ET-Break (Was: Zelenskyj: - Vi har fået de nyheder, vi har ventet på) - News 2023-06-06

ET-Break (Was: Zelenskyj: - Vi har fået de nyheder, vi har ventet på)

Russisk politiker vækker opsigt – hans karriere bliver kort nu,
siger tidligere statsminister

File 25.272 ...
Ukraine
https://sites.google.com/view/kall-ukraine/files/25-xxx/25-2xx/25-272
(Dating, Nærkontakt af 3. grad, Stævnemøde)
https://sites.google.com/view/kall-contact/files/25-xxx/25-2xx/25-272

"Other" news:

Ukraine har nok våben til modoffensiv, siger udenrigsminister

Subject: Russisk politiker kritiserer offentligt krigen -
News 2023-06-05
Date: Mon, 5 Jun 2023 02:12:07 +0200
25269 <u5j98n$3knr$1...@news.eternal-september.org>
https://groups.google.com/g/dk.politik/c/ExCssAN9tFo/m/LI93V-AxAgAJ

https://sites.google.com/view/kall-last-warning/files/24-xxx/24-5xx/24-557

https://www.icj-cij.org/public/files/case-related/182/182-20220316-PRE-01-00-EN.pdf

> Hvordan kan jeg hjælpe?
> How can I help?
[ ... ]
> Den danske Ukraine komite
>
> https://dendanskeukrainekomite.dk/
>
> Den danske Ukraine komite er stiftet for at hjælpe Ukraines
> forsvar. Vores formål er, med penge, at hjælpe Ukraine i
> landets kamp for frihed og fred.
>

> Søren Pind, ...
> Formand den danske Ukraine komite
> https://twitter.com/sorenpind
> https://twitter.com/sorenpind/status/1503739368502091784
>
> MobilePay på 924084
>
> Bankoverførsel: Reg. nr. 0542 Konto nr. 0000668633

2022-02-24, day no 55, Putin's illegal war of aggression on Ukraine

2022-03-04, day no 63, Sodom-warning-to-Russia

2022-03-16, day no 75, Judgment of the International Court of Justice

2022-09-26, day no 269, Nord Stream 1 + 2 saboteret (43*5 and 195)

2023-01-27, day no 27, Asteroid 2023 BU (11 years 744-connection ?)
2012-01-27, https://sites.google.com/view/et-footsteps/2012-01-27

2023-03-17, day no 76, ICC issues arrest warrant for Putin

Et Ord til dagen:

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Zefanias%201&version=BPH

Zefanias 1, Bibelen på hverdagsdansk

„Jeg vil fjerne alt fra jordens overflade,” erklærer Herren.

3
„Jeg vil udrydde både mennesker og dyr.
Jeg vil fjerne alt, hvad der førte mennesket til fald,
sammen med de mennesker, der faldt.

Hele menneskeheden skal forsvinde fra jordens overflade.

... Min glødende vrede vil sætte verden i brand,
så hele jordens befolkning får en brat og frygtelig død.”

=>

Når du en dag *indser*, at du har korsfæstet Gud (Jesus), ...
Когда однажды вы *осознаете*, что распяли Бога (Иисуса), ...

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Mat+25.40&version=BPH
https://www.biblegateway.com/passage/?search=Mat+25.31-&version=ERV-RU

... da kan det være, at dit syn på mange ting ændres!
... тогда ваш взгляд на многие вещи может измениться!

KANSKE du ligefrem *frivilligt* siger til Gud:
ВОЗМОЖНО, вы даже *добровольно* говорите Богу:

"Ske Din vilje, ikke min!”
"Да будет воля Твоя, а не моя!"

(Apropos: Den, man elsker, ønsker man ikke at skade)
(Кстати: ты не хочешь причинить боль тому, кого любишь)

=>

Dagens lovsang:

Tag Det Inderste - Mariagerfjord Frikirke // Stille Stunder
Jun 22, 2018
https://www.youtube.com/watch?v=rNZ31qfAXSk&list=PL-93BA8uTVW8yViJdAnciQyW-K5o_E-2u&index=43

Tekst og akkorder:
https://www.stillestunder.com/
https://www.stillestunder.com/s/Tag-det-inderste-D.pdf

