Ukrainske soldater jubler, siger Tantholdt. Zelenskyj taler mandag til danskerne foran Folketinget - News 2023-08-21

Ukrainske soldater jubler, siger Tantholdt.

Zelenskyj taler mandag til danskerne foran Folketinget

Subject: [ Ukraines forsvarsminister: F-16-træning er begyndt ]
- News 2023-08-20
Date: Sun, 20 Aug 2023 09:04:51 +0200
25491 <ubsduj$197k4$1...@news.eternal-september.org>
https://groups.google.com/g/dk.politik/c/7AZzhJYtsL8/m/eebrhBHFBAAJ

> Subject: ET message to Russia: Last warning!
> Was: Found Sodoma-warning (?) at Nord Stream sabotage -
> News 2022-10-08, Psychopath-Putin-666 has attacked Ukraine.
> 1211 days to global Nuclearwar+suicide
> Date: Sat, 8 Oct 2022, CET 11:47:43, GMT 09:47:43
> 24557 <thrh00$5o6a$1...@news.eternal-september.org>
> Sodom (Sodoma)
> https://sites.google.com/view/kall-sodom/files/24-xxx/24-5xx/24-557
> Last warning (Sidste advarsel)

https://sites.google.com/view/kall-last-warning/files/24-xxx/24-5xx/24-557>
Russia (Psychopath-istan + Kleptokratistan)
> https://sites.google.com/view/kall-russia/files/24-xxx/24-5xx/24-557
> https://groups.google.com/g/dk.politik/c/QV6SbZnjF2k/m/-Tvku0UICAAJ[
... ]> 206 days after The International Court of Justice ...

https://www.icj-cij.org/public/files/case-related/182/182-20220316-PRE-01-00-EN.pdf>
> Hvordan kan jeg hjælpe?
> How can I help?
[ ... ]
> Den danske Ukraine komite
>
> https://dendanskeukrainekomite.dk/
>
> Den danske Ukraine komite er stiftet for at hjælpe Ukraines
> forsvar. Vores formål er, med penge, at hjælpe Ukraine i
> landets kamp for frihed og fred.
>

> Søren Pind, ...
> Formand den danske Ukraine komite
> https://twitter.com/sorenpind
> https://twitter.com/sorenpind/status/1503739368502091784
>
> MobilePay på 924084
>
> Bankoverførsel: Reg. nr. 0542 Konto nr. 0000668633

2022-02-24, day no 55, Putin's illegal war of aggression on Ukraine

2022-03-04, day no 63, Sodom-warning-to-Russia

2022-03-16, day no 75, Judgment of the International Court of Justice

2022-09-26, day no 269, Nord Stream 1 + 2 saboteret (43*5 and 195)

2023-01-27, day no 27, Asteroid 2023 BU (11 years 744-connection ?)
2012-01-27, https://sites.google.com/view/et-footsteps/2012-01-27

2023-03-17, day no 76, ICC issues arrest warrant for Putin

Putin går i sko med snydehæl, fordi han er flov over sin højde. Den
slags mænd er farlige

Præsident Vladimir Putin går i kluntede sko med høje hæle og
snydehæle, fordi han er flov over sin manglende højde. Den slags
mænd er farlige, viser ny undersøgelse.

Søndag d. 11. juni 2023, kl. 08.34
https://www.berlingske.dk/globalt/putin-gaar-i-sko-med-snydehael-fordi-han-er-flov-over-sin-hoejde-den-slags

-

Først truede Putin med atomvåben, og så slap han militæret løs i Ukraine
24. feb. 2022, 21:36
https://nyheder.tv2.dk/udland/2022-02-24-foerst-truede-putin-med-atomvaaben-og-saa-slap-han-militaeret-loes-i-ukraine

Kommentar:

Hvor har Putin dog *voldtaget* vores planet med sin psykopatiske
kynisme og dermed fået forvandlet vores planet til helvedets
forgård!

Et menneske, der forfører andre, og som selv er blevet *forført*
af djævelen (2 Tim 3,13) ...
https://www.biblegateway.com/passage/?search=2+Tim+3.13&version=DN1933

Putin fatter således ikke, HVOR han fører folk hen. KUN djævelen
ved det!

