Netanyahu åbner for at forlænge våbenhvile - News 2023-11-27

Netanyahu åbner for at forlænge våbenhvile

Frankrig håber på forlængelse af våbenhvilen

4-årig blev forældreløs og holdt som gidsel i 50 dage. Nu er
hun løsladt
Selvom pigens forældre er dræbt, er hun ifølge præsident Joe
Biden beviset på, at våbenhvilen i Gaza virker efter hensigten.

Subject: Israel har modtaget listen over gidsler der løslades
søndag - News 2023-11-26
Date: Sun, 26 Nov 2023 07:18:15 +0100
25848 <6562e32a$0$714$1472...@news.sunsite.dk>
https://groups.google.com/g/dk.politik/c/mXiZ9JFXDAQ/m/LJr8JbI2AQAJ

https://sites.google.com/view/kall-last-warning/files/24-xxx/24-5xx/24-557
> https://sites.google.com/view/kall-russia/files/24-xxx/24-5xx/24-557
> https://groups.google.com/g/dk.politik/c/QV6SbZnjF2k/m/-Tvku0UICAAJ

[ ... ]

https://www.icj-cij.org/public/files/case-related/182/182-20220316-PRE-01-00-EN.pdf

> Hvordan kan jeg hjælpe?
> How can I help?

[ ... ]

> Den danske Ukraine komite
>
> https://dendanskeukrainekomite.dk/
>
> Den danske Ukraine komite er stiftet for at hjælpe Ukraines
> forsvar. Vores formål er, med penge, at hjælpe Ukraine i
> landets kamp for frihed og fred.
>

> Søren Pind, ...
> Formand den danske Ukraine komite
> https://twitter.com/sorenpind
> https://twitter.com/sorenpind/status/1503739368502091784
>
> MobilePay på 924084
>
> Bankoverførsel: Reg. nr. 0542 Konto nr. 0000668633

2022-02-24, day no 55, Putin's illegal war of aggression on Ukraine

2022-03-04, day no 63, Sodom-warning-to-Russia

2022-03-16, day no 75, Judgment of the International Court of Justice

2022-09-26, day no 269, Nord Stream 1 + 2 saboteret (43*5 and 195)

2023-01-27, day no 27, Asteroid 2023 BU (11 years 744-connection ?)
2012-01-27, https://sites.google.com/view/et-footsteps/2012-01-27

2023-03-17, day no 76, ICC issues arrest warrant for Putin

Præsident Vladimir Putin går i kluntede sko med høje hæle og
snydehæle, fordi han er flov over sin manglende højde. Den slags
mænd er farlige, viser ny undersøgelse.

Søndag d. 11. juni 2023, kl. 08.34
https://www.berlingske.dk/globalt/putin-gaar-i-sko-med-snydehael-fordi-han-er-flov-over-sin-hoejde-den-slags

-

Først truede Putin med atomvåben, og så slap han militæret løs i
Ukraine
24. feb. 2022, 21:36
https://nyheder.tv2.dk/udland/2022-02-24-foerst-truede-putin-med-atomvaaben-og-saa-slap-han-militaeret-loes-i-ukraine

Kommentar:

Hvor har Putin dog *voldtaget* vores planet med sin psykopatiske
kynisme (og dermed fået forvandlet vores planet til helvedets
forgård)!

Et menneske, der forfører andre, og som selv er blevet *forført*
af djævelen (2 Tim 3,13) ...
https://www.biblegateway.com/passage/?search=2+Tim+3.13&version=DN1933

Putin fatter således ikke, HVOR han fører folk hen. KUN djævelen
ved det!

Satans slangeyngel hedder det på dansk!

Et Ord til dagen:

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Zefanias%201&version=BPH

Zefanias 1, Bibelen på hverdagsdansk

„Jeg vil fjerne alt fra jordens overflade,” erklærer Herren.

3
„Jeg vil udrydde både mennesker og dyr.
Jeg vil fjerne alt, hvad der førte mennesket til fald,
sammen med de mennesker, der faldt.

Hele menneskeheden skal forsvinde fra jordens overflade.

... Min glødende vrede vil sætte verden i brand,
så hele jordens befolkning får en brat og frygtelig død.”

=>

Når du en dag *indser*, at du har korsfæstet Gud (Jesus), ...
Когда однажды вы *осознаете*, что распяли Бога (Иисуса), ...

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Mat+25.40&version=BPH
https://www.biblegateway.com/passage/?search=Mat+25.31-&version=ERV-RU

... da kan det være, at dit syn på mange ting ændres!
... тогда ваш взгляд на многие вещи может измениться!

KANSKE du ligefrem *frivilligt* siger til Gud:
ВОЗМОЖНО, вы даже *добровольно* говорите Богу:

"Ske Din vilje, ikke min!”
"Да будет воля Твоя, а не моя!"

