedets
forgård!

Et menneske, der forfører andre, og som selv er blevet *forført*
af djævelen (2 Tim 3,13) ...
https://www.biblegateway.com/passage/?search=2+Tim+3.13&version=DN1933

Putin fatter således ikke, HVOR han fører folk hen. KUN djævelen
ved det!

Satans slangeyngel hedder det på dansk!

Et Ord til dagen:

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Zefanias%201&version=BPH

Zefanias 1, Bibelen på hverdagsdansk

„Jeg vil fjerne alt fra jordens overflade,” erklærer Herren.

3
„Jeg vil udrydde både mennesker og dyr.
Jeg vil fjerne alt, hvad der førte mennesket til fald,
sammen med de mennesker, der faldt.

Hele menneskeheden skal forsvinde fra jordens overflade.

... Min glødende vrede vil sætte verden i brand,
så hele jordens befolkning får en brat og frygtelig død.”

=>

Når du en dag *indser*, at du har korsfæstet Gud (Jesus), ...
Когда однажды вы *осознаете*, что распяли Бога (Иисуса), ...

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Mat+25.40&version=BPH
https://www.biblegateway.com/passage/?search=Mat+25.31-&version=ERV-RU

... da kan det være, at dit syn på mange ting ændres!
... тогда ваш взгляд на многие вещи может измениться!

KANSKE du ligefrem *frivilligt* siger til Gud:
ВОЗМОЖНО, вы даже *добровольно* говорите Богу:

"Ske Din vilje, ikke min!”
"Да будет воля Твоя, а не моя!"

(Apropos: Den, man elsker, ønsker man ikke at skade)
(Кстати: ты не хочешь причинить боль тому, кого любишь)

=>

Dagens lovsang:

Tag Det Inderste - Mariagerfjord Frikirke // Stille Stunder
Jun 22, 2018
https://www.youtube.com/watch?v=rNZ31qfAXSk&list=PL-93BA8uTVW8yViJdAnciQyW-K5o_E-2u&index=43
Tekst og akkorder:
https://www.stillestunder.com/
https://www.stillestunder.com/s/Tag-det-inderste-D.pdf

Prigozjin er blot den seneste, som har trodset Putin og betalt
prisen: 'Putin hævner sig altid'
I går kl. 21:28
https://www.dr.dk/nyheder/udland/prigozjin-er-blot-den-seneste-som-har-trodset-putin-og-betalt-prisen-putin-haevner

Både politikere, journalister og tidligere spioner er blevet
udsat for attentatforsøg efter at have kritiseret Vladimir
Putin.

-

”Putins kok” har fået sin sidste nadver, men det kan risikere
at give bagslag
Jacob Kaarsbo
Senioranalytiker i Tænketanken Europa og tidligere chefanalytiker i FE
I går kl. 21.33
https://nyheder.tv2.dk/udland/2023-08-24-putins-kok-har-faaet-sin-sidste-nadver-men-det-kan-risikere-at-give-bagslag

Putin vil genvinde kontrol med skræmmende symbolik

[ ... ]

Et signal om styrke, kan været et tegn på svaghed

Kommentar:

Anhold ordene: 'Kan give bagslag'

Ja, fordi ...

KUN en tåbe vil nu 100% indlade sig på at samarbejde med denne
morder, da man jo som oftest ender med at blive ofret!

-

DR S171 fre 25 aug 07:21:42
24.august dr.dk/nyheder 21:39

USA VIL TRÆNE UKRAINSKE PILOTER

Hidtil har 12 lande har meldt sig på
banen til at træne de ukrainske
piloter, så de kan navigere kampflyene
på slagmarken. De 12 nationer er
Danmark, Holland, Belgien, Canada,
Luxembourg, Norge, Polen, Portugal,
Rumænien, Sverige, Grækenland og
Storbritannien.

