Lars Løkke Rasmussens forslag vedr. folkepensionen - News 2022-10-28

Lars Løkke Rasmussens forslag vedr. folkepensionen

File 24.623 ...
https://sites.google.com/view/snufo/stem-paa/moderaterne
https://sites.google.com/view/snufo/files/24-xxx/24-6xx/24-604

-

Kall, Mogens skrev:

Subject: Heaven-Break - Was: Nonner ser også porno, siger Paven -
News 2022-10-26 [ News 2022-10-26 ]
Date: Thu, 27 Oct 2022 10:42:45 +0200
24620 <tjdga6$2njd3$1...@news.eternal-september.org>
Pornography (Pornografi)
https://sites.google.com/view/kall-pornography/files/24-xxx/24-6xx/24-620
https://groups.google.com/g/dk.politik/c/WaHPI23Yt1o/m/IpSM0DlSAgAJ

https://sites.google.com/view/kall-last-warning/files/24-xxx/24-5xx/24-557
> [...]
> https://sites.google.com/view/kall-russia/files/24-xxx/24-5xx/24-557
> https://groups.google.com/g/dk.politik/c/QV6SbZnjF2k/m/-Tvku0UICAAJ
[ ... ]
> 206 days after The International Court of Justice ...
>
> UN court:
> Russia must stop war immediately.
> No evidence of genocide of Russian-speaking people in Ukraine before
> invasion
>
> Суд ООН:
> Россия должна немедленно прекратить войну.
> Доказательств геноцида русскоязычных на Украине до вторжения нет

https://www.icj-cij.org/public/files/case-related/182/182-20220316-PRE-01-00-EN.pdf

https://www.icj-cij.org/public/files/case-related/182/182-20220316-PRE-01-00-FR.pdf

2022-02-24, day no 55, Putin's illegal war of aggression on Ukraine

2022-03-04, day no 63, Sodom-warning-to-Russia

2022-03-16, day no 75, Judgment of the International Court of Justice

2022-09-26, day no 269, Nord Stream 1 + 2 saboteret

2022-09-29, day no 272, Russisk kampfly skød missil nær britisk fly

2022-10-08, day no 281, Last warning to Russia

2022-10-11, day no 284, Russians arrested in Norway for espionage

2022-10-15, day no 288, Undersøisk kabel GB-ø Færøerne saboteret

2022-10-17, day no 290, Russian military plane crashed Jejsk55

2022-10-20, day no 293, Undersøisk kabel mellem GB og ø saboteret

2022-10-22, day no 295, 2 russians arrested in Norway for espionage

2022-10-23, day no 296, Russian military plane crashed Irkutsk

Lars Løkke Rasmussens forslag vedr. folkepensionen

Jeg skal lige (for en god ordens skyld) gøre opmærksom på, at jeg
endnu IKKE har besluttet mig definitivt/uigenkaldeligt/100% mht.
at stemme på Moderaterne, men ...
)

Jeg har mange andre gøremål end at følge med i valgdebatten, og
jeg har derfor IKKE sat mig ordentlig ind i sagerne, men jeg har
den opfattelse, at Lars Løkke Rasmussen mener noget i retning af
følgende:

Som tingenes tilstand er lige nu, er der IKKE blevet opsparet en
eneste krone hvad angår den offentlige pension (gudskelov
forholder det sig anderledes mht. den private pension).

Og det er dét, som Lars Løkke vil lave om på!

Lad os tage et praktisk eksempel:

Jeg er *ufrivillig* førtidspensionist og MEGET taknemmelig for at
bo i et velfærdssamfund, hvor der er råd til at forsørge en
handikappet som mig.

Men ...

Jeg har igennem MANGE år lagt lidt penge til side, NETOP fordi jeg
ved, at det slet ikke er nogen selvfølge, at det Offentlige
fremover kan forsørge mig!

In worst case har jeg således lidt at leve af - no matter what!

Og det er sådan set bare det system, som Lars Lykke ønsker at
indføre for alle, således at vi soim samfund står laaaaaaaaaaangt
bedre rustet, dersom uforudsete (økonomiske) ulykker rammer vort
land!

HVIS altså *alle* borgere blev TVUNGET til at opspare lidt til
alderdommen, da vil denne kapital OGSÅ kunne investeres i fx.
Grøn Energi såsom vindmøller (store som små) und so weiter!

