Israel udgiver billeder der, ifølge dem, 'beviser', at de ikke stod bag eksplosion på hospital | Konklusionen må desværre nok være, at vi er en *selvmordstruet* art - News 2023-10-18

-

Konklusionen må desværre nok være, at vi er en *selvmordstruet*
art.

Og HVORDAN vil en fremmed civilisation forholde sig til dette?

-

"Other" news:

Læger uden Grænser trækker sig ud af det nordlige Gaza

Talsperson fra Pentagon: Våbenleverancer fortsætter

Netanyahu: Barbariske terrorister står bag angreb, ikke IDF

CET 06:54, GMT 04:54
Israels militær til indbyggere i Gaza: Tag mod syd

Storbritannien: Vi vil samarbejde om opklaring af angreb

Daniel Rye: - Gidslerne befinder sig i den ultimative
choktilstand

Finland anklager Rusland for flere tilfælde af cyberspionage
og spredning af desinformation

Zelenskyj om angreb: Den onde stat fortsætter sin krigstaktik
mod civile

Subject: Joe Biden besøger Israel onsdag | Sydkorea: Hamas kan
have fået våben leveret af Nordkorea - News 2023-10-17
Date: Tue, 17 Oct 2023 10:32:58 +0200
25687 <652e46ba$0$715$1472...@news.sunsite.dk>
https://groups.google.com/g/dk.politik/c/TQdoo2NMn1o/m/ZluZMQwaAgAJ

https://sites.google.com/view/kall-last-warning/files/24-xxx/24-5xx/24-557
> https://sites.google.com/view/kall-russia/files/24-xxx/24-5xx/24-557
> https://groups.google.com/g/dk.politik/c/QV6SbZnjF2k/m/-Tvku0UICAAJ

[ ... ]

https://www.icj-cij.org/public/files/case-related/182/182-20220316-PRE-01-00-EN.pdf

> Hvordan kan jeg hjælpe?
> How can I help?

[ ... ]

> Den danske Ukraine komite
>
> https://dendanskeukrainekomite.dk/
>
> Den danske Ukraine komite er stiftet for at hjælpe Ukraines
> forsvar. Vores formål er, med penge, at hjælpe Ukraine i
> landets kamp for frihed og fred.
>

> Søren Pind, ...
> Formand den danske Ukraine komite
> https://twitter.com/sorenpind
> https://twitter.com/sorenpind/status/1503739368502091784
>
> MobilePay på 924084
>
> Bankoverførsel: Reg. nr. 0542 Konto nr. 0000668633

2022-02-24, day no 55, Putin's illegal war of aggression on Ukraine

2022-03-04, day no 63, Sodom-warning-to-Russia

2022-03-16, day no 75, Judgment of the International Court of Justice

2022-09-26, day no 269, Nord Stream 1 + 2 saboteret (43*5 and 195)

2023-01-27, day no 27, Asteroid 2023 BU (11 years 744-connection ?)
2012-01-27, https://sites.google.com/view/et-footsteps/2012-01-27

2023-03-17, day no 76, ICC issues arrest warrant for Putin

Præsident Vladimir Putin går i kluntede sko med høje hæle og
snydehæle, fordi han er flov over sin manglende højde. Den slags
mænd er farlige, viser ny undersøgelse.

Søndag d. 11. juni 2023, kl. 08.34
https://www.berlingske.dk/globalt/putin-gaar-i-sko-med-snydehael-fordi-han-er-flov-over-sin-hoejde-den-slags

-

Først truede Putin med atomvåben, og så slap han militæret løs i
Ukraine
24. feb. 2022, 21:36
https://nyheder.tv2.dk/udland/2022-02-24-foerst-truede-putin-med-atomvaaben-og-saa-slap-han-militaeret-loes-i-ukraine

Kommentar:

Hvor har Putin dog *voldtaget* vores planet med sin psykopatiske
kynisme (og dermed fået forvandlet vores planet til helvedets
forgård)!

Et menneske, der forfører andre, og som selv er blevet *forført*
af djævelen (2 Tim 3,13) ...
https://www.biblegateway.com/passage/?search=2+Tim+3.13&version=DN1933

Putin fatter således ikke, HVOR han fører folk hen. KUN djævelen
ved det!

Satans slangeyngel hedder det på dansk!

Et Ord til dagen:

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Zefanias%201&version=BPH

Zefanias 1, Bibelen på hverdagsdansk

„Jeg vil fjerne alt fra jordens overflade,” erklærer Herren.

3
„Jeg vil udrydde både mennesker og dyr.
Jeg vil fjerne alt, hvad der førte mennesket til fald,
sammen med de mennesker, der faldt.

Hele menneskeheden skal forsvinde fra jordens overflade.

... Min glødende vrede vil sætte verden i brand,
så hele jordens befolkning får en brat og frygtelig død.”

=>

Når du en dag *indser*, at du har korsfæstet Gud (Jesus), ...
Когда однажды вы *осознаете*, что распяли Бога (Иисуса), ...

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Mat+25.40&version=BPH
https://www.biblegateway.com/passage/?search=Mat+25.31-&version=ERV-RU

... da kan det være, at dit syn på mange ting ændres!
... тогда ваш взгляд на многие вещи может измениться!

KANSKE du ligefrem *frivilligt* siger til Gud:
ВОЗМОЖНО, вы даже *добровольно* говорите Богу:

"Ske Din vilje, ikke min!”
"Да будет воля Твоя, а не моя!"

