Medlem af opposition knivdræbt under valgaften i Tyrkiet - News 2023-05-29

Medlem af opposition knivdræbt under valgaften i Tyrkiet

EU: Rusland "vil blive holdt ansvarlig" for angreb på civile områder

-

Kall, Mogens skrev:

Subject: Valget er *ugyldigt*, fordi du *snyder*, Erdogan -
News 2023-05-28
Date: Sat, 27 May 2023 23:01:34 -0700 (PDT)
25247 <5903a54e-0e4f-4fd3...@googlegroups.com>
https://groups.google.com/g/dk.politik/c/8UWdYo6VJaE/m/ImulyPtYDAAJ

https://sites.google.com/view/kall-last-warning/files/24-xxx/24-5xx/24-557
> [...]
> https://sites.google.com/view/kall-russia/files/24-xxx/24-5xx/24-557
> https://groups.google.com/g/dk.politik/c/QV6SbZnjF2k/m/-Tvku0UICAAJ
[ ... ]
> 206 days after The International Court of Justice ...
>
> UN court:
> Russia must stop war immediately.
> No evidence of genocide of Russian-speaking people in Ukraine before
> invasion
>
> Суд ООН:
> Россия должна немедленно прекратить войну.
> Доказательств геноцида русскоязычных на Украине до вторжения нет

https://www.icj-cij.org/public/files/case-related/182/182-20220316-PRE-01-00-EN.pdf

https://www.icj-cij.org/public/files/case-related/182/182-20220316-PRE-01-00-FR.pdf
[ ... ]
> Hvordan kan jeg hjælpe?
> How can I help?
[ ... ]
> Den danske Ukraine komite
>
> https://dendanskeukrainekomite.dk/
>
> Den danske Ukraine komite er stiftet for at hjælpe Ukraines
> forsvar. Vores formål er, med penge, at hjælpe Ukraine i
> landets kamp for frihed og fred.
>

> Søren Pind, ...
> Formand den danske Ukraine komite
> https://twitter.com/sorenpind
> https://twitter.com/sorenpind/status/1503739368502091784
>
> MobilePay på 924084
>
> Bankoverførsel: Reg. nr. 0542 Konto nr. 0000668633

2022-02-24, day no 55, Putin's illegal war of aggression on Ukraine

2022-03-04, day no 63, Sodom-warning-to-Russia

2022-03-16, day no 75, Judgment of the International Court of Justice

2022-09-26, day no 269, Nord Stream 1 + 2 saboteret (43*5 and 195)

2023-01-27, day no 27, Asteroid 2023 BU (11 years 744-connection ?)
2012-01-27, https://sites.google.com/view/et-footsteps/2012-01-27

2023-03-17, day no 76, ICC issues arrest warrant for Putin

Et Ord til dagen:

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Zefanias%201&version=BPH

Zefanias 1, Bibelen på hverdagsdansk

„Jeg vil fjerne alt fra jordens overflade,” erklærer Herren.

3
„Jeg vil udrydde både mennesker og dyr.
Jeg vil fjerne alt, hvad der førte mennesket til fald,
sammen med de mennesker, der faldt.

Hele menneskeheden skal forsvinde fra jordens overflade.

... Min glødende vrede vil sætte verden i brand,
så hele jordens befolkning får en brat og frygtelig død.”

=>

Når du en dag *indser*, at du har korsfæstet Gud (Jesus), ...
Когда однажды вы *осознаете*, что распяли Бога (Иисуса), ...

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Mat+25.40&version=BPH
https://www.biblegateway.com/passage/?search=Mat+25.31-&version=ERV-RU

... da kan det være, at dit syn på mange ting ændres!
... тогда ваш взгляд на многие вещи может измениться!

KANSKE du ligefrem *frivilligt* siger til Gud:
ВОЗМОЖНО, вы даже *добровольно* говорите Богу:

"Ske Din vilje, ikke min!”
"Да будет воля Твоя, а не моя!"