Satans slangeyngel hedder det på dansk!

Et Ord til dagen:

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Zefanias%201&version=BPH

Zefanias 1, Bibelen på hverdagsdansk

„Jeg vil fjerne alt fra jordens overflade,” erklærer Herren.

3
„Jeg vil udrydde både mennesker og dyr.
Jeg vil fjerne alt, hvad der førte mennesket til fald,
sammen med de mennesker, der faldt.

Hele menneskeheden skal forsvinde fra jordens overflade.

... Min glødende vrede vil sætte verden i brand,
så hele jordens befolkning får en brat og frygtelig død.”

=>

Når du en dag *indser*, at du har korsfæstet Gud (Jesus), ...
Когда однажды вы *осознаете*, что распяли Бога (Иисуса), ...

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Mat+25.40&version=BPH
https://www.biblegateway.com/passage/?search=Mat+25.31-&version=ERV-RU

... da kan det være, at dit syn på mange ting ændres!
... тогда ваш взгляд на многие вещи может измениться!

KANSKE du ligefrem *frivilligt* siger til Gud:
ВОЗМОЖНО, вы даже *добровольно* говорите Богу:

"Ske Din vilje, ikke min!”
"Да будет воля Твоя, а не моя!"

(Apropos: Den, man elsker, ønsker man ikke at skade)
(Кстати: ты не хочешь причинить боль тому, кого любишь)

=>

Dagens lovsang:

Tag Det Inderste - Mariagerfjord Frikirke // Stille Stunder
Jun 22, 2018
https://www.youtube.com/watch?v=rNZ31qfAXSk&list=PL-93BA8uTVW8yViJdAnciQyW-K5o_E-2u&index=43
Tekst og akkorder:
https://www.stillestunder.com/
https://www.stillestunder.com/s/Tag-det-inderste-D.pdf

DR S155 søn 20 aug 19:28:17
20.august dr.dk/nyheder 18:09

DANMARK DONERER 19 F-16-FLY

I dag kl. 18:09
Danmark donerer 19 F-16-fly til Ukraine
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/danmark-donerer-19-f-16-fly-til-ukraine

-

Overblik: Her er fakta om Danmarks kampfly
I dag kl. 18.36
https://nyheder.tv2.dk/politik/2023-08-20-overblik-her-er-fakta-om-danmarks-kampfly

-

Mette Frederiksen om Zelenskyj: - En af de største helte i vores tid
I dag kl. 19.13
Opd. I dag kl. 19.52
https://nyheder.tv2.dk/2023-08-20-mette-frederiksen-om-zelenskyj-en-af-de-stoerste-helte-i-vores-tid

-

Zelenskyj efter dansk bidrag på 19 F-16-fly:
'Jeg er meget taknemmelig'
I dag kl. 19:29
https://www.dr.dk/nyheder/indland/zelenskyj-efter-dansk-bidrag-paa-19-f-16-fly-jeg-er-meget-taknemmelig

Uanset hvor længe krigen varer, vil Danmark ikke tøve med at
hjælpe Ukraine, siger Mette Frederiksen.

-

2023-08-20 kl 20.50
F-16 kommer med en betingelse: Her er, hvad vi ved om donationen
21 min siden
https://nyheder.tv2.dk/udland/2023-08-20-f-16-kommer-med-en-betingelse-her-er-hvad-vi-ved-om-donationen

Da forsvarsminister Jakob Ellemann-Jensen (V) ...

- I de våbendonationer, vi har lavet, er det en betingelse (at
Ukraine ikke må gå efter mål i Rusland, red.), at man bruger
dem til forsvar. Det handler om at forsvare Ukraine mod en
brutal overmagt, som har overfaldt dem, sagde han.

-

DR's korrespondent:
Dagens donation har en kæmpe militær- og symbolværdi
I går kl. 22:12
https://www.dr.dk/nyheder/indland/drs-korrespondent-dagens-donation-har-en-kaempe-militaer-og-symbolvaerdi

Danmark og Holland er de første, som giver F-16-fly til
Ukraine, siger Mads Korsager.

