News 2022-08-13, Psychopath-Putin-666 has attacked Ukraine. 1267 days to global Nuclearwar+suicide

144:
(Panikken breder sig:
Sandhedens øjeblik venter på Karmels bjerg)
Her er vragene af otte russiske kampfly –
var det en cigaret eller partisaner fra Ukraine?

File 24.411
SETI, Defnitions, Electron-mass
https://sites.google.com/view/seti/files/24-xxx/24-4xx/24-411
ET-Footsteps
https://sites.google.com/view/et-footsteps/files/24-xxx/24-4xx/24-411
Markpointer 144 and 2304
https://sites.google.com/view/et-footsteps/topic/markpointer/144
https://sites.google.com/view/et-footsteps/topic/markpointer/2304
Russia (Psychopath-istan + Kleptokratistan)
https://sites.google.com/view/kall-russia/files/24-xxx/24-4xx/24-411
Punishment (Straf)
https://sites.google.com/view/kall-punishment/files/24-xxx/24-4xx/24-411

Was:

'Et Ord til Dagen'
'A Word for the Day'
'Слово дня'
'Слово на день'

Was:

170 days since the evil Putin-war in Ukraine started.

162 days after Sodom-warning-to-Russia

150 days after The International Court of Justice ...

UN court:
Russia must stop war immediately.
No evidence of genocide of Russian-speaking people in Ukraine before
invasion

Суд ООН:
Россия должна немедленно прекратить войну.
Доказательств геноцида русскоязычных на Украине до вторжения нет

https://www.icj-cij.org/
https://www.icj-cij.org/public/files/case-related/182/182-20220316-PRE-01-00-EN.pdf

Subject: Som sagt: Med dig fortsat ved roret, Putin, er global
atomkrig nærmest úundgåelig! -
Re: Nu mangler du bare ligesom Karadžić at true os med atomkrig! -
Re: News 2021-04-18, 1749 days to global Nuclearwar
Date: Thu, 22 Apr 2021 09:23:21 +0200
22852 news:6081246c$0$689$1472...@news.sunsite.dk
Russia (Psychopath-istan + Kleptokratistan)
https://sites.google.com/view/kall-russia/files/22-xxx/22-8xx/22-852
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/countries/russia/22-xxx/22-852
https://groups.google.com/g/dk.politik/c/VfKbpnXJM7k/m/LfoeEFfMAgAJ

[ Reconstruction begin (from file 22.846 ...
https://groups.google.com/g/dk.politik/c/VfKbpnXJM7k/m/EoLMCudLAgAJ
]

https://www.dr.dk/nyheder/seneste/atomvagthund-bekraefter-iran-nu-producerer-uran-med-60-procents-renhed
[ ... ]

[ END of Reconstruction ]

> Som sagt: Med dig fortsat ved roret, Putin, er global atomkrig
> (og dermed Menneskehedens uddøen) nærmest *úundgåelig*!
>
> HVORFOR ?
>
> Fordi du som psykopat IKKE forstår *selvbeherskelsens kunst*, også
> mht. at respektere andres ejendom (at man ikke bare kan forlange
> alt, hvad man peger (på som en snotforkælet møgunge)).
>
> Men ...
>
> Det bliver nu nok Iran, der opstarter atomkrigen, for de er endnu
> mere knald-i-låget end dig, skønner jeg!

Og dog!

Siden da er der jo sket følgende:

Subject: Psykopatus-Putin har angrebet Ukraine. 1437 days to global
nuclearwar -
Re: News 2022-02-01, 1460 days to global Nuclearwar+suicide
Date: Thu, 24 Feb 2022 23:59:36 +0100
23529 <62180ddc$0$695$1472...@news.sunsite.dk>
https://groups.google.com/g/dk.politik/c/sbzEQu6kwj8/m/AORSGQQrCQAJ

https://www.information.dk/udland/2022/02/vladimir-putin-erklaerer-krig-ukraine-beordrer-luftangreb-militaerbaser

https://nyheder.tv2.dk/udland/2022-02-24-foerst-truede-putin-med-atomvaaben-og-saa-slap-han-militaeret-loes-i-ukraine

> - Hvem der end forsøger at hindre os, eller som truer vort folk og
> vort land, bør vide, at Ruslands svar bliver øjeblikkeligt. Og det
> vil få så store konsekvenser for jer, at I aldrig tidligere har
> oplevet dem i historien.
>
> Talen fra Vladimir Putin var reelt en krigserklæring mod Ukraine og
> en advarsel til alle, der ønsker at hjælpe regeringen i Kiev.
>

> Kommentar:
>
> Og her gentager Psykopatus-Putin så Karadzics vanvittige trusler!

Se tillige ...

https://sites.google.com/view/kall-nuclearwar

> ET-warning
> http://www.youtube.com/watch?v=gNbnIIRj_bM

If You don't like Your future, Mankind, please *change* it!
(Hvis du ikke kan lide din fremtid, skal du *ændre* den!)

Headline:

Psychopath-Putin-666 has attacked Ukraine.
Psykopatus-Putin-666 har angrebet Ukraine.

Hmm ... (memory on from) ...

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Pro+14.34&version=BPH

Ordsprogene 14:34, Bibelen på hverdagsdansk

Retskaffenhed ophøjer en nation,
synd er en skamplet på ethvert folk.

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Pro+14.34&version=ERV-RU

Притчи 14:34, Russian New Testament: Easy-to-Read Version

Доброта возвеличивает народ,
но грех—позор народов.

Quit the deal with the devil, Psykopatus-Putin-666
Выйти из сделки с дьяволом, Психопат-Путин-666
Get out of the deal with the devil, Psychopath Putin-666
Kom ud af aftalen med djævelen, psykopat Putin-666

-

Stand With Ukraine:

Støt Røde Kors Ukraine - Indsamling til Ukraine
https://www.rodekors.dk/stoet/katastrofeberedskab

Ukraine under angreb - civile i akut nød!

-

Nødhjælp til Ukraine - Støt Læger uden Grænser - MSF.dk
https://msf.dk/her-arbejder-msf/lande/ukraine/

Ukraine

Læger uden Grænser
Strandlodsvej 44, 2. sal,
DK-2300 København S

Mobilepay: 665567,
Bank: 4190-0081000,

CVR: 17010077
in...@msf.dk.cut
+45 39 77 56 00
Presse-kontakt

-

Mission Øst
https://missioneast.org/donation

MobilePay: Send et valgfrit beløb på 83706
SMS: SMS ME150 til 1245 (150 kr. + alm. SMS-takst)
Betalingskort: Støt på https://missioneast.org/donation

-

Dansk Europamission
https://forfulgtekristne.dk/

Min gave til nødlidende i Ukraine
MobilePay: 452022
Giro 82294937
Bank: reg: 1471 konto: 0008082200
Mærk gaven:
Nødhjælp til Ukraine

-

https://www.google.org/ukraine-relief/

Helping people affected by the war in Ukraine

UNHCR

UNICEF

World Food Programme

-

Hvordan kan jeg hjælpe?
How can I help?

Indsaml penge fx. til Læger uden Grænser og/eller
Røde Kors Ukraine
Collect money e.g. to Médecins Sans Frontières and / or
Red Cross Ukraine
Собирать деньги в Médecins Sans Frontières и/или
Красный Крест Украины

Notat tirsdag den 7. juni

Forleden dag spurgte en af mine naboer om hjælp med at klippe
hendes hæk, og det færdiggjorde jeg så i dag og aftalte med
hende, at hun sender et beløb enten til Læger uden Grænser
eller Den danske Ukraine komite (apropos Operations Dagværk,
hvor skoleelever arbejder gratis en dag og belønningen for
arbejdet så sker i form af en pengeindsamlingen, som går til
et godt formål).

Så det er også en måde at samle penge ind!

-

Den danske Ukraine komite

https://dendanskeukrainekomite.dk/

Den danske Ukraine komite er stiftet for at hjælpe Ukraines
forsvar. Vores formål er, med penge, at hjælpe Ukraine i
landets kamp for frihed og fred.

Søren Pind, ...
Formand den danske Ukraine komite
https://twitter.com/sorenpind
https://twitter.com/sorenpind/status/1503739368502091784

MobilePay på 924084

Bankoverførsel: Reg. nr. 0542 Konto nr. 668633

Se tillige ...

Aftenshowet 21 Marts 2022: Samler penge ind til våben
https://www.dr.dk/drtv/episode/306049

-

Putin wanted dead or alive. The first offer has appeared
Date: 02.03.2022

https://polanddaily24.com/4072-putin-wanted-dead-or-alive-the-first-offer-has-appeared

Alex Konanykhin
https://www.facebook.com/konanykhin

https://www.facebook.com/photo/?fbid=10158124185765286&set=ecnf.637610285

Counter 27/2-2022 = $1 million

Counter now = $1 million + unknown!

The President of Ukraine

Volodymyr Zelenskij
Володимир Зеленський
https://twitter.com/ZelenskyyUa

President of Ukraine Volodymyr Zelenskyy
Official website
https://www.president.gov.ua/
https://www.president.gov.ua/en

Офіс Президента України
https://www.youtube.com/channel/UCncq73xfx9sVA3Ht2uVRrCw

-

Prime Minister of Ukraine

Denys Shmyhal
https://twitter.com/Denys_Shmyhal

-

Minister of Foreign Affairs of Ukraine

Dmytro Kuleba
https://twitter.com/DmytroKuleba

-

Minister of Defense of Ukraine

Oleksii Reznikov
https://twitter.com/oleksiireznikov

-

UKR Embassy in Denmark
https://denmark.mfa.gov.ua/

https://twitter.com/UKRinDNK/
https://twitter.com/JSerritzlev/status/1497856367234801664

UKR Embassy in Denmark@UKRinDNK · 26. feb.Journalists, correspondents,
presenters!
Don't let your colleagues film and broadcast Ukrainian troops🚫
It makes our brave guys visible for Kremlin troops.
Please spread the word
9.49 AM · 27. feb. 2022·Twitter Web App

Hmm ...

Subject: ET-Break: Do you want MORE? -
Was: Are you a fool or what, Psykopatus-Putin-666 ? -
Re: News 2022-02-27, Psykopatus-Putin har angrebet Ukraine.
1434 days to global Nuclearwar+suicide
Date: Sun, 27 Feb 2022 21:56:06 +0100
23617 <621be568$0$697$1472...@news.sunsite.dk>
Green Light
https://sites.google.com/view/kall-green-light/files/23-xxx/23-6xx/23-617
Joshua-syndrome
https://sites.google.com/view/joshua-syndrome/files/23-xxx/23-6xx/23-617
Terminator-38
https://sites.google.com/view/kall-terminator/files/23-xxx/23-6xx/23-617
Test blasting (Prøvesprængning)
https://sites.google.com/view/test-blasting/files/23-xxx/23-6xx/23-617
https://groups.google.com/g/dk.politik/c/iu38Pz5EvJY/m/n9frgnT9AwAJ

> Noget tyder på, at de har givet Præsidenten i Ukraine, Hr. Volodymyr
> Zelenskij (Володимир Зеленський) - eller i denne fravær anden
> myndig person fx. udenrigsminister Dmytro Kuleba eller
> forsvarsminister Oleksii Reznikov *magtbeføjelser* til at straffe
> Jer!

Man må gå ud fra (dersom hjemlandet er besat af fjendlige tropper),
at ambassadøren har *fuldmagt* til at råde (på landets vegne)!

One must assume (if the home country is occupied by enemy troops)
that the ambassador has the *authority* to act (on behalf of the
country)!

Надо полагать (если родная страна оккупирована вражескими войсками),
что посол имеет *полномочия* действовать (от имени страны)!

-

See also ...

Defence of Ukraine
https://twitter.com/DefenceU

-

Партнеры по коалиции:

Alexey Navalny
@navalny
https://twitter.com/navalny

Основатель Фонда борьбы с коррупцией, лидер партии Россия Будущего.
Founder of the Anti-Corruption Foundation, leader of the Russia of the
Future party.
Grundlægger af Anti-Corruption Foundation, leder af partiet Fremtidens
Rusland.
+
Chief-Commander, The Russian-Exile-Government and members of UDN
Главнокомандующий, Русское Изгнательное-Правительство и члены УДН

-

The International Court of Justice (ICJ) ...

https://www.icj-cij.org/
https://www.icj-cij.org/public/files/case-related/182/182-20220316-PRE-01-00-EN.pdf

Video:
https://www.icj-cij.org/en/multimedia/622f0a2b045e580af31b0b21

[...]

https://twitter.com/NATO

-

The Kyiv Independent
https://twitter.com/KyivIndependent

2022-02-27, Sunday, CET 04.23, GMT 03:23

Ukraine opretter hotline til russiske soldaters familier

https://kyivindependent.com/

News Feed

Sunday, February 27

02:48
external Ukraine's hotline for relatives of Russian soldiers gets
hundreds of calls.

