Netanyahu vil have Qatar på banen for at befri gidsler - News 2024-01-28

Jan 28, 2024, 3:37:06 AMJan 28

Kall, Mogens skrev:

Subject: Mystikken breder sig – har Ukraine fået ram på Putins
højre hånd? - News 2024-01-27
Date: Sat, 27 Jan 2024 01:55:36 +0100
26046 <65b45488$0$718$1472...@news.sunsite.dk>
https://groups.google.com/g/dk.politik/c/9QQzIRqhu18/m/Zjc5mnVqAgAJ

> Subject: ET message to Russia: Last warning!
> Was: Found Sodoma-warning (?) at Nord Stream sabotage -
> News 2022-10-08, Psychopath-Putin-666 has attacked Ukraine.
> 1211 days to global Nuclearwar+suicide
> Date: Sat, 8 Oct 2022, CET 11:47:43, GMT 09:47:43
> 24557 <thrh00$5o6a$1...@news.eternal-september.org>
> Sodom (Sodoma)
> https://sites.google.com/view/kall-sodom/files/24-xxx/24-5xx/24-557
> Last warning (Sidste advarsel)
> https://sites.google.com/view/kall-last-warning/files/24-xxx/24-5xx/24-557
> Russia (Psychopath-istan + Kleptokratistan)
> [...]

[ ... ]

> 206 days after The International Court of Justice ...
>
> UN court:
> Russia must stop war immediately.
> No evidence of genocide of Russian-speaking people in Ukraine before
> invasion
>
> Суд ООН:
> Россия должна немедленно прекратить войну.
> Доказательств геноцида русскоязычных на Украине до вторжения нет
>
> https://www.icj-cij.org/
> https://www.icj-cij.org/public/files/case-related/182/182-20220316-PRE-01-00-EN.pdf
> https://www.icj-cij.org/public/files/case-related/182/182-20220316-PRE-01-00-FR.pdf

[ ... ]

> Hvordan kan jeg hjælpe?
> How can I help?

[ ... ]

> Den danske Ukraine komite
>
> https://dendanskeukrainekomite.dk/
>
> Den danske Ukraine komite er stiftet for at hjælpe Ukraines
> forsvar. Vores formål er, med penge, at hjælpe Ukraine i
> landets kamp for frihed og fred.
>

> Søren Pind, ...
> Formand den danske Ukraine komite
> https://twitter.com/sorenpind
> https://twitter.com/sorenpind/status/1503739368502091784
>
> MobilePay på 924084
>
> Bankoverførsel: Reg. nr. 0542 Konto nr. 0000668633

2022-02-24, day no 55, Putin's illegal war of aggression on Ukraine

2022-03-04, day no 63, Sodom-warning-to-Russia

2022-03-16, day no 75, Judgment of the International Court of Justice

2022-09-26, day no 269, Nord Stream 1 + 2 saboteret (43*5 and 195)

2023-01-27, day no 27, Asteroid 2023 BU (11 years 744-connection ?)
2012-01-27, https://sites.google.com/view/et-footsteps/2012-01-27

2023-03-17, day no 76, ICC issues arrest warrant for Putin

Præsident Vladimir Putin går i kluntede sko med høje hæle og
snydehæle, fordi han er flov over sin manglende højde. Den slags
mænd er farlige, viser ny undersøgelse.

Søndag d. 11. juni 2023, kl. 08.34
https://www.berlingske.dk/globalt/putin-gaar-i-sko-med-snydehael-fordi-han-er-flov-over-sin-hoejde-den-slags

-

Først truede Putin med atomvåben, og så slap han militæret løs i
Ukraine
24. feb. 2022, 21:36
https://nyheder.tv2.dk/udland/2022-02-24-foerst-truede-putin-med-atomvaaben-og-saa-slap-han-militaeret-loes-i-ukraine

Kommentar:

Hvor har Putin dog *voldtaget* vores planet med sin psykopatiske
kynisme (og dermed fået forvandlet vores planet til helvedets
forgård)!