(Apropos: Den, man elsker, ønsker man ikke at skade)
(Кстати: ты не хочешь причинить боль тому, кого любишь)

=>

Dagens lovsang:

Tag Det Inderste - Mariagerfjord Frikirke // Stille Stunder
Jun 22, 2018
https://www.youtube.com/watch?v=rNZ31qfAXSk&list=PL-93BA8uTVW8yViJdAnciQyW-K5o_E-2u&index=43

Tekst og akkorder:
https://www.stillestunder.com/
https://www.stillestunder.com/s/Tag-det-inderste-D.pdf

Russisk ambassadør advarer: - Vi har ikke handlet alvorligt endnu
I går kl. 19.33
https://nyheder.tv2.dk/udland/2023-05-28-russisk-ambassadoer-advarer-vi-har-ikke-handlet-alvorligt-endnu

The Match-box effect ...
https://sites.google.com/view/match-box-effect/

I kan IKKE få alt, hvad I peger på, som snotforkælede møgunger!

Det bliver et globalt *selvmord*, hvis I begynder på at anvende
ABC-våbnene (pga. the match-box-effect)!

-

I går kl. 21:42
Slagen Erdogan-udfordrer: Det mest uretfærdige valg i årevis
https://www.dr.dk/nyheder/udland/slagen-erdogan-udfordrer-det-mest-uretfaerdige-valg-i-aarevis

-

Mange jubler over at tjene penge på vasken – men for andre blev det en
dyr omgang
I går kl. 22.07
https://nyheder.tv2.dk/samfund/2023-05-28-mange-jubler-over-at-tjene-penge-paa-opvasken-men-for-andre-blev-det-en-dyr-omgang

Kommentar:

Som sanfund er vi IKKE interesserede i gak-gak-tilstande!

Så ...

SELVOM det IKKE er en økonomisk rentabel forretning, BØR
samfundet lagre overskudsproduktionen af EL i form af H2
(eventuelt videreforarbejdet til fx. ethanol), så den
*vedvarende* energi kan anvendes i vinterhalvåret til opvarmning
(fremfor det skadelige fossile brændstof)!

-

I går kl. 23:55
Zelenskyj efter massivt russisk drone-angreb: Kyiv vil gøre en
ende på Moskvas despoti
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/zelenskyj-efter-massivt-russisk-drone-angreb-kyiv-vil-goere-en-ende-paa-moskvas

-

Oppositionsmedlem dræbt af knivangreb på valgaften
I dag kl. 05.08
https://nyheder.tv2.dk/udland/2023-05-29-oppositionsmedlem-draebt-af-knivangreb-paa-valgaften

-

Erdogan-sejr kan få tyrkisk balancegang til at svinge mod Rusland, siger
analytiker
I dag kl. 06.01
https://nyheder.tv2.dk/udland/2023-05-28-erdogan-sejr-kan-faa-tyrkisk-balancegang-til-at-svinge-mod-rusland-siger-analytiker

Kommentar:

Jo, og Erdogan er muligvis dum nok til at gøre det, fordi han
tænker KUN på magt, ligesom Putin) og er LIGEGLAD med lov og ret
(apropos hans tilnærmelser til *diktaturet* i Iran)!

-

DR S138 man 29 maj 08:06:36
29.maj dr.dk/nyheder 06:33

MEDLEM AF OPPOSITION KNIVDRÆBT

Præsident Erdogan er over længere tid
blevet anklaget for hadtale mod sine
modstandere og for at skabe splittelse
i nationen, skriver BBC.