Named “Come back alive from Ukraine,” the hotline became operational on
Feb. 26 and has received hundreds of calls from relatives of the Russian
military looking for their loved ones.

На внешнюю украинскую горячую линию для родственников российских солдат
поступают сотни звонков.

Горячая линия под названием «Вернись живым из Украины» заработала 26
февраля и получила сотни звонков от родственников российских военных,
которые ищут своих близких.

=>

https://t.me/verkhovnaradaofukraine/126

Verkhovna Rada of Ukraine

Ministry of Defense of Ukraine informs that they have already received
hundreds of calls from Russians looking for their relatives in the
Russian army who were captured in Ukraine.

Captured Russian soldiers are given an opportunity to call their family
back home.

To stop the war, we need more Russians to know about their losses in
Ukraine.

REMINDER❗️
📞 Hot line «Come back alive from Ukraine»
▪️ +380894201860
▪️ +380894201861
▪️ +380894201862

Верховная Рада Украины

Минобороны Украины сообщает, что к ним уже поступили сотни звонков от
россиян, которые ищут своих родственников в российской армии, которые
попали в плен на Украине.

Плененным российским солдатам предоставляется возможность отозвать свою
семью домой.

Чтобы остановить войну, нам нужно, чтобы больше россиян знали о своих
потерях на Украине.

НАПОМИНАНИЕ❗️
📞 Горячая линия «Вернись живым из Украины»
▪️ +380894201860
▪️ +380894201861
▪️ +380894201862

Mother Russia!

I have a dream:

A *democratic* world

Come - join us!

Мать Россия!

У меня есть мечта:

*демократический* мир

Присоединяйся к нам!...

And then I heard a voice from Heaven° said (perhaps the voice of our
galactic neighbor ET):
(2022-02-27, Sunday, day no 58, CET 09:26, GMT 08:26)
- "Be my partner."

И тогда я услышал голос с Небес ° сказал (возможно, голос нашего
галактический сосед ET):
(2022-02-27, воскресенье, день № 58, CET 09:26, GMT 08:26)
- «Будь моим партнером».

MORE NEWS:

CET 09:43
- "Lad ikke dine sønner dø!"

43
- "Hører du mig?"

Центральноевропейское время 09:43
- "Не дайте погибнуть своим сыновьям!"

43
- "Ты меня слышишь?"

43
- "... (They are dying) ...", *1

(
*1:
Ordene ej 100% sikre, pga. "transmitter".
You know: Nazy-støj. BBC-London-1940-1945.

- "there"

Means:
43
- "...(Умирают)..."

44
- "там"

Hvad der aftales under afpresning er *ugyldigt*,
og afpresseren vil til evig tid være skyldig for domstolen!

What is agreed during extortion is *invalid*,
and the blackmailer will forever be guilty in court!

То, что согласовано при вымогательстве, *недействительно*,
и шантажист навеки будет виновен в суде!

Tine mentalundersøger Danmarks farligste kriminelle:
Få unikt indblik i retspsykologens arbejde
https://videnskab.dk/krop-sundhed/tine-mentalundersoeger-danmarks-farligste-kriminelle-faa-unikt-indblik-i

Bliv klogere på, hvordan man laver psykologiske test på voldelige
psykopater, i denne uges afsnit af Brainstorm, Videnskab.dk’s
hjernepodcast.

Kommentar:

Udenfor Danmarks grænse findes der desværre også voldelige
psykopater såsom Anders Behring Breivik, Slobodan Milošević,
Radovan Karadžić, Ratko Mladić, Muammar Gaddafi, Saddam Hussein
og diktator Putin-666 i Rusland.

Nogle er gudskelov allerede dømte og spærret inde!

Boykot Putin-666's ækle morderiske krig i Ukraine
Boycott Putin-666's disgusting murderous war in Ukraine

ved at producere varme fra solfanger (fremfor russisk gas)!
by producing heat from solar panels (rather than Russian gas)!

Og så er du OGSÅ med til at hæmme klima-forandringerne!
And you are ALSO helping to stem climate change!

Se hvordan man let kan bygge en billig solfangermodel:
See how to easily build a cheap solar collector model:

Solar collector (Solfanger)
https://sites.google.com/view/solar-collector-1/

Pictures (Billeder):
https://sites.google.com/view/solar-collector-1/pictures
https://sites.google.com/view/solar-collector-1/pictures/2022-04-27
https://sites.google.com/view/solar-collector-1/pictures/2022-04-28
Around 20% reflector created => Water heated up to 48°C
Omkring 20 % reflektor bygget => Vand opvarmet til 48°C

Around 83% reflector created => Water heated up to x°C
Omkring 83 % reflektor bygget => Vand opvarmet til x°C

My girl and me;
we want to
walk in the light ...

Stop Putin and climate change: Walk in the light

Input andagtstekst from ...
Input devotional text from ...
Введите текст молитвы из ...
Введіть текст набожності з ...

'Et Ord til Dagen'
'A Word for the Day'
'Слово дня'
'Слово на день'

BibelLæserRingen:
https://blr.dk/produkt/bibelnoeglen-2-2/

(
NB! Andagtsteksten nedskrevet og trykt i hæfte FØR 27. maj 2020,
apropos det eventuelle *profetiske* budskab fra Himlen!
)

___ quote begin ___

Lørdag 13. August [2022]

1 Kong 18,1-19
https://www.biblegateway.com/passage/?search=1+Ki+18.1-19&version=BPH

Panikken breder sig

... Det er virkelig en forråelse i tankegangen hos magthaverne. Panikken
i kongepaladset bliver nu til en personlig panik hos ...

Sandhedens øjeblik venter på Karmels bjerg.

Refleksion:

Tør vi som Elias stå op for sandheden og tale mod uretfærdighed og
løgn? Elias turde fordi han er i tjeneste hos Hærskarers Herre.

___ quote END ___

Own devotiontext:

___ quote begin ___

Klagesangene 2
https://www.biblegateway.com/passage/?search=Lam+2&version=BPH

___ quote END ___

Bøn:

https://www.biblegateway.com/passage/?search=+Mat+6.9-13&version=BPH

Matthæus 6:9-13, Bibelen på hverdagsdansk

(Jesus siger:)

9 Bed derfor på følgende måde:

Far i Himlen.
Må du blive æret.
10
Må dit rige bryde igennem.
Må din vilje ske på jorden,
som den sker i Himlen.
11
Giv os det, vi har brug for i dag.
12
Tilgiv os, hvor vi har svigtet,
ligesom vi selv har tilgivet dem, der har svigtet os.
13
Lad os ikke bukke under for fristelsen,
men red os fra den Ondes angreb.

___________
___________

=>

Translation to English:

___ quote begin ___

Lamentations 2
https://www.biblegateway.com/passage/?search=Lam+2&version=ERV

___ quote END ___

Prayer:

https://www.biblegateway.com/passage/?search=+Mat+6.9-13&version=ERV

(Jesus says:)

Matthew 6:9-13, Easy-to-Read Version

9 So this is how you should pray:

‘Our Father in heaven,
we pray that your name will always be kept holy.
10
We pray that your kingdom will come—
that what you want will be done here on earth, the same as in heaven.
11
Give us the food we need for today.
12
Forgive our sins,
just as we have forgiven those who did wrong to us.
13
Don’t let us be tempted,
but save us from the Evil One.’

___________
___________

=>

Translation to Russian:

___ початок цитати ___

Плач Иеремии 2
https://www.biblegateway.com/passage/?search=Lam+2&version=ERV-RU

___ цитата КІНЕЦЬ ___

молитва:

https://www.biblegateway.com/passage/?search=+Mat+6.9-13&version=ERV-RU

(Иисус говорит:)

От Матфея 6:9-13, Русский Новый Завет: Легкая для чтения версия

9 А потому молитесь вот как:

„Отец наш Небесный,
пусть будет свято имя Твоё.
10
Пусть наступит Царство Твоё.
Пусть исполнится воля Твоя на земле,
как и на небе.
11
Пошли нам хлеб насущный на каждый день
12
и прости нам наши грехи,
как мы простили тех, кто причинил нам зло.
13
Не подвергай нас искушению,
но избавь нас от лукавого”.
[Так как Тебе принадлежат и Царство,
и сила, и слава вовеки. Аминь!]

___________
___________

=>

Translation to Ukrainian:

___ цитата начинается ___

Плач Иеремии 2
https://www.biblegateway.com/passage/?search=Lam+2&version=ERV-UK

___ цитата КОНЕЦ ___

Молитва:

https://www.biblegateway.com/passage/?search=+Mat+6.9-13&version=ERV-UK

(Ісус каже:)

От Матфея 6:9-13, Український Новий Завіт: легка для читання версія

9 Тому моліться так:

„Отче наш Небесний,
хай святиться ім’я Твоє.
10
Нехай прийде Царство Твоє.
Нехай буде воля Твоя,
як на Землі, так і на Небі.
11
Дай нам наш хліб[a] щоденний.
12
Прости гріхи наші,
як ми прощаємо тим,
хто завинив перед нами.
13
Не введи нас у спокусу,
а спаси від лукавого,
[бо царство, влада та слава
належать Тобі повік. Амінь!]

Ukrainsk atomchef ønsker militærfri zone ved udsat kraftværk
8. aug. 2022, 14:50
Opd. 8. aug. 2022, 16:11
https://nyheder.tv2.dk/udland/2022-08-08-ukrainsk-atomchef-onsker-militaerfri-zone-ved-udsat-kraftvaerk

-

Danske virksomheder sender hjælp til krigshærget havneby i Ukraine
8. aug. 2022, 18:36
https://nyheder.tv2.dk/udland/2022-08-08-danske-virksomheder-sender-hjaelp-til-krigshaerget-havneby-i-ukraine

-

Ukraine beskylder Rusland for at anbringe sprængstoffer i Europas
største atomkraftværk
8. aug. 2022, 19:47
https://nyheder.tv2.dk/udland/2022-08-08-ukraine-beskylder-rusland-for-at-anbringe-spraengstoffer-i-europas-stoerste

-

USA sender ny våbenhjælp til Ukraine for en milliard dollar
8. aug. 2022, 20:02
https://nyheder.tv2.dk/udland/2022-08-08-usa-sender-ny-vabenhjaelp-til-ukraine-for-en-milliard-dollar

-

Nordiske forsvarsministre enige om ny aftale, men ifølge ekspert
efterlader den et ubesvaret spørgsmål
8. aug. 2022, 21:40
https://nyheder.tv2.dk/samfund/2022-08-08-nordiske-forsvarsministre-enige-om-ny-aftale-men-ifoelge-ekspert-efterlader-den

-

Taiwans militær øver sig i at forsvare sig mod angreb fra Kina
9. aug. 2022, 05:26
https://nyheder.tv2.dk/udland/2022-08-09-taiwans-militaer-over-sig-i-at-forsvare-sig-mod-angreb-fra-kina

-

Rusland suspenderer vigtig aftale om inspektion af landets atomvåben
9. aug. 2022, 10:21
https://nyheder.tv2.dk/udland/2022-08-09-rusland-suspenderer-vigtig-aftale-om-inspektion-af-landets-atomvaaben

Kommentar:

Må også al dette lort sprænge i luften, Jesus!

-

Rusland tager første skridt mod at opsluge besatte regioner, men nægter
at stå bag
9. aug. 2022, 15:40
https://nyheder.tv2.dk/udland/2022-08-09-rusland-tager-foerste-skridt-mod-at-opsluge-besatte-regioner-men-naegter-at-staa

-

Russisk luftbase på Krim ramt af flere eksplosioner
9. aug. 2022, 20:45
https://nyheder.tv2.dk/udland/2022-08-09-russisk-luftbase-paa-krim-ramt-af-flere-eksplosioner

Intet tyder på angreb, siger russerne

Lokale indbyggere fortæller, at de hørte mindst 12 eksplosioner
omkring klokken 15.20 lokal tid (14.20 dansk tid). De beskriver
den sidste eksplosion, der kom omkring en halv time efter de
første, som den kraftigste.

Kommentar:

Tak Jesus! Så kan de bomber i hvert fald IKKE gøre skade!