I går kl. 21:39
Nu vil USA også træne ukrainske F-16-piloter
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/nu-vil-usa-ogsaa-traene-ukrainske-f-16-piloter

-

Wagner-gruppens grundlægger formodes død: 'Han gav dem et navn
og en identitet'
I går kl. 21:46
https://www.dr.dk/nyheder/udland/wagner-gruppens-grundlaegger-formodes-doed-han-gav-dem-et-navn-og-en-identitet

Wagner-gruppens medstifter Dmitrij Utkin anses for at være
Prigozjins højrehånd og chef for gruppens militære del.

-

USA vil træne ukrainske F-16-piloter fra september
I går kl. 21.56
https://nyheder.tv2.dk/udland/2023-08-24-usa-vil-traene-ukrainske-f-16-piloter-fra-september

Kommentar:

Tillad mig at foreslå, at I også ALLEREDE *nu* træner dem i at
flyve F-35.

Det kan jo hænde, at vi en dag OGSÅ donerer atomubåde ... øh,
jeg mener F-35 kampfly!

Men helt urealistisk er det jo ikke, at ukrainske ubåde sænker
HELE den russiske flåde i Stillehavet und so weiter!

Fordi ...

ALLE *forbrydere* (på planeten vores), der fejlagtigt tror, at
der nu er frit valg påalle hylder (at forbrydelse kan betale
sig), SKAL en gang for alle lære, at det gør det ikke: Crime
does NOT pay!

Og det gælder SELVFØLGELIG også Rusland!

Så ...

Jo! Det kan OGSÅ - hypotetisk set - komme på tale en dag at
donere ubåde, hvis ikke denne *Putin-galskab* bringes til ophør!

HVORFOR ?

Fordi verden kan IKKE overleve denne *lovløshed*! Det ender jo
ALTID med Auschwitz und so weiter!

-

DR S172 fre 25 aug 07:58:31
24.august dr.dk/nyheder 22:11

TUSINDER AF KEJSERPINGVINUNGER DØDE

I går kl. 22:11
Tusindvis af kejserpingvinunger døde på grund af global opvarmning
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/tusindvis-af-kejserpingvinunger-doede-paa-grund-af-global-opvarmning

-

Prigozjins "forsvundne" privatpilot er i søgelyset efter
flystyrt, siger bror
I går kl. 22.36
https://nyheder.tv2.dk/udland/2023-08-24-prigozjins-forsvundne-privatpilot-er-i-soegelyset-efter-flystyrt-siger-bror

-

DR S173 fre 25 aug 07:21:43
24.august dr.dk/nyheder 23:18

DYRENE ÆNDREDE ADFÆRD UNDER CORONA

..., at
tilstedeværelsen af biler og mennesker
stresser dem og begrænser deres færden
til små mennesketomme områder, siger
han.

I går kl. 23:18
Dyrene ændrede adfærd under corona-nedlukningerne - herhjemme
blev de mere pressede
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/dyrene-aendrede-adfaerd-under-corona-nedlukningerne-herhjemme-blev-de-mere-pressede

-

Russere på gaden om flystyrt: - Det er selvfølgelig hævn
I går kl. 23.26
https://nyheder.tv2.dk/udland/2023-08-24-russere-paa-gaden-om-flystyrt-det-er-selvfoelgelig-haevn

-

Gaslagrene bugner - men uden spareiver kan vi få problemer
I dag kl. 06.01
https://nyheder.tv2.dk/udland/2023-08-25-gaslagrene-bugner-men-uden-spareiver-kan-vi-faa-problemer

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Isa+55.1&version=BPH

Esajas 55:1, Bibelen på hverdagsdansk

Kom til mig, alle I, som tørster, her er vand.
Kom og få mad og drikke, selvom I ingen penge har.
Kom og tag for jer af retterne.
I kan købe vin og mælk uden at betale.

=>

Knowhow *Freeware*:
("Melodi": Save the planet Earth)

Jeg har et forslag til *besparelse* af energi (til opvarmning af
boliger).