Et menneske, der forfører andre, og som selv er blevet *forført*
af djævelen (2 Tim 3,13) ...
https://www.biblegateway.com/passage/?search=2+Tim+3.13&version=DN1933

Putin fatter således ikke, HVOR han fører folk hen. KUN djævelen
ved det!

Satans slangeyngel hedder det på dansk!

Et Ord til dagen:

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Zefanias%201&version=BPH

Zefanias 1, Bibelen på hverdagsdansk

„Jeg vil fjerne alt fra jordens overflade,” erklærer Herren.

3
„Jeg vil udrydde både mennesker og dyr.
Jeg vil fjerne alt, hvad der førte mennesket til fald,
sammen med de mennesker, der faldt.

Hele menneskeheden skal forsvinde fra jordens overflade.

... Min glødende vrede vil sætte verden i brand,
så hele jordens befolkning får en brat og frygtelig død.”

=>

Når du en dag *indser*, at du har korsfæstet Gud (Jesus), ...
Когда однажды вы *осознаете*, что распяли Бога (Иисуса), ...

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Mat+25.40&version=BPH
https://www.biblegateway.com/passage/?search=Mat+25.31-&version=ERV-RU

... da kan det være, at dit syn på mange ting ændres!
... тогда ваш взгляд на многие вещи может измениться!

KANSKE du ligefrem *frivilligt* siger til Gud:
ВОЗМОЖНО, вы даже *добровольно* говорите Богу:

"Ske Din vilje, ikke min!”
"Да будет воля Твоя, а не моя!"

(Apropos: Den, man elsker, ønsker man ikke at skade)
(Кстати: ты не хочешь причинить боль тому, кого любишь)

=>

Dagens lovsange:

Tag Det Inderste - Mariagerfjord Frikirke // Stille Stunder
Jun 22, 2018
https://www.youtube.com/watch?v=rNZ31qfAXSk&list=PL-93BA8uTVW8yViJdAnciQyW-K5o_E-2u&index=43
Tekst og akkorder:
https://www.stillestunder.com/
https://www.stillestunder.com/s/Tag-det-inderste-D.pdf

+

Open The Eyes
| HEBREW & ARABIC WORSHIP(Live) [Worship Session]@SOLUIsrael
Shilo Ben Hod
122K subscribers
68K views 1 month ago ISRAEL
https://www.youtube.com/watch?v=qCIUI1I9V4o

00:00 Spontaneous worship
00:44 Hebrew worship
02:10 Arabic Worship
https://www.youtube.com/watch?v=qCIUI1I9V4o&t=130s
03:23 Mixed languages
05:14 Spontaneous worship
06:16 Behold The Lamb Of God

Den arabiske lovsang lyder MEGET smukt. Try it ... :-)
https://www.youtube.com/watch?v=qCIUI1I9V4o&t=130s
or ...
https://www.youtube.com/watch?v=_R0gkTvCRSw&list=PLr-nPP5zgSA-yGbg6D4xtcBJNXptstmb_
https://www.youtube.com/watch?v=qCIUI1I9V4o&list=PLr-nPP5zgSA-yGbg6D4xtcBJNXptstmb_&index=2

Interrupt from ...

