Forslag vedr. krigsøkonomi: *krigsobligationer* - News 2024-02-01

Feb 1, 2024, 4:23:32 AMFeb 1
Forslag vedr. krigsøkonomi: *krigsobligationer*

Subject: CIA-chef: Krigen i Ukraine har svækket Putins magt -
News 2024-01-31
Date: Wed, 31 Jan 2024 10:19:18 +0100
26062 <65ba1097$0$719$1472...@news.sunsite.dk>
https://groups.google.com/g/dk.politik/c/ddc3kqGkleQ/m/LZyyfETAAwAJ

https://sites.google.com/view/kall-last-warning/files/24-xxx/24-5xx/24-557
> https://sites.google.com/view/kall-russia/files/24-xxx/24-5xx/24-557
> https://groups.google.com/g/dk.politik/c/QV6SbZnjF2k/m/-Tvku0UICAAJ

[ ... ]

https://www.icj-cij.org/public/files/case-related/182/182-20220316-PRE-01-00-EN.pdf

> Hvordan kan jeg hjælpe?
> How can I help?

[ ... ]

> Den danske Ukraine komite
>
> https://dendanskeukrainekomite.dk/
>
> Den danske Ukraine komite er stiftet for at hjælpe Ukraines
> forsvar. Vores formål er, med penge, at hjælpe Ukraine i
> landets kamp for frihed og fred.
>

> Søren Pind, ...
> Formand den danske Ukraine komite
> https://twitter.com/sorenpind
> https://twitter.com/sorenpind/status/1503739368502091784
>
> MobilePay på 924084
>
> Bankoverførsel: Reg. nr. 0542 Konto nr. 0000668633

2022-02-24, day no 55, Putin's illegal war of aggression on Ukraine

2022-03-04, day no 63, Sodom-warning-to-Russia

2022-03-16, day no 75, Judgment of the International Court of Justice

2022-09-26, day no 269, Nord Stream 1 + 2 saboteret (43*5 and 195)

2023-01-27, day no 27, Asteroid 2023 BU (11 years 744-connection ?)
2012-01-27, https://sites.google.com/view/et-footsteps/2012-01-27

2023-03-17, day no 76, ICC issues arrest warrant for Putin

Præsident Vladimir Putin går i kluntede sko med høje hæle og
snydehæle, fordi han er flov over sin manglende højde. Den slags
mænd er farlige, viser ny undersøgelse.

Søndag d. 11. juni 2023, kl. 08.34
https://www.berlingske.dk/globalt/putin-gaar-i-sko-med-snydehael-fordi-han-er-flov-over-sin-hoejde-den-slags

-

Først truede Putin med atomvåben, og så slap han militæret løs i
Ukraine
24. feb. 2022, 21:36
https://nyheder.tv2.dk/udland/2022-02-24-foerst-truede-putin-med-atomvaaben-og-saa-slap-han-militaeret-loes-i-ukraine

Kommentar:

Hvor har Putin dog *voldtaget* vores planet med sin psykopatiske
kynisme (og dermed fået forvandlet vores planet til helvedets
forgård)!

Et menneske, der forfører andre, og som selv er blevet *forført*
af djævelen (2 Tim 3,13) ...
https://www.biblegateway.com/passage/?search=2+Tim+3.13&version=DN1933

Putin fatter således ikke, HVOR han fører folk hen. KUN djævelen
ved det!

Satans slangeyngel hedder det på dansk!

Et Ord til dagen:

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Zefanias%201&version=BPH

Zefanias 1, Bibelen på hverdagsdansk

„Jeg vil fjerne alt fra jordens overflade,” erklærer Herren.

3
„Jeg vil udrydde både mennesker og dyr.
Jeg vil fjerne alt, hvad der førte mennesket til fald,
sammen med de mennesker, der faldt.

Hele menneskeheden skal forsvinde fra jordens overflade.

... Min glødende vrede vil sætte verden i brand,
så hele jordens befolkning får en brat og frygtelig død.”

=>

Når du en dag *indser*, at du har korsfæstet Gud (Jesus), ...
Когда однажды вы *осознаете*, что распяли Бога (Иисуса), ...

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Mat+25.40&version=BPH
https://www.biblegateway.com/passage/?search=Mat+25.31-&version=ERV-RU

... da kan det være, at dit syn på mange ting ændres!
... тогда ваш взгляд на многие вещи может измениться!