Tillad mig lige at anføre et andet synspunkt:

Pengene hænger IKKE på træerne!

*Alle* SKAL i arbejde!

Lad os igen tage mig som eksempel:

(
Lidt baggrundsviden for at forstå problemstillingen:

Jeg har en sindslidende, som gør, at jeg er sårbar. Det er stor
sandsynlighed for, at jeg er asperger! Jeg kan blive ked af det
og komme ud på et stråplan, hvor jeg havner i dyb depression.

Men ...

Det GODE nyhed er, at når/dersom folk med denne *sygdom* får
selvindsigt, da kan man bedre navigere udenom de forhindringer
på Livets-vej. Jeg kan således I TIDE erkende/indse (med dette
"værktøj" som selvindsigt er), når/dersom jeg er kommet ud på dybt
vand. Og *løsningen* bliver i så fald at svømme ind i kysten, hvor
jeg kan bunde, INDEN jeg er tappet for psykiske kræfter.

Betyder dette så, at jeg er 100% invalid og slet ikke kan arbejde?

Nej, laaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaangtfra!
)

Jeg er i sin tid uddannet laborant men har det med at glemme. Men
det gør ikke noget, når/hvis arbejdet på et laboratorie omfatter
dobbelttjek. Så vil eventuelle fejl nemlig ØJEBLIKKELIG blive
afsløret, og dermed kan fejl rettes. Jeg var således engang ansat
på Amagerkraftværket og skulle bestemme brændværdien af kul.

Jedg egner mig derimod IKKE til at sidde ved et kasseapparat,
fordi jeg nemt kan miste overblikket og blive forvirret. Jeg vil
kunne komme til at give kunder for mange penge tilbage, og hvad
værre er, vil jeg også kunne komme til at give for få byttepenge
tilbage. Og når kunden så brokker sig, da ville jeg kunne finde på
at anklage vedkommende for bedrageri!

Andre førtidspensionister kan være så syge psykisk og/eller fysisk,
at det ville være en *plage* at TVINGE dem i arbejde. Og det er
derfor IKKE det, der er forslaget!

Men forstå mig nu ret:

Vi er (forhåbentlig) mange, der godt kunne tænke os at *bidrage*
med samfundsnyttige ting:

Vi kunne lave robotter, der arbejde under vanskelige forhold
såsom - Gud FORBYDE det - Tjernobyl-ulykken eller en pandemi,
hvor dødeligheden er MEGET høj!

(
Vi har OGSÅ brug for robotter oppe på Månen (i morgendagens
verden), hvor vi skal indsamle Helium-3, der kan bruges som
Fusionskraft.
)

Vi kunne og lave små vindmøller, solkraftanlæg or You-name-it.

Man kunne også hente og bringe børn i vuggestuer/børnehaver og
gøre indkøb for forældre, der allerede har rigeligt at se til.
En frisk veludhvilet forældre vil således fungere bedre på
arbejdsmarkedet!

(
Man kan så bare melde sig syg alle e dage/uger/måneder/år, hvor
kræfterne IKKE slår til.
)

Så ...

Tænk over forslaget!

(Der SKAL være orden i økonomier: Pengene hænger - som sagt - IKKE
på træerne!)

Liveblog: Få seneste nyt om krigen i Ukraine
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her

i går kl. 16:46 (22/10-22)
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=4713153
Sofie Dyjak
Tak, fordi I læste med

__________________________

(Time now CET xx.xx)

Seneste nyt om krigen i Ukraine
27. okt. 2022, 05:55
https://nyheder.tv2.dk/live/2022-10-27-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine

59 min siden
Myndighed skal undersøge Putins påstand om "beskidte bomber"

__________________________

(Time now CET 23:44)

Deadline:

DR text-TV:
162

DR:
2022-10-27 kl 23.12
1 min. siden
Suveræne Holer Rune buldrer videre til kvartfinalen i Basel

TV2:
Partileder opfordrede til generalstrejke, og socialpædagog gav en opsang
– her er højdepunkterne fra aftenens debat
27. okt. 2022, 22:58

- -
Last OUTPUT: 23303 <61ecf341$0$697$1472...@news.sunsite.dk>
https://groups.google.com/g/dk.test/c/MRWueyeFrn8/m/8un3DEP4FAAJ
Website https://sites.google.com/view/kall-tree File no 24623