Jeg har eksperimenteret siden krigens start og fundet frem til
følgende:

1.
Højisoler vinduerne, fordi det er først og fremmest her, at det
største varmetab sker.

2.a
Opfør lille drivhus på syd- og vestvendte facader, hvor Solen
kan opvarme den indespærrede luft effektivt.

2.b
Anbring spejle, som reflekterer sollyset til drivhusene, hvorved
temperaturen stiger yderligere.

2.c
Åbn de vinduer og døre i huset, som giver adgang til drivhusene,
og lad den solopvarmede luft komme ind i boligen.

Det er den nemmeste og billigste måde HURTIGT at mindske
forbruget af gas m.m.

Bevares!

Det virker selvfølgelig IKKE på de dage, hvor Solen ikke skinner,
men min vurdering er, at man sagtens kan spare 10-20% af
energiforbruget om året.

For tiden solopvarmer jeg således boligen gratis med solvarme
til 26-28°C, og i løbet af natten tager boligen 2-3°C. Og så
står jeg op i en bolig med 24°C.

Planen er, at *kombinere* disse drivhuse med varmepumper, og
der skal også forskes i at udnytte fordampningsvarmen for vand,
idet det har vist sig, at når denne vanddamp fortætter, da
*frigives* den tilsvarende mængde energi, akkurart som i et
køleskab!

Forhåbentlig meget mere om al dette senere ... :-)

-

DR S176 fre 25 aug 07:21:43
25.august dr.dk/nyheder 06:12

RUSLAND: UKRAINSK ANGREB AFVÆRGET

I dag kl. 06:12
Rusland hævder at have afværget ukrainsk angreb på russisk
territorium
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/rusland-haevder-have-afvaerget-ukrainsk-angreb-paa-russisk-territorium

-

DR S115 fre 25 aug 07:55:33
25.august dr.dk/nyheder 07:16

RUSLAND: HAR FORPURRET DRONEANGREB

2023-08-25 kl 07.58
42 min. siden
Rusland: Vi har forpurret droneangreb på Krim
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/rusland-vi-har-forpurret-droneangreb-paa-krim

-

2023-08-25 kl 09.04
Blev Prigozjins fly skudt ned af missil? Pentagon modsiger teori
55 min siden
https://nyheder.tv2.dk/udland/2023-08-24-blev-prigozjins-fly-skudt-ned-af-missil-pentagon-modsiger-teori

LIVE Seneste nyt om krigen i Ukraine
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her

29. juni 2023 kl. 16:42
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=6112618
Sofie Dyjak
Stoltenberg: "Vi er blevet enige om en ny rotationsmodel for luft- og
missilforsvar"

_______________________________

(Time now CET xx.xx)

Seneste nyt om krigen i Ukraine
I dag kl. 05.52
https://nyheder.tv2.dk/live/udland/2023-08-25-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine

Kl. 05.51
Rusland hævder at hve afværget droneangreb på Krim

Kl. 07.32
USA begynder træning af F16-piloter i oktober

54 min siden (Time now CET 09.00)
Britisk forsvarsministerium: Prigozjin er "med stor
sandsynlighed" død

7 min siden (Time now CET 09.00)
Flere mindesteder for Prigozjin

Kommentar:

Men så er I OGSÅ *medskyldige* i alle hans *forbrydelser* og
vel OGSÅ så *strafskyldige* (apropos Sodoma), ikke sandt ?

(Time now CET 09.00)

2023-08-25 kl 09.02
2 min. siden
Belgisk cykelrytter i koma efter træningsuheld

TV2:
2023-08-25 kl 09.04
Blev Prigozjins fly skudt ned af missil? Pentagon modsiger teori
55 min siden

Website https://sites.google.com/view/kall-tree File no 25512

UG:
Afbrændinger (af Koranen) kan give op til to års fængsel

Subject: ”Putins kok” har fået sin sidste nadver, men det kan
risikere at give bagslag - News 2023-08-25
Date: Fri, 25 Aug 2023 09:06:55 +0200
25512 <uc9juf$3tqnq$1...@news.eternal-september.org>
Save the planet Earth, Knowhow *Freeware*
Solar collector (Solfanger)
https://sites.google.com/view/solar-collector-1/files/25-xxx/25-5xx/25-512
https://groups.google.com/g/dk.politik/c/gnBTnsr_K1E/m/dVOyZOCVFAAJ
Afbrændinger kan give op til to års fængsel
9 min siden
https://nyheder.tv2.dk/2023-08-25-afbraendinger-kan-give-op-til-to-aars-faengsel

Kommentar:

(Apropos *Frihed* under ansvar!)

