UG: Grækenland vil træne ukrainske piloter til F-16-fly. Russisk bombefly ramt under droneangreb nær Sankt Petersborg - News 2023-08-22

UG:
Grækenland vil træne ukrainske piloter til F-16-fly
+
Pentagon tilbyder hjælp til træning af F-16-piloter

Russisk bombefly ramt under droneangreb nær Sankt Petersborg

Ukraine gør "markant indhug" ved den sydlige frontlinje

Subject: Ukrainske soldater jubler, siger Tantholdt. Zelenskyj
taler mandag til danskerne foran Folketinget - News 2023-08-21
Date: Mon, 21 Aug 2023 08:12:18 +0200
25495 <ubuv82$1pl0t$1...@news.eternal-september.org>
https://groups.google.com/g/dk.politik/c/eKnOpHANXHc/m/QI2G5scQBQAJ

> Subject: ET message to Russia: Last warning!
> Was: Found Sodoma-warning (?) at Nord Stream sabotage -
> News 2022-10-08, Psychopath-Putin-666 has attacked Ukraine.
> 1211 days to global Nuclearwar+suicide
> Date: Sat, 8 Oct 2022, CET 11:47:43, GMT 09:47:43
> 24557 <thrh00$5o6a$1...@news.eternal-september.org>
> Sodom (Sodoma)
> https://sites.google.com/view/kall-sodom/files/24-xxx/24-5xx/24-557
> Last warning (Sidste advarsel)

https://sites.google.com/view/kall-last-warning/files/24-xxx/24-5xx/24-557>
Russia (Psychopath-istan + Kleptokratistan)
> https://sites.google.com/view/kall-russia/files/24-xxx/24-5xx/24-557
> https://groups.google.com/g/dk.politik/c/QV6SbZnjF2k/m/-Tvku0UICAAJ[
... ]> 206 days after The International Court of Justice ...

https://www.icj-cij.org/public/files/case-related/182/182-20220316-PRE-01-00-EN.pdf>
> Hvordan kan jeg hjælpe?
> How can I help?
[ ... ]
> Den danske Ukraine komite
>
> https://dendanskeukrainekomite.dk/
>
> Den danske Ukraine komite er stiftet for at hjælpe Ukraines
> forsvar. Vores formål er, med penge, at hjælpe Ukraine i
> landets kamp for frihed og fred.
>

> Søren Pind, ...
> Formand den danske Ukraine komite
> https://twitter.com/sorenpind
> https://twitter.com/sorenpind/status/1503739368502091784
>
> MobilePay på 924084
>
> Bankoverførsel: Reg. nr. 0542 Konto nr. 0000668633

2022-02-24, day no 55, Putin's illegal war of aggression on Ukraine

2022-03-04, day no 63, Sodom-warning-to-Russia

2022-03-16, day no 75, Judgment of the International Court of Justice

2022-09-26, day no 269, Nord Stream 1 + 2 saboteret (43*5 and 195)

2023-01-27, day no 27, Asteroid 2023 BU (11 years 744-connection ?)
2012-01-27, https://sites.google.com/view/et-footsteps/2012-01-27

2023-03-17, day no 76, ICC issues arrest warrant for Putin

Putin går i sko med snydehæl, fordi han er flov over sin højde. Den
slags mænd er farlige

Præsident Vladimir Putin går i kluntede sko med høje hæle og
snydehæle, fordi han er flov over sin manglende højde. Den slags
mænd er farlige, viser ny undersøgelse.

Søndag d. 11. juni 2023, kl. 08.34
https://www.berlingske.dk/globalt/putin-gaar-i-sko-med-snydehael-fordi-han-er-flov-over-sin-hoejde-den-slags

-

Først truede Putin med atomvåben, og så slap han militæret løs i Ukraine
24. feb. 2022, 21:36
https://nyheder.tv2.dk/udland/2022-02-24-foerst-truede-putin-med-atomvaaben-og-saa-slap-han-militaeret-loes-i-ukraine

Kommentar:

Hvor har Putin dog *voldtaget* vores planet med sin psykopatiske
kynisme og dermed fået forvandlet vores planet til helvedets
forgård!