KANSKE du ligefrem *frivilligt* siger til Gud:
ВОЗМОЖНО, вы даже *добровольно* говорите Богу:

"Ske Din vilje, ikke min!”
"Да будет воля Твоя, а не моя!"

(Apropos: Den, man elsker, ønsker man ikke at skade)
(Кстати: ты не хочешь причинить боль тому, кого любишь)

=>

Dagens lovsange:

Tag Det Inderste - Mariagerfjord Frikirke // Stille Stunder
Jun 22, 2018
https://www.youtube.com/watch?v=rNZ31qfAXSk&list=PL-93BA8uTVW8yViJdAnciQyW-K5o_E-2u&index=43
Tekst og akkorder:
https://www.stillestunder.com/
https://www.stillestunder.com/s/Tag-det-inderste-D.pdf

+

Open The Eyes
| HEBREW & ARABIC WORSHIP(Live) [Worship Session]@SOLUIsrael
Shilo Ben Hod
122K subscribers
68K views 1 month ago ISRAEL
https://www.youtube.com/watch?v=qCIUI1I9V4o

00:00 Spontaneous worship
00:44 Hebrew worship
02:10 Arabic Worship
https://www.youtube.com/watch?v=qCIUI1I9V4o&t=130s
03:23 Mixed languages
05:14 Spontaneous worship
06:16 Behold The Lamb Of God

Den arabiske lovsang lyder MEGET smukt. Try it ... :-)
https://www.youtube.com/watch?v=qCIUI1I9V4o&t=130s
or ...
https://www.youtube.com/watch?v=_R0gkTvCRSw&list=PLr-nPP5zgSA-yGbg6D4xtcBJNXptstmb_
https://www.youtube.com/watch?v=qCIUI1I9V4o&list=PLr-nPP5zgSA-yGbg6D4xtcBJNXptstmb_&index=2

Interrupt from ...

Subject: [Den sidste nadver]
Israel raser mod Belgien og Spanien:
I spreder falske påstande og støtter terrorisme -
Re: ... News 2023-11-24
Date: Fri, 24 Nov 2023 22:12:23 +0100
25842 <656111b7$0$708$1472...@news.sunsite.dk>
https://groups.google.com/g/dk.politik/c/QlhbR710vwg/m/wyu0JFLKAAAJ

> https://sites.google.com/view/kall-litteratur/0/den-sidste-nadver
>
> Den sidste nadver
> en rejse blandt de efterladte kristne i den arabiske verden
> af Klaus Wivel
> Kristeligt Dagblads Forlag, 2013
> ISBN 978 87 7467 111 4

=>

Tanke til overvejelse:

Vil du have de samme *fanatiske* holdninger (...

fx. at folk skal dræbes, hvis de skifter religion, apropos
FNs Menneskerettighedserklæring artikel 18, som lyder ...
https://menneskeret.dk/files/media/dokumenter/om_os/om_menneskerettigheder_diverse/fn_verdenserklaering_fil.pdf

Enhver har ret til tanke-, samvittigheds- og
religionsfrihed: denne ret omfatter frihed til at skifte
religion eller tro og frihed til enten alene eller i
fællesskab med andre, offentligt eller privat, at give
udtryk for sin religion eller tro gennem undervisning,
udøvelse, gudsdyrkelse og overholdelse af religiøse
forskrifter.

...), hvis du ikke var muslim?

Hmm ...

Historiske *kendsgerninger*:

Jødisk exodus fra arabiske lande til Israel
https://da.wikipedia.org/wiki/J%C3%B8disk_exodus_fra_arabiske_lande_til_Israel

Fra 1948 til begyndelsen af 1970-erne forlod mellem
800.000–1.000.000 jøder deres hjem i den arabiske verden
for at flygte, eller de blev deporterede. 260.000 af dem
nåede Israel mellem 1948 og 1951, 600.000 frem til 1972. ...

Når man *deporterer* mennesker, da er det ikke andet end
rimeligt, at man så modtager tilsvarende antal flygtninge
(herunder deres børn, som de i mellemtiden har fået)!

+

Date: Fri, 19 Jan 2024 21:24:56 +0100
26014 <65aada98$0$711$1472...@news.sunsite.dk>
https://groups.google.com/g/dk.politik/c/EzmhD_pbc2Y/m/49A0p7Z0AAAJ

> Ord til overvejelse:
>
> Det er altid nemmere at forære dele af andres ejendom bort (end
> egne jordbesiddelser)!