I dag kl. 15:25
EU-Domstolen slår fast: Polens omstridte reform af landets
domstole er i strid med EU's regler
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/eu-domstolen-slaar-fast-polens-omstridte-reform-af-domstole-er-i-strid-med-eus

-

Ukrainsk modoffensiv nærmer sig, siger analytiker
I dag kl. 15.28
https://nyheder.tv2.dk/udland/2023-06-05-ukrainsk-modoffensiv-naermer-sig-siger-analytiker

-

Mette Frederiksen nævnes som favorit til NATO – men der er flere om buddet
I dag kl. 16.12
https://nyheder.tv2.dk/politik/2023-06-05-mette-frederiksen-naevnes-som-favorit-til-nato-men-der-er-flere-om-buddet

Hvem er kandidaterne?

[ ... ]

Kaja Kallas, 45 år, estisk statsminister siden 2021

[ ... ]

Ursula von der Leyen, 64 år, formand for EU-Kommissionen 2019

[ ... ]

Mark Rutte, 56 år, hollandsk premierminister siden 2010

[ ... ]

Mette Frederiksen, 45 år, dansk statsminister siden 2019

Kommentar:

Onsdag-torsdag kommer den brittiske Premierminister forbi White
House, og mon ikke udenrigsministeren deres også er kandidat!

-

I dag kl. 16:22
Russiske radioer hacket:
Falsk Putin fortalte, at Ukraine var gået ind i Rusland
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/russiske-radioer-hacket-falsk-putin-fortalte-ukraine-var-gaaet-ind-i-rusland

-

Kreml affejer vild tale fra Putin som "falsk" - et forsøg på at
skabe frygt, siger TV 2-korrespondent
I dag kl. 17.15
https://nyheder.tv2.dk/udland/2023-06-05-kreml-affejer-vild-tale-fra-putin-som-falsk-et-forsoeg-paa-at-skabe-frygt-siger-tv-2-korrespondent

-

DR S128 man 05 jun 19:25:07
5.juni dr.dk/nyheder 17:27

FLERE 'OFFENSIVE AKTIONER'
Ukraine er i gang med en række
"offensive aktioner". ...

I dag kl. 17:27
Ukraines viceforsvarsminister: Vi er i gang med flere
'offensive aktioner'
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/ukraines-viceforsvarsminister-vi-er-i-gang-med-flere-offensive-aktioner

-

I dag kl. 18:30
LIVE Mette Frederiksen besøger Joe Biden i USA
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-mette-frederiksen-besoeger-joe-biden-i-usa

-

DR S131 man 05 jun 19:25:07
5.juni dr.dk/nyheder 19:14

MINISTER KALDER EU-DOMSTOL KORRUPT
Den polske justitsminister langer nu ud
efter EU-domstolen, ...

2023-06-05 kl 20.00
46 min. siden
Polsk minister kalder EU-Domstolen korrupt efter dom
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/polsk-minister-kalder-eu-domstolen-korrupt-efter-dom

-

Biden til Mette Frederiksen:
Danmark er en af USA's bedste allierede
I går kl. 20.20
https://nyheder.tv2.dk/politik/2023-06-05-biden-til-mette-frederiksen-danmark-er-en-af-usas-bedste-allierede

+

DR S133 man 05 jun 22:11:24
5.juni dr.dk/nyheder 20:33

'I ER EN AF VORES BEDSTE ALLIEREDE'

I går kl. 20:33
Biden: Danmark er en af vores bedste venner
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/biden-danmark-er-en-af-vores-bedste-venner

Kommentar:

Merci

-

Oprørsgrupper fortsætter angreb i Rusland – flere byer hævdes indtaget
I går kl. 20.40
https://nyheder.tv2.dk/udland/2023-06-05-oproersgrupper-fortsaetter-angreb-i-rusland-flere-byer-haevdes-indtaget

-

I går kl. 21:18
Brasilien lancerer plan, som skal stoppe skovrydning i Amazonas
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/brasilien-lancerer-plan-som-skal-stoppe-skovrydning-i-amazonas

-

Mette Frederiksen efter "opsigtsvækkende" Biden-møde:
- Jeg er ikke i USA for at søge et job
I går kl. 21.50
https://nyheder.tv2.dk/politik/2023-06-05-mette-frederiksen-efter-opsigtsvaekkende-biden-moede-jeg-er-ikke-i-usa-for-at-soege-et-job

Kommentar:

45 (Target-DATA) => 1:45 => 60 + 45 = 105 (104 ?)
Out: 1:56

Compare with ...