I dag kl. 06:33
Medlem af opposition knivdræbt under valgaften i Tyrkiet
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/medlem-af-opposition-knivdraebt-under-valgaften-i-tyrkiet

-

DR S139 man 29 maj 08:06:36
29.maj dr.dk/nyheder 06:32

ENDNU EN NAT MED ANGREB I KYIV

I dag kl. 06:32
Endnu en nat med missil- og droneangreb i Kyiv
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/endnu-en-nat-med-missil-og-droneangreb-i-kyiv

-

I dag kl. 06:50
Derfor vandt Erdogan – talte til tyrkernes stolthed og sværtede
oppositionen i unfair og beskidt valgkamp
https://www.dr.dk/nyheder/udland/derfor-vandt-erdogan-talte-til-tyrkernes-stolthed-og-svaertede-oppositionen-i-unfair

Kommentar:

Var der ikke også noget med, at Erdogan havde fået tildelt 30 timers
taletid, mens
oppositionen kun fik ½ times taletid ?

Det er jo IKKE demokratisk!

-

DR S142 man 29 maj 08:06:37
29.maj dr.dk/nyheder 07:36

VERDENSLEDERE LYKØNSKER ERDOGAN
Efter præsident Recep Erdogan nåede
genvalg i går ved den afgørende runde i
det tyrkiske valg, har flere af verdens
ledere lykønsket ham. Ukraines
præsident, Volodymyr Zelenskyj, er en
af dem, der har kommenteret
valgresultatet på Twitter.
- Vi håber at kunne udvikle vores
strategiske partnerskab til gavn for
vores lande samt styrke samarbejdet om
sikkerhed og stabilitet i Europa,
skriver han.

Også USA's Joe Biden og den danske
statsminister, Mette Frederiksen (S),
har sendt et tillykke til den tyrkiske
præsident. I går var Ruslands
præsident, Vladimir Putin, også ude og
ønske sin "kære ven" Erdogan tillykke.

2023-05-29 kl 08.21
44 min. siden
Verdensledere lykønsker Erdogan med valgsejr
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/verdensledere-lykoensker-erdogan-med-valgsejr

Kommentar:

Manden har altså *snydt* (ved at forhindre oppositionen taletid),
og *snyder* man med én ting, da kan man jo også *snyde* med
andre ting (herunder stemmeoptællingen), så demokratisk er
valget altså ikke!

-

DR S143 man 29 maj 08:06:37
29.maj dr.dk/nyheder 08:05

LUKASJENKO TILBYDER ATOMVÅBEN

2023-05-29 kl 08.21
15 min. siden
Lukasjenko tilbyder atomvåben til lande, der vil tilslutte sig Belarus
og Rusland
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/lukasjenko-tilbyder-atomvaaben-til-lande-der-vil-tilslutte-sig-belarus-og-rusland

Kommentar:

Det vil være et brud på Ikke-sprednings-traktaten af atomvåben
(NPT).

Om Cuba-krisen i 1962 har Castro sidenhen indrømmet, at han IKKE
forstod alvoren, at det kunne have igangsat 3. Verdenskrig.

Man kan sige meget dårligt om Sovjetunionen, men én ting forstod
de, og det var, at det IKKE var til deres fordel, at
gud-og-hvermand kunne starte en atomkrig!

Hvorfor?

Fordi så kunne Sovjetunionen jo komme i atomkrig, OGSÅ selvom
den sovjettiske ledelse IKKE ønskede det (igangsat af en
*galning* i en af deres vasalstater fx DDR)!

Så ...

Spredning af disse våben kan kun medføre noget dårligt for
Menneskehedens overlevelse!

Hmm ...

Objektiv set vil man måske ligefrem kalde os for en
*selvmordstruet* art!

Og ...

Man kan jo også ligefrem komme til at skabe et monster, der i
tide og utide *afpresser* en politisk (und so weiter), hvilket
en diktator jo absolut IKKE bryder sig om!

Hvis ikke du brødføder befolkningen, så ... bang, bang ...
Hvis ikke du bliver muslim, så ... (WTC-911) ... bang, bang ...

Så Mr. *dictator*:
*Knald-i-låget* hedder det "vist nok" på dansk dette dit forslag!