UG

Hmm ...

Jeg "fristes" for "øvrigt over evne":

Der er 440,037 kilometer fra Sphinxen til Templet i Jerusalem
(via Pyramide 1 i Giza) ... :-)

[...]

Website https://sites.google.com/view/kall-tree File no 25513

Dygtig vovse

risikere at give bagslag - News 2023-08-25
Date: Fri, 25 Aug 2023 09:06:55 +0200
[...]
I dag kl. 09:12
Amerikansk studie anslår stor kinesisk overdødelighed efter
ophævede corona-restriktioner
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/amerikansk-studie-anslaar-stor-kinesisk-overdoedelighed-efter-ophaevede-corona

-

DR S127 fre 25 aug 23:51:23
25.august dr.dk/nyheder 10:41

HEINEKEN TRÆKKER SIG FRA RUSLAND

I dag kl. 10:41
Heineken trækker sig fra Rusland - sælger selskab for 1 euro
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/heineken-traekker-sig-fra-rusland-saelger-selskab-1-euro

-

DR S130 fre 25 aug 23:51:23
25.august dr.dk/nyheder 11:37

DANSKERNE SPAREDE PÅ STRØMMEN

I går kl. 11:37
Danskerne sparede knap ti procent på strømmen de seneste tre
måneder - styrelse kommer med opfordring
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/danskerne-sparede-knap-ti-procent-paa-stroemmen-de-seneste-tre-maaneder-styrelse

-

Regeringen vil forbyde "utilbørlig behandling" af koranen
I går kl. 11.47
Opd. I går kl. 12.38

Was:
Afbrændinger kan give op til to års fængsel
https://nyheder.tv2.dk/2023-08-25-afbraendinger-kan-give-op-til-to-aars-faengsel

Kommentar:

Som tidligere skrevet i forrige indlæg:

UG (*Frihed* under ansvar)!

-

Regeringen vil give koranafbrændere op til to års fængsel
I går kl. 12:06
opdateret I går kl. 12:28
https://www.dr.dk/nyheder/politik/regeringen-vil-sende-koranafbraendere-bag-tremmer

Det skal være slut med at brænde religiøse skrifter af på
offentlige steder, mener regeringen.

-

DR S132 fre 25 aug 23:51:23
25.august dr.dk/nyheder 12:28

RADIKALE SKIFTER HOLDNING

I går kl. 12:28
Radikale var kritiske overfor forbud - nu bakker de op om
regeringens koran-indgreb
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/radikale-skifter-holdning-og-bakker-op-om-forbud-mod-koranafbraendinger

Kommentar:

Dygtig vovse ... :-)

-

DR S134 fre 25 aug 23:51:23
25.august dr.dk/nyheder 13:50

RUS: HAN DØDE IKKE PÅ KREMLS ORDRE

I går kl. 13:50
Rusland: Prigozjin døde ikke på Kremls ordre
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/rusland-prigozjin-doede-ikke-paa-kremls-ordre

Kommentar:

Tsk, tsk!

-

Smeltende is har udløst verdens største ynglekatastrofe for
kejserpingviner
I går kl. 15:31
https://www.dr.dk/nyheder/viden/klima/isen-smelter-over-9000-pingvinunger-formodes-doede

Over 90 procent af kejserpingviner vil tilsyneladende være væk
ved slutningen af århundredet, hvis den globale opvarmning
fortsætter, lyder det.

