Ruslands ambassadør i Sverige kaldes til samtale efter militære trusler - News 2023-03-30

Ruslands ambassadør i Sverige kaldes til samtale efter militære trusler

Den russiske far, der flygtede efter datters tegninger, er angiveligt
anholdt

-

Kall, Mogens skrev:

Subject: USA støtter særlig domstol til russiske krigsforbrydelser -
News 2023-03-29
Date: Wed, 29 Mar 2023 08:48:42 +0200
25076 <u00n0a$5qmq$1...@news.eternal-september.org>
https://groups.google.com/g/dk.politik/c/88LV8rj5vnY/m/Er6nSHSoBQAJ

https://sites.google.com/view/kall-last-warning/files/24-xxx/24-5xx/24-557

https://www.icj-cij.org/public/files/case-related/182/182-20220316-PRE-01-00-EN.pdf

> Hvordan kan jeg hjælpe?
> How can I help?
[ ... ]
> Den danske Ukraine komite
>
> https://dendanskeukrainekomite.dk/
>
> Den danske Ukraine komite er stiftet for at hjælpe Ukraines
> forsvar. Vores formål er, med penge, at hjælpe Ukraine i
> landets kamp for frihed og fred.
>

> Søren Pind, ...
> Formand den danske Ukraine komite
> https://twitter.com/sorenpind
> https://twitter.com/sorenpind/status/1503739368502091784
>
> MobilePay på 924084
>
> Bankoverførsel: Reg. nr. 0542 Konto nr. 0000668633

2022-02-24, day no 55, Putin's illegal war of aggression on Ukraine

2022-03-04, day no 63, Sodom-warning-to-Russia

2022-03-16, day no 75, Judgment of the International Court of Justice

2022-09-26, day no 269, Nord Stream 1 + 2 saboteret (43*5 and 195)

2023-01-27, day no 27, Asteroid 2023 BU (11 years 744-connection ?)
2012-01-27, https://sites.google.com/view/et-footsteps/2012-01-27

2023-03-17, day no 76, ICC issues arrest warrant for Putin

Et Ord til dagen:

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Zefanias%201&version=BPH

Zefanias 1, Bibelen på hverdagsdansk

[ ... ]

2
„Jeg vil fjerne alt fra jordens overflade,” erklærer Herren.

3
„Jeg vil udrydde både mennesker og dyr.
Jeg vil fjerne alt, hvad der førte mennesket til fald,
sammen med de mennesker, der faldt.

Hele menneskeheden skal forsvinde fra jordens overflade.

[ ... ]

18
... Min glødende vrede vil sætte verden i brand,
så hele jordens befolkning får en brat og frygtelig død.”

=>

Når du en dag *indser*, at du har korsfæstet Gud (Jesus), ...
Когда однажды вы *осознаете*, что распяли Бога (Иисуса), ...

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Mat+25.40&version=BPH
https://www.biblegateway.com/passage/?search=Mat+25.31-&version=ERV-RU

... da kan det være, at dit syn på mange ting ændres!
... тогда ваш взгляд на многие вещи может измениться!

KANSKE du ligefrem *frivilligt* siger til Gud:
ВОЗМОЖНО, вы даже *добровольно* говорите Богу:

"Ske Din vilje, ikke min!”
"Да будет воля Твоя, а не моя!"

(Apropos: Den, man elsker, ønsker man ikke at skade)
(Кстати: ты не хочешь причинить боль тому, кого любишь)

=>

Dagens lovsang:

Tag Det Inderste - Mariagerfjord Frikirke // Stille Stunder
Jun 22, 2018
https://www.youtube.com/watch?v=rNZ31qfAXSk&list=PL-93BA8uTVW8yViJdAnciQyW-K5o_E-2u&index=43

Tekst og akkorder:
https://www.stillestunder.com/
https://www.stillestunder.com/s/Tag-det-inderste-D.pdf

Militæranalytiker fælder dom over bjærget objekt ved Nord Stream
I dag kl. 17.23
https://nyheder.tv2.dk/udland/2023-03-29-militaeranalytiker-faelder-dom-over-bjaerget-objekt-ved-nord-stream

-

2023-03-29 kl 17.46
28 min. siden
Militæranalytiker mener, det er meget usandsynligt, at bjærget
objekt kan kobles til eksplosion
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/militaeranalytiker-mener-det-er-meget-usandsynligt-bjaerget-objekt-kan-kobles-til

-

Stor britisk avis undskylder for grundlæggerens forbindelser til
slaveri
I dag kl. 18:29
https://www.dr.dk/nyheder/udland/stor-britisk-avis-undskylder-grundlaeggerens-forbindelser-til-slaveri

Grundlæggeren bag The Guardian havde direkte finansielle
forbindelser til slaveri, viser rapport.