LIVE Seneste nyt om krigen i Ukraine
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her

21. maj 2023 kl. 14:15
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=5943704
Sean Coogan
Ukrainsk topgeneral: Ukraine kontrollerer en "ubetydelig" del af
Bakhmut, men rykker frem i forstæderne

_______________________________

(Time now CET xx.xx)

Seneste nyt om krigen i Ukraine
I dag kl. 05.17
https://nyheder.tv2.dk/udland/2023-05-28-seneste-nyt-om-ukraine

Kl. 21.20
Putin i brev til Erdogan: - Kære Mr. Erdogan, kære ven

Kommentar:

Sliske-sliske-sliske!

(Underforstået: Mig have Bosporusstrædet og dermed sejladsen til
Middelhavet. Mig über alles!)

Kl. 21.57
Chokoladevirksomhed på sort liste: Sponsorerer Ruslands krig, mener Ukraine

Kl. 22.31
EU: Rusland "vil blive holdt ansvarlig" for angreb på civile områder

New LInk ...

Seneste nyt om krigen i Ukraine
I dag kl. 05.18
https://nyheder.tv2.dk/udland/2023-05-29-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine

Kl. 05.32
Kyiv endnu engang ramt af missil- og droneangreb

Kl. 06.05
Putin sender brev til Erdogan: - Vi ser frem til at fortsætte den
konstruktive dialog

Kl. 06.29
Lukasjenko lover atomvåben "til alle, der tilslutter sig
russisk-belarusisk alliance"

Kl. 08.01
Tænketank: Ruslands tempo omkring Bakhmut er "mærkbart langsomt"

(Time now CET 09.27)

Deadline:

DR text-TV:
143

DR:
2023-05-29 kl 08.21
15 min. siden
Lukasjenko tilbyder atomvåben til lande, der vil tilslutte sig Belarus
og Rusland

TV2:
2023-05-29 kl 08.35
Royal Run-arrangør ærgrer sig over mangel på unge løbere
I dag kl. 07.26

- -
Last OUTPUT: 23303 <61ecf341$0$697$1472...@news.sunsite.dk>
https://groups.google.com/g/dk.test/c/MRWueyeFrn8/m/8un3DEP4FAAJ
Website https://sites.google.com/view/kall-tree File no 25249

*Fanatisme* når det er værst:
Uganda indfører dødsstraf for 'homoseksuelle handlinger'

File 25.251 ...
Homosexuality (Homoseksualitet)
https://sites.google.com/view/kall-homosexuality/files/25-xxx/25-2xx/25-251

-

Kall, Mogens skrev:

Subject: Medlem af opposition knivdræbt under valgaften i Tyrkiet -
News 2023-05-29
Date: Mon, 29 May 2023 09:27:29 +0200
25249 <u51k51$1aoql$1...@news.eternal-september.org>
https://groups.google.com/g/dk.politik/c/X0fW0Ec0cdU/m/wdFALmOsDAAJ
DR S145 man 29 maj 09:30:25
29.maj dr.dk/nyheder 09:06

SENATOR HAVNER PÅ RUSSISK LISTE

2023-05-29 kl 09.32
26 min. siden
Amerikansk senator havner på russisk liste over efterlyste
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/amerikansk-senator-havner-paa-russisk-liste-over-efterlyste

-

I dag kl. 10:42
Ukrainer nægtede at give hånd efter nederlag: 'Jeg respekterer hende ikke'
https://www.dr.dk/sporten/tennis/ukrainer-naegtede-give-haand-efter-nederlag-jeg-respekterer-hende-ikke

-

I dag kl. 12:00
Regeringen vil poste nye milliarder i hjælpefond til Ukraine: 'Krigen er
på et meget kritisk tidspunkt'
https://www.dr.dk/nyheder/politik/regeringen-vil-poste-nye-milliarder-i-hjaelpefond-til-ukraine-krigen-er-paa-et-meget