Et menneske, der forfører andre, og som selv er blevet *forført*
af djævelen (2 Tim 3,13) ...
https://www.biblegateway.com/passage/?search=2+Tim+3.13&version=DN1933

Putin fatter således ikke, HVOR han fører folk hen. KUN djævelen
ved det!

Satans slangeyngel hedder det på dansk!

Et Ord til dagen:

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Zefanias%201&version=BPH

Zefanias 1, Bibelen på hverdagsdansk

„Jeg vil fjerne alt fra jordens overflade,” erklærer Herren.

3
„Jeg vil udrydde både mennesker og dyr.
Jeg vil fjerne alt, hvad der førte mennesket til fald,
sammen med de mennesker, der faldt.

Hele menneskeheden skal forsvinde fra jordens overflade.

... Min glødende vrede vil sætte verden i brand,
så hele jordens befolkning får en brat og frygtelig død.”

=>

Når du en dag *indser*, at du har korsfæstet Gud (Jesus), ...
Когда однажды вы *осознаете*, что распяли Бога (Иисуса), ...

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Mat+25.40&version=BPH
https://www.biblegateway.com/passage/?search=Mat+25.31-&version=ERV-RU

... da kan det være, at dit syn på mange ting ændres!
... тогда ваш взгляд на многие вещи может измениться!

KANSKE du ligefrem *frivilligt* siger til Gud:
ВОЗМОЖНО, вы даже *добровольно* говорите Богу:

"Ske Din vilje, ikke min!”
"Да будет воля Твоя, а не моя!"

(Apropos: Den, man elsker, ønsker man ikke at skade)
(Кстати: ты не хочешь причинить боль тому, кого любишь)

=>

Dagens lovsang:

Tag Det Inderste - Mariagerfjord Frikirke // Stille Stunder
Jun 22, 2018
https://www.youtube.com/watch?v=rNZ31qfAXSk&list=PL-93BA8uTVW8yViJdAnciQyW-K5o_E-2u&index=43
Tekst og akkorder:
https://www.stillestunder.com/
https://www.stillestunder.com/s/Tag-det-inderste-D.pdf

International redaktør: Donation af danske F-16-fly gør Danmark
til diplomatisk frontlinjestat
I går kl. 19:47
https://www.dr.dk/nyheder/politik/international-redaktoer-donation-af-danske-f-16-fly-goer-danmark-til-diplomatisk

-

I går kl. 19:59
Grækenland vil træne ukrainske piloter til F-16-fly
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/graekenland-vil-traene-ukrainske-piloter-til-f-16-fly

-

"Europas helt" fik tårer og tak med fra Danmark: - Et kæmpe
forbillede
I går kl. 20.21
https://nyheder.tv2.dk/politik/2023-08-21-europas-helt-fik-taarer-og-tak-med-fra-danmark-et-kaempe-forbillede

-

Dagens overblik: Zelenskyj takkede Danmark for ikke at "bukke
under for frygten"
I går kl. 20.50
https://nyheder.tv2.dk/2023-08-21-dagens-overblik-zelenskyj-takkede-danmark-for-ikke-at-bukke-under-for-frygten

-

For halvandet år siden kunne det ikke komme på tale, men nu er
kampfly-donation et 'naturligt næste skridt'
I går kl. 20:58
https://www.dr.dk/nyheder/politik/halvandet-aar-siden-kunne-det-ikke-komme-paa-tale-men-nu-er-kampfly-donation-et

Det har ikke hele tiden stået så klart, at Ukraine skulle have
danske F-16-fly.

-

Hvad betyder det, når danske F-16-kampfly kun må bruges til
forsvar af Ukraine?
I går kl. 21.16
https://nyheder.tv2.dk/udland/2023-08-21-hvad-betyder-det-naar-danske-f-16-kampfly-kun-maa-bruges-til-forsvar-af-ukraine

-

Russiske medier kalder danske fly selvmordsfælder og truer
personale, der hjælper ukrainerne
I går kl. 21.17
https://nyheder.tv2.dk/udland/2023-08-21-russiske-medier-kalder-danske-fly-selvmordsfaelder-og-truer-personale-der-hjaelper-ukrainerne

-

Zelenskyj fik sine F-16-fly. Men nu venter en hård opgave,
siger ekspert
I går kl. 21:40
https://www.dr.dk/nyheder/udland/zelenskyj-fik-sine-f-16-fly-men-nu-venter-en-haard-opgave-siger-ekspert

Vil flyene sikre Ukraine sejr over Rusland, og hvordan får
ukrainerne mest ud af dem? To eksperter giver deres bud.