-

Kofod vil overveje at afvise russiske turister
9. aug. 2022, 22:15
https://nyheder.tv2.dk/udland/2022-08-09-kofod-vil-overveje-at-afvise-russiske-turister

-

Danske instruktører skal træne ukrainske soldater i Storbritannien
10. aug. 2022, 11:02
https://nyheder.tv2.dk/politik/2022-08-10-danske-instruktorer-skal-traene-ukrainske-soldater-i-storbritannien

-

Ingen fred før Krim er tilbage på ukrainske hænder, siger Zelenskyj
10. aug. 2022, 17:58
https://nyheder.tv2.dk/udland/2022-08-10-ingen-fred-foer-krim-er-tilbage-paa-ukrainske-haender-siger-zelenskyj

-

Ruslands ambassadør anklager Danmark for at "udsætte freden"
10. aug. 2022, 20:19
https://nyheder.tv2.dk/udland/2022-08-10-ruslands-ambassadoer-anklager-danmark-for-at-udsaette-freden

Kommentar:

Ævl!

Det er Jer, der som en ædedolk vil erobre hele verden og ikke
fatter, at I med denne Jeres *egoisme* bringer hele verdensfreden
i UNØDVENDIG fare!

Vi (Menneskeheden) er alle i *livsfare* på grund af denne Jeres
*galskab*!

-

Ukraines præsident holder åbningstale ved dansk konference
11. aug. 2022, 05:37
https://nyheder.tv2.dk/samfund/2022-08-11-ukraines-praesident-holder-abningstale-ved-dansk-konference

-

Niels var gidsel hos oprørsgruppe i over fem måneder:
'Jeg troede, min sidste time var kommet'
9. aug kl. 21:01
opdateret 11. aug kl. 07:37
https://www.dr.dk/nyheder/udland/niels-var-gidsel-hos-oproersgruppe-i-over-fem-maaneder-jeg-troede-min-sidste-time-var

Niels Frantzen blev fri for seks uger siden, efter han kort efter
nytår blev taget som gidsel i Colombia.

-

Brutal lejehær rekrutterer 'mordere og røvere' i russiske fængsler
10. aug kl. 20:50
https://www.dr.dk/nyheder/udland/brutal-lejehaer-rekrutterer-mordere-og-roevere-i-russiske-faengsler

Kæmper man seks måneder i Ukraine, benådes man af Putin, lyder det.

-

DR S133 fre 12 aug 20:12:51
11.august dr.dk/nyheder 09:51

VÆRNEMIDLER PÅ VEJ TIL UKRAINE
Seks lastbiler har allerede forladt
landet og snart bliver omkring 20 flere
sendt afsted. Med sig har de 750 paller
med værnemidler.

Det er den hidtil største donation af
værnemidler fra Danmark, der er på vej
mod Ukraine.

De ukrainske myndigheder har gennem
EU's kriseberedskab (ERCC) anmodet
Danmark om at bistå med værnemidler,
det skriver Styrelsen for
Forsyningsikkerhed i en
pressemeddelelse.

Der er tale om værnemidler, som er i
overskud. Donationen påvirker derfor
ikke det danske beredskab.

-

DR S135 fre 12 aug 20:12:52
11.august dr.dk/nyheder 10:24

MØDE OM ATOMKRAFTVÆRKET ZAPORIZJZA
FN's Sikkerhedsråd ventes i aften
klokken 21 at holde et ekstraordinært
møde om krisen ved atomkraftværket i
Zaporizjzja i Ukraine.

Her vil rådet blandt andet blive
briefet om situationen omkring
kraftværket, som pt. er under russisk
kontrol, af generaldirektøren for Det
Internationale Atomenergi Agentur
(IAEA), Rafael Mariano Grossi.

Mødet finder sted, efter angreb og
kampe omkring værket i weekenden og
starten af ugen skabte stor bekymring
for en potentiel atomkatastrofe.

Atomkraftværket i Zaporizjzja er et af
Europas største og har seks reaktorer.

-

Støtten til Ukraine bevæger sig ind i ny fase: - Krigen ser ud til at
blive lang
11. aug. 2022, 10:36
https://nyheder.tv2.dk/samfund/2022-08-11-stoetten-til-ukraine-bevaeger-sig-ind-i-ny-fase-krigen-ser-ud-til-at-blive-lang

-

DR S138 fre 12 aug 20:12:52
11.august dr.dk/nyheder 11:12

ZELENSKYJ ADVARER OM ATOMKATASTROFE
Ukaines præsident indledte sin tale ved
international konference for Ukraine på
Christiansborg med at tale om
atomulykken i Tjernobyl i 1986.

En sådan katastrofe kan ske igen, mener
han og henviser til et atomkraftværket
i Zaporizjzja i Ukraine, som ligger i
krigszonen og har været genstand for
kampe i den seneste uge.

- Vi må sammen beskytte Europa imod
denne trussel, siger Volodymyr
Zelenskyj over videolink ved åbning af
international konference om støtte til
Ukraine på Christiansborg.
Det skriver Ritzau.

-

Naboland erklærer Rusland for skyldig i målrettet folkedrab
Torsdag d. 11. august 2022, kl. 11.32
https://www.berlingske.dk/internationalt/naboland-erklaerer-rusland-for-skyldig-i-maalrettet-folkedrab

Letland anklager Rusland for at »statssponsorere terrorisme« og
opfordrer andre lande til at gøre det samme.

-

Her er vragene af otte russiske kampfly – var det en cigaret eller
partisaner fra Ukraine?
11. aug. 2022, 13:54
Opd. 11. aug. 2022, 13:55
https://nyheder.tv2.dk/udland/2022-08-11-her-er-vragene-af-otte-russiske-kampfly-var-det-en-cigaret-eller-partisaner-fra

Ruslands luftvåben ser ud til at have lidt historisk store tab,
uden at de moderne jagerfly nogensinde kom i kamp. Hvad skete der?

[ ... ]

Var krigen kommet til Krim?

[ ... ]

Eksplosionerne fandt sted tirsdag 9. august klokken 15.20 lokal
tid, og siden har episoden været omgærdet af mystik.

Kommentar:

9. august 2022 er dag nr 221 i året. Der er 144 dage tilbage af
året.

Hmm ... (144) ...

(
We already know this number from ...

14 (144, 1400, 144.000),
Chandrasekhar limit
(Chandrasekhars grænsemasse)
https://sites.google.com/view/markpointer/1x/14

> Chandrasekhars grænsemasse på 1,44 solmasser indiciet:
)

166 days since the evil Putin-war in Ukraine started.

158 days after Sodom-warning-to-Russia

146 days after The International Court of Justice ...

2022-08-09, local-time Krim 15:20, CET 14:20, Counter = 0
2022-08-10, _____________________, CET 00:00, Counter = 9h 40m
2022-08-11, _____________________, CET 00:00, Counter = 33h 40m
2022-08-12, _____________________, CET 00:00, Counter = 57h 40m
2022-08-12, _____________________, CET 04:27, Counter = 62h 07m
2022-08-12, _____________________, CET 04:27, Counter = 3727m

½-life:
3727 / " = 1863,5

Compare with ...

https://sites.google.com/site/setiv103/home/definitions-definitioner/mass/20-392-seti-mass-definitions-found-perhaps-connection-144-sunmass-3139-markpointer-1140-62
Was (before the Google-vandalismus):
https://sites.google.com/site/setiv103/home/definitions-definitioner/mass/20-392

> [...]

Delta
27,347326
24,816339

Hmm ... (input memory from) ...

Subject: 14:35 ? -
Re: News 2022-08-08, Psychopath-Putin-666 has attacked Ukraine.
1272 days to global Nuclearwar+suicide
Date: Mon, 8 Aug 2022 15:12:20 +0200
24409 <62f10bb4$0$705$1472...@news.sunsite.dk>
https://groups.google.com/g/dk.politik/c/xqwBpg_0FsI/m/axtEpNfOEQAJ

=>

2022-08-08, _____________________, CET 14:35, Counter = 0
2022-08-09, local-time Krim 15:20, CET 14:20, Counter = 23h - 45m

(23 + 45/60) * 60 = 1425
(23 + 45/60) / 24 = 0,989583...
(23 + 45/60) / 24 * 365,25 = 361,4453125

3727 - 1425 = 2302

https://sites.google.com/site/etbible/home/mothership-the-new-jerusalem-2304

=>

Possible number:
2304

2022-08-08, _____________________, CET 14:35, Counter = -2304
2022-08-09, local-time Krim 15:19, CET 14:19, Counter = 0
2022-08-12, _____________________, CET 04:27, Counter = 3728m

Hmm ...

Un moment, s'il vous plaît

-

DR S147 lør 13 aug 02:20:04
11.august dr.dk/nyheder 14:02

LETLAND ANKLAGER RUSLAND
Letlands parlament har vedtaget en
udtalelse, som erklærer Rusland for
"statssponsor af terrorisme".

Landets politiske forsamling opfordrer
EU og andre lande til at gøre det samme
samt at skrue op for de internationale
sanktioner rettet mod russiske personer
og interesser.

I en udtalelse kalder talsperson for
det russiske udenrigsministerium, Maria
Zakharova, på Telegram den lettiske
udmelding for "intet andet end et
udtryk for fremmedhad".

... (link missing, idiots) ...

-

Atomkraftværk i Ukraine er under angreb
11. aug. 2022, 17:45
https://nyheder.tv2.dk/udland/2022-08-11-atomkraftvaerk-i-ukraine-er-under-angreb

-

Ukraine håner russiske turister i video
11. aug. 2022, 19:08
https://nyheder.tv2.dk/udland/2022-08-11-ukraine-haaner-russiske-turister-i-video

-

Kun få lande har doneret mere til Ukraine per indbygger end Danmark
11. aug. 2022, 20:35
https://nyheder.tv2.dk/politik/2022-08-11-kun-faa-lande-har-doneret-mere-til-ukraine-per-indbygger-end-danmark

-

Dagens overblik: Ukraine får 11 milliarder kroner i støtte på konference
11. aug. 2022, 20:50
https://nyheder.tv2.dk/2022-08-11-dagens-overblik-ukraine-faar-11-milliarder-kroner-i-stoette-paa-konference

-

Ukrainsk forsvarsminister til TV 2: - Vi er ved at ændre verden
11. aug. 2022, 20:55
https://nyheder.tv2.dk/udland/2022-08-11-ukrainsk-forsvarsminister-til-tv-2-vi-er-ved-at-aendre-verden

-

Medie: FBI ledte efter dokumenter om atomvåben hos Trump
12. aug. 2022, 03:51
https://nyheder.tv2.dk/udland/2022-08-12-medie-fbi-ledte-efter-dokumenter-om-atomvaben-hos-trump

-

Estland lukker for indrejse for de fleste russere
12. aug. 2022, 05:29
https://nyheder.tv2.dk/udland/2022-08-12-estland-lukker-for-indrejse-for-de-fleste-russere

-

DR S162 lør 13 aug 02:20:05
12.august dr.dk/nyheder 05:37

ESTLAND LUKKER INDREJSE FOR RUSSERE
Fra næste uge skal det ikke være muligt
for russiske statsborgere at rejse ind
i Estland. Sådan lød meldingen i går
fra det russiske naboland, som vil
udelukke rejsende med visa udstedt af
de estiske myndigheder.

Det skriver nyhedsbureauet Reuters.

Ruten gennem Estland er populær for
mange russere, der vil rejse ind i
Schengen-området, og selvom der vil
være undtagelser for nogle russiske
statsborgere, så vil også studerende og
russere på forretningsrejse få
indskrænket mulighederne for at rejse
ind i landet.

I går kl. 05:37
Estland lukker for indrejse for de fleste russere
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/estland-lukker-indrejse-de-fleste-russere

-

FN's atomvagthund ønsker omgående adgang til atomkraftværk i Ukraine
12. aug. 2022, 06:50
https://nyheder.tv2.dk/udland/2022-08-12-fns-atomvagthund-onsker-omgaende-adgang-til-atomkraftvaerk-i-ukraine

-

DR S165 lør 13 aug 02:20:05
12.august dr.dk/nyheder 06:52

IAEA VIL INSPICERE ATOMKRAFTVÆRK
FN's atomenergiagentur, IAEA vil
omgående have adgang til at inspicere
atomkraftværket Zaporizjzja i det
østlige Ukraine.

Anmodningen blev fremsat af Rafael
Grossi, der er chef for IAEA, på et
møde i FN's Sikkerhedsråd i går. Det
skriver nyhedsbureauet AFP ifølge
Ritzau.

Grossi kaldte det en "dyster tid" og
tilføjede, at IAEA skal have lov til
ved selvsyn at vurdere situationen på
Zaporizjzja. Medlemmer af
Sikkerhedsrådet var ifølge AFP enige om
behovet for at lade IAEA besøge stedet.

I går kl. 06:52
FN's atomvagthund vil have adgang til atomkraftværk i Ukraine
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/fns-atomvagthund-vil-have-adgang-til-atomkraftvaerk-i-ukraine

-

DR S166 lør 13 aug 02:20:05
12.august dr.dk/nyheder 07:35

UNDERVISNING I LANDMINER I UKRAINE
Fra den 1. september får skolebørn i
Ukraine en ganske særlig tilføjelse til
skoleskemaet. Børnene skal nemlig
undervises i, hvordan man rent praktisk
undgår landminer.