-

Regeringen tilføjer ekstra milliarder til Ukraine-fond
I dag kl. 12.11
Opd. 58 min siden
https://nyheder.tv2.dk/2023-05-29-regeringen-tilfoejer-ekstra-milliarder-til-ukraine-fond

-

Kyiv under mange luftangreb – vidner om russisk desperation,
siger ekspert
I dag kl. 13.10
https://nyheder.tv2.dk/2023-05-29-kyiv-under-mange-luftangreb-vidner-om-russisk-desperation-siger-ekspert

-

DR S151 man 29 maj 14:19:47
29.maj dr.dk/nyheder 13:16

LUFTSIRENER OG EKSPLOSIONER I KYIV

I dag kl. 13:16
Luftsirener og eksplosioner over Kyiv
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/luftsirener-og-eksplosioner-over-kyiv

-

2023-05-29 kl 14.21
16 min. siden
Tyrkiets udenrigsminister klar til møde med Sverige om Nato-medlemskab
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/tyrkiets-udenrigsminister-klar-til-moede-med-sverige-om-nato-medlemskab

-

DR S153 man 29 maj 16:03:55
29.maj dr.dk/nyheder 14:17

ZELENSKYJ TAKKER DANMARK

2023-05-29 kl 14.21
4 min. siden
Zelenskyj takker Danmark for den øgede støtte til Ukraine
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/zelenskyj-takker-danmark-den-oegede-stoette-til-ukraine

-

I dag kl. 15:45
DR's journalist i Kyiv: 'Luftalarmerne nåede lige at hyle, før jeg hørte
den første eksplosion'
https://www.dr.dk/nyheder/udland/drs-journalist-i-kyiv-luftalarmerne-naaede-lige-hyle-foer-jeg-hoerte-den-foerste

-

DR S155 man 29 maj 16:03:56
29.maj dr.dk/nyheder 16:01

UGANDA: DØDSSTRAF FOR HOMOSEX
Ugandas præsident Yoweri Museveni har
nu skrevet under på en af verdens
hårdeste anti-LGBTQ+-love. Loven
medfører, at man kan blive idømt
dødsstraf eller livsvarigt fængsel for
homoseksuelle handlinger, mens det kan
udløse 20 års fængsel, hvis man
'rekrutterer til, fremmer eller
finansierer homoseksuelle aktiviteter'.

Lovforslaget blev stemt igennem af 389
ud af 391 parlamentsmedlemmer den 21.
marts.

FN retter skarp kritik af den nye lov,
som man konstaterer er i konflikt med
forfatningen og de internationale
aftaler.

I dag kl. 16:01
Uganda indfører dødsstraf for 'homoseksuelle handlinger'
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/uganda-indfoerer-doedsstraf-homoseksuelle-handlinger

Jeg har en ven, der er homoseksuel!

Forleden dag i fredags kom jeg til at sige til ham, at jeg var
blevet træt af at høre på al hans tale om sex mig her og der og
alle vegne! Nu måtte det være slut. Og det accepterede han!
)

Som *kristen* kan jeg heller ikke gå ind for homoseksualitet,
men jeg synes, at det er *fanatisk*, at man vil diktere, hvad
andre mennesker skal gøre (når det altså IKKE skader andre)!
Det ér jo - trods alt - *deres* liv (og IKKE vores)! De har ret
til at udleve deres liv som det passer dem; anoreksi-patienter
(or You-name-it) eller ej!

Så ...

"Måske" skulle man bare blande sig udenom!

Der er jo her IKKE tale om, at en-eller-anden lærer børn om,
hvordan man gør selvskade!

*Frihed* uden *ansvar* hedder det på dansk!

Hmm ... (memory on from) ...