-

Arabisk journalist tror, afbrændingsforbud kan stoppe uro. Men
loven har en vanskelighed, siger ekspert
I går kl. 15:40
https://www.dr.dk/nyheder/politik/arabisk-journalist-tror-afbraendingsforbud-kan-stoppe-uro-men-loven-har-en

Udfordringen ved lovforslag er, hvem der skal definere
'utilbørligt', siger juraprofessor.

-

DR S137 fre 25 aug 23:51:23
25.august dr.dk/nyheder 15:50

FN ADVARER OM DØD I SUDAN

I går kl. 15:50
FN advarer: Hundredtusinder af børn er i fare for at dø i Sudan
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/fn-advarer-hundredtusinder-af-boern-er-i-fare-doe-i-sudan

-

I går kl. 18:05
Tyrkiet indkalder Danmark til møde om koranafbrændinger - for
femte dag i træk
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/tyrkiet-indkalder-danmark-til-moede-om-koranafbraendinger-femte-dag-i-traek

-

I går kl. 19:16
Lukasjenko: Jeg sagde til Prigozjin, at han skulle passe på
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/lukasjenko-jeg-sagde-til-prigozjin-han-skulle-passe-paa

-

DR S146 fre 25 aug 23:51:24
25.august dr.dk/nyheder 20:12

MILITÆRJUNTA KOMMER MED ORDRE

I går kl. 20:12
Nigers militærjunta beordrer den franske ambassadør til at
forlade landet
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/nigers-militaerjunta-beordrer-den-franske-ambassadoer-til-forlade-landet

-

Vred opposition efter koran-forslag: Tillykke, al-Qaeda
I går kl. 21:35
https://www.dr.dk/nyheder/politik/vred-opposition-efter-koran-forslag-tillykke-al-qaeda

Regeringen vil forbyde "utilbørlig behandling" af for
forskellige religiøse genstande. For eksempel at brænde dem af.

Kommentar:

I Bibelen står der, at de kristne brændte nogle meget kostbare
bøger af, efter at det var blevet klart for dem, at de var
okkulte; altså tjente satans/djævelens formål.

Men bemærk venligst, at de IKKE gik hen og købte nye bøger for
at brænde dem af!

Så formålet var altså IKKE at forhåne nogen, men mere at
FORHINDRE andre i at lide skade!

Spørgsmålet er nu:

HVORFOR har du behov for at forhåne andre (og det, de tror på) ?

Er det for at profilere dig selv (hvilket i så fald er
*usmageligt*!)?

HVIS mennesker lader sig *forføre* af satan/djævelen, BURDE vi
da ikke *hjælpe* dem bort fra denne *indoktrinering*, fremfor
at provokere dem (så de bliver endnu mere standhaftige) ?

Ordet gak-gak "strejfer" mit sind!

Huske på må vi jo, at fx. Saul forfulgte de kristne, men da han
mødte Jesus, vendte han om på tallerkenen og *indså*, at han i
sin *galskab* gjorte det helt forkerte!

Spørgsmålet er nu, OM han også var vendt om på tallerkenen,
HVIS du (eller andre) havde provokeret ham fx. med afbrænding
af et-eller-andet, eller tisset på et-eller-andet, eller lavet
bæ på et-eller-andet ?

Næppe!

Så ...

Forhånelse er nok IKKE den bedste måde at hjælpe Paulus og os
andre på, dersom vi er faret vildt (i vores religiøse vanvid)!

-

I går kl. 22:19
Svensk justitsminister følger de danske tiltag mod koranafbrænding
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/svensk-justitsminister-foelger-de-danske-tiltag-mod-koranafbraending

Den svenske statsminister Ulf Kristersson afviser dog, at
Sverige kan kopiere det kommende danske lovforslag.

Kommentar:

Fotokopieringsmaskinen er ellers opfundet ... :-)

[...]

