Hvis Rusland bruger atomvåben får det katastrofale konsekvenser, siger USA. Ja, vi *uddør* som civilisation i Verdensrummet - News 2022-09-26, Psychopath-Putin-666 has attacked Ukraine. 1223 days to global Nuclearwar+suicide

Anmodning til USA (og dets allierede) vedr. donering af
mellemdistancemissiler til Ukraine

Hvis Rusland bruger atomvåben får det katastrofale konsekvenser,
siger USA. Ja, vi *uddør* som civilisation i Verdensrummet!

Liz Truss om Putin: Lyt ikke til hans sabelraslen

Hvis Rusland bruger atomvåben får det katastrofale
konsekvenser, siger USA

Russisk redaktør raser mod mobilisering

Russere frygter indkaldelse til krig:
- Jeg vil hellere i fængsel

'Et Ord til Dagen'
'A Word for the Day'
'Слово дня'
'Слово на день'

Was:

214 days since the evil Putin-war in Ukraine started.

206 days after Sodom-warning-to-Russia

194 days after The International Court of Justice ...

UN court:
Russia must stop war immediately.
No evidence of genocide of Russian-speaking people in Ukraine before
invasion

Суд ООН:
Россия должна немедленно прекратить войну.
Доказательств геноцида русскоязычных на Украине до вторжения нет

https://www.icj-cij.org/
https://www.icj-cij.org/public/files/case-related/182/182-20220316-PRE-01-00-EN.pdf

Subject: Som sagt: Med dig fortsat ved roret, Putin, er global
atomkrig nærmest úundgåelig! -
Re: Nu mangler du bare ligesom Karadžić at true os med atomkrig! -
Re: News 2021-04-18, 1749 days to global Nuclearwar
Date: Thu, 22 Apr 2021 09:23:21 +0200
22852 news:6081246c$0$689$1472...@news.sunsite.dk
Russia (Psychopath-istan + Kleptokratistan)
https://sites.google.com/view/kall-russia/files/22-xxx/22-8xx/22-852
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/countries/russia/22-xxx/22-852
https://groups.google.com/g/dk.politik/c/VfKbpnXJM7k/m/LfoeEFfMAgAJ

[ Reconstruction begin (from file 22.846 ...
https://groups.google.com/g/dk.politik/c/VfKbpnXJM7k/m/EoLMCudLAgAJ
]

https://www.dr.dk/nyheder/seneste/atomvagthund-bekraefter-iran-nu-producerer-uran-med-60-procents-renhed
[ ... ]

[ END of Reconstruction ]

> Som sagt: Med dig fortsat ved roret, Putin, er global atomkrig
> (og dermed Menneskehedens uddøen) nærmest *úundgåelig*!
>
> HVORFOR ?
>
> Fordi du som psykopat IKKE forstår *selvbeherskelsens kunst*, også
> mht. at respektere andres ejendom (at man ikke bare kan forlange
> alt, hvad man peger (på som en snotforkælet møgunge)).
>
> Men ...
>
> Det bliver nu nok Iran, der opstarter atomkrigen, for de er endnu
> mere knald-i-låget end dig, skønner jeg!

Og dog!

Siden da er der jo sket følgende:

Subject: Psykopatus-Putin har angrebet Ukraine. 1437 days to global
nuclearwar -
Re: News 2022-02-01, 1460 days to global Nuclearwar+suicide
Date: Thu, 24 Feb 2022 23:59:36 +0100
23529 <62180ddc$0$695$1472...@news.sunsite.dk>
https://groups.google.com/g/dk.politik/c/sbzEQu6kwj8/m/AORSGQQrCQAJ

https://www.information.dk/udland/2022/02/vladimir-putin-erklaerer-krig-ukraine-beordrer-luftangreb-militaerbaser

https://nyheder.tv2.dk/udland/2022-02-24-foerst-truede-putin-med-atomvaaben-og-saa-slap-han-militaeret-loes-i-ukraine

> - Hvem der end forsøger at hindre os, eller som truer vort folk og
> vort land, bør vide, at Ruslands svar bliver øjeblikkeligt. Og det
> vil få så store konsekvenser for jer, at I aldrig tidligere har
> oplevet dem i historien.
>
> Talen fra Vladimir Putin var reelt en krigserklæring mod Ukraine og
> en advarsel til alle, der ønsker at hjælpe regeringen i Kiev.
>

> Kommentar:
>
> Og her gentager Psykopatus-Putin så Karadzics vanvittige trusler!

Se tillige ...

https://sites.google.com/view/kall-nuclearwar

> ET-warning
> http://www.youtube.com/watch?v=gNbnIIRj_bM

If You don't like Your future, Mankind, please *change* it!
(Hvis du ikke kan lide din fremtid, skal du *ændre* den!)

Headline:

Psychopath-Putin-666 has attacked Ukraine.
Psykopatus-Putin-666 har angrebet Ukraine.

Hmm ... (memory on from) ...

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Pro+14.34&version=BPH

Ordsprogene 14:34, Bibelen på hverdagsdansk

Retskaffenhed ophøjer en nation,
synd er en skamplet på ethvert folk.

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Pro+14.34&version=ERV-RU

Притчи 14:34, Russian New Testament: Easy-to-Read Version

Доброта возвеличивает народ,
но грех—позор народов.

Quit the deal with the devil, Psykopatus-Putin-666
Выйти из сделки с дьяволом, Психопат-Путин-666
Get out of the deal with the devil, Psychopath Putin-666
Kom ud af aftalen med djævelen, psykopat Putin-666

-

Stand With Ukraine:

Støt Røde Kors Ukraine - Indsamling til Ukraine
https://www.rodekors.dk/stoet/katastrofeberedskab

Ukraine under angreb - civile i akut nød!

-

Nødhjælp til Ukraine - Støt Læger uden Grænser - MSF.dk
https://msf.dk/her-arbejder-msf/lande/ukraine/

Ukraine

Læger uden Grænser
Strandlodsvej 44, 2. sal,
DK-2300 København S

Mobilepay: 665567,
Bank: 4190-0081000,

CVR: 17010077
in...@msf.dk.cut
+45 39 77 56 00
Presse-kontakt

-

Mission Øst
https://missioneast.org/donation

MobilePay: Send et valgfrit beløb på 83706
SMS: SMS ME150 til 1245 (150 kr. + alm. SMS-takst)
Betalingskort: Støt på https://missioneast.org/donation

-

Dansk Europamission
https://forfulgtekristne.dk/

Min gave til nødlidende i Ukraine
MobilePay: 452022
Giro 82294937
Bank: reg: 1471 konto: 0008082200
Mærk gaven:
Nødhjælp til Ukraine

-

https://www.google.org/ukraine-relief/

Helping people affected by the war in Ukraine

UNHCR

UNICEF

World Food Programme

-

Hvordan kan jeg hjælpe?
How can I help?

Indsaml penge fx. til Læger uden Grænser og/eller
Røde Kors Ukraine
Collect money e.g. to Médecins Sans Frontières and / or
Red Cross Ukraine
Собирать деньги в Médecins Sans Frontières и/или
Красный Крест Украины

Notat tirsdag den 7. juni

Forleden dag spurgte en af mine naboer om hjælp med at klippe
hendes hæk, og det færdiggjorde jeg så i dag og aftalte med
hende, at hun sender et beløb enten til Læger uden Grænser
eller Den danske Ukraine komite (apropos Operations Dagværk,
hvor skoleelever arbejder gratis en dag og belønningen for
arbejdet så sker i form af en pengeindsamlingen, som går til
et godt formål).

Så det er også en måde at samle penge ind!

-

Den danske Ukraine komite

https://dendanskeukrainekomite.dk/

Den danske Ukraine komite er stiftet for at hjælpe Ukraines
forsvar. Vores formål er, med penge, at hjælpe Ukraine i
landets kamp for frihed og fred.

Søren Pind, ...
Formand den danske Ukraine komite
https://twitter.com/sorenpind
https://twitter.com/sorenpind/status/1503739368502091784

MobilePay på 924084

Bankoverførsel: Reg. nr. 0542 Konto nr. 668633

Se tillige ...