Egypten renoverer over 4000 år gammel pyramide: 'Jeg synes, det er
for meget'
I dag kl. 19:45
https://www.dr.dk/nyheder/kultur/egypten-renoverer-over-4000-aar-gammel-pyramide-jeg-synes-det-er-meget

Bunden af Mykerinos-pyramiden skal dækkes af granit. Men det er en
dårlig ide, mener eksperter.

[ ... ]

Pyramidekomplekset med sfinksen ved Giza tæt på Kairo består af i
alt ni pyramider. De tre største er opkaldt efer faraoerne Kheops,
Khefren og Mykerinos. Pyramiderne var tidligere dækket af hvide
kalksten, der efterfølgende er faldet af eller brugt til andre
bygninger.

-

Rådgiver for dræbt kritiker vil være præsident – samler tusinder
ved at tale dunder mod Putin
I dag kl. 18.50
https://nyheder.tv2.dk/2024-01-31-raadgiver-for-draebt-kritiker-vil-vaere-praesident-samler-tusinder-ved-at-tale-dunder-mod-putin

-

Minister vil fremrykke investeringer i Forsvaret på grund af "meget
alvorlig" sikkerhedssituation
I dag kl. 16.59
Opd. I dag kl. 20.00
https://nyheder.tv2.dk/politik/2024-01-31-minister-vil-fremrykke-investeringer-i-forsvaret-paa-grund-af-meget-alvorlig-sikkerhedssituation

-

2024-01-31 kl 21.10
"En heftig fætter" – det kan Ukraines nye missil bruges til
18 min siden
https://nyheder.tv2.dk/udland/2024-01-31-en-heftig-faetter-det-kan-ukraines-nye-missil-bruges-til

Et nyt missil er blevet specialfremstillet i USA til Ukraine og kan
ifølge eksperter gøre livet surt for Rusland.

[ ... ]

Det nye missil har en rækkevidde på omtrent 150 kilometer, dobbelt
så meget som konventionelle HIMARS-raketter.

-

DR S142 tor 01 feb 08:54:59
31.januar dr.dk/nyheder 21:40

NETANYAHU: UNWRA MÅ LUKKES

I går kl. 21:40
Netanyahu: UNWRA er helt infiltreret af Hamas
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/netanyahu-unwra-er-helt-infiltreret-af-hamas

-

Politi valgte ikke at sigte imam efter vielse af mindreårig
I dag kl. 05.44
https://nyheder.tv2.dk/samfund/2024-02-01-politi-valgte-ikke-at-sigte-imam-efter-vielse-af-mindreaarig

-

"Utilregnelig" Orbán venter EU's ledere, siger korrespondent
I dag kl. 06.14
https://nyheder.tv2.dk/udland/2024-01-31-utilregnelig-orban-venter-eus-ledere-siger-korrespondent

-

DR S158 tor 01 feb 08:55:00
1.februar dr.dk/nyheder 08:38

RYBORG: ALVORLIGT FOR UKRAINE

2024-02-01 kl 09.22
38 min. siden
Ole Ryborg: Dagens EU-topmøde er meget alvorligt for Ukraine
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/ole-ryborg-dagens-eu-topmoede-er-meget-alvorligt-ukraine-0

-

DR S161 tor 01 feb 09:41:06
1.februar dr.dk/nyheder 09:22

SYDAFRIKA VIL STOPPE ISRAEL

2024-02-01 kl 09.51
29 min. siden
Sydafrika: Israel ignorerer afgørelse fra FN-domstol
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/sydafrika-israel-ignorerer-afgoerelse-fra-fn-domstol

-

DR S163 tor 01 feb 09:41:06
1.februar dr.dk/nyheder 09:34

EU VIL FINDE PENGE TIL UKRAINE

2024-02-01 kl 09.51
17 min. siden
EU-ledere vil finde penge til Ukraine: 'Der er ikke noget alternativ'
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/eu-ledere-vil-finde-penge-til-ukraine-der-er-ikke-noget-alternativ

-

DR S164 tor 01 feb 09:41:06
1.februar dr.dk/nyheder 09:36

EVAKUEREDE DANSKERE I GAZA

2024-02-01 kl 09.51
15 min. siden
De sidste på dansk evakueringsliste har forladt Gaza
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/de-sidste-paa-dansk-evakueringsliste-har-forladt-gaza