Subject: [Den sidste nadver]
Israel raser mod Belgien og Spanien:
I spreder falske påstande og støtter terrorisme -
Re: ... News 2023-11-24
Date: Fri, 24 Nov 2023 22:12:23 +0100
25842 <656111b7$0$708$1472...@news.sunsite.dk>
https://groups.google.com/g/dk.politik/c/QlhbR710vwg/m/wyu0JFLKAAAJ

> https://sites.google.com/view/kall-litteratur/0/den-sidste-nadver
>
> Den sidste nadver
> en rejse blandt de efterladte kristne i den arabiske verden
> af Klaus Wivel
> Kristeligt Dagblads Forlag, 2013
> ISBN 978 87 7467 111 4

=>

Tanke til overvejelse:

Vil du have de samme *fanatiske* holdninger (...

fx. at folk skal dræbes, hvis de skifter religion, apropos
FNs Menneskerettighedserklæring artikel 18, som lyder ...
https://menneskeret.dk/files/media/dokumenter/om_os/om_menneskerettigheder_diverse/fn_verdenserklaering_fil.pdf

Enhver har ret til tanke-, samvittigheds- og
religionsfrihed: denne ret omfatter frihed til at skifte
religion eller tro og frihed til enten alene eller i
fællesskab med andre, offentligt eller privat, at give
udtryk for sin religion eller tro gennem undervisning,
udøvelse, gudsdyrkelse og overholdelse af religiøse
forskrifter.

...), hvis du ikke var muslim?

Hmm ...

Historiske *kendsgerninger*:

Jødisk exodus fra arabiske lande til Israel
https://da.wikipedia.org/wiki/J%C3%B8disk_exodus_fra_arabiske_lande_til_Israel

Fra 1948 til begyndelsen af 1970-erne forlod mellem
800.000–1.000.000 jøder deres hjem i den arabiske verden
for at flygte, eller de blev deporterede. 260.000 af dem
nåede Israel mellem 1948 og 1951, 600.000 frem til 1972. ...

Når man *deporterer* mennesker, da er det ikke andet end
rimeligt, at man så modtager tilsvarende antal flygtninge
(herunder deres børn, som de i mellemtiden har fået)!

+

Date: Fri, 19 Jan 2024 21:24:56 +0100
26014 <65aada98$0$711$1472...@news.sunsite.dk>
https://groups.google.com/g/dk.politik/c/EzmhD_pbc2Y/m/49A0p7Z0AAAJ

> Ord til overvejelse:
>
> Det er altid nemmere at forære dele af andres ejendom bort (end
> egne jordbesiddelser)!

Flere lande pauser støtte til FN-organisation – Danmark er ikke et af dem, siger minister
I går kl. 10.59
https://nyheder.tv2.dk/udland/2024-01-27-flere-lande-pauser-stoette-til-fn-organisation-danmark-er-ikke-et-af-dem-siger-minister

-

I går kl. 11:24
Israel vil stoppe FN-organisations arbejde i Gaza
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/israel-vil-stoppe-fn-organisations-arbejde-i-gaza

-

I går kl. 13:18
Vinterhedebølge i Spanien: Solbader i 30 graders varme
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/vinterhedeboelge-i-spanien-solbader-i-30-graders-varme

-

I går kl. 15:06
Ni udlændinge dræbt i det sydøstlige Iran
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/ni-udlaendinge-draebt-i-det-sydoestlige-iran

-

Flere lande er 'ekstremt bekymret' for civile i Gaza - men de pauser
støtten til palæstinensisk FN-organ
I går kl. 16:13
https://www.dr.dk/nyheder/udland/flere-lande-er-ekstremt-bekymret-civile-i-gaza-men-de-pauser-stoetten-til

12 ansatte i UNRWA er fyret. De anklages for at være en del af Hamas'
angreb 7. oktober.

-

I går kl. 16:15
Partier uenige om støtte til UNRWA
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/partier-uenige-om-stoette-til-unrwa

-

I går kl. 17:29
FN evakuerer civile efter angreb i DR Congo
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/fn-evakuerer-civile-efter-angreb-i-dr-congo

-

“Ekstreme” og “usædvanlige” beskyldninger mod FN-organisation
I går kl. 20.13
https://nyheder.tv2.dk/udland/2024-01-27-ekstreme-og-usaedvanlige-beskyldninger-mod-fn-organisation

-

Har Putin "lagt følere" ud til USA om fred?
I går kl. 20.54
https://nyheder.tv2.dk/udland/2024-01-27-har-putin-lagt-foelere-ud-til-usa-om-fred

Kommentar:

Rusland må forstå, at det har opført sig MEGET forkert (med deres
ulovlige angrebskrige på først Georgien i 2008 og nu også i Ukraine).
Og at det har medført frygt for besættelse i andre lande, herunder
Sverige og Finland, hvorfor de har søgt medlemskab i NATO-alliancen i
håbet om, at dette kan forhindre et russisk angreb.