-

De er helte i Ukraine og frygtede i Rusland – nu er de tilbage ved fronten
I går kl. 22.14
https://nyheder.tv2.dk/udland/2023-08-20-de-er-helte-i-ukraine-og-frygtede-i-rusland-nu-er-de-tilbage-ved-fronten

-

- Det kommer til at gå over i Danmarkshistorien, siger politisk
redaktør
I går kl. 23.19
https://nyheder.tv2.dk/2023-08-20-det-kommer-til-at-gaa-over-i-danmarkshistorien-siger-politisk-redaktoer

Den danske beslutning om at donere 19 F-16-fly til Ukraine
kommer til at gå over i Danmarkshistorien.

-

Zelenskyj taler mandag til danskerne foran Folketinget
I dag kl. 05.17
https://nyheder.tv2.dk/politik/2023-08-21-zelenskyj-taler-mandag-til-danskerne-foran-folketinget

-

73 ukrainere skal trænes i F-16-fly på dansk jord:
De første test er allerede i gang
I dag kl. 06:02
https://www.dr.dk/nyheder/indland/73-ukrainere-skal-traenes-i-f-16-fly-paa-dansk-jord-de-foerste-test-er-allerede-i

I fredags ankom det første hold ukrainere, der skal modtage
træning i F-16-fly på dansk jord. Generalmajor forventer, at
flere hold følger.

-

Canadisk militær skal hjælpe med at bekæmpe skovbrande
I dag kl. 05.24
https://nyheder.tv2.dk/udland/2023-08-21-canadisk-militaer-skal-hjaelpe-med-at-bekaempe-skovbrande

-

Zelenskyj på besøg i Danmark
I dag kl. 05.41
https://nyheder.tv2.dk/live/udland/2023-08-21-zelenskyj-paa-besoeg-i-danmark

Klokken 9.00 skal Zelenskyj på officielt besøg i Folketinget.

Klokken 11.10 skal det ukrainske præsidentpar i audiens hos
dronning Margrethe. Her vil kronprinsparret også deltage.

Klokken 12.15 holder Zelenskyj en offentlig tale til danskerne
i Rigsdagsgården foran Folketingets hovedtrappe.

2023-08-21 kl 08.06
1 min siden
Ellemann: - En dag, hvor alle danskere skal rette ryggen

-

DR S160 man 21 aug 07:16:44
21.august dr.dk/nyheder 06:41

VÅBEN TIL SAUDI-ARABIEN GODKENDT

I dag kl. 06:41
Eksport af militærudstyr til Saudi-Arabien godkendt trods
eksportstop
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/eksport-af-militaerudstyr-til-saudi-arabien-godkendt-trods-eksportstop

-

2023-08-21 kl 07.59
I dag kan du komme og se præsidenten tale:
Sådan ser programmet ud for Zelenskyjs besøg i Danmark
51 min. siden
https://www.dr.dk/nyheder/indland/i-dag-kan-du-komme-og-se-praesidenten-tale-saadan-ser-programmet-ud-zelenskyjs

Den ukrainske præsident Volodymyr Zelenskyjs besøg i Danmark
fortsætter i dag med blandt andet tale til danskerne og frokost
hos dronningen.

LIVE Seneste nyt om krigen i Ukraine
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her

29. juni 2023 kl. 16:42
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=6112618
Sofie Dyjak
Stoltenberg: "Vi er blevet enige om en ny rotationsmodel for luft- og
missilforsvar"

_______________________________

(Time now CET xx.xx)

Seneste nyt om krigen i Ukraine
I dag kl. 05.16
https://nyheder.tv2.dk/live/udland/2023-08-20-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine

Kl. 18.32
Vi arbejder på hastigheden af forberedelsen, siger Zelenskyj

Kl. 18.37
Mette Frederiksen og Zelenskyj giver hånd

Kl. 18.44
Træningen af ukrainske jagerpiloter er påbegyndt, bekræfter Forsvaret

Kl. 18.52
Lars Løkke håber donation af kampfly kan inspirere andre

Kl. 18.56
F-16-fly kommer med betingelse, siger Jakob Ellemann

Kl. 18.59
Ellemann håber, at andre lande følger trop

Kl. 19.06
Chef for Flyvevåbnet: - Det er en meget ambitiøs plan

Kl. 19.20
Ukrainske piloter skal sikkerhedsgodkendes, før træningen begynder

Kl. 19.27
Ingen russisk reaktion endnu

Kl. 19.32
Politisk redaktør: Det kommer til at gå over i Danmarkshistorien

Kl. 19.59
Zelenskyj er landet i København

51 min siden (Time now CET 21.00)
Politiet massivt til stede i København

Kl. 21.03
Danske ministre ankommet til Zelenskyjs hotel

Kl. 21.11
Ellemann: Nu skal vi sørge for, at vores gæster har en god aften

Kl. 21.19
Kan Forsvaret håndtere så stor en donation?

Kl. 21.52
Tantholdt var med ombord på Zelenskyjs fly: - En speciel
situation

Kl. 22.00
Ukrainske soldater jubler, siger Tantholdt

Kl. 22.35
Zelenskyj: En udbytterig dag

New Link ...

Seneste nyt om krigen i Ukraine
31 min siden
https://nyheder.tv2.dk/live/udland/2023-08-21-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine

Kl. 07.07
Melding om ukrainsk fremrykning ved Zaporizjzja

Kommentar:

Mht. selvmordsrobotterne:

... (program *classified*) ...

45 min siden (Time now CET 08.11)
Ukrainsk by vil have sine indbyggere hjem - men mangler glas
til knuste ruder

42 min siden (Time now CET 08.11)
Rusland forpurrer droneangreb nær Moskva, oplyser forsvarsministeriet

38 min siden (Time now CET 08.11)
Zelenskyj besøger Danmark mandag

(Time now CET 08.11)

2023-08-21 kl 07.55
12 min. siden
Tunnel spærret: Bilister skal forvente rigtig meget kø på motorvej mod
København

TV2:
2023-08-21 kl 08.00
Stor ballade om milliondyrt vartegn: - Jeg er nærmest grædefærdig
31 min siden

Website https://sites.google.com/view/kall-tree File no 25495

(19 * 30 = 570 kampfly):
Den *lovløses* Tænder brød jeg, rev Byttet ud af hans Gab!
https://www.youtube.com/watch?v=ezMl0W_RJqo

Ukraines udenrigsminister: Vi har brug for flere end 100 F-16-fly

Subject: Ukrainske soldater jubler, siger Tantholdt. Zelenskyj
taler mandag til danskerne foran Folketinget - News 2023-08-21
Date: Mon, 21 Aug 2023 08:12:18 +0200
25495 <ubuv82$1pl0t$1...@news.eternal-september.org>
https://groups.google.com/g/dk.politik/c/eKnOpHANXHc/m/QI2G5scQBQAJ
DR S165 man 21 aug 11:46:16
21.august dr.dk/nyheder 08:06

SAUDI-ARABIEN ANKLAGES MIGRANTDRAB

I dag kl. 08:06
Saudi-Arabien anklages for drab på hundredvis af migranter
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/saudi-arabien-anklages-drab-paa-hundredvis-af-migranter

-

DR S167 man 21 aug 12:23:21
21.august dr.dk/nyheder 08:38

DRONER NÆR MOSKVA SKUDT NED

I dag kl. 08:38
Rusland: Vi har stoppet to droneangreb omkring Moskva
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/rusland-vi-har-stoppet-droneangreb-omkring-moskva

-

DR-journalist: F-16-jagere har stjålet overskrifter i Ukraine
I dag kl. 08:57
https://www.dr.dk/nyheder/udland/dr-journalist-f16-donation-har-stjaalet-overskrifter-i-ukraine

Ukrainsk frustration over langsommelig donation er for en kort
bemærkning byttet ud med skåltaler og taknemmelighed.

-

Folketingets formand har kendt til Zelenskyjs besøg i en uge
I dag kl. 09:21
https://www.dr.dk/nyheder/politik/folketingets-formand-har-kendt-til-zelenskyjs-besoeg-i-en-uge

Folketingets formand Søren Gade (V) fortæller, at et hav af
sikkerhedsforanstaltninger er sat i værk på grund af besøget.