LIVE: Krig mellem Israel og Hamas
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb

i dag kl. 18:37
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-krig-mellem-israel-og-hamas?focusId=7158788
Morten Top
Israels ambassadør i Sverige: Lader os ikke skræmme af terror

i dag kl. 19:00
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-krig-mellem-israel-og-hamas?focusId=7158902
Morten Top
Ekspert: Israelsk undercover-angreb på hospital kan være ulovligt

i dag kl. 19:45
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-krig-mellem-israel-og-hamas?focusId=7159396
Morten Top
FN-leder: Børn og ældre må sove i mudderet

i dag kl. 20:06
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-krig-mellem-israel-og-hamas?focusId=7159632
Morten Top
USA har ødelagt et Houthi-missil i Yemen

30 min. siden (Time now CET 21.20)
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-krig-mellem-israel-og-hamas?focusId=7160068
Morten Top
USA's udenrigsminister besøger igen Mellemøsten

12 min. siden (Time now CET 21.20)
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-krig-mellem-israel-og-hamas?focusId=7160281
Morten Top
USA vil se 'fundamentale ændring' af UNRWA, før man vil genåbne
finansieringen

32 sek. siden (Time now CET 21.20)
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-krig-mellem-israel-og-hamas?focusId=7160401
Morten Top
Netanyahu kræver FN-organisation afviklet: 'UNRWA er infilteret af
Hamas'

i dag kl. 02:09
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-krig-mellem-israel-og-hamas?focusId=7161164
Emma Amalie Oxenbøll
USA: Etablering af palæstinensisk stat vil skabe mest sikkerhed

USA forsøger aktivt at etablere en uafhængig palæstinensisk stat
med sikkerhedsgaranti for Israel.

Kommentar:

Den ENESTE sikkerhedsgaranti for Israel som forhåbentlig er reel må
være et NATO-medlemskab, skønner jeg!

i dag kl. 02:21
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-krig-mellem-israel-og-hamas?focusId=7161168
Emma Amalie Oxenbøll
Meldinger om flere angreb i Adenbugten

i dag kl. 06:19
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-krig-mellem-israel-og-hamas?focusId=7161431
Rasmus Christiansen
USA's militær: Vi har angrebet flere Houthi-mål i Yemen

i dag kl. 08:47
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-krig-mellem-israel-og-hamas?focusId=7161821
Rasmus Christiansen
Sydafrika: Israel ignorerer afgørelse fra FN-domstol

11 min. siden (Time now CET 10.06)
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-krig-mellem-israel-og-hamas?focusId=7162101
Ida Meesenburg
De sidste på dansk evakueringsliste har forladt Gaza

(Time now CET 10.06)

Seneste nyt om krigen mellem Israel og Hamas
I dag kl. 05.46
Opd. 22 sek siden
https://nyheder.tv2.dk/live/udland/2024-02-01-seneste-nyt-om-krigen-mellem-israel-og-hamas

Kl. 06.15
USA har angrebet ti droner i Yemen

Kl. 06.35
Israels handlinger kan være folkedrab, siger føderal amerikansk
dommer

Kl. 07.11
Lyn-analyse

Kl. 07.38
Folk i det nordlige Gaza spiser græs og drikker forurenet vand,
fortæller fordrevet palæstinenser

Kl. 08.02
Lyn-analyse

Kl. 08.07
Israels militær har dræbt "snesevis af terrorister"

Kl. 08.31
UNRWA's mission skal afsluttes, mener Netanyahu

54 min siden (Time now CET 10.02)
Amerikanere lægger sag an mod Iran

34 min siden (Time now CET 10.02)
Familie fra dansk evakueringsliste er ude af Gaza

16 min siden (Time now CET 10.02)
Risiko for en større konflikt stiger, hvis krigen ikke snart
slutter, siger Qatars premierminister

Kommentar:

Qatar! Du har været med til at financere denne her krig, ved at
støtte Hamas økonomisk, vel vidende at pengene også gik til
militær-grej!

Så ...

Klap lige hesten!

Faktisk er du i HØJRISIKO-zone for at blive angrebet af Iran!

Så "kanske" det vil være en rigtig god idé at støtte de kræfter,
som holder digh i live, skønner jeg! UDEN denne militære opbakning
ville du jo blive ædt ØJEBLIKKELIG! Og ... Er det dét, du ønsker?