(Apropos: Den, man elsker, ønsker man ikke at skade)
(Кстати: ты не хочешь причинить боль тому, кого любишь)

=>

Dagens lovsange:

Tag Det Inderste - Mariagerfjord Frikirke // Stille Stunder
Jun 22, 2018
https://www.youtube.com/watch?v=rNZ31qfAXSk&list=PL-93BA8uTVW8yViJdAnciQyW-K5o_E-2u&index=43
Tekst og akkorder:
https://www.stillestunder.com/
https://www.stillestunder.com/s/Tag-det-inderste-D.pdf

+

Open The Eyes
| HEBREW & ARABIC WORSHIP(Live) [Worship Session]@SOLUIsrael
Shilo Ben Hod
122K subscribers
68K views 1 month ago ISRAEL
https://www.youtube.com/watch?v=qCIUI1I9V4o

00:00 Spontaneous worship
00:44 Hebrew worship
02:10 Arabic Worship
https://www.youtube.com/watch?v=qCIUI1I9V4o&t=130s
03:23 Mixed languages
05:14 Spontaneous worship
06:16 Behold The Lamb Of God

Den arabiske lovsang lyder MEGET smukt. Try it ... :-)
https://www.youtube.com/watch?v=qCIUI1I9V4o&t=130s

2023-10-17 kl 22.22
14 min. siden
Israelsk militær: Islamisk Jihad står bag hospital-angreb
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/israelsk-militaer-islamisk-jihad-staar-bag-hospital-angreb

-

Læger uden Grænser trækker sig ud af det nordlige Gaza
I går kl. 22.41
https://nyheder.tv2.dk/udland/2023-10-17-laeger-uden-graenser-traekker-sig-ud-af-det-nordlige-gaza

Jeg donerede 10.000 kr. til organisationen kort tid efter
Psykopatus-Putins *ulovlige angrebskrig* på Ukraine den 24.
februar 2022 i *protest* mod Kreml-psykopaten!

Så ...

Jeg vil også gerne have lidt medindflydelse:
)

Fornuftig beslutning!

(
Det vil også få civilbefolkningen til at *indså*, at de skal
flygte mod det sydlige Gaza for at overleve. HELE den nordlige
del af Gaza er *kampzone*!

Jordan aflyser topmøde med Joe Biden og arabiske ledere
I går kl. 23.40
https://nyheder.tv2.dk/udland/2023-10-17-jordan-aflyser-topmoede-med-joe-biden-og-arabiske-ledere

-

DR S160 ons 18 okt 08:12:50
17.oktober dr.dk/nyheder 23:47

JORDAN AFLYSER TOPMØDE

I går kl. 23:47
Jordan aflyser topmøde med Joe Biden og arabiske ledere
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/jordan-aflyser-topmoede-med-joe-biden-og-arabiske-ledere

-

Militærforsker: Angreb på hospital kan være en
krigsforbrydelse
I dag kl. 00:11
https://www.dr.dk/nyheder/udland/militaerforsker-angreb-paa-hospital-kan-vaere-en-krigsforbrydelse

Flere hundrede meldes dræbt, efter et hospital i Gaza By i
aftes blev ramt.

Sådan lyder det fra Kenneth Øhlenschlæger Buhl, ...

-

Efter angreb på hospital i Gaza: Demonstrationer i Mellemøsten
I dag kl. 03:02
https://www.dr.dk/nyheder/udland/efter-angreb-paa-hospital-i-gaza-demonstrationer-i-mellemoesten

-

DR S162 ons 18 okt 08:12:50
18.oktober dr.dk/nyheder 04:36

USA: REJS IKKE TIL LIBANON

I dag kl. 04:36
USA hæver trusselsniveau og lader diplomatfamilier forlade
Libanon
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/usa-haever-trusselsniveau-og-lader-diplomatfamilier-forlade-libanon

-

Vrede demonstranter kaster æg på europæiske ambassader i Iran
I dag kl. 05.22
https://nyheder.tv2.dk/udland/2023-10-18-vrede-demonstranter-kaster-aeg-paa-europaeiske-ambassader-i-iran

Kommentar:

Se nedenfor under 'Politisk analyse/opsumering'

-

DR S164 ons 18 okt 08:12:50
18.oktober dr.dk/nyheder 06:10

PUTIN ROSER XI JINPING

I dag kl. 06:10
Putin roser sin 'kære ven' Xi Jinping under møde i Kina
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/putin-roser-sin-kaere-ven-xi-jinping-under-moede-i-kina

-

DR S165 ons 18 okt 08:12:50
18.oktober dr.dk/nyheder 06:22

TO DRÆBTE EFTER RUSSISK ANGREB

I dag kl. 06:22
To personer dræbt efter russisk angreb på lejlighedsbygning i
Zaporizjzja
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/personer-draebt-efter-russisk-angreb-paa-lejlighedsbygning-i-zaporizjzja

-

USA vil kræve afgørende svar fra Israel, vurderer journalist
I dag kl. 06.23
https://nyheder.tv2.dk/udland/2023-10-17-usa-vil-kraeve-afgoerende-svar-fra-israel-vurderer-journalist

-

Putin og Xi Jinping mødes i Kina: 'Ruslands forhold til Kina
har aldrig været bedre'
I dag kl. 06:30
https://www.dr.dk/nyheder/udland/putin-og-xi-jinping-moedes-i-kina-ruslands-forhold-til-kina-har-aldrig-vaeret-bedre

Her er tre ting, Putin gerne vil få ud af mødet med Xi Jinping
- og en, han nok helst ikke vil tale om.

-

I dag kl. 06:55
FN's generalsekretær: Indgå våbenhvile for at lempe de enorme
menneskelige lidelser
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/fns-generalsekretaer-indgaa-vaabenhvile-lempe-de-enorme-menneskelige-lidelser

-

2023-10-18 kl 08.34
Puk Damsgård om situation ved hospital i Gaza: 'Fuldstændig
kaotiske scener'
36 min. siden
https://www.dr.dk/nyheder/udland/puk-damsgaard-om-situation-ved-hospital-i-gaza-fuldstaendig-kaotiske-scener

Det er ikke kun indlagte og personale fra hospitalet, der er
omkommet, efter bombardement af hospital i Gaza.