(Apropos: Den, man elsker, ønsker man ikke at skade)
(Кстати: ты не хочешь причинить боль тому, кого любишь)

=>

Dagens lovsange:

Tag Det Inderste - Mariagerfjord Frikirke // Stille Stunder
Jun 22, 2018
https://www.youtube.com/watch?v=rNZ31qfAXSk&list=PL-93BA8uTVW8yViJdAnciQyW-K5o_E-2u&index=43
Tekst og akkorder:
https://www.stillestunder.com/
https://www.stillestunder.com/s/Tag-det-inderste-D.pdf

+

Open The Eyes
| HEBREW & ARABIC WORSHIP(Live) [Worship Session]@SOLUIsrael
Shilo Ben Hod
122K subscribers
68K views 1 month ago ISRAEL
https://www.youtube.com/watch?v=qCIUI1I9V4o

00:00 Spontaneous worship
00:44 Hebrew worship
02:10 Arabic Worship
https://www.youtube.com/watch?v=qCIUI1I9V4o&t=130s
03:23 Mixed languages
05:14 Spontaneous worship
06:16 Behold The Lamb Of God

Den arabiske lovsang lyder MEGET smukt. Try it ... :-)
https://www.youtube.com/watch?v=qCIUI1I9V4o&t=130s
or ...
https://www.youtube.com/watch?v=_R0gkTvCRSw&list=PLr-nPP5zgSA-yGbg6D4xtcBJNXptstmb_
https://www.youtube.com/watch?v=qCIUI1I9V4o&list=PLr-nPP5zgSA-yGbg6D4xtcBJNXptstmb_&index=2

DR S145 man 27 nov 05:59:23
26.november dr.dk/nyheder 22:10

PALÆSTINENSISKE STUDERENDE SKUDT

Den amerikansk-arabiske
antidiskriminationskomité opfordrer
til, at hændelsen skal efterforskes som
en hadforbrydelse.

I går kl. 22:10
Tre palæstinensiske studerende skudt i Vermont
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/tre-palaestinensiske-studerende-skudt-i-vermont

Kommentar:

Som ansat i en fritidsordning havde jeg engang ansvaret for
nogle børn. Og så hører jeg mig selv sige til et barn: Blot
fordi et barn opfører sig uartigt, er det IKKE ensbetydende
med, at også du nu skal opføre dig uartigt!

(
Google auto-translation:

As an employee in a leisure scheme, I was once responsible for
some children.

And then I hear myself say to a child:

Just because a child misbehaves, it does NOT mean you have to
misbehave too!

كموظف في برنامج ترفيهي، كنت مسؤولاً ذات مرة عن بعض الأطفال.

ثم أسمع نفسي أقول لطفل:

فقط لأن الطفل يسيء التصرف، فهذا لا يعني أنك يجب أن تسيء التصرف أيضًا!

Sorry for the bad arabic-translation, but it is still better
than nothing, I guess.
)

Men ...
But ...

Når vi taler om atombombe-hasard-galningen i Kreml, så ...
Speaking of the nuclear bomb gamble maniac in the Kremlin, then…

(
"Lidt" om snakken er der jo desværre!
"A little" about the talk, unfortunately!
)

Input memory from ...
Indsæt hukommelse fra ...

Politics (politik)
https://sites.google.com/view/kall-p

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Ecc+8.11&version=BPH

Slås der ikke ned på forbryderen STRAKS,
er det en indirekte opfordring til at
følge hans eksempel.

(Præd. 8,11)

Means (something like):
Betyder (noget i retning af):

If the criminal is not cracked down on IMMEDIATELY,
it is an indirect call to follow his example.

=>

Ondskab må nødvendigvis straffes ØJEBLIKKELIG!

Og det gælder også alle Jer i Hamas!

Forbrydelse skal IKKE kunne betale sig!

(
Evil must be punished IMMEDIATELY!

And that also applies to all of you in Hamas!

Crime should NOT pay!
)

Crime does NOT pay!

Amen?

(
P.S.
Barnet rettere sig efter mig (adlød), fordi det var et artigt
barn.

7. oktober ændrede alt sig for palæstinensiske fanger i
israelske fængsler – nu er flere af dem fri
I går kl. 22.59
https://nyheder.tv2.dk/udland/2023-11-26-7-oktober-aendrede-alt-sig-for-palaestinensiske-fanger-i-israelske-faengsler-nu-er-flere-af-dem-fri

-

Putin-allieret beskyldes for at adoptere stjålet baby
I går kl. 22.59
https://nyheder.tv2.dk/udland/2023-11-26-putin-allieret-beskyldes-for-at-adoptere-stjaalet-baby

-

DR S148 man 27 nov 05:59:24
27.november dr.dk/nyheder 01:45

ISRAEL BYDER MUSK PÅ DIALOGKAFFE
Elon Musk skal mandag mødes med den
israelske præsident, Isaac Herzog, for
at adressere anklager om stigende
antisemitisme på milliardærens sociale
medie X.

I dag kl. 01:45
Elon Musk skal mødes med Israels præsident efter anklager om
antisemitisme
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/israel-byder-musk-paa-dialogkaffe-efter-anklager-om-antisemitisme

-

DR S151 man 27 nov 05:59:24
27.november dr.dk/nyheder 03:50

USA: TRE PALÆSTINENSISKE STUDERENDE

I dag kl. 03:50
Tre palæstinensiske studerende skudt i Vermont
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/tre-palaestinensiske-studerende-skudt-i-vermont-0

-

Tre studerende af palæstinensisk herkomst skudt i USA
I dag kl. 05.20
https://nyheder.tv2.dk/udland/2023-11-27-tre-studerende-af-palaestinensisk-herkomst-skudt-i-usa

-

2023-11-27 kl 06.58
4-årig blev forældreløs og holdt som gidsel i 50 dage. Nu er
hun løsladt
3 min. siden
https://www.dr.dk/nyheder/udland/4-aarig-blev-foraeldreloes-og-holdt-som-gidsel-i-50-dage-nu-er-hun-loesladt

Selvom pigens forældre er dræbt, er hun ifølge præsident Joe
Biden beviset på, at våbenhvilen i Gaza virker efter hensigten.