Aftenshowet 21 Marts 2022: Samler penge ind til våben
https://www.dr.dk/drtv/episode/306049

-

Putin wanted dead or alive. The first offer has appeared
Date: 02.03.2022

https://polanddaily24.com/4072-putin-wanted-dead-or-alive-the-first-offer-has-appeared

Alex Konanykhin
https://www.facebook.com/konanykhin

https://www.facebook.com/photo/?fbid=10158124185765286&set=ecnf.637610285

Counter 27/2-2022 = $1 million

Counter now = $1 million + unknown!

The President of Ukraine

Volodymyr Zelenskij
Володимир Зеленський
https://twitter.com/ZelenskyyUa

President of Ukraine Volodymyr Zelenskyy
Official website
https://www.president.gov.ua/
https://www.president.gov.ua/en

Офіс Президента України
https://www.youtube.com/channel/UCncq73xfx9sVA3Ht2uVRrCw

-

Prime Minister of Ukraine

Denys Shmyhal
https://twitter.com/Denys_Shmyhal

-

Minister of Foreign Affairs of Ukraine

Dmytro Kuleba
https://twitter.com/DmytroKuleba

-

Minister of Defense of Ukraine

Oleksii Reznikov
https://twitter.com/oleksiireznikov

-

UKR Embassy in Denmark
https://denmark.mfa.gov.ua/

https://twitter.com/UKRinDNK/
https://twitter.com/JSerritzlev/status/1497856367234801664

UKR Embassy in Denmark@UKRinDNK · 26. feb.Journalists, correspondents,
presenters!
Don't let your colleagues film and broadcast Ukrainian troops🚫
It makes our brave guys visible for Kremlin troops.
Please spread the word
9.49 AM · 27. feb. 2022·Twitter Web App

Hmm ...

Subject: ET-Break: Do you want MORE? -
Was: Are you a fool or what, Psykopatus-Putin-666 ? -
Re: News 2022-02-27, Psykopatus-Putin har angrebet Ukraine.
1434 days to global Nuclearwar+suicide
Date: Sun, 27 Feb 2022 21:56:06 +0100
23617 <621be568$0$697$1472...@news.sunsite.dk>
Green Light
https://sites.google.com/view/kall-green-light/files/23-xxx/23-6xx/23-617
Joshua-syndrome
https://sites.google.com/view/joshua-syndrome/files/23-xxx/23-6xx/23-617
Terminator-38
https://sites.google.com/view/kall-terminator/files/23-xxx/23-6xx/23-617
Test blasting (Prøvesprængning)
https://sites.google.com/view/test-blasting/files/23-xxx/23-6xx/23-617
https://groups.google.com/g/dk.politik/c/iu38Pz5EvJY/m/n9frgnT9AwAJ

> Noget tyder på, at de har givet Præsidenten i Ukraine, Hr. Volodymyr
> Zelenskij (Володимир Зеленський) - eller i denne fravær anden
> myndig person fx. udenrigsminister Dmytro Kuleba eller
> forsvarsminister Oleksii Reznikov *magtbeføjelser* til at straffe
> Jer!

Man må gå ud fra (dersom hjemlandet er besat af fjendlige tropper),
at ambassadøren har *fuldmagt* til at råde (på landets vegne)!

One must assume (if the home country is occupied by enemy troops)
that the ambassador has the *authority* to act (on behalf of the
country)!

Надо полагать (если родная страна оккупирована вражескими войсками),
что посол имеет *полномочия* действовать (от имени страны)!

-

See also ...

Defence of Ukraine
https://twitter.com/DefenceU

-

Партнеры по коалиции:

Alexey Navalny
@navalny
https://twitter.com/navalny

Основатель Фонда борьбы с коррупцией, лидер партии Россия Будущего.
Founder of the Anti-Corruption Foundation, leader of the Russia of the
Future party.
Grundlægger af Anti-Corruption Foundation, leder af partiet Fremtidens
Rusland.
+
Chief-Commander, The Russian-Exile-Government and members of UDN
Главнокомандующий, Русское Изгнательное-Правительство и члены УДН

-

The International Court of Justice (ICJ) ...

https://www.icj-cij.org/
https://www.icj-cij.org/public/files/case-related/182/182-20220316-PRE-01-00-EN.pdf

Video:
https://www.icj-cij.org/en/multimedia/622f0a2b045e580af31b0b21

[...]

https://twitter.com/NATO

-

The Kyiv Independent
https://twitter.com/KyivIndependent

2022-02-27, Sunday, CET 04.23, GMT 03:23

Ukraine opretter hotline til russiske soldaters familier

https://kyivindependent.com/

News Feed

Sunday, February 27

02:48
external Ukraine's hotline for relatives of Russian soldiers gets
hundreds of calls.

Named “Come back alive from Ukraine,” the hotline became operational on
Feb. 26 and has received hundreds of calls from relatives of the Russian
military looking for their loved ones.

На внешнюю украинскую горячую линию для родственников российских солдат
поступают сотни звонков.

Горячая линия под названием «Вернись живым из Украины» заработала 26
февраля и получила сотни звонков от родственников российских военных,
которые ищут своих близких.

=>

https://t.me/verkhovnaradaofukraine/126

Verkhovna Rada of Ukraine

Ministry of Defense of Ukraine informs that they have already received
hundreds of calls from Russians looking for their relatives in the
Russian army who were captured in Ukraine.

Captured Russian soldiers are given an opportunity to call their family
back home.

To stop the war, we need more Russians to know about their losses in
Ukraine.

REMINDER❗️
📞 Hot line «Come back alive from Ukraine»
▪️ +380894201860
▪️ +380894201861
▪️ +380894201862

Верховная Рада Украины

Минобороны Украины сообщает, что к ним уже поступили сотни звонков от
россиян, которые ищут своих родственников в российской армии, которые
попали в плен на Украине.

Плененным российским солдатам предоставляется возможность отозвать свою
семью домой.

Чтобы остановить войну, нам нужно, чтобы больше россиян знали о своих
потерях на Украине.

НАПОМИНАНИЕ❗️
📞 Горячая линия «Вернись живым из Украины»
▪️ +380894201860
▪️ +380894201861
▪️ +380894201862

Mother Russia!

I have a dream:

A *democratic* world

Come - join us!

Мать Россия!

У меня есть мечта:

*демократический* мир

Присоединяйся к нам!...

And then I heard a voice from Heaven° said (perhaps the voice of our
galactic neighbor ET):
(2022-02-27, Sunday, day no 58, CET 09:26, GMT 08:26)
- "Be my partner."

И тогда я услышал голос с Небес ° сказал (возможно, голос нашего
галактический сосед ET):
(2022-02-27, воскресенье, день № 58, CET 09:26, GMT 08:26)
- «Будь моим партнером».

MORE NEWS:

CET 09:43
- "Lad ikke dine sønner dø!"

43
- "Hører du mig?"

Центральноевропейское время 09:43
- "Не дайте погибнуть своим сыновьям!"

43
- "Ты меня слышишь?"

43
- "... (They are dying) ...", *1

(
*1:
Ordene ej 100% sikre, pga. "transmitter".
You know: Nazy-støj. BBC-London-1940-1945.

- "there"

Means:
43
- "...(Умирают)..."

44
- "там"

Hvad der aftales under afpresning er *ugyldigt*,
og afpresseren vil til evig tid være skyldig for domstolen!

What is agreed during extortion is *invalid*,
and the blackmailer will forever be guilty in court!

То, что согласовано при вымогательстве, *недействительно*,
и шантажист навеки будет виновен в суде!

Tine mentalundersøger Danmarks farligste kriminelle:
Få unikt indblik i retspsykologens arbejde
https://videnskab.dk/krop-sundhed/tine-mentalundersoeger-danmarks-farligste-kriminelle-faa-unikt-indblik-i

Bliv klogere på, hvordan man laver psykologiske test på voldelige
psykopater, i denne uges afsnit af Brainstorm, Videnskab.dk’s
hjernepodcast.

Kommentar:

Udenfor Danmarks grænse findes der desværre også voldelige
psykopater såsom Anders Behring Breivik, Slobodan Milošević,
Radovan Karadžić, Ratko Mladić, Muammar Gaddafi, Saddam Hussein
og diktator Putin-666 i Rusland.