Subject: ET-Break (Was: Statsministeren besøger USA’s præsident, 78) -
News 2023-05-24
Date: Wed, 24 May 2023 09:18:15 +0200
25234 <u4kdnn$2tflt$1...@news.eternal-september.org>
Close Encounters of the Third Kind
(Dating, Nærkontakt af 3. grad, Stævnemøde)
https://sites.google.com/view/kall-contact/files/25-xxx/25-2xx/25-234
Abraham-koden
https://sites.google.com/view/a-code-f-001/files/25-xxx/25-2xx/25-23x/25-234
https://groups.google.com/g/dk.politik/c/0NDQ1x4wwhQ/m/7Xepc7otAgAJ
https://groups.google.com/g/dk.videnskab/c/Frlj0Hg87QQ/m/_uUaUrs5AAAJ

[ ... ]
> 5. juni (Grundlovsdag) ...
> https://da.wikipedia.org/wiki/5._juni
>
> 5. juni er dag 156 i året i den gregorianske kalender
> (dag 157 i skudår). Der er 209 dage tilbage af året.
>
> =>
>
> 156 /2 = 78
>
> (Amerikanerne er på UFO-jagt)
>

> Og med GOD grund, skønner jeg ... :-)

-

I går kl. 22:06
Mette Frederiksen fejer Nato-rygter af banen, men 'jeg er da glad for at
nyde en international opbakning'
https://www.dr.dk/nyheder/politik/mette-frederiksen-fejer-nato-rygter-af-banen-men-jeg-er-da-glad-nyde-en

-

DR S136 man 05 jun 22:11:24
5.juni dr.dk/nyheder 22:10

METTE F: CIA ROSER DANMARK

I går kl. 22:10
Mette Frederiksen mødte også CIA's direktør, og der er 'kun ros
til den danske efterretningstjeneste'
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/mette-frederiksen-moedte-ogsaa-cias-direktoer-og-der-er-kun-ros-til-den-danske

-

Zelenskyj: - Vi har fået de nyheder, vi har ventet på
I går kl. 23.20
https://nyheder.tv2.dk/udland/2023-06-05-zelenskyj-vi-har-faaet-de-nyheder-vi-har-ventet-paa

-

I går kl. 23:20
Store smil og lang tid på tomandshånd: Se Mette Frederiksen
besøge Biden i Det Hvide Hus
https://www.dr.dk/stories/1288510966/mette-frederiksen-i-det-hvide-hus/

-

Amerikansk dobbeltspion fundet død i sin celle
I går kl. 23.37
Opd. I går kl. 23.44
https://nyheder.tv2.dk/udland/2023-06-05-amerikansk-dobbeltspion-fundet-doed-i-sin-celle

Robert Hanssen solgte i over 20 år fortrolige oplysninger til
Sovjetunionen og siden Rusland. Nu er han død.

[ ... ]

Fængselsansatte påbegyndte førstehjælp, da de fandt Hanssen
bevidstløs mandag morgen, ...

Hanssens dødsårsag er ikke offentliggjort.

Kommentar:

Crime does NOT pay!

-

Microsoft skal betale millioner for krænkelse af børns privatliv
I dag kl. 03.15
https://nyheder.tv2.dk/udland/2023-06-06-microsoft-skal-betale-millioner-for-kraenkelse-af-boerns-privatliv

LIVE Seneste nyt om krigen i Ukraine
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her

21. maj 2023 kl. 14:15
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=5943704
Sean Coogan
Ukrainsk topgeneral: Ukraine kontrollerer en "ubetydelig" del af
Bakhmut, men rykker frem i forstæderne

_______________________________

(Time now CET xx.xx)

Seneste nyt om krigen i Ukraine
I dag kl. 05.19
https://nyheder.tv2.dk/udland/2023-06-05-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine

Kl. 16.04
Hackere vil skabe frygt hos russerne med falsk Putin-tale, siger
korrespondent

Kl. 17.19
Ukrainsk embedsmand: Styrker bevæger sig mod "offensive aktioner"
i nogle områder