Biden tvivler på Putins påstand om ikke at bruge atomvåben

Kinas udenrigsminister: Kina vil fuldt og fast støtte den russiske side
Svar:
Boykot Kina 100%

Tænketank: Ruslands invasion kan muligvis betragtes som folkedrab

Iran fyrer politichef efter protest

Nordkorea affyrer endnu et missil

-

Kall, Mogens skrev:

Subject: Lars Løkke Rasmussens forslag vedr. folkepensionen -
News 2022-10-28
Date: Fri, 28 Oct 2022 09:06:38 +0200
24623 <tjfv1u$30rp0$1...@news.eternal-september.org>
https://sites.google.com/view/snufo/stem-paa/moderaterne
https://sites.google.com/view/snufo/files/24-xxx/24-6xx/24-623
https://groups.google.com/g/dk.politik/c/Un55-QnsndM/m/l81LL4-bAgAJ
Dagens Ord:

(
Interrupt from ...

Subject: Husk at sige undskyld (Hjælp til dit ægteskab) -
Re: Dagens Ord. Jesus siger: „Kom med mig!”
Date: Wed, 26 Oct 2022 10:33:05 +0200
24614 <tjarc1$2e9vn$1...@news.eternal-september.org>
Forgiveness / Reconciliation (Tilgivelse / Forsoning)
https://sites.google.com/view/kall-forgiveness/files/24-xxx/24-6xx/24-614
Marriage Counseling (Ægteskabsrådgivning)
https://sites.google.com/view/kall-marriage-counseling/files/24-xxx/24-6xx/24-614
https://groups.google.com/g/dk.livssyn.kristendom/c/hmcRTE2aQR0/m/HTfjpgmyBAAJ

[ ... ]

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Hos+9&version=BPH

Hoseas 9, Bibelen på hverdagsdansk

7
... I håner mig og siger: „Profeten er en tåbe. Manden, der
har Guds Ånd, er blevet gal!” Men jeres fjendtlighed skyldes
jeres mange synder.

I den noget ældre BPH-oversættelse fra 1992 står der følgende:

7
... "Jamen, profeten er jo gal," spotter de. "den Guds mand er
gået fra forstanden!" Det siger de kun for at retfærdiggøre
deres mange synder, det er et udslag af deres bitre fjendskab
imod Gud.
)

Det har (vist nok) ALDRIG været populært at *irettesætte*
andre, endskønt det nogengange er nødvendigt. Det være sig
familiemedlemmer, folk i Kirken°, kolleger på arbejdspladsen
eller som samfundsrevser!

DR S164 fre 28 okt 10:38:14
28.oktober dr.dk/nyheder 05:24

IRAN FYRER POLITICHEF EFTER PROTEST

I dag kl. 05:24
Lokal politichef i iransk oprørsby fyret efter drab under demonstrationer
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/iran-fyrer-lokal-politichef-efter-drab-under-demonstrationer

-

Katten Mostik gør reklame for russisk bro til Krim-halvøen
28. okt. 2022, 05:46
https://nyheder.tv2.dk/udland/2022-10-28-katten-mostik-gor-reklame-for-russisk-bro-til-krim-halvoen

Som led i "nuttethedspropaganda" deler Rusland flittigt billeder
af rødpelset kat, forklarer ekspert.

-

I dag kl. 05:50
Løkke forsvarer pensionsholdning: Det har ikke noget med de næste fire
år at gøre
https://www.dr.dk/nyheder/politik/folketingsvalg/loekke-forsvarer-pensionsholdning-det-har-ikke-noget-med-de-naeste

-

Grønland og Færøerne vil mere til fadet ved valget
28. okt. 2022, 05:57
https://nyheder.tv2.dk/politik/2022-10-28-gronland-og-faeroerne-vil-mere-til-fadet-ved-valget

Målinger for valget peger på status quo for de fire partier fra
Grønland og Færøerne, som nu er repræsenteret.