Og hvis det tidligere har været på tale, at visse lande skulle være
neutrale (heriblandt Ukraine), så er dette IKKE længere realistisk
(som sagt på grund af disse ulovlige russiske angrebskrige)!

Kald det bare *selvforskyldt* ... (fyha-skamme) ...

Men bemærk venligst, at selvom man er sat i skammekrogen, så er man
fortsat medlem af flokken (og til "Kanzi"-"eksamen")!

Idéen er: Gør tåben viis; kanske han da kommer til fornuft (og bakker
ud af *blindgyden*, hvis endestation er afgrunden, hvorfra INGEN
levende vender tilbage)!

Så ...

(
"Kanzi"!

Hvor var det nu, vi kom fra ?

Sidste ytring var noget vedrørende vedr. UFO 1982-10-04, som måske
havde kendskab til Krateret i Mexico pga. markør-120 ud for position
21,24N(5730). Se evt. ...
https://sites.google.com/view/a-code-f-001/files/26-xxx/26-0xx/26-04x/26-048

Auschwitzdagen markeret med lys, blomster og taler
I går kl. 20:58
https://www.dr.dk/nyheder/udland/auschwitzdagen-markeret-med-lys-blomster-og-taler

Holocaust og andre folkedrab er i dag blevet mindet mange steder i
verden.

-

Sabotagegruppe har dræbt bror og søster, siger Ukraine
I går kl. 21.07
https://nyheder.tv2.dk/udland/2024-01-27-sabotagegruppe-har-draebt-bror-og-soester-siger-ukraine

-

I går kl. 22:07
UNRWA's chef er chokeret over stop for støtten
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/unrwas-chef-er-chokeret-over-stop-stoetten

-

Flere lande pauser støtte – FN-chef kalder det chokerende
I går kl. 22.51
https://nyheder.tv2.dk/udland/2024-01-27-flere-lande-pauser-stoette-fn-chef-kalder-det-chokerende

-

I dag kl. 00:46
Eksplosioner i ukrainske Krementjuk og Kharkiv
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/eksplosioner-i-ukrainske-krementjuk-og-kharkiv

-

I dag kl. 01:29
Ukraine afslører korruption for stort millionbeløb i våbenindkøb
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/ukraine-afsloerer-korruption-stort-millionbeloeb-i-vaabenindkoeb

-

I dag kl. 03:51
Sydkoreansk militær: Nordkorea har affyret flere krydsermissiler
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/sydkoreansk-militaer-nordkorea-har-affyret-flere-krydsermissiler

-

Nordkorea udfører anden missilaffyring på en uge
I dag kl. 05.21
https://nyheder.tv2.dk/udland/2024-01-28-nordkorea-udfoerer-anden-missilaffyring-paa-en-uge

-

Netanyahu vil have Qatar på banen for at befri gidsler
I dag kl. 05.24
https://nyheder.tv2.dk/udland/2024-01-28-netanyahu-vil-have-qatar-paa-banen-for-at-befri-gidsler

-

I dag kl. 07:29
14 drab på kvinder på én måned - tusindvis protesterer på gaden i
Kenya
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/14-drab-paa-kvinder-paa-en-maaned-tusindvis-protesterer-paa-gaden-i-kenya

-

Medier: Fremskridt i mulig aftale om to måneders kamppause i Gaza
I dag kl. 07.30
https://nyheder.tv2.dk/udland/2024-01-28-medier-fremskridt-i-mulig-aftale-om-to-maaneders-kamppause-i-gaza