-

USA opfordrer statsborgere til at forlade Belarus øjeblikkeligt
I går kl. 21.52
https://nyheder.tv2.dk/udland/2023-08-21-usa-opfordrer-statsborgere-til-at-forlade-belarus-oejeblikkeligt

-

I går kl. 21:58
Ecuador har ved en folkeafstemning forbudt fremtidig
olie-boring i Amazonas
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/ecuador-har-ved-en-folkeafstemning-forbudt-fremtidig-olie-boring-i-amazonas

-

I går kl. 22:50
Russisk bombefly ramt under droneangreb nær Sankt Petersborg
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/russisk-bombefly-ramt-under-droneangreb-naer-sankt-petersborg

-

Ukraine gør "markant indhug" ved den sydlige frontlinje
I dag kl. 05.07
https://nyheder.tv2.dk/udland/2023-08-21-ukraine-goer-markant-indhug-ved-den-sydlige-frontlinje

-

DR S131 tir 22 aug 07:54:04
22.august dr.dk/nyheder 05:47

PARLAMENT VÆLGER POLITIKERSØN

Ligesom sin far er Hun Manet medlem af
Cambodjansk Folkeparti. Partiet fik en
overvældende sejr ved parlamentsvalget,
som ifølge USA og andre udenlandske
observatører hverken var frit eller
fair.

I dag kl. 05:47
Enigt parlament vælger politikersøn som Cambodjas nye leder
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/enigt-parlament-vaelger-politikersoen-som-cambodjas-nye-leder

-

Nærdødsoplevelser:

Hun vågnede fra en dyb søvn og fortalte detaljer, hun umuligt
kunne vide – lige siden har eksperten undret sig
I dag kl. 06.01
https://nyheder.tv2.dk/2023-08-16-hun-vaagnede-fra-en-dyb-soevn-og-fortalte-detaljer-hun-umuligt-kunne-vide-lige-siden-har-eksperten-undret-sig

Kommentar:

Se tillige fx ...

20.489

Subject: Hypotese angående nærdødsoplevelser og mørkt stof og energi -
Date: Sun, 1 Apr 2018 07:33:31 +0200, GMT 05:33
20489 news:5ac06eda$0$714$1472...@news.sunsite.dk
https://groups.google.com/d/msg/dk.politik/qLVVEuJrhl0/SkCfocetAQAJ

-

Vælgere i Ecuador stemmer for at stoppe olieboring i Amazonas
I dag kl. 06.15
https://nyheder.tv2.dk/udland/2023-08-22-vaelgere-i-ecuador-stemmer-for-at-stoppe-olieboring-i-amazonas

-

DR S133 tir 22 aug 07:54:04
22.august dr.dk/nyheder 06:20

EKSPREMIERMINISTER VENDER HJEM

I dag kl. 06:20
Ekspremierminister vender hjem til Thailand efter 15 års eksil
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/ekspremierminister-vender-hjem-til-thailand-efter-15-aars-eksil

-

DR S134 tir 22 aug 07:54:04
22.august dr.dk/nyheder 06:30

JAPAN VIL UDLEDE RADIOAKTIVT VAND

I dag kl. 06:30
Japan vil begynde at udlede radioaktivt vand fra Fukushima-værket
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/japan-vil-begynde-udlede-radioaktivt-vand-fra-fukushima-vaerket

-

Japan begynder at udlede vand fra Fukushima-værket på torsdag
I dag kl. 06.35
https://nyheder.tv2.dk/udland/2023-08-22-japan-begynder-at-udlede-vand-fra-fukushima-vaerket-paa-torsdag

-

2023-08-22 kl 08.44
Medvedev advarer Europa om ikke at lade sig rive med af deres
"legetøjsfly"
58 min siden
https://nyheder.tv2.dk/udland/2023-08-22-medvedev-advarer-europa-om-ikke-at-lade-sig-rive-med-af-deres-legetoejsfly

DR S138 tir 22 aug 07:54:04
22.august dr.dk/nyheder 07:51

EKSPRÆSIDENT: LAD JER IKKE RIVE MED

... For den næste "gode dag" for
Europa kan blive dets sidste dag,
skriver Dmitrij Medvedev.