Det annoncerede den ukrainske
undervisningsminister, Andrij Vitrenko,
i går ifølge Kyiv Independent.

- Den national-patriotiske undervisning
vil blive styrket, og der vil være en
separat del, der vil lære dem om "anti-
mine aktiviteter". Så børnene kan blive
opmærksomme på, hvad der ikke må røres,
og hvad der er farligt for dem, siger
ministeren ifølge det ukrainske medie
Army Inform.

I går kl. 07:35
Ukrainske børn skal undervises i, hvordan man undgår landminer
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/ukrainske-boern-skal-undervises-i-hvordan-man-undgaar-landminer

-

Borgmester vil skabe et "nyt København" i krigshærget by
12. aug. 2022, 08:58
https://nyheder.tv2.dk/udland/2022-08-11-borgmester-vil-skabe-et-nyt-koebenhavn-i-krigshaerget-by

-

DR S171 lør 13 aug 02:20:06
12.august dr.dk/nyheder 09:55

SKIBE FORLADER UKRAINE MED KORN
I dag sejler yderligere to skibe afsted
fra en ukrainsk havn, og ombord på det
ene er den første last med ukrainsk
korn.

Det skriver nyhedsbureauet Reuters.

Skibet med korn er formentlig på vej
mod Etiopien. Det oplyser den ukrainske
infrastrukturminister, Oleksandr
Kubrakov, på Twitter.

Siden krigen startede i Ukraine, har
fragten gennem Sortehavet været
blokeret af Rusland. I sidste måned
hjalp FN og Tyrkiet dog Rusland og
Ukraine med at forhandle en aftale på
plads, der går under navnet Sortehavs-
initiativet.

I går kl. 09:55
Flere skibe forlader havnen i Ukraine med korn
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/flere-skibe-forlader-havnen-i-ukraine-med-korn

-

DR S172 lør 13 aug 02:20:06
12.august dr.dk/nyheder 10:01

'IKKE RISIKO FOR NYT TJERNOBYL'
Atomkraftværket i Zaporizjzja har været
det helt store emne i krigen i Ukraine
de seneste dage - ikke mindst på grund
af bekymring for, at de kampe, der
foregår omkring værket kan udløse en
atomkatastrofe. Men det er der ingen
alvorlig fare for, vurderer Peter Viggo
Jakobsen, lektor ved Forsvarsakademiet.

- Der er ikke risiko for, at det her
værk sprænger i luften i morgen, og der
opstår et nyt Tjernobyl. Det er der
ingen grund til at være bange for. Det
her er mere et spil om at presse den
anden part, siger han.

- Jeg ser det mere som en slags
psykologisk spil, som kører frem og
tilbage, siger han

I går kl. 10:01
Lektor om situationen på ukrainsk atomkraftværk: Ikke risiko for et nyt
Tjernobyl
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/lektor-om-situationen-paa-ukrainsk-atomkraftvaerk-ikke-risiko-et-nyt-tjernobyl

-
DR S175 lør 13 aug 02:20:06
12.august dr.dk/nyheder 12:05

TVIVLER PÅ ADGANG TIL ATOMKRAFTVÆRK
FN's atomenergiagentur (IAEA) ønsker
omgående adgang til at inspicere
atomkraftværket Zaporizjzja i det
østlige Ukraine.

Anders Puck Nielsen, der er
militæranalytiker ved
Forsvarsakademiet, tvivler på, at
internationale observatører vil få
adgang til Zaporizjzja. Meget tyder
nemlig på, at Rusland har opstillet
militært udstyr i området, og det vil
de ikke have, at internationale
observatører får kendskab til.

- Den eneste grund til, at det her
atomkraftværk får en rolle i krigen,
er, at nogle har valgt, at det skal det
have.

I går kl. 12:05
Ekspert tvivler på, at FN får adgang til ukrainsk atomkraftværk
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/ekspert-tvivler-paa-fn-faar-adgang-til-ukrainsk-atomkraftvaerk

-

Få overblik over Ruslands invasion af Ukraine
5. september 2022, 13:27
Opdateret 12. august, 14:17
https://nyheder.tv2.dk/udland/2022-09-05-kort-over-invasionen-foelg-udviklingen-her

-

DR S118 lør 13 aug 02:20:02
12.august dr.dk/nyheder 14:45

TYSKLAND VIL SPARE PÅ STRØMMEN
Er man kuldeskær og arbejder syd for
den danske grænse, hos vores venner i
Tyskland, er det en god idé at pakke en
ekstra sweater, inden man tager på
arbejde.

Den tyske økonomiminister Robert Habeck
forslår, at alle offentlige bygninger
maksimalt varmes op til 19 grader.

Og det skal være med til at spare på
energien i hele Tyskland, fremgår det i
SÜddeutche Zeitung.

Det skal ikke inkludere hospitaler og
institutioner, præciserer ministeren.

I går kl. 14:45
Den tyske økonomiminister vil skrue ned for varmen: Der må højest være
19 grader på kontorer
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/den-tyske-oekonomiminister-vil-skrue-ned-varmen-der-maa-hoejest-19-grader-paa

-

Mens Ukraine jubler over milliarder, frygter danske eksperter konsekvenserne
12. aug. 2022, 15:53
https://nyheder.tv2.dk/samfund/2022-08-11-mens-ukraine-jubler-over-milliarder-frygte-danske-eksperter-konsekvenserne

Det danske forsvar er i forvejen hårdt presset og risikerer at
stå svækket tilbage efter Ukraine-hjælp, lyder advarslen.

-

I går kl. 17:11
Russisk journalist, der protesterede under liveudsendelse, sat i husarrest
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/russisk-journalist-der-protesterede-under-liveudsendelse-sat-i-husarrest

-

Flere lande vil have indrejseforbud fra Rusland – på russisk tv trækker
de igen nazikortet
12. aug. 2022, 17:18
https://nyheder.tv2.dk/udland/2022-08-12-flere-lande-vil-have-indrejseforbud-fra-rusland-paa-russisk-tv-traekker-de-igen

-

I går kl. 17:27
Forfatter Salman Rushdie er angrebet på en scene: Stukket i halsen
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/forfatter-salman-rushdie-er-angrebet-paa-en-scene-i-new-york

-

FAKTA: Rushdies liv med livvagter og dødstrusler
12. aug. 2022, 17:37
https://nyheder.tv2.dk/udland/2022-08-12-fakta-rushdies-liv-med-livvagter-og-doedstrusler

-

DR S129 lør 13 aug 02:20:03
12.august dr.dk/nyheder 19:31

PATIENTER FRA UKRAINE TIL DANMARK
I dag er yderligere 11 patienter fra
Ukraine eller et af de nabolande, der
også er berørt af krigen, ankommet til
Danmark for at blive behandlet på et
dansk hospital. Det oplyser
Sundhedsministeriet i en
pressemeddelelse.

Dermed er der i alt ankommet 34
patienter fra krigsområdet for at blive
behandlet her i landet, siden den
russiske invasion begyndte.

Ukraine og de nabolande, der også er
berørt af krigen, har siden invasionen
sendt 1235 anmodninger til EU om hjælp
til behandling af patienter med både
krigsskader og patienter med andre
sygedomme.

I går kl. 19:31
11 patienter fra Ukraine-krigen er kommet til Danmark
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/11-patienter-fra-ukraine-krigen-er-kommet-til-danmark

-

DR S130 lør 13 aug 02:19:32
12.august dr.dk/nyheder 20:10

EU SKAL LUKKE FOR RUSSISKE TURISTER
Ruslands naboland Estland vil fra den
18. august udelukke de fleste russiske
statsborgere fra at kunne rejse ind i
landet med visa udstedt af de estiske
myndigheder.

V og K opfordrer til, at Danmark følger
i esternes spor, men udlændinge- og
integrationsminister Kaare Dybvad Bek
(S) vil hellere arbejde for, at hele EU
lukker grænserne for de russiske
besøgende.

- Forslaget er godt, og det er rigtigt,
at vi skal stoppe med at give
turistvisum til russiske statsborgere.
Men jeg tror også, at det er vigtigt,
at vi gør det som en europæisk løsning.

I går kl. 20:10
Dybvad Bek: Danmark skal ikke gå enegang - hele EU skal lukke for
russiske turister
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/dybvad-bek-danmark-skal-ikke-gaa-enegang-hele-eu-skal-lukke-russiske-turister

-

Flere partier vil nu have grænsen lukket for russiske statsborgere
12. aug. 2022, 21:50
https://nyheder.tv2.dk/politik/2022-08-12-flere-partier-vil-nu-have-graensen-lukket-for-russiske-statsborgere

-

Ekspert: Derfor rystede Rushdies bog den islamiske verden
12. aug. 2022, 21:56
https://nyheder.tv2.dk/samfund/2022-08-12-ekspert-derfor-rystede-rushd

Et angreb på koranen

I bogen sætter Salman Rushdie spørgsmålstegn ved alle former for
ideologier og religioner. Herunder islam, men mest af alt koranen.

Helt konkret antyder Rushdie, at koranen ikke er Allahs ord. Han
leger derimod med tanken om, at den er redigeret af mennesker.

Kommentar:

En religion bliver altså ikke mere sandfærdig afat komme med
dødstrusler. TVÆRTIMOD: Det STINKER langt væk af, at der er noget
riv, rav ruskende galt!

-

I går kl. 23:01
Mette Frederiksen: 'Forfærdeligt angreb på Salman Rushdie'
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/mette-frederiksen-forfaerdeligt-angreb-paa-salman-rushdie

-

Salman Rushdie stukket ned under forelæsning i New York
12. aug. 2022, 17:22
Opd. 12. aug. 2022, 23:38
https://nyheder.tv2.dk/udland/2022-08-12-salman-rushdie-stukket-ned-under-forelaesning-i-new-york

-

DR S134 lør 13 aug 02:19:33
13.august dr.dk/nyheder 02:09

AGENT: RUSHDIE KAN MISTE ET ØJE
Forfatteren Salman Rushdie er i
respirator, kan ikke tale og vil
sandsynligvis miste et øje, efter at
han fredag formiddag lokal tid blev
overfaldet i forbindelse med en
forelæsning i delstaten New York i USA.

Det oplyser Salman Rushdies litterære
agent, Andrew Wylie, ifølge
nyhedsbureauet Reuters.

Den 75-årige Rushdie blev angrebet i
forbindelse med et arrangement i byen
Chautauqay.

Personen, der angreb Rushdie, blev
overmandet og anholdt. Der er tale om
en 24-årig mand, oplyste politiet på et
pressemøde fredag aften.

I dag kl. 02:09
Agent: Salman Rushdie er lagt i respirator efter angreb
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/agent-salman-rushdie-er-lagt-i-respirator-efter-angreb

Последние новости в конфликте Украины
Seneste nyt fra krigen i Ukraine

Liveblog: Få seneste nyt om krigen i Ukraine
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her

11 min. siden (Time now CET 15.05)
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=4267646
Katrine Bang Ramsbæk
Ukrainsk ambassadør om atomkraftværk: Vi har brug for en international
mission hurtigst muligt

_________________________

Saturday Devotion-text break on

Saturday,
2022-08-13
i går kl. 09:38
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=4284256
Maya Nissen
Guvernør: Syv dræbt i Donetsk de seneste 24 timer

i går kl. 09:50
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=4284339
Maya Nissen
Minister: Ukraine har modtaget britiske våbenforsyninger

i går kl. 09:58
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=4284365
Maya Nissen
Guvernør melder om natlige angreb i Kharkiv

i går kl. 10:23
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=4284457
Maya Nissen
Matilde Kimer: Steven Seagal er blevet en slags ambassadør for Putin

i går kl. 10:40
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=4284501
Maya Nissen
Meldinger om russiske angreb i Kramatorsk i nat

i går kl. 11:32
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=4284660
Louise Brodthagen Jensen
Beatles-by i spil som Eurovision-vært

i går kl. 11:45
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=4284757
Maya Nissen
Ruslands udsending til FN siger nej tak til demilitarisering omkring
atomkraftværk

i går kl. 11:55
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=4284819
Maya Nissen
Middagsoverblik

i går kl. 12:10
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=4284879
Maya Nissen
Billeder fra Zaporizjzja

i går kl. 12:35
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=4284955
Maya Nissen
Rusland hævder at have ødelagt amerikansk radarsystem

i går kl. 13:28
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=4285176
Sean Coogan
Spar på energien: Tysklands regering vil højst have 19 grader på kontorer

i går kl. 13:56
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=4285285
Sean Coogan
Russisk journalist, der protesterede under liveudsendelse, sat i husarrest

i går kl. 15:01
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=4285497
Sean Coogan
Amerikansk estimat: Formentligt 70-80.000 russiske krigsofre indtil videre

i går kl. 15:23
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=4285603
Nana Fischer og Sean Coogan
FN vil have adgang til belejret atomkraftværk, men ekspert tvivler

i går kl. 15:43
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=4285652
Sean Coogan
Medie: 100.000 ukrainere lever under rædsomme forhold i Mariupol

i går kl. 16:58
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=4285912
Sean Coogan
Eksperter: Der foregår et psykologisk spil omkring atomkraftværket i
Zaporizjzja

i går kl. 19:01
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=4286655
Flemming Brandt
Krigens billeder: Bombede bygninger, raketrester og børn inviteret på
fransk ferie

i går kl. 19:02
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=4286670
Flemming Brandt
11 patienter fra Ukraine-krigen er kommet til Danmark

i går kl. 20:09
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=4287146
Flemming Brandt
Dybvad Bek: Danmark skal ikke gå enegang - hele EU skal lukke for
russiske turister

i går kl. 21:27
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=4287485
Flemming Brandt
Zelenskyj: Har fortalt paven om den russiske aggression

i går kl. 22:49
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=4287797
Flemming Brandt
Overblik: Det skal du vide om krigen i aften