-

DR S171 man 21 aug 12:23:22
21.august dr.dk/nyheder 09:44

UKRAINERE ER DEL AF FORENINGSLIVET

I dag kl. 09:44
Ukrainske børn spirer frem i Foreningsdanmark
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/ukrainske-boern-spirer-frem-i-foreningslivet

-

DR S172 man 21 aug 12:23:22
21.august dr.dk/nyheder 10:00

DONATION TRUER IKKE BORNHOLM

I dag kl. 10:00
Dansk donation af F-16-fly bringer ikke Bornholm i fare
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/dansk-donation-af-f-16-fly-bringer-ikke-bornholm-i-fare

-

DR S174 man 21 aug 12:23:22
21.august dr.dk/nyheder 10:24

KONFLIKT ESKALERES VED FLY-DONATION

I dag kl. 10:24
Ruslands ambassadør i Danmark: Donation af kampfly er en
'eskalering af konflikten'
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/ruslands-ambassadoer-i-danmark-donation-af-kampfly-er-en-eskalering-af-konflikten

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Job+29%3A17&version=DN1933

Job 29:17, Dette er Biblen på dansk

(Job siger:)

den lovløses Tænder brød jeg, rev Byttet ud af hans Gab.

Nej! Rovdyret forhindres blot i madro! Og det brokken den sig
jo selvfølgelig over!

-

Zelenskyj i tale til Folketingets medlemmer:
'Vi er her for at sige tak'
I dag kl. 10:24
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/zelenskyj-i-tale-til-folketingets-medlemmer-vi-er-her-sige-tak

Den ukrainske præsident Volodymyr Zelenskyj talte tidligere
foran Folketingets medlemmer. Han brugte talen til at takke
for Danmarks støtte.

-

Dronningen afbrød ferie på grund af Zelenskyj-besøg
I dag kl. 11:13
https://www.dr.dk/nyheder/kultur/dronningen-afbroed-ferie-paa-grund-af-zelenskyj-besoeg

Dronningen er Danmarks 'fineste diplomat', og derfor har det
været vigtigt at få hende med til det officielle besøg,
vurderer korrespondent.

-

DR S114 man 21 aug 12:40:37
21.august dr.dk/nyheder 11:18

KLIMATEKNOLOGI SKAL HURTIGT I GANG

I dag kl. 11:18
Regeringen vil have vigtig klimateknologi hurtigere i gang
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/regeringen-vil-have-vigtig-klimateknologi-hurtigere-i-gang

-

DR S115 man 21 aug 12:40:38
21.august dr.dk/nyheder 11:46

UKRAINE: VI HAR VUNDET LAND TILBAGE

2023-08-21 kl 12.42
56 min. siden
Ukraine: Vi har vundet land tilbage omkring Bakhmut
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/ukraine-vi-har-vundet-land-tilbage-omkring-bakhmut

-

DR S116 man 21 aug 12:40:38
21.august dr.dk/nyheder 12:21

INGEN SVENSKE PLANER OM AT GIVE FLY

Sverige har nemlig selv brug for sine
kampfly, lyder det.

Sverige et et geografik stort land,
vi skal forsvare os selv, og vi er
endnu ikke med i Nato, siger
statsministeren.

2023-08-21 kl 12.42
21 min. siden
Sverige har ikke planer om at donere kampfly til Ukraine
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/sverige-har-ikke-planer-om-donere-kampfly-til-ukraine

Små Hjul · Erik Grip
https://www.youtube.com/watch?v=ezMl0W_RJqo

Helt ok, (the power of) Carl Gustaf!

-

2023-08-21 kl 12.42
3 min. siden
Ukraines udenrigsminister: Vi har brug for flere end 100 F-16-fly
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/ukraines-udenrigsminister-vi-har-brug-flere-end-100-f-16-fly

[...]

_____________________________

(Time now CET 08.11)

UFO-investigation-news:

Input:

Abraham-code
https://sites.google.com/view/abraham-c/

> Abraham-75 = distance from South-America to Africa
> Abraham-99 = distance from Crater-Mexico to South-America
> Abraham-160 = distance from Crater-Mexico to Africa
> Abraham-172 = distance from Crater-Mexico to Giza-Egypt
> Abraham-175 = distance from Crater-Mexico to Temple-Jerusalem

Da 3 personer besøger Abraham (da har er 99 år) ved Hebron,
taler den ene om at udslette Sodoma (der befinder sig 50 km øst
for Hebron).