Nogle er gudskelov allerede dømte og spærret inde!

Boykot Putin-666's ækle morderiske krig i Ukraine
Boycott Putin-666's disgusting murderous war in Ukraine

ved at producere varme fra solfanger (fremfor russisk gas)!
by producing heat from solar panels (rather than Russian gas)!

Og så er du OGSÅ med til at hæmme klima-forandringerne!
And you are ALSO helping to stem climate change!

Se hvordan man let kan bygge en billig solfangermodel:
See how to easily build a cheap solar collector model:

Solar collector (Solfanger)
https://sites.google.com/view/solar-collector-1/

Pictures (Billeder):
https://sites.google.com/view/solar-collector-1/pictures
https://sites.google.com/view/solar-collector-1/pictures/2022-04-27
https://sites.google.com/view/solar-collector-1/pictures/2022-04-28
Around 20% reflector created => Water heated up to 48°C
Omkring 20 % reflektor bygget => Vand opvarmet til 48°C

Around 83% reflector created => Water heated up to x°C
Omkring 83 % reflektor bygget => Vand opvarmet til x°C

My girl and me;
we want to
walk in the light ...

Stop Putin and climate change: Walk in the light

Dagens EL-priser (i Danmark):

https://elberegner.dk/elpriser-time-for-time/

Kilde: Nordpool
(Priser vises i kr./kWh og er ekskl. transport, afgifter og moms).

Morgendagens EL-priser vil være tilgængelig kl. 13 hver dag.

See also ...
https://www.nordpoolgroup.com/en/Market-data1/Dayahead/Area-Prices/ALL1/Hourly/

Input andagtstekst from ...
Input devotional text from ...
Введите текст молитвы из ...
Введіть текст набожності з ...

'Et Ord til Dagen'
'A Word for the Day'
'Слово дня'
'Слово на день'

___ quote begin ___

Ezekiel 37
https://www.biblegateway.com/passage/?search=Eze+37&version=BPH

___ quote END ___

Bøn:

https://www.biblegateway.com/passage/?search=+Mat+6.9-13&version=BPH

Matthæus 6:9-13, Bibelen på hverdagsdansk

(Jesus siger:)

9 Bed derfor på følgende måde:

Far i Himlen.
Må du blive æret.
10
Må dit rige bryde igennem.
Må din vilje ske på jorden,
som den sker i Himlen.
11
Giv os det, vi har brug for i dag.
12
Tilgiv os, hvor vi har svigtet,
ligesom vi selv har tilgivet dem, der har svigtet os.
13
Lad os ikke bukke under for fristelsen,
men red os fra den Ondes angreb.

___________
___________

=>

Translation to English:

___ quote begin ___

Ezekiel 37
https://www.biblegateway.com/passage/?search=Eze+37&version=ERV

___ quote END ___

Prayer:

https://www.biblegateway.com/passage/?search=+Mat+6.9-13&version=ERV

(Jesus says:)

Matthew 6:9-13, Easy-to-Read Version

9 So this is how you should pray:

‘Our Father in heaven,
we pray that your name will always be kept holy.
10
We pray that your kingdom will come—
that what you want will be done here on earth, the same as in heaven.
11
Give us the food we need for today.
12
Forgive our sins,
just as we have forgiven those who did wrong to us.
13
Don’t let us be tempted,
but save us from the Evil One.’

___________
___________

=>

Translation to Russian:

___ початок цитати ___

Иезекииль 37
https://www.biblegateway.com/passage/?search=Eze+37&version=ERV-RU

___ цитата КІНЕЦЬ ___

молитва:

https://www.biblegateway.com/passage/?search=+Mat+6.9-13&version=ERV-RU

(Иисус говорит:)

От Матфея 6:9-13, Русский Новый Завет: Легкая для чтения версия

9 А потому молитесь вот как:

„Отец наш Небесный,
пусть будет свято имя Твоё.
10
Пусть наступит Царство Твоё.
Пусть исполнится воля Твоя на земле,
как и на небе.
11
Пошли нам хлеб насущный на каждый день
12
и прости нам наши грехи,
как мы простили тех, кто причинил нам зло.
13
Не подвергай нас искушению,
но избавь нас от лукавого”.
[Так как Тебе принадлежат и Царство,
и сила, и слава вовеки. Аминь!]

___________
___________

=>

Translation to Ukrainian:

___ цитата начинается ___

Иезекииль 37
https://www.biblegateway.com/passage/?search=Eze+37&version=ERV-UK

___ цитата КОНЕЦ ___

Молитва:

https://www.biblegateway.com/passage/?search=+Mat+6.9-13&version=ERV-UK

(Ісус каже:)

От Матфея 6:9-13, Український Новий Завіт: легка для читання версія

9 Тому моліться так:

„Отче наш Небесний,
хай святиться ім’я Твоє.
10
Нехай прийде Царство Твоє.
Нехай буде воля Твоя,
як на Землі, так і на Небі.
11
Дай нам наш хліб[a] щоденний.
12
Прости гріхи наші,
як ми прощаємо тим,
хто завинив перед нами.
13
Не введи нас у спокусу,
а спаси від лукавого,
[бо царство, влада та слава
належать Тобі повік. Амінь!]

Meteor observationer over Danmark:

http://www.stjerneskud.info/fireball/trig_jumi.html

Mystiske dødsfald rammer russiske rigmænd igen og igen – her er,
hvad vi ved
25. sep. 2022, 08:31
https://nyheder.tv2.dk/udland/2022-09-14-mystiske-doedsfald-rammer-russiske-rigmaend-igen-og-igen-her-er-hvad-vi-ved

-

Russere protesterer mod Putins mobilisering: - Jeg ventede ikke, at jeg
skulle afsted i dag
25. sep. 2022, 09:41
https://nyheder.tv2.dk/udland/2022-09-25-russere-protesterer-mod-putins-mobilisering-jeg-ventede-ikke-at-jeg-skulle-afsted

-

Dansk journalist skal vidne i Trump-sag – har unikke optagelser
25. sep. 2022, 10:00
https://nyheder.tv2.dk/udland/2022-09-25-dansk-journalist-skal-vidne-i-trump-sag-har-unikke-optagelser

-

I dag kl. 10:27
Journalist Christoffer Guldbrandsen skal afhøres om stormen på den
amerikanske kongres
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/journalist-christoffer-guldbrandsen-skal-afhoeres-om-stormen-paa-den-amerikanske

-

I dag kl. 10:35
Imod Putins mobilisering: 2.000 er anholdt ved russiske demonstrationer
i denne uge
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/imod-putins-mobilisering-2000-er-anholdt-ved-russiske-demonstrationer-i-denne-uge

-

DR S171 søn 25 sep 20:08:59
25.september dr.dk/nyheder 10:50

RUSSERNE STRØMMER TIL GRÆNSE
De russiske nabolande oplever stadig
stor trafik ved grænseovergangene. Det
er russere, som ønsker at forlade
Rusland til fordel for et andet land.

Alene ved Finlands sydøstlige grænse
ankom der i går 7.662 russiske
statsborgere. Det var en stigning på 65
procent i forhold til sidste lørdag,
skriver grænsepolitiet på Twitter.

Antallet af udrejsende steg eksplosivt,
efter den russiske præsident, Putin,
tidligere på ugen annoncerede en delvis
mobilisering, hvilket betød, at omkring
300.000 personer nu skulle indkaldes
til hæren for at kæmpe i Ukraine.

I dag kl. 10:50
Russerne strømmer fortsat til den finske grænse
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/russerne-stroemmer-fortsat-til-den-finske-graense

-

DR S173 søn 25 sep 20:08:59
25.september dr.dk/nyheder 11:20

SVÆRT AT FLYTTE STRANDET MILITÆRFLY
Da et amerikansk militærfly af typen
Osprey foretog en koordineret
nødlanding 12. august i et
naturreservat på den norske ø Senja,
havde nordmændene ikke forestillet sig,
at det ville koste flere millioner at
fjerne det nødstedte fly igen.

Men det er ikke desto mindre, hvad det
norske forsvar regner med.