Subject: Give me a break, Russia (Дай мне передохнуть, Россия) -
Re: ... News 2023-05-26
Date: Fri, 26 May 2023 08:33:27 +0200
25243 <u4pjro$3tdjs$1...@news.eternal-september.org>
Russia (Psychopath-istan + Kleptokratistan)
https://sites.google.com/view/kall-russia
https://sites.google.com/view/kall-russia/files/25-xxx/25-2xx/25-243
Science (Videnskab), Psychiatric consultation
https://sites.google.com/view/kall-science/topic/psychiatric-consultation/25-243
https://groups.google.com/g/dk.politik/c/iF6w1fFcKx0/m/5qyHTqC9CwAJ

> [...]
> Jer russere har overgivet Jer til satans modbydelige vold, er,
> at I ALDRIG har fundet Jeres sande *identitet*, og at mange af
> Jer derfor *misunder* alle os andre, der har fundet den!
>
> Mit råd til Jer er derfor FORTSAT: Quit the BAD deal with the
> devil (og modtag Herrens° *tilgivelse*, jævnfør 2.Kor 2,10b ...
> https://www.biblegateway.com/passage/?search=2+Cor+2.10&version=ERV-RU
> ).
>
> Ellers *omkommer* vi alle i en global atomkrig, og det er
> REGULÆR *vanvid* (bare på grund af nogle mindreværdskomplekser),

Åh .... Gid alle dog kunne finde deres SANDE *identitet*!

Herre! Det beder vi om - i Jesu navn!

-

Lukasjenko lover russiske atomvåben til andre, der vil med i union
I dag kl. 16.30
https://nyheder.tv2.dk/udland/2023-05-29-lukasjenko-lover-russiske-atomvaaben-til-andre-der-vil-med-i-union

-

2023-05-29 kl 17.45
Ekspert kalder forsvarsministers NATO-melding en "bombe"
40 min siden
https://nyheder.tv2.dk/udland/2023-05-29-ekspert-kalder-forsvarsministers-nato-melding-en-bombe

-

DR S154 man 29 maj 17:42:50
29.maj dr.dk/nyheder 17:39

RUSLAND VIL DROPPE KORNAFTALEN

2023-05-29 kl 17.44
5 min. siden
Lavrov truer igen med, at Rusland dropper kornaftalen
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/lavrov-truer-igen-med-rusland-dropper-kornaftalen

[...]

Kl. 09.47
Efterretninger: Ruslands brug af camouflageteknik er mislykkedes

Kl. 10.05
Militært angreb ramt i Vestukraine

Kl. 10.37
Eksplosioner i Kyiv lige nu: - Folk løber ned ad gaden

Kl. 11.07
Lyn-analyse

Kl. 11.37
Luftalarmerne er ovre i Kyiv

Kl. 12.30
Rusland brugte ballistiske missiler mod Kyiv, siger Ukraine

Kl. 12.42
Regeringen tilføjer milliarder til Ukrainefond

Kl. 13.02
Danmark lever op til NATO-målsætning med nyt Ukraine-bidrag

Kl. 13.22
Zelenskyj takker Folketinget og danskerne for øget bidrag

44 min siden (Time now CET 14.33)
Løkke: - Der vil være behov for militær støtte til Ukraine. Også efter 2024

13 min siden (Time now CET 14.33)
Belgorod-guvernør vil have annekteret Kharkiv for at beskytte grænsen

Kl. 15.35
Messerschmidt: Pengene til Ukraine må ikke handle om Mette Frederiksens
"jobansøgning"

Kl. 15.59
Svensk-tyrkisk møde om NATO-medlemskab holdes torsdag

Kl. 16.30
Enhedslisten fjerner afskaffelse af militæret fra principprogram

8 min siden (Time now CET 17.48)
Rusland udsteder arrestordre på amerikansk republikaner efter kommentarer

Kommentar:

Hvor mange *ugyldige* "arrestordre" udskrev Hitler og Stalin?

(Time now CET 17.48)

Deadline:

DR text-TV:
154-5