Vi ved nu, at Big-Bang-DATA er "nedskrevet" (i Menneskehedens
historie), og at Hebron er et delobjekt i dette; idet afstanden
fra Jerusalem til Sodoma via Hebron = galaktisk breddegrad for
den retning vi bevæger os i i forhold til ekkoet fra Big Bang.
(Den galaktiske længdegrad er fra Sphinxen til Jerusalem via
Den Store Pyramide, pyramide 1).

To DATA-oplysninger er altså nedskrevet ud for
Hebron-begivenheden:

1.
Big-Bang DATA

og ...

2.
Noget vedr. Krateret i Mexico

Eller rettere sagt:

Fire DATA-oplysninger er nedskrevet ud for Hebron-begivenheden
(idet Abraham nævner nogle tal: 50, 45, 40, 30, 20, 10.
Tilsammen 195):

3.
195 (Target DATA)

4.
50 (Målestok-DATA for isotopet 78-Platin-193, ½-life 50 år)

Det er derfor nærliggende at opfatte Sodoma som et *symbol* på
Krateret i Mexico.

Bemærkes skal det derfor, at ...

195 /3 = 65

Compare with ...

Chicxulub-krateret
https://da.wikipedia.org/wiki/Chicxulub-krateret

... Undersøgelser har vist, at begivenheden fandt sted i
den sidste del af kridttiden for ca. 65,5 millioner år
siden ...

Er der tale om en indirekte hentydning til Krateret ?

Hmm ...

Crater-18km-385,256363004
-89,5167646926882 21,4000956746952
117,23483019996690 -59,9872024940006 (galactic)

=>

MW1-Shp-Crater-18Km-e
-36.3256952891400, -72.2569511329931
-72,2569511329931 -36,3256952891400
117,2348301996690 0 (Galactic)
https://goo.gl/maps/qDMMB4Dxy9RQskAT8
7.399,51 km (4.597,84 mi) to MW1 - Milky Way crossing Equatorial
13.035,9382 km to Sphinx
13.475,3376 km to Temple, Jerusalem
195,39138367 Global-600-units to Sphinx
201,97739604 Global-600-units to Temple, Jerusalem

195,39138367 / 3 = 65,130
201,97739604 / 3 = 67,326

MW1-Shiloh-lat-0
31.8497880497443, 35.4083167322526
35,4083167322526 31,8497880497443
355,8848230963360 0 (galactic)
https://goo.gl/maps/nAxKzHHtAvsEXtim7
13.493,5258 km to MW1-Shp-Crater-18Km-e
202,25001184 Global-600-units to MW1-Shp-Crater-18Km-e
1,75

Homework:

Find Jericho DATA

MW1-Jericho-lat-0 ...

2023-08-21 kl 12.42
3 min. siden
[...]

Website https://sites.google.com/view/kall-tree File no 25496

Hellenic Air Force, F-16 Fighting Falcon, In service 154

taler mandag til danskerne foran Folketinget - News 2023-08-21
Date: Mon, 21 Aug 2023 08:12:18 +0200
25495 <ubuv82$1pl0t$1...@news.eternal-september.org>
https://groups.google.com/g/dk.politik/c/eKnOpHANXHc/m/QI2G5scQBQAJ
Zelenskyj skrev hilsen i Folketingets gæstebog – se den her
I dag kl. 09.58
Opd. I dag kl. 11.38
https://nyheder.tv2.dk/udland/2023-08-21-zelenskyj-skrev-hilsen-i-folketingets-gaestebog-se-den-her

-

Zelenskyj takker Danmark og sender advarsel: - Alle Ruslands
naboer er truede
I dag kl. 10.10
https://nyheder.tv2.dk/politik/2023-08-21-zelenskyj-takker-danmark-og-sender-advarsel-alle-ruslands-naboer-er-truede

-

Regeringen vil have vigtig klimateknologi hurtigere i gang
I dag kl. 11.17
https://nyheder.tv2.dk/politik/2023-08-21-regeringen-vil-have-vigtig-klimateknologi-hurtigere-i-gang