(Time now CET 10.02)

LIVE Seneste nyt om krigen i Ukraine
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her

i går kl. 23:20
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=7160990
Emma Amalie Oxenbøll
Ukraine mener at have ramt russisk luftbase. Men Rusland har en
anden forklaring

i går kl. 23:26
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=7161009
Emma Amalie Oxenbøll
Ukrainsk guvernør: Hospital ramt af bomber

i dag kl. 07:35
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=7161602
Rasmus Christiansen
Milliardpakke på dagsordenen til EU-topmøde i dag - men hvordan vil
Orban reagere?

i dag kl. 07:56
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=7161660
Rasmus Christiansen
Hvordan kommer dagen til at forløbe?

i dag kl. 08:14
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=7161730
Rasmus Christiansen
Mødet i dag er altafgørende for Ukraine - for både krigskassen og
statskassen er ved at løbe tør

i dag kl. 09:00
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=7161858
Rasmus Christiansen
EU-topmøde er 'et spørgsmål om overlevelse' for Ukraine

51 min. siden (Time now CET 09.57)
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=7161889
Rasmus Christiansen
Belgiens premierminister har tillid til, at man lander en aftale i
dag

46 min. siden (Time now CET 09.57)
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=7161913
Rasmus Christiansen
Tysklands kansler er 'overbevist' om, at en aftale er mulig

30 min. siden (Time now CET 09.57)
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=7161994
Rasmus Christiansen
Estlands premierminister: Ungarn har også brug for Europa

26 min. siden (Time now CET 09.57)
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=7162010
Rasmus Christiansen
Mette Frederiksen er forsinket

18 min. siden (Time now CET 09.57)
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=7162040
Rasmus Christiansen
Topmødet finder sted nu

7 min. siden (Time now CET 09.57)
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=7162090
Rasmus Christiansen
Donald Tusk inden møde: Der er ingen plan B

(Time now CET 09.57)

Seneste nyt om krigen i Ukraine
I dag kl. 07.14
Opd. 1 min siden
https://nyheder.tv2.dk/live/udland/2024-01-31-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine

Kl. 18.32
USA's finansminister advarer mod at forære Putin sejren

Kl. 18.56
Frygten for krig spreder sig "som en steppebrand", siger
korrespondent

Lyn-analyse
Anders Lomholt
Forsvarskorrespondent, TV 2

Kl. 19.24
Ungarns premierminister leder efter kompromis i støtte til Ukraine,
lyder frygten fra Estland

Kl. 19.27
For første gang siden Ruslands invasion besøger Putin et NATO-land

Kl. 19.46
Ukraine angriber flybase på Krim-halvøen, hævder militærchef

11 min siden (Time now CET 21.17)
Putins mulige modstander er imod krigen, men har ikke en jordisk
chance, siger korrespondent

Kl. 21.47
Vinteren var bedre end den forrige, men der er lang vej igen, siger
Zelenskyj

New Link ...

Seneste nyt om krigen i Ukraine
I dag kl. 05.39
Opd. 1 min siden
https://nyheder.tv2.dk/live/udland/2024-02-01-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine

Kl. 05.43
Topmøde bliver afgørende for Ukraines fremtid, siger korrespondent

Kl. 06.25
Viktor Orbán er mødets afgørende – og utilregnelige – deltager

Kl. 06.42
Orbán har særligt to argumenter mod hjælpepakken til Ukraine

Kl. 07.16
Korrespondent er overrasket over ministers kovending

Kl. 07.44
Her er programmet for EU-topmødet

Kl. 08.09
Minister "dybt bekymret" for den politiske situation med Rusland

Kommentar:

Hmm ... (*krigsøkonomi*) ...

Jeg (og andre) har sparet lidt op til vores alderdom. Pengene er
anbragt i banker, men KUNNE for så vidt ligeså godt anbringes i
noget statsligt fx. *krigsobligationer* (således at der IKKE er
pengemangel mht. at sikre "hoveddøren" mod indbrud)!

At investere i Danmarks sikkerhed anser jeg (og andre) IKKE som
værende noget tåbeligt; TVÆRTIMOD. Det er alle pengene værd! For
uden Danmark er der jo ikke mere; så er Jorden lagt øde og tom i
mange, MANGE generationer! Plan B eksisterer ikke (KUN i
science fiction og fantasiernes verden; drømmeland)! Synker båden,
da omkommer vi alle!