LIVE: Krig mellem Israel og Hamas
LIVE: Israel under angreb
LIVE: Israel ramt af større missilangreb
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb

i går kl. 21:49
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-krig-mellem-israel-og-hamas?focusId=6827812
Maja Lærke Maach
Frankrig håber på forlængelse af våbenhvilen

i går kl. 21:52
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-krig-mellem-israel-og-hamas?focusId=6827820
Maja Lærke Maach
Netanyahu vil genoptage kampene i Gaza, når våbenhvilen er ovre

i går kl. 22:13
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-krig-mellem-israel-og-hamas?focusId=6827893
Maja Lærke Maach
Overblik: 39 palæstinensiske fanger og 17 gidsler er blevet
løsladt i dag

i går kl. 22:30
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-krig-mellem-israel-og-hamas?focusId=6827939
Maja Lærke Maach
Løsladte palæstinensiske fanger er mindreårige

i går kl. 22:43
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-krig-mellem-israel-og-hamas?focusId=6827983
Jakob Høstrup
Tre palæstinensiske studerende skudt i Vermont

i går kl. 22:56
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-krig-mellem-israel-og-hamas?focusId=6827996
Jakob Høstrup
Herzog: Familiemedlemmer til gidsler deltager i møde med Elon
Musk

i dag kl. 01:42
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-krig-mellem-israel-og-hamas?focusId=6828111
Jakob Høstrup
Jordan håber på mere europæisk opbakning til permanent
våbenhvile

i dag kl. 05:55
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-krig-mellem-israel-og-hamas?focusId=6828291
Selin Türker
I Gaza står indbyggerne i kilometerlange køer for at få gas

(Time now CET 07.02)

Seneste nyt om krigen mellem Israel og Hamas
I dag kl. 05.09
Opd. 10 min siden
https://nyheder.tv2.dk/live/udland/2023-11-26-seneste-nyt-om-krigen-mellem-israel-og-hamas

Kl. 21.56
Fejring af 39 løsladte teenagere

Kl. 22.37
Bedstefar til forældreløs pige takker Biden

Kl. 22.56
Tre palæstinensiske studerende skudt i Vermont

New Link ...

Seneste nyt om krigen mellem Israel og Hamas
I dag kl. 05.22
Opd. 51 min siden
https://nyheder.tv2.dk/live/2023-11-27-seneste-nyt-om-krigen-mellem-israel-og-hamas

Kl. 05.33
Israel byder Musk på dialogkaffe efter anklager

55 min siden (Time now CET 07.13)
Netanyahu åbner for at forlænge våbenhvile

(Time now CET 07.13)

LIVE Seneste nyt om krigen i Ukraine
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her

i går kl. 08:04
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=6822685
Casper Lindbjerg Greve
Otte droner skudt ned over Ukraine

______________________________

(Time now CET 07.02)

Seneste nyt om krigen i Ukraine
I dag kl. 05.32
Opd. I dag kl. 06.08
https://nyheder.tv2.dk/live/udland/2023-11-26-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine

Kl. 22.05
Rusland vil generobre Kupiansk, siger talsmand

New Link ...

... (No Link, yet) ...

(Time now CET 07.13)

2023-11-27 kl 06.58
4-årig blev forældreløs og holdt som gidsel i 50 dage. Nu er hun løsladt
3 min. siden

TV2:
2023-11-27 kl 07.02
Det er det skide tørklæde, sagde arbejdsgiveren – først blev hun ked af
det, og så blev hun vred
43 min siden

Website https://sites.google.com/view/kall-tree File no 25851

ET-Break

Was: HVIS ikke vi får standset denne *sindssygdom*, da omkommer vi
alle!

File 25.852 ...
Lawlessness (Lovløshed)
https://sites.google.com/view/lawlessness/files/25-xxx/25-8xx/25-852
Terror (abuse of power), Hamas
https://sites.google.com/view/terror-abuse-of-power/topic/hamas
https://sites.google.com/view/terror-abuse-of-power/files/25-xxx/25-8xx/25-852
Mideast Peace Process, Oslo Accords, (OSLO-Fredsprocessen)
https://sites.google.com/view/mideast-peace-p/files/25-xxx/25-8xx/25-852

Subject: Netanyahu åbner for at forlænge våbenhvile - News 2023-11-27
Date: Mon, 27 Nov 2023 07:15:43 +0100
25851 <65643410$0$712$1472...@news.sunsite.dk>
https://groups.google.com/g/dk.politik/c/bgMU2t7KrYU/m/qbMV_iKFAQAJ
'Vi skal fortsætte krigen. Gøre missionen færdig': I
Jerusalem holder de vejret på våbenhvilens sidste dag
I dag kl. 08:46
https://www.dr.dk/nyheder/udland/vi-skal-fortsaette-krigen-goere-missionen-faerdig-i-jerusalem-holder-de-vejret-paa

Israels premierminister Benjamin Netanyahu vil fortsætte
krigen på fuld styrke, når våbenhvilen udløber.