-

DR S165 fre 28 okt 10:38:14
28.oktober dr.dk/nyheder 06:20

NORDKOREA AFFYRER ENDNU ET MISSIL

I dag kl. 06:20
Nordkorea affyrer missiler over Det Japanske Hav
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/nordkorea-affyrer-missiler-over-det-japanske-hav

-

I dag kl. 08:47
Zelenskyj: På to dage har Rusland indsat mere end 30 droner i Ukraine
https://www.dr.dk/nyheder/udland/zelenskyj-paa-dage-har-rusland-indsat-mere-end-30-droner-i-ukraine

-

Kinesiske cyberaktører står bag fortælling om USA's indblanden i
gaslækage, siger analytiker
28. okt. 2022, 09:32
https://nyheder.tv2.dk/samfund/2022-10-27-kinesiske-cyberaktoerer-staar-bag-fortaelling-om-usas-indblanden-i-gaslaekage

It-sikkerhedsfirmaet Mandiant har sporet en hackergruppe med
dybe forbindelser til kinesisk internetspionage.

[ ... ]

Historien breder sig for fuld hammer som et led i propaganda
mod Vesten

Jacob Kaarsbo,
tidligere chefanalytiker i Forsvarets Efterretningstjeneste

-

Moderaternes forslag om folkepension vækker debat: - Hvordan kan man spå
om noget om 20 år?
28. okt. 2022, 11:03
https://nyheder.tv2.dk/politik/2022-10-28-moderaternes-forslag-om-folkepension-vaekker-debat-hvordan-kan-man-spaa-om-noget

News 2022-10-28
Date: Fri, 28 Oct 2022 09:06:38 +0200
> [...]
> Jeg skal lige (for en god ordens skyld) gøre opmærksom på, at jeg
> endnu IKKE har besluttet mig definitivt/uigenkaldeligt/100% mht.
[ ... ]
> [...]
> forholder det sig anderledes mht. den private pension).
>
> Og det er dét, som Lars Løkke vil lave om på!

Enhver, der har sparet penge op, ved, at man står bedre stillet
(end hvis man IKKE havde sparet op)!

Man KUNNE jo også vælger en mellemting mellem den nuværende
Folkepensionsordning og så den, Lars Løkke foreslår, således at
der bliver sparet penge op.

Kald det bare 'at *investere* i Fremtiden'
(og dermed få det bedste ud af de muligheder som Livet byder på)!

[...]

Kl. 23.48
TV 2s korrespondent: Ikke usandsynligt at Putin forbereder angreb

... med en såkaldt "beskidt bombe" – noget som Putin tidligere på
dagen beskyldte Ukraine for at producere.

Kommentar:

I så fald bliver det 3. Verdenskrig (for vi kan IKKE bare stå
stiltiende og se folk bliver udryddet i Auschwitz-2)!

New Link ...

Seneste nyt om krigen i Ukraine
28. okt. 2022, 05:36
https://nyheder.tv2.dk/live/2022-10-28-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine

Kl. 05.34
Zelenskyj: Fjendtlige fly vil falde, men det ukrainske folk vil bestå

Kl. 07.17
Tænketank: Ruslands invasion kan muligvis betragtes som folkedrab

Den amerikanske tænketank Institute for the Study of War ...

Kommentar:

Ruslands invasion kan muligvis betragtes som folkedrab og SKAL
*straffes* derefter!

Lignende eksempler (på denne type *straf*):

Nürnbergprocessen ...
https://da.wikipedia.org/wiki/N%C3%BCrnbergprocessen

Ex-Jugoslavien, hvor *massemorderne* Radovan Karadžić, Ratko
Mladić og Slobodan Milošević blev sat bag lås og slå (så de
fremover blev (og fortsat bliver) *forhindret* i at fortsætte med
deres modbydelige, ækle *myrderier*)

Kl. 07.27
Biden tvivler på Putins påstand om ikke at bruge atomvåben

- Hvis han ikke har nogen intentioner, hvorfor bliver han så ved
med at tale om det? Hvorfor taler han om evnen til at bruge et
taktisk atomvåben? spurgte Biden i et interview med tv-stationen
NewsNation.

Kommentar:

De har ret, Hr. President!

Kl. 08.23
Regionsrådsbygning i Mykolajiv ødelagt af missilangreb

Kl. 10.18
TV 2-korrespondent måtte søge dækning under indslag

40 min siden (Time now CET 11.29)
Kinas udenrigsminister: Kina vil fuldt og fast støtte den russiske side

Kommentar:

Boykot Kina 100%

14 min siden (Time now CET 11.29)
Briterne: "Ekstrem lav" bemanding tvinger russerne til at indhente
reservister

(Time now CET 11.29)

Deadline:

DR text-TV:
174

DR:
2022-10-28 kl 10.49
13 min. siden
Flere indvandrere fra ikke-vestlige lande er i arbejde

TV2:
[...]