(Time now CET 06.50)

Последние новости в конфликте Украины
Seneste nyt fra krigen i Ukraine

Seneste nyt om krigen i Ukraine
8. aug. 2022, 05:15
https://nyheder.tv2.dk/live/2022-08-08-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine

Kl. 15.35
Rusland: Befolkning i Zaporizjzjia-region til folkeafstemning

Kl. 15.45
Rusland giver grønt lys for inspektion af atomkraftværk i Zaporizjzja

Kl. 16.22
Russisk soldat idømt ti års fængsel i Ukraine

Kl. 16.32
Om lidt holder nordiske forsvarsministre pressemøde om tiltagende
russisk aggressivitet

Kl. 17.04
Nordiske lande indgår aftale om at benytte hinandens militære infrastruktur

Kl. 17.06
Danmark opretter forsvarsattaché-stilling i Stockholm

Kl. 17.09
Bødskov: - Vi skal tale mere og oftere sammen

Kl. 17.21
Bødskov: Svensk og finsk NATO-medlemskab får stor betydning for Nordens
forsvarssamarbejde

Kl. 17.54
Ukraine efterforsker 26.000 sager om mulige krigsforbrydelser

Kl. 18.09
Putin dropper FN's generalforsamling

Kl. 18.32
Ukraine: Rusland vil lave strømafbrydelser ved atomkraftværk

Kl. 19.31
USA vil støtte Ukraine med yderligere 32 milliarder kroner

Kl. 20.08
USA kan beslaglægge oligarks privatfly

Kl. 21.01
Ukraine har angrebet russiske baser og broer

Kl. 21.29
Rusland vil ikke give amerikanske våbeninspektører adgang til anlæg

Kl. 22.03
Finsk statsminister vil have stop for russiske turister i Europa

Kl. 22.15
USA: Op mod 80.000 russiske soldater dræbt eller såret i i Ukraine

New Link ...

Seneste nyt om krigen i Ukraine
9. aug. 2022, 05:11
https://nyheder.tv2.dk/live/2022-08-09-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine

05:40
USA: Rusland lider store tab i krigen

Kl. 08.13
Ukraines ambassade: Køberen af ​​kornforsendelsen fra Ukraine har
annulleret handlen

Kl. 09.50
Zelenskyj til Vesten: Luk døren for samtlige russere

Kl. 10.42
Rusland bruger atomkraftværk strategisk

Kl. 11.12
To anholdt for at planlægge mord på fremtrædende ukrainere

Kl. 14.23
Ukraines statslige atomkraftselskab om Zaporizjzja: - En farlig situation

Kl. 15.06
Danmark venter langstrakt krig i Ukraine og er vært for allierede

Kl. 15.41
Myndigheder på Krim bekræfter eksplosioner

Kl. 16.14
Russisk forsvarsministerium: Ammunition detonerede – ingen tilskadekomne

Kl. 16.45
Over 10,5 millioner er flygtet fra Ukraine

Kl. 16.50
Sundhedsmyndigheder på Krim: Fem personer såret ved eksplosioner

Kl. 17.30
Myndigheder: Én dræbt ved eksplosioner på Krim

Kl. 18.10
Finsk rigsdag udsat for hackerangreb

Kl. 18.34
Estland vil også lukke for russiske turister i Europa

Kl. 19.22
Ukrainsk forsvarsministerium: Vi kender ikke årsagen til eksplosioner

Kl. 19.59
USA støtter minerydning i Ukraine med 647 millioner kroner

Kl. 20.29
Tusinder i Donetsk evakueret

Kl. 20.46
Biden skriver under på NATO-ansøgninger fra Sverige og Finland

Kl. 21.25
Macron og Boris Johnson bekræfter støtte til Ukraine

Kl. 22.16
Ceremoni for dødsofre i ukrainsk by

Kl. 23.02
Rusland installerer antiluftskyts ved atomkraftværk

New Link ...

Seneste nyt om krigen i Ukraine 10. august
10. aug. 2022, 07:10
https://nyheder.tv2.dk/live/2022-08-10-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-10-august

Kl. 07.29
Rusland har overtaget Ukraines internet i besatte områder

Kl. 07.41
Guvernør: Russiske angreb dræber 21 i Dnipropetrovsk

Kl. 08.22
Rusland opretter nyt armékorps til at kæmpe i Ukraine

Kl. 09.29
Ukrainsk guvernør beretter om forfærdelig nat med flere døde

Kl. 11.13
Danske instruktører skal træne ukrainske soldater i Storbritannien

Kl. 11.27
Russerne hævder at have nedskudt tre ukrainske fly i nat

Kl. 13.09
Steven Seagal har besøgt fængsel efter dødeligt raketangreb

Kl. 15.18
- Russere skal ikke kunne krydse landegrænser

Kl. 16.03
52-årig kvinde dræbt efter missilangreb i Zaporizjzja

Kl. 16.31
Politi ransager kendt russisk journalists hjem

Kl. 18.09
Britisk minister roser Danmark for træning af ukrainske soldater

Kl. 18.26
Forsvarsminister med kryptisk svar til Rusland efter eksplosioner

Kl. 20.23
Ukrainsk militær parerer russiske angreb i flere byer

Kl. 20.49
Uafhængig russisk avis straffes for at misbruge "pressefrihed"

Kl. 20.50
Militærforsker spår Ukraine som vindere – men det kan hurtigt vende

Kl. 22.03
Danmark vil sende yderligere 820 millioner kroner til Ukraine

Kl. 23.03
Ukraine hævder at have bombet bro i russisk-besat område

New Link ...

Seneste nyt om krigen i Ukraine 11. august
11. aug. 2022, 05:12
https://nyheder.tv2.dk/live/2022-08-11-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-11-august

05:36
Satellitbilleder peger i retning af målrettet angreb

07:31
Danmark vært for stor donorkonference sammen med Ukraine

Kl. 08.14
Angreb på Krim skaber russisk forvirring

Kl. 08.46
Medie: Putin vinder krigen på oliemarkedet

Kl. 09.30
Forlydender om eksplosioner på luftbase lige uden for Ukraines grænse

Kl. 10.05
Danmark klar med lille milliard til Ukraine

Kl. 10.34
Nu begynder donorkonference for Ukraine – følg med her

Kl. 10.45
Nu taler Zelenskyj – Rusland bruger atomkatastrofe som afpresningsmiddel

Kl. 10.48
Zelenskyj efterlyser ammunition og kalder Rusland terrorstat

Kl. 10.59
Zelenskyjs tale forbi – nu fortsætter konferencen

Kl. 11.16
Rusland afviser at bruge soldater fra Nordkorea

Kl. 11.28
Letlands parlament udpeger Rusland som en terrorstøttende stat

Kl. 12.27
CNN-undersøgelse: Ukrainsk raketangreb ikke bag krigsfangeangreb

Kl. 12.57
Ukraine håner russiske turister med video efter angreb på Krim

Kl. 13.31
Tre milliarder indsamlet på donorkonference

Kl. 13.49
FN-chef opfordrer til at trække militær væk fra Zaporizjzja atomkraftværk

Kl. 15.41
Rusland fordobler antallet af luftangreb på ukrainske positioner

Kl. 15.58
Atomkraftværk i Ukraine er under angreb

Kl. 16.50
Donorkonference sender over 11 milliarder kroner til Ukraine

Kl. 17.41
Strålingsniveauer på atomkraftværk er normale, ifølge ukrainsk agentur

Kl. 17.58
Putin vil næppe lykkes i Ukraine, siger britisk forsvarsminister

Kl. 19.00
USA beder Rusland om at stoppe alle militære operationer på atomkraftværker

Kl. 20.06
McDonalds genåbner i Ukraine

Kl. 20.57
Ukraine hævder at have afværget flere russiske angreb i øst

New Link ...

Seneste nyt om krigen i Ukraine 12. august
12. aug. 2022, 05:09
https://nyheder.tv2.dk/live/2022-08-12-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-12-august

Kl. 05.33
Populær rute til EU: Estland lukker for russisk indrejse

Kl. 05.52
FN vil have adgang til Zaporizjzja-værket omgående

Kl. 07.16
Gerhard Schröder sagsøger Forbundsdagen: Vil have sit kontor tilbage

Kl. 09.07
Ukrainske skolebørn skal undervises i at undgå miner

Kl. 09.50
FN: Frygter at handicappede børn i Ukraine kan ende i trafficking

Kl. 10.20
Britiske efterretninger: Den russiske flykapacitet er blevet "markant
forringet" ved Sortehavet

Kl. 10.31
Yderligere to skibe med korn har forladt havnen i Ukraine

Kl. 11.39
Ukraine takker briterne for raketter: - Vi vil dygtigt benytte os af dem
på slagmarken

Kl. 12.04
11 raketter har ramt Kramatorsk i nat

Kl. 14.33
Russisk toppolitiker truer EU's atomkraftværker: - Der kan også ske ulykker

... Medvedev:

Kommentar:

*(Atom)Terrorist*!

Kl. 15.54
Ukraine beder FN og Røde Kors om at overvåge ukrainske krigsfanger i
Rusland

Kl. 17.51
Atomvagthund ønsker adgang til atomkraftværk

Kl. 20.51
Zelenskyj har talt med pave Frans

Kl. 21.21
To civile dræbt i russisk angreb på Kramatorsk

(Time now CET 06.50)

Sorry, but all google-auto-translation unedited. Please help Yourself

2022-08-13, kl 03.35
I dag kl. 02:09
Agent: Salman Rushdie er lagt i respirator efter angreb

Missing DR-news
between 2022-08-08, kl 14.43 and 2022-08-11, kl 23:51, idiots!

TV2:
En er anholdt og mistænkt for seksuelt overgreb til puttefest
13. aug. 2022, 01:51

Website https://sites.google.com/view/kall-tree File no 24411

Date: Sat, 13 Aug 2022 10:53:21 +0200
24411 <62f76683$0$702$1472...@news.sunsite.dk>
https://groups.google.com/g/dk.politik/c/Rgo6KVFkVPc/m/ev6OJMFnBgAJ
Beregningen blev foretaget i nat, og derfor kom jeg til at ævle!

Der skulle have stået:

2022-08-08, _____________________, CET 14:35, Counter = - (1440 - 16)
2022-08-09, local-time Krim 15:19, CET 14:19, Counter = 0
2022-08-12, _____________________, CET 04:27, Counter = 3728m

Bemærk at 144-tallet "titter" frem IGEN (i 1440)

Website https://sites.google.com/view/kall-tree File no 24412

Date: Sat, 13 Aug 2022 11:24:20 +0200
24412 <62f76dc6$0$703$1472...@news.sunsite.dk>
ET-Footsteps
https://sites.google.com/view/et-footsteps/files/24-xxx/24-4xx/24-412
Markpointer 144
https://sites.google.com/view/et-footsteps/topic/markpointer/144
Russia (Psychopath-istan + Kleptokratistan)
https://sites.google.com/view/kall-russia/files/24-xxx/24-4xx/24-412
Punishment (Straf)
https://sites.google.com/view/kall-punishment/files/24-xxx/24-4xx/24-412
https://groups.google.com/g/dk.politik/c/Rgo6KVFkVPc/m/SGE9_3FpBgAJ
Der hører muligvis MERE med til historien, fordi ...

(
Input UFO-baggrundsviden from ...