Kl. 18.19
Ukraine har nok våben til modoffensiv, siger udenrigsminister

Kl. 18.36
Rusland: Leopard-kampvogne er blevet set for "første gang" i
Donetsk

58 min siden (Time now CET 20.22-3)
- Ukraine vil vinde krigen, siger britisk udenrigsminister under
besøg i Kyiv

29 min siden (Time now CET 20.22-3)
USA og Danmark arbejder sammen mod Rusland

19 min siden (Time now CET 20.22-3)
Ni personer såret i russisk missilangreb

Kl. 20.44
Russisk politiker vækker opsigt – hans karriere bliver kort nu,
siger tidligere statsminister

... Carl Bildt

Kommentar:

In the name of the Father°:

IOndse at I er kommet ind på en *blindgyde* (ved at *stjæle*
anden mands ejendom)!

Forlad derfor venligst Ukraine og Georgien nu, så vi
(Menneskeheden) MÅSKE har en chance for at overleve denne
Pest-fra-helvede, ligesom vi overlevede Pesten-fra-Balkan!

(
Google-auto-translation:

Российский политик наделал шума — его карьера теперь будет
короткой, считает экс-премьер

... Карл Бильдт

Комментарий:

Во имя Отца°:

Осознайте, что вы зашли в *тупик* (*украв* чужое имущество)!

Поэтому, пожалуйста, покиньте сейчас Украину и Грузию, чтобы мы
(Человечество) МОГЛИ иметь шанс пережить эту Чума-из-Ада, как мы
пережили Чуму-из-Балканов!
)

Kl. 21.35
Zelenskyj: - Vi har fået de nyheder, vi har ventet på

Kommentar:

And then I heard a voice from Heaven said (perhaps the voice of
ET)
(2023-06-06, Tuesday, day no 157, CET 05:40, GMT 03:40)
- "Ready!"

Kl. 21.55
Meldinger om påbegyndt modoffensiv kommer fra begge sider

(Time now CET 05.33)

2023-06-06 kl 05.09
I går kl. 23:20
Store smil og lang tid på tomandshånd: Se Mette Frederiksen besøge Biden
i Det Hvide Hus

TV2:
2023-06-06 kl 05.09
Microsoft skal betale millioner for krænkelse af børns privatliv
I dag kl. 03.15

Website https://sites.google.com/view/kall-tree File no 25272

Stoltenberg: Ødelæggelsen af ukrainsk dæmning sætter tusindvis af civile
i fare

Subject: ET-Break (Was: Zelenskyj: - Vi har fået de nyheder, vi
har ventet på) - News 2023-06-06
Date: Tue, 6 Jun 2023 05:46:05 +0200
25272 <u5ma5u$kpkj$1...@news.eternal-september.org>
https://groups.google.com/g/dk.politik/c/Xr7L4hbj2l4/m/MSgMXiKMAgAJ
Rusland hævder at have afværget ny offensiv i Donetsk
I dag kl. 05.29
https://nyheder.tv2.dk/udland/2023-06-06-rusland-haevder-at-have-afvaerget-ny-offensiv-i-donetsk

-

I dag kl. 05:56
Ukraine: Russiske styrker har sprængt stor dæmning i Kherson i
luften
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/ukraine-russiske-styrker-har-spraengt-stor-daemning-i-kherson-i-luften

Kommentar:

Map:
https://goo.gl/maps/Cr17nAuTymEaF1rN8

-

I dag kl. 06:06
Microsoft skal betale millioner for krænkelse af børns privatliv
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/microsoft-skal-betale-millioner-kraenkelse-af-boerns-privatliv

-

2023-06-06 kl 07.49
Stor dæmning i Kherson-regionen sprængt i luften - evakueringer begyndt
43 min siden
https://nyheder.tv2.dk/udland/2023-06-06-stor-daemning-i-kherson-regionen-spraengt-i-luften-evakueringer-begyndt

-

2023-06-06 kl 07.52
Stor evakuering i gang nær sprængt dæmning
52 min siden
Opd. 29 min siden
https://nyheder.tv2.dk/udland/2023-06-06-stor-evakuering-i-gang-naer-spraengt-daemning