2023-08-22 kl 08.20
29 min. siden
Russisk ekspræsident: Europa skal ikke lade sig rive med af
F-16-donation
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/russisk-ekspraesident-europa-skal-ikke-lade-sig-rive-med-af-f-16-donation

Kommentar:

Som sædvanlæig truer ekspræsidenten (på Putins vegne) med
atomkrigens rædsler (den sidste dag)!

Hmm ...

I Jyske Lov står der: "Med Lov skal land bygges", men i Rusland
er demokratiet gået tabt med Putin som leder, og mottoet er
*redukseret til noget i retning af: Med vold og trusler skal
land "bygges"!

Spørgsmålet er nu, OM mennesker bliver mere kreative af at leve
under utrygge forhold?

Det gjorde de i hvert fald IKKE under Sovjetunionens diktatur!
Samfundet forfaldt, og mon ikke det vil ske igen?

Hvorfor?

Fordi det er noget *grundlæggende* noget, at vi mennesker IKKE
trives under diktatur! Vi tager skade af det i vores sind!

Men bevares! Det fatter en psykopat jo ikke; *afstumpet* i
sindet som vedkommende jo er (i sin *magtsyge*)!

LIVE Seneste nyt om krigen i Ukraine
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her

29. juni 2023 kl. 16:42
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=6112618
Sofie Dyjak
Stoltenberg: "Vi er blevet enige om en ny rotationsmodel for luft- og
missilforsvar"

_______________________________

(Time now CET xx.xx)

Seneste nyt om krigen i Ukraine
31 min siden
https://nyheder.tv2.dk/live/udland/2023-08-21-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine

Kl. 19.56
Rusland vil skabe turistområde i besat region

Kl. 20.00
Grækenland tilbyder træning af ukrainske piloter

Kl. 20.26
Ukrainsk drone ødelægger russisk bombefly

Kl. 20.45
Prigozjin påstår at være i Afrika med Wagner-gruppen i ny video

Kl. 21.29
Lyn-analyse
Claus Borg Reinholdt
Korrespondent, TV 2

Kl. 21.43
USA giver grønt lys til storsalg af kamphelikoptere til Polen

Kl. 22.25
Ukraine er tæt på at lukke forsikringsaftale om korntransport

New Link ...

Seneste nyt om krigen i Ukraine
I dag kl. 05.39
https://nyheder.tv2.dk/live/2023-08-22-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine

Kl. 05.38
Rusland beskylder Ukraine for fire mislykkede droneangreb

Kl. 06.41
Medvedev: Håner danske F-16-fly

Kommentar:

Det er *typisk* for psykopater at håne al det, som de *frygter*!

Kl. 07.39
Russisk jagerfly ødelægger ukrainsk skib, oplyser Rusland

Kommentar:

Hvad med at donere Ukraine en atomubåd? Så kan de sænke hele
den russiske flåde ved Murmansk (apropos Crime does NOT pay)!

12 min siden
Pentagon tilbyder hjælp til træning af F-16-piloter

(Time now CET 08.45)

2023-08-22 kl 08.20
29 min. siden
Russisk ekspræsident: Europa skal ikke lade sig rive med af F-16-donation

TV2:
2023-08-22 kl 08.33
TV 2 erfarer: Enhedslisten skifter frontfigur
6 min siden

Website https://sites.google.com/view/kall-tree File no 25501

Eksplosion på russisk luftbase styrker mistanke, skriver
britisk ministerium

Subject: UG: Grækenland vil træne ukrainske piloter til F-16-fly.
Date: Tue, 22 Aug 2023 08:51:41 +0200
25501 <uc1ltt$2aeqd$1...@news.eternal-september.org>
https://groups.google.com/g/dk.politik/c/ft5dt5I1gpE/m/T_fkv4JhBQAJ
Efter måneders fravær er Prigozjin atter klar til kamp – men
slagmarken er en anden
I dag kl. 10.20
https://nyheder.tv2.dk/udland/2023-08-22-efter-maaneders-fravaer-er-prigozjin-atter-klar-til-kamp-men-slagmarken-er-en-anden