UFO-*warning* to Russia:
https://sites.google.com/view/et-footsteps/2013-02-15-m
)

2013-02-15, day 46
2022-08-09, day 221
___9____________175

Compare with ...

https://sites.google.com/site/abraham175code/home

ET to Russia: Stay away from Ukraine
or I will lift my hand against you all in Russia!

11/8: Ukrainsk minister med klar melding til den tyske kansler:
'Det er Ruslands og ikke kun Putins krig'

11/8: Meldinger om brand på russisk militærbase nær Moskva

11/8: Belarusiske myndigheder: Eksplosion på luftbase nær
Ukraines grænse skyldtes teknisk arbejde

File 24.414 ...
Russia (Psychopath-istan + Kleptokratistan)
https://sites.google.com/view/kall-russia/files/24-xxx/24-4xx/24-414
Punishment (Straf)
https://sites.google.com/view/kall-punishment/files/24-xxx/24-4xx/24-414

Was:

170 days since the evil Putin-war in Ukraine started.

162 days after Sodom-warning-to-Russia

150 days after The International Court of Justice ...

FN-domstol:
Rusland skal stoppe krigen øjeblikkeligt.
Intet bevis for folkedrab på russisktalende personer i Ukraine før invasion

Date: Sat, 13 Aug 2022 10:53:21 +0200
24411 <62f76683$0$702$1472...@news.sunsite.dk>
https://groups.google.com/g/dk.politik/c/Rgo6KVFkVPc/m/ev6OJMFnBgAJ

[ ... ]
> [...]

Katrine Bang Ramsbæk
Ukrainsk ambassadør om atomkraftværk: Vi har brug for en international

Internal BREAKING News:

11. aug. 2022 kl. 10:13
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=4279513
Maya Nissen
Ukraines forsvarsministerium bruger Krim-eksplosioner i
skræmmevideo til russiske turister: "Bliv væk fra Ukraine"

Kommentar:

[Krim er *ukrainsk* territorium!]...

Og netop i det samme hørte jeg en røst fra Himlen sige (perhaps
the voice of ET):
(2022-08-13, Saturday, day no 225, CET 12:06, GMT 10:06)
- "Stay away!"

06
- "from them!"

=>

Headline:

ET to Russia: Stay away from Ukraine...

12:10
- "I will lift my hand!"

=>

New Headline:

ET to Russia: Stay away from Ukraine or I will lift my hand!

12:12
- "against you"

12
- "all"

12
- "in Russia!"

=>

New Headline:

ET to Russia: Stay away from Ukraine or I will lift my hand against you
all in Russia!

11. aug. 2022 kl. 10:17
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=4279534
Maya Nissen
Dødstal efter angreb i Dnipropetrovsk stiger til tre

11. aug. 2022 kl. 10:25
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=4279594
Maya Nissen
Belarusiske myndigheder: Eksplosion på luftbase nær Ukraines grænse
skyldtes teknisk arbejde

11. aug. 2022 kl. 10:40
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=4279701
Line Kirchheiner
Største danske donation af værnemidler på vej til Ukraine

11. aug. 2022 kl. 10:41
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=4279711
Maya Nissen
Satellitbilleder fra Krim

11. aug. 2022 kl. 10:53
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=4279785
Maya Nissen
Zelenskyj advarer i tale til donorkonference: 'En katastrofe som
Tjernobyl kan ske igen'

11. aug. 2022 kl. 10:56
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=4279830
Maya Nissen
Mette Frederiksen på donorkonference: 'Vi vil ikke svigte Ukraine'

11. aug. 2022 kl. 11:10
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=4279899
Maya Nissen
Meldinger om brand på russisk militærbase nær Moskva

11. aug. 2022 kl. 11:19
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=4279940
Maya Nissen
Letlands parlament udråber Rusland som 'statssponsor for terrorisme'

11. aug. 2022 kl. 11:33
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=4279991
Maya Nissen
Billeder fra det seneste døgn i Ukraine

11. aug. 2022 kl. 11:46
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=4280039
Maya Nissen
Satellitbilleder viser skader efter eksplosioner på Krim

11. aug. 2022 kl. 12:07
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=4280104
Maya Nissen
Middagsoverblik

11. aug. 2022 kl. 12:23
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=4280140
Maya Nissen
Rusland kalder det 'fremmedhad', at Letland anklager Rusland for at
statssponsorere terrorisme

Kommentar:

INGEN interesserer sig for, hvad Hitler (and his men) tænker!

HVORFOR?

Fordi manden var *psykopat*!

Og ligeledes her mht. Putin-666 og Psykopatistan (Russia)!

Og på tilsvarende vis mht. djævelen!

Interesserer det dig, hvad han tænker?

I så fald er du en tåbe (for der findes INTET godt hos djævelen)!

11. aug. 2022 kl. 13:15
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=4280327
Sofie Dyjak
Konference fortsat i gang på Christiansborg: Vi venter på melding om
hjælp på vej til Ukraine

11. aug. 2022 kl. 13:40
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=4280423
Sofie Dyjak
Korrespondent til donorkonference på dansk jord: 'Man vil sparke gang i
produktionen af våben'

11. aug. 2022 kl. 14:07
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=4280568
Sofie Dyjak
Flere satellitbilleder viser ødelæggelser på luftbase på Krime

11. aug. 2022 kl. 14:25
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=4280629
Sofie Dyjak
Zelenskyj beder om flere penge og våben: Senere ved vi, hvad han får med
hjem

11. aug. 2022 kl. 14:40
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=4280671
Sofie Dyjak
McDonald's vil genåbne restauranter i Ukraine efter midlertidig krigslukning

11. aug. 2022 kl. 15:00
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=4280725
Sofie Dyjak
Fik du hørt podcasten? Vores korrespondent Matilde Kimer må ikke besøge
Rusland igen de næste 13 år

11. aug. 2022 kl. 15:18
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=4280822
Sofie Dyjak
Ukrainsk vicepremierminister: Gratis husly til borgere der lader sig
evakuere fra Donetsk

11. aug. 2022 kl. 15:39
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=4280908
Sofie Dyjak
Donorkonforence på Twitter: Landene har travlt med at skrive om hjælp
til Ukraine

11. aug. 2022 kl. 16:01
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=4280997
Sofie Dyjak
Hvem står bag? Flere angreb omkring Europas største atomkraftværk

11. aug. 2022 kl. 16:06
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=4281046
Sofie Dyjak
Følg med live: Pressemøde fra stor donorkonference i København

11. aug. 2022 kl. 16:26
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=4281155
Sofie Dyjak
11 milliarder kroner i ekstra krigshjælp til Ukraine

11. aug. 2022 kl. 16:55
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=4281264
Louise Brodthagen Jensen
Mack is Back: McDonalds-åbning vækker begejstring hos udenrigsminister

11. aug. 2022 kl. 17:15
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=4281354
Sofie Dyjak og Louise Brodthagen Jensen
DR i Ukraine: Flere internationale forretninger fortsat lukket

11. aug. 2022 kl. 17:42
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=4281447
Sofie Dyjak
Korrespondent om donorkonference: Stadig ting på den ukrainske
ønskeliste, de ikke får opfyldt

11. aug. 2022 kl. 18:10
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=4281604
Sofie Dyjak
Ukrainsk minister med klar melding til den tyske kansler:
'Det er Ruslands og ikke kun Putins krig'

Kommentar:

Det er det i hvert fald blevet nu!

11. aug. 2022 kl. 18:30
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=4281731
Sofie Dyjak
Aftenoverblik: Her er hvad du skal vide om krigen i Ukraine lige nu

11. aug. 2022 kl. 18:55
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=4281842
Sofie Dyjak
Forsvarsministeren takker for en god donorkonference-dag

11. aug. 2022 kl. 19:20
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=4282170
Sofie Dyjak
Korrespondent: Sådan skal de ekstra danske penge til Ukraine bruges

11. aug. 2022 kl. 19:45
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=4282402
Sofie Dyjak
Ukraines muld er spækket med miner: Olena har kastet sig ud i et
risikabelt oprydningsarbejde

11. aug. 2022 kl. 20:10
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=4282653
Sofie Dyjak
Der her sker kun i Australien: Kænguru banker løs på porten ind til
russisk ambassade

11. aug. 2022 kl. 20:35
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=4282842
Sofie Dyjak
Soldater danser løs på Tik-Tok: Flere millioner ser med

11. aug. 2022 kl. 21:00
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=4283009
Sofie Dyjak
Nu er der ekstraordinært møde i FN's sikkerhedsråd

11. aug. 2022 kl. 21:30
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=4283115
Sofie Dyjak
Undersøgelse: Ukrainere tror på krigssejr

11. aug. 2022 kl. 22:00
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=4283244
Sofie Dyjak
Overblik: Det skal du vide om krigen i Ukraine

i går kl. 05:46
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=4283703
Maya Nissen
Morgenoverblik

i går kl. 05:48
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=4283704
Maya Nissen
Zelenskyj til embedsmænd og militærfolk: Stop med at afsløre Ukraines
militære planer

i går kl. 06:23
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=4283762
Maya Nissen
Ukrainske børn skal undervises i, hvordan man undgår landminer

i går kl. 06:29
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=4283773
Maya Nissen
Ukraine: Rusland har fordoblet antallet af luftangreb

i går kl. 06:38
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=4283790
Maya Nissen
Guvernør melder om 10 angreb i Sumy-regionen

i går kl. 07:03
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=4283818
Maya Nissen
Tyrkiet: Endnu to skibe forlader ukrainske havne

i går kl. 07:18
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=4283847
Maya Nissen
Ukraine: Endnu et skib sejler med korn senere i dag

i går kl. 07:32
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=4283894
Maya Nissen
Forsker: Hverken Ukraine eller Rusland har interesse i at beskadige
atomkraftværk i Zaporizjzja

i går kl. 07:40
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=4283930
Maya Nissen
Britisk ministerium: Rusland mistede otte kampfly i eksplosioner på Krim

i går kl. 08:02
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=4283982
Maya Nissen
Ukraine: Rusland har begået 464 krigsforbrydelser mod ukrainske
kulturarvssteder

i går kl. 08:32
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=4284068
Maya Nissen
Ukraine frigiver russiske tabstal

i går kl. 08:47
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=4284098
Maya Nissen
FN og USA ønsker demilitarisering omkring atomkraftværk i Zaporizjzja

Saturday,
2022-08-13
i går kl. 09:21
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=4284192
Maya Nissen
Strømforsyning og 'lækker' beliggenhed gør atomkraftværk i Zaporizjzja
attraktivt for både Rusland og Ukraine

_____________________________

__________________________

[...]

Website https://sites.google.com/view/kall-tree File no 24414

11/8: Meldinger om eksplosioner i Belarus nær grænsen til Ukraine

11/8: Satellitbilleder viser tilsyneladende store ødelæggelser på
luftbase på Krim

10/8: Forsker: Svært at forklare hjemme i Rusland, hvis Ukraine
står bag eksplosioner på Krim

Date: Sat, 13 Aug 2022 10:53:21 +0200
24411 <62f76683$0$702$1472...@news.sunsite.dk>
https://groups.google.com/g/dk.politik/c/Rgo6KVFkVPc/m/ev6OJMFnBgAJ

[ ... ]
[ ... ]

Verdensledere fordømmer angreb på Salman Rushdie
13. aug. 2022, 09:42
https://nyheder.tv2.dk/udland/2022-08-13-verdensledere-fordoemmer-angreb-paa-salman-rushdie

-

DR S141 lør 13 aug 18:05:33
13.august dr.dk/nyheder 11:16

MOSKVA ADVARER USA
Cuba, Nordkorea, Iran og Syrien er
allerede på listen over lande, som
sponsorer terror, men skulle
amerikanerne tilføje Rusland til
listen, vil det betyde, at Washington
har krydset en grænse, som der ikke er
en vej tilbage fra.
Det siger Alexander Darchiev, direktør
for det russiske udenrigsministeriums
afdeling i Nordamerika.

I et interview med det russiske
nyhedsbureau Tass beskylder han USA for
at se stort på international lov og
siger, at det vil føre til "de mest
alvorlige følgeskadevirkninger" i
forhold til landenes diplomatiske
forhold, hvis USA sætter Rusland på den
sorte liste.

I dag kl. 11:16
Moskva advarer USA mod at sætte Rusland på terror-liste
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/moskva-advarer-usa-mod-saette-rusland-paa-terror-liste

Kommentar:

Problemet i en nøddeskal er, at I er desværre blevet en
terrorstat!

Og dét kan USA ikke sidde verhørig, hvis de vil bevare deres
selvrespekt, forbandede djævletilbedere!

Så ...

Gid I må høste, hvad I har sået: Ondskab über dem alles (med vold,
mord, død og ødelæggelse her og der og alle vegne)!