LIVE: Krig mellem Israel og Hamas
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb

19 min. siden (Time now CET 10.11)
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-krig-mellem-israel-og-hamas?focusId=7134946
Morten Top
DR-korrespondent i Yemen: En eskalering at de rammer skibet

22 min. siden (Time now CET 10.56)
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-krig-mellem-israel-og-hamas?focusId=7135103
Morten Top
Britisk tankskib i Adenbugten stadig i brand: Ingen er kommet til
skade

i går kl. 11:17
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-krig-mellem-israel-og-hamas?focusId=7135295
Morten Top
Flere lande bremser støtte til FN-organisation efter anklager om
deltagelse i terrorangreb 7. oktober

i går kl. 11:42
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-krig-mellem-israel-og-hamas?focusId=7135394
Morten Top
Sundhedsmyndigheder: Dødstal i Gaza nu over 26.000

i går kl. 12:05
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-krig-mellem-israel-og-hamas?focusId=7135487
Morten Top
Palæstinensisk leder beder lande om at fortsætte støtte til UNRWA

i går kl. 12:41
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-krig-mellem-israel-og-hamas?focusId=7135595
Morten Top
Israel vil have FN-organisation ud af Gaza: 'Står i vejen for fred'

i går kl. 13:25
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-krig-mellem-israel-og-hamas?focusId=7135815
Morten Top
Billeder viser oversvømmede telte i flygtningelejr

i går kl. 14:19
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-krig-mellem-israel-og-hamas?focusId=7136097
Morten Top
Skibsbrand er under kontrol efter missilangreb

i går kl. 15:07
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-krig-mellem-israel-og-hamas?focusId=7136400
Morten Top
Storbritannien bremser nu også støtte til FN-organisation
'
'
i går kl. 15:51
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-krig-mellem-israel-og-hamas?focusId=7136737
Morten Top
Tre palæstinensere meldes dræbt i deres hjem

i går kl. 16:25
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-krig-mellem-israel-og-hamas?focusId=7137087
Morten Top
FN-leder: Kun rent drikkevand til en tredjedel af Gazas befolkning

i går kl. 22:58
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-krig-mellem-israel-og-hamas?focusId=7139723
Sofie Dyjak
Frivillige forsøger at hjælpe sårede indbygger i Jabalia i Gaza

i dag kl. 00:19
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-krig-mellem-israel-og-hamas?focusId=7139832
Sofie Dyjak
Puk Damsgård: Det koger, syder og bobler i Mellemøsten i øjeblikket'

i dag kl. 02:51
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-krig-mellem-israel-og-hamas?focusId=7139915
Sofie Dyjak
Protester i Tel Aviv mod den israelske regering

(Time now CET 09.29)

LIVE Seneste nyt om krigen i Ukraine
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her

i dag kl. 00:40
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=7139851
Sofie Dyjak
Eksplosioner i ukrainske Krementjuk og Kharkiv

i dag kl. 01:28
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=7139888
Sofie Dyjak
Ukraine afslører korruption for stort millionbeløb i våbenindkøb

(Time now CET 08.50)

Seneste nyt om krigen i Ukraine
I dag kl. 05.56
Opd. 5 min siden
https://nyheder.tv2.dk/live/udland/2024-01-27-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine

38 min siden (Time now CET 10.08)
Har Putin "lagt følere" ud til USA om fred? Tænketank kommer med et
bud

20 min siden (Time now CET 10.08)
Russisk angreb ødelægger værksted og børnehave

7 min siden (Time now CET 10.55)
Familiemedlemmer til krigsfanger på russisk liste er blevet bedt
om at kigge på kropsdele