(Time now CET 02.10)

2023-08-26 kl 02.10
I går kl. 23:50
To jægere angrebet af bjørne i Sverige

TV2:
2023-08-26 kl 02.10

2023-08-25 kl 09.04
Blev Prigozjins fly skudt ned af missil? Pentagon modsiger teori
55 min siden

Website https://sites.google.com/view/kall-tree File no 25514

Troels Lund: Øget sandsynlighed for amerikansk F-16-donation

Bæ-orme-Advarsel

risikere at give bagslag - News 2023-08-25
Date: Fri, 25 Aug 2023 09:06:55 +0200
[...]
S og V raser over LA-opslag: - De har ikke forstået alvoren
I går kl. 11.15
Opd. I går kl. 16.11
https://nyheder.tv2.dk/live/politik/2023-08-25-s-og-v-raser-over-la-opslag-de-har-ikke-forstaaet-alvoren

Ordet *uansvarlighed* "strejfer" mit sind!

Politik er jo MERE end blot ord og holdninger!

Det handler dybest set om *liv*; altså at *overleve* som
civilisation, modsat en uddød planet!

Realpolitik (som vi så det under Koldkrigen, hvor verden var
tæt på at begå kollektivt selvmord) kan derfor komme på tale,
af *praktiske* grunde!
)

Der ér jo en grund til, at jeg (og andre) IKKE stemte på dem!

-

Regeringen vil forbyde "utilbørlig behandling" af koranen
I går kl. 11.47
Opd. I går kl. 12.38
https://nyheder.tv2.dk/politik/2023-08-25-regeringen-vil-forbyde-utilboerlig-behandling-af-koranen

-

Rusland: Vestlig løgn at Prigozjin er død på Kremls ordre
I går kl. 13.29
https://nyheder.tv2.dk/udland/2023-08-25-rusland-vestlig-loegn-at-prigozjin-er-doed-paa-kremls-ordre

Kommentar:

Her i Danmark har vi et ordsprog:

Æblet falder sjældent langt fra stammen!

-

Landmand undrer sig over fund i mark: - Skal vi være bekymrede
over det her?
I går kl. 14.52
https://nyheder.tv2.dk/lokalt/2023-08-25-landmand-undrer-sig-over-fund-i-mark-skal-vi-vaere-bekymrede-over-det-her

Vil ikke politianmelde

Kommentar:

Det synes jeg nu, at I bør!

Fordi ...

Vedkommende, der laver det her, er i sindet ligesom dem, der
*overtræder* loven mht. dyreværns-et-eller-andet.

Ligesom Al-Qaeda og andre *terror-organisationer ser de sig
hævet over loven (endog på andres *bekostning*, i dette
tilfælde Jer)!

Og den slags *lovløshed* BØR stoppes, FØREND den videreudvikler
sig til - vi har set det før - egentlig drab und so weiter!

-

Hvad må man egentlig gøre med koranen med regeringens nye
lovforslag?
I går kl. 17.01
https://nyheder.tv2.dk/samfund/2023-08-25-hvad-maa-man-egentlig-goere-med-koranen-med-regeringens-nye-lovforslag

-

Lukasjenko advarede Wagner-leder – han var klar til at dø
I går kl. 18.56
https://nyheder.tv2.dk/udland/2023-08-25-lukasjenko-advarede-wagner-leder-han-var-klar-til-at-doe

-

Efterforskere: Der er fundet ti lig og sorte bokse efter
Wagner-styrt
I går kl. 19.34
https://nyheder.tv2.dk/udland/2023-08-25-efterforskere-der-er-fundet-ti-lig-og-sorte-bokse-efter-wagner-styrt

-

Da corona lukkede verden ned ændrede dyrene adfærd
I går kl. 20.04
https://nyheder.tv2.dk/lokalt/2023-08-25-da-corona-lukkede-verden-ned-aendrede-dyrene-adfaerd

-

Hanne holdt telefonsvindler hen i over en time: - Han blev rasende
I går kl. 20.10
https://nyheder.tv2.dk/lokalt/2023-08-25-hanne-holdt-telefonsvindler-hen-i-over-en-time-han-blev-rasende

Politiets gode råd til at undgå svindel

I kølvandet på de mange svindelforsøg kommer Nordjyllands
Politi med tre råd til, hvordan man undgår at blive svindlet.