Flyet, der er en blading mellem et fly
og en helikopter, skulle være flyttet i
dag, men operationen er blevet udskudt
på ubestemt tid på grund af dårligt
vejr, skriver norske NRK.

I dag kl. 11:20
Nordmændene og amerikanerne har svært ved at hente strandet militærfly
på norsk ø
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/nordmaendene-og-amerikanerne-har-svaert-ved-hente-strandet-militaerfly-paa-norsk-oe

-

I dag kl. 11:50
Russisk udenrigsminister tordner mod Vesten, mens Kina og Indien
opfordrer til fredsforhandlinger
https://www.dr.dk/nyheder/udland/russisk-udenrigsminister-tordner-mod-vesten-mens-kina-og-indien-opfordrer-til

-

DR S174 søn 25 sep 20:08:59
25.september dr.dk/nyheder 11:58

GØR DET GRATIS AT RINGE TIL IRAN
Urolighederne og demonstrationerne i
Iran får nu teleselskabet 3 og
søsterselskabet Oister til at gøre det
gratis at ringe og skrive til Iran.

Det sker med tilbagevirkende kraft fra
23. september til og med 7. oktober.

Telia er ved at vurdere mulighederne
for at gøre det samme, oplyser
selskabet til Ritzau.

Voldsomme demonstrationer har den
seneste uge præget flere iranske byer,
efter en ung kvinde døde af sine
kvæstelser efter at være blevet banket
af moralpolitiet for ikke at bære sit
tørklæde korrekt.

I dag kl. 11:58
Teleselskaber gør det gratis at ringe og skrive til Iran
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/teleselskaber-goer-det-gratis-ringe-og-skrive-til-iran

-

Russere frygter indkaldelse til krig: - Jeg vil hellere i fængsel
25. sep. 2022, 12:05

-

DR S176 søn 25 sep 20:08:59
25.september dr.dk/nyheder 13:02

KRITISERER PUTINS INDKALDELSER
Formanden for det russiske overhus,
Valentina Matviyenko, kritiserer den
måde, som mobiliseringen af den
russiske befolkning er sket på.
Tidligere på ugen annoncerede Putin en
delvis mobilisering, der betyder, at op
mod 300.000 russere bliver indkaldt til
hæren. Det har medført demonstrationer
i flere byer i Rusland.

Samtidig har der været historier fremme
om, at nogle mænd, som ikke burde være
blevet indkaldt, alligevel er blevet
det
Også Vyacheslav Volodin, der er formand
for underhuset, Dumaen, siger, at hvis
der er sket fejl, så skal de rettes, og
at myndighederne på alle niveauer er
nødt til at forstå deres ansvar.

I dag kl. 13:02
Russiske toppolitikere kritiserer Putins måde at indkalde til militæret
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/russiske-toppolitikere-kritiserer-putins-indkaldelser-til-militaeret

-

Russisk torturbøddel gav britisk krigsfange valget mellem en hurtig
eller smuk død
25. sep. 2022, 13:58
https://nyheder.tv2.dk/udland/2022-09-25-russisk-torturboeddel-gav-britisk-krigsfange-valget-mellem-en-hurtig-eller-smuk

-

Putin fyrer minister og ansætter 'Slagteren fra Mariupol' som afløser
25. sep. 2022, 13:58
https://nyheder.tv2.dk/udland/2022-09-25-putin-fyrer-minister-og-ansaetter-slagteren-fra-mariupol-som-afloeser

-

DR S116 søn 25 sep 20:08:55
25.september dr.dk/nyheder 14:34

NORGES AMBASSADØR KALDT TIL SAMTALE
Det passede ikke det iranske styre, at
lederen af Norges Storting, Masud
Gharakhani, på Twiter, har kritiseret
regeringen efter en ung kvinde døde i
landets moralpolitis varetægt.

Iran kaldte derfor i går Norges
ambassadør i landet, Sigvald Hauge, til
samtale i det iranske
udenrigsministerium.

Det bekræfter Norges
udenrigsministerium ifølge VG.

- Ambassadør Hauge gjorde rede for den
norske regerings officielle syn på
Mahsa Amini-sagen, siger en
pressetalskvinde fra ministeriet til
det norske medie.

I dag kl. 14:34
Norges Iran-ambassadør kaldt til samtale i det iranske udenrigsministerium
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/norges-iran-ambassadoer-kaldt-til-samtale-i-det-iranske-udenrigsministerium

-

Verden holder vejret, når italienerne går til valg - frygter bånd til
Rusland
25. sep. 2022, 17:29
https://nyheder.tv2.dk/udland/2022-09-25-verden-holder-vejret-naar-italienerne-gaar-til-valg-frygter-baand-til-rusland

-

I dag kl. 18:54
Polsk spillested aflyser koncert med Pink Floyd-frontmand efter
kommentarer om krigen i Ukraine
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/polsk-spillested-aflyser-koncert-med-pink-floyd-frontmand-efter-kommentarer-om

-

Videoer viser russiske soldater med gennemrustne våben - men kan det
virkelig passe?
25. sep. 2022, 19:05
https://nyheder.tv2.dk/udland/2022-09-25-videoer-viser-russiske-soldater-med-gennemrustne-vaaben-men-kan-det-virkelig-passe

-

DR S122 søn 25 sep 20:08:56
25.september dr.dk/nyheder 19:06

DEMONSTRATION I MOLDOVA
Der bliver demonstreret i Moldovas
hovedstad, Chisinau, hvor flere tusinde
er gået på gaden.

Det skriver nyhedsbureauet Reuters.

Demonstranterne kræver, at præsident
Maia Sandu træder tilbage. De er
utilfredse med stigende gaspriser og
inflation.

Fredag steg gaspriserne i Moldova med
27 procent for husholdninger.

I dag kl. 19:06
Demonstranter i Moldova beder præsidenten gå af
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/demonstranter-i-moldova-beder-praesidenten-gaa-af

-

Tyskland indgår aftale om gas med Emiraterne
25. sep. 2022, 19:13
https://nyheder.tv2.dk/2022-09-25-tyskland-indgar-aftale-om-gas-med-emiraterne

-

DR S125 søn 25 sep 20:08:56
25.september dr.dk/nyheder 19:38

IRAN INDKALDER UK-AMBASSADØR
I går blev Norges ambassadør i Iran,
Sigvald Hauge, kaldt til samtale i det
iranske udenrigsministerium, fordi
flere norske politikere har kritiseret
det iranske styres håndtering af de
uroligheder, der hærger landet lige nu.

Og nu er det Storbritanniens ambassadør
i Iran, Simon Shercliff, der har fået
en indkaldelse til en samtale i
udenrigsministeriet. Det meddeler det
iranske udenrigsministerium ifølge
nyhedsbureauet AP.

Der har været demonstrationer vidt og
bredt i Iran, efter en 22-årig kvinde,
Mahsa Amini, døde i det iranske
moralpolitis varetægt.

I dag kl. 19:38
Efter Norges ambassadør skal Storbritanniens også til samtale i Iran
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/efter-norges-ambassadoer-skal-storbritanniens-ogsaa-til-samtale-i-iran

-

I går kl. 20:40
Ruslands øverste top kritiserer kaotisk militærindkaldelse
https://www.dr.dk/nyheder/udland/ruslands-oeverste-top-kritiserer-kaotisk-militaerindkaldelse

-

2022-09-25 kl 21.38
56 min. siden
Dansker indkaldt til at vidne i komiteen, der skal finde ud af, hvad der
skete i stormen på USA's kongres
https://www.dr.dk/nyheder/udland/dansker-skal-vidne-i-komiteen-der-skal-finde-ud-af-hvad-der-skete-i-stormen-paa-usas

-

2022-09-25 kl 21.38
56 min. siden
Ruslands øverste top kritiserer kaotisk militærindkaldelse
https://www.dr.dk/nyheder/udland/ruslands-oeverste-top-kritiserer-kaotisk-militaerindkaldelse

-

DR S130 søn 25 sep 23:49:08
25.september dr.dk/nyheder 23:47

TYSKLAND SIKRER GAS FRA EMIRATERNE
Fra slut december kommer Tyskland til
at modtage gas fra De Forenede Arabiske
Emirater.
Det tyske energiselskab RWE har indgået
en aftale om at købe gas af Abu Dhabi
National Oil Company (Adnoc) i De
Forenede Arabiske Emirater.
Det er en relativ lille gas-leverance,
men det er stadig nok til, at den kan
hjælpe på Tysklands gas-behov, nu da
der er lukket for russisk gas i
forlængelse af krigen i Ukraine.