Kl. 11.05
Ni regioner angrebet det seneste døgn

Kl. 11.47
USA vil placere atomvåben i England for første gang i 15 år

Kl. 12.49
Ukrainske hackere udfører "ødelæggende" angreb på russisk virksomhed

Kl. 13.05
Byen med krigens blodigste kampe forbliver på ukrainske hænder, lyder
efterretninger

Kl. 13.24
Sabotagegruppe dræber bror og søster

Kl. 14.26
Scholz besøger Biden

Kl. 15.26
Ukraine kan ikke udelukke, at krigsfanger var ombord ved flystyrt

Kl. 15.59
Lukashenko og Putin til mindeceremoni

Kl. 16.27
13-årig pige død efter angreb

Kl. 18.47
Det er sket i dag

New Link ...

Seneste nyt om krigen i Ukraine
I dag kl. 05.48
Opd. I dag kl. 07.57
https://nyheder.tv2.dk/live/2024-01-28-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine

Kl. 05.48
Ukrainske guvernører melder om russiske angreb i flere regioner

Kl. 05.50
Ukraine afslører korruption for trecifret millionbeløb i våbenindkøb

Kl. 06.08
Russiske spændinger larmer ved finsk præsidentvalg søndag

Kl. 07.57
Ukraine nedskyder fire angrebsdroner natten til søndag

(Time now CET 08.56)

Deadline:

DR text-TV:
131

DR:
2024-01-28 kl 08.39
36 min. siden
Borgere i Ølst bliver vist rundt ved Nordic Waste

TV2:
2024-01-28 kl 08.53
Regeringen vil tvinge frivillige ind i ældreplejen
31 sek siden

Discover Your Love Language® - The 5 Love Languages®:
https://5lovelanguages.com/
- -
Last OUTPUT: 23303 <61ecf341$0$697$1472...@news.sunsite.dk>
https://groups.google.com/g/dk.test/c/MRWueyeFrn8/m/8un3DEP4FAAJ
Website https://sites.google.com/view/kall-tree File no 26049
Reserveret *unødvendig* Google-idiot-klipperi, så man ikke kan læse text

Jan 28, 2024, 11:19:15 AMJan 28
Utilfredsheden med krigen stiger hos russerne – og de har en
voldsom måde at vise det på

Abraham-code
https://sites.google.com/view/a-code-f-001/files/26-xxx/26-0xx/26-05x/26-050

-

Kall, Mogens skrev:

Subject: Netanyahu vil have Qatar på banen for at befri gidsler -
News 2024-01-28
Date: Sun, 28 Jan 2024 09:37:04 +0100 (PST)
26049 <8788ea0d-3684-4aaf...@googlegroups.com>
https://groups.google.com/g/dk.politik/c/eO8VRjfiKIk/m/zPSF-TfSAgAJ
DR S132 søn 28 jan 15:47:44
28.januar dr.dk/nyheder 08:53

IRAN HAR OPSENDT TRE SATELLITTER

USA har tidligere kritiseret Irans
satellitopsendelser for at trodse en
resolution fra FN's Sikkerhedsråd.

I dag kl. 08:53
Iran har opsendt tre satellitter
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/iran-har-opsendt-tre-satellitter

Kommentar:

Iran forbereder sig på at blive en *truende* atommagt, og det er
rigtig dårlig nyt for alle os, der IKKE gør, som præstestyret i
Iran forlanger (i deres *magtsyge*)!

-

FN-chef vil stille ansatte til ansvar, hvis de har været involveret
i terror
I dag kl. 08:59
opdateret I dag kl. 09:15
https://www.dr.dk/nyheder/udland/fn-chef-vil-stille-ansatte-til-ansvar-hvis-de-har-vaeret-involveret-i-terror

Meldingen kommer, efter beskyldninger om at nogle ansatte i
FN-organet UNRWA var involveret i Hamas' angreb mod Israel 7.
oktober.