-

Orban truer EU med at sige nej til Ukraine - men Ukraine kan
også spænde ben for sig selv
I dag kl. 09:03
https://www.dr.dk/nyheder/udland/orban-truer-eu-med-sige-nej-til-ukraine-men-ukraine-kan-ogsaa-spaende-ben-sig-selv

Med en anbefaling fra EU-kommissionen tog Ukraine et vigtigt
skridt mod unionen. Men der er stadig sten på vejen - og en af
de større findes i den vestlige del af landet.

-

2023-11-27 kl 10.33
19 min. siden
Israels udenrigsminister langer ud efter Irlands
premierminister efter tweet: 'Skam dig'
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/israels-udenrigsminister-langer-ud-efter-irlands-premierminister-efter-tweet-skam

LIVE: Krig mellem Israel og Hamas
LIVE: Israel under angreb
LIVE: Israel ramt af større missilangreb
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb

i dag kl. 06:53
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-krig-mellem-israel-og-hamas?focusId=6828410
Selin Türker
Overblik: Hvor mange gidsler og palæstinensere er frigivet?

33 min. siden (Time now CET 08.17)
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-krig-mellem-israel-og-hamas?focusId=6828529
Selin Türker
FN: Kun 282 læger tilser tusinder af patienter

(Time now CET 10.16)

Seneste nyt om krigen mellem Israel og Hamas
31 min siden (Time now CET 08.15)
Israel modtager liste over de sidste 11 gidsler

4 min siden (Time now CET 08.15)
Mand anholdt efter tre palæstinensiske studerende er blevet
skudt

Kl. 09.35
Bekymring rejser sig over lister med gidsler og fanger

7 min siden (Time now CET 10.48)
Tostatsløsning skal ende "brutal agression", siger jordansk
minister

Kommentar:

Hmm ... (memory on fro) ...

Subject: ET-Break (suggest).
Was: Iran afviser involvering i Hamas' angreb.
Svar: Jo, fordi *du* leverede missilerne og er dermed
*medskyldig*! - News 2023-10-09
Date: Mon, 9 Oct 2023 10:13:29 +0200
25649b <ug0cnb$3p1d5$1...@news.eternal-september.org>
Lawlessness (Lovløshed)
https://sites.google.com/view/lawlessness/files/25-xxx/25-6xx/25-649
Terror (abuse of power), Hamas
https://sites.google.com/view/terror-abuse-of-power/topic/hamas
https://sites.google.com/view/terror-abuse-of-power/files/25-xxx/25-6xx/25-649
Mideast Peace Process, Oslo Accords, (OSLO-Fredsprocessen)
https://sites.google.com/view/mideast-peace-p/files/25-xxx/25-6xx/25-649
The Holy Land (Det Hellige Land)
https://sites.google.com/view/kall-the-holy-land/files/25-xxx/25-6xx/25-649
Israel
https://sites.google.com/view/kall-israel/files/25-xxx/25-6xx/25-649
https://groups.google.com/g/dk.politik/c/rc1BUOks7P8/m/_3s_kxM_CgAJ

Jeg er bange for, at det er *ønsketænkning*, fordi ...

Vi HAR jo allerede forsøgt en to-stats-løsning, men religiøse
fanatikere (herunder Hamas) har jo *saboteret* det. De VIL jo
have HELE landet/området, og tror at det er guden Allahs vilje!

Derfor - på grund af denne *bizarre* religiøse forestilling -
lavede de selvmordsterror i 1990'erne og nu her senest den 7.
oktober 2023.

ENHVER med forstanden i behold kan jo - eller rettere sagt: -
BØR *indse*, at det bliver ved som en skrue UDEN ende, og en
dag vil ende med global atomkrig!

Det er KUN nu desværre blot et spørgsmål om tid, førend disse
*galninge* kommer i besiddelse af atomvåben!

Så ...

VIL en to-statsløsning kunne ændre en disse på dette?

Nej, desværre!

*Galskaben* bor desværre i os mennesker, og det vil den blive
ved med indtil Dommedag!

Så ...

Åh ... GID jeg kunne drømme med dig om en bedre fremtid.

Men - som sagt - ...

HVIS ikke vi får standset denne *sindssygdom*, da omkommer vi
alle!

Om dette (den globale altomfattende (atomare) ødelæggelse) har
der været *profeteret* om i årtusinder (i Bibelen), og vi
kommer til at spørge os selv, OM det nødvendigvis absolut skal
gå således? - Har Gud ret ? - Eller har de mennesker (der
profeterede på Gusds vegne) ret ?

Jeg ved det - helt ærlig - ikke!

Jeg er blot en simpel bonde, der har indset, at der IKKE
bliver nogen høst næste, hvis vi bare fortsætter der-ud-af med
vores knald-i-låget adfærd (herunder *antisemitisme*)!

Så ...

Når jeg (og andre) beder dig om hjælp, da er det i
*konstruktivt* øjemed (modsat *destruktivt* øjemed)!

HVORLEDES retter vi skuden op her-og-nu?

Skal *terrorisme* belønnes? - Eller risikerer vi så ikke bare,
at den bliver endnu mere terroriserende (som en kræftsvulst,
der truer selve værtsorganismens eksistens) ?

Hmm ...

En *midlertidig* løsning KUNNE nemlig blive, at I (sammen med
Efgypten) - som foreslået - rykkede ind i Gaza (og i Judæa og
Samaria; altså det område vest for Jordanfloden) med det formål
at *forhindre* yderligere terrorisme (herunder forberedelser i
form af tunnelgraveri [ind under grænsen til selve Israel]).