-

Russisk stats-tv håner USA: - Vi har kendt til Trumps dokumenter længe
13. aug. 2022, 11:18
https://nyheder.tv2.dk/udland/2022-08-13-russisk-stats-tv-haaner-usa-vi-har-kendt-til-trumps-dokumenter-laenge

-

Minister overrasket over tredobling af turistvisum til russere
13. aug. 2022, 12:35
https://nyheder.tv2.dk/samfund/2022-08-13-minister-overrasket-over-tredobling-af-turistvisum-til-russere

-

I dag kl. 12:42
Hemmelig adresse og politibeskyttelse i årevis - derfor var Rushdies bog
kontroversiel
https://www.dr.dk/nyheder/udland/hemmelig-adresse-og-politibeskyttelse-i-aarevis-derfor-var-rushdies-bog-kontroversiel

-

DR S142 lør 13 aug 18:05:33
13.august dr.dk/nyheder 13:06

KVINDEDEMONSTRATION I KABUL
Kun få dage før Taliban har siddet på
magten i Aghanistan i præcis et år, har
en demonstration i hovedstaden Kabul
fået en voldsom afslutning.

Under demonstrationen skød Talibanfolk
op i luften for at sprede
demonstranterne, der hovedsageligt var
kvinder. Det skriver nyhedsbureauet
AFP.

Nogle af de kvinder, der søgte tilflugt
i nærliggende butikker, blev også
jagtet og slået med soldaternes
riffelkolber, det skriver NRK.

Omkring 40 kvinder marcherede foran
undervisningsministeriet i Kabul, mens
de råbte "brød, job og frihed".

I dag kl. 13:06
Taliban affyrede skud under kvindedemonstration i Kabul
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/taliban-affyrede-skud-under-kvindedemonstration-i-kabul

Kommentar:

*Kvindeundertrykkere*!
-

Kina melder klart ud om "genforening" med Taiwan
13. aug. 2022, 13:34
https://nyheder.tv2.dk/udland/2022-08-13-kina-melder-klart-ud-om-genforening-med-taiwan

Kommentar:

INGEN interesserer sig - som sagt - for, hvad Hitler tænker!

Ligeledes med Jer, *djævletilbedere*!

-

Taliban opløser sjælden kvindeprotest med skud og slag
13. aug. 2022, 14:07
https://nyheder.tv2.dk/udland/2022-08-13-taliban-oploser-sjaelden-kvindeprotest-med-skud-og-slag

Kommentar:

Der findes KUN én idiot über dem alles, og Taliban er hans
*hjernevaskede* kvindeundertryggende idiot!

-

Få overblik over Ruslands invasion af Ukraine
27. februar 2022, 15:00
Opdateret 13. august, 15:47
https://nyheder.tv2.dk/udland/2022-02-27-kort-over-invasionen-foelg-udviklingen-her

-

Iranere hylder angreb på Rushdie – men mange tør ikke at tale frit,
siger Simi Jan
13. aug. 2022, 15:50
https://nyheder.tv2.dk/udland/2022-08-13-iranere-hylder-angreb-paa-rushdie-men-mange-toer-ikke-at-tale-frit-siger-simi-jan

-

Forstå konflikten om Taiwan: Planlægger Kina en invasion?
13. aug. 2022, 15:52
https://nyheder.tv2.dk/udland/2022-08-13-forstaa-konflikten-om-taiwan-planlaegger-kina-en-invasion

-

I dag kl. 16:50
90'er-stjerne anklaget for at gå Putins ærinde på russisk tv: 'Jeg er
russer. Det er mit hjem'
https://www.dr.dk/nyheder/udland/90er-stjerne-anklaget-gaa-putins-aerinde-paa-russisk-tv-jeg-er-russer-det-er-mit-hjem

Последние новости в конфликте Украины
Seneste nyt fra krigen i Ukraine

Liveblog: Få seneste nyt om krigen i Ukraine
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her

8. aug. 2022 kl. 15:48
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=4267831
Katrine Bang Ramsbæk
Hotel ødelagt efter angreb i det østlige Ukraine

8. aug. 2022 kl. 16:13
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=4267897
Katrine Bang Ramsbæk
Kreml påstår, at de vil lade observatører besøge atomkraftværk - men
anklager Ukraine for at forhindre det

8. aug. 2022 kl. 16:46
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=4268001
Katrine Bang Ramsbæk
Ukrainsk toprådgiver: Ingen forhandlinger med Rusland i sigte

8. aug. 2022 kl. 17:17
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=4268106
Katrine Bang Ramsbæk
Billeder fra Zaporizjzja-atomkraftværket

8. aug. 2022 kl. 17:41
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=4268216
Katrine Bang Ramsbæk
Det første skib med ukrainsk korn er ankommet til sin endelige destination

8. aug. 2022 kl. 18:03
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=4268287
Katrine Bang Ramsbæk
USA opfordrer Rusland til at stoppe militæraktioner i nærheden af
atomkraftværker

8. aug. 2022 kl. 19:01
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=4268422
Katrine Bang Ramsbæk
Ukraine hævder at have anholdt to lejemordere, der skulle dræbe
topembedsmænd

8. aug. 2022 kl. 19:26
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=4268584
Katrine Bang Ramsbæk
USA vil sende yderligere hjælp til Ukraine for en milliard dollar

8. aug. 2022 kl. 19:53
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=4268669
Katrine Bang Ramsbæk
Pentagon: Russiske styrker har lidt op mod 80.000 tab

8. aug. 2022 kl. 20:09
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=4268743
Katrine Bang Ramsbæk
USA vil give 33 milliarder kroner for at hjælpe Ukraines regering med
kernefunktioner

8. aug. 2022 kl. 20:28
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=4268851
Katrine Bang Ramsbæk
Billede: Russiske soldater hyldes

8. aug. 2022 kl. 21:19
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=4269074
Katrine Bang Ramsbæk
Det skib, der først forlod Ukraine med korn, er blevet afvist af
oprindelig køber

8. aug. 2022 kl. 22:33
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=4269251
Christian Holm
Rusland vil ikke længere lukke USA's våbeninspektører ind grundet
amerikanske sanktioner

8. aug. 2022 kl. 22:59
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=4269294
Marco de los Reyes
Aftenoverblik

9. aug. 2022 kl. 05:54
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=4269609
Maya Nissen
Morgenoverblik

9. aug. 2022 kl. 06:03
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=4269617
Maya Nissen
Zelenskyj til Vesten: Forbyd indrejse for alle russere

9. aug. 2022 kl. 06:21
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=4269665
Maya Nissen
Meldinger om angreb i Nikopol

9. aug. 2022 kl. 06:36
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=4269686
Maya Nissen
Finland skal hjælpe med at træne ukrainske soldater

9. aug. 2022 kl. 06:49
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=4269697
Maya Nissen
Rusland lukker døren i for våbeninspektører fra USA

9. aug. 2022 kl. 07:01
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=4269715
Maya Nissen
Ukrainsk militær: 400 er anholdt for at samarbejde med russiske styrker

9. aug. 2022 kl. 07:12
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=4269735
Maya Nissen
Billeder fra det seneste døgn i Ukraine

9. aug. 2022 kl. 07:53
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=4269794
Maya Nissen
Britisk ministerium: Rusland har gjort færre fremskridt i Donetsk end
planlagt

9. aug. 2022 kl. 08:24
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=4269861
Maya Nissen
Selverklæret republik melder om dræbte i Donetsk

9. aug. 2022 kl. 08:48
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=4269923
Maya Nissen
Ukraine frigiver russiske tabstal

9. aug. 2022 kl. 09:42
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=4270070
Maya Nissen
Russisk indsat ledelse i Kherson: Vi er parat til at afvise ukrainsk
offensiv

9. aug. 2022 kl. 09:48
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=4270085
Maya Nissen
Guvernør: Tre civile dræbt i Donetsk mandag

9. aug. 2022 kl. 10:18
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=4270175
Maya Nissen
12 fragtskibe lastet med korn er nu sejlet ud af ukrainske havne

9. aug. 2022 kl. 10:44
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=4270255
Maya Nissen
Borgmester: Det var "en nat i helvede" for de russiske styrker i Melitopol

9. aug. 2022 kl. 11:10
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=4270342
Maya Nissen
Polen er klar til at tage imod 300.000 ukrainske skolebørn

9. aug. 2022 kl. 11:59
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=4270541
Maya Nissen
Rusland: Zelenskyjs opfordring til indrejseforbud mod alle russere er
'irrationel'

9. aug. 2022 kl. 12:07
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=4270564
Maya Nissen
Belarus' luftvåben indleder militærøvelser

9. aug. 2022 kl. 12:15
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=4270590
Maya Nissen
Middagsoverblik

9. aug. 2022 kl. 12:32
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=4270631
Maya Nissen
FN: Mere end 10,5 millioner ukrainere er flygtet

9. aug. 2022 kl. 12:46
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=4270666
Maya Nissen
Rusland hævder at have ødelagt våbenlager med amerikanske våben

9. aug. 2022 kl. 13:22
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=4270778
Katrine Bang Ramsbæk
Finland og Estland opfordrer EU til at stoppe med at udstede turistvisa
til russere

9. aug. 2022 kl. 13:41
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=4270875
Katrine Bang Ramsbæk
Et krigsoverblik

9. aug. 2022 kl. 14:01
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=4270932
Katrine Bang Ramsbæk
Kreml: Rusland og USA er nødt til at fortsætte dialog om atomtrussel-aftale

9. aug. 2022 kl. 14:23
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=4271041
Louise Brodthagen Jensen
Droneselskab bygger fabrik i Ukraine

9. aug. 2022 kl. 14:53
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=4271159
Katrine Bang Ramsbæk
Russisk eksklave fortsat udfordret af EU-sanktioner

... Kaliningrad, ...

9. aug. 2022 kl. 15:19
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=4271296
Katrine Bang Ramsbæk
Rusland sender iransk satellit afsted

9. aug. 2022 kl. 15:54
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=4271482
Katrine Bang Ramsbæk
Meldinger om eksplosioner ved Krim

9. aug. 2022 kl. 16:05
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=4271553
Katrine Bang Ramsbæk
Rusland: Eksplosioner ved Krim var ikke et angreb

9. aug. 2022 kl. 16:31
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=4271659
Katrine Bang Ramsbæk
Se billeder fra symbolsk bilkirkegård i Irpin

9. aug. 2022 kl. 16:54
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=4271734
Katrine Bang Ramsbæk
Flere billeder fra eksplosion ved Krim

9. aug. 2022 kl. 17:00
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=4271745
Katrine Bang Ramsbæk
Sundhedsadministration i Krim: Fem sårede efter eksplosion

9. aug. 2022 kl. 17:33
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=4271847
Katrine Bang Ramsbæk
Leder af Krim-administration: En person dræbt i eksplosion

9. aug. 2022 kl. 17:56
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=4271935
Katrine Bang Ramsbæk
Billeder vidner om brand efter missilangreb

9. aug. 2022 kl. 18:25
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=4272055
Katrine Bang Ramsbæk
Ukrainsk medie: Familier til russisk militær er begyndt at forlade besat
region

9. aug. 2022 kl. 18:58
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=4272195
Katrine Bang Ramsbæk
Livet i Kyiv er ved at vende tilbage til normalen

9. aug. 2022 kl. 19:33
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=4272748
Katrine Bang Ramsbæk
Ukraine: Stor risiko for angreb ved Zaporizjzja-atomkraftværk

9. aug. 2022 kl. 20:13
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=4273266
Katrine Bang Ramsbæk
Ukraine udsender kryptisk besked efter eksplosioner ved Krim

9. aug. 2022 kl. 21:15
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=4274186
Katrine Bang Ramsbæk
Biden underskriver dokument, der støtter Sveriges og Finlands optagelse
i NATO

9. aug. 2022 kl. 22:41
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=4274667
Katrine Bang Ramsbæk
Aftenoverblik

10. aug. 2022 kl. 05:42
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=4275098
Maya Nissen
Morgenoverblik

10. aug. 2022 kl. 05:56
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=4275106
Maya Nissen
Zelenskyj: Krigen startede på Krim og skal afsluttes på Krim

10. aug. 2022 kl. 06:23
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=4275163
Maya Nissen
Meldinger om eksplosioner i Zaporizjzja

10. aug. 2022 kl. 06:33
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=4275170
Maya Nissen
Uidentificerede ofre i Bucha stedt til hvile

10. aug. 2022 kl. 06:55
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=4275209
Maya Nissen
Meldinger om eksplosioner i Mykolajiv i nat

10. aug. 2022 kl. 07:06
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=4275224
Maya Nissen
Ukraines energiagentur: Rusland vil forbinde ukrainsk atomkraftværk til Krim