Banker og myndigheder beder dig aldrig om dine koder.

Udlevér aldrig koder eller personlige oplysninger til fremmede.

Stol ikke på telefonnumre. Læg på og ring selv op til den
virksomhed, som angiveligt kontakter dig.

-

Dagens overblik: Forbud mod koranafbrændinger på vej
I går kl. 20.54
https://nyheder.tv2.dk/2023-08-25-dagens-overblik-forbud-mod-koranafbraendinger-paa-vej

-

Rædselsbilleder fra byen gik verden rundt – nu flytter russerne
hertil og går på stranden
I går kl. 21.29
https://nyheder.tv2.dk/udland/2023-08-25-raedselsbilleder-fra-byen-gik-verden-rundt-nu-flytter-russerne-hertil-og-gaar-paa-stranden

[...]

Kl. 09.18
Russisk artilleri udstillet i Kyiv

Kl. 09.50
Heineken trækker sig fra Rusland – sælger produktionen for én euro

Kl. 11.08
Ukraine hævder at have nedskudt fire krydsermissiler og en drone

Kl. 11.30
Tyrkiets udenrigsminister besøger Rusland

Kl. 11.45
Ukraine fyrer beredskabschef

Kl. 12.31
Putins talsmand: "Absolut løgn" at Kreml står bag flystyrt

Kommentar:

Som tidligere sagt: Nej! MEGET talet faktisk for, at Putin står
bag!

Kl. 13.24
Vragdele fragtes væk efter flystyrt

Kl. 13.37
Rusland hævder at have nedskudt 73 droner på ét døgn

Kl. 15.36
Troels Lund: Øget sandsynlighed for amerikansk F-16-donation

Kl. 15.51
Zelenskyj gøder jorden forud for fredstopmøde

Kl. 16.41
Putin kan ikke have "bestilt" dødsfly, siger Lukasjenko

Kommentar:

Ævl!

Tyv tror hver mand stjæler, og *løgn* skal dække over andre *løgne*!

Hmm ...

Hvis jeg var "ansat" i *forbryderen* Lukasjenkos syndikat, da ville jeg
blive angst for, at en dag bliver også jeg *ofret* på deres
afgudsofferalter!

(
Google auto-translation:

Пуцін не мог «замовіць» самалёты смерці, лічыць Лукашэнка

Каментарый:

Ай!

Злодзей думае, што кожны чалавек крадзе, і *хлусня* павінна
пакрываць іншую *хлусню*!

Гм...

Калі б я быў "працаваны" ў *злачынным* лукашысцкім сіндыкаце,
дык я б перажываў, што калісьці і мяне прынясуць у *ахвяру* на
іхні ідалапаклонніцкі алтар!

Sorry for the bad translation, but it is still better than
nothing, I guess!
)

Kl. 17.29
Wagner-gruppen bliver i Belarus

Kl. 18.50
Ti lig og sorte bokse fundet efter Wagner-flystyrt

Kl. 19.30
Ukraine i blodig og langsom offensiv

Kl. 21.34
Rusland er i gang med "omgruppering", siger højtstående ukrainer

Kl. 21.50
Heineken sælger ud i Rusland for 1 euro og taber 2,2 milliarder
kroner

(Time now CET 02.10)

Advarsel ("vejrudsigt"):

Pas på bæorme lørdag

(
Warning ("weather forecast"):

Watch out for shitworms on Saturday

2023-08-26 kl 02.10
I går kl. 23:50
To jægere angrebet af bjørne i Sverige

TV2:
2023-08-26 kl 03.06
Mærsk slår alarm over rockere på havnen, men 3F ser ikke et problem: -
Det er uvedkommende
I går kl. 22.54

Website https://sites.google.com/view/kall-tree File no 25515