Det KUNNE faktisk - for mig at se - være en udemærket
midlertidig ordning, så folk kunne få et normalt liv UDEN hele
tiden at blive eksistenstruet.

OM den er retfærdig?

Nej, SELVFØLGELIG ikke.

Men den kan redde liv!

Og det er dét, synes jeg (og andre), der er det vigtigste lige
nu og her!...

Og netop i det sammen hørte jeg en røst fra Himlen sige (perhaps
the voice of ET)
(2023-11-27, Monday, day no 331 (34 left), CET 11:08, GMT 10:08)
- "Conpra ?"

Should have been 'Compra', but my Chief-commander° told me to
let it stay (be), as it is ('Conpra').
)

Means:
Forstået (i al venskabelighed)?
)

Thank You, Sir!

(Time now CET 10.48)

LIVE Seneste nyt om krigen i Ukraine
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her

34 min. siden (Time now CET 10.47)
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=6829034
Anna Danielsen Gille
Store dele af Ukraine ramt af strømnedbrud efter uvejr

(Time now CET 10.47)

Seneste nyt om krigen i Ukraine
7 min siden
Opd. 4 min siden
https://nyheder.tv2.dk/live/udland/2023-11-27-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine

5 min siden (Time now CET 08.10)
Zelenskyj roser ukrainere for at stå imod vildt vintervejr

1 min siden (Time now CET 08.14)
Storm hænger særligt ved over storbyer

... omkring storbyerne Kyiv og Kharkiv.

Kl. 08.29
500.000 er uden strøm på Krim-halvøen

Kl. 08.46
Ukrainsk ministerium melder om store trafikale problemer

Kl. 09.22
Mere sne i vente

33 min siden (Time now CET 10.45)
Medie deler video fra "århundredets storm"

(Time now CET 10.45)

2023-11-27 kl 10.33
19 min. siden
Israels udenrigsminister langer ud efter Irlands premierminister efter
tweet: 'Skam dig'

TV2:
2023-11-27 kl 10.39
Lys står tændt på dræbt elevs tomme plads
15 min siden

Website https://sites.google.com/view/kall-tree File no 25852

Egypten: Vi er tæt på aftale om at forlænge våbenhvile

Russiske kvinder retter skarp kritik mod Putin – vil have
soldater hjem

Ukraine melder om rekordhøje russiske tab

Stoltenberg opfordrer til at forlænge pausen i krigen mellem
Israel og Hamas

Det britiske forsvarsministerium: November har været den mest
dødelige for Rusland i krigen

Ukraine påfører Rusland "store tab", siger NATO-chef

Date: Mon, 27 Nov 2023 07:15:43 +0100
25851 <65643410$0$712$1472...@news.sunsite.dk>
https://groups.google.com/g/dk.politik/c/bgMU2t7KrYU/m/qbMV_iKFAQAJ
I dag kl. 10:56
Ukrainske flygtninge får mere hjælp til at springe ud i
iværksætteri
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/ukrainske-flygtninge-faar-mere-hjaelp-til-springe-ud-i-ivaerksaetteri

-

ANALYSE Orbans modvilje mod Ukraine i EU kan skabe sejr for
Putin
I dag kl. 10:59
https://www.dr.dk/nyheder/udland/eu/analyse-orbans-modvilje-mod-ukraine-i-eu-kan-skabe-sejr-putin

Fokus fjerner sig mere og mere fra Ukraine, og det kan få
betydning for den europæiske opbakning til landet.

-

I dag kl. 12:31
Stoltenberg opfordrer til at forlænge pausen i krigen mellem
Israel og Hamas
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/stoltenberg-opfordrer-til-forlaenge-pausen-i-krigen-mellem-israel-og-hamas

-

Han er boss i et kæmpe olieselskab, vært for klimatopmødet og
indkapsler verdens dilemma
I dag kl. 12.34
https://nyheder.tv2.dk/klima/2023-11-24-han-er-boss-i-et-kaempe-olieselskab-vaert-for-klimatopmoedet-og-indkapsler-verdens-dilemma

-

DR S166 man 27 nov 16:29:25
27.november dr.dk/nyheder 15:28

DØDELIG MÅNED FOR RUSLAND

I dag kl. 15:28
Det britiske forsvarsministerium: November har været den mest
dødelige for Rusland i krigen
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/det-britiske-forsvarsministerium-november-har-vaeret-den-mest-doedelige-rusland-i

-

DR S167 man 27 nov 16:29:25
27.november dr.dk/nyheder 16:18

FINLAND BESKYLDER RUSLAND

2023-11-27 kl 16.47
29 min. siden
Finland: Flere papirløse asylansøgere venter ved grænsen til Rusland
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/finland-flere-papirloese-asylansoegere-venter-ved-graensen-til-rusland