Tyske embedsmænd siger, at de håber, at
aftalen vil hjælpe med at tage luften
ud af de høje energipriser.

Hensigten er, at gasleverancen skal
fortsætte flere år ud i fremtiden.

I går kl. 23:47
Tyskland indgår aftale om køb af gas fra Emiraterne
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/tyskland-indgaar-aftale-om-koeb-af-gas-fra-emiraterne

Последние новости в конфликте Украины
Seneste nyt fra krigen i Ukraine

Liveblog: Få seneste nyt om krigen i Ukraine
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her

i går kl. 10:12
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=4527414
Nicolai Styrishave
Flere end 2.000 anholdt i demonstrationer i Rusland

i går kl. 11:31
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=4527583
Nicolai Styrishave
Højtstående russiske politikere kritiserer myndighederne

i går kl. 12:26
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=4527730
Nicolai Styrishave
Det russiske styre strammer grebet om demonstranter, fortæller dansk forsker

i går kl. 13:33
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=4528034
Nicolai Styrishave
Video: Kvinder protesterer i det østlige Rusland

i går kl. 14:00
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=4528169
Nicolai Styrishave
Rusland: Ukraine har forsøgt at angribe Zaporizjzja-værket

Kommentar:

Nej! Du håber blot, at du kan slippe godt fra en selvigangsat
atomulykke i Ukraine.

Og dum som du er, fatter du ikke, at du så dermed har startet på
3. verdenskrig, *uforstandige* galning (for vi vil IKKE - af
"uforklarlige" grunde - have det lort i hovedet)!!!

i går kl. 15:17
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=4528736
Nicolai Styrishave
Syv skibe med landbrugsprodukter har forladt Ukraine

i går kl. 16:21
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=4529191
Nicolai Styrishave
Stjernes koncert i Polen er aflyst efter kritik af Vesten

Han har blandt andet kritiseret Nato for at levere våben til
Ukraine.

Kommentar:

Boykot idioten (han hjælper jo indirekte Hitler-lignende mænd,
der SKAL standses i deres sygelige trang til verdensherredømmet)!

i går kl. 16:31
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=4529255
Nicolai Styrishave
Storbritannien: Vi skal ikke lytte til Putins sabelraslen

i går kl. 18:03
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=4529933
Mathilde Bugge
USA vil sørge for 'katastrofale konsekvenser', hvis Rusland bruger atomvåben

i går kl. 19:30
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=4530359
Mathilde Bugge
Fordømt russisk valg i Ukraine er i gang på tredjedagen

i går kl. 19:47
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=4530426
Mathilde Bugge
3.000 russere har krydset den mongolske grænse siden onsdag

i går kl. 20:05
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=4530494
Mathilde Bugge
Zelenskyj: Ukraine har modtaget luftmissiler af USA

Kommentar:

Mellemdistancemissiler BØR også doneres, hvis blot Ukraine lover
ikke at bruge dem mod Ruslands territorium.

Herved vil Ukranie kunne forsvare sig selv overfor Irans
indirekte angreb (ved at have leveret droner til Ruslands
*ulovlige* Hitler-ligende angrebskrig på Ukraine (herunder
Krim-halvøen).

Iran må forstå, at det har en pris at hjælpe djævelen og hans
medløbere (i oprøret mod det gode, raske og normale)! Det er jo
mere eller mindre en krigserklæring! Læresætningen er: Skyder du
på mig (via Rusland), så har jeg også ret til at skyde på dig!

Ukraine er et demokrati og har derfor ret til selvforsvar! Det
må Iran nu også lære (at det koster ved kasse et at have
alliancer med de forkerte)!

OM det så bliver en optrapning af krigen?

Ja, men ...

HVORFOR skal Ukraine betale prisen?

Det BURDE jo være de onde i Rusland og Iran, ikke sandt?

HVORFOR skal vi finde os i dette URET?

De står jo og gasser folk i noget, der ligner Auschwitz !!!

Eller mener du, at det først er forkert, når 1 million jøder er
blivet gasset?

Nej!

ALLEREDE første mord i Auschwitz var *forbrydelse* og skal
derfor bekæmpes!

For ellers ender det med, at vi alle bliver gasset.

Også dette må Iran - eller rettere sagt - den ikke-folkevalgte
diktatoriske regering i Iran nu lære: Alting har en pris!

i går kl. 20:50
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=4530647
Mathilde Bugge
Aftenoverblik

(Time now CET 04.18)

Seneste nyt om krigen i Ukraine
25. sep. 2022, 05:01
https://nyheder.tv2.dk/live/2022-09-25-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine

Kl. 09.29
Dødsdømt efter udveksling: Ukraine lider

Kl. 11.13
Britisk fange efter løsladelse: Blev behandlet værre end en hund

Kl. 11.26
Russisk redaktør raser mod mobilisering

Kl. 12.38
Ukraine: - Havneby angrebet af iranskbyggede droner

Kl. 13.15
Putin hyrer 'Slagteren fra Mariupol'

Kl. 14.24
Yderligere syv skibe forlader ukrainsk havn

Kl. 16.04
Liz Truss om Putin: Lyt ikke til hans sabelraslen

.. fortsætte med at indføre sanktioner mod Rusland og fortsætte
med at støtte ukrainerne, ...

Kl. 16.43
3000 russere har forladt landet via grænsen til Mongoliet

Kl. 17.49
Stjernemusiker kritiserer Vestens rolle i krigen - får aflyst to koncerter

.. tidligere Pink Floyd-medlem

Kl. 19.03
Hvis Rusland bruger atomvåben får det katastrofale konsekvenser,
siger USA

Kommentar:

Jeg tror, at det forholder sig ligesom med massemordere: Det
sværeste for psykopater er at overskride grænsen(selve det at
myrde et andet menneske). Men når først det er sket, da bliver
næste mord hverdag.

Når/hvis først man smider 1 atombombe, da bliver det hurtigt til
2,3 og 4. Og lige pludselig er vores planet sønderskudt!

Så Ja!

Det får KATASTROFE konsekvenser (vi *uddør* som civilisation i
verdensrummet)!

Men det forstår psykopater først, når det er for sent. Og så kan
det jo være ligemeget!

Kl. 20.49
Rusland har 2500 ukrainske fanger, siger Ukraine

Kl. 22.10
Kreml-kilde: 261.000 russere har forladt hjemlandet siden Putins tale

(Time now CET 04.17)

Sorry, but all google-auto-translation unedited. Please help Yourself

2022-09-26 kl 04.16
I går kl. 23:20
Exitpoll tyder på sejr til højrefløjen i det italienske parlamentsvalg

TV2:
Politiet finder ingen tegn på skyderi i Odense
25. sep. 2022, 21:23
Opd. 25. sep. 2022, 23:22

Website https://sites.google.com/view/kall-tree File no 24515

Date: Mon, 26 Sep 2022 04:19:28 +0200
24515 <tgr27g$3l6fh$1...@news.eternal-september.org>
https://groups.google.com/g/dk.politik/c/VoIEPTqK59s/m/s8Gp7kMUBAAJ

> [...]
>
> Liz Truss om Putin: Lyt ikke til hans sabelraslen
>
> Hvis Rusland bruger atomvåben får det katastrofale

[ ... ]

> [...]

> verdensrummet)!
>
> Men det forstår psykopater først, når det er for sent. Og så kan

Forleden dag, da Putin-666 IGEN truede os med atomkrig,
lyttede jeg til Fanny Crosby / Kristian Bonde-Nielsen
sang:

https://www.youtube.com/watch?v=S6p_tI6qy2w
file:///D:/Dokumenter/Overf%C3%B8rsler/Jeg-er-din-o-Gud-Stillestunder.pdf

Drag mig, drag mig nærmere til dig
Til dit kors, o Herre kær
Drag mig, drag mig nærmere til dig

Og det var MEGET *opmuntrende* og NAVNLIG *befriende* at
synge med (og leve sig ind i ordene).