Okay?

PS.
2024-02-01, CET 10:07; GMT 09:07

Husk på at Putin bruget *frygt* som våben. Han forsøger at stresse
os ved at påføre os - om mulig - *angst*, ligesom dengang han med
2 bidske hunde *manipulerede* med Fru Merkel, Tysklands
Forbundskansler!

Så ...

Mit råd er:

Se frygten i øjnene og *overvind* den, så du IKKE bliver stresset
unødvendig!

Apropos det *profetiske* (?) ord til i dag, som lyder:

BibelLæserRingen ...
https://blr.dk/netbutik/ ... (Bibelnøglen) ...
Was:
https://blr.dk/produkt/bibelnoeglen-2-2/

(NB! Andagtsteksten er nedskrevet og trykt i hæfte *FØR* 5.
december 2023, apropos det eventuelle *profetiske* budskab.)

=== citat start ===

Torsdag 1. Februar [2024]

1 Joh 4,17-21
https://www.biblegateway.com/passage/?search=1+Joh+4.17-&version=BPH

Fordriver frygt

Nogle mennesker bærer på ar fra sin opvækst i det kristne
fællesskab. Måske var det oplevelsen af, at kærligheden var
betinget af de rigtige meninger. Eller man oplevede en hård og
uforsonlig stemning nede under den pæne facade. Det skabte frygt.

Frygten tapper kærligheden for tryghed, tillid og glæde. Modsat
har den fuldendte kærlighed en uovervindelig kraft i sig til at
fordrive ffrygten. Fuldkommen tryghed, ubegrænset tillid, dyb
jublende glæde.

Tre gange bruges ordene "fuldendt kærlighed". Dybest set er det
kun Guds kærlighed, som er fuldstændig, ubrudt og hel.

Bærer man på ar fra sin opvækst i et ufuldkomment kristent
fællesskab, kan det være særdeles vanskeligt at nærme sig det
kristne fællesskab igen. At Guds fuldendte kærlighed skulle kunne
fordrive frygten, virker ikke overbevisende.

Men det er det, han vil. For Gud er kærlighed. ... [ ... ] ...
I Jesus har vi intet at frygte.

[ ... ]

=== citat slut ===

Amen ?

Så ...

Mit råd er:

Se frygten i øjnene og *overvind* den, så du IKKE bliver stresset
unødvendig!

END
2024-02-01, CET 10:22, GMT 09:22

Kl. 08.56
Hospital ramt af russiske bomber, siger ukrainsk politichef

41 min siden (Time now CET 09.57)
EU-ledere tror på aftale

38 min siden (Time now CET 09.57)
Om lidt taler Mette Frederiksen

19 min siden (Time now CET 09.57)
Tyskland siger, at alle 27 lande må være med

18 min siden (Time now CET 09.57)
Mette Frederiksens ankomst udskudt

15 min siden (Time now CET 09.57)
- Der er ingen plan B, siger Polens premierminister

(Time now CET 09.57)

2024-02-01 kl 09.51
13 min. siden
PostNord tabte trecifret millionbeløb sidste år

TV2:
2024-02-01 kl 09.55
Han fandt ingen p-plads ved sygehus, men skulle alligevel betale
17 min siden

Discover Your Love Language® - The 5 Love Languages®:
https://5lovelanguages.com/
Website https://sites.google.com/view/kall-tree File no 26066
Reserveret *unødvendig* Google-idiot-klipperi, så man ikke kan læse text

Feb 1, 2024, 12:11:47 PMFeb 1
Ukraine hævder at have sænket et russisk krigsskib

- En god dag for Ukraine, siger Mette Frederiksen

Subject: Forslag vedr. krigsøkonomi: *krigsobligationer* -
News 2024-02-01
Date: Thu, 1 Feb 2024 10:23:27 +0100
26066 <65bb6310$0$709$1472...@news.sunsite.dk>
https://groups.google.com/g/dk.politik/c/YUGBVIl2ADM/m/II4n-3RhAAAJ
Familie på tre fra dansk liste er blevet evakueret fra Gaza
I dag kl. 10.35
https://nyheder.tv2.dk/udland/2024-02-01-familie-paa-tre-fra-dansk-liste-er-blevet-evakueret-fra-gaza

-

EU-lande laver lynaftale om milliarder til Ukraine
I dag kl. 12.19
https://nyheder.tv2.dk/udland/2024-02-01-eu-lande-laver-lynaftale-om-milliarder-til-ukraine

-

EU's rådsformand: Vi har en aftale om penge til Ukraine
I dag kl. 11:31
opdateret I dag kl. 12:56
https://www.dr.dk/nyheder/udland/eu/eus-raadsformand-vi-har-en-aftale-om-penge-til-ukraine

Ungarns premierminister bakker alligevel op om at støtte Ukraine
med milliarder af kroner.