-

DR S139 tir 06 jun 08:32:42
6.juni dr.dk/nyheder 07:46

ZELENSKYJ INDKALDER TIL KRISEMØDE

2023-06-06 kl 08.37
51 min. siden
Ukraines præsident Zelenskyj holder krisemøde, efter dæmning er sprængt
i luften
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/ukraines-praesident-zelenskyj-holder-krisemoede-efter-daemning-er-spraengt-i-luften

-

2023-06-06 kl 08.42
Topfolk i Kongressen: Mette F. vil være et fremragende valg
52 min siden
https://nyheder.tv2.dk/politik/2023-06-06-topfolk-i-kongressen-mette-f-vil-vaere-et-fremragende-valg

+

2023-06-06 kl 08.37
44 min. siden
Topfolk i Kongressen ser gerne Mette Frederiksen som Nato-chef
https://www.dr.dk/nyheder/udland/topfolk-i-kongressen-ser-gerne-mette-frederiksen-som-nato-chef

-

DR S141 tir 06 jun 08:32:42
6.juni dr.dk/nyheder 08:13

ATOMKRAFTVÆRK ER UNDER KONTROL
Sprængningen af dæmningen Nova Kakhovka
i Kherson i Ukraine udgør en fare for
atomkraftværket Zaporizjzja, men
situationen omkring værket er under
kontrol.

2023-06-06 kl 08.37
24 min. siden
Atomagentur: Sprængning af ukrainsk dæmning udgør fare for
atomkraftværk, men situationen er under kontrol
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/atomagentur-spraengning-af-ukrainsk-daemning-udgoer-fare-atomkraftvaerk-men

-

2023-06-06 kl 08.37
23 min. siden
DR's journalist i Ukraine: Man taler om en energimæssig katastrofe, som
kan tage årtier at genoprette
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/drs-journalist-i-ukraine-man-taler-om-en-energimaessig-katastrofe-som-kan-tage

-

2023-06-06 kl 08.37
14 min. siden
Stor dæmning i Ukraine sprængt i luften
https://www.dr.dk/nyheder/udland/stor-daemning-i-ukraine-spraengt-i-luften

-

DR S144 tir 06 jun 11:51:21
6.juni dr.dk/nyheder 08:59

'OPLAGT AT RUSSERNE HAR GJORT DET'

I dag kl. 08:59
Dansk militæranalytiker: 'Det mest oplagte er, at det er
russerne, der har gjort det'
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/dansk-militaeranalytiker-det-mest-oplagte-er-det-er-russerne-der-har-gjort-det

-

DR S145 tir 06 jun 11:51:21
6.juni dr.dk/nyheder 09:31

DOBBELTAGENT ER FUNDET DØD I CELLE

I dag kl. 09:31
Amerikansk dobbeltagent er fundet død i fængslet
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/amerikansk-dobbeltagent-er-fundet-doed-i-faengslet

-

- Det er sådan, man fører krig, siger militæranalytiker om sprængt dæmning
I dag kl. 10.46
https://nyheder.tv2.dk/udland/2023-06-06-det-er-saadan-man-foerer-krig-siger-militaeranalytiker-om-spraengt-daemning

-

I dag kl. 10:48
Russere og ukrainere giver hinanden skylden for sprængning af dæmning
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/russere-og-ukrainere-giver-hinanden-skylden-spraengning-af-daemning

-

I dag kl. 11:38
Vandet stiger, efter dæmning blev sprængt i luften: 16.000 personer i
farezonen
https://www.dr.dk/nyheder/udland/vandet-stiger-efter-daemning-blev-spraengt-i-luften-16000-personer-i-farezonen

-

DR S149 tir 06 jun 11:51:21
6.juni dr.dk/nyheder 11:50

NATO: 'TUSINDVIS AF CIVILE I FARE'

I dag kl. 11:50
Stoltenberg: Ødelæggelsen af ukrainsk dæmning sætter tusindvis
af civile i fare
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/stoltenberg-oedelaeggelsen-af-ukrainsk-daemning-saetter-tusindvis-af-civile-i-fare

Kommentar:

Psykopati hedder det på dansk!