LIVE: Krig mellem Israel og Hamas
LIVE: Israel under angreb
LIVE: Israel ramt af større missilangreb
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb

i går kl. 23:08
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6594149
Jakob Høstrup
Mellemøstlige ledere forfærdet over angreb på hospital

i går kl. 23:18
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6594161
Jakob Høstrup
Demonstrationer efter angreb på hospital i Gaza

i går kl. 23:31
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6594181
Jakob Høstrup
WHO fordømmer hospitalsangreb og umulig evakueringsordre

i går kl. 23:54
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6594202
Jakob Høstrup
Jordan aflyser topmøde med Joe Biden og arabiske ledere

i dag kl. 00:17
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6594240
Jakob Høstrup
Video viser ødelæggelser efter angreb

i dag kl. 00:21
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6594241
Jakob Høstrup
Storbritannien: Vi vil samarbejde om opklaring af angreb

i dag kl. 00:28
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6594246
Jakob Høstrup
Fransk præsident: Åben for humanitær hjælp til Gaza

i dag kl. 00:37
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6594254
Jakob Høstrup
Hizbollah: Onsdag bliver en dag "med hidtil uset vrede" mod
Israel

i dag kl. 00:51
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6594256
Jakob Høstrup
Præsident Abbas: Angreb er 'afskyelig krigsmassakre'

i dag kl. 01:24
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6594312
Jakob Høstrup
Arabiske FN-ambassadører: Vi holder Israel ansvarlig for denne
massakre

i dag kl. 01:41
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6594349
Jakob Høstrup
Israelsk miltitær: Islamisk Jihad står bag angreb på hospital

i dag kl. 01:50
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6594355
Jakob Høstrup
FN's generalsekretær fordømmer angreb i Gaza

i dag kl. 02:03
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6594365
Jakob Høstrup
Uro og demonstrationer på Vestbredden efter angreb på hospital

i dag kl. 02:19
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6594406
Jakob Høstrup
Joe Biden: 'Forarget og dybt bedrøvet' efter angreb på
hospital i Gaza

i dag kl. 03:07
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6594484
Jakob Høstrup
Demonstrationer i store dele af Mellemøsten efter angreb

i dag kl. 04:00
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6594566
Jakob Høstrup
Også demonstranter på gaden i Odense

i dag kl. 04:17
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6594588
Jakob Høstrup
USA hæver trusselsniveau og lader diplomatfamilier forlade
Libanon

i dag kl. 04:54
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6594609
Jakob Høstrup
USA er optimistisk overfor nødhjælp gennem Egypten til Gaza

i dag kl. 05:24
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6594674
Rasmus Christiansen
FN's generalsekretær kommer til Egypten i morgen med fokus på
nødhjælp

i dag kl. 06:14
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6594745
Rasmus Christiansen
FN's generalsekretær opfordrer til 'øjeblikkelig' våbenhvile

i dag kl. 06:54
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6594820
Rasmus Christiansen
Israels militær til indbyggere i Gaza: Tag mod syd

i dag kl. 07:32
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6594910
Rasmus Christiansen
Læger uden Grænser efter eksplosion på hospital: 'Dybt, dybt
bekymrende'

59 min. siden (Time now CET 08.56-58)
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6594959
Rasmus Christiansen
Israel udgiver billeder der, ifølge dem, 'beviser', at de ikke
stod bag eksplosion på hospital

https://twitter.com/IDFSpokesperson/status/1714509334736990648

37 min. siden (Time now CET 08.56-58)
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6595008
Rasmus Christiansen
Puk Damsgård: 'Det er ganske forfærdelige billeder, vi ser fra
hospitalet'

3 min. siden (Time now CET 08.56-58)
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6595074
Per Bang Thomsen - Strasbourg
EU's udenrigschef: Vi må ikke glemme de civile ofre i Gaza

1 min. siden (Time now CET 08.56-58)
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6595078
Per Bang Thomsen - Strasbourg
Von der Leyen: De ansvarlige bag angrebet på Al
Ahli-hospitalet skal stilles til ansvar

(Time now CET 08.56-58)

Krigen mellem Israel og Hamas
I dag kl. 05.13
Opd. 19 min siden
https://nyheder.tv2.dk/live/udland/2023-10-17-krigen-mellem-israel-og-hamas

Kl. 22.26
Netanyahu: Barbariske terrorister står bag angreb, ikke IDF

https://news.sky.com/story/israel-hamas-war-latest-updates-gaza-sky-news-live-blog-12978800
Netanyahu: 'Barbaric terrorists' behind attack, not IDF

Benjamin Netanyahu, the Israeli foreign minister, has said
"barbaric terrorists" in Gaza bombed the al Alhi hospital and
Israel's military is not responsible.

Kl. 22.36
Talsperson fra Pentagon: Våbenleverancer fortsætter

Kommentar:

Tak!

Kl. 22.40
IDF har udført angreb mod Hizbollah-mål

Kl. 22.49
Hizbollah: Onsdag bliver en dag med "hidtil uset vrede" mod
Israel og Bidens besøg

Kl. 22.58
Folk siver fra demonstration i København

Kl. 23.08
Palæstinensiske demonstranter skudt på Vestbredden

Kl. 23.19
Flere hundrede samlet til demonstration i Odense

Kl. 23.30
Jordan aflyser topmøde med Joe Biden og arabiske ledere

Kl. 02.12
Demonstrationer foran europæiske ambassader i Iran

Kl. 02.56
Åbning af humanitær korridor til Egypten kan nærme sig

New Link ...