-

DR S176 tor 01 feb 16:32:36
1.februar dr.dk/nyheder 12:27

ZELENSKYJ TAKKER FOR MILLIARDER

I dag kl. 12:27
Zelenskyj takker for enstemmig beslutning om 373 milliarder
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/zelenskyj-takker-enstemmig-beslutning-om-373-milliarder

-

Donation til Ukraine kommer på kritisk tidspunkt: 'De europæiske
lande er begyndt at forstå, at de har skyndt sig for langsomt'
I dag kl. 13:24
https://www.dr.dk/nyheder/udland/donation-til-ukraine-kommer-paa-kritisk-tidspunkt-de-europaeiske-lande-er-begyndt

EU's medlemslande er i dag blevet enige om at donere 373 milliarder
kroner til Ukraine.

-

Hurtigere investeringer i Forsvaret kan være på vej: 'Den
sikkerhedspolitiske situation er simpelthen blevet værre'
I dag kl. 14:00
https://www.dr.dk/nyheder/indland/hurtigere-investeringer-i-forsvaret-kan-vaere-paa-vej-den-sikkerhedspolitiske

Ifølge militæranalytiker klarer russerne sig bedre på slagmarken,
end man havde forventet for blot et halvt år siden.

-

DR S115 tor 01 feb 16:32:32
1.februar dr.dk/nyheder 14:17

UNRWA: RAMMER OS I HELE MELLEMØSTEN

I dag kl. 14:17
UNRWA frygter nedlukning efter vestlige landes pengepause
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/unrwa-frygter-nedlukning-efter-vestlige-landes-pengepause

-

DR S116 tor 01 feb 16:32:32
1.februar dr.dk/nyheder 15:07

ANSØGNING PÅ DAGSORDEN I UNGARN
På anmodning fra oppositionen mødes det
ungarske parlament på mandag, hvor
Sveriges ansøgning om Nato-medlemskab
er på dagsordenen.

[ ... ]

Ungarn er det eneste Nato-land, der
endnu ikke har godkendt Sveriges
ansøgning.

I dag kl. 15:07
Sveriges Nato-ansøgning er på dagsordenen i det ungarske parlament
på mandag
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/sveriges-nato-ansoegning-er-paa-dagsordenen-i-det-ungarske-parlament-paa-mandag

-

Hvorfor bliver Ungarn ikke smidt ud af EU?
I dag kl. 17.02
https://nyheder.tv2.dk/udland/2024-02-01-hvorfor-bliver-ungarn-ikke-smidt-ud-af-eu

-

2024-02-01 kl 18.05
Der var lagt op til det helt store drama, men så skete 'noget af
det magiske ved politik'
6 min. siden
https://www.dr.dk/nyheder/udland/eu/der-var-lagt-op-til-det-helt-store-drama-men-saa-skete-noget-af-det-magiske-ved

De andre EU-lande er glade for, at den ungarske premierminister i
dag opgav sin modstand mod en milliardstor hjælpepakke til Ukraine.

LIVE: Krig mellem Israel og Hamas
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb

i dag kl. 13:57
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-krig-mellem-israel-og-hamas?focusId=7163441
Selin Türker
UNRWA i Gaza: Uden finansering må man lukke ned om mindre end en
måned

i dag kl. 15:42
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-krig-mellem-israel-og-hamas?focusId=7163990
Mads Vestergaard
Norge satser på, at UNRWA-støtte vender tilbage

(Time now CET 18.10)

[...]