Det er nemlig IKKE Antikrist, der ejer os kristne, men
Jesus. Og tak for det, o Gud.

Website https://sites.google.com/view/kall-tree File no 24516

Date: Mon, 26 Sep 2022 04:19:28 +0200
> [...]
>
> Liz Truss om Putin: Lyt ikke til hans sabelraslen
>
> Hvis Rusland bruger atomvåben får det katastrofale

[ ... ]

> [...]

synge med (og leve sig ind i ordene).

Det er nemlig IKKE Antikrist, der ejer os kristne, men

Unidentified voice: Must be hit

File 24.517 ...
Iran (Fanatistan)
https://sites.google.com/view/kall-iran/files/24-xxx/24-5xx/24-517
Nuclearwar + nuclearwinter
https://sites.google.com/view/kall-nuclearwar/files/24-xxx/24-5xx/24-517

-

Date: Mon, 26 Sep 2022 04:19:28 +0200
> [...]
>
> Liz Truss om Putin: Lyt ikke til hans sabelraslen
>
> Hvis Rusland bruger atomvåben får det katastrofale

DATA moved:

> [...]

> Kl. 12.38
> Ukraine: - Havneby angrebet af iranskbyggede droner
)
Fra Odessa ...

(
Crimea (Krim)
https://sites.google.com/view/kall-map/objects/ukraine/crimea
https://en.wikipedia.org/wiki/Crimea
34,4 45,3
45.3, 34.4
https://goo.gl/maps/9ZVMRY978c3yxkLZ8

Odessa, Ukraine
https://sites.google.com/view/kall-map/objects/ukraine/odessa
30,72900 46.43530
46.43530, 30.72900
https://goo.gl/maps/ksdoLgNk8FoWWkSu8
)

.. er der til nærmeste iranske grænse ca. ...

(
Iran
Border 1 to Turkey
https://sites.google.com/view/kall-map/objects/iran/border-1-to-turkey
44,05260 39,40542
39.40542, 44.05260
https://goo.gl/maps/21nAVRrh5FQQLUzL8
)

1.334 km

Til Teheran er der ca. ...

(
Iran
Tehran
https://sites.google.com/view/kall-map/objects/iran/tehran
51,34764 35,70749
35.70749, 51.34764
https://goo.gl/maps/HybP93CVNuv7gHcF9
)

2.090 km

Til fjerneste iranske grænse er der ca. ...

(
Iran
Border 1 to Pakistan
https://sites.google.com/view/kall-map/objects/iran/border-1-to-pakistan
61,61730 25,17573
25.17573, 61.61730
https://goo.gl/maps/AhsxQj8LfGUEq1h9A
)

3.613 km

Objekter, der ønskes ødelagt:
(fordi de kan blive en trussel mod verdensfreden)

Nuclear program of Iran
https://en.wikipedia.org/wiki/Nuclear_program_of_Iran

And then I heard a voice said:
(2022-09-26, Monday, day no 269, CET 05:59, GMT 03:59)
- "Must be hit"

Website https://sites.google.com/view/kall-tree File no 24517

Mit råd til dig Iran er følgende:

ANNULLER samtlige våben-ordre til Rusland ØJEBLIKKELIG,
hvis du vil undgå, at krigen kommer til dit land!

-

This file will be send to USA, Iran, Ukraine

Mission done at ...

Date: man. 26. sep. 2022 kl. 06.37
Subject: Must be hit - Re: Hvis Rusland bruger atomvåben får det
katastrofale konsekvenser, siger USA. Ja, vi *uddør* som civilisation i
Verdensrummet - News 2022-09-26, Psychopath-Putin-666 has attacked
Ukraine. 1223 days to global Nuclearwar+suicide
To: USAs Ambassade <...>, Fanatistan (Iran), Embassy of <...>, Ukraine,
Embassy of <...>, President Joe Biden <...>

> 24518

Nå ja!

Mens vi lige er ved emnet, BØR jeg nok også lige nævne, at ...

Og - *hypotetisk* set - er tanken nærliggende, at Nordkorea OGSÅ
kunne finde på at hjælpe Psykopatistan militært, hvorfor de OGSÅ
kunne blive angrebsmål.

I så fald er distancen fra Odessa til Nordkorea på ca. ...

(Request 2 on?)

(
North Korea
https://sites.google.com/view/kall-map/objects/north-korea

127,41500 40,21350
40.21350, 127.41500
https://goo.gl/maps/eYCEJN2FWc6EwVep8
)

7.340 km

Distancen til fjerneste område i Nordkorea er på ca. ...

(
North Korea
Border 1 to South Korea
https://sites.google.com/view/kall-map/objects/north-korea/border-1-to-south-korea

128,21240 38,37800
38.37800, 128.21240
https://goo.gl/maps/8foUxGi9brabduQX7
)

7.530 km

Japan bekymret for russisk brug af atomvåben

Kasakhstan vil ikke anerkende 'folkeafstemninger' i Ukraine. Svar: UG

Was:

214 days since the evil Putin-war in Ukraine started.

206 days after Sodom-warning-to-Russia

194 days after The International Court of Justice ...

FN-domstol:
Rusland skal stoppe krigen øjeblikkeligt.
Intet bevis for folkedrab på russisktalende personer i Ukraine før invasion

Date: Mon, 26 Sep 2022 04:19:28 +0200
24515 <tgr27g$3l6fh$1...@news.eternal-september.org>
https://groups.google.com/g/dk.politik/c/VoIEPTqK59s/m/s8Gp7kMUBAAJ

[ ... ]
[ ... ]

Russere frygter indkaldelse til krig: - Jeg vil hellere i fængsel
25. sep. 2022, 12:05
https://nyheder.tv2.dk/udland/2022-09-25-russere-frygter-indkaldelse-til-krig-jeg-vil-hellere-i-faengsel

-

Direkte ukrainsk appel til Danmark:
»Hvorfor giver I os ikke kampvogne?«
Internationalt 25. sep. 2022 kl. 21.08
https://politiken.dk/udland/art8977219/%C2%BBHvorfor-giver-I-os-ikke-kampvogne%C2%AB

Ukrainske organisationer appellerer direkte til Danmark om at
sende tunge våben. Venstre er positiv, hvis det efterspørges,
kan koordineres med allierede og kan undværes.

-

Iranske kvinder kræver forandring – og ét scenarie kan give dem det
26. sep. 2022, 05:15
https://nyheder.tv2.dk/2022-09-26-iranske-kvinder-kraever-forandring-og-et-scenarie-kan-give-dem-det

-

Russer flygter over grænsen til Georgien: - Jeg var bange
26. sep. 2022, 05:36
https://nyheder.tv2.dk/udland/2022-09-26-russer-flygter-over-graensen-til-georgien-jeg-var-bange

-

DR S133 man 26 sep 11:16:46
26.september dr.dk/nyheder 06:48

DEMONSTRATIONER I IRAN FØRST
På trods af advarsler fra domstolene
fortsatte demonstrationer i Iran i går
på tiende dag.

Det skriver nyhedsbureauet AFP.

Demonstrationerne begyndte, efter at
den 22-årige kvinde Mahsa Amini mistede
livet i det iranske moralpolitis
varetægt.

Leder af de iranske domstole,
Gholamhossein Mohseni Ejei, siger, at
han gerne ville "understrege behovet
for resolut handling uden mildhed" over
dem, der står for det, han kalder
optøjer.