Krigen mellem Israel og Hamas
I dag kl. 05.25
Opd. 3 min siden
https://nyheder.tv2.dk/live/udland/2023-10-18-krigen-mellem-israel-og-hamas

Kl. 05.23
Eksplosion på hospital udløser store protester verden over

Kl. 05.29
USA fraråder rejser til Libanon

Kl. 05.54
Israel vil bevise, at de ikke stod bag eksplosion

Kl. 06.29
Israel opfordrer igen indbyggere til at evakuere mod syd

Kl. 06.41
Daniel Rye: - Gidslerne befinder sig i den ultimative
choktilstand

Kl. 06.58
Hamas-leder: Vi koordinerer krigens næste træk med Hizbollah

Kl. 07.08
Det er der sket i løbet af natten:

Kl. 07.12
Eksplosion på hospital sætter Israel i svær situation

Kl. 07.39
Biden ventes at lande i Israel klokken 9

Kl. 07.41
Lyn-analyse

Kl. 08.01
Israelske luftangreb fortsætter: - Der bliver bombet overalt

27 min siden (Time now CET 09.05)
Israels antimissilsystem i aktion i nat

15 min siden (Time now CET 09.05)
Dansk journalist efter hospitalseksplosion: - Det er en
katastrofe for Israel

(Time now CET 09.05)

LIVE Seneste nyt om krigen i Ukraine
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her

i dag kl. 06:14
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=6594743
Laura Kirkebæk-Johansson
Putin roser sin 'kære ven' Xi Jinping under møde i Kina

i dag kl. 06:24
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=6594757
Veronika Skov Snedker
To personer dræbt efter russisk angreb på lejlighedsbygning i Zaporizjzja

i dag kl. 06:27
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=6594762
Laura Kirkebæk-Johansson
Rusland hævder at have nedskudt 28 droner i løbet af natten

25 min. siden (Time now CET 09.05)
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=6595052
Maja Lærke Maach
Finland anklager Rusland for flere tilfælde af cyberspionage
og spredning af desinformation

(Time now CET 09.05)

Seneste nyt om krigen i Ukraine
I dag kl. 05.19
Opd. 10 min siden
https://nyheder.tv2.dk/live/udland/2023-10-18-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine

Kl. 05.31
Ukraine: Russisk angreb dræber to i Zaporizjzja

Kl. 06.17
Otte lejligheder smadret efter russisk angreb i Zaporizjzja

Kl. 06.41
Vladimir Putin til Xi Jinping: Vores tætte forhold er
nødvendigt

Kl. 07.25
Guvernør: Seks sårede efter russisk angreb i Kherson

Kl. 07.45
En person reddet ud fra murbrokkerne efter angreb

50 min siden (Time now CET 09.09-10)
Zelenskyj om angreb: Den onde stat fortsætter sin krigstaktik
mod civile

26 min siden (Time now CET 09.09-10)
Xi Jinping til Vladimir Putin: Vi har et stærkt venskab

45 sek siden (Time now CET 09.09-10)
Lyn-analyse

(Time now CET 09.09-10)

Politisk analyse/opsumering:

Konklusionen må desværre nok være, at vi er en *selvmordstruet*
art.

Og HVORDAN vil en fremmed civilisation forholde sig til dette?

De vil nok næppe risikere at udsætte deres egen civilisation
for unødvendig livsfare, skønner jeg! Så hellere lade
Menneskeheden omkomme. Det ér jo - mere eller mindre -
*selvforskyldt*!

2023-10-18 kl 08.22
12 min. siden
Signalfejl giver togaflysninger og forsinkelser på Sjælland

TV2:
2023-10-18 kl 08.35
Nye ældre-afsløringer udfordrer Mette Frederiksen – hvornår bliver de
mange ord fulgt op af handling?
28 min siden

Website https://sites.google.com/view/kall-tree File no 25694

Biden til Netanyahu: 'Det tyder på, at det var de andre og
ikke jer, der var skyld i eksplosion'

Finland anklager Rusland for flere tilfælde af cyberspionage
og spredning af desinformation

Israel: Vi stod ikke bag angreb

Subject: Israel udgiver billeder der, ifølge dem, 'beviser',
Date: Wed, 18 Oct 2023 09:11:51 +0200
25694 <652f853a$0$719$1472...@news.sunsite.dk>
https://groups.google.com/g/dk.politik/c/YCRw-l8umQM/m/O3qUqoxQAgAJ
DR S173 ons 18 okt 08:44:39
18.oktober dr.dk/nyheder 08:40

ANKLAGER RUSLAND FOR CYBERSPIONAGE

2023-10-18 kl 09.18
38 min. siden
Finland anklager Rusland for flere tilfælde af cyberspionage
og spredning af desinformation
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/finland-anklager-rusland-flere-tilfaelde-af-cyberspionage-og-spredning-af

-

DR S176 ons 18 okt 12:14:27
18.oktober dr.dk/nyheder 09:25

FORDØMMER HOSPITALS-ANGREB

I dag kl. 09:25
Von der Leyen: De ansvarlige bag eksplosion på hospital skal
stilles til ansvar
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/von-der-leyen-de-ansvarlige-bag-eksplosion-paa-hospital-skal-stilles-til-ansvar

-

Nødhjælpsorganisationer om situationen i Gaza: 'Det er en
tikkende bombe'
I dag kl. 10:31
https://www.dr.dk/nyheder/udland/noedhjaelpsorganisationer-om-situationen-i-gaza-det-er-en-tikkende-bombe

Læger uden Grænser har evakueret medarbejdere efter
eksplosion ved et hospital i Gaza.

-

DR S117 ons 18 okt 12:14:23
18.oktober dr.dk/nyheder 10:50

ISRAEL: VI STOD IKKE BAG ANGREB

Onsdag morgen har talsmanden for det
israelske militær (IDF) delt en række
satellitbilleder i en video, der ifølge
IDF beviser, at det ikke var dem, der
stod bag tirsdagens eksplosion på et
hospital i Gaza by.

Videoen, der er blevet delt på X,
tidligere kendt som Twitter, viser
billeder fra området omkring hospitalet
før og efter angrebet. Ifølge IDF viser
de, at det var et angreb fra Islamisk
Jihad, der ved en fejl ramte
hospitalet.

Det har ikke været muligt for DR
Nyheder at verificere videoens ægthed.
Derfor kan vi heller ikke bekræfte den
israelske påstand.

Israel hævder at have bevis for, at de ikke står bag angreb på
hospital i Gaza
I dag kl. 10:50
https://www.dr.dk/nyheder/udland/israel-haevder-have-bevis-de-ikke-staar-bag-angreb-paa-hospital-i-gaza

Alle parter i krigen forsøger at få vendt historien til deres
egen fordel, fortæller ekspert.