-

Russisk ambassadør fordømmer dansk F-16-donation
I dag kl. 11.23
https://nyheder.tv2.dk/udland/2023-08-21-russisk-ambassadoer-fordoemmer-dansk-f-16-donation

-

DR S117 man 21 aug 13:02:54
21.august dr.dk/nyheder 12:46

ØNSKER FLERE END 100 F-16-FLY

2023-08-21 kl 12.42
3 min. siden
Ukraines udenrigsminister: Vi har brug for flere end 100 F-16-fly
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/ukraines-udenrigsminister-vi-har-brug-flere-end-100-f-16-fly

-

DR S119 man 21 aug 18:42:34
21.august dr.dk/nyheder 13:31

DANMARK VIL BRUGE 300 MIO I AFRIKA

I dag kl. 13:31
Danmark vil bruge 300 millioner på Afrikas Horn
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/danmark-vil-bruge-300-millioner-paa-afrikas-horn

-

Zelenskyj til den danske befolkning: Når krigen er vundet, kan
vi sidde sammen og sige 'skål'
I dag kl. 13:38
https://www.dr.dk/nyheder/indland/zelenskyj-til-den-danske-befolkning-naar-krigen-er-vundet-kan-vi-sidde-sammen-og

Pladsen foran Folketinget var fyldt med fremmødte, der ville
høre den ukrainske præsident tale.

-

DR S122 man 21 aug 18:42:34
21.august dr.dk/nyheder 15:06

ZELENSKYJ TAKKER KONGEFAMILIEN

I dag kl. 15:06
Zelenskyj takker dronningen og den kongelige familie
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/zelenskyj-takker-dronningen-og-den-kongelige-familie

-

DR S124 man 21 aug 18:42:35
21.august dr.dk/nyheder 15:29

UKRAINES FØRSTEDAME BESØGER RIGET

I dag kl. 15:29
Ukraines førstedame er fortsat i Danmark:
Vil takke sundhedsvæsenet på Rigshospitalet
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/ukraines-foerstedame-er-fortsat-i-danmark-vil-takke-sundhedsvaesnet-paa

-

Zelenskyjs besøg i billeder
I dag kl. 15:59
https://www.dr.dk/nyheder/indland/zelenskyjs-besoeg-i-billeder

Ordet tak gik igen, da den ukrainske præsident lagde vejen
forbi Christiansborg.

-

Et samlet Folketing bakker op om donation:
'Det er en meget unik politisk situation'
I dag kl. 16:50
https://www.dr.dk/nyheder/politik/et-samlet-folketing-bakker-op-om-donation-det-er-en-meget-unik-politisk-situation

Der er enighed blandt Folketingets 12 partier om donationen af
F-16-flyene til Ukraine.

-

DR S125 man 21 aug 18:42:35
21.august dr.dk/nyheder 17:12

TYRKIET INDKALDER DANSK DIPLOMAT

I dag kl. 17:12
Tyrkiet indkalder dansk diplomat efter koranafbrændinger
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/tyrkiet-indkalder-dansk-diplomat-efter-koranafbraendinger

-

DR S126 man 21 aug 18:42:35
21.august dr.dk/nyheder 17:28

ZELENSKYJ ER REJST TIL GRÆKENLAND

I dag kl. 17:28
Zelenskyj er rejst videre til møde med græsk premierminister
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/zelenskyj-er-rejst-videre-til-moede-med-graesk-premierminister

Kommentar:

Hellenic Air Force
https://en.wikipedia.org/wiki/Hellenic_Air_Force

F-16 Fighting Falcon ... In service 154

[ ... ]

This page was last edited on 9 August 2023, at 17:08 (UTC).

-

Der blev plads til en 'lille genialitet' i Zelenskyjs
'folkelige, men jævne tale'
I dag kl. 18:00
https://www.dr.dk/nyheder/indland/der-blev-plads-til-en-lille-genialitet-i-zelenskyjs-folkelige-men-jaevne-tale

Det er en svær balance ikke at kamme over og blive for
pleasende i sin retorik, og Zelenskyj flirter med grænsen,
mener retoriker.