I dag kl. 06:48
Trods advarsler fortsætter demonstrationer i Iran
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/trods-advarsler-fortsaetter-demonstrationer-i-iran

-

Forsyningsselskab med opfordring: - Vent
26. sep. 2022, 07:31
https://nyheder.tv2.dk/lokalt/2022-09-26-forsyningsselskab-med-opfordring-vent

-

I dag kl. 07:38
Pakistansk militærhelikopter styrter: Seks dræbte
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/pakistansk-militaerhelikopter-styrter-seks-draebte

-

I dag kl. 08:52
Zelenskyj i videohilsen til Dagestan: Hvorfor skal mænd, brødre og
sønner dø i krigen?
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/zelenskyj-i-videohilsen-til-dagestan-hvorfor-skal-maend-broedre-og-soenner-doe-i

-

DR S140 man 26 sep 11:16:47
26.september dr.dk/nyheder 09:18

EU-AMBASSADØRER SKAL DRØFTE RUSLAND
Ambassadørerne fra EU-landene i
Bruxelles er indkaldt til møde klokken
10 i dag i EU's
krisekoordinationsmekanisme (IPCR),
hvor man skal drøfte situationen i
Rusland.

Det skriver nyhedsbureauet Reuters.

EU-ambassadørerne er normalt ikke til
stede ved møderne hos IPCR, som skal
sørge for, at unionen reagerer hurtigt
på kriser.

I dag kl. 09:18
EU-ambassadører skal drøfte situationen i Rusland på krisemøde
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/eu-ambassadoerer-skal-droefte-situationen-i-rusland-paa-krisemoede

-

DR S138 man 26 sep 11:16:46
26.september dr.dk/nyheder 09:32

VENT MED AT TÆNDE FOR VARMEN
Selvom kalenderen viser efterår, og det
derfor kan være fristende at tænde for
varmen derhjemme, så bør man vente lidt
endnu med at skrue op for radiatoren.

Sådan lyder rådet fra Hovedstadens
Forsyningsselskab, HOFOR, til deres
kunder i hovedstaden.

- Vi er nødt til at tage de varme
sokker og tæpper frem og prøve at vente
med at tænde for varmen, til
indendørstemperaturen falder til under
19 grader, siger Henrik Plougmann
Olsen, administrerende direktør i
HOFOR, i en pressemeddelelse.

I dag kl. 09:32
Forsyningsselskab opfordrer: Vent med at tænde for varmen
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/forsyningsselskab-opfordrer-vent-med-taende-varmen

-

I dag kl. 10:16
Dødstal i Rusland stiger til 13 dræbte efter skoleskyderi
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/seks-personer-draebt-i-russisk-skoleskyderi

-

Demonstranter og politi i sammenstød i russiske byer
26. sep. 2022, 10:36
https://nyheder.tv2.dk/udland/2022-09-26-demonstranter-og-politi-i-sammenstoed-i-russiske-byer

-

Russisk oligark tæt på Putin indrømmer at stå bag Wagner-gruppe
26. sep. 2022, 10:59
https://nyheder.tv2.dk/udland/2022-09-26-russisk-oligark-taet-pa-putin-indrommer-at-sta-bag-wagner-gruppe

-

I dag kl. 11:01
Rusland-ekspert: Tre ting står i vejen for, at russiske protester kan
skabe forandringer
https://www.dr.dk/nyheder/udland/rusland-ekspert-tre-ting-staar-i-vejen-russiske-protester-kan-skabe-forandringer

-

I dag kl. 11:35
Efter at have afvist forbindelse i årevis slår ’Putins kok’ fast: Jeg
grundlagde Wagner-gruppen
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/putins-kok-jeg-grundlagde-wagner-gruppen

-

OECD: Krigen i Ukraine bremser væksten i hele verden
26. sep. 2022, 12:01
https://nyheder.tv2.dk/udland/2022-09-26-oecd-krigen-i-ukraine-bremser-vaeksten-i-hele-verden

-

Bevæbnet mand med hagekors på trøjen dræber 13 på russisk skole
26. sep. 2022, 12:41
https://nyheder.tv2.dk/udland/2022-09-26-bevaebnet-mand-med-hagekors-paa-troejen-draeber-13-paa-russisk-skole

-

2022-09-26 kl 13.30
28 min. siden
Første ukrainske flygtninge flytter ind i nybygget pavillonby i København
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/foerste-ukrainske-flygtninge-flytter-ind-i-nybygget-pavillonby-i-koebenhavn

Последние новости в конфликте Украины
Seneste nyt fra krigen i Ukraine

Liveblog: Få seneste nyt om krigen i Ukraine
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her

i dag kl. 05:50
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=4531549
Camilla Markvardsen
Morgenoverblikket

i dag kl. 06:32
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=4531606
Camilla Markvardsen
Borgmester i besat ukrainsk by frygter tvangsrekruttering

i dag kl. 06:55
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=4531659
Camilla Markvardsen
'Politik er pludselig kommet ind i de russiske stuer'

i dag kl. 07:46
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=4531805
Camilla Markvardsen
Ukraine: Russiske droner beskyder Odesa

i dag kl. 08:07
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=4531844
Camilla Markvardsen
Storbritannien: Første russere ankommet til baser

i dag kl. 08:35
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=4531917
Camilla Markvardsen
Zelenskyj: Hvorfor skal russiske mænd, brødre og sønner dø i krigen?

i dag kl. 09:27
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=4532093
Camilla Markvardsen
Japan udvider sanktionerne mod Rusland

i dag kl. 09:44
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=4532157
Camilla Markvardsen
Kasakhstan vil ikke anerkende 'folkeafstemninger' i Ukraine

Kommentar:

UG

i dag kl. 10:44
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=4532377
Camilla Markvardsen
Knap 17.000 russere krydsede grænsen til Finland i weekenden

i dag kl. 11:13
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=4532574
Camilla Markvardsen
Oligark tæt på Putin indrømmer at stå bag Wagner-gruppe

i dag kl. 11:44
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=4532739
Camilla Markvardsen
Skud affyret mod sibirisk rekrutteringscenter

30 min. siden (Time now CET 13.51)
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=4533096
Sofie Dyjak
Matilde Kimer om skoleskyderi i Rusland: Lige nu er der en masse
spekulationer om, hvem gerningsmanden var

12 min. siden (Time now CET 13.51)
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=4533176
Sofie Dyjak
Putin mødes med den den belarusiske præsident, Lukasjenko

Kommentar:

HVORFOR er Belarus ikke allerede jævnet med jorden af en
asteriode ?

1 min. siden (Time now CET 13.51)
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=4533244
Sofie Dyjak
Putins pressesekretær indrømmer: Flere fejl har fundet sted under
mobiliseringen

(Time now CET 13.51)

Seneste nyt om krigen i Ukraine
26. sep. 2022, 05:50
https://nyheder.tv2.dk/live/2022-09-26-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine

Kl. 06.21
Rusland overvinder næppe udfordringer på slagmarken med mobilisering,
vurderer tænketank

Kl. 07.31
Russere sender sms'er til ukrainere i besatte områder: - Om lidt bliver
I en del af russisk føderation

Kl. 07.56
Første mænd fra Ruslands delvise mobilisering begynder at ankomme

Kl. 08.34
Russisk vicechef giver sit bud på resultatet af folkeafstemning, inden
den er afsluttet

Kl. 08.58
Russisk mand skudt på rekrutteringskontor, siger guvernør

Kl. 09.32
Japan bekymret for russisk brug af atomvåben

Kl. 10.17
13 dræbt og 21 såret ved skyderi på skole i Rusland

Kl. 10.43
Ukraine finder yderligere to massegrave i befriet by, siger Zelenskyj

Kl. 10.57
Krigen i Ukraine bremser væksten i hele verden ifølge OECD

Kl. 11.05
Russisk oligark tæt på Putin indrømmer at stå bag Wagner-gruppe

Kl. 12.09
Rusland offentliggør foreløbige tal for folkeafstemningerne

47 min siden (Time now CET 13.44)
Flere russiske mænd krydser grænsen til Norge

24 min siden (Time now CET 13.44)
Russisk senator vil lukke grænserne for visse borgere

Kommentar:

Nu mangler I har at opstille Jerntæppet IGEN!