10. aug. 2022 kl. 07:07
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=4275225
Maya Nissen
Guvernør: 11 dræbt i russiske angreb i Dnipropetrovsk

10. aug. 2022 kl. 07:38
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=4275280
Maya Nissen
Britisk ministerium: Rusland har etableret nye landstyrker

10. aug. 2022 kl. 07:50
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=4275302
Maya Nissen
Amerikansk designfirma laver 'action figure' af Ukraines præsident

10. aug. 2022 kl. 07:51
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=4275306
Maya Nissen
Guvernør: En person dræbt efter angreb i Zaporizjzja

10. aug. 2022 kl. 08:18
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=4275374
Maya Nissen
Guvernør: Tre såret efter natlige angreb i Mykolajiv

10. aug. 2022 kl. 08:43
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=4275477
Maya Nissen
Billeder fra det seneste døgn i Ukraine

10. aug. 2022 kl. 09:13
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=4275562
Maya Nissen
Ukraines korneksport stiger med 22 procent

10. aug. 2022 kl. 09:21
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=4275596
Maya Nissen
Mindst 13 meldes dræbt i angreb i Dnipropetrovsk

10. aug. 2022 kl. 09:32
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=4275648
Maya Nissen
Ukraine frigiver russiske tabstal

10. aug. 2022 kl. 10:27
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=4275886
Maya Nissen
Ukrainere indsamler millioner til militæret ved at sælge nøgenbilleder

10. aug. 2022 kl. 10:33
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=4275915
Maya Nissen
Antallet af sårede efter eksplosion på Krim stiger til 13

10. aug. 2022 kl. 10:49
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=4275998
Maya Nissen
Billeder fra frontlinjen

10. aug. 2022 kl. 11:02
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=4276056
Maya Nissen
Forsker: Svært at forklare hjemme i Rusland, hvis Ukraine står bag
eksplosioner på Krim

10. aug. 2022 kl. 11:20
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=4276122
Maya Nissen
Rusland hævder at have nedskudt tre ukrainske kampfly

10. aug. 2022 kl. 11:32
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=4276157
Maya Nissen
Steven Seagal besøger russisk-kontrolleret område i Donbas

Kommentar:

Idiot, jeg vil ALDRIG mere se dine film (som - for øvrigt - var al
for *voldelige*, hvilket siger ikke så lidt om ...)!

10. aug. 2022 kl. 11:36
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=4276181
Maya Nissen
Danske instruktører skal træne ukrainske soldater i Storbritannien

10. aug. 2022 kl. 12:15
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=4276292
Maya Nissen
Middagsoverblik

10. aug. 2022 kl. 13:19
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=4276562
Jakob Busk Olsen
Danmark har tilbudt træning af ukrainsk hjemmeværn

10. aug. 2022 kl. 13:21
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=4276579
Katrine Bang Ramsbæk
Ukrainsk militær hævder at have afvist russisk offensiv i Kharkiv

10. aug. 2022 kl. 13:44
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=4276676
Katrine Bang Ramsbæk
Guvernør: 52-årig kvinde dræbt efter angreb i Zaporizjzja

10. aug. 2022 kl. 14:08
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=4276747
Katrine Bang Ramsbæk
G7 er 'dybt bekymrede' for seriøs sikkerhedstrussel ved atomkraftværk

10. aug. 2022 kl. 14:33
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=4276848
Katrine Bang Ramsbæk
Efterdønninger fra angreb i nat

10. aug. 2022 kl. 14:53
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=4276917
Katrine Bang Ramsbæk
Russisk journalists hjem ransaget af myndigheder

10. aug. 2022 kl. 15:29
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=4277018
Katrine Bang Ramsbæk
Ukrainske styrker hævder at have beskadiget bro i russisk kontrolleret
område

10. aug. 2022 kl. 15:48
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=4277079
Katrine Bang Ramsbæk
Generalmajor: Hvis vi får våben nok, kan vi måske fejre sejren næste forår

10. aug. 2022 kl. 16:03
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=4277115
Katrine Bang Ramsbæk
Ukrainsk, dansk og britisk forsvarsminister holder pressemøde klokken
17:30 i København

10. aug. 2022 kl. 16:32
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=4277194
Katrine Bang Ramsbæk
Ekspert: Dansk træning af ukrainske soldater vil på længere sigt møde
russisk modsvar

10. aug. 2022 kl. 16:56
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=4277249
Katrine Bang Ramsbæk
Billeder fra Ukraine

10. aug. 2022 kl. 17:13
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=4277292
Katrine Bang Ramsbæk
Kinesisk ambassadør kalder USA den 'hovedsagelige initiativtager' til
'krisen' i Ukraine

Kommentar:

Ævl!

Det er *Jer*, der er problemet, fordi I vil (på *psykopatisk*
vis) bestemme over andre (herunder Tibet, HonKong og nu også
Taiwan!

Gid Fanden tog Jer, dumme skiderikker!

10. aug. 2022 kl. 17:29
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=4277322
Katrine Bang Ramsbæk
Ukraines udenrigsminister: Russere skal fratages retten til at krydse
grænser, indtil de selv lærer at respektere dem

Kommentar:

Ja!

10. aug. 2022 kl. 17:59
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=4277385
Katrine Bang Ramsbæk
Lektor: Der er grænser for, hvor grundig dansk træning af ukrainske
soldater kan blive

10. aug. 2022 kl. 18:49
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=4277553
Katrine Bang Ramsbæk
Næsten en halv million ukrainske børn er blevet registreret på skoler i
EU-lande

10. aug. 2022 kl. 19:42
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=4277726
Katrine Bang Ramsbæk
14 kornskibe har forladt Ukraine - men kommer ikke direkte til de lande,
der i høj grad mangler det

10. aug. 2022 kl. 20:02
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=4277792
Katrine Bang Ramsbæk
Britisk forsvarsminister: Luftbasen på Krim er et "legitimt mål" for Ukraine

Kommentar:

Ja SELVFØLGELIG! Det er jo *ukrainsk* territorium!

10. aug. 2022 kl. 20:22
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=4277857
Katrine Bang Ramsbæk
Ukrainske myndigheder: 7 personer dræbt af landminer

10. aug. 2022 kl. 20:40
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=4277917
Flemming Brandt
Putin knytter nye bånd i Afrika: Vil støtte Mali med forsyninger

Kommentar:

Hitler lovede også guld og grønne skove til You-name-it!

Og var man dum nok, så troede man på *løgnen*!

10. aug. 2022 kl. 21:15
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=4278030
Katrine Bang Ramsbæk
Korrespondent: Zelenskyjs udmelding om Krim er et kursskifte

10. aug. 2022 kl. 21:40
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=4278086
Jakob Slyngborg Trolle
Danske soldater skal uddanne ukrainere til krig på tre-fire uger

10. aug. 2022 kl. 22:11
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=4278188
Laura Kirkebæk-Johansson
Wagner-gruppen rekrutterer soldater i russiske fængsler

10. aug. 2022 kl. 22:28
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=4278233
Laura Kirkebæk-Johansson
Danmark donerer 820 millioner til våben og træning i Ukraine

10. aug. 2022 kl. 22:52
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=4278313
Katrine Bang Ramsbæk
Aftenoverblik

11. aug. 2022 kl. 05:52
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=4278797
Maya Nissen
Godmorgen!

11. aug. 2022 kl. 05:53
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=4278798
Maya Nissen
Satellitbilleder viser tilsyneladende store ødelæggelser på luftbase på Krim

11. aug. 2022 kl. 06:10
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=4278843
Maya Nissen
Donorkonference i København i dag

11. aug. 2022 kl. 06:22
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=4278853
Maya Nissen
Zelenskyj: Ukraine vil give modsvar på angreb, der dræbte 13

11. aug. 2022 kl. 06:33
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=4278870
Maya Nissen
Ødelæggelser efter russiske angreb i Marhanets

11. aug. 2022 kl. 06:43
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=4278880
Maya Nissen
Ukraine ramt af mere end 200 cyberangreb i juli

11. aug. 2022 kl. 07:18
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=4278931
Maya Nissen
Tænketank: Eksplosioner på Krim skaber stadig forvirring i Rusland

11. aug. 2022 kl. 07:26
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=4278954
Line Kirchheiner
Ukraines præsident holder åbningstale ved dansk konference

11. aug. 2022 kl. 07:29
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=4278959
Maya Nissen
Guvernør: To dræbt og syv såret i natlige angreb

11. aug. 2022 kl. 07:37
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=4278973
Maya Nissen
Meldinger om angreb i Kharkiv

11. aug. 2022 kl. 07:45
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=4278991
Maya Nissen
Første skib fra Ukraine lægger til i Tyrkiet

11. aug. 2022 kl. 07:58
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=4279017
Maya Nissen
Meldinger om eksplosioner i Belarus nær grænsen til Ukraine

11. aug. 2022 kl. 08:07
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=4279036
Maya Nissen
Britisk ministerium: Krigen i Ukraine sætter russisk forsvarsindustri
under pres

11. aug. 2022 kl. 08:15
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=4279057
Maya Nissen
Prorussiske separatister giver Ukraine skylden for ammoniak-udslip i Donetsk

11. aug. 2022 kl. 08:25
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=4279077
Maya Nissen
Rusland hævder at have taget kontrollen med endnu en by i Donetsk

11. aug. 2022 kl. 08:44
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=4279121
Maya Nissen
FN: Første skibe med ukrainsk hvede ventes at sejle i næste uge

11. aug. 2022 kl. 08:49
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=4279130
Maya Nissen
Guvernør: 11 civile dræbt i russiske angreb i Donetsk

11. aug. 2022 kl. 08:58
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=4279150
Maya Nissen
Ukraine frigiver russiske tabstal

11. aug. 2022 kl. 09:21
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=4279235
Maya Nissen
Prorussisk separatistleder holder fast i anklager mod Ukraine: 'Klart
motiv for at bombe egne soldater'

11. aug. 2022 kl. 09:29
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=4279275
Maya Nissen
Prorussisk ledelse i Zaporizjzja hævder at have afværget angreb på
atomkraftværk

11. aug. 2022 kl. 09:36
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=4279304
Maya Nissen
Meldinger om angreb inde i Rusland nær grænsen til Ukraine

11. aug. 2022 kl. 09:56
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=4279389
Maya Nissen
FN's Sikkerhedsråd holder ekstraordinært møde om atomkraftværket i
Zaporizjza

(
News between ...
11. aug. 2022 kl. 09:56
and
i dag kl. 09:53

See file ...

Subject: ET to Russia: Stay away from Ukraine
or I will lift my hand against you all in Russia! -
Re: News 2022-08-13, Psychopath-Putin-666 has attacked Ukraine.
1267 days to global Nuclearwar+suicide
Date: Sat, 13 Aug 2022 12:16:45 +0200
24414 <62f77a0f$0$704$1472...@news.sunsite.dk>
Russia (Psychopath-istan + Kleptokratistan)
https://groups.google.com/g/dk.politik/c/Rgo6KVFkVPc/m/rk9lBE5sBgAJ
)

i dag kl. 09:53
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=4288413
Sean Coogan
Velkommen

i dag kl. 10:08
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=4288439
Sean Coogan
Moskva advarer USA mod at sætte Rusland på terror-liste

i dag kl. 10:29
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=4288473
Sean Coogan
Storbritannien: Beskadigede broer giver problemer for de russiske
styrker i Kherson

i dag kl. 11:02
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=4288525
Sean Coogan
To skibe med afgrøder sejler fra Ukraine

i dag kl. 11:34
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=4288592
Sean Coogan
Ukraines hær hævder at have dræbt 43.400 russiske soldater

i dag kl. 12:23
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=4288708
Sean Coogan
Rusland hævder at have taget kontrol over vigtig landsby i Donetsk

i dag kl. 14:15
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=4289129
Sean Coogan
Blinken udtrykker bekymring over sigtelse af svensk mand

i dag kl. 14:42
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=4289291
Sean Coogan
Russisk diplomat: USA og Rusland diskuterer byttehandel vedrørende
basketstjerne og "Dødens Købmand"

i dag kl. 14:59
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=4289370
Sean Coogan
Ukrainsk rådgiver: Krim skal tilbage på ukrainske hænder

i dag kl. 15:31
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=4289608
Sean Coogan
Tre meldes dræbt under russisk raketangreb mod Kramatorsk

(Time now CET 20.00)

[...]

(Time now CET 19.59)

Sorry, but all google-auto-translation unedited. Please help Yourself

2022-08-13, kl 19.54
1 min. siden
To personer anholdt efter brand i etageejendomme i Nordborg

TV2:
TV 2 erfarer: Bilist sigtet for terrorforsøg efter voldsom kørsel i gågade
13. aug. 2022, 19:22

Website https://sites.google.com/view/kall-tree File no 24415