Kommentar:

Nogle englændere havde jo brokket sig for noget tid siden o0ver
for lidt tak, så ...

Lad IKKE din højre hånd vide af, hvad din venstre hånd donerer
af *kampfly* til Ukraine!

[...]

Kl. 08.48
Rusland har nedskudt to droner nær Moskva, oplyser forsvarsministerium

Kl. 09.16
Rusland skaber ny militær enhed, rapporterer efterretningstjeneste

Kl. 09.34
To personer såret efter droneangreb i Moskva

Kl. 09.50
Zelenskyj takker Danmark for våben og lederskab

Kl. 10.00
Nu reagerer Rusland: Dansk flydonation er en "eskalering af
konflikten"

Kl. 10.30
Tredje drone skudt ned over Rusland mandag

Kl. 11.19
Ukrainsk minister: Vores soldater vinder frem ved Bakhmut

Kl. 11.54
Sverige siger nej til at sende Gripen-fly til Ukraine

(Time now CET 13.08)

2023-08-21 kl 19.24
45 min. siden
Svampesæsonen falder 'ekstraordinært' tidligt i år - og Giftlinjen har
travlt

TV2:
2023-08-21 kl 13.06
Kvinde med russisk flag foran Christiansborg opsøgt af politiet
48 min siden

Website https://sites.google.com/view/kall-tree File no 25499

Ellemann om russisk fordømmelse: - Han skulle skamme sig

F-16-fly kan ændre krigens gang, siger ukrainsk talsmand

taler mandag til danskerne foran Folketinget - News 2023-08-21
Date: Mon, 21 Aug 2023 08:12:18 +0200
25495 <ubuv82$1pl0t$1...@news.eternal-september.org>
https://groups.google.com/g/dk.politik/c/eKnOpHANXHc/m/QI2G5scQBQAJ
Ellemann om russisk fordømmelse: - Han skulle skamme sig
I dag kl. 13.07
https://nyheder.tv2.dk/politik/2023-08-21-ellemann-om-russisk-fordoemmelse-han-skulle-skamme-sig

-

Zelenskyj forudser russisk nederlag: - Måske kan vi sidde
sammen et sted og sige "skål"
I dag kl. 13.28
https://nyheder.tv2.dk/samfund/2023-08-21-zelenskyj-forudser-russisk-nederlag-maaske-kan-vi-sidde-sammen-et-sted-og-sige-skaal

-

Mand med boksehandsker angriber koranafbrænder
I dag kl. 16.12
Opd. I dag kl. 17.40
https://nyheder.tv2.dk/udland/2023-08-21-mand-med-boksehandsker-angriber-koranafbraender

... fandt sted i Södertälje nær Stockholm.

-

Er Danmarks F-16-donation en overskridelse af Ruslands "røde
linje"?
I dag kl. 17.26
https://nyheder.tv2.dk/udland/2023-08-21-er-danmarks-f-16-donation-en-overskridelse-af-ruslands-roede-linje

[...]

Kl. 14.37
Zelenskyj er formentlig på vej til Athen

Kl. 14.50
Iransk delegation i Rusland

Kl. 15.28
F-16-fly kan ændre krigens gang, siger ukrainsk talsmand

Kl. 16.42
Jeg takker jer Danmark, skriver Zelenskyj

Kl. 17.22
Prorussiske aktivisters hjem ransaget

Kl. 17.31
Førstedame sender hilsen til flere danske ministre

Kl. 17.32
Zelenskyj er landet

Kl. 17.47
Russere befinder sig ti kilometer fra ukrainsk by – beboerne
evakueres

56 min siden (Time now CET 19.41-2)
USA beder amerikanske borgere om "omgående" at forlade Belarus

21 min siden (Time now CET 19.41-2)
Zelenskyj i ny video: - Jeg takker det stærke danske folk

(Time now CET 19.41-2)

2023-08-21 kl 19.24
45 min. siden
Svampesæsonen falder 'ekstraordinært' tidligt i år - og Giftlinjen har
travlt

TV2:
2023-08-21 kl 19.34

Website https://sites.google.com/view/kall-tree File no 25500