-

I dag kl. 18:45
Martin Krasnik: Hvis udviklingen fortsætter, bliver Israel et jødisk
teokrati
https://www.dr.dk/nyheder/udland/martin-krasnik-hvis-udviklingen-fortsaetter-bliver-israel-et-joedisk-teokrati

-

DR S115 ons 29 mar 21:01:24
29.marts dr.dk/nyheder 18:59

RUSLANDS AMBASSADØR TRUER SVERIGE

I dag kl. 18:59
Ruslands ambassadør i Sverige kaldes til samtale efter militære trusler
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/ruslands-ambassadoer-i-sverige-kaldes-til-samtale-efter-militaere-trusler

-

Zelenskyjs Bakhmut-udmelding er "spin og politik", vurderer analytiker
I dag kl. 20.01
https://nyheder.tv2.dk/udland/2023-03-29-zelenskyjs-bakhmut-udmelding-er-spin-og-politik-vurderer-analytiker

-

DR S120 ons 29 mar 21:01:24
29.marts dr.dk/nyheder 20:28

ØGET MILITÆR VED KRAFTVÆRK

2023-03-29 kl 21.11
43 min. siden
Atomvagthund: Øget militær aktivitet nær Ukraines største atomkraftværk
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/atomvagthund-oeget-militaer-aktivitet-naer-ukraines-stoerste-atomkraftvaerk

-

Russisk far flygtet før omdiskuteret dom – nu får han støtte fra en
uventet kant
I går kl. 22.52
https://nyheder.tv2.dk/udland/2023-03-29-russisk-far-flygtet-foer-omdiskuteret-dom-nu-faar-han-stoette-fra-en-uventet-kant

Aleksej Moskalev er blevet idømt to års ophold i en
straffekoloni. Men nu er han gået under jorden. Hans datter er
stadig på børnehjem.

Domsafsigelse tirsdag er blevet mødt med protester fra flere
sider af det russiske samfund - selv fra Wagner-gruppens
omstridte leder.

Historien om den russiske alenefar Aleksej Moskalev, der sidste
år blev anholdt, efter hans dengang 12-årige datter havde tegnet
en Ukraine-venlig tegning i skolen, bliver ved med at optage
russerne.

-

Nyhedsoverblik
I dag kl. 05.07
https://nyheder.tv2.dk/2023-03-30-nyhedsoverblik

2023-03-30 kl 08.29
39 min siden
To militærhelikoptere kolliderer over Kentucky - flere dræbt

... i USA onsdag aften, ...

LIVE Seneste nyt om krigen i Ukraine
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her

21. mar. 2023 kl. 17:07
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=5664759
Morten Top
Putin: Kinesisk plan kan være basis for fred

____________________________

(Time now CET xx.xx)

Seneste nyt om krigen i Ukraine
I dag kl. 05.21
https://nyheder.tv2.dk/udland/2023-03-29-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine

7 min siden (Time now CET 17.49)
Iran anklager Vesten for at "komplicere" situationen i Ukraine

Kommentar:

Iran er deværre ikke et demokrati (men et diktatur), så deres
mening er jo en "anelse" farvet af deres psykopati!

Kl. 19.00
Ruslands ambassade kommenterer bjærget objekt

Kl. 20.13
Putins påstand er meget langt væk fra dansk forklaring, siger korrespondent

Kl. 20.15
Video viser kampvogne i aktion i Bakhmut

Kl. 22.42
Putin besøger måske Tyrkiet, siger Erdogan

New Link ...

Seneste nyt om krigen i Ukraine
I dag kl. 05.26
https://nyheder.tv2.dk/udland/2023-03-30-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine

Kl. 05.36
Russiske styrker kommer nærmere Marjinka, hævder politiker

Kl. 06.24
Ukraines generalstab: Vi har afvist over 60 angreb

Kl. 07.05
Den russiske far, der flygtede efter datters tegninger, er angiveligt
anholdt

44 min siden (Time now CET 08.32)
Russiske styrker rykker frem i Bakhmut

18 min siden (Time now CET 08.32)
Rusland forbereder rekrutteringskampagne på - 400.000 tropper er målet

40 sek siden (Time now CET 08.32)
Pensioneret russisk oberstløjtnant ser ny ukrainsk taktik i Luhansk

(Time now CET 08.32)

Deadline:

DR text-TV:
130

DR:
2023-03-30 kl 08.05
19 min. siden
Brand, der kostede 39 migranter livet i Mexico, efterforskes nu som drab

TV2:

2023-03-30 kl 08.09
Her er de salgstricks, som elselskab bruger til at lokke nye kunder til
24 min siden