-

Gidslerne er Hamas’ trumfkort, siger skeptisk analytiker om mulig
aftale
I dag kl. 10.31
https://nyheder.tv2.dk/udland/2024-01-28-gidslerne-er-hamas-trumfkort-siger-skeptisk-analytiker-om-mulig-aftale

-

DR S135 søn 28 jan 15:47:44
28.januar dr.dk/nyheder 11:50

EN PERSON DRÆBT I KIRKE I ISTANBUL

I dag kl. 11:50
En person dræbt i kirke i Istanbul
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/en-person-draebt-i-kirke-i-istanbul

-

En person er dræbt under skudangreb på katolsk kirke i Istanbul
I dag kl. 11.57
https://nyheder.tv2.dk/udland/2024-01-28-en-person-er-draebt-under-skudangreb-paa-katolsk-kirke-i-istanbul

-

DR S143 søn 28 jan 15:47:14
28.januar dr.dk/nyheder 14:43

AFRIKANSKE LANDE UDE AF ECOWAS
De tre vestafrikanske lande Niger, Mali
og Burkina Faso forlader alle det
økonomiske samarbejde Economic
Community of West African States
(ECOWAS).

Det har de meddelt i en erklæring på
national tv, skriver nyhedsbureauet
Reuters.

De tre lande ledes i øjeblikket af
militærjuntaer.

Ecowas spillede en central rolle, da
præsident i Niger Mohamed Bazoum i juli
sidste år blev væltet under et
militærkup. Organisationen advarede om,
at den ville gå militært ind i Niger,
hvis ikke kupmagerne trådte tilbage.

I dag kl. 14:43
Vestafrikanske lande forlader regional organisation
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/vestafrikanske-lande-forlader-regional-organisation

LIVE: Krig mellem Israel og Hamas
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb

i dag kl. 10:01
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-krig-mellem-israel-og-hamas?focusId=7140678
Karen Klærke
FN-chef vil retsforfølge ansatte involveret i terrorhandlinger

i dag kl. 10:36
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-krig-mellem-israel-og-hamas?focusId=7140817
Morten Top
26.422 palæstinensere meldes dræbt i krigen

i dag kl. 11:11
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-krig-mellem-israel-og-hamas?focusId=7140917
Morten Top
Hospital i Khan Younis løbet tør for ilt - hårde kampe i området

i dag kl. 12:03
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-krig-mellem-israel-og-hamas?focusId=7141057
Morten Top
Israelske demonstranter blokerer grænseovergang for nødhjælp

i dag kl. 12:55
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-krig-mellem-israel-og-hamas?focusId=7141300
Morten Top
Israel langer ud efter FN-chef: 'Nødhjælp ender måske hos Hamas'

i dag kl. 13:28
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-krig-mellem-israel-og-hamas?focusId=7141558
Morten Top
Britisk krigsskib angrebet af Houthi-drone i Det Røde Hav

i dag kl. 13:54
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-krig-mellem-israel-og-hamas?focusId=7141757
Morten Top
Britisk forsvarsminister efter angreb mod krigsskib: Vi vakler ikke

i dag kl. 14:41
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-krig-mellem-israel-og-hamas?focusId=7142191
Morten Top
Israel gør grænseovergang til militærzone for at stoppe
demonstranters nødhjælpsblokade

i dag kl. 15:09
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-krig-mellem-israel-og-hamas?focusId=7142412
Morten Top
Frankrig suspenderer også støtte til UNRWA

i dag kl. 15:54
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-krig-mellem-israel-og-hamas?focusId=7142723
Morten Top
FN-rapportør: I strid med ICJ-ordre at stoppe støtte til UNRWA

27 min. siden (Time now CET 17.16)
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-krig-mellem-israel-og-hamas?focusId=7143134
Morten Top
Forhandlinger om mulig pause i krigen begynder i dag

(Time now CET 17.16)

[...]