Website https://sites.google.com/view/kall-tree File no 24624

Iranere demonstrere imod Ruslands brug af iranske droner

-

Kall, Mogens skrev:

News 2022-10-28
Date: Fri, 28 Oct 2022 09:06:38 +0200
Norge sigter gæsteforsker i Tromsø for spionage
28. okt. 2022, 12:05
https://nyheder.tv2.dk/udland/2022-10-28-norge-sigter-gaesteforsker-i-tromso-for-spionage

-

I dag kl. 12:06
Sverige undersøger gerningssted ved Nord Stream-eksplosion igen, hvor
også Rusland er til stede
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/sverige-undersoeger-gerningssted-ved-nord-stream-eksplosion-igen-hvor-ogsaa-rusland

-

DR S175 fre 28 okt 18:32:05
28.oktober dr.dk/nyheder 12:38

IRAN TILBAGEHOLDER DØDE

I dag kl. 12:38
FN: Iran tilbageholder dræbte demonstranter
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/fn-iran-tilbageholder-afdoede-demonstranter

-

I dag kl. 13:26
Ekspert kalder Løkkes pensionsbombe for 'modig': 'Nærmest ingen af
dagens vælgere får positive gevinster'
https://www.dr.dk/nyheder/politik/folketingsvalg/ekspert-kalder-loekkes-pensionsbombe-modig-naermest-ingen-af-dagens

-

Ukrainsk by hårdt ramt af angreb – Rasmus Tantholdt måtte søge dækning
under indslag
28. okt. 2022, 13:41
https://nyheder.tv2.dk/udland/2022-10-28-ukrainsk-by-haardt-ramt-af-angreb-rasmus-tantholdt-maatte-soege-daekning-under

-

I dag kl. 14:09
Spansk fodboldfan på vej til VM meldes anholdt i Iran
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/spansk-fodboldfan-paa-vej-til-vm-meldes-anholdt-i-iran

-

117 Russisk oprustning på fuldendt

I dag kl. 17:10
Ruslands forsvarsminister: Militær mobilisering af 300.000 styrker er
fuldendt
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/ruslands-forsvarsminister-militaer-mobilisering-af-300000-styrker-er-fuldendt

-

I dag kl. 18:09
Norge sigter brasiliansk mand for spionage - varetægtsfængslet i fire uger
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/norge-sigter-brasiliansk-mand-spionage-varetaegtsfaengslet-i-fire-uger

[...]

Kl. 11.59
Sverige vil foretage nye undersøgelser af Nord Stream

Kl. 12.10
Norge sigter forsker for at spionere for Rusland

Kl. 12.58
Ukrainsk fremmarch i Luhansk går ikke så hurtigt som ønsket, siger guvernør

Kl. 13.38
Rasmus Tantholdt om situationen i sydukrainsk by: Det er meget
vanskeligt for befolkningen

Kl. 14.30
Kyiv-beboere skal fortsat være "sparsomme" med elektriciteten

Kl. 15.43
Iranere demonstrere imod Ruslands brug af iranske droner

Kl. 16.24
Flere steder i Kyiv er gået sort efter angreb

Kl. 16.55
Ruslands mobilisering er fuldført

Kl. 18.34
Flere russiske soldater på gaden end civile i Kherson

(Time now CET 20.49)

Dagens lovsang:

Tag Det Inderste - Mariagerfjord Frikirke // Stille Stunder
Jun 22, 2018
https://www.youtube.com/watch?v=rNZ31qfAXSk&list=PL-93BA8uTVW8yViJdAnciQyW-K5o_E-2u&index=43

Deadline:

DR text-TV:
119

DR:
2022-10-28 kl 20.19
34 min. siden
Tysk ambassadør til møde med Qatars myndigheder efter udenrigsministers
VM-udtalelser

TV2:
Ældre mister and til jul: - Ikke i orden, når det kan blive deres sidste
28. okt. 2022, 20:33

- -
Website https://sites.google.com/view/kall-tree File no 24625