LIVE: Krig mellem Israel og Hamas
LIVE: Israel under angreb
LIVE: Israel ramt af større missilangreb
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb

i dag kl. 08:25
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-krig-mellem-israel-og-hamas?focusId=6828651
Selin Türker
Politiet i USA har anholdt gerningsmand til tre skudte
palæstinensere

i dag kl. 09:00
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-krig-mellem-israel-og-hamas?focusId=6828756
Selin Türker
Krigens seneste døgn i billeder

i dag kl. 09:37
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-krig-mellem-israel-og-hamas?focusId=6828893
Selin Türker
Nødhjælpsorganisationer frygter for nye bombardementer

i dag kl. 10:10
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-krig-mellem-israel-og-hamas?focusId=6829030
Selin Türker
Kinas udenrigsminister skal være vært til FN-møde om Gaza

i dag kl. 10:35
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-krig-mellem-israel-og-hamas?focusId=6829120
Sean Coogan
Israels udenrigsminister langer ud efter irsk premierminister:
'Skam dig'

i dag kl. 10:55
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-krig-mellem-israel-og-hamas?focusId=6829211
Selin Türker
Seneste udmeldinger om krigen fra ministre verden over

i dag kl. 11:20
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-krig-mellem-israel-og-hamas?focusId=6829333
Selin Türker
Søn til løsladt gidsel: Min mor kæmper for sit liv

i dag kl. 11:45
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-krig-mellem-israel-og-hamas?focusId=6829438
Selin Türker
EU's udenrigschef kritiserer Israel: 'Det er ikke selvforsvar'

i dag kl. 12:26
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-krig-mellem-israel-og-hamas?focusId=6829595
Selin Türker
Iran opfordrer til våbenhvile: 'Aggression fra det zionistiske
regime må ikke gentages'

i dag kl. 12:29
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-krig-mellem-israel-og-hamas?focusId=6829603
Per Bang Thomsen - Bruxelles
Stoltenberg opfordrer til at forlænge pausen i krigen mellem
Israel og Hamas

i dag kl. 13:01
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-krig-mellem-israel-og-hamas?focusId=6829707
Rasmus Christiansen
Netanyahu viser Elon Musk rundt ved kibbutz

21 min. siden (Time now CET 14.05)
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-krig-mellem-israel-og-hamas?focusId=6829887
Rasmus Christiansen
Omkring 180 personer bliver stadig holdt som gidsel af Hamas

i dag kl. 14:41
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-krig-mellem-israel-og-hamas?focusId=6830139
Rasmus Christiansen
EU's udenrigschef: Det palæstinensiske folk skal ikke bøde for
Hamas' handlinger

i dag kl. 14:49
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-krig-mellem-israel-og-hamas?focusId=6830164
Rasmus Christiansen
Israel: Forhandlinger om listen med navne på dagens løsladelser
fortsætter

i dag kl. 15:30
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-krig-mellem-israel-og-hamas?focusId=6830344
Rasmus Christiansen
FN: Mindst 215 palæstinensere dræbt i kamp med israelske
styrker på Vestbredden siden 7. oktober

i dag kl. 15:43
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-krig-mellem-israel-og-hamas?focusId=6830406
Rasmus Christiansen
Egypten: Vi er tæt på en aftale om at forlænge våbenhvilen

17 min. siden (Time now CET 17.02)
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-krig-mellem-israel-og-hamas?focusId=6830592
Rasmus Christiansen
Palæstinensere søger sydpå under våbenhvilen

(Time now CET 17.02)

Seneste nyt om krigen mellem Israel og Hamas
Kl. 12.24
Stoltenberg reagerer på våbenhvile – vi står i "den farligste
verden i årtier"

Kl. 12.46
Ventetid er "et dårligt tegn", siger korrespondent – kan
skyldes ét gidsel

58 min siden (Time now CET 14.03)
EU, USA, Spanien, Qatar og Egypten vil forlænge våbenhvile,
siger palæstinensisk minister

12 min siden (Time now CET 14.03)
- Vi ønsker slet ikke krig. Vi er trætte, siger palæstinenser
i det sydlige Gaza

Kommentar:

Vi heller ikke. KUN *galninge* ønsker krig (muligvis fordi
deres følelsesliv er forkvaklet/afstumpet)!

Hold Jer fra sådanne *galninge*. Giv dem IKKE vind i sejlene!

Kl. 15.02
Et interview med premierminister har vakt opsigt – kan få
konsekvenser for ny våbenhvile

... Qatars premierminister, ...

39 min siden (Time now CET 16.56)
Elon Musk vil være med til at stoppe hadtale

Kommentar:

Merci

35 min siden (Time now CET 16.56)
Egypten: Vi er tæt på aftale om at forlænge våbenhvile

16 min siden (Time now CET 16.56)
Israel er begyndt at orientere familier om dagens løsladelser

(Time now CET 16.56)

LIVE Seneste nyt om krigen i Ukraine
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her

i dag kl. 14:55
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=6830186
Ida Meesenburg
Britisk forsvarsministerium: November har været den mest
dødelige for Rusland i krigen

8 min. siden (Time now CET 16.56)
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=6830600
Ida Meesenburg
Russiske kvinder kræver soldater hjem i opråb til Putin

(Time now CET 16.56)

Seneste nyt om krigen i Ukraine
Kl. 10.52
Ukraine opjusterer antallet af landsbyer uden strøm

Kl. 11.05
Minister vil gøre Ukraine til Vestens våbenarsenal

Kl. 11.31
Borgere sner inde i det sydlige Ukraine

Kl. 12.01
Ukraine melder om rekordhøje russiske tab

Kl. 15.23
Tre mennesker er frosset ihjel i "århundredets storm"

Kl. 15.47
Ukraine påfører Rusland "store tab", siger NATO-chef

53 min siden (Time now CET 16.54)
Fire mennesker dræbt i ekstremt vejr på Krim-halvø

28 min siden (Time now CET 16.52)
Russiske kvinder retter skarp kritik mod Putin – vil have
soldater hjem

... Putin, som de beskylder for at skjule sandheden om,
hvordan det går ved frontlinjen i Ukraine. ...