______________________________

(Time now CET 18.10)

LIVE Seneste nyt om krigen i Ukraine
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her

i dag kl. 10:32
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=7162327
Rasmus Christiansen
EU's udenrigschef: Krigen i Ukraine er den største trussel mod EU

i dag kl. 10:50
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=7162418
Rasmus Christiansen
Mette Frederiksen: Det ser 'ret svært' ud at blive enige om en
aftale om flere penge til Ukraine

i dag kl. 10:55
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=7162458
Rasmus Christiansen
Mette Frederiksen: Vi kan ikke gå herfra uden at være sikre på, at
der er penge til Ukraine

i dag kl. 11:07
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=7162528
Rasmus Christiansen
Mette Frederiksen: Der er ikke noget, der tyder på, at Rusland
kommer til at stoppe med Ukraine

i dag kl. 11:17
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=7162601
Rasmus Christiansen
Mette Frederiksen om Orbán: Han kommer ikke til at køre mig træt

i dag kl. 11:36
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=7162717
Rasmus Christiansen
EU's rådsformand: Vi har en aftale om penge til Ukraine

i dag kl. 11:43
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=7162746
Rasmus Christiansen
Aftalen skete efter lidt over en times møde

i dag kl. 11:48
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=7162779
Rasmus Christiansen
EU-Kommissionsformand: En god dag for Europa

i dag kl. 11:54
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=7162795
Rasmus Christiansen og Anders Frigaard
Ole Ryborg efter hurtig aftale om hjælpepakke til Ukraine: 'Vi står
med kæben på brystet'

i dag kl. 12:14
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=7162898
Rasmus Christiansen
Zelenskyj er taknemmelig over aftale

i dag kl. 12:34
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=7162995
Per Bang Thomsen - Bruxelles
Årlig drøftelse om pengene til Ukraine - men ingen vetoret til
Orbán

i dag kl. 12:54
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=7163085
Per Bang Thomsen - Bruxelles
Europa-Parlamentets formand: 'Det er gode nyheder'

i dag kl. 13:25
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=7163282
Selin Türker
Hvad skal der ske nu?

i dag kl. 14:01
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=7163460
Selin Türker
Mette Frederiksen: 'Det er en god dag for Ukraine'

i dag kl. 15:07
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=7163829
Selin Türker
Topmødet i Bruxelles er slut

i dag kl. 15:46
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=7164020
Selin Türker
Von der Leyen kalder aftale for et 'stærkt signal til Putin' inden
krigens toårsdag

(Time now CET 18.10)

Seneste nyt om krigen i Ukraine
Kl. 10.07
- Krigen i Ukraine er den største trussel mod EU, siger EU's
udenrigschef

Kl. 10.33
Mette Frederiksen går frem mod mikrofonerne

Kl. 10.35
- Vi bliver nødt til at steppe op

Kl. 10.36
- Der er ikke nogen, der hele tiden må stille sig udenfor

Kl. 10.39
- Han kan ikke køre mig træt, siger Mette Frederiksen

Kl. 10.42
- Vi kommer til at bruge flere penge på dansk forsvar

Kl. 11.35
Der er indgået en aftale

Kl. 11.47
Det er en god dag for Europa, siger EU-formand

Kl. 11.53
- Der er givet en lille indrømmelse til Orbán, siger korrespondent

Kl. 12.03
Ukraines premierminister takker EU-landene

Kl. 12.09
Zelenskyj reagerer på EU-støtte

Kl. 12.22
Aftalen blev lavet på et møde før mødet, siger korrespondent

Kl. 12.47
Ukraine ånder lettet op, siger korrespondent

Kl. 13.10
Viktor Orbán har lidt et nederlag i hjemlandet, vurderer
korrespondent

Kl. 13.45
Ukraine hævder at have sænket et russisk krigsskib

Kl. 14.25
- Orbán har bøjet sig for realiteterne, siger Lars Løkke

Kl. 14.28
- En god dag for Ukraine, siger Mette Frederiksen

Kl. 15.10
Ungarn stemmer om svensk NATO-medlemskab mandag

Kl. 15.25
Nu reagerer Orbán for første gang efter EU-aftale

Kl. 16.05
Det er EU-landene blevet enige om på dagens topmøde

47 min siden (Time now CET 18.10)
Mette Frederiksen vil skifte fokus til ammunition til Ukraine

(Time now CET 18.10)

2024-02-01 kl 18.05
Der var lagt op til det helt store drama, men så skete 'noget af
det magiske ved politik'
6 min. siden

TV2:
2024-02-01 kl 18.08
Novo Nordisks vilde vækst kan godt blive endnu større, mener analytikere
og aktionærer
6 min siden

Website https://sites.google.com/view/kall-tree File no 26068