-

2023-06-06 kl 13.24
Sprængt dæmning kan ifølge ekspert lappes, når vandstand falder
52 min siden
https://nyheder.tv2.dk/udland/2023-06-06-spraengt-daemning-kan-ifoelge-ekspert-lappes-naar-vandstand-falder

LIVE Seneste nyt om krigen i Ukraine
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her

i dag kl. 05:54
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=6014131
Mads Vestergaard
Ukraine: Russiske styrker har sprængt stor dæmning i Kherson i luften

i dag kl. 06:03
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=6014143
Mads Vestergaard
Bruges som nedkøling til atomkraftværket Zaporizjzja

i dag kl. 06:19
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=6014179
Mads Vestergaard
Russisk nyhedsbureau bekræfter sprængning

i dag kl. 06:44
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=6014225
Mads Vestergaard
Evakueringerne er begyndt

12 min. siden (Time now CET 07.47)
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=6014337
Mads Vestergaard
Videoer florerer på Twitter

6 min. siden (Time now CET 07.47)
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=6014348
Mads Vestergaard
DR's journalist i Ukraine: Det kan blive rigtigt slemt

42 min. siden (Time now CET 08.31-2)
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=6014366
Mads Vestergaard
'Russiske terrorister': Zelenskyj kommenterer sprængning

37 min. siden (Time now CET 08.31-2)
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=6014385
Mads Vestergaard
Zelenskyj indkalder til krisemøde

16 min. siden (Time now CET 08.31-2)
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=6014433
Mads Vestergaard
Det ukrainske præsidentkontor frigiver video af ødelæggelser

10 min. siden (Time now CET 08.31-2)
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=6014444
Mads Vestergaard
Atomagentur: Sprængning af ukrainsk dæmning udgør fare for
atomkraftværk, men situationen er under kontrol

3 min. siden (Time now CET 08.47)
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=6014489
Mads Vestergaard
Dansk militæranalytiker: 'Det mest oplagte er, at det er
russerne, der har gjort det'

i dag kl. 08:51
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=6014505
Mads Vestergaard
Ukraines tidligere viceindenrigsminister: 16.000 mennesker i farezonen

i dag kl. 09:15
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=6014594
Mads Vestergaard
DR's korrespondent i Ukraine: 'Konsekvenserne kan blive helt og aldeles
forfærdelige'

i dag kl. 09:33
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=6014661
Mads Vestergaard
Ukrainsk TV frigiver video af oversvømmet område

i dag kl. 09:40
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=6014695
Mads Vestergaard
Researcher hos Bellingcat poster video på Twitter

i dag kl. 10:00
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=6014773
Mads Vestergaard
Overblik: Hvad er der sket i Kherson?

i dag kl. 10:08
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=6014807
Mads Vestergaard
Russisk statsmedie: Ukrainske styrker er skyld i sprængt dæmning

i dag kl. 10:20
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=6014871
Mads Vestergaard
Ukrainsk stabschef: Moskva hæver indsatsen

i dag kl. 10:47
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=6015012
Mads Vestergaard
Moldovas præsident 'fordømmer' ødelæggelsen af dæmningen

i dag kl. 10:56
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=6015057
Mads Vestergaard
Natos generalsekretær: 'En skandaløs handling'

i dag kl. 11:22
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=6015197
Mads Vestergaard
FN-kontor kommenterer ødelæggelse

i dag kl. 11:32
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=6015241
Mads Vestergaard
Russisk statsmedie: 600 huse er oversvømmet

i dag kl. 11:49
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=6015349
Mads Vestergaard
Frygten for ødelæggelser på dæmningen er ikke ny

i dag kl. 11:55
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=6015375
Mads Vestergaard
EU-præsident reagerer: Chokeret over det uforudsete angreb

i dag kl. 12:19
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=6015477
Mads Vestergaard
FN's atomagentur udsender meddelelse

i dag kl. 12:24
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=6015511
Mads Vestergaard
Putins talsmand: Ukraine står bag sprængning

52 min. siden (Time now CET 13.28)
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=6015556
Mads Vestergaard
Estlands premierminister: Rusland har gjort vand til et våben

13 min. siden (Time now CET 13.28)
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=6015759
Selin Türker
Ukraines udenrigsministerium indkalder til hastemøde i FN

42 sek. siden (Time now CET 13.28)
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=6015810
Selin Türker
Russisk borgmester: "Det er en terrorhandling"

(Time now CET 13.28)

Seneste nyt om krigen i Ukraine
I dag kl. 05.21
https://nyheder.tv2.dk/udland/2023-06-06-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine

Kl. 05.19
Rusland hævder at have afværget ny offensiv i Donetsk

Kl. 05.36
Ukraine: Russiske styrker har sprængt stor dæmning

Kl. 06.03
Russisk borgmester kalder ødelæggelse af dæmning en terrorhandling

Kl. 06.09
Evakueringerne er begyndt, siger ukrainsk guvernør

Kl. 06.17
Sprængning af dæmning er ikke kritisk for atomkraftværk

Kl. 06.32
Ukraines nationale politistyrke: Sluk dine elektriske apparater

Kl. 06.41
80 bosættelser kan blive påvirket af ødelagt dæmning

Kl. 06.56
Satellitbilleder viser dæmningen før og efter ødelæggelsen

58 min siden (Time now CET 07.57-8)
Zelenskyj holder krisemøde om sprængt dæmning

42 min siden (Time now CET 07.57-8)
Ukraine: Sprængning af dæmning er en miljøkatastrofe

22 min siden (Time now CET 07.57-8)
Zelenskyj giver "russiske terrorister" skylden for ødelæggelse af dæmning

9 min siden (Time now CET 07.57-8)
Ekspert: Sprængning kan være et forsøg på at ændre Ukraines fokus

16 min siden (Time now CET 08.29-30)
Her ligger Nova Kakhovka-dæmningen

6 min siden (Time now CET 08.29-30)
Udenrigsminister kalder sprængning for krigsforbrydelse

1 min siden (Time now CET 08.46)
Billede viser mulige konsekvenser ved sprængt dæmning

Kl. 09.05
Russiske styrker sprængte dæmning i "panik"

Kl. 09.32
Dæmning fortsætter med at kollapse

Kl. 09.58
Det vidner om ren desperation, siger TV 2-korrespondent
Lyn-analyse

Kl. 10.09
Konflikt mellem Wagner og russisk forsvar når ”hidtil uset niveau”

Kl. 10.28
Svaner svømmer på central plads i russiskbesat by

Kl. 10.43
Katastrofeforsker: Det kan tage årevis at genoprette de ramte områder

Kl. 11.09
Zelenskyj: Rusland sprængte dæmning indefra

- I nat klokken 02.50 ...

Kl. 11.17
Fakta om Nova Kakhovka-dæmningen

Kl. 11.33
Dansk Røde Kors i Ukraine kalder situationen meget alvorlig

Kl. 12.10
Desperate russere skyder sig selv i foden, siger militæranalytiker

57 min siden (Time now CET 13.32)
Angreb på dæmning chokerer NATO og EU

32 min siden (Time now CET 13.32)
Beredskabsstyrelsen afventer ukrainsk efterspørgsel på hjælp

12 min siden (Time now CET 13.32)
Video viser hus flyde på Dnepr-floden

(Time now CET 13.32)

2023-06-06 kl 13.13
I dag kl. 12:06
Kasper Hjulmand forlænger som landstræner

TV2:
2023-06-06 kl 13.21
Øjebæ skæmmer midt i landsby – men der er intet at gøre
28 min siden

Website https://sites.google.com/view/kall-tree File no 25273

EU-formand: Rusland skal betale for deres krigsforbrydelser

Amerikansk efterretningstjeneste: Rusland står bag angrebet på dæmningen

har ventet på) - News 2023-06-06
Date: Tue, 6 Jun 2023 05:46:05 +0200
25272 <u5ma5u$kpkj$1...@news.eternal-september.org>
https://groups.google.com/g/dk.politik/c/Xr7L4hbj2l4/m/MSgMXiKMAgAJ
2023-06-06 kl 15.54
Katastrofeforsker ser angreb som udtryk for totalkrig: - En
dobbeltkatastrofe
51 min siden
https://nyheder.tv2.dk/udland/2023-06-06-katastrofeforsker-ser-angreb-som-udtryk-for-totalkrig-en-dobbeltkatastrofe

-

2023-06-06 kl 15.55
Rapport: Chef for lejehær anklager Rusland for dødelige angreb
30 min siden
https://nyheder.tv2.dk/udland/2023-06-06-rapport-chef-for-lejehaer-anklager-rusland-for-doedelige-angreb