Kommentar:

Atombombe.hasard-galningen i Kreml bruger Jer som skakbrikker
i hans *syge* forvrængede virkelighedsforståelse!

(Time now CET 16.54)

2023-11-27 kl 16.47
2 min. siden
15-årig nægter sig skyldig i drab i Grenaa

TV2:
2023-11-27 kl 16.50
Pakkebud afværgede brand hos familie
3 min siden

Website https://sites.google.com/view/kall-tree File no 25853

Verdens bedste fødselsdagsgave

Date: Mon, 27 Nov 2023 07:15:43 +0100
25851 <65643410$0$712$1472...@news.sunsite.dk>
https://groups.google.com/g/dk.politik/c/bgMU2t7KrYU/m/qbMV_iKFAQAJ
I dag kl. 17:37
Qatar: Israel og Hamas er enige om at forlænge våbenhvile i to dage
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/qatar-israel-og-hamas-er-enige-om-forlaenge-vaabenhvile-i-dage

https://www.kristeligt-dagblad.dk/kultur/2014-07-18/den-der-redder-et-liv-redder-hele-verden

Den, der redder et liv, redder hele verden
18.07.2014 Kl. 00:00

[ ... ]

Ordene om at redde en hel verden ved at redde et enkelt
menneske er fra den jødiske Talmud.

=>

Hvis jeg havde fødselsdag (i morgen tirsdag), da vil jeg sige,
at jeg lige har fået verdens bedste fødselsdagsgave!

Amen?

[...]

___________________________

(Time now CET 16.56)

_______________________________

[...]

Website https://sites.google.com/view/kall-tree File no 25854

ET-Break -

Re: Verdens bedste fødselsdagsgave -
Re: ... News 2023-11-27

File 25.855 ...
Close Encounters of the Third Kind
(Dating, Nærkontakt af 3. grad, Stævnemøde)
https://sites.google.com/view/kall-contact
https://sites.google.com/view/kall-contact/files/25-xxx/25-8xx/25-855
The second coming of Jesus Christ
https://sites.google.com/view/2-coming-of-jesus/files/25-xxx/25-8xx/25-855

-

Den 27-11-2023 kl. 18:54 skrev Kall, Mogens:

Subject: Verdens bedste fødselsdagsgave -
Re: ... News 2023-11-27
Date: Mon, 27 Nov 2023 18:54:20 +0100
25854 <6564d7cd$0$717$1472...@news.sunsite.dk>
https://groups.google.com/g/dk.politik/c/bgMU2t7KrYU/m/8dPBeUKrAQAJ
And then I heard a voice from Heaven said (perhaps the voice
of ET):
(2023-11-27, Monday, day no 331 (34 left), CET 19:14, GMT 18:14)
- "Kommer snart."

Means:
Coming soon

Website https://sites.google.com/view/kall-tree File no 25855

USA: Vi håber, at våbenhvilen kan forlænges yderligere - men
det afhænger af Hamas

Våbenhvilen i Gaza er forlænget med to dage

Israel: Røde Kors bekræfter, at 11 gidsler er på vej til
israelsk territorie

Date: Mon, 27 Nov 2023 07:15:43 +0100
25851 <65643410$0$712$1472...@news.sunsite.dk>
https://groups.google.com/g/dk.politik/c/bgMU2t7KrYU/m/qbMV_iKFAQAJ
På grænsen mellem Ukraine og Ungarn har Orban fundet grund til
at afvise ukrainernes EU-drømme
I dag kl. 16:53
https://www.dr.dk/nyheder/udland/paa-graensen-mellem-ukraine-og-ungarn-har-orban-fundet-grund-til-afvise-ukrainernes

I Vestukraine tales der ukrainsk såvel som ungarsk. Men en
sproglov er blevet en kæp i hjulet på Ukraines EU-drømme.

-

Mens uret tæller ned, stiger presset på Israel og Hamas: Find
vejen til fred
I dag kl. 17:15
opdateret I dag kl. 17:31
https://www.dr.dk/nyheder/udland/mens-uret-taeller-ned-stiger-presset-paa-israel-og-hamas-forlaeng-vaabenhvile-og-find

Både Nato og EU kalder på forlængelse af krigspause og en
varig løsning.

-

[...]

Se evt. ...

Subject: ET-Break -
Date: Mon, 27 Nov 2023 19:27:22 +0100
25855 <6564df8b$0$707$1472...@news.sunsite.dk>
https://groups.google.com/g/dk.politik/c/bgMU2t7KrYU/m/BJN2tw6tAQAJ
https://groups.google.com/g/no.kultur.folklore.ufo/c/VsdwNcgfFFQ/m/IKZOSLahAQAJ

-

Våbenhvilen i Gaza er forlænget med to dage
I dag kl. 18.27
Opd. I dag kl. 18.32
https://nyheder.tv2.dk/udland/2023-11-27-vaabenhvilen-i-gaza-er-forlaenget-med-to-dage

-

"En forfærdelig fejl," skriver russiske kvinder i opråb til
Putin
I dag kl. 19.21
https://nyheder.tv2.dk/udland/2023-11-27-en-forfaerdelig-fejl-skriver-russiske-kvinder-i-opraab-til-putin

I en sjældent protest mod Ruslands krig i Ukraine kræver en
gruppe af kvinder, der er gift med russiske soldater, at
præsident Putin trækker soldaterne hjem.