-

OVERBLIK Her er, hvad vi ved - og ikke ved om eksplosionen på
hospital i Gaza
I dag kl. 11:14
https://www.dr.dk/nyheder/udland/overblik-her-er-hvad-vi-ved-og-ikke-ved-om-eksplosionen-paa-hospital-i-gaza

Ifølge palæstinensiske myndigheder er mindst 500 mennesker
omkommet i eksplosionen.

-

DR S119 ons 18 okt 12:14:23
18.oktober dr.dk/nyheder 11:17

'DYB TILLID' MELLEM KINA OG RUSLAND

I dag kl. 11:17
Xi fortæller om dybere tillid mellem Kina og Rusland efter
møde med Putin
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/xi-fortaeller-om-dybere-tillid-mellem-kina-og-rusland-efter-moede-med-putin

-

2023-10-18 kl 12.28
52 min. siden
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/biden-til-netanyahu-det-var-de-andre-og-ikke-jer-der-var-skyld-i-eksplosion

LIVE: Krig mellem Israel og Hamas
LIVE: Israel under angreb
LIVE: Israel ramt af større missilangreb
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb

17 min. siden (Time now CET 09.22)
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6595104
Rasmus Christiansen
Korrespondent: Jordans aflysning er et nederlag for Biden

13 min. siden (Time now CET 09.22)
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6595114
Per Bang Thomsen - Strasbourg
Von der Leyen: Europa skal anerkende Israels smerte og ret til at
forsvare sig

(Time now CET 09.22)

Krigen mellem Israel og Hamas
16 min siden (Time now CET 09.23)
Israel hævder, at frigivet video beviser dets uskyld

(Time now CET 09.23)

LIVE Seneste nyt om krigen i Ukraine
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her

13 min. siden (Time now CET 09.25)
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=6595123
Veronika Skov Snedker
Ukrainsk landmand død efter traktor ramte en mine

(Time now CET 09.25)

[...]

_______________________________

(Time now CET 09.25)

2023-10-18 kl 12.28
15 min. siden
Sveriges prins Daniel er blevet taget i at køre for stærkt

TV2:
2023-10-18 kl 09.20
Kaptajn overfaldet på kamera – men to år efter er gerningsmand stadig
ikke dømt
9 min siden

Website https://sites.google.com/view/kall-tree File no 25695

Biden: Aftale om nødhjælp fra Egypten til Gaza indgået

Israel vil ikke forhindre nødhjælp i at komme ind

Joe Biden: Hamas repræsenterer ikke det palæstinensiske folk

Hamas bruger civile som menneskelige skjolde, siger israelsk
luftvåben

Biden til Netanyahu: - I er ikke alene

Israel deler lydklip, som giver Islamisk Jihad skylden for
eksplosion

Date: Wed, 18 Oct 2023 09:11:51 +0200
25694 <652f853a$0$719$1472...@news.sunsite.dk>
https://groups.google.com/g/dk.politik/c/YCRw-l8umQM/m/O3qUqoxQAgAJ
Joe Biden: 'Det tyder på, at 'de andre' er skyld i
hospitalseksplosion'
I dag kl. 12:47
opdateret I dag kl. 13:31
https://www.dr.dk/nyheder/udland/joe-biden-det-tyder-paa-de-andre-er-skyld-i-hospitalseksplosion

Under et besøg i Israel fornyede Joe Biden sit løfte om at
støtte Israel.

-

I dag kl. 12:56
Udenrigsministeriet advarer om uroligheder i Libanon:
'Overvej, om det er nødvendigt, du opholder dig i landet'
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/udenrigsministeriet-advarer-om-uroligheder-i-libanon-overvej-om-det-er-noedvendigt

-

Voldsomme billeder efter eksplosion på hospital i Gaza:
Totalsmadrede biler og mange sårede
I dag kl. 13:23
https://www.dr.dk/nyheder/udland/voldsomme-billeder-efter-eksplosion-paa-hospital-i-gaza-totalsmadrede-biler-og-mange

Redningsarbejdere, læger og frivillige leder stadigvæk efter
sårede og dræbte ved Al-Ahli-hospitalet.

-

DR S128 ons 18 okt 15:49:54
18.oktober dr.dk/nyheder 13:47

KASTER MOLOTOVCOCKTAILS I BERLIN

En af Berlins synagoger blev tidligt i
morges angrebet med molotovcocktails af
to hætteklædte mænd. Det siger det
tyske politi ifølge nyhedsbureauet
Reuters.

Politiet har anholdt en mand, der råbte
antisemitiske udtryk.

- Angreb på jødiske institutioner og
voldshandlinger på vores gader er
afskyelige og tolereres ikke, udtaler
den tyske kansler, Olaf Scholz.

Sikkerheden omkring jødiske
institutioner er skærpet i Tyskland,
siden Hamas' terrorangreb på Israel og
Israels efterfølgende luftangreb på
Gazastriben.

I dag kl. 13:47
Hætteklædte mænd kaster molotovcocktails mod synagoge i Berlin
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/haetteklaedte-maend-kaster-molotovcocktails-paa-synagoge-i-berlin

-

I dag kl. 14:00
Putin og Xi Jinping har diskuteret krigen mellem Israel og
Hamas
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/putin-og-xi-jinping-har-diskuteret-krigen-mellem-israel-og-hamas

-

Raketangreb under live-interview: Korrespondent måtte søge i
ly
I dag kl. 14:38
https://www.dr.dk/nyheder/udland/raketangreb-under-live-interview-korrespondent-maatte-soege-i-ly

Her kan du se og høre, når luftalarmen tæt på Gaza går i gang.