____________________________

(Time now CET 17.00)

Seneste nyt om krigen i Ukraine
Kl. 10.24
Det skete i går

Kl. 10.40
Ungarsk parti vil gøre krav på ukrainsk region, hvis Rusland vinder
krigen

Kommentar:

Tænk hvis andre ytrede den samme *fanatisme* overfor Ungarn, at
ville have en bid af kagen!

Mon ikke I vil finde det dybt *uretfærdigt*?

Så ...

"Kanske" I skulle finde nogle bedre moral-kodeks, der IKKE
glorificerer *tyveri*!

Kl. 11.01
Utilfredsheden med krigen stiger hos russerne – og de har en
voldsom måde at vise det på

Antallet af brandstiftelser på de russiske militære
hvervningskontorer ser ud til at være fordoblet i løbet af det
seneste halve år, ...

Kl. 11.29
Brand i midten af Moskva

Kl. 11.57
Rusland rekrutterer unge fra Belarus, mener Ukraines nationale
modstandscenter

Kl. 12.16
Ukraine ville vinde krigen hurtigere, hvis de måtte bruge vestlige
våben i Rusland, siger flådeleder

Kommentar:

Ja, men så er vi også direkte involveret i krigen, og det er nok
ikke så smart, hvis vi skal undgå 3. Verdenskrig!

Mn vi sidder alle her tilbage med en rigtig dårlig smag i munden;
en følelse af at have *svigtet* venner!

Kl. 12.57
Tre civile sårede efter angreb i Donetsk

Kl. 13.24
Rusland hævder at have arresteret alle sabotører på Krim

Kl. 14.07
Fem arresteret efter omfattende svindelsag

Kl. 14.41
SBU offentliggør fotos fra anholdelser i forbindelse med svindelsag

Kl. 15.17
Soldaters familiemedlemmer demonstrerer i Kyiv

Kl. 15.40
89-årig kvinde såret i angreb

7 min siden (Time now CET 17.15)
Det er sket i dag

(Time now CET 17.15)

UFO-Investigation news:

21.12, -89.313164167697

Birdline

Yaxkil
20.85480518923923, -89.1550647370246

-

On Calakmul-Xcambol-line

21.2, -89.37013468255968
https://maps.app.goo.gl/qS9te7Fr151UAaKBA
146,45 m (480,47 fod) to around Yellowstone-Hotspot-Crater-line
position around:
21.19869233736861, -89.37032265365698
27,05 km (16,81 mi) to Crater
12,91 km ( 8,02 mi) to Xcambo
20,17 km (12,53 mi) to Calakmul-367,25

(90 - 21,19869233736861) * 600/360 = 114,66884610438565

(90 - 21,19869233736861) * 600/360 * 50 = 5.733,44... years

1/((90 - 21,19869233736861) * 600/360) * 5730 = 49,970... years
1/((90 - 21,19869233736861) * 600/360) * 5740 = 50,057... years

Distance Yellowstone-Hotspot directly south to 21,12°N
2.591,96 km (1.610,57 mi)
2.591,96 / 40.030,2361 * 360 = 23,310... Global-360-units
2.591,96 / 40.030,2361 * 600 = 38,850... Global-600-units

Through Crater

21.12, -89.313164167697
https://maps.app.goo.gl/LuJQduF2F19yf6zL7
3.250,66 km (2.019,87 mi)
3.250,66 / 40.030,2361 * 360 = 29,234... Global-360-units
3.250,66 / 40.030,2361 * 600 = 48,723... Global-600-units

Found nothing, yet!

(NB!
Opmålingerne er IKKE præcise!)

Deadline:

DR text-TV:
144

DR:
2024-01-28 kl 17.15
44 min. siden
Fik bøde på 400.000 for at fælde træ i have i Oslo

TV2:
2024-01-28 kl 17.15
Spøgefugl gav håndboldekspert ondt i maven
I dag kl. 15.59

Website https://sites.google.com/view/kall-tree File no 26050