-

'Århundredets' snestorm efterlader millioner uden strøm - flere
frosset ihjel
I dag kl. 19.56
https://nyheder.tv2.dk/udland/2023-11-27-aarhundredets-snestorm-efterlader-millioner-uden-stroem-flere-frosset-ihjel

-

2023-11-27 kl 21.06
52 min. siden
Joe Biden 'vil sikre sig, at alle dele af aftalen bliver
overholdt'
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/joe-biden-vil-sikre-sig-alle-dele-af-aftalen-bliver-overholdt

LIVE: Krig mellem Israel og Hamas
LIVE: Israel under angreb
LIVE: Israel ramt af større missilangreb
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb

i dag kl. 17:13
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-krig-mellem-israel-og-hamas?focusId=6830687
Rasmus Christiansen
Israel: Familier til gidsler, der løslades i dag, er blevet
informeret

i dag kl. 17:18
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-krig-mellem-israel-og-hamas?focusId=6830707
Rasmus Christiansen
Qatar: Våbenhvile forlænges i to dage

i dag kl. 17:43
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-krig-mellem-israel-og-hamas?focusId=6830791
Rasmus Christiansen
USA: Israel og Hamas er blevet enige om forlængelse af
våbenhvilen

i dag kl. 18:05
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-krig-mellem-israel-og-hamas?focusId=6830841
Rasmus Christiansen
Våbenhvilen forlænges 'efter samme betingelser som hidtil' -
hvad vil det sige?

i dag kl. 18:29
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-krig-mellem-israel-og-hamas?focusId=6830911
Rasmus Christiansen
Hamas: Vi har modtaget liste med navne på palæstinensere, der
løslades i dag

i dag kl. 18:43
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-krig-mellem-israel-og-hamas?focusId=6830941
Rasmus Christiansen
USA: Vi håber, at våbenhvilen kan forlænges yderligere - men
det afhænger af Hamas

i dag kl. 19:06
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-krig-mellem-israel-og-hamas?focusId=6831020
Rasmus Christiansen
USA: 200 lastbiler med nødhjælp kom ind i Gaza søndag

i dag kl. 19:41
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-krig-mellem-israel-og-hamas?focusId=6831129
Rasmus Christiansen
FN's generalsekretær: Våbenhvile er 'et glimt af håb og
menneskelighed'

i dag kl. 19:55
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-krig-mellem-israel-og-hamas?focusId=6831175
Rasmus Christiansen
Joe Biden 'vil sikre sig, at alle dele af aftalen bliver
overholdt'

i dag kl. 20:19
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-krig-mellem-israel-og-hamas?focusId=6831270
Rasmus Christiansen
Israels militær: Processen med fjerde løsladelse af gidsler er
i gang

32 min. siden (Time now CET 21.27)
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-krig-mellem-israel-og-hamas?focusId=6831411
Rasmus Christiansen
Israel: Røde Kors bekræfter, at 11 gidsler er på vej til
israelsk territorie

1 min. siden (Time now CET 21.27)
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-krig-mellem-israel-og-hamas?focusId=6831558
Rasmus Christiansen
Qatar kommer med detaljer om løsladte gidsler og palæstinensere

(Time now CET 21.27)

Seneste nyt om krigen mellem Israel og Hamas
Kl. 17.10
Tostatsløsning er forudsætning for varig fred, siger Lars
Løkke

Kl. 17.17
Våbenhvilen forlænget med to dage

Kl. 18.09
Dronebilleder viser Gaza i sommersol før krigen og
ødelæggelserne efter

Kl. 18.21
37.000 med åbne sår i Gaza, siger britisk kirurg

Kl. 18.29
Hamas har lokaliseret flere gidsler og er klar til at
forhandle om soldater

Kl. 19.00
Forsinket udveksling af gidsler er i gang

Kl. 19.11
Nødhjælp er nået frem til Nordgaza

Kl. 19.52
FN's generalsekretær håber på åbning af flere grænseovergange

Kl. 20.06
Dagens 11 løsladte er alle fra dansk-israelers kibbutz

44 min siden (Time now CET 21.24)
Niece til løsladt gidsel: Hun er en helt

6 min siden (Time now CET 21.24)
Gidsler fra fem nationer ventes fri i dag

(Time now CET 21.24)

[...]

Kl. 16.59
Rusland forbereder nye lister over børn, der skal deporteres,
vurderer modstandscenter

Kl. 17.39
Krim-artefakter er vendt tilbage til Ukraine

Kl. 18.49
USA advarer om russiske planer om nye invasioner – nu svarer
Lavrov igen

Kl. 20.10
Ukraine hævder at have ramt russisk flyfabrik

36 min siden (Time now CET 21.22)
Vicechef i sikkerhedskomité opfordrer til fyring af militærchef

(Time now CET 21.22)

2023-11-27 kl 21.06
5 min. siden
Dansker bliver verdensmester i chokolade for tiende år i træk

TV2:
2023-11-27 kl 21.15
Det er salt i såret, siger en række borgmestre om ny finanslov
3 min siden

Website https://sites.google.com/view/kall-tree File no 25856