-

DR S129 ons 18 okt 15:49:54
18.oktober dr.dk/nyheder 15:02

RUSLAND PÅ VEJ UD AF ATOMAFTALE

I dag kl. 15:02
Rusland er ét skridt tættere på at trække sig fra aftale, der
forbyder atomprøvesprængninger
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/rusland-er-et-skridt-taettere-paa-traekke-sig-fra-aftale-der-forbyder

-

DR S131 ons 18 okt 15:49:55
18.oktober dr.dk/nyheder 15:49

KINA FORSØGER AT FÅ INFO FRA BRITER

2023-10-18 kl 16.11
22 min. siden
Britisk efterretningstjeneste: Kina forsøger at få briter til
at afsløre forretningshemmeligheder
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/britisk-efterretningstjeneste-kina-forsoeger-faa-briter-til-afsloere

LIVE: Krig mellem Israel og Hamas
LIVE: Israel under angreb
LIVE: Israel ramt af større missilangreb
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb

i dag kl. 09:24
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6595152
Rasmus Christiansen
Israel: Vi har ikke set beviser på, at hospital er ramt af en
fuldtræffer

i dag kl. 09:27
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6595163
Per Bang Thomsen - Strasbourg
Socialdemokratisk formand i Europa-Parlamentet til Israel:
'Én forbrydelse må ikke blive gengældt med en anden'

i dag kl. 09:37
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6595194
Rasmus Christiansen
Journalist til Israels militær: Hvorfor skulle vi tro på jer?

i dag kl. 09:56
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6595282
Rasmus Christiansen
Joe Biden er landet i Israel

i dag kl. 10:16
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6595379
Rasmus Christiansen
Der bliver stadigvæk ledt efter sårede og dræbte ved hospitalet

i dag kl. 10:44
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6595471
Rasmus Christiansen
Pave Frans begræder 'desperat' situation i Gaza

i dag kl. 10:53
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6595501
Mana Barvar
Alle beskylder hinanden for at stå bag eksplosion ved
hospital: 'Der foregår en kamp om fortællingen'

i dag kl. 11:01
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6595798
Rasmus Christiansen
Joe Biden: Det tyder på, at det var 'de andre' og ikke Israel,
der stod bag eksplosion

i dag kl. 11:18
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6597881
Rasmus Christiansen
Joe Biden: Hamas repræsenterer ikke det palæstinensiske folk

i dag kl. 11:42
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6601711
Rasmus Christiansen
Storbritannien opfordrer til mere kølighed: For mange har for
travlt med at konkludere noget

i dag kl. 11:55
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6603446
Mana Barvar
Dansker med familie i Gaza: 'Man bliver ked af det over, at
hele verden bare står og kigger på'

i dag kl. 12:30
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6607526
Rasmus Christiansen
Overblik

i dag kl. 13:00
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6608960
Silas Bay Nielsen
Putin kalder hospitalseksplosion for katastrofe og opfordrer
til forhandlinger

i dag kl. 13:01
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6608963
Maja Lærke Maach
Udenrigsministeriet advarer om uroligheder i Libanon

i dag kl. 13:24
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6609363
Morten Top
Israel vil prøve at undgå civile ofre

i dag kl. 13:38
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6611957
Morten Top
Britisk efterretningstjeneste analyserer hospitalseksplosion

Tidligere i dag langede den britiske udenrigsminister, James
Cleverly, ud efter alle dem, der i aftes var hurtigt ude med
fordømmelser af Israel.

i dag kl. 13:57
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6615964
Maja Lærke Maach
Hætteklædte mænd kaster molotovcocktails mod synagoge i Berlin

i dag kl. 14:24
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6621158
Morten Top
'Verden ifølge Gram' stiller skarpt på hospitalsekplosionen
og Joe Bidens besøg i Israel

i dag kl. 14:41
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6622572
Morten Top
Palæstinensiske sundhedsmyndigheder: 471 døde i
hospitalsangreb

i dag kl. 15:07
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6622688
Morten Top
Pentagon-data ligger til grund for Biden-kommentar

54 min. siden (Time now CET 16.22)
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6622778
Morten Top
Se ødelæggelserne ved Al-Ahli hospitalet

24 min. siden (Time now CET 16.22)
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6622916
Morten Top
Biden: 'Jeg stillede svære spørgsmål til Netanyahu'

(Time now CET 16.22)

Krigen mellem Israel og Hamas
Kl. 09.28
Israel: Vi har ikke set beviser på, at hospital er blevet
"ramt af en fuldtræffer"

Kl. 09.37
Islamisk Jihad reagerer på nye påstande

Kl. 09.52
Joe Biden er ankommet til Israel

Kl. 10.10
Biden i omfavnelse med Netanyahu

Kl. 10.16
Biden står over for en svær opgave, vurderer lektor

Kl. 10.24
Sådan forløber Bidens besøg i Israel

Kl. 10.26
Amerikansk besøg foregår i en ekstrem højspændt atmosfære

Kl. 10.42
Læger uden Grænser var til stede på hospital: Vi var ved at
operere

Kl. 10.45
Nu taler Biden og Netanyahu

Kl. 10.48
- Verden skal forene sig om at besejre Hamas

Kl. 10.53
Biden: Det tyder på, at hospitalseksplosion var forårsaget af
den "anden side"

Kl. 10.56
Pressemødet er slut

Kl. 11.04
Grænse fra Gaza til Egypten forbliver lukket

Kl. 11.43
Israel deler lydklip, som giver Islamisk Jihad skylden for
eksplosion

Kl. 11.57
Tidligere Mellemøstkorrespondent: Der er propaganda fra begge
parter

Kl. 11.58
Dødstal stiger igen i Gaza

Kl. 12.37
En alvorlig storm er på vej, siger EU's udenrigschef

Kl. 12.46
Udenrigsministeriet advarer om uroligheder i Libanon

Kl. 12.51
Biden taler snart

Kl. 12.58
Pressemødet er i gang

Kl. 13.09
Biden til Netanyahu: - I er ikke alene

Kommentar:

Tak

Kl. 13.19
Flere demonstrationer planlagt i Danmark

Kl. 13.38
Hamas afviser Bidens påstand: USA er blindt partisk over for
Israel

Kommentar:

Så simpelt er det ikke, men I er en *terrororganisation*, og
det skal *fordømmes* - no matter what!