Med venlig hilsen,
Mogens Kall, The servant of Michael
- -
Website https://sites.google.com/view/kall-tree File no 25078

Ukrainsk udenrigsminister kritiserer kommende russisk formandskab for
FN's Sikkerhedsråd

-

Subject: Ruslands ambassadør i Sverige kaldes til samtale efter
Date: Thu, 30 Mar 2023 08:36:45 +0200
25078 <u03alt$npca$1...@news.eternal-september.org>
https://groups.google.com/g/dk.politik/c/dy1O2vCcb9Q/m/y_9Cm2H2BQAJ
DR S132 tor 30 mar 10:49:15
30.marts dr.dk/nyheder 08:32

TO MILITÆRHELIKOPTERE STØDTE SAMMEN

I dag kl. 08:32
Flere frygtes døde, efter to militærhelikoptere stødte sammen i USA
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/flere-frygtes-doede-efter-militaerhelikoptere-stoedte-sammen-i-usa

-

Kæmpe NATO-øvelse i Oksbøl skal skræmme Rusland
I dag kl. 09.03
https://nyheder.tv2.dk/2023-03-29-kaempe-nato-oevelse-i-oksboel-skal-skraemme-rusland

-

DR S136 tor 30 mar 10:49:15
30.marts dr.dk/nyheder 10:19

JOURNALIST ANHOLDT
Wall Street Journal-journalist Evan
Gershkovich er blevet anholdt af den
russiske sikkerhedstjeneste, FSB.

I dag kl. 10:19
Journalist anholdt af russisk sikkerhedstjeneste: Mistænkes for spionage
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/journalist-anholdt-af-russisk-sikkerhedstjeneste-mistaenkes-spionage

-

2023-03-30 kl 11.36
51 min. siden
Russisk deltagelse får dansk forbund til at aflyse fægtestævne
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/russisk-deltagelse-faar-dansk-forbund-til-aflyse-faegtestaevne

-

DR S137 tor 30 mar 10:49:15
30.marts dr.dk/nyheder 10:46

RUSSISK FAR PÅGREBET

2023-03-30 kl 11.36
50 min. siden
Russisk far flygtede efter dom for børnetegning: Nu er han pågrebet af
politiet
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/russisk-far-flygtede-efter-dom-boernetegning-nu-er-han-paagrebet-af-politiet

-

2023-03-30 kl 11.40
Astronomer opdager gigantisk sort hul
48 min siden
https://nyheder.tv2.dk/udland/2023-03-30-astronomer-opdager-gigantisk-sort-hul

I en galakse langt, langt væk findes et sort hul så stort, som
det teoretisk kan blive.

-

Rusland tester "uovervindeligt atomvåben" med tusindvis af soldater
I dag kl. 12.23
https://nyheder.tv2.dk/udland/2023-03-30-rusland-tester-uovervindeligt-atomvaaben-med-tusindvis-af-soldater

-

2023-03-30 kl 13.32
49 min. siden
Wall Street Journal 'afviser på det kraftigste', at deres journalist i
Rusland er spion
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/wall-street-journal-afviser-paa-det-kraftigste-deres-journalist-i-rusland-er-spion

-

DR S141 tor 30 mar 13:12:34
30.marts dr.dk/nyheder 13:11

UKRAINE HAR SENDT VÅBENSYSTEM RETUR

2023-03-30 kl 13.32
21 min. siden
Zelenskyj: Vi har sendt ubrugelige våben tilbage til europæisk land
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/zelenskyj-vi-har-sendt-ubrugelige-vaaben-tilbage-til-europaeisk-land

[...]

Kl. 09.14
Energiminister vil have internationale energiselskaber til at betale for
genopbygning i Ukraine

Kl. 09.37
Ukrainsk udenrigsminister kritiserer kommende russisk formandskab for
FN's Sikkerhedsråd

Kl. 09.45
Kina vil arbejde med russisk militær på flere fronter

Kl. 10.02
Amerikansk journalist anholdt i Rusland

Kl. 10.32
Rusland står fast på krav om dansk samarbejde

Kl. 12.02
Rusland vil sende tusindvis af arbejdere til besat atomkraftværk

34 min siden (Time now CET 13.36)
Journalist blev taget på fersk gerning, siger Kreml

(Time now CET 13.36)

Deadline:

DR text-TV:
141

DR:
2023-03-30 kl 13.32
21 min. siden
Zelenskyj: Vi har sendt ubrugelige våben tilbage til europæisk land

TV2:
2023-03-30 kl 13.35
To personer skal betale skat af fortjeneste på salg af bitcoin
39 min siden

Website https://sites.google.com/view/kall-tree File no 25079