-

Sprængning af dæmning tyder på desperation, siger eksperter
I dag kl. 16.53
https://nyheder.tv2.dk/udland/2023-06-06-spraengning-af-daemning-tyder-paa-desperation-siger-eksperter

-

DR S157 tir 06 jun 18:13:56
6.juni dr.dk/nyheder 17:11

FINLAND UDVISER NI AMBASSADEANSATTE

I dag kl. 17:11
Finland udviser ni ansatte på den russiske ambassade
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/finland-udviser-ni-ansatte-paa-den-russiske-ambassade

-

2023-06-06 kl 19.24
28 min. siden
Militæranalytikere kan pege på to grunde til, at Rusland kunne stå bag
dæmning-sprængning
https://www.dr.dk/nyheder/udland/militaeranalytikere-kan-pege-paa-grunde-til-rusland-kunne-staa-bag-daemning

LIVE Seneste nyt om krigen i Ukraine
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her

i dag kl. 14:09
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=6015992
Selin Türker
Evakueringerne fortsætter

i dag kl. 14:13
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=6016014
Selin Türker
Nok vand til atomkraftværk i "nogle måneder"

i dag kl. 14:52
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=6016154
Selin Türker
Ukraines premierminister: Ingen civile tab

46 min. siden (Time now CET 15.57)
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=6016223
Selin Türker
Zelenskyj: "Den største menneskeskabte miljøkatastrofe i Europa i årtier"

i dag kl. 16:00
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=6016396
Selin Türker
Ukrainere i de ramte område evakueres med toge

i dag kl. 16:04
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=6016413
Selin Türker
Reaktioner fra USA og Canada

i dag kl. 17:00
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=6016669
Selin Türker
Kansler Scholz: "Det er en ny dimension"

i dag kl. 17:29
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=6016955
Selin Türker
DR i Kherson: "Vandet vil stige frem til midnat"

i dag kl. 17:50
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=6017124
Selin Türker
FN's generalsekretær kalder eksplosionen for en 'monumental økologisk
katastrofe'

i dag kl. 18:35
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=6017446
Selin Türker
Mette Frederiksen reagerer på nattens eksplosion

30 min. siden
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=6017621
Selin Türker
Flere billeder af oversvømmelserne

25 min. siden (Time now CET 19.38-40)
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=6017638
Selin Türker
DR i Kherson: Der venter store problemer med rent drikkevand

15 min. siden (Time now CET 19.38-40)
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=6017662
Selin Türker
Von der Leyen: "Rusland skal betale for deres krigsforbrydelser"

(Time now CET 19.38-40)

Seneste nyt om krigen i Ukraine
I dag kl. 05.21
https://nyheder.tv2.dk/udland/2023-06-06-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine

Kl. 14.05
Atomkraftværk kan holdes nedkølet i nogle måneder

Kl. 14.34
Zelenskyj siger, at Rusland har detoneret en bombe af masseødelæggelse

49 min siden (Time now CET 15.59)
Nye satellitbilleder viser ødelæggelser ved sprængt dæmning

18 min siden (Time now CET 15.59)
Russisk forsvarsminister beretter om store tab i forbindelse med
ukrainsk modangreb

Kl. 16.07
TV 2-korrespondent møder evakuerede fra dæmningområde: De ser slidte ud

Kl. 16.37
Tyskland giver Rusland skylden for sprængt dæmning

Kl. 16.58
Vand fra sprængt dæmning svarer til, at Sjælland og
Lolland-Falster blev dækket med en meter vand

Kl. 17.08
Gader står under vand i Kherson: - Der er nærmest kommet bølger

Kl. 17.38
Finland udviser russiske diplomater – beskyldes for spionage

Kl. 17.57
Sprængning af dæmning er "ødelæggende konsekvens" af Ruslands
krig, siger FN

Kl. 18.01
Mette Frederiksen "forfærdet" over sprængt dæmning

48 min siden (Time now CET 19.43)
Amerikansk efterretningstjeneste: Rusland står bag angrebet på
dæmningen

29 min siden (Time now CET 19.43)
Zelenskyj: Sprængt dæmning var en bevidst, russisk handling

12 min siden (Time now CET 19.43)
- Rusland skal betale prisen for krigsforbrydelser begået i
Ukraine, siger EU-formand

(Time now CET 19.43)

2023-06-06 kl 19.31
Her er Aalborgs nye borgmester