-

Ruslands rumdrømme led nyt nederlag, da Luna-25 styrtede på Månen
I dag kl. 11.55
https://nyheder.tv2.dk/udland/2023-08-21-ruslands-rumdroemme-led-nyt-nederlag-da-luna-25-styrtede-paa-maanen

-

Prigozjin viser sig i video for første gang siden Wagner-oprør –
og det er 'meget interessant timing'
I dag kl. 13:14
https://www.dr.dk/nyheder/udland/prigozjin-viser-sig-i-video-foerste-gang-siden-wagner-oproer-og-det-er-meget

Lederen af den berygtede Wagner-hær viser sig i en ny video,
hvor han hævder, at hans folk er med til at hjælpe Afrika.

-

DR S157 tir 22 aug 15:29:39
22.august dr.dk/nyheder 14:20

NIGER UDELUKKET FRA AFRIKANSK UNION

I dag kl. 14:20
Niger er blevet suspenderet fra Den Afrikanske Union
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/niger-er-blevet-suspenderet-fra-den-afrikanske-union

-

Eksplosion på russisk luftbase styrker mistanke, skriver
britisk ministerium
I dag kl. 14.47
https://nyheder.tv2.dk/udland/2023-08-22-eksplosion-paa-russisk-luftbase-styrker-mistanke-skriver-britisk-ministerium

-

- Vi er ude på et skråplan, siger klimaekspert om endnu en
klimarekord
I dag kl. 16.26
https://nyheder.tv2.dk/klima/2023-08-21-vi-er-ude-paa-et-skraaplan-siger-klimaekspert-om-endnu-en-klimarekord

En vejrballon fra det meteorologiske institut i Schweiz måtte
5298 meter op i luften, før temperaturen faldt til under nul
grader.

Det er en ny rekord, skriver The Guardian.

-

Zelenskyj overraskede hotelgæster midt i morgenmaden
I dag kl. 16.46
https://nyheder.tv2.dk/lokalt/2023-08-22-zelenskyj-overraskede-hotelgaester-midt-i-morgenmaden

-

Musk overvejede at slukke for internettet i Ukraine efter
"rigtig god" samtale med Putin
I dag kl. 19.46
https://nyheder.tv2.dk/udland/2023-08-22-musk-overvejede-at-slukke-for-internettet-i-ukraine-efter-rigtig-god-samtale-med-putin

I juni indgik Pentagon og SpaceX en kontrakt, der gør det
muligt for ukrainerne at blive ved med at benytte sig af
internet fra Starlink-satellitterne.

[...]

Kl. 09.13
Efterretninger: Eksplosion på russisk luftbase bekræfter mistanke

Kl. 11.33
Russisk mærkedag fejres i besat ukrainsk by

Kl. 13.08
Zelenskyj mødtes med den serbiske præsident

Kl. 13.47
Ukrainske soldater modtages med kys fra civile i "taktisk
vigtig" landsby

Kl. 14.36
F-16-fly vil ikke være klar i Ukraine før om seks til syv måneder

Kl. 16.42
Polen: Rusland flytter atomvåben til Belarus

28 min siden (Time now CET 18.33)
Rusland påstår at have ødelagt ukrainsk militærbåd med soldater
ombord

29 min siden (Time now CET 21.00)
Danskerne støtter op om donation af F-16-fly til Ukraine

23 min siden (Time now CET 21.00)
Massiv opbakning til F-16-donation
Lyn-analyse
Jesper Vestergren
Politisk analytiker

(Time now CET 21.00)

2023-08-22 kl 20.52
2 min. siden
Flertal i udvalg stemmer for at få en Palæstinas Plads i København

TV2:
2023-08-22 kl 20.56
Dagens overblik: Jakob Ellemann og Troels Lund Poulsen bytter ministerposter
9 min siden

Website https://sites.google.com/view/kall-tree File no 25502