Kl. 13.49
Hamas bruger civile som menneskelige skjolde, siger israelsk
luftvåben

Kl. 13.54
Over 3400 døde i Gaza

Kl. 14.09
Gaza sætter tal på antallet af døde ved eksplosion

Kl. 14.20
Egypten erklærer landesorg

Kl. 14.21
Hvem har ansvar for hospitalseksplosion?

Kl. 15.04
Libanesisk minister med dyster melding: Hele regionen kan
blive opslugt

Kl. 15.12
Blinken til Abbas: Hamas repræsenterer ikke palæstinensere

Kl. 15.24 (Time now CET 16.30-32)
Bidens kommentar om "den anden side" forklares

56 min siden (Time now CET 16.30-32)
Medie forsøger at verificere billedindhold

40 min siden (Time now CET 16.30-32)
Grønt lys til nordlige evakueringer

37 min siden (Time now CET 16.30-32)
To dræbt af IDF-skud i Ramallah

24 min siden (Time now CET 16.30-32)
IDF: Denne video viser, at det ikke var Israel bag eksplosion

18 min siden (Time now CET 16.30-32)
Man må afvente eksperter
Lyn-analyse

8 min siden (Time now CET 16.30-32)
Biden vil bede om støttepakke af hidtil uset størrelse

4 min siden (Time now CET 16.29)
Biden: Aftale om nødhjælp fra Egypten til Gaza indgået

Kommentar:

Tillykke

8 min siden (Time now CET 16.40-41)
USA nedlægger veto mod FN-resolution

5 min siden (Time now CET 16.40-41)
Luftalarmer i det nordlige Israel

1 min siden (Time now CET 16.40-41)
Israel vil ikke forhindre nødhjælp i at komme ind

Tak

(Time now CET 16.40-41)

LIVE Seneste nyt om krigen i Ukraine
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her

i dag kl. 11:21
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=6598397
Laura Kirkebæk-Johansson
Xi fortæller om dybere tillid mellem Kina og Rusland efter
møde med Putin

Kommentar:

Og tror du det kan redde dig og ham fra galgen?

i dag kl. 13:54
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=6615283
Anna Danielsen Gille
Putin og Xi Jinping diskuterede krig mellem Israel og Hamas

i dag kl. 14:58
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=6622637
Nanna Nørby Hansen
Rusland er ét skridt tættere på at trække sig fra aftale, der forbyder
atomprøvesprængninger

30 min. siden (Time now CET 16.42)
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=6622963
Anna Danielsen Gille
Putin: USA bliver fortsat mere involveret i kigen

(Time now CET 16.42)

Seneste nyt om krigen i Ukraine
I dag kl. 05.19
Opd. 10 min siden
https://nyheder.tv2.dk/live/udland/2023-10-18-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine

Kl. 09.31
Pentagon afviser at kommentere på ATACMS-missiler til Ukraine

Kl. 10.09
Én dræbt efter angreb mod Kherson, oplyser guvernør

Kl. 10.44
Medie: USA har sendt 20 ATACMS-missiler til Ukraine

Kl. 11.17
Efterretning: Rusland optrapper i den østlige del af Ukraine

Kl. 11.49
Guvernør: Én dræbt og flere sårede efter russisk angreb

Kl. 13.01
Underhus stemmer for at tilbagekalde atombombeaftale

Kl. 13.30
Putin: Rusland begynder regelmæssig patruljering over
Sortehavet

Kl. 13.51
Guvernør: Kvinde død efter kvæstelser

Kl. 14.22
Det er der sket i dag

Kl. 14.56
F-16-donation får Rusland til at styrke sine grænser

Kommentar:

Kom nu til fornugt, din *tyveknægt*. Ukraine er IKKE dit land!

54 min siden (Time now CET 16.44)
Sjældne optagelser af Putins atomkufferter

3 min siden (Time now CET 16.44)
Lavrov modtaget med blomster og flag i Nordkorea

(Time now CET 16.44)

2023-10-18 kl 16.11
22 min. siden
Britisk efterretningstjeneste: Kina forsøger at få briter til at afsløre
forretningshemmeligheder

TV2:
2023-10-18 kl 16.19
Mens antallet af ældre stiger, får færre plads på et plejehjem: -
Kriterierne er for stramme, siger borgmestre
I dag kl. 14.09

Website https://sites.google.com/view/kall-tree File no 25696

USA: Tidlige efterretninger peger på, at palæstinensiske
bevæbnede står bag eksplosion

Beskylder russere for at bruge civile som menneskelige skjold

Estlands premierminister fordømmer Orbans håndtryk med Putin

Date: Wed, 18 Oct 2023 09:11:51 +0200
25694 <652f853a$0$719$1472...@news.sunsite.dk>
https://groups.google.com/g/dk.politik/c/YCRw-l8umQM/m/O3qUqoxQAgAJ
DR S134 ons 18 okt 20:54:34
18.oktober dr.dk/nyheder 17:09

ISRAEL VIL TILLADE NØDHJÆLP I GAZA

I dag kl. 17:09
Israel vil tillade nødhjælp at komme ind i Gaza
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/israel-vil-tillade-noedhjaelp-komme-ind-i-gaza

-

Vandstanden i Amazonas er nu den laveste i over 120 år
I dag kl. 17:09
https://www.dr.dk/nyheder/udland/vandstanden-i-amazonas-er-nu-den-laveste-i-over-120-aar

Tusindvis af mennesker er lige nu påvirket af den ekstreme
tørke i Brasilien.