(Time now CET 13.44)

Sorry, but all google-auto-translation unedited. Please help Yourself

2022-09-26 kl 13.30
2 min. siden
Østjyllands Politi: Røg fra storbrand udgør ikke en sundhedsrisiko

TV2:
Inflationen buldrer afsted i Europa, men ét land er næsten gået fri
26. sep. 2022, 13:22

Website https://sites.google.com/view/kall-tree File no 24520

Formodet læk på Nord Stream 2

Snowden får russisk statsborgerskab

Russisk rekrut satte ild til sig selv og råbte: "Jeg vil ikke i krig"

Efter Putins melding om en større russisk hær: Flere og flere militære
bygninger sættes i brand

Date: Mon, 26 Sep 2022 04:19:28 +0200
24515 <tgr27g$3l6fh$1...@news.eternal-september.org>
https://groups.google.com/g/dk.politik/c/VoIEPTqK59s/m/s8Gp7kMUBAAJ

[ ... ]
[ ... ]

I dag kl. 14:06
Matilde Kimer om skoleskyderi i Rusland: Mange spekulationer om, hvem
gerningsmanden er
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/matilde-kimer-om-skoleskyderi-i-rusland-mange-spekulationer-om-hvem-gerningsmanden

-

Russere sender sms'er til ukrainere i besatte områder: - Om lidt bliver
I en del af Rusland
26. sep. 2022, 14:58
https://nyheder.tv2.dk/samfund/2022-09-26-russere-sender-smser-til-ukrainere-i-besatte-omraader-om-lidt-bliver-i-en-del-af

-

Statsministeren kritiserer Eccos markedsføring i Rusland
26. sep. 2022, 16:38
https://nyheder.tv2.dk/business/2022-09-26-statsministeren-kritiserer-eccos-markedsforing-i-rusland

-

DR S148 man 26 sep 18:35:20
26.september dr.dk/nyheder 16:50

GASLÆKAGE SYDØST FOR BORNHOLM
Der er observeret en gaslækage sydøst
for Bornholm. Det fremgår lige nu af
en navigationsadvarsel,
som Søfartsstyrelsen står bag.

Her fremgår det, at lækagen udgør en
fare for skibstrafikken, lyder det.

Lækagen er sket ved Nord Stream 2's
rute og kommer umiddelbart efter en
melding om, at trykket i gasledningen
faldt i nattens løb. Det skriver
nyhedsbureauet Reuters.

I dag kl. 16:50
Søfartsstyrelsen advarer om gaslækage sydøst for Bornholm
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/soefartsstyrelsen-advarer-om-gaslaekage-sydoest-bornholm

-

Gaslækage ved Bornholm - risiko for skibstrafikken, advarer styrelse
26. sep. 2022, 17:04
Opd. 26. sep. 2022, 18:25
https://nyheder.tv2.dk/2022-09-26-gaslaekage-ved-bornholm-risiko-for-skibstrafikken-advarer-styrelse

-

I dag kl. 17:09
Protester over ung kvindes død i Iran breder sig til Syrien
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/protester-over-ung-kvindes-doed-i-iran-breder-sig-til-syrien

- Nej til uretfærdighed, nej til undertrykkelse, ja til kvinders
rettigheder, siger hun.

-

DR S149 man 26 sep 18:35:20
26.september dr.dk/nyheder 17:16

FORMODET LÆK PÅ NORD STREAM 2
Gaslækagen i vandet nær Bornholm
stammer efter alt at dømme fra den ene
af de to Nord Stream 2 rørledninger i
dansk område sydøst for Dueodde.

Det skriver Energistyrelsen i en
pressemeddelelse.

Hændelsen forventes dog ikke at få
konsekvenser for den danske
forsyningssikkerhed for gas.

Lige nu er de relevante myndigheder i
gang med at koordinerer en indsats i
området, og Energistyrelsen opdaterer
løbende om hændelsen, skriver de.

I dag kl. 17:16
Formodet gaslæk på Nord Stream 2 får ikke betydning for gas til Danmark
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/formodet-gaslaek-paa-nord-stream-2-faar-ikke-betydning-gas-til-danmark

-

DR S152 man 26 sep 18:35:20
26.september dr.dk/nyheder 18:31

SNOWDEN FÅR RUSSISK STATSBORGERSKAB
Han har været i Rusland siden 2013, og
nu har han papirer på, at han kan blive
der, så længe han vil.

For whistlebloweren Edward Snowden er I
dag blevet tilkendt russisk
statsborgerskab af den russiske
præsident Vladimir Putin.
Det skriver Reuters.

39-årige Edward Snowden flygtede fra
USA i 2013, efter han havde lækket
fortrolige oplysninger fra den
amerikanske sikkerhedstjeneste National
Security Agency (NSA).

Siden har USA forsøgt at få ham
udleveret fra Rusland for at
retsforfølge ham for spionage.

2022-09-26 kl 18.47
16 min. siden
Edward Snowden er nu russisk statsborger
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/edward-snowden-er-nu-russisk-statsborger

Последние новости в конфликте Украины
Seneste nyt fra krigen i Ukraine

Liveblog: Få seneste nyt om krigen i Ukraine
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her

i dag kl. 14:05
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=4533309
Sofie Dyjak
Hør eller genhør første afsnit af vores spritnye Rusland-podcast

i dag kl. 14:25
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=4533385
Sofie Dyjak
Fik du læst: DR-journalist godkendt som rekrut af russisk lejehær

i dag kl. 15:00
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=4533512
Sofie Dyjak
Russisk sikkerhedstjeneste til stede ved grænseovergang

i dag kl. 15:12
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=4533569
Sofie Dyjak
Efter Putins melding om en større russisk hær: Flere og flere militære
bygninger sættes i brand

i dag kl. 15:43
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=4533684
Sofie Dyjak
Medier: Russisk rekrut satte ild til sig selv og råbte: "Jeg vil ikke i
krig"

i dag kl. 16:00
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=4533749
Sofie Dyjak
Wagner-gruppen: Se eller gense Horisont om Putins hemmelige lejesoldater

i dag kl. 16:15
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=4533809
Sofie Dyjak
Russisk militærkøretøj overhaler køen ved grænsen til Georgien

i dag kl. 16:30
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=4533904
Sofie Dyjak
Dødstallet stiger: 15 har mistet livet efter skoleskyderi med endnu
ukendt motiv

i dag kl. 16:50
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=4533994
Sofie Dyjak
Flere russiske protester mod at 300.000 russere vil blive indkaldt til hæren

i dag kl. 17:26
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=4534143
Sofie Dyjak
Aftenoverblik: Det skal du vide om krigen i Ukraine lige nu

i dag kl. 17:46
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=4534181
Sofie Dyjak
Storbritannien klar med nye sanktioner mod russere der står bag afstemninger

i dag kl. 18:00
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=4534235
Sofie Dyjak
Gravplads omkring kyllingefarm undersøges af ukrainske styrker

53 min. siden (Time now CET 19.05)
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=4534290
Sofie Dyjak
Se billederne: Pårørende siger farvel til russiske mænd på vej i hæren

30 min. siden (Time now CET 19.05)
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=4534362
Sofie Dyjak
Flere har mistet livet efter luftangreb i Kharkiv-regionen

10 min. siden (Time now CET 19.05)
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=4534407
Sofie Dyjak
Russiske mænd velsignes inden de indtræder i hæren

1 min. siden (Time now CET 19.12)
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=4534462
Sofie Dyjak
Putin giver verdenskendt whistleblower russisk statsborgerskab

(Time now CET 19.12)

Seneste nyt om krigen i Ukraine
Kl. 14.01
Hospital ødelagt af russisk raket i Donetsk, melder Ukraine

Kl. 14.22
Putins talsmand indrømmer fejl under den delvise mobilisering af hæren

Kl. 15.25
USA "har en plan", hvis Rusland indleder atomangreb

Kl. 15.50
Dødstal for russisk skoleskyderi stiger til 15

Kl. 17.20
Storbritannien varsler 92 nye sanktioner som modsvar på "falske"
folkeafstemninger

Kl. 17.57
Japansk diplomat anklaget for spionage i Rusland

59 min siden (Time now CET 19.04)
Danmark foreslår europæisk forsikring til Ukraine-chauffører

39 min siden (Time now CET 19.04)
Større gravplads omkring kyllingefarm undersøges af ukrainske styrker

(Time now CET 19.04)

[...]

Hendes børns klub lukker - det kan ske for andre, advarer direktør
26. sep. 2022, 18:46

Website https://sites.google.com/view/kall-tree File no 24521