-

Biden: Aftale indgået om nødhjælp til Gazastriben fra Egypten
I dag kl. 17.29
https://nyheder.tv2.dk/udland/2023-10-18-biden-aftale-indgaaet-om-noedhjaelp-til-gazastriben-fra-egypten

-

Daniel Rye om at være gidsel: - Det er det ultimative chok
I dag kl. 18.01
https://nyheder.tv2.dk/udland/2023-10-18-daniel-rye-om-at-vaere-gidsel-det-er-det-ultimative-chok

-

Verdens øjne hviler på hospital i Gaza, og nu peges der
fingre: - Jeg synes ikke, at jeg har set nogen beviser
I dag kl. 18.58
https://nyheder.tv2.dk/udland/2023-10-18-verdens-oejne-hviler-paa-hospital-i-gaza-og-nu-peges-der-fingre-jeg-synes-ikke-at-jeg-har-set-nogen-beviser

Beskyldninger flyver frem og tilbage over grænsen mellem
Israel og Palæstina, og vi skal ikke være sikre på nogensinde
at kende svaret, siger ekspert.

-

I kibbutzen Tse'Elim gør beboerne sig klar til, at Israel går
i krig i Gaza
I dag kl. 19:16
https://preview.nws.ai/amp/1288510966/kibbutzen-tseelim/

-

Israels krig kan skabe splittelse i Bidens bagland
I dag kl. 19:32
https://www.dr.dk/nyheder/udland/israels-krig-kan-skabe-splittelse-i-bidens-bagland

-

Mens alle venter på en landoffensiv, taler Israel nu om
muligheden for "noget andet"
I dag kl. 19.55
https://nyheder.tv2.dk/udland/2023-10-18-mens-alle-venter-paa-en-landoffensiv-taler-israel-nu-om-muligheden-for-noget-andet

Ifølge militæranalytiker kan israelerne ikke undgå en
landoperation, hvis de skal nå deres mål om at udrydde Hamas.
Men det bliver en svær opgave.

-

DR S138 ons 18 okt 20:54:34
18.oktober dr.dk/nyheder 20:51

UM ADVARER DANSKERE I TUNESIEN

2023-10-18 kl 21.07
16 min. siden
Udenrigsministeriet advarer danskere i Tunesien: Risiko for
uroligheder som følge af krig mellem Israel og Hamas
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/udenrigsministeriet-advarer-danskere-i-tunesien-risiko-uroligheder-som-foelge-af

-

2023-10-18 kl 21.14
Biden besøger Israel efter hospitalseksplosion i Gaza – Her er
dagens overblik
22 min siden
https://nyheder.tv2.dk/samfund/2023-10-18-biden-besoeger-israel-efter-hospitalseksplosion-i-gaza-her-er-dagens-overblik

LIVE: Krig mellem Israel og Hamas
LIVE: Israel under angreb
LIVE: Israel ramt af større missilangreb
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb

i dag kl. 16:25
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6623008
Morten Top
Præsident Biden 'vred og trist' over hospitalsekplosion i
Gaza

i dag kl. 16:33
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6623104
Morten Top
Biden: Israel vil tillade nødhjælp til Gaza

i dag kl. 16:58
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6623317
Morten Top
Netanyahu bekræfter: Israel vil ikke blokere nødhjælp fra
Egypten

i dag kl. 17:32
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6623431
Morten Top
Præsident Biden har forladt Israel

i dag kl. 17:58
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6623507
Morten Top
USA giver 100 millioner dollar til humanitær hjælp i Gaza

i dag kl. 18:47
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6623729
Morten Top
Folkekirkens Nødhjælp: Fantastisk nyhed med humanitær
korridor til Gaza

i dag kl. 19:16
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6624021
Morten Top
Mette Frederiksen sender tanker til ofrene i hospitalsekplosion

i dag kl. 20:03
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6624504
Nanna Nørby Hansen
Udenrigsministeriet advarer danskere i Tunesien: Risiko for
uroligheder som følge af krigen mellem Israel og Hamas

43 min. siden (Time now CET 21.22)
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6624835
Morten Top
DR-korrespondent i Israel: Solid støtteerklæring fra USA

3 min. siden (Time now CET 21.22)
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6625259
Morten Top
FN ønsker egen undersøgele af hospitalseksplosion

(Time now CET 21.22)

Krigen mellem Israel og Hamas
Kl. 16.58
- Man taler ikke palæstinensernes sag, mener
propalæstinensisk demonstrant

Kl. 17.16
Demonstration på Den Røde Plads

Kl. 17.24
Den amerikanske og israelske ambassade i Argentina evakueret
efter bombetrusler

Kl. 17.31
Joe Biden rejser afsted igen

Kl. 17.37
Et minuts stilhed på Den Røde Plads

Kl. 17.40
Hule drøn over Tel Aviv

Kl. 18.02
USA: Tidlige efterretninger peger på, at palæstinensiske
bevæbnede står bag eksplosion

Kl. 18.34
Raketter over Tel Aviv

Kl. 19.00
Den Røde Plads rømmet efter kanonslag

Kl. 19.17
Propalæstinensisk demonstration i Aarhus

Kl. 19.56
Pårørende til fem gidsler: Bidens besøg leder forhåbentlig
til frigivelser

Kl. 20.15
Minister: Gaza vil skrumpe

44 min siden (Time now CET 21.25)
Aftale var fuldstændig afgørende for Biden, siger TV 2s
korrespondent

24 min siden (Time now CET 21.25)
Protester i flere muslimske lande

3 min siden (Time now CET 21.29)
Også propalæstinensisk demonstration i Odense

(Time now CET 21.29)

LIVE Seneste nyt om krigen i Ukraine
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her

i dag kl. 20:01
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=6624467
Anna Danielsen Gille
Macron forsikrer Zelenskyj om fortsat støtte

(Time now CET 21.30)

[...]

Rusland kræver 98-årig udleveret fra Canada

Kl. 18.00
Luftangreb i Sevastopol

Kl. 18.51
Biden kan være på vej med ny Ukraine-støtte

Kl. 19.11
Premierminister fordømmer Orbans håndtryk

... Estlands premierminister, ...

Kl. 20.21
Beskylder russere for at bruge civile som menneskelige skjold

16 min siden (Time now CET 21.31)
Fem døde efter missilangreb

(Time now CET 21.31)

Website https://sites.google.com/view/kall-tree File no 25697